Huhtikuun hurmurit 2014 ~Lokakuun lorut~

Yönenkeli harmi että suo kiusaa toi vuoto, toivottavasti loppuu pian! Onneksi vauva voi kuitenkin hyvin, toivotaan että myös jatkossa :)

Dorian kaikki sympatiat sulle tuosta pahoinvoinnista, muistan kyllä millaista se voi olla! Mietin juuri että en olekaan kokenut sitä kun raskaana olevien sanotaan "hehkuvan", mulle kommentoitiin koko viime raskauden vaan miten kalpea ja riutunut mä olin :D Onneksi on hyvä palkinto lopussa. Toivottavasti sulla alkaa helpottaa kohta!

Vemia inhoan tuota oletusta, mikä etenkin nuorten miesten keskuudessa tuntuu olevan, että tyttöystävät ja vaimot ei päästäisi miehiään viettämään aikaa kavereiden kanssa! Me ei olla oikeastaan ikinä jouduttu vääntää kättä tälläisitä asioista, loppukädessä mies saa aina itse päättää omista menemisistään. Joskus seurustelumme alussa miehellenikin on muistaakseni heitetty näitä tossun alla-läppiä sun muita, mutta ilmeisesti kaveritkin on tajunneet asian oikean laidan koska en ole pitkään aikaan niistä kuullut ja kaverit on suhtautuneet tosi myönteisesti meidän naimisiin menoon ja lapsen saamiseen. Osittain varmaan sen takia että olen myös aika paljon tutustunut mieheni kavereihin ja tulen hyvin juttuun heidän kanssaan. Mutta eniten noita ennakkoluuloja on kyllä selkeästi sinkuilla kavereilla, he ei tosiaan tiedä mistä jäävät paitsi :) Ja ne ketkä jälkeenpäin on löytäneet itselleen naisen, kummasti sitä viihdytäänkin sitten tyttöystävän kanssa vaikka olis aiemmin muuta uhottu :D

Täällä on jouluvalmistelut jo käynnissä, eka glögipurkki vielä tosin avaamattomana kaapissa ja joulukorttejakin väsäilty :D Lumesta ei tietoakaan mutta kyllä mä ajattelin sunnuntaina viimeistään hoitaa noita jouluvaloja ikkunoihin :heart: Viime vuonna yritin väsätä perunalaatikkoa, paahtopaistia ja rosollia itse, no rosolli oli ainoa mikä onnistui. Paahtopaistin paistoin kuivaksi ja perunalaatikoista tuli ihan liian löysiä, muistaakseni imellytyksessäkin kävi jotain vaikka yön yli imellytin. Tänä vuonna täytyy varmaan ottaa uusi yritys :) Jos sitä joku vuosi tulee sitten järkättyä se jouluateria niin pitää olla ruuat kuosissa ;)

Sitä ennen olisi vielä halloween, itse asiassa ollaan huomenna jo menossa "lasten halloween-juhliin" ja ostin meidän pikkuneidille ihanan leppäkerttumekon br-leluista :heart: Olisin niin mielelläni pukenut itseni ja neidin punkkareiksi mutta tyydyin sitten ylisöpöön asuun ja itselle ostin pirun sarvet :D Sit olis vielä marraskuun puolella ristiäiset, synttäreitä ja isänpäivä, joka miehelle olis sitten virallisesti ensimmäinen :) Että juhlittavaa riittää ennen jouluakin.

Väsyttää ja kolottaa, mutta vielä pitäis pestä vähän pyykkiä ja käydä suihkussa.

Kp & Kultakala 13+3
 
Vitsit miten nopeesti aika kuluu! Tänään 17+4, liikkeet/potkut tuntuu jo voimakkaasti :heart: Reilut 2 vk puoleenväliin! :wave: Onko täällä muita jotka odottavat kovasti jo äippäloman alkua? :D
Vauvalla vissiin selvästi uni-valverytmejä, kun saattaa olla 45 min hiljakseen, sitten alkaa taas jytinä :) Sit jos syö jotain hiilaripitoista ja verensokerit nousee, niin tietää, että kohta taas vauvajumppa alkaa. Rakenneultraan olis nyt 2,5 vk.
Maha alkaa vähitellen kasvamaan, mulla kävi viimeksikin tälleen samalla tavalla, että ensin levenen sivusuunnassa (vyötärö katoaa) ja sitten vatsa kasvaa eteenpäin. Puolen välin jälkeen alkaakin nopea vatsankasvu.
Onko muilla masut vielä lähteneet kasvuun?
 
  • Tykkää
Reactions: Karviaismarja
Moikka pitkästä aikaa! :wave:

Oltiin reissussa, joten jäi palstailu vain lukemisen tasolle. Nyt taas kotona ja koneen ääressä, joten voi vähän kirjotellakin :) Siis olen onnistunut muuttamaan jotain nettiasetuksia puhelimella enkä enää pystynyt sillä tänne kirjottelemaan...

Kivaa, että on tullut uusia odottajia. Tervetuloa! :flower:

Kultapupu Täällä on todella vilkas unielämä! Välillä tulee vaan mietittyä, että mistä ihmeestä ne oikein kumpuaakin! Ja just se, että ne muistaa aamullakin! Unipäiväkirjaa olen itsekin miettinyt, mutta aikaseksi en ole saanut.

Mä en hirveesti tykkää joulusta. Perinteiset jouluruuat ei maistu, en tykkää glögistä, pipareistakin ainoastaan taikinana :D Mukavin osuus on nähdä lapsen ilo ja kuinka joskus ne lahjatkin menee nappiin. Ehkä lapsen mukana mun "jouluviha" on lievittinyt enkä nyt luonnollisestikaan viettäisi sitä töissä, kuten lapsettomana saatoin tehdä.

Hentoja liikkeitä olen nyt saattanut tuntea 14+1 ja sen jälkeen yksittäisiä, mutta en ole tuntenut niitä jokaisena päivänä. Toivon kovasti, että ne vahvistuisi pian! Maha on ehkä pikkasen kasvanut. Tarkkasilmäinen saattaisi huomata, mutta löysillä yläosilla peittyy vielä helposti.

Neksu 15+3
 
Liikkeitä on tuntunut jo monta viikkoa, nyt ovat vähän päälle viikon ajan olleet sen verran voimakkaita, että liikehdintä näkyy jo päällekin päin. :)

Voih, joulu! Rakastan joulua ja odotankin, että saa alkaa koristella kotia jouluisiin tunnelmiin :) Nyt lapsikin on sen verran iso tänä jouluna, että osaa repiä paketteja auki (jos sattuu kiinnostamaan).

Pahoinvointi on vihdoin helpottanut ja raskausaika alkaa tuntua mukavalta. Rakenneultraa odottaessa!

Lotus 19+5

Muoks. Ai niin, tällä suunnalla on ollut nyt viikon verran hiljaista, kun meillä oli muutto ja netti saatiin kuntoon vasta loppuviikolla. Piti kyllä olla jo muuttopäivänä, mutta sellaista sattuu.
 
Viimeksi muokattu:
Joulua odotellaan täälläkin innokkaasti! Minusta se on vaan niin ihanaa aikaa. Oon tehny kunnianhimoiset suunnitelmat tehdä kaikkea mahdollista ite jouluksi, mutta katsotaan mihin sitä energiaa riittää :whistle:

Liikkeitä ei ole vielä ainakaan tuntunut, tosin näin yhtenä yönä unta missä mukamas tunsin aivan hentoa kuplintaa, mutta ehkä niitä kohta alkaa tulemaan. Jotut housut kiristävät jo, mutta vatsa ei kyllä vieläkään ole mikään vauvamaha, vaan enemmänkin semmonen "olen syönyt liikaa", tosin sitä ylimääräistä on myös tuossa, että ehkä se vaikuttaneen asiaan =)

Äippälomasta mies juuri tänään kysyi, että odotanko jo innolla sitä. Hänen mielestä se kuulemma on lomaa kun saa olla kotona, koitin selittää että ei se ihan mitään lepolomaa tule olemaan :D Itse en ole sitä vielä niin miettinyt, se tuntuu vielä jotenkin kaukaiselta ajatukselta. Töissä ajattelin olla niin pitkälle kun kykenee :)

Clavel 14+1
 
ÄITIYSLOMAA en varsinaisesti odota, koska olen nyttenkin hoitovapaalla, tietysti rahaa on sitten hetkeksi enemmän :)

LIIKKEET, jotain pientä on joinain päivinä tuntunut, mutta ei vielä päivittäin.

Kerrottiin tänään mun äidille sekä miehen äidille. Mun äiti sanoi, että oli odottanut, että koska oikein kerrottaan, kaipa se oli jotain aavistellut :) miehen äiti ei ole reagoinut mitenkään, ehkä se ajattelee, että jo neljäs lapsenlapsi, että ei nappaa, noh, aika näyttää.

Myös lapsille kerrottiin tulevasta sisaruksesta tänään, pikku-pojat(1v ja 3v)eivät oikein olleet mitään mieltä. Esikoistyttö(6v)sen sijaan veti kunnon raivarit ja painui omaan huoneeseensa huutamaan, oikein paiskasi oven mennessää!lopulta raivarin syyksi paljastui pelko oman huoneen menettämisestä, mutta kun luvattiin, että hän sen saa pitää, niin rauhoittui ja ja paijasi masua ja puheli, että toivottavasti tulee TYTTÖ :)

Sini-Tuulia ja pikku-Bonus 17+4
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Vitsi en jaksais odottaa että niitä liikkeitä alkais tuntumaan! Viime kerran perusteella vois tuntua jo viikon parin päästä, mutta viimeksi se istukka oli takaseinässä ja nyt veikattiin ultrassa että tulee etuseinäistukka, joten malttamattomana odotellaan että kuinka kauan joutuu odottelemaan... Uskomatonta että osa lähentelee jo puolta väliä täällä!
Äippälomaa odotan minäkin vaan talouden takia, koska joka tapauksessa olen vanhempainlomalla nyt, ja kohta kotihoidontuella. Koululla pitäis yrittää käydä.

Masu on alkanut pingottaa enemmän viime päivien aikana, tuntuu noiden makkaroiden alla jotain ylimääräistä. Vaa'allakaan en ole käynyt mutta oletan että paino olis kuitenkin jo lähtenyt nousuun, sellainen olo ja kun ei kunnollisia lenkkejäkään tai muuta liikkumista ole paljon tullut tehtyä noiden lantio-selkä-vaivojen takia. Viimeksi kun käytiin kunnon lenkillä teki istuminen ja kävely häijyä vielä pari päivääkin sen jälkeen, mutta huomenna olis kuitenkin tarkoitus taas lähteä että tulee muutakin kuin arkiliikuntaa harrastettua.

Yritettiin miehen kanssa saada jotain kivaa mahakuvaakin otettua että voi myöhemmin sitten vertailla, mutta miehen rajaustaidoilla ja mun kuvauksellisuudella ehkä joku kuvakulma oli ihan ok mutta muuten huomasin että mähän näytän ihan tasapaksulta tällä hetkellä! Eli vyötärö on kyllä hävinnyt johonkin, vaikka tähän mennessä vaaka on näyttänyt miinusta, tosin en ole vähään aikaan tarkistanutkaan. Kuvaussession tuomasta mielipahasta huolimatta en voinut olla herkuttelematta viikonloppuna, kun oli pippalotkin :)

Kp & Kultakala 13+5
 
Joulua odotan kyllä kovasti, koskakohan sitä kehtaisi laitella koristeita... :D Kait sitä glögiäkin saa jonkun järjen kanssa juoda, vaikka siinä inkivääriä onkin? Tuskin aiheuttaa haittaa jos ei saavillista vedä..

Ja äippälomaa vasta odotankin; vaikkei se nyt ihan lomaa olekaan, niin se on kuitenkin ensimmäinen pidempi ajanjakso yli kymmeneen vuoteen, kun en oo koulussa/töissä! Ihanaa! :heart:

Käytiin viikonloppuna ihmettelemässä lastenvaunuja ja siinäpä sitä ihmettelemistä todella olikin! Huh! :O Sisarusrattaista/vaunuista täällä onkin ollut juttua, mutta kertokaapa kokemuksia niistä normiyhdistemistä (vai onko teillä ollut vaunut ja rattaat erikseen); olitko tyytyväinen omiisi vai jättäisitkö ne kyseiset kärryt kauppaan jos uudelleen saisit valita? Oletko ostanut uutena vai käytettynä? :)

Karviaismarja ja tiiti 17+6
 
Kultapupu, mulla on mennyt osa sun viesteistä ohi enkä tiedä ootko tästä jo kirjoitellutkin, mutta oletko kysynyt noista lantion ja selän vaivoista fysioterapeutilta tms? Kuulostaa tosi ikävältä. Mulla on jotain kipuja varsinkin jos istuu kauan ja niihinkin tahtoo mennä jo hermo. En oikein ole vielä päässyt selville auttaako tuohon liikunta, vai pahentaako se. TUntuu että joskus auttaa, joskus pahentaa..

Joulua en odota mitenkään erikoisemmin. Glögiä ostin kyllä jo, ja pipareita on tehty kuukausi sitten eka satsi. Siinä ne mun joulun kohokohdat onkin. :) Inhoan joulukrääsää, pakkoperinteitä ja kaikkea, mitä jouluna "kuuluu" tehdä. Toki vietetään joulua lapsen vuoksi, mutta joulukuusi on valkoinen, joulupöydässä viime vuonna nepalilaista eikä meillä ole eikä tule tontun tonttua. Käydään kuitenkin sekä miehen että mun vanhemmilla joulun aikoihin ja saadaan sitä perinteistäkin joulumeininkiä. Ja edestakaisin ajelua kun on tuota välimatkaa, joulun jälkeen ollaan ihan poikki kun ollaan huidottu sinne ja tänne muutama päivä. Mietittiin jopa, jos lähdettäis reissuun jouluksi. Mies haluaisi Dubaihin, mutta en sitten tiedä haluaisiko lapsi kuitenkin ennemmin olla täällä. No, onneksi tässä on vielä aikaa ennen sitäkin pakkopyhää.

Raskaus rullaa aika tasaisesti eteenpäin, maha nyt ei vieläkään kasva eikä paino nouse, mutta pieniä liikkeitä tuntuu joskus iltaisin. Ostin ekan myssyn ja tossutkin, mutta loput ostokset taidan jättää myöhempään. Ei jotenkin jaksa aloittaa sitä hommaa vielä. Käyn sitten kerralla ostamassa kaiken joskus viikkoa ennen synnytystä, kuten esikoisenkin aikaan.. Ei vaan jaksanut alkaa hössöttämään mistään 8kk ennen laskettua aikaa, ja hyvin sai kaiken hankittua muutaman päivän aikana. Ehtiihän niitä sitten täydennellä vielä vaikka vauva kainalossa, jos jotain unohtuu.
 
Joulu en ole moneen vuoteen sitä odottanut, mutta nyt on jo ihan jouluolo! Ihan kummallista. Juuri kävin ekat glögit ostamassa. Olisi ihana tehdä itse lahjoja, mutta kas kummaa, kun tuota aikaa ei oikein ylimääräistä ole. Jotain pieniä askarteluja tietysti voisi yrittää tuon 2 vuotiaan kanssa.

Sitten kysymys teille muille: Te joilla on ollut virtsatietulehdus niin millaisia oireita ollut?????????????? Kun vessassa saa nyt ravata muutenkin. Kun mulla on viikonloppuna ollut kutinaa alapäässä, ajattelin ensin, että olisi hiiva joka on ollut kaverina aikaisemmissa raskauksissa. Mutta toisaalta, jotain ehkä pientä kirvelyä välillä myös. Ja alavatsakipuja, joita niitäkin saattaa nyt olla muutenkin. Sitten aika nolo juttu, kun tuntuu, että housut on koko ajan märät. Tai no pikkuhousunsuoja, koska ilman sitä en voisi olla. Eli onko vetistä valkovuotoa vai virtsankarkailua vai mitä??? Joku haju on, mutta ei suoranaisesti pissan haju. Ja kun en tunne, että mitään tulisi. Siis jos aivastaa ja vähän lirahtaa, niin kyllähän sen tuntee. Mutta esim. liikkuessa erityisesti jotain vaan valuu. Mietin, että voisiko olla pissatulehduksen oire? Muuten tuntuu, että lantionpohja olisi ihan suht hyvässä kunnossa, kun virtsasuihkunkin saa katkaistua napakasti. Täytyy varmaan huomenna neuvolaan soitella, tältä päivältä soittoaika on jo mennyt.

Kyllä muuten tämä talviaikaan siirtyminen on ihan älytöntä! Täällä lapsilla rytmit aivan sekaisin....
 
Kultapupu "hehku" on tosiaan täältäkin aika kaukana :LOL: Nyt oon sentään pikkuhiljaa jaksanut alkaa laittamaan edes ripsiväriä töihin, reilun kuukauden ajan oon tässä näyttänyt varmaan lähinnä pahasti krapulaiselta. :D

Uutena iloisena vaivana on eilisestä alkaen ollut järkyttävät vihlaisut vasemmalla lantiolla! Onko kenelläkään täällä mitään vastaavaa ilmennyt jo nyt?! Olen yrittänyt venytellä ja ottanut särkylääkettä ja oon sillain saanut vähän dempattua. Toivon vain tässä että tää on jokin lihasjumivaiva eikä ole tullut jäädäkseen.

Huomenna sokerirasitus, mukavaa. :x

Dorian 13+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Karviaismarja: Meillä on esikoiselle Oran Taiga -yhdistelmävaunut ja olen ollut todella tyytyväinen. Oikeastaan ainoa miinus on ollut hyttysverkko, sillä en ainakaan itse ole keksinyt kuinka se kuuluisi laittaa ns. paikoilleen. On sitten tullut viriteltyä se jalkapeitettä varten oleviin "kiinnikkeisiin". Ostettiin uutena (halusin uudet, jotta kestäisivät sitten mahdollisille seuraaville lapsille, eikä ollut varaa ostaa mitään tonnin vaunuja). Mahtuvat ainakin S80:sen takakonttiin renkaita irrottamatta, mutta ilman kantokassia. Tykkäsin vaunujen liukkaasta kankaasta, mutta ehkä olisi sittenkin pitänyt ottaa vaunut uudesta mallistosta, jossa on karheampi kangas. Lapsi pysyisi ehkä paremmin puoli-istuvassa asennossa :D Enää asialla ei toki ole väliä, kun lapsi on jo sen verran iso.
 
  • Tykkää
Reactions: Karviaismarja
Pakko ihan törkeästi nyt hehkuttaa ihan vaan omaa napaa :)

Vihdoin saatiin kerrottua ystäville ja muille sukulaisille tulevasta perheenlisäyksestä...ja reaktiot on olleet IHANAN POSITIIVISIA, kaikki on onnelisia ja iloisia meidän puolesta ja mä kun ajattelin, että useat olisivat sitä mieltä että,"älkää nyt hittosoikoon koko maailmaa täyttäkö", mutta osoittautui siis turhaksi peloksi, huh! Ystävät ovat soitelleet ja päivitelleet, kuinka olen voinut olla näin pitkään kertomatta!rakkaat ystävät <3

Meillä vauvalla tulee olemaan: TOSI Vanhat emmaljungan vaunut(sellaiset joissa valkoiset isot renkaat) takapiha nukutuksessa, kävelylle mennään zline tuplakärreillä ja sitten, nyt kuopuksella käytössä olevat esikoisen vanhat emmaljungan scootterit. En raaski ostaa uusia, koska ovat niin kalliita :( tosin tietysti kauppareissuilla ihastelen hienoja uutuus kärrejä! :D

Sini-Tuulia ja Pikku-Bonus 17+5
 
  • Tykkää
Reactions: lilleri88
Tervetuloa uusille :)

Meillä on tyttö 6v., poika 4v. ja tyttö 2v. Ollaan päätetty, että tällä kerralla ei kysytä, kumpi on tulossa. Kahdesta nuorimmasta olemme tienneet etukäteen ja nyt halutaan jännätä synnytykseen asti asiaa. Esikoisen synnytyksessä oli ihan kivaa, kun ei tiennyt :) Tosin olin ihan varma, että vauva on poika ja eihän se sitten ollutkaan :D

Liikkeistä sen verran, että tosi vähän olen tuntenut tähän mennessä. Mulla on ekaa kertaa istukka etuseinässä, niin vaimentaa näköjään tosi tehokkaasti liikkeet :( Muutaman kerran olen tuntenut istualtaan töytäisyn ns. sisäänpäin.

Millä viikoilla on muilla uudelleen synnyttävillä ollut 2. neuvola? Itse en saa varattua aikaa, kun puhelinaika on aina klo 12-13 ja ollaan aina pois kotoa kerho/eskarimatkalla.

Meillä kaikki on suhtautunut suht hyvin raskausuutiseen. Johtuu varmaan siitä, että se ei tainnut tulla yllätyksenä monellekaan :D

Täälläkin on ylipainoa ihan liikaa, BMI reilusti yli 30. Seuraava neuvola onkin uudessa paikassa, joten jännitän, miten uusi terkka suhtautuu.. Mulla on kauhea vaakakammo neuvolassa, ja edellinen terkka sanoi, että hyvin voi käydä aamuisin kotona vaa'alla ja merkata ylös. Saa nähdä, mitä uusi täti on tästä mieltä :D

Joulu on mukavaa aikaa ja odotan innolla sitä, vaikka en kovasti joulua laittele kotiin. Kuusi meille tulee ja lasten askarteluja esille. Jotain jouluvaloja ja kynttilöitä myös :)

LiLeHe ja rv 15+2
 
Täällä käyty tänään neuvolassa kolmatta kertaa.. Kaikki oli mallillaan! Hb oli noussu nyt onneksi, ei tarvi alkaa syömään rautaa ja verenpaine loistava.. Pissa puhas.. Paino samassa lukemassa mitä alussa, eli tällä hetkellä +-0kg. Kuulostaa paljon paremmalta entä viime raskauden melkeen +20kg.. ;) Sintin sydänääniä saatiin metästää jonku aikaa, siellä oli niin meno päällä että ei meinannu pysyä ollenkaan paikallaa.. Löyty kuitenki ja hyvin jumpsutti, 150 paikkeilla.. :heart: Seuraavassa neuvolassa saaki jo raskaustodistuksen ja saapii alkaa kelan papereiden lähetystä suunnitteleen! :) Aika menny tosi äkkiä.. :rolleyes:

Joulua ootan ja en oota.. :D En tykkää lahjojen ostamisesta ollenkaan, tosi vaikee keksiä kenellekkään mitään.. Ja en tiiä vielä oonko joulun jopa töissä.. Nuo mummut ja papat mokomat tarvii pyhäpäivinäki lääkkeet ja ruokaa.. ;) Aattona voin toki olla aamuvuorossa mut sitten haluaisin olla pari päivää vapaalla.. Eka joulu kun tuo esikkoki jotain tajuaa niin haluaisin olla kotona perheen kans.. Ruuistaki ootan oikeestaan vaan kinkkua ja torttuja.. :D Nyt kyllä oon jo pariin otteeseen torttujakin tehny, ettei nekään ihan vaan jouluruokia oo.. Kuusi tulee ja jotain jouluvaloja myös.. :)

Liikkeitä en voi vieläkään ihan varmaksi sanoa.. Luulen tunteneeni jonku kerran möyrintää.. :D Jospa ne pikkuhiljaa alkais voimistuun!

Äitiyslomaa ootan ihan mielellään.. :) Saa olla pojan kans kotona ja ootella uutta kaveria.. Toki mieli voi olla sitten ihan eri jos olo on kovinki tukala ja vaikee.. Johan tuota elokuussa menin takas töihin ja maaliskuun alussa saa jäähä viimeistään pois.. :p

Isänpäiväki on ihan kohta.. Ei varmaan mitään ihmeellistä laiteta.. Jos vähän hemmottelis tuota miestä enemmän mitä normaalisti.. Ja jos jaksais tuon esikona kans jotain pientä askarrella, ehkä..

Nyt iltatouhuille pikkumiehen kans! Hermostuu tähän äitin koneella istumiseen! :D

manije ja sintti 16+6

Seuraava neuvola 3.12
 
Praline enpä ole ajatellut että niihin vois löytyä apua. Siskollani oli myös liitoskipuja toisen raskauden alussa ja kuulemma ne hävisivät keskiraskaudessa, kunnes tulivat lopussa takaisin. Siihen olen sitten "ripustautunut" että kunpa ei tarttis koko raskautta kärsiä. Liikunta ei auta, vaivat pahenee heti kun alkaa liikkua ja jos liikkuu paljon niin se kostautuu myös seuraavina päivinä. Olen yrittänyt venytellä ja mies on pari kertaa hieronut, mutta näistäkin on apua vaan henkisesti, kun kipu on kuitenkin luissa eikä lihaksissa. Pitääpä ottaa selvää että onko näihin jotain kikkakolmosia...
muok. Niin ja SI-vyötä vähän kanssa kokeilin, mutta ei sekään ole mulla oikein auttanut. Googletuksen perusteella näköjään pitäis levätä eikä sais liikkua liikaa.. Toivottavasti en loppuraskaudessa kävele kepeillä kuten monille näköjään on käynyt! Huh!

Muutenkin harmittaa tämä reippaasti yli kolmen kuukauden väli näissä neuvolakäynneissä, kun ei edes hemoglobiinia saa mitattua tai muutenkaan kyseltyä raskausvaivoista. Vaikka edellisestä kierroksesta on vähän aikaa niin kyllä niitä uusia juttuja tulee silti. Toka neuvola olis vasta joskus joulupyhien välissä...

Glögiä ja pipareita vedän tälläkin kertaa kyllä hyvällä omallatunnolla, myöskään neuvolassa ei nähty estettä sille että "kohtuudella" nautitaan vaikka inkivääriä sisältävätkin. Itse asiassa se kuuli tuosta inkiväärikiellosta ekaa kertaa multa, mä kuulin taas tästä ketjusta :D Tietty tarkisti heti jostain husin sivuilta ja sanoi sitten että ei nyt varmaan överisti kannata mättää. Me nyt muutenkin niin vähän käytetään inkivääriä missään että en ota noista mitään stressiä.

Meillä ollaan myös ihan sekaisin kellojen siirtämisen kanssa. Meidän pikkuinen on muutenkin jotenkin aikaistanut nukkumaan menonsa seitsemään, parhaimmillaan olen välillä saanut sen valvomaan puoli kahdeksaan. Aiemmin siis mentiin aina tasan kahdeksalta, ja tuo unirytmi olisi helpompi, kun tuntia ennen pitää aina olla kotona hoitamassa iltapuuhia ja aamulla taas on kiva nukkua pidempään. Plus ne ruoka-ajat ja muut. No nyt kun kelloja siirrettiin niin tottakai tuo menee nukkumaan jo kuudelta :headwall: Eikä auta vaikka miten yritetään päikkäreillä ja syötöillä vaikuttaa asiaan, kun illalla kiukuttaa ja väsyttää aina samalla kellonlyömällä. Enpä ollut ajatellut tuota lisämaustetta minkä kellojen siirto tähän tuo, muistin koko asian vasta lauantai-iltana. Täytyy nyt vaan sitten koittaa jotenkin hiljaa salakavalasti vaikuttaa pienen unirutiineihin. Kunnes keväällä huomaan että nukkumaan mennäänkin yhdeksältä illalla :D Eikö täälläkin voitais unohtaa nuo kellojen siirrot?

Kp & Kultakala 14+0
 
Viimeksi muokattu:
Noista nevoloiden pitkistä väleistä, itsellä siis ensimmäinen raskaus ja viikkoja kasassa 16 ja ollu 2 neuvolaa joista toisella kerralla oli myös neuvolalääkäri joka teki samalla sisätutkimuksen ja huomenna olis sitten jo 3 neuvola. Olen ollut tyytyväinen tähän tiuhaan tahtiin, mutta en sitten tiedä jatkuuko jatkossakin, ainut mitä vois lisätä niin ultria, vaikka pikkuista kotona kuunnellaankin niin olis kiva nähdä kasvaako pikkuinen normaalisti.
Onko täälä muilla ollut minkälainen tahti neuvoloiden kanssa ekassa raskaudessa tai nytten?

Huomenna siis neuvola ja jännittää onko paino noussut kun viimeksi oli -400g.

Huih, 4 viikkoa puoleenväliin ja 5 viikkoa ultraan! :)

Miwwi 16+1
 
Viimeksi muokattu:
Miwwi Täällä kans esikoista odottava ja neuvoloiden tahti ei päätä huimaa. Viikkoja on nyt 14+4 ja olen käynyt kerran neuvolassa suunnitellusti ja itse varasin yhden extra kerran viime viikolla. SItten se nt-ultra ja seuraava neuvola on 14.11. ja RU 29.11 Neuvolalääkäri oli vissiin vasta joskus viikoilla 26 HUS:n sivujen mukaan. Eli ei varmaan tuu muita käyntejä tälle vuodelle. Ellei ne neuvolaan ota vielä ennen joulua.

Joulusta sen verran, etten ole ollut koskaan mikään jouluihminen, mutta viime vuonna askartelin itse joulukortteja ja tänä vuonna olen jo alkanut suunnittelemaan korttien tekoa. Jouluruuista en oikeastaan pidä ollenkaan, mutta kovasti kaipaan jouluvaloja ja lunta. Olisi kiva käpertyä sohvalle viltin alle ja ottaa se glögimuki siihen rinnalle ja nautiskella tunnelmasta. Luulen että tää mun jouluintoilu, johtuu ihan tästä kun vauvaa ollaan toivottu jo pari vuotta pyörimäään jalkoihin niin joulun aikaan se jotenkin korostuu sitten.

Vielä sitten noista sukupuolioloista, niin mulla on tosissaan tosi vahva poikaolo ja miehellä on taas ollu enemmän tyttöolo. Mies haluaa tietää sukupuolen ja noh olen varmaan nyt itsekkin sitten kääntymässä siihen suuntaan että ehkä voidaan selvittää kumpi sieltä on tulossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Karviaismarja
Neuvolakäynneistä Itsellä on ollut nyt kahdesti neuvola 8+1, 13+1 ja nyt on tulossa reilun viikon päästä, kun viikkoja on 19+1. Omasta mielestä ihan riittävän tiheästi, kun pystyn kuitenkin kotona kuuntelemaan dopplerilla sydänääniä ja tiedän muksun ainakin olevan hengissä. Neuvolassa kun ei ole kuin kerran kuunneltu sydänäänet, eikä paneuduttu lapseen muuten mitenkään.

Toisessa ketjussa tuli puheeksi tuo neuvolalääkäri ja sisätutkimus, jota mulle ei siis ole tehty. Varhaisultrassa 6+6 lääkäri kyllä kurkisti myös sinne ja sanoi, että paikat on siistit. Ei siis sen kummempaa. Pitäisikö jonkun jossain välissä tarkistaa nuo paikatkin? Tai pitäisikö olla huolissaan, ettei sellaista ole tehty? : /

Liikkeistä Viikko sitten alkoi selvästi tuntumaan liikkeitä, nyt niitä ei sitten taas ole sen erikoisemmin tuntunut. Ruoan jälkeen tuo oli selvästi aktiivisempi viime viikollakin. Sydänäänet kuuluu normaalisti.

Vatsankasvusta Vauvavatsaa ei ulospäin näe vielä ollenkaan, en itse eikä kukaan muukaan (tosin kyllä se tuntuu jo pyöristyneeltä, mutta ei näy ulospäin). Kaveri oli vuosi sitten raskaana lähes päivälleen samoilla viikoilla ja sillä oli kyllä jo kunnon pötsi tässä vaiheessa, ei jäänyt kyllä kellekään epäselväksi. Toisaalta ihan kiva, ettei tarvitse hyvänpäivän tutuille alkaa jossain kaupungilla selvittämään vauva-asioita, vaan saa olla aikalailla hissukseen olemattoman mahansa kanssa :)

ralliruutu 17+5
 
  • Tykkää
Reactions: Karviaismarja
Neuvolakäynnit
Mulla nyt siis ensimmäinen raskaus ja ainakin musta tuntuu, että neuvolakäyntejä on ihan sopiva määrä. Yks mitä toivoisin niin ultria sais olla ehkä vähän enempi kun vaan tuo 2 kertaa. Mulla on nyt siis takana neuvola, neuvolalääkäri, np-ultra ja tulossa olis marraskuun puolivälin tienoilla neuvola ja sitten joulukuun puolivälin aikaan rakenneultra. En oo ihan varma, mutta ihan kun neuvolasta olis sanottu, että siellä käydään kuukauden välein, että eiköhän mulla ole sitten vielä joulukuussakin neuvola. Ja vissiin oli puhetta kans siitä, että vikan kolmanneksen aikana neuvolakäynnit vielä tihenee.
Minä ja mun dementia taas :LOL:
Heku ja Nökö 14+1
 
Heipä hei kaikille!

En oo kirjotellu oikeen ollenkaan vaikka luenkin paljon teidän juttuja:) Sellasta mietin, kun oon jotenkin nyt tosi malttamaton tän vauvan sukupuolen kanssa (vaikka siis molempia jo on) että kai se jo näkyy ultrassa jos nyt yksityisellä kävisin? nyt siis viikkoja 17+3.

Rakenne ultra ois siis 19.11 enkä jaksa odottaa! Onko muita näin malttamattomia?? Onko joku käynyt niin että olisi selvinnyt?
 
-Daniella mä yritin saaha sitä lääkäriä kurkkimaan kun kävin kontrollissa sillon viime viikolla 23 pvä niin se sano et voi se koittaa ja siinä tutkiskeli muttei mitään ihmeellistä sanonu naurettiin sitten vaan et no ei siel ainakaan mitään selvää tötteröö näkyny :D

Masusta mun mahahan näyttää nyt tältä

Joulu voi kuinka odotankaan et ois jo joulu, meillä on suunnitelmissa että vietetään joulua isommassa porukassa, isänän veli ja sisko miehineen tulee meille :)

Liikkeistä uskoisin et jotain on tuntunu muttei joka päivä välttämättä tosin menoo ja meininkiä riittää aina iltaan asti lasten kanssa :)

Yönenkeli ja tiitiäinen 17+3
 
Täällä tuntuu liikkeet nykyään päivittäin, ekat pienet tönimiset ja muljaisut tuntui muistaakseni 15+2 :) Esikoisesta tunsin ekan kerran 17+ eli vähän aiemmin tällä kertaa alkoi tuntumaan.

Joulu on mulle sellainen ihan mukava juhla mutten mikään varsinainen jouluhihhuli ole, ja tänä vuonna vietetäänkin joulua ulkomailla kun lähdetään 9.12. kolmeksi viikoksi etelään talvea pakoon :) Tosin sielläkin on varmaan hotellin puolelta kaikki jouluillalliset ja joulupukit, että kokonaan pakoon sitä ei pääse.

Musta tuntuu että nyt keskiraskaudessa mulla mielialat heittelee enemmän kun alkuraskaudessa, en tiedä vaikuttaako siihen tää pimeämpi vuodenaikakin... Alkuraskaudessa oli kuitenkin vielä käytännössä kesä ja lopuksi lämmin alkusyksy, niin mielialat oli paljon rauhallisemmat ja tasaisemmat. Nyt tuntuu että välillä v***ttaa ja suututtaa kaikki tosi helposti, esim. tänäänkin kun miehen kanssa piti riidellä jostain helvetin maitotölkistä niin tuntui etten kestä koko ukkoa enää ollenkaan.... Siis mies alkoi jotain sättimään että miksi en ollut ostanut maitoa lisää tms. kun sitä on vähän, ja räjähdin ihan totaalisesti, en vaan jaksa tollasta noin turhasta riitelyä. Huoh...Tavallaan tiedostaa että aihe on tosi mitätön mutta silti vaan ottaa päähän. Mites muilla menee, onko teillä nyt jo elämä tasaista keskiraskauden auvoa vai pänniikö välillä muitakin?

Eireann 17+0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä