Huhtikuun Hurmurit 2013 *Lokakuussa*

Annelelle Tervetuloa, kiva saada taas uusia :)

linea negraa ei oo näkynyt, näkyi esikostakin tosi haaleana ja vaan napaan asti.

Mulle ei neuvolassa edes mainittu sokerirasitusta, mutta ei kyllä ollut puhetta esikonkaan odotusaikana, BMI on mulla himpun yli 21, johtuu kai siitä. Eikä meillä kyllä oo suvussakaan mitään rasitusta asiasta.

Liikkeitä epätoivoisesti yritän tunnustella, mutta ei oo mitään sen suuntaistakaan ollut, ilmaa vaan maha täynnä hyvin herkkupitoisen ja sekalaisen ruokavalion jäljiltä :rolleyes: Ens torstaina on seuraava neuvola, siellä saa kuulla sitten taas sen ihanan jumps-jumpsin! Tosin mulle kyllä iski tossa jo taas pelko, että onkohan kaikki kuitenkaan hyvin :( Inhottava fiilis, kun yrittää iloita ja nauttia ajasta, mutta sitten tulee ikäviä ajatuksia ja on pakko jotenkin "jäädyttää" kaikki ilo seuraavaan varmistukseen asti. Hmph. Ajattelin ens viikolla varailla jo rakenneultra-ajan marraskuun puolivälille, niin on jotain, mitä odottaa :D

Rattaista oon nyt aika varmasti päätynyt Phil&Tedseihin. Ne on aika muuntautumiskykyiset vauva+taapero ja taapero+taapero-vaiheeseen ja käy hyvin sitten yhdelläkin lapsella ja saa kaukalonkin kiinni. Menevät pieneen tilaan ja isoilla renkailla koirienkin kanssa pääsee hyvin lenkille. Jos jollain on kyseisestä merkistä kokemusta, niin saa jakaa niin hyvät kuin huonot puolet :)

Mä en jotenkin malttaisi odottaa sitä aikaa, kun pääsen penkomaan vinttiä ja kaivelemaan vauvatavaroita esiin :D

Nanski + toukkalainen 14+1 (JO! :heart:)
 
Moi pitkästä aikaa!

Ihan ekaksi pahoittelut kaikille surun kohdanneille! :hug:

Ja tervetuloa uusille!

Mulla on kirjoittelemiset jääneet pahoinvoinnin ja väsymyksen takia ihan minimiin. Oon käynyt seurailemassa, mitä teille kuuluu, mutta pitkiä aikoja en ole pystynyt koneen ääressä istua, kun on kuvottava olo jo iskenyt. Nyt alkaa pikkuhiljaa helpottamaan ja oksentelut on vähentynyt onneksi. Väsymyskään ei oo enään niin kova ku aikaisemmin. Kyllä tää siis tästä.

Mun LA.n saa muuttaa päivää aikaisemmaksi eli silkkii LA 16.4.

Kävin ekassa neuvolassa vk 11 ja siellä ultrattiin. Mikä helpotus, kun näin pikkuisen köllimässä masussa. Siihen asti oli ollut niin epävarma olo, että onko masussa mitään, vaikka raskausoireet niin kovia olivatkin. Ensviikolla onkin sitte eka lääkärineuvola jo. Ja sokerirasitukseen mun pitäis mennä ensviikolla myös. Täällä se juotava litku on nykyään sitruunan makuista. Aikaisemmin ollut sitä colan makuista, saa nähä miten tuo alas menee. Ja tuleeko se oksuna heti takas.

Nyt täytyy lähteä valmistautumaan koulutuspäivään. Tämän päivän ku vielä jaksaa niin sitten on viikon loma. Jee!

silkkii ja itu 13+4
 
  • Tykkää
Reactions: Namida
Missä kaikki luuraa? Veispuukissako häh? (nimim. itsehän juuri sieltä pois kokonaan lähteneenä..)

Flunssa päällä edelleen ja töihin piti raahautua kun ei ole kuumetta kuitenkaan. Oikein seksikäs käheä ääni ainakin jos ei muuta..

Nyt on ollut muutamina päivinä ihme jomotusta pitemmän aikaan kerrallaan alavatsalla.. mutta kuulema kuuluu asiaan (asiaa paniikissa tiedusteltu asian kokeneilta..) Kun jotenkin ajatellut että ne on sellaisia lyhyitä repäisyjä/vihlasuja. Kai se möttiäinen siellä vaan kasvaa ja vanuuttaa kohtua.

Toive ja 13+poksista :)
 
Toive Minä ainakin olen täällä! Joka päivä käyn lukemassa mutta harvemmin tulee kirjoiteltua. :) En oo facebookin ryhmässä enkä varmaan aiokaaan mennä.

Rattaista meille kans pitäis hommata jotkut sisarusrattaat. Ei hajuakaan mitkä olisi hyvät. Monet kehuu just noita Phil&Tedsejä, mutta hirmu hintavia ovat. Käytettynäkin näytti olevan 500e! Ottaen huomioon että esikoisen vaunuista maksoin 150e käytettynä, ja ihan ovat toimineet. :D Onko kellään suositella muun merkkisiä sisarusrattaita että voisi vähän laajentaa hakua?

Liikkeitä on tuntunut jo n. rv 12 asti, ensin epämääräistä möyrintää, ja nyt parin viikon aikana jo muutama "potku" tai "tönäisy", mitä lie, varmaan vauva puskee päällä tai pyllyllä napakasti ja se tuntuu potkulta. Kun onhan sen jalat vielä niiiiin pienet että miten potkut voi tuntua?

Eipä tällä erää taas kummempia. Pärjäillään naiset!
NaksuP 15+1.
 
Ei tuolla veispuukissakaan ihan kamalan kova kuhina ole. Ja noista sisarusrattaista sen verran, että meillä oli Emmaljungat silloin, kun lapset olivat pieniä. Olivat hyvät, markkinoiden kapeimmat silloin, eli mahtui kaupoissakin kulkemaan (paitsi Vapaa Valinnassa, missä ei mahdu kävelemään muutoinkaan). Ja menivät juuri ja juuri meidän rintamamiestalon kapeasta ovesta sisään :) Nykyään on onneksi autotalli. Tämän vauvan kanssa ei tartte miettiä, kun lapset jo 7 ja 9 -vuotiaat.

Ja mullahan on ne kahvipaketilla ostetut Ora Jovit :D
 
Toive mulla on myös ollut eilisen ja tän päivän aikana sellasta menkkamaista jomotusta alavatsassa ja alaselässä. Se ei onneksi ole kauhean kovaa se kipu ja mitään vuotoja ei ole, joten kuulunee asiaan. Aikasemmista raskauksista en kyllä muista vastaavaa. Mietinkin, että ehkä mulla on kohtu nyt vähän rasittuneempi tästä raskaudesta, kun raskauksien väliin jäi vaan vähän vajaa vuosi. En tiedä.

Tuplarattaat on meille nyt hankittu. Saatiin juurikin ne mitkä haluttiin ja ihan uutena. Kantokassi täytyy vielä hommata lähempänä kevättä. Meille tulee nämä (jos nyt onnistun linkittämään). Poistuvia värejä saa nyt syksyllä tosi halvalla. Vähän aikasin mäkin nämä hankin, mutta kannatti, kun säästi satoja euroja. Ei näitä keväällä enää näin halvalla saa.
katso liitettä 17465

Nyt lähden kuopuksen kanssa vaunulenkille, kun on niin kaunis ilma. :)

Natte rv 13+6 (huomenna taas poksuu!) :heart:
 
Heipsun! Hieman pitänyt hiljaiseloa, kun on ollut niin paljon kaikkea tekemisstä kotosalla. Ehkä vähän liikaakin, ihan kuin tänään olisi koko aamupäivän ollut harjoitussupistuksia :confused: Eihän noita näin aikaisessa kuulu vielä olla???

Sain onneksi ystävältä dopplerin lainaan ja sydänäänet kuuluu hienosti. Ajattelin, etten sitä tarvitse, mutta on se kiva nyt aina välillä tarkistella, että miten Narsku jakselee =) Liikkeitäkin on jo alkanut tuntumaan, aivan ihanaa! :heart:

Ja ai niin, tänään poksutaan!!!

Ss & Narsku 14+0! (pahoittelut omanapaisesta tekstistä, mutta nyt oon jotenkin niin väsy, etten jaksa lukea aiempia :ashamed:)
 
Täällä kyllä ollaan, en oo vaan saanut aikaiseksi kirjoittaa. Taidan vieläkin olla sen verran varpaillani, että en oikein uskalla suunnitella tulevaa.

Helpottavaa kuulla, että muillakin menkkamaista jomotusta. Mulla on tänne viikonlopun ajan ollut selkä ja vatsa niin kipeä että en oo pystynyt tekemään oikein mitään. En tiedä voiko kohtu tuolla vaihdella asentoaan, kun samalla pieni alavatsan kumparekin on kadonnut. Onkos teillä muilla kokemusta vatsan koon vaihtelusta?

Hanne_ ja Hippu 13+0
 
Minäkin täällä ahkerasti käyn lueskelemassa, ei vaan hirveesti tuu kirjoteltua.. Edelleenkään en jaksa oikeen mitään tehdä, työpäivä vie kaiken mehun tästä mammasta! (ONNEKSI on mies joka jaksaa touhuta..) Taas on kaikenmoisia pelkoja hiipinyt mieleen, vaikka toi rinnan alla oleva (läski)pallo on kyllä aika iso todiste että hyvin kaikki on! :) Katotaan saanko kuvalinkin toimimaan näin kännykän kanssa:



Meidän Äiti + pieni 13+1
 
Ultrassa käyty tänään, niskaturvotusta löytyi 7mm eli todella reippaasti... :( Huomenna istukkanäytteeseen ja viisaampia ollaan sitten kun tulokset tulee, että miten meidän pienen käy... Toivon ja rukoilen että olisi vaan joku "väärä hälytys", kovasti yritti se kätilökin lohduttaa... Tuli aika pommina, tajusin samantien että joku mättää, huomasin turvotuksen heti ja sitä oli ihan päälaella asti... :'( Aamu mennyt vaan itkiessä, ja kohta pitäis kerätä voimat ja hakea lapset päiväkodista. Kenelläkään kokemuksia aikasemmissa raskauksissa tosta turvotuksesta? Mun lapsilla oli molemmilla turvotusta vaan joku 1mm, eli alle "riskilukeman". Vaikka käynti olikin sydäntäsärkevä, saatiin kolme ihanaa kuvaa pikkumötistä :heart:
 
Meidän äiti Ihana masu! Mulla viikkoja just saman verran eikä näy kyllä yhtään mitään vielä.

Jessix Olipa ikävä yllätys! Tsemppiä odotteluun.

Itse tosiaan pelkään vatsan olemattomuutta ja vatsa- ja selkäkipuja. Odotan sitä, että jostain ulkoisesta merkistä, voisi päätellä, että kaikki on hyvin.
 
Jessixille kovasti voimia. Ei ole omakohtaista kokemusta mutta olen kolunnut tuota ketjua missä on samanmoisia tapauksia ollut, niin siellä kirjoittaja on kertonut, että turvotusta oli ollut 9mm. Tutkimuksissa ei löytynyt syytä ja terve tyttö syntyi.
 
Meidän äidin vatsa on aivan ihana jo!!! :) Itsellänikin on jo kasvanut, mutta jotkut kaverit silti sanovat, ettei sitä nyt huomaa...

Jessix paljon voimia odotteluun! :hug: Koska saat veriseulojen tulokset? Kiirehtivätkö tuollaisissa tapauksissa, joissa on epäily, toivottavasti. Kunpa olisi vain väärä hälytys!
 
Jessix Paljon jaksamista, ja voimia odotteluun, toivotaan, että olisi vain väärä hälytys. :)

Minullakin vatsa näkyy jo selkeästi, ja onkin hyvin kasvanut,(esikoinen)
vaikka painoa ei kuitenkaan ole tullut, kuin joitakin satoja grammoja. Kävin tänään toisessa neuvolassa, ja kaikki oli edelleen hyvin. Mitä nyt terkkari varasi minulle lääkäriajan jotta saisin stressilomaa. Meillä kun töissä on asiat aika huonolla mallilla. Se tuo liikaa stressiä, joka ei taas tee vaaville yhtään hyvää.
Harmittaa vaan kun unohdin kysyä saako maksalaatikkoa syödä ollenkaan, siihen kun on tullut kova himo! Tiedättekös te muut miten asia on ,että saako syödä?

Pikkuisen sydän jumpsutti hirmuista vauhtia. Nyt vain ensi kuun rakenneultraa odotellessa.

Vointeja kaikille!

Ada Amelia + Oliivi 15+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Sipulisankari
Keskiviikkona oli nt-ultra ja verikokeet. Posti toi seulavastauksen jo nyt, että kohonnutta riskiä downiin ei ole.

Meidän äitillä Upea masu :)

Muille kertomisesta Kerrottiin miehen äidille perjantaina. Oli iloinen uutisista, että hänestä tulee ekaa kertaa isoäiti. Muille lähisukulaisille kerrommen ensi perjantaina, kun piipahdamme kotopuolessa. Milloin te muut olette julkistaneet odottavanne?

Tatja+pikkuinen 12+2
 
Jessix, toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin!:hug: Voimia epätietoisuuden aikaan!

Minulla myös mahaa löytyy, vaikkei painoa ole tullut kuin se kilo. Esikoisesta taisi olla tälläinen noin puolessa välissä ;)

Kertomisesta
, me kerrottiin ihan lähimmille aika pian ultran jälkeen. Oisko ollu rv 12+. Mutta läheskään kaikki ei vieläkään tiedä, lähinnä sellaiset kaverit keitä ei olla viime viikkoina nähty. Viikonloppuna lähdetään reissun ja tapaan kummini, mummoni ja joitain kavereita pitkästä aikaa. Erikseen tällä vatsalla tuskin tarvii kertoa, eiköhän ne huomaa ihan itse :D

Mukavaa viikkoa kaikille! Niin ja täällä poksuu

Hjannah&Pallero rv 16+0:heart:
 
Jessix:hug: toivottaan että kaikki kääntyy parhain päin.

Meidän äitillä on jo ihanan vauva masu =)

Itellä on ollut tosi nuutunut olo, ei ole ollut mikään hehkeä alkuraskaus. Hempparit oli jo ekassa neuvolassa tosi alhaalla, ei vielä aloitettu rautoja kun terkka sanoi ettei ensimmäisessä kolmannessa suositella säännöllistä lisärautojen syöntiä. Keskiviikkona on lääkärineuvola ja katotaan uudestaan hemppari, toivottavasti ei ole kauheesti laskenut.
Perjantaille sain ajan sokeritesteihin, toivottavasti menee yhtä kivuttomasti kuin ennenkin.
tuli vähän oma napainen viesti tällä kertaa...

House
 
jessix: oli varmasti suuri yllätys ja järkytys. mutta kuten edellä todettu, näitä vääriä hälytyksiäkin on tullut, joten toivotaan että yksi sellainen osuu nyt teidän kohdalle! :hug: piinaavaa odottelua kyllä seuraavat päivät/viikot(?) mutta toivottavasti saatte hyviä uutisia!!!

mahasta: olipas meidän äitillä komea vatsa! :D siitä ei voi enää erehtyä! itsellä ekan kohdalla siirryin mammavaatteisiin n. viikolla 15, nyt piti siirtyä housuissa jo vk7. todella ärsyttävää, etenkin kun minäkin näytän vain hyvin syöneeltä enkä etenkään silloin halunnut muiden tuijottelevan ja arvailevan, vaan halusin säilyttää vielä salaisuuden. nyt ollaan muille kerrottu vähän sitä mukaa ketä ollaan nähty. varovaisin mielin ollaan edelleen, mutta toisaalta kyllä kait sitä kohta pitää alkaa jo uskomaankin! :)

ON: perjantaina oli ultra, ja kaikki hyvin! :heart: pikkuinen liikkui erittäin iloisesti, turvotusta 1,3mm, riski 1:51000. oli kaikin puolin erittäin helpottava käynti!!! :saint: Laskettu aika siirtyi muutamalla päivällä, eli uudeksi ajaksi voi päivittää LA 21.4.

P.S mun mielestä vauveli näytti sivuprofiilistaan ihan pojalta! :D vai kuvittelenko vaan...

13+1 :heart:
 
Iltaa mammat rakkaat!

Tai yöhän nyt jo on. Jessix, varmasti sulla on kauhea huoli ja hätä mutta tosiaan itsekin olen lueskellut noita aihetta käsitteleviä pinoja sekä jotain asiantuntijoiden kommentteja netistä, ja aika moni selviää pelkällä säikähdyksellä. Toivon hurjasti että sinäkin selviät. Iso :hug:!!! Tulethan tänne päivittelemään tilannetta!

Mitä mieltä olette: tapasin ystävän yllättäen muutaman vuoden tauon jälkeen. Hän livautti siinä sitten kuulumiia vaihdellessa pienen poikansa nimen ja tää nimi teki muhun valtavan vaikutuksen. Ei ole järin yleinen nimi, ei taida olla ees kalenterissa. Mieskin tykkää nimestä, ja välillä (lue: usein) ollaan niiiiin eri mieltä, etenkin poikien nimistä. Tytön nimestähän ollaan jo päästy sopuun. :) Äiti sanoi, että jos poika tulee niin senkus annat saman nimen, ei hän (ystäväni) sitä nimeä omista. Niin, mitäs te tuumitte??

Täällä flunssa kaatoi tän tytön ketoon, ts. sohvalle vällyjen alle. Tää iski jo pari pv sit, mut täyteen lepoon on lupa vasta huomenna. On ollut pakko hoitaa asioita. Tänä viikonloppuna on tullut mm. maistettua avokadopastaa joka on kuulemma nyt muotia, ja allekirjoittanut liittyi mukaan sankkaan fanijoukkoon. Suosittelen sitä kaikille lämpimästi!! Kulttuuriakin tuli harrastettua ja kaikenkaikkiaan flunssasta huolimatta ollut antoisa viikonloppu.

Tällaista siis tänne. Öitä murut!! :heart:

Namida ja Emppu 15+3
 
Öitä kaikille mammoille=)

Vihdoin sain taas aikaiseksi kirjoittaa jotain. Lukemassa käyn lähes päivittäin, mutta kirjoittelu puhelimella on sen verran hankalaa, että tahtoo jäädä tekemättä:ashamed:

Uusille tervetuloa mukaan joukkoon :flower:

Pahoitteluni kaikille, joita suuri suru on kohdannut:hug:

Jessix Kovasti voimia tuohon odotteluun. Uskon että järkytys on ollut todella suuri, mutta kuten edelläkin mainittu, niin usein kuulee kuitenkin, että lopputuloksena on ollut terve vauva.

Meidän äiti aivan ihana maha:heart: Musta tuntuu, että itse näytän vaan siltä, että olen muuttanut jääkaapin lähistölle:(

Tänne ei siis mitään kummempaa. Odottelen edelleen sitä energistä keskiraskautta. Tää mun väsymys tuntuu olevan kroonista ja mielialat heittelee edelleen todella rajusti(mies parka)

Rakenneultraa odotellaan kovasti ja haluttaisiin kyllä saada tulokkaan sukupuoli tietoon.

Onkos täällä joku aikonut mennä 4D ultraan? Me ollaan miehen kanssa puhuttu, että olisi kiva mennä, kun ei olla koskaan oltu ja tämä on meidän viimeinen lapsi. Hintaa tuolla ultralla tosin on melkoisesti...

Ja kun nyt pääsin puhumaan, että tämä on meidän viimeinen lapsi, niin kovasti olen tässä nyt pohtinut ehkäisy asioita. Eli kierukkaa en halua ja pillereitä en muista ottaa. Ehkäisyrengas meillä oli käytössä ja se toimi, mutta nyt on kuitenkin hiipinyt mieleen ajatus, että josko sitä kallistuisi sterilisaatioon. Tämä tosiaan meidän viides lapsi ja en millään jaksa uskoa, että joskus vielä vauvan haluaisimme. Kuitenkin minua hiukan kaihertaa ajatus sterilisaation lopullisuudesta: / Ehkä siis sittenkin se rengas:D

Neuvola käynneistä elikkäs kuinka usein te käytte neuvolassa? Täällä Helsingissä uudelleen synnyttyjät käy todella harvoin! Mä olen ollut viimeksi, kun viikkoja oli 9+1 ja seuraavan kerran menen, kun 22 viikkoa on täynnä. Ensimmäinen lääkärikin on vasta joskus 26 viikolla... Eli alkuraskauden lääkärikäynti on kokonaan pois ja muutenkin neuvolassa tarvitsee käydä todella harvoin. Näin oli kyllä jo silloin, kun nelosta odotin, mutta jotenkin musta tuntuu hurjan pitkiltä nää välit. Oon nyt vähän pohtinut, että pitäisikö mun soittaa ja kysyä, että pääsisinkö mittauttamaan hemoglobiinin, kun tää väsymys on NIIN hurja.

Ollaan muuten edlleen onnistuttu salaamaan raskaus aika hyvin. Kukaan sukulainen ei tiedä. Tosin meillä on yhdet sukukekkerit parin viikon päästä, joten jos siellä ei raskautta arvata, niin varmaan puhutaan jälkikäteen kuinka paljon mä olen lihonnut:LOL:
OOn kertonut 3:lle hyvälle ystävälle ja töissä, joten ihan huippusalaista tää ei kuitenkaan ole. Ajateltiin miehen kanssa, että jos nyt juhlissa kukaan ei arvaaa, niin kerrotaan uutinen varmaan jouluna=)

Jahas, joskohan sitä palaisi töiden pariin. Hyviä öitä ja ihanaa viikkoa kaikille!

bigmama&matilda rv 15+3
 
  • Tykkää
Reactions: Namida
Maksalaatikkoa itse inhoan, eli en sitä syö lainkaan. Mielestäni suositukset muuttuivat jokunen vuosi sitten, että maksamakkaraa saisi syödä pieniä määriä, laatikon suhteen oltiin yhä kielteisiä. Tosin musta maalaisjärki täytyy pitää tässäkin hommassa mukana, kun katsoo maksalaatikon maksapitoisuutta, niin pieni annos ei voi vielä olla haitaksi! Ei sitä siellä niin paljoa ole....

Namida kuinka läheinen luulet olevasi ystäväsi kanssa lähiaikoina? Tuli vain mieleen, että jos haluat taas lämmittää vanhaa ystävyyssuhdetta, niin tuo "nimen vieminen" voisi olla puukonisku selkään. Mulle kävi vähän samalla tavalla, että kaverini vei nimen, jonka hänelle paljastin (lapsesta asti olen tiennyt tytön nimen, jos joskus tytön saan). Tosin tuossa tilanteessa hän odotti tyttöä ja vannotin, ettei hän tätä sitten ota, jos sen kerron, noh, toisin kävi. Otin siitä kovasti itseeni. Ei, en omista nimeä, mutta loukkaus tuo oli, vielä lupauksen jälkeen... Eli kannattaisiko kysyä ensin ystävältäsi, mitä mieltä hän olisi, jos käyttäisitte nimeä, sillä rakastuitte siihen niin kovasti? Ainakin tuo olisi mielestäni kohteliasta ja huomioisit ystäväsi tunteet ja ajatukset eikä sitten olisi varmaan sullakaan teidän jälleen nähdessä epämiellyttävää oloa siitä, että "mitäköhän tuo nyt ajattelee"... Tämä vaan mun ajatuksen virtaa (itse kun olen äidiltäni perinyt sen ominaisuuden, että vähän liiankin kanssa aina asetan muiden tunteet ja hyvät olot itseni edelle) :)

4D käytiin esikoisen kanssa katsomassa ja ajateltiin mennä nytkin. Puoliksi vain siksikin, kun tuosta rakenneultrasta on niiiiin pitkä aika synnytykseen, joten on kiva nähdä pientä siinä välissäkin :) Kyllähän se maksaa, mutta jää siitä kivat muistot, voi sitten synnytyksen jälkeen vertailla, että onko samaa näköä, kuin kuvissa.

Sukupuoli aiotaan kyllä kysyä, toivottavasti Narsku suostuu kääntymään sellaiseen asentoon, että se myös nähtäisiin :) Esikoisella todettiin pientä epäilyä sisäelinten suhteen tuossa rakenneultrassa aikoinaan, joten se nyt tällä hetkellä jännittää silti eniten. (Onneksi silloin oli vain väärä hälytys, mutta silti...)

Neuvolassa olen käynyt nyt kahdesti (rv8 & 13) ja seuraava käynti on rv19. (Täällä Varsinais-Suomessa näin). En tiedä, miten nuo riippuvat paikkakunnasta, mutta ainakin esikoisesta käydään mielestäni useammin, kuin seuraavista lapsista.

Raskaudesta kerroin vanhemmilleni pari päivää plussan jälkeen ja pomolle sekä lähimmille työkavereille myös. Varhaisultran jälkeen miehen äiti sai tietää ja muutamat ystävät. Siinä ne tärkeimmät olivat, muut ovat kuulleet "huhuja" ja ne olemme sitten varmistaneet, jos joku on uskaltanut kysyä. Loput työkaverini saivat tietää np-ultran jälkeen.

Tulipa pitkä teksti :) Onneksi töissä on tähän aikaan vielä niin hiljaista, että ehtii kirjoitella :D

Sipulisankari & Narsku 14+2
 

Yhteistyössä