Huhtikuun hurmurit 2016 *huhtikuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

Voi kun mullakin olisi ollut noin.. synnytys oli pitkä ja uuvuttava, ja menetin melko paljon verta sen aikana. Olo oli kyllä todella heikko ensimmäiset kaksi päivää, ja varmaan ensimmäisen viikon ajan makuulta ylös nouseminen ja kävelemään lähtö täytyi aloittaa varovasti. Ja ne alakerran tikitkin hyvin muistutti siitä synnytyksestä :D olisin mieluusti levännyt enemmän ja touhunnut paaaaljon vähemmän, mutta omatoimisuuteen ja itsenäisyyteen tähtäävä vierihoito-osasto ei apua liikaa tarjonnut :confused: enkä kyllä osannut tai kehdannut sitä vaatiakaan.

Meillä oli tällä viikolla "1kk-neuvola" (virallisesti se ikä täyttyy ensi viikolla). On kokoajan tuntunut, että tää vauva kasvaa ihan silmissä - ja niin se todella tekeekin! Syntymämittoihin verraten oli tullut 1kg lisää painoa, 3,5cm pituutta ja päänympärystä 3cm!

Puhe sivusi aiemmin imetysajan syömisiä. Mulla on koko ajan järkyttävä nälkä, eikä auta yhtään, että vauva on vain sylissä viihtyvää sorttia. Ne harvat kerrat kun pääsen kunnolla syömään, syön paljon, ja usein vieläpä runsaskalorisia ruokia. Ja paino sen kuin laskee, tosin hitaammin kuin ensimmäisinä viikkoina, onneksi. Nyt aletaankin olla ennen raskautta olleissa lukemissa, joten tähän olisi hyvä jäädä. :rolleyes:
 
Heips.
Mukava lukea synnytyskertomuksia ja arjesta vauvan kanssa :)

Täällä odotus jatkuu. Epäilen, että maanantaihin taas mennään eikä tällä pötkäleellä oo kiirettä ennemmin syntyä. Pientä supistuskipuilua välillä ollut ja tänään jo luulin limavuotoa tulevan, mutten tiedä oliko sitä. Vähänlaisesti kirkasta ja osasta rusehtavaa. Oli kuopuksesta aikoinaan limatulppa kyllä niin selvä klöntti, että sellaista tässä metsästelen. Mutta ehkäpä olisi jotain kypsymistä tapahtunut, toivotaan. En kyllä taas seuraavaan maanantaihin odota :LOL:
Rr ollut kotona hyvä ja liikkeitäkin tuntunut taas ihan ok. Niitä käskettiin seurailla. Tympäisee vaan kun nyt meinaa flunssaa pukata, kurkkua karhentelee...

Oli joku kysynyt vauvan herättämisestä syömään kesken unien. Esikoisen aikaan th ohjeisti herättämään 2-3h välein, oli vanha eläkkeelle jäävä th. Kuopuksen kohdalla sai antaa nukkua niin kauan kuin nukkui, 3-5h nukkui hyvinkin. Kun vaan hyvin kasvaa, niin ei tarvii herätellä.
 
Kun lukee teidän synnytyskertomuksia niin mulla pukkaa tuskanhikeä otsalle et apua tarviiko mun oikeesti selviytyä tosta :LOL: Ja edelleen eniten jännitän sitä kontrollin menetystä, kerkeenkö saada puudutukset (luulisin..) ja sitä ponnistamista. Miten mä edes osaan ponnistaa... APUA :eek::eek:
Mulla oli viimeksi sen pitkittyneen (36h) synnytyksen ja section jälkeen niin et sen yön (poika syntys iltakuudelta) olin aivan taju kankaalla ja lääkitty. Seuraavana päivänä sit jo jaloilleen ja olo oli yllättävän hyvä.. En muista et mua ois ekaan 2kk oikeestaan edes väsyttänyt juurikaan ja vaunulenkitkin aloitin heti kun sain luvan. Se väsymys tuli sitten myöhemmin kun meidän ikiliikkuja-ainahereillä-ipana kekkuloi yöt ja päivät..

Täällä ei oo supistellut eikä mitään moneen päivään, olo on ihan jees :) Selkä on tosi loppu ja irtisanomassa itsensä, liitoskivut ajoittain aivan karseita ja maha on pinkeä pallo joka on nyt sit tiellä joka paikassa. Väsymys on aivan jotain omaa luokkaansa; yöllä saatan nukkua 10h yhdellä vessareissulla ja silti voisin päivällä nukkua kepeesti päikkäritkin! Laskettuun aikaan 10pv, mut siihen tulee vielä päälle pahimmassa tapauksessa se 14pv et odottavan aika on pitkä :) En usko et tulee itekseen kun ei oo mitään oireita, niinkun ei ollu esikoisestakaan.

Kyl mä vaan niin kaipaan omaa itseäni takaisin ja omaa kroppaani. Mulla oli saunassa mukana viinilasissa alkoholitonta siideriä kun haluisin tuntea itseni normaaliksi hetken. Tosin kun ähersin itteni sinne lauteille niin siitä oli normaaliolo kaukana!!

Ihana lukea teidän vauva-arjen kuulumisia, täällä kaksijakoiset fiilikset asiasta edelleen. Ihanaa kun näkis jo vauvan mut takaraivossa koko ajan paniikki et miten mä ikinä selviän kahden pienen kanssa... :eek::unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Nöösikkä
Mä synnytin illalla ja ekan yön olin ihan järkyn kipeä ja sekaisin, ja vauva vaan roikkui tississä. En meinannut päästä jaloilleni ja melkein pyörryin vessaan. Tärisin eikä jalat kantaneet. Seuraavana aamuna parin tunnin unien jälkeenkin olo oli heikko, vessareissut vaikeita ja suihkussakin heikotti. Mä vaan nukuin, söin ja imetin ekan päivän, oltiin perhehuoneessa niin mies hoiti kaiken muun. Illalla olo oli jo ihan toinen, 24h synnytyksestä alkoi tuntua että elämä voittaa. Ja seuraavana päivänä olin jo ihan skarppina kotiutumassa. Nyt on 3vrk synnytyksestä ja tuntuu että alan olla oma itseni, joskin hyvin herkillä henkisesti ja ihan hormonipöllyssä. Alapää on toki edelleen turvonnut, arka ja kipeä sekä järkyttynyt, tuntuu että vessassa koko alapää tippuu pönttöön ja ponnisteleminen on ihan nou nou. Lihakset on kipeitä ja voimat loppuu nopeasti ja yllättäen, mutta olo korjaantuu levolla. Enää ei ole niin hakattu olokaan :D Vatsanpehmikkeillä tuli onneksi myös :poop:, sitä jännitin kun en aluksi uskaltanut edes rakkoa kokonaan tyhjentää kun en voinut "tiristää".
 
  • Tykkää
Reactions: Zenmama
Hei pitkästä aikaa!

Jotenkin tuntuu, että arjessa on niin paljon touhua ja tohinaa, ettei täällä pahemmin kerkeä käymään. Lähinnä siis nuiden isompien lasten kuskaamisia ja kaiken maailman lääkäri ym käyntejä on kalenteri täynnä.

Meidän Niilo on nyt 2 vkoa ja 5pvää vanha. Eilen käytiin taas sydäntutkimuksissa ja tilanne läppävian suhteen oli ennallaan. Seuraavat käynnit 25.-26.4. eli tutkimukset jaettiin kahdelle päivälle, ettei käy liian rankaksi pikkuiselle. Maanantaina käydään keuhkokuvissa ja sydänfilmissä, tiistaina on verenpaineiden mittaukset ja sydänultra. Näistä jutuista on tässä parissa viikossa tullut meille ihan "arkisia".

Niilo kasvaa hyvin, eilen mitat oli 3230g ja 50cm (syntyessään 2845g ja 47cm), mutta saimme lääkäriltä kuitenkin ohjeeksi lisätä ruuan määrää. Meillä mennään nyt sitten pääasiassa korvikkeella, rintaa saa lähinnä alkupaloina ja öisin.

Meillä on edelleen erittäin helppo ja elämäänsä tyytyväinen vauva. Edes D-vitamiinien aloitus ei ole saanut itkuja aikaiseksi. Ummetuslääke muutettiin päivittäiseksi ja nyt sitten kakkakin kulkee ilman punkaamista ja itkua. Niilolla on hämmästyttävän tarkka päivärytmi, johon kuuluu pari pitkää seurustelujaksoa, 1,5-3t päiväunia ja yöunet n. klo 23-7 yhdellä tai (yleensä) kahdella syönnillä.

Minä olen toipunut synnytyksestä hyvin, jälkivuotokin on oikeastaan loppunut. Joskus pyyhkiessä tulee pikkuisen paperiin hailakkaa punaista. Hemoglobiini on edelleen matala, ja se tuntuu väsymyksenä esim. pitemmällä kävelylenkillä. Jälkitarkastus 11.5.

HIRMUISESTI ONNEA KAIKILLE UUSILLE VAUVAN SAANEILLE :love:

Huhtihapsukkainen
 
Multa jäänyt vielä ilmoittamatta, että meillekin syntyi tyttö tiistaina 12.4. rv 38+6 :love: Mitat 52cm ja 3896g. Pitänyt tulla kirjoittamaan, mutta koko ajan kaikkea ollut väsystä kiireeseen, ihastelusta jännitykseen ja rakkaudesta aikatauluihin niin en oo ehtinyt tulla edes lukemaan näitä tekstejä plööh. No jospa nyt korjaantuis kun alkaa arkikin erilailla sitten.

Kaikki siis nyt hyvin, itse kotiuduin torstaina ja tyttö vielä sokeriarvojen tarkkailun takia teholla, mutta huomenna päästään vierihoitoon ja sunnuntaina kotiin koko poppoolla (y) Tää viikko mennyt niin nopeesti koko synnytyksen alkamisesta tähän vikaan iltaan miehen kanssa kaksistaan, etten pysty käsittämään ajan kulua. Synnytyksestä kirjotan myöhemmin. Vaikka siihen liittyikin hieman ei niinnmukavia käänteitä, (esim kahteen kertaan laitettu epiduraali ei vaikuttanut yhtään) niin kokonaisuudessa jäi erittäin hyvä fiilis ja toistekin voin synnyttää ihanuuksia maailmaan :)

pumskeli ja typy 3pv
 
Mä synnytin illalla ja ekan yön olin ihan järkyn kipeä ja sekaisin, ja vauva vaan roikkui tississä. En meinannut päästä jaloilleni ja melkein pyörryin vessaan. Tärisin eikä jalat kantaneet. Seuraavana aamuna parin tunnin unien jälkeenkin olo oli heikko, vessareissut vaikeita ja suihkussakin heikotti. Mä vaan nukuin, söin ja imetin ekan päivän, oltiin perhehuoneessa niin mies hoiti kaiken muun. Illalla olo oli jo ihan toinen, 24h synnytyksestä alkoi tuntua että elämä voittaa. Ja seuraavana päivänä olin jo ihan skarppina kotiutumassa. Nyt on 3vrk synnytyksestä ja tuntuu että alan olla oma itseni, joskin hyvin herkillä henkisesti ja ihan hormonipöllyssä. Alapää on toki edelleen turvonnut, arka ja kipeä sekä järkyttynyt, tuntuu että vessassa koko alapää tippuu pönttöön ja ponnisteleminen on ihan nou nou. Lihakset on kipeitä ja voimat loppuu nopeasti ja yllättäen, mutta olo korjaantuu levolla. Enää ei ole niin hakattu olokaan :D Vatsanpehmikkeillä tuli onneksi myös :poop:, sitä jännitin kun en aluksi uskaltanut edes rakkoa kokonaan tyhjentää kun en voinut "tiristää".
Heippa vaan tuolta toukokuisista. On pakko fiilistellä jo teidän huhtikuisten mukana, niin tekisi jo mieli omaa pientä saada syliin!

Lainasin Irithin tekstiä, koska löysin itse avun luonnonkosmetiikadta tuohon alapään turvotukseen ja särkyyn. Ainakin Bebes Helsingin Kampissa myy sellaista sprayta, jota voi jo odotusaikana käyttää pukamiin, mutta on tosi hyvä tuote pakata sairaalakassiin jo laitokselle mukaan helpottamaan oloa! Tässä linkki http://www.bebes.fi/luonnonkosmetiikka/new-mama-bottom-spray-p-565.html
Jos ne ensimmäiset vessareissut jännittävät, kannattaa painaa välilihaa vaikka terveyssiteellä samaan aikaan, kun koittaa pikkusen pinnistää. Ja käsisuihkulla suihkuttaminen auttaa ensimmäisten pissakertojen kanssa. Yksi hyvä kikka on kaataa terveyssiteeseen vettä ja pakastaa side. Sen kun laittaa pikkareihin niin viilentää ihanasti, eikä tunnu liian kylmältä! Microlax-peräruiske auttaa muuten ensimmäisten kakkakertojen kanssa, jos vatsa ei tunnu toimivan vielä kotona. Ja se tiheä suihkuttelu! Saatte varmaan näitä vinkkejä sairaalastakin, mutta kannattaa varautua jo etukäteen hankkimaan kotiin jotain helpotusta (y)

Zenmama 35+ Toukokuisista
 
Tässä yöpumppauksella hieman jo kuulumisia voin availla. Edelleen synnytyskertomukseen palailen sittenn paremmalla ajalla. Pumppaus tosiaan nyt jouduttu eilen aloittamaan kotona (osastolla harjottelin ke-to yönä kun tyttö siirtyi teholle yöksi). Alussa tuli vain 5ml mutta nyt saan jo pumpattua 30ml kerralla, jonka oon vienyt teholle mukanani. Tänään kotona rinnat alkaneet todenteolla kasvaa ja hieman pakkaantuakin, että odotan jo huomista että pääsen imettämään niin tyttö tyhjentää ne sulavasti. Vähän oon huolissani tästä rintojen kasvusta kun tuntuu että just pakkaantuu, mutta kyselen huomenna sairaalassa lisää.

Onneksi maitoa tulee kuitenkin jo näin hyvin: heti synnytyssalissa alko imemään rintaa ja sen kaksi päivää mitä ehdittiin perhehuoneessa olemaan niin imetin kyllä jo monesti mutta ei tietenkään vielä niin kovin tullut. Tyttö alko saamaan ruiskulla lisämaitoa, kun huomattiin sokeriarvojen olevan alhaiset ja sen takia siirto keskolan puolelle sitten tulikin ke-to yönä. To ja pe oon viettänyt aikaani tytön luona imettäen ja pitänyt sylissä nukuttaen. To itse kotiuduin yöksi sitten ja tää yö on tosiaan vika ennen huomista vierihoitoon pääsyä koko poppoolle ja sit su kotiin :) Tytöllä siis ollut nää vikat päivät jalassa sokeriliosletku, joka eilen saatiin iltapäivästä pois hyvien arvojen myötä. Jes! Mun verenpainelääkkeet ehti kai vähän häiritä niin arvot siks huonot.

Tästä kuitenkin lisää vaikka aamuisella pumppauksella, nyt nukkumaan välissä (y)
 
Huomenta :)

Täällä on hyvin nukuttu yö takana :) Vauva nukkui koko yön. Ite piti herättää se syömään ja vaipan vaihdolle. Eilen vauva oli monta tuntia hereillä ja ihmetteli sitterissä maailman menoa :) Tuo sitteri on kyllä ihan huippu keksintö! :D Meillä mies lähti varpajaisiin tänään. Ei ois millään malttanu lähtee :p Onneks mulle tulee kaveri tänne yöks, niin ei tarvii ihan heti yksin olla yötä.

Miten paljon teillä puklailee vauvat? Meillä eilen tuo puklaili aika lailla. EI puklut ollu kyllä isoja. Ehkä semmonen pari teelusikallista kerralla. Uskoisin kyllä, että ruoka on silti "imetynyt" kun pissiä ja kakkaa tulee :)

Nyt vauva nukkuu niin pitää ite sillä välin tehdä vähän kotihommia, kun ei sitten tiiä millon vaavi herää ja pitää alkaa syötölle :D

Pippuri ja vauva 1 viikko! :love: Meiltä irtos tänään se napatynkä!

Ihanaa viikonloppua kaikille! <3 Ja onnee pumpskelille vauvasta <3
 
Onnea pumskelille vauvasta! :love:
Hyvä, että sokeritipasta olette päässeet pois ja arvot korjaantumaan päin!

Mua alkaa kyllä jo niin rassaamaan tämä raskaana olo. Eniten siksi, että mun lonkkia särkee öisin koko ajan enenevissä määrin ja unenlaatu on sen mukaista..:(
 
  • Tykkää
Reactions: Zenmama
Tämä meidän uusin tulokas ei puklaa vielä olenkaan. Edelliset ovat kyllä pukkanneet joka syötön jälkeen se vähän. Katsotaan miten tämän kanssa jatkossa...
Täällä ollut vierailijoiden rumbaa keskiviikosta saakka. Joka päivä joku ja huomenna varmaan viimeiset. Muuten on kiva että porukkaa käy mutta sit jos/ kun päivälle sattuu muutakin aikataulutettua ohjelmaa niin sit alkaa hermo vähän kiristää. Viikon vanha kun ei oikein noita kellonaikoja vielä tykkää noudattaa....
Olin jo superinnoissani että tällä kertaa oli lyhyt jälkivuoto mutta mitä vielä! Eilen alkoi vähän niinkuin uudestaan ja taas vuodetaan!!!! Hitsi, kai tähän vaan se useampi viikko menee...
Napa ei oo meillä vielä irronnut mutta olettaisin että huomenna/maanantaina, niin irtonainen on. Mua vaan inhottaa tuollaiset jutut niin en oo yhtään "avittanut" asiaa eteenpäin. Putsaan vaan ja annan tipahtaa.
Turvotusta huomaan tullen taas kasvoihin. Nyyh! Muualla ei ole ja raskauskilotkin ovat nyt kaikki kadonneet mutta kasvoja tosiaan turvottaa. Ärsyttävää!!!!
Tänään tuli toinen kakka ja olin siitä tosi iloinen! Pienessä ne ilot ovat !!!!

Nyt texmexiä pöytään ja lasi Lambruscoa!
Ihana kun aurinko paistaa!!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Kevätkukkanen
Onnea pumskeli!

Meillä vauva ei juuri puklaa, pari kertaa on jotain valunut vähän suupielestä.
Meillä kans vierasrumbaa ollut, vieraiden aikaan oon antanut lypsettyä maitoa pullosta, tai siis innokkaat tädit yms. ovat syöttäneet :)
Oma olo on energinen, ihanaa kun on taas semmoinen normaali olo,ettei koko aikaa hermoja kiristä.
Miehen kans kippisteltiin eilen illalla pari lasillista punaviiniä. ;)
Mulla tuli raskauskiloja ekan neuvolan jälkeen 16kg, joista 9kg on vielä jäljellä +5kg mikä tuli jo alkuturvotuksia ennen ekaa neuvolaa.. Eli pudotettavaa olis about 15kg! Luulen että eka kymppi lähee aika huomaamatta..viimeisten kilojen eteen saattaa joutua vähän töitä tekee :)
Vauva on tyytyväinen,lähinnä vaan syö ja nukkuu. Herätellä ei oo tarvinnut. Päivällä syö 2-3h välein. Illalla tankkaa tissiä klo 21-24 sen verran tiuhaan että yöunille kun nukahtaa niin eka herätys on ollut vasta 4h päästä! Eipä voi valittaa :)
Napatynkä ei oo vielä ironnut.

Katjuska ja poju 1vk
 
Kun nyt ei tarpeeks olisi jo tukalaa niin sehän paukkasi sitten kevätflunssan tähän rytäkkään vielä... Nenä vuotaa,kurkku on kipeä,päätä särkee ja vuoronperään on kylmä tai hiki valuu pitkin päätä..
Ja tottakai tää flunssakin osui just tälle viikonlopulle kun mies on lähestulkoon 24h töissä et saa yhden työmaan tehtyä ajoissa :unsure: Esikoinen hyppii seinille, kun en jaksa lähteä ulos sen kanssa. Ihan veto pois :unsure:
Miehen vanhemmilta voisin pyytää apua, mut se on taas oma hommansa kun pitää sit kuskata ja muuta niin se hyöty on aika minimaalinen. Huomenna jos on samanlainen olo niin pyydän jos poitsu pääsis sinne muutamaksi tunniksi et saisin nukkua..
Voi huoh :unsure:
 
Onpas ollut tänään huolitäyteinen päivä. Aamulla ittelläni oli kovia alavatsakipuja jotka edelleen vähän vaivaa ja sitten vauva on ollut todella unelias eikä meinannut herätä syömään. Ei herännyt edes pyllypesulla. :eek: Syöntiväli venyi liikaa yöllä ja ilmeisesti sokerit mennyt sitten liian alas. Meidänhän pitää herättää 3h välein vauva syömään kunnes on 3kiloinen. Keskiviikkona tulee terkkari käymään ja saa nähdä onko 3kg täynnä kun paljon siitä ei puuttunut.
Vauva nukkunut koko päivän, vasta nyt illalla heräsi ensimmäisen kerran kunnolla niin että katseli silmät täysin auki ympärilleen ja on onneksi syönyt nyt 3kertaa 6h sisään niin en soittanut osastolle. Päivällä joutu puoliväkisin antamaan maitoa nukkuvalle vauvalle ja puklasi sitten 5 kertaa peräjälkeen... Muuten ei ole puklaillut ollenkaan. Esikoinenkaan ei puklannut koskaan.

Maitoa tulee ihan suihkuumalla, oli pakko käydä ostamassa Aventin pumppu ja olen pumppaillut kun maito nousi niin tissit oli niin täys että itkeä joutu kivusta. Nyt tissit on rauhoittunut ja tänään onnistunut ekaa kertaa syöttäminen ilman rintakumia mutta tietty jo toinen nänni meni verille. Inhottava syöttää rintakumin kanssa kun maitoa tulee niin paljon että rintakumi on ihan täynnä ja sitten sitä valuu yli äyräiden vauvan suusta.

FLUNSSA on täällä koko perheellä. Esikoinen sairastui viime viikolla ja tartutti minut, hirveät lihaskivut ja kurkkukipu oli kun lähdin synnyttämään (y) Synnytyksen jälkeen alkoi sitten kova yskä, ai että kiva hellän alapään ja palautuvan kohdun kanssa yskiä :mad: Täytyy käydä aina istumaan kun yskii. Nyt oon niistänyt monta päivää aivoja pihalle. Vauvahan sai tietty multa sen nuhan jo sairaalassa ja luojan kiitos meillä on tuo nenäfriida! Pikkusella välillä niin tukossa nenä ettei pysty imemään tissiä kun ei happi kulje. Tippoja kun laittaa nenään ja hetken päästä imee niin saa tuon paksun keltaisen liman liikkeelle. Ei kyllä millään pikkuniistäjällä lähtis kun on tuonkin kanssa tiukassa. :unsure:

Nyt pitäisi alkaa harjottelemaan kantoliinan käyttöä kun sen kanssa pitäisi sitten ensi kuussa kulkea Espanjan reissulla.
Nimi on vauvalla valmiina ja ensi viikolla maistraattiin kirjottamaan paperit että ehditään saamaan passi. Varmaan kuitenkin pitkään kutsun vauvaa vauveliksi.

Hirveesti voisi kaikkea kirjotella mutta en nyt viitsi monta sivua käyttää omille löpinöille.:D
On kyllä niiiiin ihana ja söpö tapaus. Haluaisi pitää aamusta iltaan pikkuista ihokontaktissa ja olen jo monet itkut itkenyt kun vauveli kasvaa. Ja haikeasti muistelen niitä hetkiä kun synnytyksen jälkeen makoiltiin sairaalasängyssä.:cry: Hormoonit :D

Onnea uusille vauvautuneille!

Sad & vauveli 6pv :love:
 
Hei pitkästä aikaa. En ole melkein kuukauteen lueskellut näitä juttuja. Pidin vähän nettitaukoa ja muutenkin. Luin eilen toista tuntia näitä kaikkien kuulumisia. Olipa ihanaa lukea kuinka moni on saanut jo vauvan. Onnea kaikille vauvaantuneille ihan hirmuisesti!! Ja kiva oli lukea myös muiden synnytyskertomuksia. Tänään on itsellä rv 38+5. Olisin kyllä jo omien olojen puolesta ihan valmis synnyttämään. Vaimo85: Mä niin jaan sun fiilikset. Voitasko jo synnyttää.

Viimeksi kun kirjoittelin, niin meidän vauva oli vielä perätilassa. Hän sitten ihan ominpäin päätti kääntyä pari viikkoa sitten onneksi oikein päin. :) Kuulemma nyt ei pitäisi olla enää pelkoa siitä, että kääntyisi enää väärinpäin uudelleen. Kaikki liikkeet tuntuu kyllä tosi selvästi, kun pikkuinen muljuaa ja möyrii päivittäin ja puskee pepullaan vuoroin puolelta toiselle.

Meillä on nyt sitten esikoisella vesirokko!!! Mikä ajoitus. Itse olen sen onneksi sairastanut lapsena, samoin mies. Tulipahan samalla vähän lisää kärsivällisyyttä odotella vauvan syntymää, kun en nyt haluaisi, että vauva saa ensimmäiseksi syntyessään vesirokon. Parempi siis jos vielä odottelee syntymistä viikon verran ainakin.

Hemppa on itsellä ollut tosi alhainen vain 99 o_O joten olen jo pariin otteeseen ollut ylimääräisessä verikontrollissa ja taas huomenna menossa. Syön kyllä pientä rautalisää, mutta ehkä pitäisi vielä enemmänkin. Sen sijaan verenpaineet on aivan ihanteellisen matalat ja muutenkin kaikki kunnossa vauvalla ja äidillä. Painoa on tullut tähän mennessä noin 7-8kg.

Kohta siis liityn 39+ -kerhoon minäkin. Kylläpä aika juoksee, vaikka ei kyllä tarpeeksi nopeasti. Mukavaa sateista sunnuntaita kaikille!

Mustikka
 
Huomenta :)

Tsemppiä vielä teille jotka taistelette raskaus kipujen ja vaivojen kanssa, kohta teilläkin on nyytit sylissä :love:

Täällä meni viime yö hyvin. Vauva nukahti jo 22 jälkeen ja niin minäkin :ROFLMAO: herättelin vauvan sitten 3 aikaan syömään ja vaipan vaihtoon. Sitten nukuttiin hyvin aamuun asti. :) Aamulla käytiin sitten ekaa kertaa kylvyssä :ROFLMAO: hiukan kiikutti, mutta sitten vaavi rauhoittu :)

Mulla ei oo enää kauheesti jälkivuotoo. Ihmeen nopeesti se on vähentynyt. Painokin on hyvin tippunut ja enää ois 4kg ns. Ylimäärästä. :) Kohta tulee taas vieraita, ei oo ainakaan yksin tarvinnu olla :ROFLMAO:
 
Nopeasti jotain ennen kun pitää lähteä kauppaan ja alkaa vähän leipomaan.

Niilo ei puklaile juuri ollenkaan. Muutaman kerran on tullut yli, kun on enemmän syönyt, mutta ei siis edes päivittäin. Esikoinen meillä oli tosi paha puklailemaan, muut maltillisempia. Niilo taitaa puklailla vähiten. Pyykkiä silti tulee, kun vaikka kuinka yritän asetella pippelin vaippaan, niin usein on silti kylki märkänä. Yleensä yöllä tai just, kun ollaan lähdössä johonki :LOL:

Niilo rakastaa kylpemistä, ihanan rentona kellii lämpimässä vedessä. Ollaan kylvetty 3 pvän välein suunnilleen. Juuri käytiin aamupäiväkylvyssä, kun kaulamakkarat oli likaiset. Oli hieman hautunutkin, toivottavasti talkki parantaa. Illalla puklasi ja ilmeisesti kerkesi valua sinne uurteisiin.

Vieraita ei meillä pahemmin ole käynyt, kun koko suku asuu 800km:n päässä. Molempien vanhemmat ovat käyneet ja yksi miehen setä. Minä itseasiassa kaipaan sitä, että kaikki kävi ja sai jutella synnytyksestä ja kuunnella, kenen näköinen vauva kenenkin mielestä on.

Aika tuntuu menevän kamalan nopeasti ja tuntuu, että Niilo kasvaa ihan silmissä. Tuntuu jo muka niin isolta, vaikka meillä kolme lapsista on olleet jo syntyessään isompia kuin Niilo nyt :D Nautin kyllä niin paljon nyt tästä vauva-ajasta!!!

Huhtihapsukkainen ja Niilo, tänään 3 vkoa
 
Onnea Pumskeli!! <3

Täällä käyty neuvolassa vähän useammin kun paino nousee aika huonosti, vaikutti jo hyvältä mut sit jopa laski uusiks eli nyt ollaan perjantantaista eteenpäin menty korvikkeella ja huomenna tsekataan paino uusiks! Toivotaan et nyt sit nousis hyvin :)
Meijänki pikkunen nauttii kylvystä kovin! Mies ei vielä jäänyt isyyslomalle joten täällä saanut heti totutella kahden pikkusen kanssa olemiseen ja on kyllä ollut ihanaa<3 Nyt vaan mies on ollut keikkahommissa viime viikolla ma-to ja nyt menevät vielä ens viikolla mut onneks sit ei tarvii taas öitä olla poissa :)
 
Täällä käyty pe painoarviossa rv 38+2, ja arvio oli 3570g eli ihan jo riittävä. Käynnistykseen mennään 8 vrk:n päästä, koska mulla lääkehoitoinen radi. Alle 4kg:n pitäis siis syntyessään olla, ja eihän noi arviot ole tarkkoja. Kuopus arvioitiin rv 38+0 3800g painavaksi, ja kun syntyi 39+6, niin painoi 3750g. Sikäli tuo käynnistys tuntuu hyvältä vaihtoehdolta, että sitten saa ainakin paremmin kipulääkitystä :) Avautumisvaiheet on aiemmissa synnytyksissä olleet aina alle 3h, jopa esikoisesta, ja ne olen kestänyt ilman lääkkeellistä kivunlievitystä, niin en usko, että tuo käynnistys voisi olla sen pahempi.

Nyt on iskenyt ihan järkky väsymys, olo on tosi uupunut ja voimaton, ja tuntuu, et aamulla on ihan yhtä väsynyt kuin illalla nukkumaan mennessä. Kai se unenlaatu on sitten niin paljon huonontunut.

Lasten flunssa on tarttumassa ihanasti itseenkin, kurkku on kipeä ja päätä särkee. Viimeiseen asti toivoin, et olis kerrankin mut kiertänyt, mut turha toivo. Pitää toivoa, et menis lievänä ohi, aivastelu ja yskiminen ei nyt tunnu mitenkään kivalta. Ja että paranis ennen synnytystä, ettei sit pieneen tarttuis, kun syöminen on sit niin hankalaa:(

Kiva lukea vauva-arjesta, niin hyvin on jo itseltä unohtunut, vaikka kuopus on vasta vajaa 2v.

Nyt pitää ottaa itseään niskasta kiinni ja marssia ruokakauppaan, vaikka ei millään jaksais..

O ja 38+4
 
Mukava lukea vauvojen ensi päivistä :) Hyvin näyttää sujuvan monella.

Meitä ei taida kovin montaa odottajaa enää ollakaan? Suurin osa taitaa olla jo synnyttänyt. Täällä ei uutta. Supistelee yksittäisiä supistuksia päivittäin, mutta eivät ole pahoja. Nukkunut olen kyllä nyt paremmin, sokerit ovat heittäneet härän pyllyä ja voin syödä melkein mitä vaan! Sain luvan lopettaa sen yö- ja aamusyömisen ja tämä auttanut uniongelmaan (y)

Mitään en oikein enää jaksa/pysty tekemään ja vatsa on kaikessa tiellä.. 158 cm ja sf 32, niin on vähän masu tiellä :ROFLMAO:

Neuvolasta en enää saanut aikaa, uskovat siellä että käynnistys tulee joko to tai sitten seuraavan viikon alusta. Saa nähdä.

Nyt 39+3
 
Totta, huhtikuun hurmurit ovat olleet liukasta porukkaa ja paljon vauvoja on jo syntynyt!
Tuntuu että viimeisiä odotellaan vaikka kuu on vasta puolessa :)
Nyt nukkumaan pikku kullan viereen :love:
Toivottavasti ens viikolla saadaan lisää ihania vauvoja ja kuullaan uusia synnytyskertomuksia!
 
Tsemppiä Kevätkukkaselle!:)

Tässä käy niin et mä jään yksinäni tänne kun kaikki muut jakautuu! Ois pitänyt liittyä toukokuisiin niinku alunperin meinasin :LOL: Turhan optimistista ajatella et vauva syntyis huhtikuun puolella!

Tänne ei edelleenkään mitään uutta... Selkä ja lonkat tosi kipeet ja nytkin olo on ku hakatulla :( Vähän väliä saa alkkareita vaihdella kun valkovuoto on niin runsasta ja vetistä. Mä mitään pikkuhousunsuojia oo muistanut ostaa niin pyykkiä kertyy :sick:
Autoa mahdun ajaa vielä just just, mut eipä sitä viitti mihinkään lähteä kun näytän ihan sirkuseläimeltä tän mahan ja turvotuksen kanssa. :oops:
Et terveisiä vaan täältäkin 158cm ja sf 33,5cm :LOL:

Tänään taas mennään ananaksen ja veden kanssa läträten. Mulla on naama sen näköinen kun oisin asunun sillanalla ja kädet ja jalat ihan täynnä nestettä... yyh :confused:

Kapusha 38+5
 

Yhteistyössä