Huhtikuun hurmurit 2017

Täällä pahimmat mielialan vaihtelut olivat siinä plussan aikoihin. Silloin mieskin tuntui niin ärsyttävältä ja jo äkäilinkin että no nyt sun kanssas tulee ehkä sitten toinen lapsi, argh. :LOL::LOL: Nyt oon ollu sitten normaalia paremmalla tuulella, mies on ihana ja kaikki on ihanaa, katotaa mikä mieliala sitten taas ensi viikolla:D

Täällä pahoinvointia nyt kellon ympäri,yölläkin heräilen. Selkeästi vaikuttaa väsymys pahoinvointiin. Meillä esikoinen kipeänä ja nukkui eilen 3h päikkärit. Omasta mielestäni en ollut yhtään väsynyt mutta pakko oli mennä makuulle ku oksetti niin. No nukahdin heti ja nukuin kunnes esikoinen herätti:whistle: Pahoinvointi oli täysin poissa iltaan asti (kunnes alkoi taas väsyttämään).

Viime raskaudessa kerroin pomolle rv9 kun oksensin niin että oli pakko ottaa saikkua. Oli noloa kun olin vasta aloittanut työt ja heti jo poissa. Sain päivä työsopimuksen teon jälkeen tiedon että olen raskaana.:oops:

Täällä myös hirveää suolanhimoa! Luin jostain että voi liittyä pahoinvointiin. Vatsa myös aivan järkyttävän turvonnut, sama kun esikoiselta rv18? :confused: vähän on vaikeuksia piilotella, en todellakaan haluaisi vielä että tää paljastuisi. Varhaisultran jälkeen pitää sitten miettiä.
 
  • Tykkää
Reactions: tina_hki
Digitesti muakin houkuttais vielä tehdä että onko noussut 3+ viikkoihin mut on niin kalliita ettei varmaan kehtaa ostaa "huvin vuoksi".

Tänään vaivaa aivan jäätävä päänsärky ja palelee sekä etoo. Kiva tässä sitten vaihdella kakkavaippoja ja kissakin teki sellaiset hajupommit laatikkoon että vedet silmissä yökkien nekin piti siivota :confused: Tuntuu muutenkin koko ajan että joku haisee nenään ja kaikki haisee pahalle.
 
hei!

tulisin varovaisesti mukaan:) tavalliset testit ei vahvistu, mutta digi näytti jo jokin aika sitten raskaana 1-2. mun on varmaan pakko tehdä toinen digi että saan mielen rauhan. nyt pitäis olla 4+2 eli kuukautiset vasta pari päivää myöhässä. jännittää.

14.4/mippis/29/k-sks/ 3. lapsi

hirveästi myös mietityttää pysyykö pikkuinen matkassa kun tähän mennessä ei oo ollut mitään ikävää, niin en yhtään luota siihen että kolmas kertakin voi mennä hyvin:/

varhaisultrassa en oo aikasemmin ollut, mutta nyt aion kyllä mennä viikolla 6+?. jos joku tietää jyväskylästä hyvän paikan, suositelkaa! meitä taisi olla aika monta siltä suunnalta.
 
No niin, tänään pääsi eka kertaa jo oksentamaan... :sick: Pahoinvointirannekkeita oon nyt parina päivänä käyttäny ja kyllä ne jonku verran tuntuu auttavan, mutta en pysty pitämään niitä jatkuvasti, kun painaa ranteita niin kovasti ja tuntuu että teho häviää jossain vaiheessa. Ja syömässä pitää olla ihan koko ajan. Tunnin tauko ni alkaa yököttää. Että saa nähä kauanko tätä pystyy töissä salailemaan! Tarkotus ois kyllä oottaa ainakin ekan kolmanneksen yli...

Maha myös pömpöttää ihan hulluna, housunnappeja pitää pitää koko ajan auki. Joko saa alkaa käyttää äitiyshousuja? :p
 
Hei! voisin kans ilmottautua mukaan nyt ois mennossa 4+6 nännit oli älyttömän arat jo 2päivää ennen menkkoja ja nyt on alkanu pikku hiljaa hellittämään. Vähän yli vuos sitten oli keskenmeno ja lopetettiin siihen sitten yrittäminen, toivottavasti nyt pikkunen pysyis loppuun asti matkassa mukana :rolleyes: 10.4/pumpuli15/toinen lapsi
 
Itse mietin samaa nuiden housujen kanssa tuskaillessa :p napit painaa ja kaikki housut kiristää. Voiko vaihtoehtoisesti mennä vaan ilman housuja :D
ensimmäinen neuvola sattui meille niin ettei mies ehdi millään mukaan. Alettiin miettiä pitäisikö sitä kuitenkin yrittää siirtää niin että mieskin pääsisi. Tuntuisi kuitenkin tärkeältä että molemmat oltaisiin paikalla niin toivotaan että onnistuu.
Varhaisultraan en toistaiseksi taida varailla aikaa vaikka välillä mietityttääkin että onko siellä kyydissä ketään. Olen kyllä kiinnostunut myös nuista Jyväskylän varhaisultra paikoista ja hinnoista mikäli jollain tietoa on. Saattaahan se mieli muuttua.
 
Mulla oli tänää ekaa kertaa vähän pahemmin etova olo, mutta se meni nopeaa ohi. Turvotus on ihan kaameaa! Ja mielialan vaihtelut, tai tuntuu että tunnen kaikki tunteet jotenki voimakkaammin. Samoin kaikki hajut haistaa paljon herkemmin, oon koko ajan kyselemässä että mikä täällä haisee, ja muut ei haista mitään. :D

Tervetuloa mukaan uuet! :)
 
Piti vielä lisätä, huomasin tänään että mekkoa oli paljon kivempi pitää. Mua myös vähä hermostuttaa pääseekö mies mukaan eka ultraan töittesä takia. Neuvolaa en oo ees aatellu, sinne ehkä yksin..
 
Mulla jomottaa tissejä ja vihloo mahaa, ihanku puukoniskuja tulis alamahaan ja munasarjojen kohdalle. Aina yht äkkiä semmonen sekunnin repäsykipu. Kuulemma normaalia. Vielä ei ole pahaolo alkanut, sitä ootellessa! Pissitää tunnin välein, siis ihan uskomatonta on tämä kusella ravaaminen Ja väsyttää niin että voisin nukkua 24/7. Tänään menkoista laskettuna 5+2.

Me ollaan varattu varhaisultra rv 7+3. Ihan vaan oman mielenrauhan takia, haluan nähdä onko raskaus oikeassa paikassa ja onhan siellä muutakin kuin pelkkä pussukka. En kestäisi jos esim. Tuulimuna selviäisi vasta ekassa kunnallisessa ultrassa.. Siinä ois ollu montaviikkoo onnellinen vauvasta :( ilmeisesti se on sellanen vajaa 200e reissu täällä Kuopiossa. Erikoislääkärin palkkion ~100e + ultraus ~90e, näin mulle puhelimessa sanottiin. Ollaan molemmat vielä miehen kanssa opiskelijoita mutta aiotaan silti käyttää vähiä säästöjä tohon. Toki eihän se mitään takas, että loppuraskaus sujuisi hyvin vaikka ar-ultrassa näkysikin alkio+syke. Mutta tekee tästä raskaudesta todellisemman.
 
Heippa kaikille! Minäkin tulen tänne varovasti mukaan :) Nyt 4+2 ja ensimmäisen haalean plussan sain jo kp 26, vaikka yleensä kierto on ollut ennemmin pitkä kuin lyhyt. Kolme testiä olen tehnyt ja aina on viiva vahvistunut, joten ainakin jotain tapahtuu. Jo ennen testiä tiesin olevani raskaana, oli niin selkeät vihlaisukivut. Tänään ensimmäistä kertaa aavistuksen kuvottavaa oloa. Kaksi aikaisempaa raskautta, joista ensimmäisen tuloksena on huhtikuun hurmuri vm 2014 ja toinen päättyi viime keväänä keskeytyneeseen keskenmenoon.

Mies on hyvillä mielin mukana, toki hänkin on alkuun nyt skeptinen tuon keskenmenon takia, mutta miettii jo elämää vauvan kanssa.

Varhaisultrasta en osaa vielä sanoa. Ensimmäisessä raskaudessa en käynyt, koska en nähnyt syytä siihen. Viime raskaudessa kävin, koska koko ajan oli tunne, että kaikki ei ole hyvin. Varhaisultrassa vielä kaikki oli hyvin, mutta muutama päivä sen jälkeen oli sydän lakannut sykkimästä. Mietin myös sitä vaihtoehtoa, että yrittäisin neuvolan kautta päästä varhaisultraan. Mutta katsotaan :) Jos tulee voimakkaat raskausoireet, niin silloin en luultavastikaan varhaisultraan hakeudu.

Kiva olla täällä!

la 15.4. / kenke / 28/ PS (niin kauan pidän tämän ennen kuin tulee virallinen tieto synnärin sulkemisesta)/ 2. lapsi
 
Tietääkö joku saako papakoetta ottaa raskauden aikana? Tuli tuollainen seulontakutsu jossa kyllä on että yleensä raskaus ei ole este näytteenotolle mutta antaako raskaus sitten vääriä tuloksia? Viime papasta on vähän alle 2v, kuopuksen syntymän jälkeen otettiin.

Tänään jos soittaisi neuvolaan kun pitää keskimmäiselle kasvukontrollia kysellä niin samalla menis omankin ajan varaaminen :p huh,jännää vaikka onkin jo neljäs kerta:rolleyes:
 
Hei!

Ilmoittautuisin varovasti mukaan myös. Tänään 3+5 omien laskujeni mukaan, eli todella alussa ollaan. Ensimmäisen haalean plussan sain DPO 8 jolloin oli KP 25 ja seuraavana päivänä clearblue näytti raskaana 1-2 viikkoa. Ennen plussausta oli mielettömän kuvottava olo ja se olikin syynä testin tekemiselle noinkin aikaisin :) Tuon kuvotuksen jälkeen ei sitten olekaan ollut mitään oireita eli niitä odotellessa :D Tätä on vielä vaikea uskoa todeksi.

Menin jo innostuksissani varaamaan tänään varhaisultran rv 7+0. Mä olen sen verran stressaavaa sorttia, että mielenrauhan takia oli pakko varata. Ja koska näin alussa ollaan ja kaikki on uutta, olen nyt tehnyt raskaustestin joka päivä.

Mietin, että jos oireita ei tule, niin kuinka usein raskaustestiä kannattaa tehdä ennen varhaisultraa vain varmistuakseen että siellä mahdollisesti joku on. Teettekö te vielä varmistus testejä?

avantasia, mä olen ymmärtänyt, että vain menkat papa-kokeen aikana sattaisi vaikeuttaa tulkintaa.

LA 19.4 / Reese / 31 / KOS(/H) / 1. lapsi
 
Tietääkö joku saako papakoetta ottaa raskauden aikana? Tuli tuollainen seulontakutsu jossa kyllä on että yleensä raskaus ei ole este näytteenotolle mutta antaako raskaus sitten vääriä tuloksia? Viime papasta on vähän alle 2v, kuopuksen syntymän jälkeen otettiin.

Tänään jos soittaisi neuvolaan kun pitää keskimmäiselle kasvukontrollia kysellä niin samalla menis omankin ajan varaaminen :p huh,jännää vaikka onkin jo neljäs kerta:rolleyes:
Moi! Mulle sanottiin neuvolassa, että raskauden aikana otetaan papakoe. Oisko ollu viikolla 17. :)
 
Hei.
Täällä yksi uusi ilmoittautuu huhtikuisiin!:)

La 2.4/ Kath/ 32/ OYS/ 4lapsi

Ainakin omien laskelmieni mukaan kuuluisin huhtikuisiin, saa nähdä sitten muuttuuko laskettuaika jossain vaiheessa.
Oltiin reissussa ja vasta eilen tein varmistus testin, pientä kuvotusta ja väsymystä ollut.Muttta tosi vähänä on pysynyt nuo oireet.
Pitäisköhän tällä viikolla jo varata neuvolaan aikaa.....?
 
Itse varasin tänään neuvolan kun soittoaika typerästi klo 12-13 ja normaalisti teen tuohon aikaan työharjoittelua ja puhelimen luo mahdoton päästä tuohon aikaan. Tänään oli vapaapäivä.

Viikkoja 5+3 ja neuvolatäti sanoi että hyvä kun soitin, sillä ajat on kortilla. Ois menny eka neuvola mulla viikolle 11+ kun tää työharjoittelu sotkee aika paljon. Sanoin, että saan varmaan sumplittua harkkavuoroni toiseen. Neuvola siis 1.9 viikolla 8+4
 
Multa otettiin viime raskaudessa papakoe kun sain kutsun kohdunkaulansyövän seulontoihin ikäni puolesta. Eli ei pitäisi olla mitään estettä. :)

Mä ajattelin myös soittaa neuvola-aikaa tällä viikolla. :)

Olis kiinnostavaa tietää onko muilla ajatuksia siitä, milloin tulevan lapsen hedelmöitys mahdollisesti tapahtui? Mä yritin testata ovista, mutta kunnon plussaa en saanu. Ensimmäinen haalea viiva tuli kp 12 ja toinen vastaava kp 13, mutta seuraavana päivänä ei mitään. Eli ehkä ovis oli kp13-kp14 välisenä yönä? Tehtiin talletukset torstaina kp12 eli ehkä vuorokausi ennen ovulaatiota? Meidän piti kovasti ajoittaa talletukset hyvissä ajoin ennen ovista ja nostaa isommat mahdollisuudet tyttöön, mutta ovulaatio olikin näköjään aikaisemmin kuin alunperin ajattelin. En tiedä sitten pitääkö tuo teoria paikkansa. Esikoinen on poika ja silloin peittoja heiluteltiin kyllä just oviksen aikoihin. Onkohan suurella todennäköisyydellä poika, jos ajoitus noin vuorokausi ennen ovista?
 
Kiitos vastauksista :) Onhan tässä loppuvuosi vielä aikaa varata papakoetta. Jos ens kuussa kävis samalla kun ottaa verikokeita seulontoihin. En tosin ihan varma ole osallistutaanko niihin tällä(kään) kertaa.

Neuvola varattu 2.9 ja viikkoja pitäisi silloin olla 8+6. Aiemmin ei ollut aikoja antaa. Unohdin tytön neuvolan kokonaan varata:ROFLMAO: Lahottaakohan raskaus aivojao_O

Eleanor, meillä ainakin viimeisin poika sai alkunsa juuri oviksen aikaan (yksi täsmäisku) ja tytöstä oli jotain sinne päin kun ei ollut niin väliä sille kuulle raskautua. Tästä jos tuolla logiikalla mennään niin luultavasti poika olisi tulossa jos tuolla jotain vaan on:rolleyes:
 
Mä sain ovistikkuun plussan KP 15 (aloitin tikuttamisen KP 11), eli olettaisin itselläni oviksen olleen KP 16 (KP 16 oli ovistikun viiva jo haalea). Toisaalta, mä en tuntenut mitään kummosempia vihlaisuja tms. ovis oireita ollenkaan. Meillä oli myös talletuksia itse ovis päivänä (jos se oli tuo KP16) ja sitä ennen kolmena päivänä.

Mä en tiedä kuinka paljon tuohon ajoittamistieteeseen voi luottaa, eri foorumeilta lueskelleena vaikuttaisi olevan todella satunnaista. o_O

Ihanaa kun näin monella on jo neuvola varattuna! Yritin innokkaasti tänään soittaa ja varata aikaa, mutta sieltä ei soitettu koskaan takaisin. Onko kaikissa neuvoloissa niin, että siihen annettuun numeroon soitetaan aina kun halutaan varata aika ja he soittavat sieltä takaisin jos/kun kerkeävät?
 
(n)(n)(n)(n)
Mä sain ovistikkuun plussan KP 15 (aloitin tikuttamisen KP 11), eli olettaisin itselläni oviksen olleen KP 16 (KP 16 oli ovistikun viiva jo haalea). Toisaalta, mä en tuntenut mitään kummosempia vihlaisuja tms. ovis oireita ollenkaan. Meillä oli myös talletuksia itse ovis päivänä (jos se oli tuo KP16) ja sitä ennen kolmena päivänä.

Mä en tiedä kuinka paljon tuohon ajoittamistieteeseen voi luottaa, eri foorumeilta lueskelleena vaikuttaisi olevan todella satunnaista. o_O

Ihanaa kun näin monella on jo neuvola varattuna! Yritin innokkaasti tänään soittaa ja varata aikaa, mutta sieltä ei soitettu koskaan takaisin. Onko kaikissa neuvoloissa niin, että siihen annettuun numeroon soitetaan aina kun halutaan varata aika ja he soittavat sieltä takaisin jos/kun kerkeävät?
Oisko se vielä kiinni? Täällä neuvola aukee vasta 15pvä, niin vielä en oo ite päässy varaileen aikaa (n)
 
La 15.4.2017 / krrrstaa / NKL / 23v / 3. Lapsi :)

Moikka moi kaikille :)

Minäkin heti innokkaana etsin, että joko meikäläisille löytyisi oma ketju ja löytyihän se ☺

Eli tänään piirtyi tikkuun kaksi oikein ihanan kirkasta punaista viivaa <3 Nyt vain varovaista odottelua ☺ Laskurien mukaan Olisi nyt rv 4+2 !

Voisin kai vähän esitella itseäni, eli tosiaan olen 23v 2pojan äiti pk-seudulta. Esikoinen on 4,5v ja nuorempi 2,5v oikein ihanat uhmat siis molemmilla menossa :/

Mutta eipä kai tässä vaiheessa vielä sen enempää :)
 
Laskettu aika huhtikuussa 2017, liity mukaan!

Tiedot muotoon: Laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi/synnytys

1.4.
Trillian / 33 / OYS / 2. lapsi
tina_hki / 31 / ? / 1. lapsi

2.4.
iiel / 26 / k-sks / 1. lapsi
Kath / 32 / OYS / 4.lapsi

3.4.

4.4.

Ikuinen laihduttaja / 34 / tays / 4. lapsi
Akkuporakone / 34 / 3. lapsi
poppana92/24/KOKS/1.lapsi

5.4.
Crabapple / 26 / Tays / 2. lapsi

6.4.
Anna_85 / 30v. / ksks / 2. lapsi
eemiliah / 25 / HUS / 2.lapsi

7.4.
Hipppu 29 v, K-SKS, 1. lapsi

8.4.
Avantasia / 29v / ksks / 4. lapsi

9.4.
m.a.m / 30 v. / HUS / 1. lapsi
rriude / 25v / KYS / 1.lapsi

10.4.
Bosch / 30v. / KOS / 2. lapsi
pumpuli15 / 2. lapsi
Äitineljälle81 / 5 lapsi / TYKS

11.4.
Iinaelina / 35 / KOS / 2. lapsi
sintssa/ 23 / JS / 2.lapsi
suselii / 23v / ksks / 1. lapsi

12.4.
Madddde / 27v. / TAYS /1.lapsi

13.4.

14.4.
anskubansku81 / Phks / 2. lapsi
elanor85 / 31 / Tays/ 2. lapsi
mippis / 29 / k-sks / 3. lapsi

15.4.
kenke / 28/ PS / 2. lapsi

16.4.


17.4.

18.4.

19.4.

Reese / 31 / KOS(/H) / 1. lapsi

20.4.

21.4.

22.4.

23.4.


24.4.

25.4.

26.4.

27.4.

28.4.

29.4.

30.4.



Synnytyssairaalat:


E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Täälläkin raskaushormonit jo höperoittää aivoja, piti tänään soittaa neuvolaan ja unohdin kokonaan. Raskautta en ole todellakaan unohtanut haha, mutta mikä neuvola?:whistle: Huomenna uusiksi. Pitää varmaan laittaa muistutus:ROFLMAO:

Täällä kahtena päivänä pahoinvointi oireillut ihan hassusti. Heti aamusta ihan kamalaa oksetusta n klo 14.45 asti. Ja ping, loppuu kun seinään. Loppupäivät mennyt sitten kuin pilvillä tanssien, sen verran järkyttävää se aamuinen pahoinvointi että se pieni etominen ei tunnu enää missään:D Ai että jos jatkuisi tällä tyylillä, antaisi toivoa sen jatkuvan oksentelun sijaan. :p

Meillä tarkka ovis päivä tiedossa, ultrassa katottiin plus testit plus ne KIVUT. Ei voinu jäädä huomaamatta. Hetken jo mietin että lähdetäänkö tässä jotain yllärilasta synnyttämään:D

Tää vatsa sen kuin kasvaa (turpoaa?) Oon normaalisti tosi hoikka ollut vatsasta niin ei auta mitkään teltat. Mun äiti meinasi saada tänään sydärin kun näki mut siihen telttaan pukeutuneena, että herranjumala sullahan näkyy selvä vauvavatsa! Ei tota kukaan lihomiseksi usko!
Kiitti tsempeistä, huomenna samalla teltalla kerhoon piilottelemaan. Nyt kuitenkin vasta 5+4:rolleyes::love:
 

Yhteistyössä