Huhtikuun hurmurit 2015 - Huhtikuu, meidän kuu!

Niin mukavempiinkin aiheisiin, unohtui sanoa. Tänään neuvolassa näin tosiaan pienen vauvelin, olisin veikannut häntä tyyliin 2-3 viikkoiseksi mutta hän olikin jo liki 3 kuukautta vanha :LOL: Hyvin on kolmessa vuodessa unohtunut kuinka pieniä paketteja ne vastasyntyneet onkaan! Ihana nähdä noita ihan pieniä, niistä saa aika ison motivaation synnytykseen kun muistaa palkinnon.
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveessa3<3!!
Nyt olis kyllä sellainen kakkajuttu, että huh-huh! Hyppää yli, jos et halua lukea!
Poikanen syö niin hyvin, että ihmettelen mihin se kaikki oikein mahtuu, mutta nyt tuli tavaraakin niin paljon ulos, että ihmettelin mihin sekin on mahtunut: tuli kolmen vaipan ja viiden pesun jättikakka! Syöttäessä turahti vaippaan, ja oli sellainen ääni, että menin heti vaihtamaan ja lavuaaripesulle. Pesun jälkeen hoitopöydälle ja uutta vaippaa päälle, en edes ehtinyt laittaa vaippaa kiinni, kun sinne turahti lisää. Taas pesulle, ja takas pöydälle, turahti mun kädelle, taas pesulle, paluu, turaus pyyhkeeseen, pesulle. Puhdas vaippa ja jatkamaan syöttöä, turahdus ja pesulle. Uusi vaippa ja jatkamaan, pulaus bodylle, vaihtoon, jatkamaan. :LOL: Ei voinut kuin nauraa! Onneksi ei yleensä ole tuollaista! Ei se määrä olis millään mahtunut vaippaan, olis ollut niskassa tai ties missä! Mutta ehkä mä osaan huomenna samaan aikaan odotella siinä hanan alla kauemmin, jos Poikanen on ollut samalla tavalla koko päivän kakkaamatta. Kumpa tuollaista ei tulis huomenna neuvolareissulla!

Meillä ei ole vieläkään hoitolaukkua, mitä kaikkea siellä kannattaa kuljettaa ja millaisen laukun olet itse hankkinut tai hankkimassa? Vaippoja, kosteuspyyhkeitä, puklurätti, vaihtovaatekerta, jotain muuta?

Kevis ja poikanen
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveessa3<3!!
Ihana kakkashow :D

Hoitolaukuista Meillä on babymelin hoitolaukku, näitä on vaikka mitä kuoseja. Babymel Big Slouchy hoitolaukku (Tweed Aubergine) &ndash; Lastentarvike.net - Yli 100€ tilaukset toimitus 0€

Hyvä hihna, saa kiinni kiinni vaunujen aisaan niin ettei vorokaan ihan helpolla saa sitä napattua. Säädettävä olkahihna. Näyttää tavislaukulle, eli voi kantaa muutenkin mukana kuin vain vauvan kanssa liikkuessa, eikä välttämättä tarvi aina kamoja siirrellä laukusta toiseen. Itse en ole muita laukkuja oikeastaan tarvinnutkaan nyt. Mukana hoitoalusta ja ainakin omassa laukussa on sellainen thermotasku, missä tuttipullo pysyy lämpöisenä. Hyvässä hoitolaukussa on myös paljon taskuja minusta...

Mukana olen kantanut juurikin vaihtovaippoja, harsoa, pyllypyyhettä, kosteuspyyhkeitä, tuttia, vaihtovaatekertaa, pari pientä lelua. Esikoisen kanssa kulki varoiksi pullo pumpattua maitoa tai korviketetra ja tuttipullo - kun julki-imetys oli minulle hankalaa tai sitten esim. bussimatkoilla ei ollut kovin turvallista ottaa vauvaa kopasta syliin imetyksen ajaksi eikä viittinyt huudattaa.

Noo, vähemmälläkin pärjää, toiset kulkee mukana pelkkä vaihtovaippa!

Nyt ostin lisäksi ski hopin organizerin kun oli söpö. Voi käyttää esim. puistossa mihin ei tarvi koko omaisuutta mukaan... :D

 
Niinpä niin. Kuten arvelinkin eipä käynnistetä sitten. Miten voi olla mahdollista että just se samanen akka tuli juuri minun kohdalle?

Noh onneksi siinä oli toinen lääkäri joka antoi ajan ensi viikon maanantaille. Silloin otetaan lapsivesi punktio TAAS. Tulokset tulee keskiviikkona. Testeistä saadaan selville,onko vauvan keuhkot kypsät syntymään. Vastauksen saan ensi viikon keskiviikkona. Jos on niin käynnistetään ehkä sitten loppu viikosta. Tämä toinen lääkäri sanoi että DB äitien vauvat kulema kärsii keuhkojen ei kypsyydestä. Noh lekotelkuut vielä viikon yksiössään.

Tämä mukavempi lääkäri teki sisätutkimuksen ja aika rajun semmosen. Kanavaa on vielä mutta ei merkinnyt/sanonut kuinka paljon. Mulla häviää vasta synnytyksen aikana.
 
Lumme: mikä DB-äitien? Tarkotatko diabetestä? En ole kuullutkaan, että sillä olis jotain vaikutusta keuhkojen kehitykseen. Enkä ole kuullut sitäkään, että tässä kohtaa enää otettaisiin lapsivesipunktiota? Jos he epäilee ettei keuhkot ole kehittynyt, niin miksei anna vain kortisonia? Se on paljon pienempi vaiva? :eek: en hokaa :D

ON: huomenna gyne ja ihana saada painoarvio ja myös tietoa kohdunsuu ja -kaulan tilanteesta. Tänään ja eilen on sadellut ns. neulan iskuja alapäähän. Kävellessä myös sukkapuikkoja nivusiin. Vauvan liikkeet muutenkin sattuu tosi paljon tällä hetkellä.. Auts!
Jotenki myös toi vauva liikkuu ihan hirveen paljon. Joku adhd? :D
Perjantaina neuvola ja sitte arvoja taas. Jes!

poksuttiin täysaikasiksikin sunnuntaina :)

ttaisku ja mini 37+2
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveessa3<3!!
"Elea"
Älkää vaan vauvautuneet karatko mihinkään, meille loppukuun väelle tulisi tylsää :) Ja kuten joku sanoi, sama kakkapuklu- arki meillä kaikilla on edessä, pieni annos etukäteen vain valmistaa tulevaan. Varsinkin ensikertalaisia olettaisin kiinnostavan kovin? Miten olisi fb-ryhmä (edellinen kun meni sulkeutumaan) kun ollaan kaikki vauvauduttu?

Ensikertalaisuudesta puheen olleen, muistelin tuossa itseäni, oli aivan tuolilta tippua kun tajusin viime kerralla, ettei sitä viinilasia (pulloa) saakaan heti synnytyksen jälkeen! Ei kukaan ollut maininnut että siinähän sinulla on takiainen tunnin välein tissillä, joka ei valitettavasti jaa samaa himoa tuohon punaiseen nektariin. Tällä kertaa vältän turhan romahtamisen ja asetan lasi/pullo tavoitteen tuonne ensi joulun tienoille :D

Äitipolilla kävin tänään. Hassua, vähän aikaa sitten heitellin kauhu skenaarioita perätilassa syöksyllä syntyvästä radivauvasta ja sektiosta koon vuoksi, niin nyt tilanne on se, että tiukassa raivotarjonnassa köllöttelee viikkoja pienempi kaveri (kokoarvioivat la:na alta 3kg) ja kohdunkaulan tilanne 1cm ja 2cm auki ???? edelleen kehottivat lanssilla lähtemään jos yhtään arvelee käynnistyvän. Eipä tee mieli montaa turhaa reissua tehdä, kallista hupia ????

Elea 36+
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveessa3<3!!
Kiva jos teitä ei haittaa/ärsytä nämä vauva-arkijutut(jälkivuotohöpinät jne)!
Mietin eka että ei haittaa itseä vaikka kävisinkin lukemassa kahdessa ryhmässä. Teillä toisilla kun pitää vielä jaksaa mahojenne kanssa niin ei välttämättä aina jaksa kommentoida näihin vauva-arkijuttuihin.
Kannatan myös uutta fb-ryhmää. Meillä on esikoisenkin ryhmä vielä pyörimässä ja edelleen mukava keskustella siellä kun on kaikilla enemmän tai vähemmän ajankohtaisia samat asiat.

Semmoinen kysymys ilmaan että onko teillä tavoitteita/suunnitelmia raskauskilojen karistamiseen?
Ite odotan innolla että jälkitarkastus on tehty ja saan luvan aloittaa urheilun. Toki kävelylenkit on sallittuja jo ennen sitä mutta odotan nimenomaan että pääsen yksin juoksemaan! Lopetin tupakinpoltonkin kokonaan kun ajattelin että tän raskauden jälkeen alan treenaamaan puolimaratonia varten. En oo koskaan ollut hyvä pitkillä matkoilla joten joudun tosissaan treenaamaan vuoden että saan juostua sen ja että olisin tyytyväinen aikaan. Aiemmin oon säännöllisesti juossut muutamien kilsojen lenkkejä ja aina aikaa vastaan. Tällä hetkellä oon ihan tyytyväinen että paino tippuu koko ajan samaa tahtia kuin nousikin raskauden aikana. Mulla kun ei kilot jää synnärille alkuunkaan. Mutta parempi pikkuhiljaa ja varmasti kuin että kerrasta lähtis ja sitte tuliskin varkain takaisin. Laskeskelin että pitäs sitä viimeistään jouluna olla "timminä" :LOL:mikäli se on minun kohdalla ikinä mahdollista!

Täällä poika on alkanut tosissaan kattelemaan enemmän ja selvästi hänellä on mielipide siitä kenen syli miellyttää eniten! Mies olikin pettynyt kun tästä(kin) tuli mammanpoika. Ei kelpaa kuin lähinnä äidin syli. Ja yrittää ilmeillä tosiaan näyttää millon on hyvä ja millon huono.
Kevis kyselit että miten paljon syö...poika on tissillä kyllä säännöllisesti mutta varsinkin iltaisin ruukaa tankata ja heti monta kertaa. Käytännössä syö koko illan klo.20:30-01:00! Sillä välillä siis imetän 5-6 kertaa. Pitäen ihan pieniä hengähdystaukoja. Kuulostaa siltä että teilläkin ruoka maistuu tosi hyvin! Joko te ootte alottanu D-vitamiinit? Mä inhoan niiden aloittamista! Meillä kaikki lapset reagoinu huonosti niihin.

Mabebe hurjasti voimia sinne! Jospa se ois kohta ohi!
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveessa3<3!!
sydämmeliset onnentoivotuksetvauvautuneille:heart:

Paljon voimia tositoimissa oleville:heart:

Kaikki teidän jutut olen olen lukenut:) Kiitokset tsempeistä Mulla on maailman ihanin mies, joka jaksaa mua tukea ja pitää pystyssä meidän perhettä:heart:

Tosiaan neuvolassa kävin viimeviikolla. Hb oli noussut 111->153!!! Olin ihan äimänkäkenä. Ikinä ollut noin hyvää!!! Kysyinkin että onko ihan normaalia??? Eipä siihen terkka mitään tuumannut. Sano vaan että mun vedenlitkiminen sen nostaa... Mää juon koko ajan vettä, kun suuta kuivaa. Sokerit on ok. Fundus-mitta oli samassa ja painoa oli tullut vähän yli 200g viikko.

Tänään olisi synnytystapa-arvio TAYSssa. Arvakkaa jännittääkö. Että mulle sanotaan että ei käynnistetä ja sit tulee eteen taas se että vauva ei mahdu tuleen:( Olisin jo ihan valmis synnyttämään.

Painon pudotuksesta... Aloitan vaunulenkit ja menen kuntosalille kun saa. Ruokavalio imetysystävälliseksi ja kevyeksi:) Oikein jo odotan lenkkeilyä, kun ei ole pystynyt moneen viikkoon käymään...

Palailen kun sairaalasta tullaan:)

IHANAA PÄIVÄÄ JOKAISELLE!!!:heart:

Toiveessa&vaavi 36+6<3
 
  • Tykkää
Reactions: Kevätkaihonkukka
Mitä, ei uusia vauvauutisia tänä yönä! ;) Eikun ihan rauhassa, pitäkää pienet sisällä kasvamassa. Bebe saa varmaan tänään oksitosiinitipan ja homma edistyy? Vai olkikos se tänään vielä cytotec-päivä? Lumme, onpas kummaa kohtelua sinulla! samaa mieltä ttaiskun kanssa, luulis että olis helpompaa antaa kortisonipiikkiä. Toki voi olla jotain lääketieteellisiä syitä, miksi se ei käy, en ole perehtynyt. Ilmeisesti naistenklinikalla ainakin oli ettei rv 34 jälkeen enää anneta sitä, mutta syyksi käsitin, että ei tarvita, kun keuhkot on yleensä silloin jo niin kypsät. Voi tietysti olla muitakin syitä.

Meillä D-vitamiinit aloitettiin jo synnärillä, keskoset aloittaa lisät aiemmin. Annetaan noita Rela-dropseja, joissa on maitohappobakteerit samassa, jos helpottais masuvaivoja, joita rintamaidonvahvikkeesta väkisin tulee. Raaskin ostaa, vaikka on huikeesti kalliimpaa kuin pelkät deet. Meillähän on rautakin jo aloitettu, sitä annetaan eka vuosi, ja sehän myös monella aiheuttaa vatsapulmia. Vaikea tietää, mikä osuus on mistäkin, mutta melkoisia väänteitä ja paukkuja pienellä on. Jos teillä pelkät deet on ollu hankalia, niin kokeilkaa noita maitohapollisia, jos olis paremmin siedettyjä.
Ravinnelisässä on melkein koko aakkoset vitamiineja, kivennäisaineita, ja yli 25% proteiiniä, noilla kurotaan tuolla kohdussaolon aikaista ravitsemusniukkuutta kiinni.
Niin mulla oli kalvokiinnitteinen napanuora, siitä johtui pienikokoisuus. Ja ton jos erehtyy googlaamaan nousee tukka pystyyn kauhusta, on yleisin kohtukuoleman syy (vaikkakin tosi harvinainen). Ei näy ultrassa, mutta napanuoran virtauksista ja vauvan sykemuutoksista supistusten aikana voidaan päätellä, siksi meillä tuli kiire synnytyksen lopussa.

Onneksi saadaan syöttää ja elää vauvantahtisesti, monia pienipainoisina syntyneitä pitää kotonakin herätellä syömään parin tunnin välein. Me saatiin siirtyä lapsentahtisuuteen jo ennen kahta kiloa, kun paino kasvoi niin hyvää tahtia.

Jasmin onpas teillä syömismaratoneja! Musta näyttää siltä, että iltaisin maitoa ei tule yhtä paljon kuin päivällä ja varsinkin näin aamulypsyllä (möö!), mutta illallakin vaikka olisin pumpannut tyhjäksi pumpulla, poikanen saa kuitenkin imettyä maitoa helposti, ainakin päätellen siitä, että rintakumissa on maitoa ja hän imee ja nielee kunnolla. Olis kyllä ajatuksena kiva päästä täysimetykseen, mutta toisaalta nautin tästä, että mies pystyy hoitamaan osansa syötöistä. Ja hänellä ja pojalla tuntuu jo olevan ihan omia keskinäisiä juttuja, syömistapoja ym. Tulee luontevasti sitä lähelläoloa ja huolenpitoa ja katsekontaktia heille, kun ei vamaan muuten olis niin ottamassa syliin ja olemaan noin pikkuisen kanssa. Pelkkään vaipanvaihtoon olis vaikea itsekin motivoitua, jos olis tilanne toisinpäin. En siis ole ketään yllyttämässä pulloruokintaan, on vaan välttämättömästä tilanteesta hyviäkin puolia löydetty. Isin sylissä saattaa olla helpompi rauhoittua, kun ei maito tuoksu koko aikaa.

Kevis
 
Ttaisku: joo diabetikon sokeri vauva.. ne ottaa tosiaan lapsivesi punktion mistä selvittäävät keuhkojwn kypsyyden. Itsekin olin hieman ällikällä lyöty,miksi ne niin tekee. Mutta kaipa lääkäri on oikeassa. Minustakin ne antaa sen piikin,mutta katsotaan mitä tuleman pitää
Lumme75 + Riisinnuppi 37
 
kevis: Hieman naurattaa tuo kakkaepisodi, mut sitähän se joskus on! Meillä on ne mun veljen häät toukokuussa, niin en ees hommaa vauvalle mitään erityisempiä juhlavaatteita vaan mennään perusvaatteissa just ton kakka- ja puklu"ongelman" vuoksi =)

Lumme75
: Mäkin ihmettelen tuota punktiota??!! Jos on hyvät viikot, niin eikö voi vaan käynnistää? Punktiossa kuitenkin aina riskinsä.

ttaisku:
Tuuhan kertomaan lääkärikäynnistä sitten =)

Elea: Teille pikkunen vauva tulossa =) Mut pääasia, et kaikki kuitenkin kunnossa!

Toiveessa3<3: Toivottavasti käynti menee hyvin eikä tuu mitään murehdittavaa!

Painonpudotuksesta:
Mulle ei oo ylikiloja juurikaan tullut, mut ne vähäsetkin on yleensä lähteny ihan itestään. Tänä aamuna kävin puntarilla ja nyt on se 8.5 kg tullut (lähtöBMI oli 18.5). Liikkunut oon edelleen ja se on hyvää tehnytkin. Ekojen kuukausien ajaksi tulee toki taukoa kunnon liikunnasta, kun vauva on kovin pieni.
 
"pitkäperjantai"
Terveiset täältä myrskyn keskeltä. Kyllä on tuullut yöllä, ei tarvinnut paljon nukkua kun odotti että jotain menee rikki jossain..

ON yhdes koos edelleen. Supistelut jatkuu, mut onneks harvemmin ku aikasemmin. Tokihan taas eilen illalla mietin et josko ny ku supistukset on niin voimakkaita, mut ei viäkää tihentyny. Tajusin että tämä vauva syntyy joka tapaukses viim 1,5 viikon päästä, ajatella! jotenki ollut nyt rauhallisempi olokin, hermot ei mee ihan joka välis. Toivon kuitenki kovasti että synnytys menee ihan itekseen eikä tarvi käynnistykseen mennä. Tässä alkaa vaan olla viikonloput niin täynnä ohjelmaa et sen puoleen tää vko olis ny hyvä syntyä ;)

Joo äkkiäpä noi maito- ja kakkajutut on arkipäivää meille kaikille. Pari kaveria on tässä juuri synnyttänyt, kyl ne vauvat vaan oli pieniä! Ja kasvaa nopeesti. Mulla on ollu jo orastavaa raskauskuumetta täs viikon sisään, vaikka on ollut aina puhe ettei meille enempää lapsia tule. Ehkäpä tää on vaan jotain luopumisen tuskaa vauvamahasta. Oon aina nauttinu tästä ajasta ja nytkin voin loistavasti. Tunnin lenkit ei tunnu missää, ei edes vessahätä häiritte! Toki muuta urheilua kaipaisin minä myös, kuntosalille ja lihastreeniin juoksemisesta puhumattakaa. Noh vaunuuttelua sitten saa harrastaa niin paljon kuin haluaa. Mulla on painosta (noin 10kg joka raskaudes) suurin osa jäänyt aina laitokselle ja loppupöhö kadonnut sitten imetyksen mukaan. Toivon että käy nytkin niin, meillä myös häät toukokuulla niin olis kiva olla jo jonkinverran kunnos vaikka juhlavaatteet täytyyki valita imetyksen ehdoilla.

Jaa-a, perjantaina olis viimeinen neuvola johon kätilö ei mua enää odota. Taidampa käväistä viä kuitenkin :)

pitkäperjantai 40+5, ei syntyny kaveri muuten 6.4. ei olis kannattanu lotota ;)
 
Huomenta kaikille!

Elea, vähän huvitti tuo kommentti, ettei heti synnytyksen jälkeen saakaan viinilasia. Minäpä sain heti esikoisen synnyttyä kätilöltä ison tömäyksen konjakkia heti synnytyssalissa. Ja käski juomaan ykkösellä alas. :LOL: Oli hankaluuksia käydä synnytyksen jälkeen pissalla, johon kuulemma konjakki auttaa parhaiten. :D
Yleisesti alkoholin käytöstä imetyksen aikana: itse olen silloin tällöin ottanut lasillisen viiniä ruoan kanssa. Tosin vasta kun vauva on hieman kasvanut, että syömisrytmi on tiedossa eikä tarvitse heti alkaa imettämään.

Pitkäperjantailla on ihailtavan hyvät hermot. Hyvä, että jaksat olla positiivisella mielellä! Pidä lippu edelleen korkealla :)

Treenaamista aion jatkaa heti synnytyksen jälkeen lihaskuntoharjoituksilla heti kun kynnelle kykenen. Kotona on painoja, vehkeitä ja tilaa, jos jonkinlaiseen kuntoiluun, joten yritän päivittäin tehdä edes muutamia liikkeitä aina jossakin välissä. Juoksemaan ehkä sitten 5 vk synnytyksen jälkeen, tai viimeistään jälkitarkastuksen jälkeen...voinnin mukaan. Spinningpyörällä varmaan tulee huristeltua jo aikaisemmin, riippuu tietysti synnytyksen jälkiseurauksista...

Mukavaa päivää kaikille, ja tsemppiä sitä tarvitseville!
 
pitkäperjantai: Mulla vähän samat tuntemukset raskauden suhteen. Meillekin tämä on se viimeinen ja mulle kans raskausaika ollut aina jotenkin niin ihanaa kaikkine pienine vaivoineen :heart: En osaa olla (ainakaan vielä) malttamaton synnytyksen suhteen vaan ootan, et se tapahtuu sit kun on tapahtuakseen. Antaa tuona masun siis vielä olla =)

Hirmunen tuuli alkoi täällä ihan äsken! Yö oli vielä rauhallista, mut nyt jopa muksujen pihalelut kieppuu ympäri pihaa.

Makkarit alkaa olla valmiita. Putkimies on parhaillaan laittamassa pattereihin vesiputkia kiinni. Huomenna tulee sähkömies, sit oma mies laittaa vikat viimeistelylistat niin sit ois valmista. Mä pesin eilen niistä ikkunatkin ;) Loppuviikosta pääsee siis kalustamaan!
 
Mä muuten varasin eilen ristiäisajankin, vaikkei vauva oo syntyny vielä! :LOL: Tietää kuitenkin, et porukalla on menoja kesäisin ja et ne pappien ajat menee kesäaikaan tosi nopeesti. Meillä oli siis toiveena saada pidettyä ristiäiset viikkoa ennen juhannusta ja nyt ne onkin siinä sunnuntaina =) Kuulemma jotkut varaa jo raskauden puolivälissä ristiäisajan, et saavat sen minkä haluaavat.
 
Huomenta!

Elea ja pikku-katti
Tosiaan oon kuullu että jossain sairaalassa on synnytyksen jälkeen annettu konjakki lasilliset :D Naikkarilla ja kättärillä ei moista tarjoilua ole. Mies jo toisen synnytyksen jälkeen meinasi innostua kun tarjottimella tuotiin konjakki lasit, kahvit ym. Mitä oli lasissa OMENAMEHUA! :D :D
Joskus pn kotikaljaa ollut potilas jääkaapissa mutta nykyään ei sitäkään enää ole.

Tuosta viinin juonnista ym imetyksen aikana niin eräs henkilö sanoi mulle joskus ihan kirkkain silmin että kyllä imettäessä voi ihan vapaasti juoda mitä vaan niin paljon kun äidin kunto kestää! Ja vaikka kuinka olisit kaatokännissä niin ei se siihen vauvaan mene, suositellaan kuulema siks olemaan ottamatta ettei vaan mitään tapaturmia satu kun äiti kännissä pyörii ja imettää! :O
Olin ihan että WHAAT!?
En todellakaan lähde tuota väitettä allekirjoittamaan : /

LUMME -kyllä kuulostaa taas uskomattomalta tuo lääkäreiden touhu!?

TTAISKU -tulehan tosiaan kuulumisia kertomaan reissun jälkeen :)

KUNTOILUSTA:
Kovin olette liikunnallista porukkaa synnytyksen jälkeen :D
Itse en liiku en sitten yhtään :D
Pitäis kyllä mutta mutta... Kilot on enimmäkseen jääneet aina laitokselle ja loppu häviää imettäessä :) kyllä kai se peruskuntokin täällä "suurperheessä" pysyy kohtalaisena (paskat, puhuu niin rapakuntoinen kohta maratoniin lähdössä :D )

Eilen rupesi illalla supistelemaan aika kovastikin ja jossain vaiheessa kun selkä tuntui jatkuvasti olevan tulessa niin ajattelin ruveta vähän kelloa katsomaan niin jopas 2-5 min oli väli... Tunnin tulivat sitten tauko. Myöhemmin tuli harvakseltaan vielä muutama.... Nyt taas alkaa selässä juilia!? Noh, ei tässä mihinkään vielä olla lähdössä... Tätä ihanuutta saa kestää tod.näköisesti vielä monta viikkoa! Mulla ei tää ole vielä edes laskeutunut! Eli odotukset ei ole suuret... Tosin, kaksi edellistä on syntynyt rv 38 :)
No, katsotaan...

Nyt täällä huudetaan aamupalaa :)

Sitkeäsissi & muru rv 37+2 <3
 
Nyt pitää korjata
Sanoit että neuvolan täti sanoi että hb nousee veden runsaalla juomisella. En tiedä mistä tommosia on oppinut kun ei näin todellakaan ole. Jos juo vähän "veri on sakeampaa" niin sillon voi hb olla korkeampi mitattaessa.
Höpöhöpöä puhunut tuo sun neuvolan täti :D
 
Lumme: varmaan lekuri tietää. :) lähinnä aattelin, että LVP:ssä on muutenkin riski käynnistyvään synnytykseen, niin miksi otetaan riski jos keuhkot ei olekaan kehittyneet. En aina ihan ymmärrä tätä lääkäreiden järjen juoksua :D kortisoni kehittäis keuhkoja, mutta siitä ei myöskään olisi turhaa haittaa..

Mua jännittää se lääkäri kauheesti :/ mä pelkään ettei mitään kehitystä olekaan tapahtunut ja puaah tässä menee vielä pahimmassa tapauksessa 4 viikkoa :D mä en vaan malta saada sitä knuupua käsiini :heart: mutta tuun kertomaan tilannetiedot sitten :)
 
Kuntoilusta ja painonpudotuksesta: nyt on tullut aikalailla 10 kg lähtöpainoon. Katsotaan sitten kuinka monta kiloa jää sairaalaan, ja loput yritetään sitten liikkumisella saada pois. Tosin en ota mitään stressiä asiasta. Kyllä sitä varmaan siinä vaiheessa pääsee aika lähelle vanhaa painoa, kun saa pelaamiset ja treenaamiset aloittaa. Vähän tietty ärsyttää että sektiosta toipuminen vie sen verran ettei mailapelejä ihan heti aloitella, mutta kävely ja kevyt hölkkäily, sitten kun on sallittu.

Eilen oli minulla sitten viimeinen neuvola (39+1) Niin ja sektiokin vaihtui mulla Jorvista Naistenklinikalle. Noh, samahan tuo varmaan mihin sitä menee :LOL: Pääasia että kaikki menee hyvin. Eli sitä tässä odotellessa, ei kauaa kuitenkaan... Tulen kertomaan kun jotain tapahtuu/on tapahtunut.

Monet täällä on kohta myös jakaantumassa, tsemppiä kaikille. Itsekin ihmettelin ettei yhteen päivään kukaan ollut poksahtanut. Teidän muiden synnytyksiä tässä odottaa melkein samanlaisella jännityksellä kuin omaakin.
 
Lumme75 Onpa ihmeellistä pompottelua siellä. Ei kyllä kivaa tuollainen käynnistetään- ei käynnistetä tilanne. Mutta vauvan parasta koittaa aatella niin kyllä sitä sitten jaksaa...

Elea Hyvä että on oikeinpäin. Pikkuinen tosiaan olis arvion mukaan :)

Kuntoilusta Minäkin luotan imetyksen ja vaunulenkkien voimaan. Ja onhan tuossa tuo esikoinenkin joka liikuttaa. Kiloja on tullut joku 17 kg, mutta ei stressaa.

Toiveessa Oho, onpas tosiaan hemppa noussut! :D Nousispa itelläkin noin..

ON. Lähtöä ootellaan, kaikki valmiina (ja varmaan juuri siksi mitään lähtöä ei tuu ennen vappua). Eilen tuli pyykättyä pyykkikorit tyhjiksi, pestyä lattioita, jääkaappia yms. Luulen että mies karkaa lapsen ja koiran kanssa anoppilaan minun sairaalassaolon ajaksi. Kiva olisi palata siistiin kotiin vauvan kanssa. Liekö tuon eilisen rehkimisen jälkeen nukuin monen tunnin yöunet (toki pissalla juosten) ja silti nyt väsyttää niin ettei sohvalta ylös pääse. Esikoinen hyppii seinillä ja on täynnä virtaa, tottakai. Oman sairaalakassin ja esikoisen hoitokassin toin jo keittiön pöydälle valmiiksi.. Hiemanko malttamaton olen?
 
Kävin äsken neuvolassa (38+0) ja pahus sentään on proteiinit noussut plussalle ja verenpaine myös yhä nousussa. Perjantaina uusintamittauksiin ja lääkärille, kun terkalle ei ollut aikoja tällä viikolla enää. En tosiaankaan halua kehittää mitään raskausmyrkytystä, kun kaksi viikkoa olis enää korkeintaan synnytykseen! Turvotusta ei vielä ole, mutta pientä päänsärkyä kylläkin.

Vauva on kuulemma tosi alhaalla, vaikka musta ei tunnu siltä. Epäili silti vahvasti, että en oo vielä synnyttämässä ja että ensi viikolla nähtäisiin vielä :headwall: Olen jo aivan valmis...

Kuntoilusta Oon ollut niin heikossa kunnossa lähes koko raskauden, että kuntoilu on jäänyt hyvin vähälle. Ei vaan pysty, kun pyörryttää niin hulluna. Kauhistuttaa miten rapakunnossa olen synnytyksen jälkeen! Harrastan agilitya ja kisakentille olisi tarkoitus palata niin pian kuin mahdollista, mutta koska laji vaatii nopeita käännöksiä ja räjähtäviä spurtteja, luulen että en ole ennen syksyä sellaisessa kunnossa, että voisi edes harkita. Treenaamisen lopetin jo joulun paikkeilla kun suoritus keskeytyi siihen, että makasin keinonurmella kesken radan ja näin tähtiä. Painoa on tullut nyt tasan 7kg yhteensä ja sen kuvittelisin lähtevän pian synnytyksen jälkeen. Kokeilin eilen normaalifarkkujani ja ne meni aivan hyvin jalkaan. Nappia ei tietty saa kiinni, kun on tämä pikkupikku maha, mutta paino näyttäisi olevan kaikki tuossa mahaosastolla :)

Karo
 
Gyne takana:
Ei saatu kokoarviota, kun vauvan pää oli sellasessa asennossa, ettei siitä saanut kunnon mittaa. Silmämääränen ja noin arvio olis 3600-3800g täysissä viikoissa (nyt siis 37+3). Vartalonympärys vastasi 35viikkoista ja reisiluun mitta vastasi 37viikkosta. Pitkäkoipinen, hoikkavartaloinen, eli ei ainakaan mun geenejä ole perinyt :D arvatenkin isäänsä tullu.
Pää kiinnittynyt, kohdunsuu kiinni, mutta kaula lyhentyny selkeesti (rv31 oli 2cm). Istukka alkanut lohkoutumaan ja lapsivettä viikkoihin nähden vähän, mikä viitaisi myös lähestyvään synnytykseen. Melkein varmaksi sanoi, ettei täysille viikoille asti mene. Juupajuu, en usko.
Sukupuolesta sain vielä pidettyä pääni, enkä ottanu selville. Mieli kyllä teki. Itelleen lääkäri merkkasi sen papereihinsa. Veikkaan kyllä, että poika se on.

Sanoin myös näistä liikkeistä, kun vauvan liikkeet sattuu ajoittain ihan kamalasti. Siihen vaan totesi, että kohtu alkaa kypsyä sisältä ja samoin istukka ja joistain kohdusta kohtu voi olla ohuempi ja siksi sattua. Tiedä siitä sitte.

No en mä usko, että oikeestaan muuta olis käyny ilmi. Sovittiin, että meen sinne sitte jälkitarkastukseen 4-6 viikkoa synnytyksestä.
:)

ttaisku ja mini 37+3
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveessa3<3!!

Yhteistyössä