Huhtikuun Hurmurit 2013 *Meidän Kuu!*

Onnea Karen vauvautumisesta!!:heart:
ja Viljavainio.. :heart: oon saattanu suo jo kyllä onnitellakin en vaan yhtää oo varman :)

tosiaan, MEIDÄN KUU, mahtavaa että se on täällä!!! ja samalla myös hoksasin että nyt ei tosiaan enää hirveän kauan oo aikaa, täytyy loput hankinnat tehdä vielä kun suunnilleen kaupungille jaksaa/viitsii lähteä.. toistaiseksi on turvotukset aika ok, mut ei tiedä missä vaiheessa jysähtää oikein kunnolla :)

mulla ei oikein taida olla mitään uutisoitavaa omassa olotilassa, vauva mönkii ja tuuppii sisältä päin, eikä ihan niin hellävaraisesti. ja ihan kun ois maha jotenkin laskeutunut alemmas..
huomenna ois sitten taas neuvola, jokohan siellä nyt pitää alkaa käymään kerran viikossa?! onneks se on ihan meidän läheellä :)

tuo purppuraviiva juttu kuulostaa kyllä erikoiselta.. tai siis lähinnä se että kätilö kävis sitä kurkkimassa ennemmin kun tekis sisätutkimusta.. mietinkin eilen että kuinka moni meistä käy kurkkimassa.. itse en enää eilen muistanut mutta on varmaan tänään vilkastava jos muistaa suihkuun mennessä :D

ihanaa, miehellä on enää tää viikko ja ens viikon ma,ti ja ke töitä ja sitten se jää meidän kanssa vapaalle, melkein juhannukseen saakka :) JEE. se jaksaa paremmin nyt touhuta esikoisen kanssa kun minä ja tyttö nauttii.. (normaalisti iskällä on niin pitkät päivät/yöt että on ihan kuitti viikolla ja viikonloppuisin on jos jonkinnäköstä menoa aina..) tosin siinä on sekin huono puoli että tytöstä tulee varsinainen mankuja jos ei heti joku hänen kanssaan ala aamulla leikkimään, tuntuu kadonneen tuo itsekseen leikkimisen taito.. tai sitten alkaa olla sen ikänen että kaipaa leikkeihin kaverin jotta on sitä vastavuoroisuutta..

aa, niin ja Tatja täällä vähän samat fiilikset, aikaa on vielä mutta silti tuntuu että ei oo oikein mitään jäljellä.. ja se "paniikki" alkaa työntyä alitajuntaan :) kivaa ja samalla kamalaa :)

m-m & hippu 36+2
 
Huomenia! Huh huh... Yöllä oli ihan hilkulla, etten jo herättänyt miestä lähtemään sairaalaan :) Kipeitä supistuksia tuli klo 21-01 välisenä aikana niin säännöllisesti, mutta sitten yhtäkkiä vaan katosivat! Ihan outoa, kun esikoisesta noita ei ollut lainkaan ennen synnytystä.... Nyt on alapää niin kipeä, ihan kuin olisi pudonnut haarat leveänä rautapalkin päälle :whistle:

En ole myöskään ikinä ennen kuullut tuosta purppuraviivasta :LOL: Aikamoista, jos aletaan jokaiselle naiselle laskemaan persvaon värin ja synnytyksen etenemisen suhdetta :D

Tänään pitäisi lähteä ostamaan esikoiselle uusia hanskoja... Alkavat nuo toppakintaat olla jo hieman liian kuumat näille keleille. En vaan tiedä, mihin asti sitä uskaltaa autolla ajella tuon viime yön jälkeen (matkaa kun täältä maalta tulee melkein tunnin verran...). Noh, onneksi miees ilmoitti olevansa tämän päivän tuolla kaupungilla töissä, joten molemmat ollaan sitten ainakin lähellä sairaalaa, jos sikseen tulee :D

Niin toivoisin, että tämän yksilön synnytys käynnistyisi aamulla/päivällä, esikoisesta kun vedet meni lähellä keskiyötä... Mutta näillä merkeillä tulee tämänin kohdalla lähtö mitä todennäköisemmin illalla/yöllä :( Päivällä olisi enemmän energiaa synnytykseen ja esikoisen hoitoon saanti olisi tietty myös paljon helpompaa... Outoja asioita sitä tuleekin ajateltua!

Sipulisankari 38+1
 
Paljon onnea Karen poikavauvan johdosta! :flower:

Eikö tosiaan yhtään aprillivauvaa tullut? Eikä vieläkään sitä tyttöä? Odotin jo, kun koneen avasin, että olis monta vauvauutista, mutta ei ainakaan vielä. Meidän pinon nimi olis pitänyt tosiaan olla huhtikuun hautojat. :D

(.) Ei mitään uutta. Nukuin yönkin niin hyvin. Kolme kertaa kävin vessassa, mutta sain aika nopeasti unen päästä kiinni ja nukuin sellaset 8 tuntia. Ihanaa! Sit vielä iltapäivällä päikkärit taaperoisen kanssa, niin johan jaksaa. Illalla oli taas niitä mahankovettumissupistuksia. Ne aiheuttaa kunnon paineen tonne alapäähän, joten ehkä työntävät vauvaa aina pikkusen alaspäin. Hassua, että niitä aina tulee tossa sohvalla maatessa, mutta loppuvat, kun siirryn sänkyyn. Ja päivän aikana ei tule juurikaan mitään. On tää odottavan aika vaan niin pitkä. Mua on alkanut jo vähän jännittää se, että meille tulee vauva. Se tuntuu jotenkin niin ihmeelliseltä vaikka on jo neljäs kerta. =)

Nyt kahvin keittoon ja sit vois taas vähän järkkäillä paikkoja. Jään odottelmaan niitä vauvauutisia. :popcorn:

Natte ja Tinja 38+1
 
Niin siis todellakin munkin mielestä tuo purppuraviiva kuulostaa omituiselta enkä ihan purematta niele mutta pakkohan se oli tsekata ;) Mielenkiintoista olisi tietää kuinka auki olen kun kerran viiva on jo niin pitkä ja selkeä mutta eipä tässä sisätutkimuksia ole edessä ennen synnärille menoa.

Just kun ehdin eilen kehua, että unet on parantunut niin viime yönä nukuinkin kokonaiset kolme tuntia. Ei pitäisi sanoa mitään. Nyt oon ihan poikki ja lopputyön kirjoittamisesta ei meinaa tulla mitään. Tekisi mieli vaan luovuttaa mutta ei siinäkään mitään järkeä olisi.

Naten Huhtikuun hautojat olisi tosiaan ollut hyvä nimi meille :)
 
Mulla tuo purppuraviiva oli jo pari viikkoa sitten pakaravaon yläosaan asti, eli sen jutussa olleen kätilön mielestä olisin ollut täysin auki jo aika kauan... No, ei pitäis sitten kauheen kauaa kestää :LOL:

Juuri soittivat neuvolasta ja vaihtoivat huomista aikaa, kun oma terkka on kipeenä. No, ehkä sen ei niin väliä.

WP 38+6
 
Onnittelut Karen prinssistä varmasti ihanaa olla kotona viikon sairaalassa olon jälkeen. Tsemppiä alkuun!

Meidän äiti Kiitos uudesta pinosta, finally Meidän KUU!!

Limatulppaa bongattu aamulla, vaaleenpunasta sellasta. Yö ja aamu meni supistellessa ja menkkamaista jomotusta vähän väliä, ajattelin jo että lähtö tulee, mut toi lima on mulla kyl kahesta aikasemmasta ollu merkkinä et pian tulee lähtö. Aamulla sain viestin kaverilta jolla 5pv aikasemmin LA että oli viime yönä saanu klo 2.00 tytön, jos mä tänään vielä kans synnyttäsin niin siel nähtäis, oiskin hauskaa.

Pääsiäinen meni ootellessa, ei tullu maalisvauvaa, ei myös aprillivauvaa, mut jospa pian kuitenkin!

Sormet ja varpaat ristiin ettei tarvii enää huomena neuvolaan mennä, mieskin vielä tän päivän vapaalla niin ois helppo lähtee ettei tarvis töistä kotiin soitella.

Sipulisankari Mulla esikoisesta ekat tuntuvat supistelut synnytysaamuna, tokasta aikasemmin ja kivuliaita, samoin tästä kolmannesta.

-Manzana, hautojien kärkipäässä.. 40+6

 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
ONNEA KAREN JA VILJAVAINIO :heart:

Mäkin NIIN jo haluan...!!!Synnyttämään siis. Vaikka tuossa pääsiäisen pyhinä iski epätoivo rintaan, että OIKEESTI: tämä pitää vielä synnyttääkkin :O Kumpa kaikki vaan menis yhtä hyvin kuin esikoisen kohdalla..

Purppuraviivaaminäkin olen metsästäny -ihan mielenkiinnosta :D mutta en tiedä..
saattaa olla että on, mutta ei se nyt mun mielestä purppuran värinen ole..enempi punanen! Tai sitte mä vaan olen hautonut peräni päällä liiaksi!

Oikeesti tosi yllättävää, että näin vähän meistä on vasta poksunut -ja kaikki poikia!
Hetken päästä täällä käy täys hulina:kaikki pamahtaa samaan aikaan :)

Pikkasen alkaa jo ärsyttämään nuo "joko viestit ja soitot. Lupasin,e ttä seuraavaa kysyjää lyön.
Eikä vielä ole edes LA!

Pinkkis 39+2
 
  • Tykkää
Reactions: Angelika85
Tervehdys vaan kaikille huhtikuun hautojille! :)

Mäkin olen hieman epäileväinen tuon purppuraviivan suhteen, mulla kun tuo persvaon punaisuus ainakin riippuu paljolti siitä miten hikisissä housuissa sitä on istuttu..! :D

Neuvolassa kävin äsken.. Kaikki oli ok.. Painoa oli tullut kilo viikossa :headwall: Vauva raivotarjonnassa, mutta edelleen hyvin korkealla.. Nykyään kuulemma ei tarvitse enää mennä makuuasennossa sairaalaan jos vedet menee eikä vauva ole vielä kiinnittynyt. Jännä, kun just viikko sitten äitiyspolin lääkäri taas sanoi että jos vedet menee niin vaakatasoon ja ambulanssilla sairaalaan. Tiedä nyt sitten miten siinä pitäis toimia, kun neuvovat noin ristiin..

Kotona on edelleen sairastupa.. Tyttö on mahataudissa ja kuumeessa. Isäntä taas potee kunnon räkätautia.. Mä täällä vaan istun sormet ja varpaat ristissä että säästyisin näiltä taudeilta :) Eilen illalla kokeilin hieroa jaloista niitä synnytyksen käynnistys pisteitä, kun ei tuo isäntäkään jaksa joka ilta sitä kuuluisaa ässää! ;) Ja siivousurakkaan mä en aio ryhtyä, siitä tulee vaan kroppa kipeeksi! :D Häätämisyritykset on siis käynnissä! :)

Meidän Äiti ja Juniori 37+2
 
Onnea tuhannesti Karen pojasta! :heart: Ihana ku ootte päässy vihdoin kotiin. Voin uskoa, että rupes jo kypsyttään sairaalassa. Mie olin vuorokauden jälkeen jo niin kyllästyny ku huoneki tuntu niin ahtaalta.

Ilokaasusta Manzana kyselit että käytinkö. No yritin kovasti, mut mun ois pitäny saaha se jo sillon ku supistuksissa oli vielä kunnon väli, mutta ku ne sairaalassa tiheni niin nopeesti ja salissa tuli jo parin minuutin välein niin se ei vaan oikeen onnistunu enää. Se maski irtos sata kertaa, enkä kyenny hengittään pitkään supistuksen aikana, huusin vaan. Mun ois varmaan siinä välissä pitäny sitä hönkiä jo, mut olin niin holtiton ettei oikein ollu sellasta suunnitelmallisuutta siinä hetkessä.

Maidonnousu Oujee, se on täällä. Tai oikeestaan 4. yönä nousi rajusti. Nyt mulla on vähintään kolme kertaa vauvan pään kokoset kipeet melonit täällä. Välillä näkyy peilistäki ihan jäätäviä pahkuroita, eli niitä tiehyttukoksia. Niitä ehtii tulla jo 4 tunnissa jos syömisväli venyy. Onneksi vauva tyhjentää tehokkaasti ja nyt oon pumpannu lisäksi 1,5 desiä päivässä. Mies edelleen hoitaa yöllä välillä, niin pari päivää sitten päästiin täysin omatuotantoon siinä asiassa, jee! Ja täytyy sanoa, etten muistanut miten keltasta tuo äidinmaito on nyt ku sitä näkee siinä tuttipullossa.

Ulkoilusta Meille sanottiin, että näillä keleillä viikon iässä ja jos on plussalla niin jo ennen sitä voi vartin käydä. Käytiin sit eilen vauvan eka kärrylenkki, just sen 15 minuuttia. Olipa ihana työnnellä pikkuista kärryssä pitkästä aikaa :heart: Pääsi siis saman ikäisenä ekalle kärryttelylle kuin esikoinen eli kunnioitettavassa 5 vuorokauden iässä.

Nukkuminen ja syöminen Viime yö oli ensimmäinen josta voi puhua että meni x määrällä syöttöjä (ehkä 4), koska aikasemmin on ollu niin paljon yöllä hereillä, et vaan syöny lähes koko ajan tai muuten vaan valvonu. Niin toivon et alkais nyt hahmottuu tuo yön nukkuminen. Muutenki beibi on nukkunu nyt enemmän ku maitoa tulee niin reilusti. Toissapäivänä tosin sai ihan kauheet kilarit ku maitoa tulee niin paljon. Olis vaan halunnu hengailla ja lussuttaa siinä tissillä ja puklas jo siinä tissi suussa ku raukka oli niin täynnä. Kannoin olkapäällä tunnin ja toinen vaan hamuili koko ajan, vaikka oli ihan täynnä. Nyt hän on jo vähän tajunnu, että hereillä voi olla pienen hetken myös hamuilematta koko ajan rintaa. Varmaan joku hengissäpysymisvaisto alussa niin vahvana päällä, et pakko syödä koko ajan. Ja sitähän se alussa olikin ku sai tuntikaupalla syödä tissiä, et sieltä jotain tuli. Nyt tulee sama määrä niin paljo nopeemmin niin pitäisikin oppia se et ei tarvi syödä ihan koko aikaa. On se elämä rankkaa jo noin pienenä :D

Moika ja Nuppu 6 vrk
 
Tulin vaan kertomaan, ettei tullut meillekkään aprillivauvaa. Yöllä supisteli kipeämmin, mutta nopeasti lopahtivat. :( Huomenna neuvolaan, niinkuin arvasinkin.
ärsyttää myös nuo joko, joko kyselyt. Ja, että onko merkkejä. No joo on, mutta uskon merkkeihin, kun on supistellut kipeästi muutaman tunnin ja säännöllisesti tai jos näen lapsivettä. ;)

Mutta Manzana kuulostaa lupaavalta. Limatulpasta ei kyllä enää montaa päivää mee! Mee sä edeltä, niin mä tuun toivottavasti pian perässä :)

Hjannah&Pallero 40+1:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Manzana81
Meidän äiti Jännä et eri versioita tosta kiinnittymisestä. Kaveri joka viime yönä synnytti meni sairaalaan ambulanssilla koska vedet meni eikä viime neuvolassa ollut vielä vauva kiinnittynyt.

Lisää verisempää limaa tullu, tulispa se lähtö nyt viimestään yöllä, miks vauvat haluu synty just yöllä?!

Manzana, 40+6, oisko se meidän tyttö eka huhtityttö?! Mies tosin meinas et se on poika hänen unensa mukaan ja et kätilö oli väärässä :)
 
Lapsivesi + kiinnittyminen Mulle ei oltu neuvolassa sanottu, että onko kiinnittyny vai ei. En ollu tajunnu ees kysyä mitä teen jos vedet menee ku oletin et ei ne ekaksi mee ku ei menny esikoisestakaan.... No sitten menin varuulta kylkiasentoon makaamaan lattialle pyyhkeen päälle ja soitin siitä sitten synnärille (pyysin lasta tuomaan mulle puhelimen siihen). Ne sanoi, että ei tosiaan tarvi tulla ku 12 tunnin päästä näytille ja sanoi, että mulle olis kyllä sanottu jos olis epätavallisen ylhäällä vauva, että ei tarvi makailla vaan saa liikkua. Olin kuitenki jostain syystä varulta siinä kylkiasennossa puoli tuntia, ku siinä samalla googlailin ja jossain luki että jos kalvot puhkastaan niin sen jälkeen käsketään maata kyljellään et lapsi kiinnittyy.... No siinähän sit meni yli 24 tuntia et vauva synty ja lapsen liikket tuntu kyllä hassuilta ku ei ollu enää vettä.

Manzana Toivottavasti pääset pian synnyttään!
 
Heippa pitkästä aikaa taas,en jotenki oo saanu aikaseks taaskaan kirjoteltua muta luen kyllä jatkuvasti!!

MEIDÄN KUU MEIDÄN KUU MEIDÄN KUU JEE!!!

ONNEA ihan hirrrveeen hurrjan paljon kaikille jotka ovat jo saaneet käärön syliinsä :flower:
Aivan IIHHANAA ja sitä tässä iteki ootetaan ja unelmoidaan kuin kuuta nousevaa että koska sen oman käärön saa syliin:heart:

Poikia siis on tullut ja meille pitäis myöskin sellainen tulla.Saas nähä kuka saa tytöntyllerön.
Olo on aika tukala,ja pikkuinene paha olokin on nostanut päätään,maha on sekaisin koko ajan ihan sama mitä suuhuni laitan..kävely on hankalaa,myöskin,istuminen ja makaaminen ja nukkuminen,lonkat puutuu ym.Mutta eihän tässä periaatteessa ole enää pitkä aika,kun jo huhtikuu saapui,ja AURINKO piristää mieltä ja lumet sulaa.Vaikkakin mun la on siellä tän kuun ihan lopulla.

Nyt kun 36 vko poksahti ni mulle iski hätä käteen,pakko saada pinnasänky valmiiksi sekä sairaalakassi sun muut hommelit,ettei tule sitten kiire,varmuuden vuoksi valmiiksi.

Jaksuja kaikille jotka vielä mahan kanssa puuskuttaa menemään:hug:
Ja jaksuja myös kaikille joilla vaavit jo maailmassa:heart:

Alexmama 36+1
 
Kiitos "sektiotsempityksistä" :)

Aika jännää Meidän äiti, että noin erineuvot lapsivesi/vauvan kiinnitymis asiassa. Mulle painotettiin polilla ja sanottiin neuvolassa, että jos lapsivesi menee niin ambulanssi soitettava, "kuivat" saa vaihtaa päälle, mutta ei muuten pystyasennossa sitten sais hyppelehtiä. Eiköstä tilanne ole sen suhteen sama oli sitten pt tai rt, että jos vauva ei ole tukkimassa kohdunkaulaa päällään tai pepulla niin napanuoran esiinluiskahtamis vaara siinä kuiteskin sitten on?

Manzana toivottavasti sulla olisi nyt the hetki käsillä :) ja oishan se sitten eka tytteli meidän porukassa:) Vauvat haluu siks syntyä yöllä, että ne haluu näyttää saman tien kaapin paikan kuka määrää :D

Mua on hymyilyttänyt ajatus meistä mammoista mahtimahojen kanssa kukin vuorollaan levittelemässä persposkia peilin edessä purppuraviivaa tähyten :LOL:

Kävin äsken vielä lyllertää kaupungilla kaveria treffaa, ja nyt on iiihan finaali olo.. ei ole jaksu entisensä, mutta eipä tuon tarvii ollakaan. Maha ei periaatteessa ole häiriöksi asti suuri, se on jopa maltillinen mutta kummasti se vaan kirraa tassuttelessa rauhallisesti... ja voi hitto että mulla on koko ajan KUUMA, edelleen minä kysyn, että mihin jäi se paljon puhuttu raskauden hehku ????!!!Saiko muut sitä äippäpakkauksen mukana vai? Mä jäin jaosta kyllä tyyten pois....Naama näppylöillä ja ainoo hehkuminen johtuu vaan kuumuudesta..puuh, jos oisin nää vimoset viikot heinäkuussa odottanut, niin olisin niiiin vedellyt ranteet auki lähmäsen olon takia :kieh:

Muuten on ihan mukava olo vielä :)

Toive 37+2
 
  • Tykkää
Reactions: Sipulisankari
Paljon onnea kaikille vauvan saaneille!:flower:

Tosiaan meidän kuu, perjantaina olis mulla laskettu aika ja kyllähän tässä jo alkaa kärsimättömäksi tulla! Oon sairastellu nyt oikein urakalla, ja ajatus synnyttämään joutumisesta näillä voimavaroilla kyllä lähinnä kauhistuttaa:ashamed: Viikko sitten sairastin oksennustaudin ja viimeyönä iski kuume sekä mulle että esikoiselle. Pitipä nyt viimesille raskausviikoille kerääntyä kaikki kun muutenki jo vaikee olla:(

Supistuksia on tullu välissä enemmänkin, mutta ei vielä niin voimakkaita että tarvis synnärille lähtöä miettiä. Vauvan pää painaa alhaalla ja liikkuminen alkaa olla jo työläämpää.

Omanapaista valitusta tällä kertaa:ashamed:

Nellu ja masuasukki rv 39+4
 
Paljon onnea Karenille vauvautumisesta! :heart:

Täällä vaan päivät matelee! LA on ens viikon maanantaina ja alkaakin jo tuntua siltä, kun joka päivä supistelee kipeästi ja pojulla alkaa olla jo ahtaat paikat, vaikka lapsivettä onkin niin paljon :D Pää kiinnittyi lauantai-sunnuntaiyönä, tunsin painetta alapäässä ja lantiossa ja sen jälkeen hikkakin tuntunut ihan alakerrassa asti :D Kovasti tuo painaa päätänsä tonne alas, se sattuu! Muutenkin tässä ollut nyt sellaisia ihmeellisiä alapääkipuja, jomottaa kovasti ja usein pitkän aikaa putkeen. Mitäköhän lie kipua tuokin!

Purppuraviivan tarkistin itse jo pari viikkoa sitten, mutta ei näkynyt mitään! Olin varmaan aika hauska näky kun peilin kanssa taiteilin ja peilasin peppuani :D Onneksi verhot oli kiinni ja ukko töissä...

Vauvautumista odotellessa, omaa ja muiden!

39+2, keskiviikon puolella kun jo ollaan :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Jee, eka huhtiprinsessa. Onnea Manzana, ihana uutinen aamuun. Suloisia vauvantuoksuja sinne.

Vaihtelee tosiaan ohjeet tuosta lapsivesien menosta ja kiinnittynisestä. Mulle kans sanottiin ettei tarvii olla makuuasennossa jos menee vedet ja vaikka ei oo kiinnittynyt. On kuulemma yleistä että varsinkin uuelleensynnyttäjillä vauva kiinnittyy vasta synnytyksessä. Onko ne ohjeet napanuoran luiskahduksesta jotenkin muuttuneet vai miksi siitä erilaisia ohjeita?!?
 
  • Tykkää
Reactions: Manzana81
Onnea Manzana huhtiprinsessasta!! :heart:

Oivoi, tuntuu että tämä viimeinen viikko mateleeee.. Maanantaihin tuntuu olevan vielä ikuisuus, vaikka tiedän että se on ihan nurkan takana. Eilinen päivä tuntui tosi pitkältä ja tylsältä, toivottavasti tänään on vähän sutjakkaampi päivä.. Ainakin meen nyt aamusta kaupungille ostamaan vielä vimpat jutut vauvalle, mm. uuden hoitoalustan ja itselle pitää muistaa niitä siteitä ostaa. Puolilta päivin on vimppa (!!) neuvolakäynti ja iltapäivälle on lasten kans tekemistä kavereiden näkemisen merkeissä.. Ja huomenna on jo torstai ja sitten onkin jo kohta viikonloppu :D

Turvotus saa yhä kipeemmäksi nämä kädet, au au!! Olo on kyllä jo niin kypsä..

Lapsivesien menosta ohjeet mä ihan kysyin tosta synnärin päivystyksessä kätilöltä, että pitääkö tulla ambulanssilla ja siis olla makuuasennossa jos vedet menee eikä vauva oo vielä kiinnittynyt, niin kätilö sanoi, että ei tarvitse vaan rauhassa saa sitten tulla synnärille. Mulla ei oo kunnolla vauvan pää vielä kiinnittynyt, mut alhaalla se onneks on. Vähän kyllä epävarmaa tollainen ku joka suunnasta tulee eri ohjeita :confused:

Mukavaa viikonjatkoa masukkaat ja vauvautuneet! Toivottavasti tulee kovalla ropinalla lisää vauvauutisia :heart:

mmiilia ja Ruu 38+3<3
 
Manzanalle onnittelut prinsessasta!!!! :flower: :heart: Nopeasti on sitten tapahtunut kun on ensin lähtenyt tapahtumaan! :D

Musta taas tuntuu että aika menee hirmu nopeesti! Ei meinaa ehtiä tehdä mitään tai saada aloittamaansa valmiiksi...mutta kaipa tässä vielä hetki on aikaa... :p

37+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Manzana81
Manzanalle isot onnittelut ekan huhtiprinsessan syntymän johdosta! Merkit viittasi niin siihen, että synnytät pian. :)

Lapsivesien menosta on tosiaan erilaiset ohjeet eri paikoissa. Mulle silloin perätilavauvastakin sanottiin, että ihan normaalisti voi olla ja tulla omalla autolla, jos vedet menee. Monelta olen kuullut, että on käsketty juurikin kylkiasentoon ja lanssilla lähtemään synnärille. No, mulla ei ikinä ole vedet menneet. Tai siis kyllähän ne aina jossain vaiheessa menee, mutta mulla menneet tosi myöhään. Esikoisesta puhkastiin kalvot, kun sain epiduraalin. Tokasta puhkesivat itsellään ponnistusvaiheessa ja kolmannesta puhkaistiin ponnistusvaiheessa. Jotain teräskalvoja mulla ilmeisesti, kun ei millään meinaa puhjeta itsellään.

(.) Ei edelleenkään mitään synnytykseen viittaavaa. Eilen illalla vielä huhkin tossa pihalla, kun yritin saada sellasta isoa vesilammikkoa purotettua pois tosta meidän pihan edustalta. Muutama mahankovettumissuppari tuli palkinnoksi, mutta ei muuta. Huomisen yli tosin saisikin vauva odottaa, kun huomenna on se taaperoisen magneettikuvaus. Tänään on iltapäivällä neuvola. Joudun koko revohkan ottamaan mukaan, kun en saanut lapsille hoitajaa. Toivottavasti on nopea käynti.

Natte ja Tinja 38+2
 
  • Tykkää
Reactions: Manzana81
Manzana onnea tyttövauvasta tulihan se eka prinsessaki sieltä.

Täällä valvotaan aamuyöt vatsavaivojen kanssa tai no pari yötä ollu hankalampaa...täytyy kysyä neuvolantätiltä vinkkejä,hänen tulo siirtyi tälle päivälle ja nyt poitsu heräs joten palaillaan :)
Ylläri iltatähti
 
Onnea vauvoista =)

Kävin eilen taas polilla käyrissä ja ultrassa, painoarvio nyt 2950g eli pikkunen neiti on tulossa... Ens maanantaina ois ollu seuraava kontrolliultra mutta lääkäri sano sitten yht`äkkiä että samahan se on silloin vaikka jo käynnistää ku viikot on täydet jo :D Eli 8.4 klo: 8.00 synnärille käynnistykseen silloin 40+1...

Limatulppaa on jo viikon pukannu ulos mutta eilen oli vasta muutama eka suppari koko raskauden aikana, kuukaudessa ei ole alapään tilanne muuttunu yhtään, edelleen 2cm,pehmeä, sormele auki..... eli varmaan piiiiitkä käynnistys tulossa...
Huomenna ois niiiiiin ihana päivä synnyttää 4.4 ku esikoinen on syntyny 2.2 mutta ei ole toivoakaan :D

39+3
 
  • Tykkää
Reactions: Meidän Äiti
Onnea vauvan saaneille! :) :flower:

Tulipa vietettyä maaliskuu ja pääsiäinen lähes nettipimennossa..isäntä kun kipsi jalassaan valtaa koneen jo aamusta. Menikin sitte hetki, että sain luettua loput maaliskuun pinosta ja vielä tämän meidän kuun. :)

Meilläkin alkaa olla jännät paikat kun laskettu aika on 17.4. ja kipsin poisto 18.4.! Mun puolesta vauva vois jo syntyä. Tänäänhän se ois juurikin 14 päivää LA:aan. Miten sitä jaksaa odottaa vielä..

Toive, täällä samalaista "hehkua"..naama ruvella ja kuuma koko ajan. Oikean käden sormet puutunu ja turvotusta kiitettävästi. Ja kaikkihan nämä "vaivat" kuuluu asiaan. Rupee jo vähä kyllästyttään toi kun kaikkeen kommetoidaan "kuuluu raskauteen".. No kohta tämä on ohi! :)

Meinasin valitella terkkarilääkäristä, mutta enpäs jaksakaan, kun on aika hyvä mieli. Karjalanpiirakat uunissa ja munavoita lähen tekemään niille seuraavaksi.

Aurinkoisia päiviä!

MizzyMazzu ja Möhkis 38 + 0 POKS :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Päivittelenpä omia tietoja en ole kirjoittanut alun jälkeen jotenkin tänne kaksplussaan kirjoittaminen jäännyt. Lukemassa oleen käynyt. Meidän poika syntyi 12.3 raskausviikolla 37+4. Synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla ja poika syntyi tästä 7h päästä. Synnytys meni muuten hyvin mutta poika oli avosuu tarjonnassa syntymäpaino oli 4910g että kokoa oli sen takia käynnistettiin syytä kokoon ei ole löytynyt sokerit oli mulla kunnossa koko raskaudenajan ja rakenneultrassa vastasi viikkoja vasta tämän jälkeen aloitti hurjan kasvun jota seurattiin äitipolilla. Jatkan täällä taustalla seurailua.Tsemppiä kaikille synnytyksiin ja onnea jo nyyttinsä saaneille.
 

Yhteistyössä