*HUHTIKUUN MASUASUKIT*~**Marraskuussa**

vaavimasu;kiva masu=)Mä kärsin päänsärystä hetki aikaa sitten n.2,5vkoa putkeen mutta luojan lykky meni ohi.Ja luulen että mulla noita samoja fiiliksiä alapään suhteen ko sulla.En oikein osaa kuvailla niitä.

Hanille suurkiitos uudesta !!

Meijän rakenneultra on 20+3,eli vasta 8.12 :( Ja jotenkin mulla epäilys että ton säädön takia jää yks neuvola väliin.Viimeksi oli 24.10 ja seuraava vasta 19.12.Eikös niitä kerran kuussa pitänyt olla?

Mulla työasiat menee päin peetä.Olin eilen menossa joululahja-ostoksille mutta sainkin sitten sellaisen puhelun että jätin väliin ko rupesin funtsaan että joka penni säästettävä kun ei näemmä tiiä kui ämmän käy..

milky 15+5

AAM
milky eikö teidän neuvolaan pääse esim lyhyellä varoitusajalla ihan pikavisiitille jollain tekosyyllä ? tyyliin kuulut sydänääniä vähään aikaa ja ois kivaa jos.. :) toi on tosi iso väli musta.. :(
talvitie ja ruttana :heart: kiva että rakenneultrat ohi...olikos kumpikaan 4D;hen menossa ?
Hani-böölle kiitokset uudesta upeasta kasasta :D onneks vointi hitusen parempi.. :hug:
Usvis HUI mitkä tähystimet sulla on.. toivotavasti paranemaan päin. Vähän taipuisin sinne herpiiksiin suuntaan sehän voi limakalvoille tulla minne vaan.. :whistle: eikös noi silmätkin ole limakalvoa sillä tavalla ?
Liikunta kävin edellisen kanssa pilateksessa sinne rv:lle 26 (vai oliko jo aikasemmin? )siiten alkoi vatsa äyskimään selällään tehtävistä vatsoista että olo kävi tukalaksi ja ope sitten näytti muita vastaavia liikkeitä mutta en tietenkään enää niitä muista... *raaps raaps*

Hieronta hierottavana olen ollut niin että istuin tuolilla haara selkänojaa päin ja tytsi sitten siinä painoi. Ai että oli ihanaa :heart:
tuttavani on hierojana ollut mutta joutui lopettamaan kun masu tuli tielle kunnolla sitten loppuviikkoina.. 30+

Joululahjat ? mitä ne on ;) mä en oo edes aloittanut vielä stressaamista :eek: stressaan sit viikkoa ennen ja "juoksen" peräsuoli pitkällä paniikinomaisessa tilassa pitkin kauppoja ja päädyn ostamaan jotai turhaa sukulaisille ja tutuille :D :LOL: *joo se olen minä joka juoksee siellä pää punasena kuin Petteri poron nenä*

). ) Räkätauti alkaa taittua... :D *victory she screams* mulla itse asiassa ne rakenneultra on saman päivän kuin neuvola sitten.. joten varmaan saavat eka sf mitan jo silloin =) sitä odotellessa... vielä *hetko* 22 päivää :( *huokaus*
taidan ängetä itseni neuvolaan sillä välillä jossain vaiheessa...

Vointeja kaikille :wave:
AM & hippunen 17+2 :heart:

p.s mustakin on siinä mielessä törkeää tulla ulkopuolisena kritisoimaan kun ei henkilön taustoja tunneta kunnolla.. varsinkaan kun sitten ei ollut muuta positiivista sanottavaa. Ja minähän haukun lääkärinä avoimesti kusipääksi täällä ihan siitä syystä mikä mua huvittaa.. :) varsinkin jos se niin on mun mielestä käyttäytynyt... :kieh:

Tsemppiä kaikille vaivaisille (muistaakseni ainakin Allusm, Usvis, Sanni-M ja kukas vielä...) :)

Kävin eilen ostamassa miehelle kirjan isänpäivälahjaksi ja askartelin kortin mukaan. Tylsää, mutta tiedän, että se on toivonut sitä kirjaa. Samalla ostin omalle isällenikin kirjan. Yritin löytää jotain kivoja vaatteita, jotka mahtuisivat päälle, mutta turha toivo. Kiukku meinasi puskea taas, kun ei missään kaupassa ole mammamallistoa :( bläh. Maha on jo siirtynyt tosi ylös - tai lähinnä sellainen joku uusi kiva rasvarenkula on ilmaantunut rintojen alle, vaikka se pikku tyyppi on tuolla ihan alhaalla. Pienen pieniä tömistyksiä tuntuu jo muutama päivässä. Ainakin luulen, että ne on niitä potkuja, vaikka voivat olla suolistopörinöitäkin.

Niin ja tytöt, ei riidellä täällä jooko. Mä näin jo viime yönä painajaisia, että joku suuttui kamalasti mulle jostain, mitä olin sanonut :LOL:

Hanille kiitos marraskuun pinosta ja onnittelut hyville rakenneuäkuulumisille ainakin Ruttanalle ja Talvitielle.

Aikaimoinen massu Vaavimasulla :)

Piin, päänsärkyä ollut täälläkin ja tuntuu, et kaikki paikat on koko ajan jumissa (liikunnan puutetta varmaan mulla).

Liikunnasta, olen valmentanut muutamia raskaana olevia ja ehkä tärkeintä on, ettei se korkea syketaso kestä kauan. Varmaankin voi hetkellisesti nostaa huoletta sykettä, mutta pitkäkestoinen korkean sykkeen liikunta voi aiheuttaa happivajetta masuasukille. Näin ainakin olen ymmärtänyt, mutta ei siis ole mitään faktatietoa takana. Kai se on eniten kiinni omasta jaksamisesta ja tuntemuksista ja ei kannata kokeilla äärirajojaan tässä tilassa :)

Kivaa päivää kaikille!!!

Hani-. pyytäisin pientä pilkunviilausta :whistle: voisitko sinä muokata tuonne etusivulle et Minski26=Minski27..kiitos :heart:

Ruttanalle ja Talvitielle oikein mojovat onnittelut hyvistä rakennekuulumisista, aivan ihanaa :heart: :heart:

vaavimasu: aivan ihana raskausmaha, ei epäilystäkäään etteikö siellä joku ole
=)

Manna: Ei tää liikuntaneuvonta haittaa, kiva jos miustakin on jollekin apua ja neuvoja antamaan. Nää ohjeet on nyt sitten ihan niinku kuivaa teoriafaktaa eli jokaisen pitää sitten soveltaa omaan vointiinsa ja sen mukaan mennä. Vasta tämän raskauden jälkeen voin sit vähän sanoa omiakin kokemuksia vaikka nekinhän on niin yksilöllisiä. Jos raskaus etenee normaalisti, liikuntaa voi jatkaa tavalliseen tapaan 24. raskausviikolle asti, jonka jälkeen harjoittelua kannattaa keventää. Tuo sykeasia on vähän sama kuin alkoholi eli ei oo luonnollisesti pystytty tutkimaan sen vaikutuksia. Alle 150 iskua sen olisi kuitenkin syytä olla, mutta tähän vaikuttaa niin suuresti mamman kunto. Esim mulla on ohjatessa helposti sykkeet ollut nyt keskiarvoltaan 170 kun ne ennen raskautta oli 180-190, varsinkin aerobicissä. Tosin tähän vaikuttaa se että joudun ohjatessa puhumaan samalla, joka nostaa heti sykettä. Sykkeet laskee kuitenkin nopeaan alas ja nyt aion keventää omaa tekemistä niin että jätän osan tekemättä ja esim. käsiliikkeet pois iteltäni. Kysyn ylihuomenna vielä äippäpolin mielipidettä tuohon sykeasiaan, joten voin tulla sitten infoamaan täälläkin niitä joita kiinnostaa.

Nuo vatsa- ja selkälihakset onkin sitten tärkeä juttu. Vartalon asento muuttuu mahan kasvaessa eli tästä johtuvia selkäkipuja voidaan hoitaa ja ehkäistä harjoittamalla selkä-, vatsa- ja lantionpohjalihaksia. Ja täytyy sanoa että minullakaan ei ole pahemmin silloin tällöin tuntuvaa iskiasta lukuunottamatta ollut vielä mitään muita kipuja *koputtaa puuta*. Suurin osa raskaana olevista voi tehdä vielä toisella kolmanneksella perinteisiä vatsalihasliikkeitä, mutta sitten kun ne rupeavat tuntumaan epämiellyttäviltä niin vaihtoehtoina on lantion nostot ja erilaiset ylävartalon kierrot. Eli vatsan kasvaessa suora vatsalihas venyy ja siirtyy vatsan sivuille. Vinoja vatsalihaksia ja syviä vatsalihaksia eli korsettia voi kuitenkin treenata vielä viimeisellä kolmanneksellakin. Voin laittaa sulle vaikka yv:llä vaihtoehtoisia liikkeitä noille keskivartaloliikkeille jos kiinnostaa niin en enempää vie täältä pinosta tilaa hirmusella sepostuksellani. Toivottavasti tästä oli jotain apua.

Sanni-Maria ja pikkunen 20+4

päänsärystä miulla ollu kans sitä ja varsinkin aamuisin.. mut voi kyllä johtua siitä miun alhaisesta verenpaineesta.. kahvilla sen saa hyvin pois.. :) voi vitsi ihanaa ku joillain ollu jo rakenneultra, onnittelut! :) itellä on vasta viikolla 22 :eek: kamalan pitkä aika vielä.. taidanki olla sitten niitä viimeisimpiä.. :) on nii ihanaa ku on pullahtanu tuo pikku kumpu esille.. :D pitääki laittaa tännekki kuva, ku oon nii ylpee siitä :D eli täs on nyt 15+5

koitetaan kaikki jaksaa vaivoinemme!! :heart: on se sen arvoista!

Äh!! Te ootta kirjotellu iha kauhiasti! Olin miniristeilyllä ni jäi eilisen tekstit tyystin lukemati, joten oon aika lailla pihalla! Mut mukavia masukuvia ol ainaskin! :heart:

Must tuntuu, et ny iha parina pvänä vast o masu pullahtanu jotenki ulos. Tuntuu iha tosi isolta. Tosin ny taas tänää ja eile illalla tuntunu vähä pienemmältä ja olin mahallani pötköllään ni ei sattunutkaan se asento (aiemmin o sattunu) ni toki sitä sit alko het miettiä onko kaikki hyvin.. Mut niin täytyy uskoa! :heart:

Hei kuulkaas, jos äippälomalle jäädään 30 ARKIpvää ennen LA:ta, niin mukaan lasketaan siis arkipäiviksi myös lauantait, eikös?

SS & mytty 17+5

Voi kauhia kun tuli pitkä viesti tuosta edellisestä, pahoittelut tilan viemisestä!

Allusmamma: Joo, hierottavana miekin tykkäisin olla, mutta valitettavasti joutuu kovin usein olemaan se joka hieroo... :LOL: Mie luulen kyllä että miulla rupeaa maha olemaan tiellä jo paljon aikasemmin kuin viikoilla 30+. Jotenkin tuo työmotivaatio tuohon hieromiseen on vähän hakusessa :whistle: Ja oikeestikin tuntuu jo nyt että tuntuu koko ajan maha hipovan plinttiä tai asiakkaan kylkiä...

Ihana kuulla kivoja ultrakuulumisia, toivottavasti niitä tulee vielä paljon seuraavien viikkojen aikana! Oma ultra kyllä rupeaa pikkuhiljaa jo jännittämään vaikka eilen vielä ei tuntunutkaan missään.

Moi! :wave:

Suuren suuret onnittelut hienoista rakenneultrakuulumisista Ruttana ja Talvitie!! :flower: :heart: Totta tosiaan, tuntuu että justhan täällä jännättiin np-ultria, ja nyt ollaan jo melkein puolivälissä, ihanaa :)

Sanni-Maria muakin kiinnostais kovasti ne keskivartalon treenausliikkeet, laita vaan tänne "julkiseen jakoon" jos viitsit, eihän näissä pinoissa ole mitään rajoituksia tai kiintiöitä viestien pituudelle :D =)

SuukkoSuulle joo siihen lasketaan lauantait mukaan, käytännössä siis se 30 arkipäivää on noin 5 viikkoa.

Hienoja masukuvia olette laitelleet! d =) b Mulla on kanssa jo aika iso kumpu :D Masukuvaus on vielä toistaiseksi jäänyt, täytyy ottaa niskasta kiinni itseään...

Isänpäivä tosiaan lähestyy kovaa vauhtia, mies saa viettää sitä jo toistamiseen, viime vuonna siis ensimmäistä kertaa pääsi viettämään. :heart: Pari lahjaideaa on jo, täytyy valita niistä joku, ja sitten askarrellaan esikoisen kanssa kortti kartongin ja sormivärien kera. =)

Rakenneultraan on enää kaksi viikkoa aikaa, yay! Mulla oli np-ultra heti aamusta, samoin tulee rakenneultrakin olemaan, kun pyysin terkkaa laittamaan äitipolille lähetettäviin papereihin erityistoivomuksena aamuajan, jotta saatiin ja saadaan esikoisen hoito ultran ajaksi hoidettua kätevimmin kun molemmat halutaan sinne ultraan mennä :)

).) Eilen tuli käytyä taas neuvolassa, kaikki hyvin! Painoa oli tullut muistaakseni 400 g viime kerrasta, vielä ollaan miinuksella 600 g lähtöpainosta :D Ihan on sellainen tunne että saattaa nopeasti lähtöpaino olla taas käsillä, kun ruokahalu on tullut takaisin korkojen kera :LOL: Syke kuului hienosti (148-150), jännä miten paljon ylempänä se nykyään kuuluu :heart:

Kesis ja pikkuinen 17+5

Heipsan uuteen pinkkaan, kiitos siitä Hanille, meitin ahkeralle listamammalle! :heart:

Ja Sanni-Maria, mun puolestani saat viedä tilaa ihan vapaasti, hienoa kuulla noita jumppaohjeita, kun ei ikinä ite muista jossain ollessaan kysyä! Lisää vaan, jos mitenkään jaksat kirjoitella! Mulla on notkoselkään taipumusta ja pelkään kyl selkäni puolesta, varsinkin kun ei taida nuo vatsalihakset olla ihan priimakunnossa. :whistle:

Olin eilen neuvolassa, ja rupesin sen jälkeen katsomaan noita käyntien välejä (tuli Milkyn viestistä mieleen): mulla oli edellinen neuvola (lääkärineuvola) viikolla 8, ja nyt siis seuraava viikolla 18, eli 10 viikkoa väliä! Siinä puolivälissä oli kyl sit nt-ultra, mutta sekin sit 5 vkoa ennen ja jälkeen neuvolan. Nyt tulee kahden viikon tauko ennen rakenneultraa, ja siitä on taas 2 vkoa seuraavaan neuvolaan. Että on näitä taukoja Milky täälläkin. Olin jo ihan varma et kaik ei oo kunnossa, mutta niin vaan sydän siellä sykki ja vaavi 'juoksi' karkuun, hyvä kun saivat äänet kuuluviin. Ja tosiaan sf-mittakin otettiin ekan kerran. Olenpas sit jossain asiassa tasan keskivertokäyrällä. :D

Ja kuten tuonne kerkesin jo edelliseen pinoon pistää (kun ei löydä uutta pinoa ennenkuin kädestä pitäen näytetään :)) niin neuvolan tätin mukaan täällä Turkkuses on uudet ohjeet, eli kaikki yli 25 v. ensikertalaiset laitetaan sokerirasitustestiin, oli jotain riskitekijöitä tai ei. Sinne sis käypi ventin tie jossain vaiheessa. Milläköhän pystyn olemaan 10h syömättä, kun ei edes viittä pysty nukkumaan ilman et tarvii nousta välillä syömään... :kieh:

Häv a lavli wiik evribadi!

ventti + pikku-v 18+2

Kiitos kaikille ultraonnitteluista :heart:. On se vaan jännä juttu että nyt kun monta viikkoa jahkattiin ja jahkattiin miehen kanssa että halutaanko tietää vauvan sukupuolta vai ei, niin hän sitten päätti asian lopulta nini että pidetäänpäs iskää ja äiskää vielä jännityksessä :heart:. Esikoisestahan me ei missään vaiheessa sukupuolta edes kysytty. Voihan se olla että seuraavan kerran kun ultrataan (muistaakseni vko 28 tietämillä ), ei sitten enää halutakaan tietää että kumpi siellä mammam massussa lymyilee :).

sanni-maria isot kiitokset ohjeista! ihana kun meillä on täällä oma liikuntanero =) ja jos tosiaan jaksat kirjoitella vielä jumppaohjeita enempikin, niin luulen monen muunkin kuin minun, ventin ja kesiksen olevan niistä kiitollinen. ei täältä palstatila kirjoittamalla lopu ja pitkiä viestejä enneki mahtunu. ite etenki oon oikee palstatilan vakisyöppö... :whistle:

näppärä toi kelan laskuri, kiitti linkistä kesis! tämä mamma lähtiski sit jo helmikuun 25. lomalle, ei kun aamukampaa viritteleen :D

olin just firman tarjoamassa terveystarkastuksessa ja kaikki siellä ok. testaaja nauroi et vyötärönympärys alkais kyl oleen riskirajoilla, jos EN olis raskaana... mut onneks oon! :D se oli nyt siis 81cm, kun normaalisti mulla joku 65 (mulle tulee kaikki läski aina peppuun ja reisiin!), et vissiin siellä joku masussa kasvaa :) painoa tullu nyt 3kg raskauden alusta, varmaan aika keskitasoa. ihan kiva kyllä ku firmaki noita terveystarkastuksia väliin tarjoo, koska neuvola-ultrakäynnit mulla ihan yhtä harvassa kuin milkyllä ja ventillä...

milky kurja jos työtilanne aiheuttaa huolta. ei kai ne kuitenkaan sun työsuhdetta voi lopettaa kun oot raskaana? eikö se oo laitonta??? ainaki tääl meillä luottamusmiehet nostas ison metakan tommosesta.

Iik mitä masuja! :heart: Minun maha ei juuri näy. Tänään 16+5 ja siis toinen lapsi.

Jos menee selälleen pötköttämään niin huomaa eron "normimahaan" hyvin, kun keskelle jää pallo.

Silmätilanne.. rakkulat on alkaneet kuivamaan, ja nyt ne vasta kipeät onkin! Mut kunhan menevät nyt pois niin hyvä.

Jänskää, et rakenneultrat tosiaan alkaa jo olla ajankohtaisia, mulla se on vasta 1.12. Jotenkin tää alkuodotus on multa päässy meneen täysin ohi. Ei vaan oikein vieläkään miellä tätä raskautta, höh. Esikoisen kanssa olin jo tässä vaiheessa NIIIIIN fiiliksissä. Ehkä se johtuu siitä, et on koko ajan joku härdelli päällä. Töissä on ollu niin kiire, ettei väliin kerkee kissaa sanomaan ja kotiin mentyä sama jatkuu ja esikoinen vie kyllä huomion totaalisesti. Mies tekee kaverin remppaa ja on siellä kaiken vapaa-ajan eli mä sit käytännössä olen joulukuulle saakka yh-äiti - miestä ei nimittäin juuri kotinurkissa näy.

No joo, tässä pikaiset seli-selit miks en oo juuri ehtinyt kirjottelemaan. Vauvakuulumisia sen verran, et neuvolakäynnillä vauvan sykkeet 155. Pahoinvoinnin yms perusteella mulla alkanu olla jotenkin tosi vahvasti tyttö-veikkaukset, voi päivittää listaankin jos vaan ehtii sekä sen, että mulla synnytyssairaala Jorvi.

Sanni-Maria; kivaa tosiaan et meillä jumppaguru porukassa - muakin kiinnostaa ne sun ohjeet! Lisäksi mua kiinnostaisi kuulla, onko sellasia ohjeita, joissa vois käyttää tollasta n. 10- kiloista poikalasta mukana ikäänkuin painona? Aattelin et siitä vois olla kivaa 'jumpata' äidin kanssa lattialla... :D

Ihan kauhee räkätauti :'( -ätshii- , just kun poika parantui niin meikä alkaa muistuttaa norsua, kääk!
Luin just nuo kaikki jutut enkä muista yhtään mitään, ainut toi äitiysloma juttu mutta siihenhän oli jo Kelan sivuilta apua löydetty.Helppo on kanss laskee kun muistaa ett kaikki kalenteriin merkatut mustat päivät lasketaan.

tehtiin eilen kerhossa esikon kanssa isänpäiväkortti ja sitt hän kotona piirsi ukeille kortit.Taiteilijan vapaa näkemys kissasta ja kaloista kuten hän itse piirtäessä selitti:mjau ja plub,plub.
Pitäs vielä käydä ostaa sellainen led taskulamppu miehelle lahjaksi ja se saa riittää, kun on jo toinen isänpäivä ja joulukin tulossa.

Hienoja massuja teillä, mulla on niin paljo tota ihraa että tuntuu kuin vauvamahaa ei ois lainkaan vaan pelkkiä vararenkaita jotka vaan siirtyvät ylemmäs, eli mulla on kohta varmaan toi rengas kaulassa vaikka epäilen että näiden hinkkien yli ei kyllä mikään vararengas jaksa nousta :LOL:
NO, jospa siellä vauvakin olis.Esikoista odottaessa oli tosin erilaista kun oli hoikassa kunnossa niin helpommin sen mahan sieltä erotti.

Nyt vaan kärsimättömästi ootellaan sitä rakenneultraa (21.11) ja jos siellä ei matkustaja paljasta henkilöllisyyttään niin sitt haluun kyllä 4D:hen.
Muistanko muuten oikein että Talvitie olit jostain KUopion läheltä?Kävitkö siis KYS:ssä ultrassa?KUn mulle tuli lähete että kätilö tekee rakenneultran kuten teki muuten viimeksikin...olin lukevinani että kirjoitit lääkärin ultranneen...oikaise jos olen ihan väärässä henkilössä ja räkähuuruissani luen olemattomia.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille mammoille :flower:

Lis69 17+5

Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Ja kaikista muistaki hyvistä kuulumisista =) .

Onks kaikilla siis joskus viikolla 28 ultra vai onks se tarpeen vaatiessa? Oon taas iha pihalla :D

Jännä muuten, miten käytännöt vaihtelee ultrissa. Sillon np-ultrassa vaihdettiin rakenneultra-aika aikasempaa, koska tädistä viikolla 20+5 olis liian myöhästä. Tuli vaan mielee, et ajatteliks se et mun tapaukses on syytä mennä aikasempaa ku vauva ei näytä normaalilta. Täällä kuitenki on neitejä/rouvia jotka noilla viikoilla suurin piirtein sinne menee. No ehkä se olis jotain sanonu :LOL:

hemppa: 105
paino: liikaa
syke: 145
liikket:++
pissa: puhdas
fundus: 23cm
verenpaine: 140/81

elikkä vaikka raudan aloin niin hemppa laskenut 114---> 105, otan nyt siis joka päivä. paino noussut liikaa, johtunee alituisesta herkuttelusta ja ummetuksesta. tässä onkin ristiriita, kun rautaa pitäis syödä ja ummetus vaivaa..

vauva liikkui taas tosi paljon ja syke oli hyvä ja selkeä. fundus tosiaan 23cm mennään todella yläkäyröillä! johtunee istukasta joka tuntu selkeästi vasemmalla sivulla. sitten voi johtua ihan perintötekijöistä että ollaan miehen kanssa pitkiä ja tulossa pitkä vauva. tätä seurataan, ettei vauva kasva liikaa.

verenpaine taas korkealla, syytän eilisiä juustonaksuja

taas omanapaista tekstiä :ashamed: en ole kovin ehtinyt palstaileen ja juttuakin tullut paljon.. rakenneultra meikäläisellä viikon ja päivän päästä :heart:

voikaa hyvin mammat :saint:

JJ-t ja pikkuinen 18+5

Alkuperäinen kirjoittaja Lis69:
Muistanko muuten oikein että Talvitie olit jostain KUopion läheltä?Kävitkö siis KYS:ssä ultrassa?KUn mulle tuli lähete että kätilö tekee rakenneultran kuten teki muuten viimeksikin...olin lukevinani että kirjoitit lääkärin ultranneen...oikaise jos olen ihan väärässä henkilössä ja räkähuuruissani luen olemattomia.

Lis69 17+5
Juu kyllä olen menossa KYSiin synnyttämään, mutta asustelen naapurikunnassa, reilun sadan kilometrin päässä Kuopiosta. Meidän kunnassa tosiaan nuo kaikki ultraukset suorittaa lääkäri. Eli et ole räkähuuruissasi nähnyt tai ymmärtänyt mitään väärin ;). Ja toivottavasti flunssa alkaa pian helpottamaan! :hug:

Talvitie rv 19 tasan

Herttinen mikä sf mitta JJ-t :whistle: Mieletön. Ootko laittanut masu kuvaa lähiaikoina, mahtaa olla melkonen masu.

Talvitielle onnea hyvistä ultra-kuulumisista :heart:

Omaa (.)
Neuvolakuulumisia
*rv19+1
* painonm./vko 675g (kokonais 4kg)
*pissa puhdas
*rr 109/65
*sf 17,5 (mitattiin ekaa kertaa)
*sykkeet 145-161
*liikkeet ++

Kattelin tossa että viime raskaudessa painoa oli tähän mennessä tullut 7kg, joten olen ihan tyytyväinen :D

Vähän on tuntunut tänään että meinaisi flunssa alkaa TAAS painaa päälle :snotty:

Iitanen rv 19+1

Rakenneultra takana Olin eilen niin hermona että raivosin,mökötin ja kiukuttelin koko päivän mutta onneks turhaan.Ultrassa kaikki oli hyvin.Ja oli kiva kun kesti niin kauan kun tyyppi ei pysynyt ollenkaan paikallaan.. :) Sukupuolta ei näyttänyt mutta ei olla kyllä edes osattu päättää halutaanko tietää...Mutta vahvistu se poikaolo niin pojalta näytti tässäkin ultrassa.Koitan illallla laitella kuvaa tänneki.Sain myös uuden ajan ultraan mikä on jo 3.12 eli alle kuukausi!!

Täälläkin kaivataan vatsalihasliikkeitä Oon alkanut pelkäämään että en saa sitä vauvaa sitten synnytyksessä ulos tuolta kun mulla ei ole vatsalihaksia :whistle:

Misstar 18+5

Yhteistyössä