Kapsukka: Olen pahoillani, todella paljon voimia ja tsemppiä jatkoa varten
Parempia vointeja
Mä olen jo aloittanut nuo
vauvahankinnat ja ostanut kirppailta muutaman vauvan vaatteen sekä lidlistä jotain vauvakamaa. Ihana mummi oli jo bongannut alennuksesta halvan pinnasängyn ja mennyt sellaisen ostamaan jo varastoonsa. Aika suloinen hän on
Mulla
maha alkoi pömpöttämään jo varmaan kuudennella viikolla ja pömpötys pahentunut koko ajan... Olin vähän kerännyt painoa ennen raskaakis tuloa, niin lantiolle alkoi tulemaan arpia ja nyt kun tuli raskaus perään niin voi jessus miten tuo arpien tulo on maksimoitunut! Rasvailen ihoa iltaisin vaikka se ei taida oikein auttaa... Olen muuten huomannut vatsan kasvusta, että se turvotus vaihtelee kamalasti ja mahan koko vaihtelee myös sen mukaan. Kuitenkin maha alkaa koko ajan pömpöttämään ylempää ja ylempää ja nyt se alkaaki pyöristymään jo heti rintojen alta kohti alavatsaa.
Mulla oli alussa kamalia maitotuotehimoja, mutta nyt se on vaihtunut päinvastaiseen.. Juusto ällöttää ja meinaan oksentaa sen takia. Enemmänkin herkut maistuu ja ruoka ällöttää. Tähän asti en ole kärsinyt lainkaan pahoinvoinnista, mutta nyt 12. raskausviikolla pahoinvointi on ilmestynyt kuin tuhkatuulesta. Koko ajan ällöttävä olo ja varsinkin ruokaillessa meinaan välillä oksentaa kesken kaiken.
Alavatsaan on vieläkin välillä nippaillut.. Etenkin kyljelleen ollessani. Eilen makasin selälleni, kun tunsin yhtäkkiä aivan alavatsalla keskellä hassua kuplintaa, mikä kesti vain hetken. Eihän se vielä mitään vauvanliikettä voi olla, mutta kummallinen tunne se oli ja ei ole koskaan mitkään vatsapörinät tuossa kohtaa pörisseet.
Apua, ultraan tasan viikko! Perästä tullaan mutta tullaan kuitenkin. Siinäkin mielessä jännä päivä, että silloin "julkistan" asian myös tuttaville