Täällä oli tänään toinen neuvolakäynti, ja voi, että oli ihana kuulla pienen sydänäänet, jotka löytyi tosi helposti ja kuuluivat tosi selkeästi. Monottipa pikkuinen anturiakin. =) Sykkeet oli 160x min, joten sen perusteella terkkari veikkaili tyttöä. Olen katsonut esikoisen sykkeitä ja poitsulla oli näillä viikoilla jo huomattavasti matalammat sykkeet. Noh, katsotaan kuinka käy.
Rakenneultraan 4,5 viikkoa!
Pikku-Katti, mä olin ehtinyt jo kans kehittelemään vaikka minkälaisia kauhuskenaarioita, kun vatsa on ihan erimallinen kuin viime raskaudessa -- ekassa oli tässä vaiheessa jo sellainen käsipallon kokoinen pinkee pallukka, nyt ei oikeastaan vielä näy, jos ei tajuu kattoo. Ja sit kun niitä liikkeitä ei vielä tunnu (ekassa raskaudessa nekin alkoi tuntua vasta rv 22 tai 23) kunnolla... Yön hiljaisina hetkinä valvoskellessani, luulen kyllä jotain möngertämistä tuolta vatsalta tuntevani. Mutta oli kuitenkin ihana saada varmistus, että täällä toistaiseksi kaikki ok. :heart:
Omanapaisuutta sen verran, että tänne on jumiutunut oikein mojova niska-hartia-mega-jumitus, joka aiheuttaa päänsärkyä 24/7 ja unettomuutta (vielä sen normaalin raskauteen kuuluvan kevyt unisuuden päälle). Olo alkaa olemaan melkoisen rätti-poikki-väsynyt. Terkkari kehottikin ottamaan yhteyttä työterveyteen, josko sitä kautta jonkinlaista helpotusta asiaan saisi.
Olen kyllä miettinyt, varsinkin
Ttaiskun kommentteja seuranneena, että allekirjoittaneella on kyllä tosi hyvin asiat noiden työterveyden ja työnantajan kanssa, vaikka meilläkin täällä yt:t ovat pyörineet. Olen kuitenkin voinut käydä ihan omalla varauksella työaikana neuvolat, verikokeet, työterveydet, ym. Raivostuttaa kovasti, että Suomessa voi joku työnantaja olla edelleen noin tietämätön (piittaamaton) työntekijän oikeuksista. Ttaisku -- pistä hanttiin vaan, vaikka aina et jaksaisikaan!
Tsempit kaikille mahankasvattajakollegoille!
Minnuli ja Nökö - huomenna poks - 15+6