Huhtikuun hurmurit 2014 ~Heinä- ja elokuussa~

Adalie, viestiä laitettu :)

Mukavasti tullut uusia :) Ja juttuakin monta sivua.

Tiistaina käytiin vu:ssa ja siellä oli kaikki hyvin. Tälle hirveälle huonollo olollekin löytyi syy: siellä oli aluksi ollut kaksi, mutta vain yksi oli lähtenyt kehittymään. Jotain tuollaista olin uumoillutkin, koska eräs kaveri kertoi vastaavasta tapauksesta. Toivon mukaan olot siis tasottuis pian. Ultran mukaan alkio oli neljä päivää pienempi mitä olin la-laskurilla menkkojen alkamispäivästä saanut. La tarkentunee viimestään sitten np-ultrassa.

Melko raskasta on ollut töissä kun mitään ei oikeen jaksa, mutta kuitenkin täytyy olla reippaana. Mut jospa se tosiaan tästä.

Adalmis 7+0
 
Mulla oli tänään ensimmäinen neuvola. Tunti siellä taas pyörähti kun mä olen niin kova puhumaan :D. Sain jo sokerimittarin mukaan niin voin tarkkailla itse miten kroppa käyttäytyy. Ja voi sitä papereitten määrää taas. Osallistuin johonkin KuBiCo tutkimukseen myös. Jotain nettikyselyitä tulee raskauden etenemisestä tms. Onko muille tätä tarjottu? Vai onkohan tämä vaan tämän alueen juttu?

Nyt pitää jatkaa sohvalla loikoilua, tänään ollut taas pahoinvointinen päivä.....


suski28 ja baby 6+6
 
Hei, vieläkö mukaan mahtuisi?

Täällä tänään tehty raskaustesti joka näyttäisi, että meidän perhe lisääntyy huhtikuussa. Olotila normaali ainoastaan menkat oli myöhässä :)

Facebook ryhmään olisi tarkoitus päästä ja siellä ainakin aktiivisesti kirjoitella. Nyt omien laskujen mukaan 4+6 eli vielä kovin on alussa homma, toivottavasti maha-asukki matkassa pysyy mukana.

Tiinu* / 24 / toinen / K-SKS
 
Huiiii mikä määrä uusia ja tekstiä, kivaaa! Niin ja tervetuloa jälleen kaikki uudet :flower:

Täällä olot ihan siedettäviä, pahaolo tulee puuskittain, rinnat kipeeeet ja väsymys on kova. Mut töissä nyt onneks kykenee olemaan jne :) Vielä pitää viis päivää oottaa varhaisultraan, aika matelee, huoh. No, tiistaina nähdään meidän Pikku :heart:

Nyt maate, että jaksaa aamulla nousta töihin!

:heart: : Coyo ja Pikku 7+1
 
Tässä juurikin toista testiä kahden päivän sisällä pyörittelen kädessä ja haalea viiva siellä näkyy toistamiseen. Menkat pitäisi alkaa vasta tiistaina, eli ihan ajoissa olen kyllä testieni (lue testiaddiktioni) kanssa liikkeellä :) . Mutta kun on vaan niin vahva tunne ja samat oireet kuin kahdesta ekasta.. (repäisykipuja, viikko hedelmöitymisestä hurjat jomotukset, huono olo kun on nälkä, rintojen kirvely). Kolme lasta on ollut haaveena, mutta tämä plussa tuli kyllä hieman puuntakaa ja hankalaan aikaan (olen avaamassa omaa yritystä lokakuussa), mutta ehkäpä joskus ment to be on ment to be. Silti epäröin hieman koko homman todellisuutta, mutta niinpä se aina hieman mahtaa olla, kunnes ekassa ultrassa näkee ne sydämenlyönnit. Liittyisin mielelläni myös FB ryhmään, jos siellä vielä tilaa on?
 
Huomenia!
Tervetuloa kaikille uusille. Kiva saada lisää porukkaa! Mulla jäänyt nyt kirjoittaminen vähän vähemmälle - yritän skarpata. :)

Täällä vointi ollut ihan hyvä. Aamupäivisin etovaa oloa ja välillä alavatsan jomotusta. Hyvin töissä kanssa pystyy oleen, kun vaan jaksaisi keskittyä! Raskaustestin tein tuossa maanantaina ja viiva tuli samantein ja yhtä vahva siitä tuli kuin kontrolliviivakin. Uskoisko tätä? :) Varhaisultran varasin sittenkin, vaikka sitä pitkään arvoin. Siihen aikaa nyt sitten vähän alle kaks viikkoa. Onneks ens viikko töissä on kiireinen niin ehkä aika menee nopsaan...
 
Tervetuloa uusille ja onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

suski28: Ainakaan mulle ei ole kyseisestä tutkimuksesta mainittu mitään. Varmaan oisin muuten itsekin osallistunut.. Mut saa aika helposti mukaan kaikkiin tutkimuksiin, riippuen toki tutkimuksen luonteesta.

Fujin: Eiköhän tosiaan tuohon plussaan voi jo luottaa ;)

Paremmista oloista huolimatta taitaa homma lähteäkin ihan toiseen suuntaan. Eilen illalla sänkyyn mennessä sai miettiä, että pitäiskö se ämpäri ottaa siihen viereen varuiksi. Jos ei ehdikään vessaan oksentamaan. Voi, kun tää paha olo olisi jo ohi. Jos yhtään menee niinkuin ekasta, niin saa tässä vielä sen kymmenen viikkoa kestää tätä.
 
  • Tykkää
Reactions: suski28
Moi moi,
tanaan paastaan kattomaan miten on pullat uunissa. Eli siis sinne ar ultraan mennaan iltapaivasta ukkelin kanssa. Pelottaa ihan kauheesti! Oireet jatkuu: iltapahoinvointi ja nalkapahoinvointi, tissit kipeina ja turvonneina, mutta muuta ei oikein olekaan. Vahaan aikaan ei ole repaissytkaan.

Eilen tuntui taas sellasia vaimeita menkkakipuja - muistaakseni niita ei ekassa ollut olleenkaan. Eli taas hirvityin vaikka ne oli vaimeita ja kesti vain muutaman sekunnin.

Voi kun kaikki olis tanaan niin hyvin kun ne nailla viikoilla vois olla (5+6 -- he hee, tiputtelen noita viikkoja ihan kuin olisin kauankin tiennyt miten ne lasketaan :) )!!
 
Rohkaistuin nyt minäkin mukaan huhtikuisiin :)
Karviaismarja / 28 / Ensimmäinen / TAYS

Paljon onnea kaikille muillekin odottajille!
Meillä LA ois 4.4.2014 ja tarrasukkia toivon kovasti matkaan, sillä vuoden sisään ollaan läpikäyty jo tuulimunaraskaus ja spontaani km.

Nyt meneillään 7+0 ja ahdistuksissani kävin jo 6+5 ar-ultrassa Mehiläisessä ja kovasti rauhoitti mieltä nähdä vahva syke ja viikkoja vastaava ihmisenalku <3

Ensi viikolla (taas) ekaan neuvolaan, tosin tällä kertaa ihan uuteen paikkaan; viime raskauksien aikana kun asuttiin vielä eri paikkakunnalla! Neuvolantäti vaikutti ensivaikutelman mukaan hiukan tympeältä, mutta yritän mennä tapaamiseen kuitenkin avoimin mielin ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Coyo ja suski28
Täällä turvottaa ja väsyttää. Viime yönä nukuin 22-08.30 ja vielä nukuin päivällä puolentoista tunnin päikkärit ja nyt jo väsyttää aivan kauheesti. Etova olo on tänään ollut aivan hirvee ja aamupäivästä olin jo ihan valmis menemään halaamaan pönttöä. Toivotaan että olo ei ainakaan pahenis tästä enää varsinkin km hiivatulehdus vaivaa ja paikat ruti kuivat ollu tuolla alapäässä tänään ja kauhee kiristävä tunne.

Tiukuliina ja hippu 6+5
 
Täällä oireettomuus jatkuu, mutta CB:n digi päiväpissasta taas tunnin rakkoajalla antoi 3+, joten ainakin Hcg nousee niinkuin pitääkin.

Tänään soitettu neuvolaan ja ensimmäinen aika on 29.8. Aika tuli nyt vähän kauemmas, koska muutama kk sitten on käyty läpi ihan samat asiat. Varhaisultra on 6.9 jos kaikki menee nappiin. Neuvolasta ehdottelivat, että kävisin omakustanteisesti tarkistuttamassa viikot ennen ekaa nlakäyntiä ja jos rahaa olisi kuin roskaa niin varmaan kävisin joka viikko mittailemassa toimiiko kaikki niinkuin pitää :D Kuitenkin, mies haluaa odottaa 8+ viikoille ja itsekin haluan ekan ultran samoille vaiheille kuin mitä edellinen meni kesken. 6.9 viikkoja on 8+4 ja viimeksi alkio vastasi viikkoja 8+5. Jos hyvä tuuri käy niin saadaan aika vaihdettua 10.9, mutta se selvinnee huomenna.

Muuten aika tylsä perjantai-ilta. Kaverikin kutsui sidukalle, mutta feidasin vetoamalla matkustusväsymykseen. Enää 7 viikkoa niin pääsee toivottavasti kertomaan ihmisille hyviä uutisia! :LOL:

Fujin & 5+4
 
Paljon uutta tekstiä taas :)

Tuli mullekin se 3+ digiin, kun pakko oli vielä testata uudelleen sen edellisen jälkeen. Nyt lupaan jättää testailut ja yrittää ottaa rennommin, kaikki menee niinkuin on tarkoitettu. Kyllä me varmaan kuitenkin nyt odotellaan sitten sinne np-ultraan saakka. :)

Turvotusta on kyllä ollut täälläkin liikenteessä, vaikka tuntuu ettei vatsassa ole yhtään mitään kun iski ihan järkyttävä flunssa eikä mikään maistu. Huh... toivottavasti menee pian ohi ja ei tartu esikoiseen. Hieman on hermot kireällä energisen lapsukaisen kanssa kun itse sairaana :(

Meillä on neuvola vasta joskus rv 9+ jotain... aika myöhään vasta.

Mukavaa vkonloppua kaikille! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Fujin
Turvottaa ja NÄRÄSTÄÄ! Outoa että näin aikasin jo närästystäkin. Huonovointisuutta ollut nyt vähemmän kuin viimeisinä kahtena viikkona, täytyy vaan muistaa syödäsyödäsyödä.

Repäisykipuja oon nyt havainnu jos esim. taapero sylissä nousee sohvalta. Muita tuntemuksia ei juuri oo masun seudulla ollu, plussauksen aikaan vähän lievää menkkatuntemusta. Esikoisen aikaan muistaakseni viikon verran oli menkkajuilintaa, plussan aikoihin kans.

Kärsimättöminä odotetaan ekaa ultraa, joka joskus syyskuun lopussa vasta.. :)

Banski 6+5
 
Tervetuloa taas uusille! :flower:

Nyt kun aloin miettiin niin närästys on hävinny johonki omille teilleen?! Ei kyllä oo ikävä.. :kieh: Huonoa oloa ei oo ollu vieläkään havaittavissa, tissit vähän arkana ko liivit ottaa illalla pois.. Turvotustaki on vähän havaittavissa.. Ainoa isompi oire on väsymys.. Voisin nukkua koko ajan.. |O Kohta siirtyäkki tuonne petin puolelle..

Testejä oon ite tehny tasan kolme.. Kaks tavallista ja yhen digin.. Ehin ne edelliseen kiertoon tilata mutta ei ollukkaan sitten tarvetta.. En oo viittiny tuhlata rahaa enää noihin testeihin.. Luotan noihin tehtyihin ja oottelen ens torstaita ja varhaisultraa.. :)

Itun emo mitäs ultrassa näky?? :)

Hyi kauhee.. Yks tuttu on nyt jollain 13viikolla raskaana.. Ollut tosi pitkällä saikulla tässä oksentelun takia.. Sano että painoki tippunu monta kiloa ja siinä tytössä ei paljon oo ylimäärästä etes.. :O Tokihan tuo ei haittais vaikka itelläki joku kilo katoais mut ei kiitos oksentelun takia.. :)

manije ja sintti 6+1
 
Moikka kaikille ja tervetuloa uusille!

Mulla aamu alkoi hammaslääkärikäynnillä :(. Mä inhoon hammaslääkärissä käyntiä :(. Ja vielä joutuu kerran menemään. Mut jos sitten ois hampaat hetkiseksi kunnossa.

Pitäis saada itsestä irti nyt vaikka minkä sorttista lappusten ja kyselyitten täyttöö ja ihan vaan kotihommia, mut mie en ny jaksa!!! Tää väsymys on ihan mahdotonta, en muista aiemmista tällasta olleen. Etovaa oloa onneksi on nyt ollu vaan jos en muista syödä.

Itun emon kuulumisia minäkin odottelen :)


suski28 ja baby 7+0
 
Hui kun oli tullut taas tekstiä tänne :)

Äitiysvaatteet mulla on kaikki tallessa varastossa, parit uudet varmaan silti ostan. Mutta vielä ei mitään tarvetta laittaa päälle, paino pudonnut hurjat 5kg tähän mennessä :/ Turvotusta ei ole lainkaan, päinvastoin maha litistynyt entisestään. Tosiaan tuo sokerin poisjättäminen varmasti vaikuttanut asiaan, mutta silti aika hurja määrä painoa lähtenyt...

Täällä iskenyt aivan järkky pahoinvointi. Aamulla, päivällä, illalla, yöllä... Aivan kokoajan. Väsymyskin tuli kylään, tosin voi johtua nyt päällä olevasta syysflunssastakin. Jonkinmoisia repäsykipuja edelleen on.

Kertomisesta taisinkin aiemmin jotain sanoa, mutta siis... olen perhepäivähoitaja ja koin olevan reilua kertoa hoitolasten vanhemmille tulevasta äitiyslomasta heti. Heidän lisäksi olen kertonut aika monelle kaverille, äidilleni ja siskolleni. Isommille lapsillekin kerrottiin, tosin heistä vain 3v ymmärsi. 1,5v ei tajunnut hönkäsen pöläystä, toisteli vain vauvaa :D Saa nähdä kauan tuo esikoinen sitten pitää salaisuutena, on niin kova puhumaan.

Neuvolaan soittelin ja ensimmäinen aika olis sitte 6.9. Saattaa varmaan sydänäänetkin jo silloin kuulua, ei millään malttais odotella!

Nyt kokeilemaan josko uni tulisi. Olenkin alkanut näkemään aivan friikkejä unia, just niinkuin aiemmissakin raskauksissa :D Nimim. viime yönä synnytin karhunpoikasia!
 
Tervetuloa kaikille uusille

Tänne on rantautunu joku flunssa, saa nähdä kuinka pysyy tolpillaan, eka neuvola käyty ja nyt odotellaan sitten aikaa sinne NP ultraan :) verikokeissa täytyy parin viikon päästä käydä :) Katottiin paineet jotka oli sit 120 / 75 jos oikein muistan ja hemoglobiini 154 :D

Yönenkeli ja tiitiäinen 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Moi,
ultrassa kayty ja syke nahty! :heart: Kaikki oli mallillaan - viikot tasmasi ja sintti oli oikeassa paikassa kiinnittyneena. Ultraava laakari oli tosi mielissaan (vaikka taahan tarkoitti, etta heidan klinikkansa ei saanut minun rahoja, kun en tarvinnut hoitoja), koska oli sossinyt yhden ultran mulle siina km raskaudessa (kerron siita joskus).

Naureskeli vaan, etta kannatti kayda suomalaisessa metsassa lomalla - pitaiskohan sinne lahtettaa muitakin asiakkaita :)

Sen jalkeen mentiin ukkelin ja tirriaisen kanssa ulos syomaan ja siita suoraan kotiin sohvalle potkolleen. Vasymys on rantautunut.

Nyt oli ukkokin mielissaan, ja hyvalla tuulella oli koko illan. Alkaa sekin kaiketi uskoa tahan:) 3.5-vuotiaamme oli kaikessa mukana mukana ja halle sanottiin vaan, etta kaytiin vaan laakarissa toteamassa ettei aiti ole kipee. Oltiin kuin parhaimmatkin poliitikot ja valteltiin kysymysta :)
 
Ainiin mulla on uus vu 9.9 ja nla myös 9.9. Varhaisultra viikoilla 9+6! :D Ei tarvii kauaa sit nt-ultraa ootella :D

Facebook-ryhmässä on nyt 42 jäsentä!

Adalie & Pikkumuru 6+4(?)
 
Viimeksi muokattu:
Ihana lukea näitä iloisia ultrakuulumisia :) Pakko vaan ite jaksaa odottaa sinne np-ultraan asti... Kahdesta edellisestäkin kävimme vasta silloin ja niin tehdään nytkin. Odottavan aika on kyllä niin pitkä :p

Onko muilla pyörrytystä? Tuntuu et itellä vaan pahentuu tää koko ajan! Tosi hitaasti pitää nousta seisomaan ettei ala huippaamaan! Mulla on aina ollut aika matala verenpaine, mitähän se on nyt... Ens viikolla ajattelin soitella neuvolaan ja varata ekaa aikaa ni selviää tuo verenpainekin.

Mitä mieltä ootte jos laitettais aina viikot millä menee oman tekstin perään? Tietäis kuka menee samoilla jne :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Eltsar ja sinttiläinen 5+2
 
Nyt on neuvola aika varattuna ja on 11.9, 8+3. Mitenkä tuonne asti jaksaa odotella =)

Eilen vietetty työpaikan saunailtaa ja olin etukäteen keksinyt hyvät selitykset minkä takia olen autolla liikkeellä. Onneksi näitä selityksiä ei tarvinnut käyttää, alani on miesvaltainen, joten saunallakin tietenkin suurin osa miehiä, jotka eivät tajunneet juomattomuuttani :LOL: Kahdelle nais työkaverilleni olen kertonut, jotta he osaavat sitten ajatella mistähän mahtaa johtua jos olen väsynyt ym ym. Lisäksi vielä koeaikani loppui torstaina ja nyt on vakkaripaikka taskussa. Mitähän mahtaa pomo tykätä, kun sitten joskus ilmoitan raskaudestani :| Ja ainiin, eilen saunaillassa yksi miespuolinen työkaverini kertoi mulle, että heille tulee maalis vauva, oisin niiiiin paljon halunnut sanoa että arvaa mitä, meille tulee huhti vauva <3 Mutta parempi olla vielä hiljaa suuremmalle porukalle.

Raskausoireet ovat hävinneet oikeastaan kokonaan. Plussan paikkeilla oli alavatsa kipua, väsymystä, päänsärkyä. Oireettomana olen ollut nyt 5 päivää. Mä haluan oireet takaisin, jolloin tämä raskaus tuntuisi paljon todellisemmalta :) Mutta ehkä vaihtelut ovat aivan normaaleja, toivottavasti, pelottaa... Ainut merkki rasskaudesta on, että lämmöt ovat olleet koko ajan koholla. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Nyt taidan minäkin uskaltautua liittymään fb-ryhmään, laitan Adelie viestiä :)

Ninsku86 4+6
 
Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! Ja tervetuloa uusille!

Eltsar: Täällä on ainakin ollut huimausta jo pidemmän aikaa. Nyt on ehkä hieman helpottanut, mutta väsymys toki pahentaa sitä ajoittain. Mulla on ennen ollut matala verenpaine, mutta nyt jo jokusen vuoden se on ollut ihan "normaali". Ja viikkoidea on mielestäni hyvä :)

Facebook-ryhmä täyttyykin nopeasti :D Taidan jättää sen suosiolla väliin, sillä en halua liian aikaisin liittyä. Vertaistukea (IRL) löytyy kuitenkin äiti-vauvaporukasta esikoisen odotuksen ajalta, vaikkakin hieman eri viikoilla mennään :)

Tänään 9+0
 

Yhteistyössä