Huhtikuun Hurmurit 2013 *Meidän Kuu!*

Onnea Manzana tyttösestä!:heart:
ja sennalle onnittelut pojasta!:heart:

niin vaan alkaa tämäkin joukko jakaantua :) ja ilmeisen vilkkaaksi taitaa käydä keskustelukin kun nyt on jo 3. sivu ja vasta 3. päivä kuitenkin tätä kuuta :) kiva kiva :)

mä sain vihdoin makkarin laitettua kuntoon (= siivottua ylimääräisen roinan pois, imuroitua kunnolla ja pestyä lattiat joka kolosta :) ) nyt sitten pääsee virittelemään sitä korisänkyä sinne :)

pinnasänky on myös kasattuna, lasten huoneessa hieman vaihdettiin järjestystä niin että saatiin kivasti myös pinnis ja hoitopöytä sinne, vielä joutuu ehkä vähän miettimään niiden sijoittamista toisiinsa nähden mutta pääasia että ovat nyt edes suunnilleen siellä missä pitääkin :)
Missähän vaiheessa sitä sitten laittaisi patjat yms jutut sänkyyn.. hmm, ei ehkä vielä tällä viikolla ettei suotta pölyynny.

Neuvola reissulla käyty aamutuimaan :) esikoisen kanssa käveltiin, hurjat 1,5 km sinne ja takas.. ite olin varmaan väsyneempi sen reissun jälkeen kun tyttö :)

Neuvolassa kaikki ok.
rv 36+3
painon muutos/ vko n.600g (tullut nyt yhteensä 6kg)
turvotus: +
rr: 114/79
pissa: puhdas
hemppari: 122 (noussu, vaikkein oo kauheesti sitä rautaa muistanu syödä)
sf: 32
tarjonta: rt
syke 138
liikkeet ++

silloin kun harmitteli nsitä etten oikein saanut selvyyttä äitipolikäynnillä siitä kohdunsuun tilanteesta, niin ei se kyllä tällä käynnillä selvinnyt sen enempää kuin että kiinni on ollut. lääkäri siis oli kirjottanut sinne vaan että "kohdun suu kiinni, ei estettä alatiesynnytykselle, äiti tähän suostuvainen, istukka normaali, lapsivesi normaali."
nyt siis tosiaan toivon ja rukoilen että tämä synnytys käynnistyy viim. laskettuna päivänä, koska jokainen ylimenevä päivä tuo mulle enemmän paniikkia synnytyksen suhteen..

terkkari kysy että tuntuiko musta että laitettiin sanoja suuhun ja tavallaan pakotettiin hyväksymään ensisijaisesti alatiesynnytys.. mutta ei musta siltä kyllä tuntunut, kun se painoarvio LA aikaan on se 3,5 kg niin kyllä kai mä nyt sellasen saan ulos puskettua, sillon mä kyllä vaatisin pelko sektiota jos ois tienossa yli 4 kilonen mötikkä..

yyh, ja taas se synnytys alkoi tuntumaan niin mahdottoman vaikealta ajatukselta.. :(

seuraavan kerran neuvolaan sitten muutamaa päivää ennen LA:aa, sitä ennen äitipolilla käynti parin viikon päästä.. huh, vähiin käy nää päivät :)

niin ja mielelläni luen synnytys kertomuksia jos vaan jaksatte/kerkeette/ haluatte niitä kirjoitella :)


m-m & hippu 36+3
 
Manzanalle onnea prinsessasta vielä, nyt on prinsessatili avattu :D
Ja Sennalle onnea poitsusta!!

m-m tsemppiä synnytysajatuksiin, eiköhän siihen voi vielä loppumetreillä vaikuttaa, jos näyttää että vauveli kasvais paljon. Just la:ta ennen kaikki mahdolliset vokaalit ja konsonantit käyttöön ja akupisteet, että synnytys tapahtuis ajallaa. Hyvin se menee :)

Sama täällä, että mielellään lueskelis synnytyskertomuksia, vaikkei todennäköisesti pääsekään moista ihanuutta/kamaluutta kokemaan, mutta mielenkiinoista silti!! :D

Olinpa viime yönä todella tyytyväinen, mies herätti kun tuli nukkumaan, että tuhisen kovasti, eikä hän saa nukuttua. Säpsähdin säikähtäen hereille ja kaikki hiekat karisi silmistä.. no siinä sitten valvoskelin 4 tuntia puolesta yöstä alkaen. Sitten se itse kuorsas kun traktori vieressä. No sujuvasti paikkasin tilanteen nukkuen yli puoleen päivään kun unen päästä sain kiinni.

Toive 37+3
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan!

Onnea Manzana ja Senna! Ihan huimaa ajatus että jos Senna sinun vauva oli tuon kokoinen noilla viikoilla niin mitä se olisi ollut laskettuna aikana - tai 2 vko yli!!! Mä en oo mitenkään fanina tähän kuuluisan neuvolaseurannan nykytilaan, mutta näyttää se toimivankin!

Mansikka-maija kirjoitti kuin minun eilisestä päivästäni! Neuvalakäyntiin olen aina liittänyt pyhän kolmion kirjasto-Lidl, mistä tulee yhteensä reilut pari kilometriä. Kirjoja lainaan aina liikaa ja Lidlistä hamstraan ruokaa. Sitten sammuin sohvalle, heräsin vähän liian myöhään ja jouduin kipittämään hakemaan ekaluokkalaisen puistosta ja 5-veen tarhasta, toinen parin kilsan keikka. Kun lopulta koti taas näkyi oli liitoskivut niin hirveät ettei esikoisen kakkahätänurinaan oikein jaksanut suhtautua. Sitten tein taas yhden itselleni tyypillisen keittiökatastrofin ja ensimmäistä kertaa mies löysi itkevän ja kiroilevan raskaus-myrkytys-gormitin kotoa. Aika hyvin että viikolle 39 maltoin odottaa ennenkuin sen järjestin! :saint: Ja onneksi tytöt oli pikkukakkosen nettisivuilla työhuoneessa, en varsinaisesti olisi halunnutkaan niitä sanoja heidän puhekieleensä.

Toinen missä olen Mansikka-Maijan linjoilla on tuo synnytyspelko. : / Jos minä saisin päättää lykkäisin sitä varmaan juhannukseen, mutta onneksi se on poissa päätäntävallastani. Minä vain haluan nyytin tänne ja kaikki kokemukset luonnon suurimmasta ihmeestä saavat ihan muut hoitaa, mulle se on ihan suoraan sanottuna pakkopulla. Mun ystävä jolla on sama laskettu aika on ihan zen-tilassa ja hänellä(kin) on kaksi huonosti mennyttä synnytystä takana. Koetin jotain vinkkejä itselleni häneltä saada mielentyyneyteen vaan eipä uponnut toistaiseksi.

Meilläkin mies häiriintyy mun yöhillunnasta. Ollaan ratkaistu se niin, että yöllä luen jotain tabletilla niin ei tarvii valoja sytyttää. Alkaa olla vaan kaikki nettikaupat yms. aika kaluttuja. Viimeksi etsin sopöä haalaria ristiäisiin, siis kun kastemekko on otettu pois. Tytöillä on ne omat kastemekon jälkeiset juhla-asut seinällään ja olis se kiva olla kolmaskin. Mutta tosi muodollisia 'pienen miehen pukuja' oli kaikki, ottaisin mielummin sellaiset pellavaiset farkkuhaalarit tms.

Äitituuli 39+1
(voi vääjäämättömyys, 3 vko päästä sitä on synnyttänyt!
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Onnea Manzanalle tytöstä!!!! :flower::heart: Ihanaa, tulihan hän sitten viimein :)

Nellu, toivotaan, ettei oikein kova kuume nouse... Nythän on sitä influenssaa kovasti liikkeellä (ja tähän täällä riehuvaan kuuluu usein myös tuo mahatauti), että pikaisesti vaan sitten lääkäriin ja Tamiflu-kuuri päälle, jo siltä näyttää!

( . ) Täällä myös alkaa nuha puskea päälle :( Tänään ollut ihan vetämätön olo, toivottavasti olisi vaan pelkkää nuhaa! Lisäksi seuraksi on tullut käsien puutuminen, joka ei kunnolla päivälläkään helpota. Nivelet jäykkinä ja hirveät nestekertymät eivät ainakaan paranna sorminäppäryyttä... Kunnollisia supistuksia ei ole taas ollut pariin päivään ja esikoinen alkaa tuskastua, kun äiti ei pääse lattialla kunnolla leikkimään :(

Onpas tosiaan jännä juttu nuo vesien menosta annetut ohjeet! Mullahan meni ensimmäisestä, enkä yhtään tiennyt silloin, oliko jo kiinnittynyt. Sairaalaan silloin soitin ja käskivät mun tulla pikkuhiljaa sinnepäin. Ei mitään liikuntarajoitteita annettu, mutta halusivat mun jäävän sitten jo sairaalaan kokonaan, siinähän on aina se tulehdusvaara, kun kalvot ovat menneet... Eli jotenkin sillä mielikuvalla nytkin menen, että jos vedet menevät, niin sitten lähdetään sairaalaan odottamaan synnytystä, ei vain näyttäytymään...

Sipulisankari & Narsku 38+2
 
Onnea Senna! :flower:

Mä oon ihan puhki. Ja ikävästi koko ajan pistelee ja juilii tuolla alhaalla. Käytiin tytöille ostamassa kevätkengät aamupäivästä ja sit päiväuniaikaan oli se neuvola. Siellä kaikki mallillaan. Nyt oli vauvan sykkeetkin ihan normaalit. Seuraava neuvola-aika onkin sit laskettuna päivänä. Toivottavasti en olis sillon enää yhdessä koossa.

Tässä näitä lukemia:

rv 38+2
painon muutos/viikko +700g (huoh! :headwall:)
turvotus -
rr 121/73
pissa puhdas
sf 36
tarjonta rt ja ihan on lähtökuopissa
syke 150
liikkeet +

Tosta sf-mitasta terkka sanoi tunnusteltaessa, että tuntuu laskeutuneen ja mitta tuntuu pieneltä, mutta sai kuitenkin sellasen lukeman, että meni taas keskikäyrältä sinne yläkäyrälle. Mä en enää jaksa välittää noista lukemista, kun ne menee ihan miten sattuu. Ihan sama. Vauva on sit sen kokonen, kun on.

Tää olo alkaa tosiaan olemaan aika rikkipoikki. Kaikki nostelut, kyykkimiset ja kantelut tuntuu tosi hankalilta ja kivuliailta. Plaah! Ei jaksais enää.

Natte ja Tinja edelleen 38+2
 
Onnea vauvautuneille kovasti!:flower:

Neuvolassa käyty taas. Olin eri terveydenhoitajalla, kuin yleensä, kun omalle ei ollut aikoja.

Pissa:puhdas
Verenpaine: 111/70, eli mulle vähän koholla. Sanoi, että ehkä johtuu "jännityksestä", kun oon eri ihmisellä tai monesti ennakoi synnytystä. Toivomme jälkimmäistä :D
Paino: +100g/vko, edelleen pyöritään siinä 7kg koko raskausaikana.
Tarjonta:rt
Lapsiveden määrä: Normaali
Syke:~137:heart:
Turvotus +/-
Liikkeet:++
Sf-mitta:37cm

Sanoi, että on tosi alhaalla, ettei usko ainakaan käynnistykseen menevän. Sanoi myös, ettei miltään pieneltä vauvalta tunnu, että mieluummin vähän isompi. Olen kyllä itsekin sitä mieltä, vaikka kokoarvioissa on ollut keskikäyräläinen.

Odottelu siis jatkuu.:kieh: Valmista kauraa olisin synnyttämään, varsinkin kun kävely ja nukkuminen ovat ihan mahdottomia asioita. No, en valita enempää tällä erää.

Hjannah&Pallero rv40+2:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Angelika85
Paljon onnea Manzana prinsessasta! :heart:
Ihanaa, että sait vihdoin vauvan syliin :D Melkonen sissi ku oot ku ihan ilokaasun avulla vaan synnytit!

Paljon onnea prinssistä senna! :heart:

SF-mitasta & vauvan koosta Mulla oli SF-mitta 36,5 viimeisessä neuvolassa rv39 ja vauva oli alle 3,5 kiloinen.

Pakollinen vauvankakkaosasto Meillä oli tänään vauvakuvaus. Saatiin söpöjä kuvia, joissa pikkuinen on lampaantaljalla pylly pystyssä... No hetken päästä hänellä tuli ruiskukakat siihen taljalle... :D Että siinä teille mun mielipide näistä kuvauksista! :D

Eka neuvola oli myös tänään ja ihan ei vielä ollu syntymäpainossa. Paino laski 7% eli 230 grammaa silloin sairaalassa ja nyt oli noussu viidessä päivässä 150 grammaa eli ihan hyvin kuitenkin. Pojalla on tosi pitkät ja hoikat raajat ja massuki on vielä niin kapoinen, ettei mitkään puolipotkarit pysy päällä, ellei laita bodia siihen päälle. Sairaalassa häneltä lähti ranneke ku eivät olleet ehkä uskaltaneet laittaa tarpeeks tiukalle. Jostain kumman syystä meille syntyy näitä hoikkia vauvoja. Neuvolantäti kysyi halutaanko tulla viikon vai kahden päästä uudestaan ja sanoin et voitashan me käydä ens viikollakin punnituksella. Hassua ku viimeks niin ressasin hoikasta vauvasta ja painonnoususta ja nyt osaan luottaa, että jokainen kasvaa oman tahtinsa mukaan ku kuitenkin poika syö hyvin sekä nukkuu, pissaa ja kakkaa.

Moika ja Nuppu 7vrk
 
Onnea Manzana ja Senna!

Täällä taas meinaa olla unettomuutta ilmassa...

Eilen oli poliaika, kaikki mallillaan. Lääkäri sanoi että on sen verran hyvänkokoinen kaveri tulossa ettei ainakaan yliaikaiseksi päästetä, viikon päähän perjantaille uusi aika ja jo silloin mahdollinen käynnistys. Irrotteli kalvoja tuolta alhaalta ja toivoi josko synnytys käynnistyis luonnollisesti jo ennen ensi viikon perjantaita. Edelliseltä irroteltiin myös kalvoja samoilla viikoilla ja syntyi siitä 2pvä päästä. Josko sitä kohta oltaisiin täälläkin tositoimissa. Koko illan oli enemmän ja vähemmän kipeitä supistuksia =)

Tänään on sitten normineuvola ja samalla esikoisen 6v neuvola. Esikko on intopinkeenä kun pääsee neuvolaan ja saa rokotuksen =) hieman omituinen tuo lapsi kun rakastaa käydä lääkärissä ja hammaslääkäri käynnitkin on niin ihania =D

Tänään poksuu täysiaikaisuus!!

House 37 *POKS*
 
Onnea Manzana ja Senna! Ihana kuulla vauvauutisia!!
Senna, synnytit siis alakautta, otettiinko etukäteen magneettikuvaa tms. että lapsi varmasti mahtuu syntymään? Pitikö auttaa hartioista? Mua on alkanu pelottaa lapsen koko. Rv 39+0 kokoarvio oli 3800 g ja suurin mitta mahanympärys. Tänään on 40+6 ja aion vaatia tämän päivän neuvolasta pikaista lähetettä uuteen arvioon ja lantionmittaukseen (ja käynnistykseen/leikkaukseen). Esikoinen syntyi rv 39+1 alateitse hartioista autettuna ja paino oli 3410 g. Maha tuntuu isommalta nyt.

Toivottavasti pääsen muutenki sinne OYSiin. Ainaki supistuksia on ollu kivasti tälle aamulle..

Aurinkoista (Ukon-)päivää kaikille!

-omanapainen Mandalay ja pikku-ukko rv 40+6
 
Mandalay alakautta syntyi mulla ei kuvattu lantiota esikoinen painoi syntyessä 4155g jouduttiin jonkin verran auttamaan synnytys aamuna kävin äitipolilla ja totesivat että alle viikossa oli kasvanut vajaan kilon 4700g oli painoarvio ja mullakin suurin mitta vartalossa eivät joutuneet auttamaan tämän kanssa mutta kun tiesivät että on iso niin imukuppi kielto ja muu auttamis kielto oli jos ei olisi tullut hätäleikkaukseen olivat jo valmistautuneet ja leikkaus oli mulla viimeinen vaihtoehto henkilökohtaisesti en halua leikkausta ellei vauvan terveys olisi vaatinut välilihan ne leikkasivat että on enemmän tilaa muuten ei repeämiä eikä nirhaumia.
 
Huomenta taas. Nyt on jotenkin ihan turta olo :( Ei ole hyvä olla ollenkaan tämän mahan kanssa ja kaiken lisäksi pelkään, että nyt iskee se raskausmyrkytyskin! Eilen illalla olin kuin vesi-ilmapallo, eikä yön aikana tilanne paljoa helpottanut... Pissassa oli aamulla yksi plussa proteiineissa, mutta verenpaine on kuitenkin ok. Ajattelin odotella vielä huomiseen ennen kuin soittelen neuvolaan (saan sitten vielä varmistettua nuo protskut). Seuraava neuvolakin olisi kyllä jo maanantaina, mutta katsotaan, uskallanko odottaa sinne asti, jos huomennakin vielä plussaa. Miten teillä on toimittu jos on epäilty myrkytystä? Itselle ihan uusi tilanne...

Ekaa kertaa tämän raskauden aikana nyt sellainen olo, että TULE JO ULOS SIELTÄ! Ehkäpä tämä päälle iskenyt lentsu vetää myös mieltä vähän matalaksi.

Ai niin, tuosta purppuraviivasta on vielä pakko kommentoida... Eihän sitä sitten voinut vastustaa kiusausta käydä kurkkaamassa :LOL: Ja tosiaan, ruotsalaisten mukaan mun pitäisi olla nyt kyllä jo synnyttämässä... Niin hiemosti nousee jo tuonne alaselkään tuo viiva 1-2cm! Kummallista, ettei vielä ole ollut tarvetta ponnistaa??? :D

Sipulisankari & Narsku 38+3
 
  • Tykkää
Reactions: Angelika85
Onnea Senna
Sipulisankari Raskausmyrkytyksen voi todeta verikokeella ja lisäksi mulle tehtiin vuorokausivirtsankeräys josta nähdään virtsan todellinen proteiinimäärä.Kumpikihan mulla oli miinusta...Ja ota iltapäivällä uusi proteiini stickkaus pissasta jos on lisääntymässä näkyy kyllä muussakin kun aamupissassa mulle neuvolassa sanottiin näin ku yks aamu oli yksi plus . Onko sulla supistellu ? Minun yhelä ystävällä tuli aamulla yksi plussa lapsivettä oli tihkunu ja sit iltapäivälä meni loput vedet,toivotaan että olis vain merkkejä alkavasta synnytyksestä :)
Mut soita neuvolaan jos mietityttää ite soitin eka plussasta äitipolille toki mulla oli se verenpaineki korkea...
Ylläri iltatähti
 
Heipparallaa,

Ensinnäkin suuret onnittelut pikkuisen nyyttinsä jo saaneille <3
Ihanaa seurata päivittäin, miten kenelläkin lähtö tulee.

Itse olin pääsiäislauantaina tosi kipeä noin neljän tunnin ajan. Kävin suihkussa mutta mulla se ei ainakaan helpottanut yhtään! Lopulta otin panadolin ja kömmin sänkyyn. Jossakin vaiheessa uni oli tullut ja herätessä kivut olivat poissa.

Oma olo alkaa tuntumaan jo siltä että olisin todellakin valmis jo tositoimiin. Tuleva synnytys jännittää mutta luottavaisin mielin olen kuitenkin. Eilisen neuvolakuulumisia olivat seuraavat
Rv 37+6
Painoa tullut 12 kg
RR 138/92
Pissa puhdas
Hb 132
Sf-mitta 30
Raivotarjonta
Vauvan syke 130
Liikkeet ++
Turvotusta -

Telkkari sanoi tuosta verenpaineesta että jos seuraavalla käyntikerralla olen vielä yhtenä kappaleena ja että jos yläpaine nousee yli 140, tekee hän lähetteen synnärille ja sitä kautta käynnistykseen. Ei kuitenkaan epäillyt raskausmyrkytystä kun koko raskausajan on poissa ollut puhdas ja turvotusta ei ole ollut lainkaan. Syyksi käynnistykseen sanoi sen että ei oma kroppa joutuisi niin koville synnytyksessä, mikäli tuo paine on nousemaan päin. Lapsiveden määrä oli telkkarin mukaan myös lähtenyt vähenemään.

Terkuin Angelika ja pikkuinen POKS 38
 
  • Tykkää
Reactions: Sipulisankari
Kiitos Ylläri! :) Mittailin tuossa taas ja protskut pysyneet ennallaan. Katsotaan, mitä huominen tuo tullessaan... Onneksi tänään on ollut esikoisen hoitopäivä, joten olen käyttänyt koko päivän vain lepäämiseen :D Nyt tuntuu, että energiaa taas nuhasta huolimatta riittäisi, mutta yritän hieman hillitä ja oikeasti pitää tämän puhtaasti lepopäivänä. Kroppa kuitenkin on väsyneen oloinen, tuo mieli nyt vain huutaa tuonne aurinkoon!

Supistelut ovat täysin kadonneet :( Toivottavasti olisi vain tyyntä myrskyn edellä! Ei edes harjoitussuppareita ole kuulunut ja tyyppi on ollut tänään touhukkaampi kuin koskaan! Hyvähän se, että on vielä tilaa touhuta mahassa, eikä tähän päälle nyt enää kyllä tarvittaisikaan huolta liian vähistä liikkeistä :) Olen niin totaalisen onnellinen tuosta kevätauringosta, joka saa mielen väkisinkin hyvälle tuulelle, vaikka kuinka olisi huono päivä!!!!! :heart:
 
Hiljaista ollut tänään. Onko kaikki jo synnyttämässä? :O :)

Tänään oli se taaperoisen nukutus ja magneettikuvaus. Hyvin meni kaikki. Reipas taapero mulla. :heart: Nyt on jo jotain ennakkomerkkiä ilmassa, kun on tässä päivän aikana supistellut normaalia enemmän ja voimakkaammin, kun aikasemmin. Aikasemmin mulla suppaillut vaan illalla, mutta nyt tullut jo aamusta saakka. Ovat tosin vielä sellasia kivuttomia, mutta lasken ne jo vähän ennakoiviksi. Ehkä siis tässä lähiviikkoina pääsen synnyttämään. :D Nyt viikonloppu on vaan vähän huono, kun mun äiti ja anoppi ovat molemmat töissä. Onneksi isä on viikonlopun vappalla. Ei siis tarvitse synnyttää ilman miestä, jos vaikka tuuri kävis ja pääsis tulevina päivinä synnyttämään.

Sipulisankarin tavoin olen tosi iloinen tosta kevätauringosta. Se on niin ihmeellistä, miten sitä piristyy, kun jaksaa kömpiä tonne ulos edes hetkeksi. :)

Natte ja Tinja 38+3
 
Koitahan sipulisankari jaksella nuhan kanssa, ihan turhia juttuja tässä vaiheessa kärvisteltäväksi! Ja soittele ihmeessä neuvolaan jos mietityttää raskausmyrkytys, onpahan omilta harteilta pois. Ite olen välillä melkoisen matalalla kynnyksellä soitellu asioista jos joku on huolettanut...

Kiistän, jos joku kysyy olenko vakoillut purppuraviivaa pepusta :D mutta mitköhän ne synnärillä tuumais kun paukkais sinne, ja sanois että nyt on synnytys käynnissä ja sitten löis todisteet tiskiin :D :D

No sektiossa on kyllä se hyvä puoli ehkä, että ei tunnu olo tuskaiselle tai sen kummemmin odottavaiselle, kun vaan laskeskelee päiviä h-hetkeen tietäen, että se on ehdoton takaraja. Kävin synnärillä kuuntelemassa ohjeistusta sektiopäivään liittyen ja sain semmoiset hotmama-stayup-tukisukat mukaan leikkauspäivää varten, että jos erotiikka vielä asuis meillä niin niillä sais viimeistään karkoitettua kun kitostelisin ne näihin hyvin syöneisiin reisiin makkaran kuoriksi:D



Toive ja 37+4
 
Voi että mua huvittaa tuo synnärille meno purppuraviivan perusteella, kiitos Toiveena kauniina illan piristyksestä :LOL:

Sipulisankari, soita ihmeessä synnytysvastaanotolle/ neuvolaan jos epäilet myrkytystä. Mulla oli epäily päänsäryn ja ylävatsakipujen takia ekassa raskaudessa ja kun soitin, pyysivät käymään ja tsekkasivat. Ei onneksi ollut. Eikös tää ole sun toinen lapsi, oliko sulla ekassa raskaudessa myrkytystä? Nyt yhden vkl kärsin taas päänsäryistä mutta koska muuta ei ollut niin en pitänyt tod näk. Juttelin asiasta kuitenkin neuvolassa ja sanoivat että on tosi epätodennäköistä että tulee toisessa raskaudessa jos ei ekassa tullut ja jos on saman miehen kanssa toinen. Mutta tosiaan, soita ihmeessä ettet murehdi turhaan itseksesi.

Mulla oli viime yönä kokonaisvaltaisesti jotenkin tosi huono olo, alaselkäkipua ja kaikenlaista kolotusta ja mietin jo et oisko tässä lähtö lähellä. Valvotti vaan taas puolet yöstä mutta siihen se jäi. Nää yöt alkaa kyllä olemaan taas ihan painajaismaisia, kolmesta viiteen tuntiin on aika maksimi minkä saa nukuttua. Blaah! No onneksi oli parempi unijakso tossa välissä ettei ole yhtäjaksoisesti ollut tätä koko alkuvuotta.

Tsemppiä kaikki mahakkaat kohtalotoverit ja mahasta luopuneet.
 
Paljon onnea sennalle pikkusuuresta pojasta!!! :flower:

Natte: kiva kuulla että nukutus ja kuvaus menivät mallikkaasti! :heart:

purppuraviivasta luin kanssa vau:n sivuilta joku aika sitten, mutta en ole vielä tarkistanut... pitäisköhän..kun kerran kaikki muutkin!! :LOL:

no niin, kukahan saa tulla seuraavaksi kertomaan vauvauutisia??!! :D aivan kertakaikkisen ihanaa, että alkaa tapahtua! Ja olisi mukava lueskella myös niitä synnytystarinoita, jos joku jaksaa jossain vaiheessa niitä tänne rustailla! On niin kiva lukea miten erilaisia kokemuksia voikaan olla! :heart: ja silti palkinto aina yhtä arvokas ja ihana!

37+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Natte
Moro pitkästä aikaa kaikille!
Oon pitäny hiljaiseloa, olin myös fb ryhmässä mutta koska poistin koko profiilini fb:stä niin siinä se ryhmä sitten jäi.
On varmaan turha enää päivittää mun tietoja, mutta LA on 20.4 (ei siis 25.4) ja poikalupauskin on tässä välissä tullut :) Mutta jospa tonne kohta vois päivittää jo ihan syntyneet tietoja ;)

Olot ainakin on ihan siinä, että tulis jo! Liikkuminen on nyt parin viikon sisään hiipunut, kauppareissut rattaiden kanssa on nyt historiaa siihen asti kunnes pääsen käyttämään tuplarattaita.
Tästä raskaudesta jää muistoks myös raskausarpia, joita en esikoiseltani saanutkaan. Vatsa kyllä onkin paljon isompi ja kilojakin on tullu kaksinkertasesti mitä ekassa raskaudessa.
Koettu on, että kaikki on aavistuksen hankalampaa kun esikoista odottaessa :D
Tässä istun nyt närästyksen takia, mikään närästyslääke ei auta. Esikoista kun odottelin, niin kehuskelin kepeästi miten maito auttaa närästykseen...nyt moisesta vois vaan haaveilla, että voi kun auttaskin.

Napa on myös oudon kipeä ja pahan näköinen, varmaan repeää kohta.

Lisätään valituslistaan 2 viikkoa sitten koettu keuhkoputkentulehdus, joka oli aivan hirveä kokemus tässä vaiheessa raskautta. Vieläkin kyljet toipuu siitä kivusta minkä raju yskiminen aiheutti.

Että eipä tässä tälläerää muuta :D Katotaan onko seuraavat lätinät sit vauvan syntymästä ja jos jotain pikkasen positiivisempaa tekstiä sais aikaseks!

Britney 37+6
 
Wiuwolf paljon onnea pikkuisessa prinsessasta:flower: Ja onnea kaikille muillekkin jotka ovat jo nyytin syliin saaneet!

Tänään olis se kauan odotettu laskettuaika,saas nähdä koska lähtee meidän nyytti syntymään..=) Mieliala onneksi parempi kuin edellistä tekstiä kirjoitellessani, kuumetauti taltutettu tältä erää!=) Suurimpana vaivana tällä hetkellä varmastikin unettomuus, pari tuntia yhtäjaksoista unta yössä korkeintaan, loppuyö sitten pyöritään ja ravataan vessassa. Uni loppuu yleensä 4-5 aikaan ja sit vaan pyörin sängyssä ja haaveilen vauvasta:heart:

Neuvolaan meno heti yhdeksäksi, aamukahville siis.

Pikaisesti poksun

Nellu ja masuasukki rv 40+0
 
viuwolf, hurjasti ONNEA pikkuisesta prinsessasta!!! :heart: Hän todella on ollut melkoisen pieni! Millä viikoilla syntyi? Synttäripäivä on ainakin helppo muistaa. ;)

Nellulle onnittelut lasketusta ajasta! :D

37+5 :heart:
 
Viuwolfille isot onnittelut pikkuruisesta prinsessasta! Olikos teillä tiedossa, että on nuin pieni, kun en nyt muista?

(.) Nyt ei sit taas ole yhtään mitään tuntemuksia. Ne pienet suppailutkin on jääneet pois. Plaah! Tuntuu taas, että oon ikuisuuden raskaana, kun mitään ei tapahdu. Ja laskettuun aikaankin on vielä yli viikko aikaa. Kiva olla nyt jo näin kypsä odotteluun. :headwall:

Mitähän puuhaa sitä keksis tälle päivälle, kun ei vaan jaksais siivoilla. Nätti ilma olis. Jospa sitä jaksais kömpiä tyttöjen kans pihalle. Jos lähtis kävelylenkille, kun neiti 4v vois pyöräillä ja taaperoinen mennä rattaisiin. Jos sais pari supistusta vaikka aikaseksi. :D

Natte ja Tinja 38+4
 

Yhteistyössä