Huhtikuun Hurmurit 2013 *Lokakuussa*

Nitta aivan mahtavia uutisia! Onnea kovasti!! :heart:

Influenssarokotetta en aio ottaa. Oon kriittinen kaikkia ylimääräisiä rokotteita kohtaan ja varsinkin kriittisempi vielä raskausaikana.

silkkii ja itu 16+0
 
Nitalle iiiiisot onnittelut!!

Möttöskä: tervetuloa kovasti! Tosta lääkeasiasta... Mä ite syön sellasta mielialalääkettä kuin Venlafaksin. Alotin syömään sitä joskus joulukuussa ja ennen kuin tulin raskaaksi mietin että annosta pitäis suurentaa (nyt jo menee aika iso annos), koska sillä ei enää tuntunut olevan vaikutusta. Toleranssihan noihin aina kasvaa. Kun tulin raskaaksi kyselin sekä neuvolantädiltä että pariltakin lääkäriltä onko sen syöminen okei. Sanoivat, että syö ihan rauhassa. Mut pakkausselosteesta sit luin, et saattaa aiheuttaa vastasyntyneelle ruokahaluttomuutta ja/tai hengitysvaikeuksia. :( Lopettaisin sen muuten kun ei toi annos tunnu muutenkaan enää aikuttavan, mutta siitä tulee ihan älyttömän kauheita vieroitusoireita, enkä oo varma tekeekö nekään tälle vauvalle hyvää. Päässä alkaa surisemaan, sydämenlyönnit jymisee korvissa ja vaikka mitä kauheita oloja. Argh!! Ja nuo tätsyt vaan sanoo, et on kumminkin tärkeetä et äiti voi hyvin, vaik oon sanonu etten voi todellakaan hyvin jos mun pikkuinen kiikutetaan suoraan johonkin hiton happikaappiin! :kieh: En siis osaa muuta neuvoa, kuin että kysele useammalta taholta ja kuuntele myös itseäsi...

Joku mainitsi inkivääristä glögissä. Ite rakastan inkivääriä, enkä usko et siitä olis pienissä määrissä haittaa. Sama pätee noihin muihinkin kiellettyihin aineisiin, että kohtuus mukana kaikessa. Join minäkin tuossa yks päivä mehua missä oli A-vitamiinia, mutta paljon kuitenkin alle sen raskaudenaikaisen saantisuosituksen rajan...

Syömisestä ja ruokavaliosta sen verran, että itse oon alkanut duunaan ison salaatin joka päivä. Se on ihan kotoota opittu tapa, mut jotenkin jäi sit jossain vaiheessa pois kun muutin omilleni. Nyt voisin ahmia sitä kilokaupalla, ja aion pitää sen tapana vastakin. Jotenkin ihan automaattisesti vähentynyt kaikki rasvainen, suolainen ja punainen liha, mut sellasen kokonaisen broilerin ostin kyllä kaupasta eilen ja äsken laitoin sitä leivän päälle, nams. Jugurtteja, mysliä, hedelmiä syön joka päivä. Silti olo on väsynyt ja nuutunut, mutta ootan sitä, että kun on vihdoin tää pikkunyytti päässyt syliin asti niin ehkäpä alkais huomaamaan näiden huomattavasti tervehtyneitten elintapojen vaikutuksen!

Vauvamasu on ilmestynyt! Eilen mulle valkeni, et ei tää kyllä oo siitä alkuvuoden painonnoususta ilmestynyt pömppö, kun on niin kova ja kiintee. Vauvahan se siellä kasvaa ja masu nyt sen mukana sitten. Pitääkin muistaa ottaa kuvaa ja laittaa tänne. :)

Tyttö- ja poikasykkeet kiinnostais muakin. Syke siis viimeksi Neuvolassa 147.

Muuten on omat fiilikset olleet aika leppoisat nyt. Onhan noita asioita mistä stressaa, esim. uutta kämppää etin meille koko ajan, mut ei oo nyt niin helppoa kun mies on edelleen duunista breikillä, kun mieluummin ottavat vuokralle sellasia keillä on vakaat tulot. Mut mielialanvaihtelut on mulla tasaantuneet, ja kun mies on ollut kotona nyt niin taloudellisen tilanteen heikkenemisestä huolimatta meiän keskinäinen suhde on palautunut entiselleen ja tunnelma kotona on ihanan rauhallinen. :heart:

Tunnelmallista talvi-iltaa kaikille toivoo:

Namida ja Pikku-Emppu 17+3
 
Nitta: Onnee hyvistä uutisista!

Lääkkeistä sen verran, että mulle kans määrättiin sellasta kortisoni voidetta jota ei sais raskaana ollessa käyttää, lääkäri totes huolettomasti et tottakai voi käyttää ja apteekista sanoivat et eivät suosittele ainakaan pitkäaikaista käyttöä, mutta päätös jää minulle itselle. Olen nyt sitten koittanut pärjätä ilman..... Anoppikin vannotti ennen ulkomaan reissua, että en rasvaa saa käyttää että voi rauhassa lomailla ulkomailla eikä miettiä minua ja minun rasvojani. :D

Itse kävin kans neuvolalääkärissä tänään ja laitan tietoja kans kehiin. Mukava nähdä mitä muille masuille kuuluu. :)

Hb 128 -> noussu multivitan avulla vähän
Verenpaine: 135/73 -> Mulle tosi korkee, mut tulin vähän kiireellä paikanpäälle. :)
Painon nousu/vko: 133g -> Jalkojen päällä kiirreessä työskentely pitää painon kurissa
Syke 160

Jos oikein muistan niin korkea syke tarkoittais poikaa.... Korjatkaa toki jos ole väärässä. Mutta sykkeen ja olon perusteella se poika olis tulossa. :)
Rakenne ultra mulla vasta 4.12.... Joten saa vielä odotella mitä sieltä löytyy... :)

orpk86 ja Boris 16+1
 
Pitkästä aikaa aktivoidun kirjoittelemaan! ;)

Nitta: äärimmäisen suuret onnittelut hyvistä uutisista!!!! :D en voi kuvitellakaan, miten helpottuneita olette! =)

sykkeistä: eikös se ollut, että korkea syke=tyttö (n. yli 150), matala syke=poika (n. alle 150)...? meillä on ollu tässä toisen kohdalla ihan sama syke kuin esikoisellakin, joten tukee vain tätä minun poikaoloa. :) muutenkin oli np-ultrassakin millilleen saman kokoinen kuin esikoinen samaisessa ultrassa, heh! :D noh, silti täytyy sanoa, että tyttöä toivoisin, mutta ennusmerkit osoittavat niin vahvasti toista, joten olen jo ihan täysin asennoitunut poikavauvaan. :heart:

Sokerirasituksessa kävin, ja 2 poikkeavaa arvoa, PLAAH!!! :kieh: todella ärsyttävää. nyt kotimittauksella ja ruokavaliolla pyritään pitämään arvot kurissa, ja ihan hyvin on onnistunutkin.

maha alkaa jo kasvaa, mutta ei se silti mikään selkeä raskausmaha vielä ole, joten hetken aikaa vielä vähän peitellään...ettei tule uteliaita katseita ja kukaan ei silti uskalla sanoa tai kysyä mitään. Suvulle asia on jo paljastettu! tuli todella helpottunut olo. :D

ultraan vielä pitkä aika, melkein 1,5kk...vähän jotain liikehdintää olen alkanut tuntemaan. ei mitään yksittäisiä potkuja, vaan sellaista kohdun "supistelua" ym. tuntuu lähes päivittäin. silti huoli on jotenkin tosi suuri, kun vkl:na tuli tehtyä pari sellasta liikettä, että tuli tunne, että jotain on pielessä. mutta kun ei ole doppleriakaan, niin täytyy vaan luottaa noihin epämääräisiin kohdun tuntemuksiin...

vaikka ite oon niin huono kirjottelemaan, niin tykkään tosi paljon käydä monta kertaa päivässä lukemassa kaikkien kuulumisia, joten kiva kun muut ovat aktiivisempia!!! :LOL:

15+2 :heart:
 
Terveiset yövuorosta!!!
OI, kiitos kaikille hengessä mukana olleille, kyllä helpotti ja kovasti, oikeastaan tänään tajusin vasta kuin paljon asia on painanut mieltä, nyt onneksi helpotti!!!

Sipulisankari: koitahan hillitä itteästi, mulla esikoinen meinasi syntyä jo viikoilla 24 ku oli niin pahat supistukset ja 3 päivää olin silloin sairaalassa nesteytyksessä...

Sokerinrasitus olis itelläkin eessä vkolla 26 :/ Tsemppiä kaikille joilla ollut arvoissa häikkää =)
VAunuista sen verran että käytettynä meinaan ostaa ja pikku hiljaa niitä nyt uskaltais jo alkaa katteleen... Ukon siskolta saadaan pinnasänky + kaukalo, toisen pinnarin tosin meinaan ostaa vaikka kirpparilta yläkertaan.. ajatus olis että nukuttais kaikki yläkerrassa alusta asti mutta mie sitten ekan "yöheräämisen" jälkeen siirtyisin alakertaan loppu yöksi että muut saa nukkua rauhassa... toivotaan että tämäkin tyttelia alkais nukkumaan täydet yöunet jo 3kk iässä niinku isosiskonsa, vaikka aluksi ne yöt oliki yhtä hel**ttiä ja kaikki oli vaan nukkuma asennosta kiini =)

Influenssarokotetta en meinaa ottaa vaikka työn puolesta siihen melkein "pakotetaan".... toissa vuona otin ja olin niin kipeä koko kevään ettei mittään raijaa ja normaalisti en ole kipeä koskaan!!

Tulevalle isälle meinaan sukupuolen vasta paljastaa isänpäivänä, aattelin netistä tilata bodyn jossa lukee vaaleanpunaisella että Isin kullannuppu :D

Olikohan mulla muuta...? No liikkeet tuntuu jo tosi selvästi (n.3vkoa tuntenu), kokoajan voimistuvat

Niin ja syke meilä neuvolassa mitattiin 2 viime viikola ja oli 150 ja tyttö tulossa eli näin meilä...

Nyt jatkan kamppailua tämän yövuoron kanssa... mulla on nyt 4 yön putki ja ensimmäinen yö on mulle aina vaikein :/

17+ 2
 
Viimeksi muokattu:
Sykkeistä tulin vielä kommentoimaan. Tytöllä ajatellaan olevan nopeampi syke ja pojalla hitaampi. Mä en niitä rajoja muista, mutta vertaan omia tyttö- ja poikaraskauksia. Mulla pojan sykkeet ollu vähän matalampia, kun tyttöjen. Tosin vielä näin aikasessa vaiheessa raskautta ne on muutenkin korkeammat. Ei niistä nyt oikeasti paljookaan voi päätellä. Hauskaa ajanvietettä vaan arvuutella. :)
 
Yölliset terveiset unettomalta! Jurppii, kun ei pysty nukkumaan, kun muutenkin on ihan yltiöväsynyt ja työt alkaa kasilta aamulla. Miten sitä jaksaa? Mulla on ollut voimattomuuden kanssa ongelmia, vaikka olen viikon vuosiloman jälkeen ollut vasta kaksi päivää töissä. Otin etapiksi yrittää sinnitellä töissä ens viikon tiistaihin, kun silloin on tärkeämpi työjuttu. Mutta, mutta... Nyt tuntuu että jokainen päivä on liikaa ja en vain jaksa. Joo, mulla on mielialat matalalla. Täällä on ollut puhetta lääkityksestä. Itselläni on mielialalääkitys ollut jo useamman vuoden, eikä sen lopettaminen ainakaan kokonaan tule kysymykseen - silloin voisin melko varmasti aika huonosti. Lääkitys selvitettiin, kun aloimme suunnittelemaan raskautta, ja lääkärit tarkistivat teratologisesta tietopalvelusta, mikä heidän kantansa on lääkityksen jatkamiseen. Todettiin, että sikiölle on pieniä riskejä lääkityksestä, mutta että äidin vointi on kuitenkin tärkeämpi, joten lääkitys säilytettiin ennallaan. Nyt yhden lääkeaineen määrää on jouduttu lisäämään, kun lääkepitoisuus veressä luonnollisesti laskee raskauden aikana. Tietty on pieni pelko takaraivossa, että mitä vauvalleni kuuluu, mutta yritän luottaa lääkärien arvioon siitä, mikä on kokonaistilanteen kannalta hyväksi. Vauvalle ei kuulemma ole hyväksi sekään, että äiti on kovasti masentunut? Tällaisen muistelen kuulleeni.

Mitenköhän sitä jaksaa huomisen töissä?

Voimia jokaiselle väsyneelle tai muuten vain ahtaalla olevalle. Ja onnea hyviä uutisia saaneille!
 
tervetuloa uusille munkin puolesta! :flower:

ja ONNEA hyviä uutisia saaneille!! ihanaa että kaikki on hyvin :) :heart:

influenssarokotetta en varmaankaan ota.. tytölle se on vissiin joka syksy annettu, mutten nyt ole varma etetaanko sillekään.. muutama vuosi sitten otin sen kun työpaikka tarjos niin olin enemmän kipeenä kun pariin edelliseen vuoteen yhteensä.. niin siitä on jääny sellanen ajatus että parempi olla ilman :)

lääkkeistä sen verran että mulla ei ole mitään muuta säännöllistä lääkitystä kun tramal, kipulääke, kun on tuolla si-nivelissä vähän haikkää ja järkyttävää kipua.. noh, raskautumisen jälkeen olen sitten satunnaisesti vain ottanut panadolia (panacodiakin kuulemma voisi ottaa mutta mulle tulee siitä huono olo niin en oo viittiny) jos on ollu tosi kipee olo.. mutta raskauden edetessä on kyllä se vaiva helpottanu.. nyt epäilen että issias vaivaa.. meinaa oikee jalka lähtee alta melko usein ja vetää sillein ilkeesti pakarasta reiteen.. mutta kaipa tää tästä.. sellasen tukivyön joudun niiden nivelien takia hakemaan lainaksi varmaan jo loppuvuodesta.

sykkeet edellisessä raskaudessa oli siinä 150-160 välillä ja tyttö tuli, huomenna on m
ulla neuvola ja pääsen kuuntelemaan sydänäänet niin saa nähä tuleeko samoja lukemia vai jääkö alemmas. koti dopplerilla mä olen saanut jotain 140 kieppeillä, mut siis vaan niin et siinä näytöllä käy se luku ja häviää, en oo ossannu oikein kohdistaa mihinkään kun en tiiä mistä kohtaa pitäis kuunnelle :D huomenna sitten sekin selviää, jee!


sairaslomalla olen mä jälleen. oksettaa, väsyttää yms.. menis hitto vie jo ohi :) to-pe yö ois käytävä kokeilemassa työntekoa ja sit alkaakin talviloma. pidän sen jo nyt jos en sitten kevät puolella kerkeekkää :)
ja sitten perjantaina kutsuu MADRID koko viikoksi.. ihanaa päästä reissuun, tosin hieman arveluttaa lähteä ulkomaille kun tuntuu että oon ylihysteerinen jo täälläkin ruokien kanssa :D ja sit myös jos oon hirveen huonovointinen niin aika kiva 4 h lento on eessä :D lähdetään koko perheen voimin reissun päälle, tykätään matkustella paljon ja kesälläkin oltiin pari viikkoa kreetalla autoilemassa ja vähän patikoimassa. nyt on sitten viiminen reissu koko perheen kanssa ainakin 1,5 vuoteen :) en ihan pienen lapsen kanssa sitten viiti matkustaa ja olen niin huono jättämään lasta/lapsia kotiin ja ite reissaamaan että voi olla että menee parikin vuotta ennen kun seuraavan kerran oon matkalle lähdössä.

töissä olo hieman helpottunut kun pääsin vanhasta tiimistä pois ja nää kiusaajat jäi sinne.. nyt ei tarvii niitäkään enää nähkä kun satunnaisesti, mut parasta on se etten joudu työskentelemään heidän kanssaan. esimies ei näihin juttuihin puuttunut mitenkään vaikka oli tietoinen, nyt vaihtui sitten lähin esimieskin niin avot, kyllä nyt alkaa taas elämä hymyillä :)

joku mainitsi että rahatilanne on tiukilla, tsemppiä sinne! toivotaan että jossain vaiheessa sitten taas töitä on ja vähän tulee enemmän rahaa.. oon kuullu sanottavan että vaikeat ajat yhdistää :)


koska teillä muilla on ollut se sokerirasitus mulla oli viime raskaudessa dieettihoitoinen gdm, ja ajattelin että oisko mullakin jo pitänyt olla se rasitus.. onko siinä jotain tiettyjä viikkojä että koska se on?


eipähän sitten taas erikoisempia, lunta tulla tupruttaa täälläkin oikein urakalla, joten ulos heitin jo pihavalot tohon terassin kaiteeseen.. tytön huoneeseen laitan sitten vasta marraskuun puolivälin aikaan :) mutta kynttelikön meinasin jo tänään kaivaa.. kun onhan marraskuu jo huomenna :D

m-m ja hippu 14 +3
 
  • Tykkää
Reactions: Ylläri iltatähti
Huomenia :)
Nitta ja Jessix aivan ihania uutisia,sydänlämpöisetonnittelut molemmille :)

Nitta ihana ajatus tuo isäinpäivälahja body jolla kerrot tytöstä :)

Mulla selkä kipuilee edelleen ajoittain,olen niinä päivinä jolloin kipua ei ole yrittänyt liikkua nyt otin sauvakävelyn ohjelmaan kun liukkaat tuli ja venyttelen selkää sen jälkeen ja tuntuu että vois olla apua.Painoa on tullut liikaa joten yritän myös olla herkuttelematta ei kylläkään vielä hyvin tuloksin mutta yritetään...

Ensimmäiset äitiysfarkut ostin H&M:ltä eilen..hypistelin kyllä muitakin vaatteita mutta vielä hillitsin mieleni....

Influenssarokotteen otin.Olen ottanut viimeiset kymmenen vuotta ja samoin vanhimmat lapseni jotka kuuluvat munuaissairautensa vuoksi riskiryhmään myös ja koskaan kun muut kuumeilleet meillä ei ole sairastuttu muistan 6 vuotta aikaa kun vasta seurustelin mieheni kanssa hän oli viikon tosi kipeä ja ajattelin että onneksi juuri rokotteen takia ei tarvi minun tuota sairastaa.Minun vanhemmilla lapsillani on perinnöllinen munuaisairaus joka johtui minun ja ex-mieheni geeneistä.Vanhin lapsista on saanut jo munuaissiirron ja tytöllä onneksi sairaus ei ole edennyt niin nopeaan tahtiin toivotaan että oma munuainen kestää aikuisikään saakka.Tämä sairaus on vauvan kohdalla poissuljettu kun eri isä,mutta olen viettänyt viikkoja lastenklinikalla ja nähnyt paljon,suurin ja hartain toiveeni on niinkuin kaikilla muillakin että vauvani on terve.Esikoiseni sairaus todettiin hänen ollessa 8-vuotias ja tytön sairaus geenitesteillä puoli vuotta myöhemmin,se oli elämäni rankin vuosi.Mutta jokaisesta terveestä päivästä on nautittu nyt varsinkin kun poika sai siirron sitä edelsi rankka 2v ja 9 kk kestänyt dialyysivaihe.Tulipas tämäkin vuodatettua nyt..

Taisin laittaa jo viimeksikin ja toivottavasti teen sen oikein eli Päivitys pyyntö LKS synnäri ja tyttöolo.Täällä tais olla jokunen muukin LKS:ssä synnyttävä ? Meillähän täällä Lapissa yhteen piiriin kuuluu tosi ison alueen ihmisiä itselläni matkaa synnärille on 100 km :) eli ajoissa on lähdettävä ;)
Terveisin Ylläri iltatähti 18+6 huomenna poksuu !
 
Mansikka-Maija Suuren riskin omaavilla sokerirasitus täällä Turun suunnalla on viikoilla 12-16. Itse menen huomenna testiin. Sukurasite kova+ oma pco lisää kans tota riskiä, näin olen lukenut.

Tatja+pikkuinen 14+4
 
Ihanaa, Nitta ja Jessix! Kyllä varmaan onkin helpottunut olo, kun saa selkeitä vastauksia.

Vuodatuksia ja omasta navasta saa ja pitääkin kirjoittaa. Sitä varten täällä ollaan! On niin hyvä lukea toisten kokemuksia, kun muuten luulee olevansa ongelmiensa kanssa yksin maailmassa. Kummasti helpottaa, kun huomaa, että muilla on ihan samanlaisia vaivoja. Tai sitten erilaisia muita ;).

Mulla oli mielialalääkitys monta vuotta ja lopetin sen heti, kun huomasin olevani raskaana. Lääkäri oli sitä mieltä, että pitää lopettaa. Tein sen liian nopeasti ja tuli vähän huimauksia vierotusoireina.
Nyt kuitenkin soitin tuonne teratologiseen tietokeskukseen kysyäkseni omepratsolin käytöstä ja siinä tuli puhetta myös masennuslääkkeistä. Sieltä kerrottiin, että omepratsolia (närästys- ja mahahaavalääke) voi hyvin käyttää raskauden aikana. Myös masennuslääke Sepramia olisi hyvin voinut käyttää raskauden aikana, eli turhaan lopetin sen.
Teratologisen tietokeskuksen lääkäri sanoi myös, että äidin masentuneisuutta pidetään huonompana vaihtoehtona kuin näitä pitkään käytössä olleita lääkkeita.

Ehkä aloitan tuon mielialalääkkeen uudelleen, kun pelottaa varsinkin synnytyksen jälkeisen masennuksen mahdollisuus. Nytkin tuntuu tämä yksinään odotus ajoittain tosi raskaalta.

Tähän asti aika on mennyt nopeasti, mutta nyt olen ruvennut odottamaan rakenneultraa niin kovasti, että tuntuu kuin aika ei kuluisi millään. Tämä kotona nysvääminen saikkarilla tietysti myös aiheuttaa sen. Ensi viikolla menen kyllä töihin. Tuntuu että väsymys on alkanut hellittää, mutta kyllä olen nukkunutkin!

Pahoinvointikin on vähentynyt. En uskalla sitä vielä kauheasti hehkuttaa, mutta välillä on jopa päiviä, etten oksenna lainkaan ja muutenkin olo on lähes normaali.
Kuvotuksen ja oksetuksen tilalle on kuitenkin tullut tuo närästys. Voisikohan kohtu painaa jo vatsaa ja aiheuttaa siten nuo närästykset. No mutta nyt mulla on siihen lääkettä. =)

Onko jollain muullakin kengät jääneet pieneksi? Musta on kasvamassa ihan elefantti. Vaatteet olen joutunut ostamaan kaikki uudet, että saisin tän masun johonkin mahtumaan. Ja nyt ei mitkään entiset kengät mahdu jalkaan. Kalliiksi tulee! Onneksi on Huuto.net.

Tämän vuodatti
Myymamma 16+5:heart:
 
Pikaisesti lyhyt tilannepäivitys kun appiukko tuli kyläileen ja hän tykkää enemmän leikkiä lasten kanssa kuin seurustella mun kans. ovat siis nyt lastenhuonessa leikkimässä :D

sykkeistä on ollut puhetta, minusta korkeasyke on tytön ja matala pojan. On pitänyt ainakin meidän lasten kohdalla.

Liikkeitä odotellaan täällä kuin kuuta nousevaa. Viime viikolla tunsin yhtenä päivänä ihan selviä tönäyksiä, mutta sen jälkeen ei mitään. Kaikkea pyörii mielessä, onko kaikki hyvin kun ei mitään vielä tunne. Oonkin pyörinyt noilla nettikirppareilla ja katettu doppleria. Siinäkin mietityttää että jos ei löydäkään sydänääniä niin sitten sitä vasta ollaan paniikissa.

Influessarokotuksia en ole ottamassa, enkä rokotuttamassa lapsia. Jännä kun ei neuvolassa ole edes puhuttu mitään koko rokotuksesta äitiysneuvolassa eikä pojan 8kk neuvolassa.

nyt laittaan ruoka ennen ku mies tulee kotiin.

House 14+5 (muistaakseni):)
 
Tosi moni täällä tuntuu panikoivan sydänäänten kuulumattomuudesta, mutta veikkaanpa, että teillä olisi jotain muitakin oireita, jos vauvan sydän olisi lakannut lyömästä. Että eiköhän se siellä naksuttele, vaikkei aina osu kuuntelevan kohdalle. :p
 
Hei!
Mut saa poistaa listoilta, en ole aikoihin jaksanut tätä seurata saati kirjoitella kun palsta on käynyt niin hiljaiseksi ja siirryin toiselle aktiivisemmalle palstalle. Todella kurja kun se facebook on vienty täältä keskustelijat. En oikein koskaan olekaan ymmärtänyt, miksi pitää tänne tulla alkuun kirjoittelemaan ja heti perustaa ryhmä toiseen formaattiin...?
Mutta oikein paljon onnea loppuraskauteen teille, jotka tänne kaikesta huolimatta olette jaksaneet kirjoitella, ja tsemppiä ja kaikkea hyvää! :flower:

Ariet
 
Huomenta :)
Toive olen kanssasi samaa mieltä että kirjoittelutahti on minusta sopiva :) ja varmaan taas kun koittaa marraskuu tai sehän on jo tänään mutta kun alkaa kaikilla olla rakenneultria niin päivityksiä taas tulla tupsahtelee tiuhempaan :)

Dopplerista ollu puhetta itse kattelin raskauskeiju sivuilta niitä ja olin jo tilaamassa kunnes miehen kanssa sitten juteltiin että minut tuntien mie oisin se vatsalla joka hetki ja jos ääniä ei sit kuuluiskaan aina niin sit tulis vain monta unetonta yötä joten yhdessä päätimme et luotamme mutu tuntumaan että kaikki on hyvin :)

Mulla alkaa nyt rankempi työputki isäinpäiväle asti jolloin olen kyllä viikonloppuvapaalla.Täytyy kuiten kokeilla jaksaa, huomenna nuorimmainen ( mieheni poika) menee partioleirille ja isommat isänsä luo joten elän toivossa kun tulen iltavuorosta että saisin vähän hemmottelua,saas nähä miten mamman toiveitten käy ;)

Mukavaa torstaipäivää kaikille :)
Ylläri iltatähti 19+0 poks
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Myymamma
Palstan aktiivisuudesta olen Toiveen ja Yllärin kanssa samaa mieltä. Mulle riittää tämä kirjoittajamäärä. Pysyy hyvin kärryillä. Esikoise aikaan kirjottelin todella aktiivisella foorumilla, jossa oli kauhee määrä kirjottajia. Oli niin paljon tekstiä, että ikinä ei pysynyt kärryillä, kuka oli kuka ja mitä kellekin kuului. Tuntui, että omatkin tekstit vaan hukkui sinne valtamereen. Kävin eilen illalla mielenkiinnosta läpi tietämäni odotusaiheiset keskustelupalstat ja huhtikuisten keskusteluista tämä meidän foorumi oli ehdottomasti aktiivisin. En sitten tiedä, missä lie Ariet käy keskustelemassa. No, mutta onneksi meillä on näin mukava ja positiivinen oma "pieni"porukka täällä. Jatketaan samaan malliin. :)

Eipä mulla muuta. Täytyy jatkaa siivouspäivää. Palkinnoski pääsen iltapäivällä pitkästä aikaa kampaajalle. On jo aikakin, kun tää mun reuhka kaipaa pientä laittoa. ;)

Natte ja Tinja 16+3
 
Moi!
Täällä porskutellaan eteenpäin ja "Väiskiä" kasvatellaan. Tiistaina illalla lähdin kävelylenkille ja enkös mä perkule kaatunu, onneks polvilleen, mut silti säikähdin kamalasti, et mitäs nyt... Onneks ei masussa ole tuntunut mitään outoa, eikä ole tullut mitään vuotoja tms. että kaipa siellä kaikki on hyvin. Ens viikon perjantaina on taas neuvolapäivä, jolloin näkee sit taas omin silmin, et kaikki on ok. Sokerirasitus on huomenna, se vähän jänskättää. Toivottavasti kaikki arvot on kohdillaan! Mukavaa marraskuuta kaikille!

Nohna + "Väiski" 16+1 (tai ehkäpä 16+6)
 
Viimeksi muokattu:
Tosta kirjoittamattomuudesta (meniköhän nyt oikein) sen verran, että itse tiedän olevani silloin tällöin melko laiska. Kuitenkin käyn aina viestit joka päivä lukemassa ja oon menossa mukana. Oma elämä tuntuu vaan olevan aina niin tysää kun ei liikkeitä vielä tunnu ja seuraavaan neuvolaan ja ultraan on vielä aikaa :D
Jatkuuko juttu marraskuu ryhmässä vai, oon vielä aika ulkona näistä käytännön jutuista täällä..
Napppi ja peikkolapsi (miehen keksimä nimitys :D ) 16+3 <3
 
Neuvolakuulumisia tältä aamulta:

Paino: +150g/viikko, alusta laskien noussut 1,6kg.
Verenpaine: 98/63
Pissa: puhdas
Syke: 145-155:heart:
Liikkeet: +

Eli kaikki kunnossa. Jälkeenpäin vähän ihmettelin, että hemoglobiinia ei otettu taaskaan,
mutta kai he tietää mitä tekee :)
Influenssarokotuksen jätin vielä ainakin ottmatta, mietin ensi kertaan saakka. Poika sai rokotteen. On mielestäni niin pieni(1v3kk), että haluan välttää jos tulisikin pahana ja jos saisi jonku jälkitaudin tms. Perusterve poika kyllä on, enkä luultavasti paljoa isommalle tuota rokotetta ota. En siis sinänsä pelkää rokotteita, ainoastaan näin raskausaikana kaikki lääkkeet mietityttää.

Poika oli ihan ihmeissään, kun kuunneltiin vauvan sydänääniä. Vielä kuuntelun jälkeenkin katsoi minua ihan hämmentyneenä :D

Minustakin kirjoitustahti on juurikin sopiva täällä :) Pysyy kärryillä, kun ei ole liikaa porukkaa ja ihmiset tulee "tutummiksi" :)

Hjannah&Pallero rv 18+3:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Napppi ja Namida
Oikein paljon onnea loistavista uutisista Nitta ja Jessix! :heart:

Sokerirasitus oli tänään. Se vissiin oli nyt vähä väärään aikaan ku olis pitäny kai olla jo ennen viikkoo 16. Tai ei olis tarvinu ku vasta sitte rv26 mutta ku nyt päätin ressata asiasta ja pyysin päästä aikasemmin.

No paastosokeri oli 4,2 eli kuulemma loistava (Olikohan se raja 5,5 nykyään, en kysyny. Viimeks oli suositus olla alle 4,8 ja ehdottomasti piti olla alle 5,2). Viime raskaudessa oli 4,7-5,2 välillä ku sillon sai mittarin viikoks kotiin, eli paljon parempi ku sillon missään mittauksessa. :D Muut arvot tietää sitte ens viikolla, mut mittaaja sano, et ei millään usko, et ne heittää ku tuo ek arvo oli niin hyvä. Mut sittenpähän tietää. Nyt ainakin näyttäs et viime raskauden jälkeinen 17 kilon painonpudotus on parantanu rutkasti sokeriarvoja :)

Kiitos edelleen kaikille myötätuntoa lähettäneille!
Lähetykset varmaan tuli perille kun olen voinut paljon paremmin ku aikoihin. Tämä läheiseni oli meillä viime viikonloppuna ja tuli juteltua ja itkettyä asiaa. Ehkä se on hetkeksi auttanut kun sai kohdattua ja käsiteltyä asiaa.

En sitten tiedä onko nyt alkanut muutenkin se paljon puhuttu energinen toinen kolmannes. Tai siis toinen kolmanneshan on alkanu jo, mutta energisyys löysi paikalle vasta nyt! Tuntuu, että oon enempi oma itseni ku kolmeen kuukauteen. Jotenkin koko raskausaika tähän asti on menny niin sumussa väsymyksestä ja mieli maassa, että oon ollu ihan yllättyny tällä viikolla kuinka hyvin oon jaksanu töissä ja jopa nauranu ja viihtyny siellä ja kuika ihania leikkejä on ollu esikoisen kanssa ku oon pitkästä aikaa ollu kunnolla läsnä ja osannu hassutella, enkä vaan koko ajan väsyny ja tuskastunut. (Siis kyllä tänäänki oli väsy työpäivän jälkeen ku oli aika fyysistä hommaa tällä kertaa, mutta ei semmosta apatiaa enää.) Voi kun tää olotila kestäis! Kaikenlaiset fyysiset vaivat vielä jotenki kestää, mutta en haluais enää upota siihen samaan puuroon, missä viimeset 3 kuukautta tuli tarvottua! Ehkä tämä antaa toivoa muillekkin, joilla on ollut mieli maassa, että se valoisampi aika saattaa olla ihan kulman takana!

Palstan aktiivisuudesta: Mulle ihan ok tahti. Uskoisin, että keskustelu vilkastuu entisestään viimeistään äitiyslomalla. Itse huomaan, että nyt ku onkin yhtäkkiä seesteisempi vaihe raskaudessa, niin ei ole niin paljon sanottavaa. Ihanaa kun hetken päästä alkaa tulla rakenneultrakuulumisia. Itselläni on siihen vajaa 2 viikkoa aikaa.

Moika ja Nuppu huomenna poksuu 19+0
 
  • Tykkää
Reactions: Namida
Ai niin yks juttu unohtui.

Saatan olla jo ihan pimeä teidän mielestänne, mutta odotan innolla synnytystä! Viimeksi se kesti toosi kauan, mutta loppujen lopuksi selvisin vähillä vaurioilla ja lopussa kaikki tapahtui vauhdikkaasti parin päivän hidastelun jälkeen. Se fiilis sen jälkeen oli vaan niin eufoorinen, ihan ku olisin jonku valtavan urheilusuorituksen jälkeen tullu maaliin, että jos se lasten hommaaminen pelkästä synnyttämisestä olisi kiinni, niin haluaisin synnyttää monta kertaa! Tätä raskausaikaa vaan ei tarttis aina kokee ja olishan ne lapsetkin siinä sitte hoidettava... Mutta jotenki oon ihan koukussa siihen synnyttämiseen ja tietenki oletan, et kaikki menee taas hyvin. En osaa yhtään pelätä ja valmistaudun siihen henkisesti niinku johonki maratooniin. Huvinsa kullakin...
 
  • Tykkää
Reactions: Namida ja Myymamma
Kyllä mullekin tämä keskustelumäärä on ihan sopiva, onhan sitä muutakin tekemistä, kuin roikkua netissä. Ja jos kaipaa lisää juttuja, on paras ryhtyä itse aktiivisemmaksi ;).

Moika, mulla on ihan samanlaiset fiilikset; että toinen kolmannes on alkanut, mutta energia on unohtanut tulla kehiin mukaan. Edelleen siis odotan sitä vaihetta.

Pahoinvointi unohtaa minut välillä muutamaksi päiväksi, mutta palaa sitten sitäkin ärjympänä.

Eipä tässä vaiheessa enempää valituksia. Kunhan pääsis jo rakenneultraan. Mulla on neuvola kyllä onneksi ensi viikolla, niin tuntuu että edes jotakin tapahtuu.

Myymamma 16+6
 
Minäkin käyn päivittäin lukemassa kuulumiset, vaikken paljoa kommentoikaan. Varmaan aktivoidun jossain kohtaa enempi. Nyt vaan tuntuu, ettei mitään ihmeitä tapahdu :)

Mulla oli tänään sokerirasitus ja sain jo tuloksetkin. Sulkeissa mitä pitäisi olla.
Paasto 4,8 (alle5,3)
1h 10,4 (alle10)
2h 7,5 (alle 8,6)

Keskimmäinen arvo koholla ja saan ens viikolla mittarin kotiin, jotta voin seurata arvoja. Ei tullu yllärinä, et ei ihan priimaa ollu, mut melkein kuitenki. Nyt pitää syädä terveellisesti ja jatkaa lenkkeilyä. Olen liikaa herkutellut :ashamed:

Dopplerista Kuuntelen päivittäin pikkuista. Välillä ei löydy sykettä, mutta kun myöhemmin kokeilee niin löytyy. Tulee niin heltynyt olo, kun kuulee pikkuisen nopsaa sykettä.

Tatja+pikkuinen 14+5
 

Yhteistyössä