Huhtikuun Hurmurit 2013 *Lokakuussa*

Jessix IHKUA <3

Täällä samaten käry kävi sokerirasituksessa- tosin niin kova sukurasitus, ettei mikään ihme. Oon nyt kotona mittaillu, eikä mitään oo ollu :D Toivotaan, ettei tuukkaan! Ja pääseepä ylimääräseen ultraan sitte aikanaan! Eikä sekään ois paha juttu, jos vauvakilot sais pysyyn kurissa..tuskalla niitä taas sitten tiputellaan pois!

Mutta LUNTA <3 Voi ihanaa!!!
 
Jessix: Ihan huippujuttu!! Onnea hyvistä uutisista sekä terveestä tytöstä! :heart:

Karen: Ymmärrän ihan tasan mistä puhut. Mulla alkoi tänään 17 viikko eikä helpotusta väsymykseen näy, vaikka lääkäri ultrassa viimeksi uskalsi niin luvata. Eilen kauheassa pääkivussa miehen kanssa yhdessä siivosin pakon edessä kun tänään tuli sellaisia vieraita ettei sovi olla sotkussa. Sitten kun sitä sotkua kertyy niin voin entistä huonommin henkisesti kun alan niin helposti syyllistämään itseäni. Ja kun masentaa niin väsyttää ja siitä syntyy kierre. Onneksi nyt on taas kodin näköinen koti ja kissat kehrää sylissä niin on pari syytä siinä hymyillä. Voimia sulle sinne, zempaan sua täältä oman synkistelyni keskeltä!! :hug:

Öisin mua vaivaa painajaiset joiden aihe on lähes aina sama: dokaan tai poltan, alussa ihan ilman mitään tunnontuskia kunnes äkkiä havahdun ettei tää kyllä nyt sovi kun oon raskaana. Sit alkaa ihan kauhea syyllisyyden tunne ja oon aina mielettömän helpottunut kun herään... En tajua mistä noi tulee, paitsi että röökiä tulee himoittua aina välillä. Mutta mikään yletön dokaamisen ystävä en ole. Vai johtuiskohan noi jostain pelosta etten kykenis oleen tarpeeksi hyvä äiti...? Muutenkin on tosi outoja ja tapahtumarikkaita unia ollut tän raskauden aikana.

Lunta tullut tännekin ja aurinkokin paistanut kirkkaalta taivaalta, siis täydellinen talvipäivä. Hyvää alkanutta viikonloppua mammat! Toivoo:

Namida ja Emppu 17+0 Poks!!!
 
Hei!

Haluaisin liittyä tähän keskusteluketjuun, elikäs ikää 28-vuotta, 2.lapsi tulossa ja la 11.4.13. Synnytyssairaala K-SKS. ja poikaolo on!

Oon käyny jo pitkän aikaa lukemassa teidän juttuja! Ihana kuulla samassa tilanteessa olevien oloja! Niin erilaisia kaikki tarinat kuitenkin :)

Itsellä alkuraskauden pahoinvointi on jo väistynyt ja nyt jaksaa jo enemmän touhuta kotihommiakin. Tosin työpäivän jälkeen on PAKKO ottaa päikkärit kun tuntuu ettei pysy enää pystyssä! Liikuntaa olen pystynyt taas harrastamaan kun alussa se oli tauolla huonon olon vuoksi. Välillä tuntuu että kaikki oireet on nyt kadonneet? Ja liikkeitäkään en vielä varmaksi tunnista, arvailuja vain. Istukka on ultran mukaan edessä, niin vaimentaisiko se liikkeitä? Maha on kuitenkin alkanut kasvamaan ja painoa on tullut ihan liikaa!!! Koen painonnoususta huonoa omaa tuntoa... ruokahalu kun tuppaa olemaan tod. hyvä! Lohduttaudun sillä että ensimmäisestä lapsestakin paino nousi 25 kg, että jos se on minulle tyypillistä. Pelkään kuitenkin ihan hirveästi raskausdiabetestä...

Rakenneultra on vasta marraskuun lopussa, pitkä aika vielä sinne... Varsinkin kun tuntuu että onko tuolla mahassa edes ketään.

Lumista lauantaita kaikille! Täällä pakkasta -9!

jasimi 16+2
 
  • Tykkää
Reactions: Namida
Jasimille tervetuloa :wave: ja näin mä olen ymmärtänyt lukemastani, että jos istukka on etuseinässä niin liikkeet jää sen taakse ja vaikeempi tuntea.. Kaverilla on etuseinässä ja se tunsi ensisynnyttäjänä liikkeet vasta viikolla 20 tai 21...

Täällä kans pakkasta miinus 9, ja pihalle pitäs yhteisöllisyyden nimissä mennä kuopsuttaa kiinnijäätyneitä lehtiä, kun on pihatalkoot. Mietin vaan, että täyttääkö haravointi liikunnan kriteerit.. mitä nyt ei sais harrastaa? noh, ehkä mä vaan näön vuoksi kuleksin haravan kanssa puskan taakse piilloon. Mies on reissussa, mikä sopii aivan ihanasti, välillä kiva ihan yksin ölöttää kotona.

Perskule kun meillä toi nuorempi kissa, alle vuoden, on niin huluvilitapaus, että siihen ei tehoo mikään kielto eikä pikku suihkasut vesipullosta.. tonttu hyppii tiskipöydille ruokia syömään ja taitaa kerjäämisen paremmin kuin mikään koiran ja jos simmu välttää niin lähtee makkarat leivän päältä parempiin suihin. Koitan niille kovasti jutella, että vauva on tulossa, viikset ojossa vaan tapittavat ja toivovat että livauttaisin silakan nokan eteen..

Karen10 voimia sulle sinne kovasti!! Mites se mies suhtautuu tilanteeseen, että kotsatyöt hänelle jää? Että jos hän ei siitä rutise tai osota mieltään niin antaa vaan jäädä sille... onko teillä taloudellisesti mahdollisuus hankkia kotisiivousapua?? Ja ota ihmeessä kaikki apu vastaan neuvolasta, ja käy jutteleen hoitajan kanssa, jos on mahdollisuus. Kyllä se talviaurinko vielä paistaa :) Tuu jutskailee tänne aina miltä tuntuu niin tsempataan yhdessä, eiks nii??! Namidalle kanssa, jos vaan voisi olla olematta liian ankara itselleen, tässä on nyt muut mahassa mietittävänä. Vaikka tottakai tekemättömät hommat ja jatkuva väsymys käy mielen päälle. Mutta tosiaan, oisko mahdollisuus hankkia konkreettista siivousjeesiä? Itse olen miettiny ja miehelle ehdottanut että kun vauva syntyy että jos joku vaikka kerran kahteen viikkoon kävis kunnolla siivoomassa niin ei ite tarviis ottaa ressiä. Mies sanoi, että no se on kallista.. ei se ole ku jotain 40euroa kaksi tuntia.. pah, mietin mielessäni, että katotaan sitten miten se herra persettään sohvalta nostaa luuttu kädessä kun itse en jaksa..

ps. vedin eilen semikilarit pomolle..vetosin hormoineihin.. voi miespomoparkaa... noinkohan on äippäloman jälkeen töihin menemistä :kieh:

Ou jee, kohta ulkoilee..
Toive ja 14+6
 
Sunnuntaita kaikille!

Jasimille tervetuloa ja Jessix: huippujuttu. Ihanaa!!! :D

Mä täällä kukun jo hereillä. Mulla on nyt vaihe, että herään varhain aamulla, enkä enää saa unta. Nyt vielä ku kelloja siirrettiin, heräsin kuudelta.

Pakkasta näyttäis olevan 10 astetta ja kohta mä lähden aamulenkille. Mä niin nautin varhaisista aamulenkeistä, kun on rauhallista ja hämärää. Eilenkin tein tunnin lenkin vielä kun muut kotona nukkui.

Eilen käytiin miehen kanssa laittamassa tilaukseen meille uus sänky. Vanha on niin huono jo, että olis loppuraskaudesta ollut tuskaa siinä nukkua. Nyt vaan pitäis malttaa odotella uutta kotiin. Ja perhantaina kävin keskisellä joululahjaostoksilla. Täytyy alkaa pikkuhiljaa lahjoja haalimaan kasaan, ettei ne taas jää viimetinkaan.

Sokerirasituksessa kävin viikko sitten perjantaina ja kysäisin labrasta maanantaina vastaukset. En neuvolaan soitellut, saa sitten seuraavalla käynnillä tod.näk antaa mulle mittarin kotiin. Muistaako joku mikä sen keskimmäisen lukeman raja-arvo on? Onko se 10? Mulla se oli 10,3 joten koholla siis. Muuten paasto oli hyvä ja se kolmas arvo oli jo tosi hyvä, kuuden päälle vain, kun raja on jotain kahdeksan. Viimeraskaudessakin mittailin sokereita kotona, eikä niissä ollut mitään vikaa, toivotaan nytkin ettei olisi.

Liikkeitä oon tuntenu nyt tällä viikolla joka päivä. Ihanaa!! On se niin paljon todellisempaa nyt, kun tuntee, että masussa joku on.

Lapset meillä odottaa vauvaa kovasti, ja sais kuulemma syntyäkki jo. Onneksi ne kaikki on ottanut uuden tulokkaan nyt jo omakseen ja iltarukouslitaniaankin ovat lisänneet jo vauvanki. :heart:

Nyt mä lähden ulkoilemaan tuonne kirpeään ilmaan, tosi harmi jos nyt ensviikolla alkaa vesisateet, niinkun on ennustettu. Mä en tykkää yhtään!!

silkkii ja itu 15+5
 
Hei taas pitkästä aikaa! Mä en tajua kuinka tämä kirjoittelu muka on niin hankala aina aloittaa..juttuja käyn kyllä lukemassa, mutta kirjoteltua tulee harvemmin.

Jessix hurjasti onnea hyvistä tuloksista!! :heart:

Ja Nitalle tsemppiä odotteluun! :hug:

Mulla ei tässä raskaudessa tod.näk. tehdä sokerirasitusta, viime raskaudessa tehtiin kun itse halusin varmistaa. Litkuna oli sellasta laimeaa cocista, ei niin kamalaa ollut, mutta ei nyt mitään herkkuakaan :D

Painonnoususta Ekasta ja tokasta tuli se vähän reilu 20kg. Nyt ei paino noussut ollenkaan alussa, välillä laski kilon-pari, mutta ne tuli takasin. Nyt tänään kävin puntarilla ja nyt on viikossa tullut kilo. Ehkä se nousu tästä nyt sitten alkaa.. Erittäin tyytyväinen olisin jos nyt pääsis 10kg, max. 15kg nousulla.

Liikkeitä alkoi tuntumaan rv 13+ ja niitä tuntui oikeastaan joka päivä siitä lähtien, mutta nyt ei oo muutamaan päivään tuntunut. Piti toissapäivänä tarkistaa dopplerillakin, että onko siellä kaikki hyvin, ja ainakin siellä sydän jyskytteli ja liikkeitäkin kuului. Kai se näin alussa vielä on ihan normaalia ettei joka päivä tunnu :)

Meillä oli oksutauti tässä reilu viikko sitten, vai onko siitä kohta jo kaks viikkoa..ei pysy kärryillä. Mutta hyi että se oli kyllä kamalaa. Lapsille tuli ensin, ne pääsi onneksi suht vähällä ja toipui hyvin. Äitille olikin sitten vähän rajumpi juttu.. Oksu lensi aamusta myöhäiseen iltaan, ihan koko aika. Lopulta en uskaltanut enää edes juoda vettä, kun pelkäsin vaan sitä oksentamista. No kuivumaanhan mä varmaan siinä vähän pääsin, kun seuraavat päivät oli ihan kamalia, niin heikko olo ettei juuri mitään kyennyt tekemään. Ihanaa oli kyllä palata elävien kirjoihin.

Ennen tuota tautia mulla jo alkas sellainen ärsyttävä yskä, jota on kestänyt nyt siis jo reilu pari viikkoa ja paheni muutama päivä sitten. Keuhkoputki kipeytyi ja tuli muutenkin flunssainen olo. Eilen kävin päivystyksessä ja lähdin sieltä apteekkiin antibiootti- ja Ventoline -reseptien kanssa. Tänäaamuna taas oli vielä pahempi yskä kuin eilen, mutta toivottavasti alkaa lääke kohta tehoamaan..

En nyt muista yhtään mitä muuta mun piti kirjoittaa/kommentoida.

Laitampa loppuun vielä masukuvan, joka otettu eilen:


mmiilia ja Ruu (2v tyttö on hulluna Möhköfantti elokuvaan ja tykkää Ruusta, keksi sitten, että äitin masussa on Ruu! Joten alunperin ollut Napu muuttui pikku-Maritan kautta ehkä lopullisesti Ruuksi :) ) POKS 16+0 :heart:

MUOKS* Mulle vois lisätä tuonne tusivulle Tyttöolon :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: House ja Namida
Pikainen päivitys, mukana ollaan ja suht hyvin voidaan. Masu (ja tissit! :O) kasvaa ja luulen tunteneeni toissailtana ekat liikkeet, ihan kuin olis muutama terävähkö potku tuntunut :) Sen jälkeen en oo ihan varma, mitkä on ollut esim. ilmaa vai onko ne olleet liikkeitä. Mullakin on ultran mukaan istukka edessä eli en edes odota liikkeiden tuntuvan vielä, vaikka ei olekaan eka muksu. Väsyttää armottomasti koko ajan, aamulla on ihan kamalaa yrittää päästä ylös sängystä, vaikka esikko onkin alkanut nukkua 11-12h yöunia entisen 10h sijaan ja heräilee yleensä vasta 8-9välillä. Kun oppis vaan itse menemään nukkumaan aiemmin eikä keikkuisi sinne yli puolenyönkin :D Vähän tässä on huoliakin, taloudellisia ja sitten mies on tällä hetkellä sairaalassa päivystyksessä, eikä tiedetä mikä on, jonkunlaisen paniikkikohtauksen kaiketi sai työasioita hoidellessaan ja joutui ambulanssinkin kutsumaan. Veriarvot on varmasti ihan ketuillaan ja hirveiden paineiden takia alkaa kai pääkoppakin prakaamaan :( Mä en pääse hänen luokseen, kun ei ole lapselle toista turvaistuinta toiseen autoon eikä tällä hetkellä ole hoitajaa. No, kaipa tämäkin tästä selviää, mutta soisi nyt meillekin välillä auringon välillä paistavan :(

jessixille aivan mielettömän paljon onnea aivan mahtavista uutisista, ihanaa! :heart:

Nitalle Hirmuisesti tsemppiä odotteluun!

jasimille ja jollekin toiselle uudelle TERVETULOA :flower:

Nanski + poikanen? (poikamassulta näyttää ja pahaa oloa ei ole juurikaan ollut, niin tuntuu toiselta jäppiseltä, rakenneultrassa sitten selviää, toivottavasti :)) 15+6 (huomenna POKSUU :heart: )
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikille

jessix onnea hyvistä tuloksista =):heart:

mmiilia ihana masu sulla jo =) mulla on vaan nuo mahamakkarat tulleet esille entistä paremmin. Kai se joskus alkaa näyttämään vauvamahalta.

Tervetuloa uusille

Liikkeitä tunsin yhtenä iltana viikolla mutta nyt taas ei ole tuntunut mitään. Mietinkin tässä että soitanko neuvolaan saako tulla kuunteleen sydänäänet kun seuraavan kertaan on melkein 3 viikkoa. Jos vielä malttais.

täällä ei mitään uutta joten hyviä sunnuntai illan jatkoja kaikille =)

House 14+3
 
Jessix, isot onnittelut hienoista tuloksista! :)
Epätietoisen odottelun jälkeen on kyllä niin ihanaa saada noin hyviä uutisia.

Naneni, voimia ja kärsivällisyyttä teille kaikkeen. Asioilla on kuitenkin aina tapana jäjestyä. (Tylsästi sanottu, mutta totta.)

Oltiin pidennetty viikonloppu sukukoimassa ja ystäviä tapaamassa tuolla 400 kilometrin päässä. Virkisti koko perhettä. Lumipeite oli niin kaunis :heart:

Mulle voi päivittää etusivulle tyttöolon.
Tyttö olisi kyllä tosi yllätys ajatellen miehen puolen geenejä, mutta ekaan poikaraskauteen verrattuna nyt odotellaan tyttöä :)

Jos menis tästä vähän siivoilemaan, kun esikoinenkin vielä nukkuu.
Jaksamisia kaikille!

Viljavainio + Pikkumuru 18+0 *poks*
 
Jessix, onnea valtavasti hyvistä tuloksista!:)

Nitalle tsemppiä odotteluun, toivottavasti teillekkin tulee hyviä uutisia!

Mulle voisi myös päivittää tyttöolon, perustuu kyllä oikeastaan vain tunteeseen. No, enää vajaa kaksi viikkoa niin saatetaan olla viisaampia. Silloin siis rakenneultra. Kyllä jännittää jo, että onko kaikki kunnossa jne. Aiotaan kysyä sukupuoltakin, jos kaikki tärkeä näyttää siltä miltä pitääkin. Esikoinen piti jalat tiukasti ristissä. Tosin sitten synnytystapa-arviossa joskus rv 35? saimme tietää, että poika on tulossa. Silloin olikin hyvin vahva poikatunne.

Liikkeitä tuntuu oikeastaan päivittäin. Yksi päivä oli tosi hiljainen ja piti minunkin tarkistaa dopplerilla, että onko kaikki kunnossa. Syke kuului hienosti, samoin liikkeitä. Lienee vielä sen verran pieni, että läheskään kaikki liikkeet ei vielä tunnu tänne asti. Ihanaa kuitenkin nuo pikku potkut:heart:

Hjannah&Pallero 18+0:heart: *Poks*
 
Pikaisesti poksupäivän kunniaksi vähän kuulumisia.

Ensin Jessixille onnittelut hienoista tuloksista ja tyttölupauksesta! :heart:

Mulla on huomenna neuvola. Kiva päästä kuuntelemaan sydänääniä. Rakenneultraan on vielä se nelisen viikkoa odotusta. Ei malttais millään odotella.

Liikkeitä olen ehkä tuntenut joinain päivinä ihan pikkusen. Mulla on istukka edessä, joten se selkeesti vaimentaa. Edellisessäkin raskaudessa oli edessä ja loppuun asti jouduin panikoimaan liikkeiden vähyyttä, kun niitä niin vähän tunsin. Kerran kävin polilla käyrilläkin makaamassa, kun huoletti vauvan vointi. Onneksi oli kaikki silloin kunnossa.

Istukan sijainnin jouduin tällä kertaa kätilöltä ihan urkkimaan, kun ei olisi muuten sanonut. Sanoi vaan,että saattaa muuttaa hyvinkin paikkaansa vielä ja katsotaan se sitten rakenneeultrassa uudelleen. Sitten kysyin, että voiko se siitä mennä taakse, niin sanoi, että ei. Mutta sitten sanoi, että saattaa pudota kohdunsuun päälle. Hassua, kun mä luulin, että se ennemminkin nousee kohdun kasvaessa. Toivottavasti ei nyt sinne kuitenkaan tipahda.

Mulle voi päivittää tyttöolon.

Natte ja Tinja 16+0 POKS! :heart:
 
Tulen tänne kommentoimaan, vaikka en enää ketjuun kuulu :) !

Namida : samat painajaiset vaivasivat minua edellisen (onnistuneen) raskauden kohdalla! Heräsin todella monena yönä paniikissa, että olen taas polttanut! Se helpotuksen tunne oli todella suuri, kun tajusin, että se oli vain unta. Tupakan tuska hellittää kyllä, olet tehnyt upean päätöksen! (ensimmäisessä raskaudessani poltin vähän koko ajan :ashamed: ).

Onnea teille kaikille! Minä odotan hcg:n laskua, tänään 86, ja tätiä kylään! Sitten voisi lähteä uuteen yritykseen.

T: Alexa (entinen huhtikuinen, nykyinen kuumeileva :D )
 
  • Tykkää
Reactions: Napppi ja Namida
Heipähei!

Kiva kuulla hyviä uutisia monilta ja osanotot huonoja uutisia saaneille.
Itse käyn vähän väliä lukemassa täällä mutta on muka jotenkin vaikeaa rueta kirjoittelemaan mitään...

Täällä poksutaan 16+0!
Huomenna taas neuvolalääkäriin kun paineen tunne ei häviä ja kipuiluakin on.... Töissä raskasta ja stressiä joten se ei ainakaan auta yhtään oloa.

Itselläni tupakanpoltto loppui jo ennen raskaustestin tekoa. Ei vain pystynyt polttamaan kun teki niin pahaa. Jotenka nyt 3 kuukautta polttamatta eikä tee edes tiukkaa enää. :) Aikaisempien raskauksien aikana polttelin vähän ja sillon tällöin. Toisaalta kolmen keskenmenon jälkeen en uskaltanut aluksi edes yrittää polttaa koska jotenkin oli sellainen olo että haluaa kaikkensa tehdä että tämä pikkuinen pysyy matkassa mukana.

Nimiasia on aika vaikea... Tytöille löytyy nimiä mutta pojille ei.... Miehen kanssa pitkään keskusteltiin nimistä ja mies ehdotti nimeksi Borista. :D Joten masuasukki on nyt Boris. Toivottavasti jos on poika niin keksitään jotain parempaa..... :)

Täällä on vähän poikaolo, koska raskaus niin erilainen mitä tyttöjen aikaan. Toki siihen voi vaikuttaa et edellisistä onnistuneista raskauksista on jo 7 ja 8 vuotta aikaa. Tuntuu, että odottaisi ensimmäistä kun ei edellisistä enää muista oikein mitään. Eikä sitä nuorena tullut niin seurattuakaan jokaista tuntemustaan. Lisäksi keskenmenot on tuonut oman lisänsä tähän paniikinomaiseen seurailuun tässä raskaudessa. :)

Pieni toivekkin pojasta on kun jo kaksi tyttöä meillä on, mutta tietenkin tärkeintä on saada terve lapsi.


orpk86 ja Boris 16+0
 
Huomenia.

Pahoinvointi oli tipotiessään reilun viikon ajan, kunnes eilen yhtäkkiä iski taas ja illalla jouduin kolme kertaa oksentamaan. Kaheksalta piti painella jo maata ja nyt sitten olinki ennen kuutta pystyssä. Toivottavasti olis jo viimeiset oksennukset, ei oo häävistä.

Muuten täällä kaikki ok. Ja poksua saan minäkin tänään.

silkkii ja itu 16+0
 
Heissan. Saakos juttuketjuun tulla mukaan:)
Olen 21v. tuleva äiti:) Tai koen kyllä olevani jo äiti vaikka pikkunen vasta mahassa polskuttelee:)
Nyt viikolla 16+2 ja la 14.4.

Alkuraskaus meni aikalailla siinä sivussa kun ei pahemmin ollu mitää oireita. Ehkä pientä pahoinvointia autossa.
Nyt on sit ollu jo koht pari viikkoo tosi kipee masu ja välillä tulee supistuksia.
Viime viikon keskiviikkona menin sit sairaalaan kun en päässy liikkumaan kun tuntu et nyt se tulee ulos. Mut lääkäri tutki, ultras ja totes et pikkusella kaikki hyvin eikä supistukset ole vaikuttanut kohdunkaulaan mitenkään. Sain huokasta helpotuksesta ja tirauttaa muutaman onnenkyyneleen.
Muuten mitä mieltä ootte, jos lääkäri määrää teille lääkettä ja sanoo et syö sitä vaikka pakkausselosteessa lukee "valmistetta ei tule käyttää raskauden eikä imetyksen aikana". Soisitteko silti lääkkeen niinkuin lääkäri on käskenyt?

Huomenna pitäs ajaksaa muuttaa. Kaikki voimat pois pelkästä pakkaamisesta ja ajatuksesta et ne pitäs vielä purkaa uudessa kodissa paikoilleen ja sisustaa muutenkin kaikki paikat. Nyt olis tarpeen semmonen kunnon energia tujaus.
Ei tuo rakkaanikaan ehdi kamalasti auttaa kun joutuu tällä hetkellä painamaan työissä aika pitkää päivää:(
Onneks ei kumminkaan mun tarvii mitään kanniskella tai nostella.
Mut eiköhän se elämä tästä pikkuhiljaa paremmaksi muutu.

Parinpäivän päästä neuvolaan ja marraskuunlopulla on rakenneultra:) niitä odotellessa:)

semmosta täällä. anteeks tää kunnon vuodatus.
 
Heipat kaikille :)

Kiitokset paranemis toivotuksista,hyvin ollaan täällä parannuttu umpparinleikkauksesta:)
Ja Niin suun kuin alapäänkin hiivat alkaa oleen voitettuja:)

Aamuisin vielä tulee ököt ja iltaisin paha olo,mutta muuten pahoinvoinnitkin ovat helpottaneet:)

Kaikenlasista vaivaa sitä raskausaikaan on kertynyt,kyllä niin odotan huhti/toukokuuta että saisin jo käärön syliini ja voisin taas elää normiarkea,on tää ollu ku on aika sairaana vaan ollu koko alkuajan,ei oo normielämästä juurikaan ollu tietoa:)

Mutta positiivisesti ajatellen kohta on jo ihan joulu ja sitten jo ensivuosi nii n luulisi kevään/talven jo menevän sitten nopeasti :)

Jaksuja kaikille ja mukava lukea juttujanne,en vaan ikinä muista henk.koht.kommentoida asioitanne ku nii harvakseltaan kirjoittelen.Paitis,

Möttöskä: Mä en ole suoraan syönyt lääkärin määräämiä lääkkeitä jos niissä on epäilys että voiko käyttää raskaana ollessa,vaan olen sitten soittanut Teratologiseen tietopalveluun,numero löytyy nettisivuilta,siellä osaavat vastata HYVIN raskaana käytettäviin lääkkeisiin tai sairastettaviin tauteihin liittyvissä kysymyksissä.se on ollu mulle se luotettava paikka,kun noita lääkäreitäkin nykyään on niin monenmoisia.

Ainiin,oon nyt viikon verran juonut glögiä monta mukia päivässä,kun ei tee tai kahvi mee,mutta juurikin luin että siinähän on mausteina inkivääriä sun muuta.Inkiväärihän on vältettävien listalla raskaana,mutta mietin että voiko se nyt haitata jos sitä on vain mausteena juomassa....mutta taitaa olla niin että pitää keksiä muu lämmin joulujuoma itelle:/

Alexmama ja nuppunen 14+1 <3
 
Nitta: Ihanaa :) Nyt voit sinäkin jatkaa rauhassa odotusta.

Rattaista oli joskus juttua. Ei ollut silloin itselle ajankohtainen kun en vielä tiennyt mitä tahdon. Meillä on tytön vanhat yhdistelmät ja nyt tahdon niiden rinnalle Emmaljunga Ceroxit, mihin saa pehmeän kantokopan. Aika edullisesti näitäkin netissä löytyy. Mieheltä sain luvan myydä meidän vanhan pinniksen pois ja etsiä tilalle sellaisen, mistä saa toisen laidan pois kokonaan. Saa sen sitten tähän meidän sängyn viereen ja helpottaa öitä mikäli imetys onnistuu.


ON: Kävin kirpparilla pyörähtämässä, kun vietän saikkupäivää tytön kanssa. Nyt sattui olemaan valtavasti hyviä unisex vaatteita pöydissä. Ostin muutamat velour paidat ja housut ja trikoisia bodyja ja potkareita. Kassalle mennessä totesin että ei sais päästää minua noihin paikkoihin :) Mutta toisaalta joka kerralla ei kyllä löydy yhtään mitään. Tyttö sai sitten pussillisen petshopeja ja tarvikkeita niille. Oli ihan onnessaan. Eipä meillä oikein muulla leikitäkään kuin petshopeilla, barbeilla ja jotain kotileikki virityksiä.

Tänään oon tuntenu mielestäni jo vähän enemmän liikkeitä. Aamulla muutaman ja nyt päivälläkin. Varmaan vahvistuvat tästä pikkuhiljaa. Sitten on liitoskipuja jonkun verran ja alavatsan arkuutta, lievää pinon tunnetta ja vessassa käydessä sattuu välillä kun rakko tyhjenee. Tätä oli esikostakin ja kävin silloin virtsatulehdus testeissä, mutta ei ollut mitään.

 
Nitta ei parempia uutisia päivään voisi kertoa, aivan loistavaa ja onnea ihanasta uutisesta :) oikein vedet kihos simmuun uutisen luettua. :heart:

Möttöskälle tervetuloa ja kysyisin vielä noista lääkkeistä joko itseltä kuka määräs, että onks tää nyt ihan näin tai sitten soittaisin tuonne Alexmaman kertomaan juttuun.
 
Nitta onnea!!!!!! Aivan ihanaa! :heart: Kyllä jo niin paljon pahaa huhtikuisiin mahtuikin.

Tervetuloa uusille :)

Itselläni taas supistukset alkaneet. Pysyivät hienosti poissa, kun otin asiat rauhallisesti ja verenpaineet pysyivät alhaalla. Nyt taas kuluneeseen viikkoon liittynyt niin paljon murhetta ja sinkoilua paikasta toiseen, joten supistukset ovat palanneet :( Pitää koittaa taas rauhoittua... Harmi vaan kun joulukin on tulossa ja nautin kunnon "hyysäämisestä"!

Mitä olette miettineet miehillenne/isillenne isänpäivälahjaksi??? Mun pää lyö aivan tyhjää!!!! Itse saan mieheltä aina lahjakortteja erilaisiin hemmotteluhoitoihin, kun olen tavaraa kieltänyt ostamasta, eikä tuo oma aika ikinä tarpeetonta ole :) Naisille on niin helppo hankkia tuollaisia, miehet ovat paljon vaikeampia! :p

Sipulisankari & Narsku 16+3
 
Nitalle hirmuisesti onnea hienoista tuloksista!! :)

Aiotteko muut ottaa tuon kausi-influenssarokotteen? Mulla on torstaina neuvola, esikoinen saa rokotteen tuolloin. Itse vielä vähän arvon, toisaalta, jos uskallan pistättää lapseni niin kai myös itseni, lähinnä kai mietin tätä vauvaa masussa. Viime talvena esikoinen sai myös tuon rokotteen, ei tullut tautia eikä mitään suurempia haittavaikutuksiakaan.
 
Alexalle peukkuja kuumeiluun. Toivotaan teille ihanaa loppukesän vauvaa 2013. :heart:

Möttöskä tervetyloa! Minäkään en ihan sokeasti vaan yhteen lääkäriin luottais noissa lääkeasioissa varsinkaan. Pyytäisin toisen lääkärin mielipidettä ja soittaisin sinne Alexmaman suosittelemaan paikkaan. Siellä ainakin osataan kertoa ne lääkkeeseen liittyvät riskit ja osaat sitten itsekin tehdä johtopäätöksen, kumpi on suurempi riski, lääkkeiden syöminen vai syömättä jättäminen. Melkein kaikki lääkkeethän on raskausaikana kielletty, koska niitä ei ole voitu raskaana oleville testata. Silti monet voivat olla ihan turvallisia.

Nitta íhanaa! Paljon onnea terveestä vauvasta ja tyttölupauksesta! :heart:

Sipulisankari koita nyt ottaa rauhallisemmin, että ei supistelis. Tiedän, että on helpommin sanottu, kun tehty. Tsemppiä! Mäkään en keksi mitään isänpäivälahjaa. Pitäis kaikenlisäksi keksiä omalle miehelle ja omalle isälle. Pää lyö ihan tyhjää. Oon samaa mieltä, että naisille on paljon helpompi keksiä lahjoja.

Hjannah mä oon ollut vähän kahden vaiheilla ton influenssarokotuksen kanssa. Sairastin viime talvena influenssan ja se oli ihan hirveetä. En enää haluais kokea samaa etenkään nyt raskaana. Toisaalta en tiedä uskallanko ottaa sen ja onko siitä mitään hyötyä. Neuvolassa ei asiasta kysytty mitään tänään, kun kävin.

Tänään oli siis neuvolapäivä. Kaikki oli hyvin. Syke löytyi hienosti. Laitan nyt tähän noita arvoja. En tiedä kiinnostaako ketään, mutta mä tykkään lukea muiden neuvolakäynneistä myös ne arvot. Oon jotenkin friikki siinä suhteessa. :kieh:

rv 16+1
painon muutos/viikko +418g
rr 114/69
hb 128 (nousuut ilman rautaa onneksi)
syke 150

Sykekin näyttäis tukevan tätä mun tyttöoloani. :)

Nyt kahville ja sit lenkille. Kahvikin on onneksi alkanut maistumaan. Puolikkaan mukillisen pystyn juomaan kaksi kertaa päivässä. Eipä sitä sen enempää kannatakkaan juoda. Kivasti virkistää.

Natte ja Tinja 16+1
 
  • Tykkää
Reactions: Sipulisankari
Natte laita vaan ihmeessä jatkossakin noita tuloksia, mä tykkään myös lukea niitä :) Itsellä seuraava neuvola vasta parin viikon päästä... Miten nuo sykkeet nyt taas menikään? Siis pojan ja tytön osalta? Korkea oli toiselle ja matala toiselle, mutta miten päin ja mikä on korkea ja mikä matala???? :O

Influenssarokotusta ei varmaankaan aiota ottaa. Ei olla otettu koskaan ja toivotaan, ettei tälläkään kertaa iskisi mitään kovin pahaa tautia päälle (nyt kun asiasta mainitsen niin ollaan koko perhe parin viikon päästä sängyn pohjalla...).

Nyt lähtee töistä kotiin hän. Pitäisi koittaa tehdä sokerikummituksia halloween-juhliin... Jaiks!

Ss
 
Moikka!

Neuvolapäivä ollut meilläkin tänään.. :)
Laitan minäkin näitä arvoja, kun tykkään myös niitä lueskella..

rv 15+2
Painoa tullut +467g/vko, yhteensä jo 4kg :O
RR 126/74 (=enemmän kuin viimeksi)
Hb 124, reippaasti laskussa. Sain luvan ruveta hörppimään rautamehua tän kamalan väsymyksen häätämiseksi!
Kohdunpohjankorkeus aika tasan puolessa välissä matkalla napaan, ei mitattu vielä..
Vauvan syke oli 150. :heart: (Mitenkäs ne sykkeet menikään, tyttö vai poika?)
Saatiin myös ihan lukuina nuo seulavastaukset, eli Down-riski 1/46000 ja tri18 riski 1/100000. Jeii!

Influenssa rokotusta en ota, en ole koskaan ottanut, enkä ole rokotuttanut lapsiakaan. Ollaan kaikki ihan perusterveitä joten en katso tarpeelliseksi noita flunssarokotuksia.

Isänpäivälahjan tuolle tulevalle isälle ostin ja annoin käyttöönkin jo.. :D Mä nimittäin hajotin isännän tukanleikkuukoneen tuossa viimeviikolla, tiputin sen vahingossa lattialle. Uushan sille sitten piti hankkia, eikä sitä mikrofonipäätä kattelis erkkikään viikon päästä, joten suosista en jäänyt sitä virallista päivää odottelemaan.. :D Mutta ilman tota koneen hajoamisepisodia oisin varmaan ostanut jotain muuta tarpeellista tai sellaista mitä tiedän hänen tahtovan. Meillä on muutenkin sellainen tapa että käydään usein yhdessä kaupoilla ja jos silmään iskee jotain miellyttävää, niin hihkaistaan siitä toisillemme ihan vinkiksi että tollanen ois kiva! ;) Tällähetkellä mulla on korvan takana muutama asia valmiina tulevia juhlapäiviä odottamassa, esim. Uusi isompi halkaisukirves olis isännällä toiveissa ja paria kirjaa tuo on myös kuolannu.. :)

Tämmöistä tähän napaan siis tänään, vielä kun jostain sais sitä energiaa jotta pääsis täältä sohvanpohjalta ylös ja innostuis jotain tekemään... Masentaa niin, kun koko ajan vaan rötvää.. Töissäkin on niin hiljaista et tulee vaan surffailtua netissä pitkin päivää.. Kropassahan sen jo huomaa: paino nousee, turvottaa. Niskat jumissa, ja päätä särkee.. Huoh! |O

Meidän Äiti ja pieni 15+2
 

Yhteistyössä