Hyvää Uutta vuotta 2013 kaikille Mammoille tasapuolisesti!!
Ahkerasti olen lueskellut, usein vaakatasoasennossa kännyllä, kirjottelu jäänyt kun niin hidasta kännyllä, nyt istun hetken koneella kun kuopus päikkäreillä ja esikoinen pelaa ipadilla.
Yhdellä jos toisella tuntuu supistelevan, niin täälläkin! Ei onneks kivuliaita mut epämukavalta tuntuu jos usein tulee, varsinkin iltasin mulla supisteluja.
Saikusta ennen äippälomaa Ei pitäis vaikuttaa mitenkään äippärahaan. Mä esim. kun jäin esikoisesta äippälomalle, olin 2vko ennen ä-loman alkua saikulla ja ä-loma jatku siitä suoraan, niin sain 3ekalta kk:lta töistä kelan ja palkan välisen erotuksen. Esikoisen ja kuopuksen välissä en ollut töissä joten sitten en saanut tolta ä-loman ajalta kun äippärahan, samoin käy nyt eli toisaalta ois kannattanut olla vaik sen 2pv kuten joku meinaa olla niin saa paremman rahan n.3 ekalta kuukaudelta. Toi voi kyllä olla työpaikkakohtastakin miten maksavat. Siitä tuliki mieleen että pitäs ilmotella töihin etten vielä tulekaan.. saa nähä palaanko koskaan.. ei ollut niin unelmatyö eli unelma-ammattia vielä mietitään =) varmaan hamaan tulevaisuuteen asti...
Eilisiä neuvolakuulumisia:
rv 28+5
Verenpaineet= 140/67
Hb=102, ihme jos väsyttää.. viimeks oli 108, eikä 3vk:ssa näy mitään nousua
syön rautaa päivittäin nestemäisenä, täytyypä ruveta syömään rautaruokia, mitäs niitä nyt onkaan..?! pinaatti ainakin
pissa puhdas
sykkeet 140-150
liikkeet ++
sf-mitta 26 (ihan keskikäyrillä mennään)
Paino +580/vko, mun laskujen mukaan enemmänkin.. nyt yhteensä +11kg, jos ois ollu sama lähtöpaino kun kuopuksesta niin painoo ois vaan +5kg On kyl herkuteltukin sen 2vkoa joulu ja uusi vuosi+kaikki välipäivät että ei kai ihme, no kaipa tasottuu nyt vähän (toivottavasti!) Toisaalta stressaan tota painoo, toisaalta tiedän että saan sen pudotettua ja nytkin liikun 3krt viikossa, eilen pumpissa, huomenna spinningiin ja kesällä alotan taas juoksemisen. (viime toukokuussa juoksin puolimaratonin helsinki cityrunilla (21km) joka jää nyt tältä vuodelta väliin..
Isyysvapaa uudistus kiva juttu, meil mies piti viime keväänä 4vkoa, sitähän saa siirtää 6kk:lla ettei tarvii heti vanhempainvapaan jälkeen pitää, meillä se ois ollut joulukuu ja miehen duunissa kiire sillon. Nythän sen voi pitää ennen 2veetä ja aikasemmin ennen n.1v 2kk. Tosin en tiedä onko taloudellisesti mahdollista ihan 9vkoa, mut katotaan, ainakin kuukauden jossain vaiheessa,
saakohan sen pitää kuinka monessa osassa?!
Äippärahapäätös tullut ja pakettikin tuli, jonka tosin siis myin eteenpäin (hintaan 250e) 2pakettia oon ottanut enkä nyt ois ottanut ellei tää isoäiti ois halunnut sitä pojalleen Usaan lähettää.
Hankinnat Eipä tarvii oikein mitään, kerkesin myydä ammeen, leikkimaton, kaukalon, mut saadaan kaukalo siskolta, ammeen ostin käytettynä ja leikkimatto on siskon tytön ja oli meidän äitin varastossa, jouluna otettiin mukaan kun käytiin.
Ensisänkyks ollaan mietitty kehtoa joka saadaan kaverilta lainaan, pinnikseen sitten kun jää toi pieneks.
Kantoliina Mulla trikooliina mitä käytin paljon esikoiselta, kuopukselta paljon vähemmän. Manducakin löytyy mitä käyttänyt aika vähän, syystä että tuntuu et tavaraa pitää olla aina mukana.. kätevä toi manduca jos vauva ei viihdy lattialla tai jos puistoilee isompien kans, tosin sit hiekkalelut ym. täytys kantaa.. no katotaan tulee käyttöä, jos joku sen uutena ostaa niin sen saa kyl hyvään hintaan myytyä että jälleen myyntiarvo on hyvä, ite huutonetistä ostin ja tais olla 60e.
Libero-kerhosta Oon ollut, mut meil pampersit enemmän käytössä jotenkin en tykkää liberon jäykistä pakuista vaipoista (makuasia tietty)
Nyt lepäileen!
Manzana, huomen poksuu 29 ja sit alkaskin 30. vko, huih!!