Huhtikuun Hurmurit 2013 *Lokakuussa*

Np-ultrasta hyviä kuulumisia, niin helpottavaa :heart: Pikku nuppulainen jumppas siellä hirveetä tahtia ja kaikki näytti siltä miltä pitikin.Toki veriseulan tulokset pitää vielä odottaa, mutta niitä en suostu enää pelkäämään niin paljoa kun th sanoi, että kyllä nyt näyttää siltä että saatte vauvan kainaloon huhtikuussa :D Niskaturvotus oli 1,1 mm eli normaalin rajoissa.

Yks vähän omituinen juttu kyllä kävi. Eli joudun kahen viikon sisällä uuteen ultratutkimukseen, jossa tutkitaan kohdun (ja istukan?) virtaukset.Tämä sen sukurasitteen vuoksi, että siskolla on ollut tosi paha raskausmyrkytys.Sitten jos mun virtauksissa todetaan jotakin häikkää niin aloitetaan esto (disperin?) lääkitys.Onko muilla kokemusta kohdunvirtaustutkimuksesta?

Tatjalla ja Housella myös ultrat olleet ilmeisesti tänään?Miten meni?

Ihailen täällä hymyssä suin pienen nöpönenän kuvaa ja leijailen :cool:
Muksutar 12+4 ja Pulla
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
voimia alexa, felicia, ja Miima!!

paljon on taas myös mukavia uutisia tullut :)

taidetaan alkaa olla jo loppusuorala näissä np-ultrissa koko porukka pikku hiljaa :)

mulla vielä pari yötä olis siihen np-ultraan... en jaksa oottaa, en en en en sitten millään.. ja samalla kuitenkin pelkään niitä huonoja uutisia.. huono olo jatkuu edelleen, tänään taas yökitty kunnon satsit ja päänsärky vaivaa tätäkin nuppia ihan kunnolla :(
tytön kanssa ollaan nyt oltu päivät kaksin kun oon sairaslomalla, niin veti huonoksi olon ettei musta olis ollu seisomaan hihnan päähän, mutta sitten kun vuorohoito lapsilla ei ole tätä subjektiivista päivähoito oikeutta niin ei auta kun pitää muksu kotona, että toivon mukaan tää olo alkaa kohentua ja päästään taas siihen normaaliin arkeen kiinni :)
mies se osas kyllä olla äärimmäisen ärsyttävä, totes että kannattais varmaan vähän vaikka käydä lenkillä tms niin saisit vähän virtaa ittees.. ku eihän toi voi olla normaalia että sä yhtäkkiä meet noin väsyneeks ja heikoks.. JUU'U, ei muuta ku lenkkipolulle yökkimään.. pienikin hengästyminen saa mulla aikaan sellasia yökkörefeleksejä että huh huh, kokeelin nimittäin joku aika sitte.. EIPÄ AUTTANU!!!! mutta en sille sitten jaksanu alkaa pitämään luentoa olostani vaan sanoin että joojjoojoo, katotaan :D !!

sokerirasitus on mullakin edessä, täällä päin se litku on just sellasta kokiksen makusta, paksua sokeri limaa.. saa valita ottaako huoneen lämpöisenä vain jääkaapista.. yök!!

noista virtauksista sen verran et mulla niitä seurattiin edellisessä raskaudessa jonkun verran mut ilmeisesti ei ollu mitään hälyyttäävää kun ei mitään sit tehty, tai siis kun se raskausmyrkytys sitten pamahtini niin nopeena ja rajuna että ei siinä kauheesti ois mitään keretty sitten tavallaan tekemäänkään.. ja tarkalleen en tiedä liittyikö siihen sitten että tyttö oli pituuteen nähden tosi pienipainoinen syntyessään..


nyt unten maille että loppuu tääkin päivä, huoh..

m-m ja hippu 12+0 POKS!!
 
Viimeksi muokattu:
Olipa nopeaa toimintaa, maanantaina kävin np-ultrassa ja veriseulassa ja tulos olikin jo tänään tuolla netpostissa mua odottamassa ;)

Sokerirasituksesta ollut puhetta, niin sinne vie munkin tie kun painoindeksi on IHAN vähän yli sen 25.

Outi ja Toukka 11+6
 
Miimalle vielä tätäkin kautta iso voimahalaus :hug: On kyllä tullut kurjan paljon huhtikuisiin huonoja uutisia :'(

Virtauksista ja raskausmyrkytyksestä Mulla ollut molemmissa aiemmissa raskauksissa myrkytys, ja nyt ei oo mitään puhuttu, että kateltais niitä virtauksia sen tarkemmin.. Kannattaisko niitä siis nyt sitten tarkistella paremmin?? Nyt rupesin stressaamaan jos mulla tuleekin joku häiriö virtauksiin ja menetän pikkuisen sen takia.. kun kerta tuohon myrkytykseen on taipumusta. Hmh..

mmiilia ja pikku-Marita 13+3 <3
 
Terkut ultrasta. Hyvältä näytti ja pikkuinen oli 3 päivää vanhempi kuin ekassa ultrassa eli tänään torstaina olisi 11+5. Lasketun ajan voi päivittää 27.4. Niskaturvotus oli 1,1. Viikon kuluessa tulee soitto, jos seula hälyttää.
 
  • Tykkää
Reactions: Angelika85
Napppi: Täällä on kanssa yks varsinainen hormonimonsteri, ja tänään sen on saanut tuta ihan kaikki, kuten armas aviomies, mun exä ja yhdellä toisella palstalla eräs viaton tyttö - kanssaodottaja - mutta nyt oon rauhoittunut ja pyytänyt jokaiselta edellämainituista anteeksi. Siis ihan todella muistuttaa jotain teiniangstia nää pahimmat hormonimyräkät. Mun mies ei ole varmastikaan sieltä helpoimmasta päästä, mutta olin siitä tietoinen kun aloimme seurustelemaan vakavammin ja päädyimme avioliittoon. Ei silti ole oikein sanoa toiselle, että "tää niin sanottu avioliitto, paitsi osuvampi ilmaus olis mun mielestä vitsi"... Onneksi rakas on ollut tänään ymmärtäväisellä tuulella. Laittoipa ruuankin.

Pääkivut vaivaa myös mua joka ilta eikä aina auta Panadolikaan. Ja nuo Sannan mainitsemat liitoskivut, not nice.

Olen kateellinen teille jotka osaatte tunnistaa liikkeet jo nyt. Itse en ensikertalaisena osaa sanoa mikä olisi ilmakuplaa ja mikä liikettä vielä... Mutta niitä odotellessa! :)

Tää mosteri painuu Frasierin katsottuaan untenmaille, kun huomenna on Neuvolaa ja kaikkea. Öitä rakkaat!! :heart:

AngstiNamida ja Pikku-Emppu 14+5
 
Hei kaikille,

Eilen ei terkka suostunut kuuntelen sydänääniä nuorimman neuvolassa, joten kärvisteltiin tämän päivän ultraan. Kaikki oli hyvin=) pieni köllötteli masussa ja näytti jo ihan pieneltä vauvalta ja sydän jumpsutti kovasti. Pari helpotuksen kyyneltä tuli.. Mies pääsi myös mukaan. Huh, kyllä helpotti oloa kun näki että kaikki kunnossa. Jos nyt uskailtais alkaa nauttimaan tästä raskaudesta.
Istukka oli kuulemma kohdunsuun edessä, että jos tulee vuotoja niin pitää heti soittaa että ultrataan ja katotaan että kaikki kunnossa.
Ultran mukaan la olis kaksi päivää aikasemmin mutta pidetään tuo vanha la voimassa.


Sokerirasituksessa pitäis myös minun käydä. Molemmissa edellisissä raskauksissa on ollut rd, ekassa oli insuliinit käytössä, toisessa selvisin ruokavaliolla, saas nähä miten nyt käy. Jos ensi viikolle sais pojalle hoitajan niin vois käydä.

Nyt laittaan juniori päikkäreille ja vois kyllä ittekin ottaa pienet unet, meni viime yö valvoessa että jos kaikki ei olekkaan hyvin masussa...

House ja muru 12+0
 
Ihan kamalasti taas surua täällä :'( :hug: kaikille tarvitseville!


Parin päivän tauon jälkeen taas lueskelin näitä juttuja ja kun nyt on hirveästi puhetta sokerirasituksesta ja siitä litkusta, niin mullahan alkoi ihan HIRVEÄSTI tekemään mieli cokista!!!! :LOL: Lähden nyt kauppaan sitä hakemaan.

Ai niin, muuten alkaa oireet jo helpottaa, pahaa oloa ei ole enää juurikaan (olen nyt kuitenkin kotona, joten nähdään, miten töissä käy), väsyttää, mutta nuo mieliteot!!!! Yhtäkkiä tulee jotain ja sitä on sitten saatava, kuten nyt tuota ruskeaa sokerilientä, ihan pakko mennä!

Sipulisankari & Narsku 13+5
 
Ihania hyviäkin uutisia tullut :) Outi täällä kans nopeeta meininkiä, kävin to seuloissa ja eilen posteljoonipoika kiikutti kirjeen, ja kaikki taitaa olla mallillaan. No nyt mä jo kyllä meen ostaa jonkun nutun tuolle ötökälle, saahan!! :)

SOKERIRASITUS kertokaas viisaammat... mulla on puolenvälin jälkeen kanssa tulossa se. Olen siis normipainon ylärajoilla, tai siis olin ennen raskautta, mutta lääkäri viime neuvolassa jo kehoitti oleen tarkkana miten ruokailen, ihan hyvässä hengessä sanoi JA tiedän todella itsekin, että karkki on maistunut.. :ashamed: mutta nyt otan järjen käteen ja mietin vauvelin kautta, että en sitä sitten halua syöttää isoksi vaikka itelle karkki maistuukin.

Kysyin lääkäriltä, että kenelle kaikille toi rasitus tulee, niin se sanoi, että melko harva siitä pääsee ja ketä on riskiryhmässä niin sellaisille tehdään aikaisemmin.. mulle tuli tämä vähän yllätyksenä, vaikka ei se mua haittaa. Mietin vaan sitten, että oonkohan sen verran iso sitten, että se tulee mullekin. Ja tämä HUS:n alueella.

Namida tykkäsin sun kirjoituksesta, mun täällä havaittavissa samanlaisia viirauksia... pari päivää sitten aloin itkee vollottaen niiiiiiiin pienestä syystä että... mies tuli varovasti viereen ja kysyi "onks tää nyt sitä" :D

Toive ja 12+4
 
  • Tykkää
Reactions: Namida ja House
mmiilia oliko sulla mitään eroa raskausmyrkytyksillä? tuliko samoihin aikoihin toisessa kun ensimmäisessä? oliko oireet samanlaiset vai oliko jommassa kummassa "lievemmät"? syntyikö lapset ennenaikaisina vai pääsitkö lähelle laskettua kuitenkin?

toiveena kauniina meniköhän se nyt niin että kaikki joilla BMI on yli 25 joutuu siihen rasitukseen, tai jos edellinen lapsi on ollu syntymäpainoltaan iso, tai jos on sukurasite tai sitten aikaisempi raskausdiabetes.. jos meni pahasti pieleen niin korjatkaa joku :)

House mulla oli viime raskaudessa myös istukka kohdunsuun päällä. eikä siitä noussut ikinä :D mulla se aiheutti pahoja vuotoja pitkin raskautta, ja sitten tietysti sen etten olisi voinut synnyttää normaalisti eikä synnytys olisi saanut käynnistyä itsekseen.

ommaa: tänään aamusta jo vähän parempi päivä, päähän toki koskee edelleen mut se on pientä :)
HUOMENNA ois sitten the päivä.. heti aamulla 8 ois aika, en varmaan saa unta koko yönä kun niin jänittää. mun veli tulee meille jo tänään yöksi ja jää aamulla esikoisen kanssa, sanoin että mulla on hammaslääkäri ja että miehenkin täytyy mennä töihin jo klo 8, mies sano että se ei ikinä usko sitä (on ollut samassa paikassa töissä mun miehen kanssa) ja että täytyy keksiä joku perustelu.. :D ollaan vaan jotenkin niin "taikauskoisia" että ei kerrota kellekään ennen kun ite ollaan asia varmuudella nähty :D

mun ensimmäinen oma auto sitten päätti levitä ja joku HULLU sitten halusi sen raadon ostaa.. multa ihan itku pääsi kun se rohjo tuosta pihasta lähti.. 3 vuotta oltiin kimpassa kuljettu ja herätetty hipeyttä :D nyt ois sitten ensi viikon alkuun mennessä löydettävä tilalle uusi.. toivossa on hyvä elää :)

nyt pikku päikkäreille että jaksaa iltaan saakka :)

m-m ja hippu 12+1
 
Täällä ilmoittautuis yksi "vanhempi" äiti joukkoon mukaan jos vain sopii.. En ole koskaan vielä kirjotellut näille palstoille joten suokaa anteeksi jos töppäilen jotain. =) Elikkä olen 38v ja neljättä lasta odotellaan. Lapset on 5, 3 ja 1v. Pahoinvointi alkaa onneksi jo helpottamaan ja kovasti odottelen että milloin alkaisi liikkeet tuntumaan. Olen lukenut tätä palstaa alusta asti ja niin paljon ollut samoja tuntemuksia kun teillä muillakin. LA 18.4/38v/4./Oys Annele74+Nuppu 13 poks
 
  • Tykkää
Reactions: Angelika85
Kävi hyvä tuuri sokerirasitustestissä! Neste oli kylmää ja maistui miun mielestä grandin vadelmamehujäänesteelle johon olis lisätty sokeria! :D Vähän yökkö olo tuli kyllä jo heti aamusta kun joku taukki tuli bussipysäkin alle tupakille :)mad:) ja heti perään mamma "chanel vitosessa" siihen ihan viereen. Huh, hajuaisti on niiiin herkillä..

Ja hirmuisista tunteista sen verran, että onneksi huomenna pääsee oman mamman hoiviin, sielä hermo (toivottavasti!) lepää! :)

Napppi ja mönkijäinen 13+3 <3
 
Kiva Napppi, että sokerirasitus sujui noinkin kivuttomasti! :)

Tervetuloa Annele!

Tulin vaan kertomaan, että huomasin, että mun linea negra jatkuu nyt rintojen väliin asti! Pojasta oli napaan asti. Aika haalea on tuosta navan yläpuolelta, mutta mieskin näki. Liekö sitten tyttömerkki? ;)
Täällä taas pikkuisen hentoja liikkeitä tunnen. Taisi saunalimu tehdä tehtävänsä!

Hjannah&Pallero rv 15+3:heart:
 
Neuvolassa kävin tänään ja tapasin nyt ekan kerran mun oikean neuvolantädin. Oli viimeksi saikulla. Se oli onneksi tosi mukava ja juteltiinkin puolitoista tuntia. Koin kyllä kauhunhetkiä kun alettiin kuuntelemaan sydänääniä, niitä kun ei meinattu millään saada kuuluviin. Ensin täti mutisi että kyllä jo pitäis näillä viikoilla kuulua, ja sit kysyi onko ollut vuotoja. Ihan oikeasti luulin kuolevani just siihen paikkaan!! Mutta sitten alkoi kuulua ne nopeat pienen sydämen jumputukset. Voi elämä, melkein aloin itkemään mut olin vielä liian kankeena kauhusta. Sit kuului kova jysähdys ja meinasinkin seuraavaksi saada sydärin! Täti nauroi mun säpsyilylle ja totesi että pikkuinen potkaisi. Ja sit alkokin sydämensyke kuulua paljon kovempaa - kai se pieni mietti siel et älä säiky äiti, vaihoin vaan asentoo et varmasti kuulet! Hih! :heart: Seuraavan ajan sain marraskuun alkuun, mut täti sanoi, et jos tulee joku huoli tai muuten vaan tarvetta niin soita niin voit aina tulla kuuntelemaan sydänääniä, että kaikki on kunnossa. =)

Napppi: Mä kans meen lauantaina äitin luo pariksi yöksi. Tiiän jo et siel mun hermo lepää kun ei tarvii miettiä yhtään mitään ja äiti tykkää lastaan hemmotella.

Kysyisin tällaista: miespuolisen ystävän kanssa juttelin Facebookissa tänään ja vaik sovittiin et nähdään maanantaina, päätin kertoa sille jo nyt että oon raskaana. Nimittäin tiiän että sil on tapana sanoa asiat just niinkuin ne sen mielestä on, välillä tylystikin. Sille myös impulsiivisuus on kai lähinnä täysin vieras käsite, kun siihen sanaan taas voisi melkeen kiteyttää mun elämäntarinani, myös tän hetkisen tilanteen. Tavattiin mun miehen kaa tammikuussa, "karattiin" naimisiin maaliskuussa ja nyt ollaan paksuna. Anyway, puitiin tätä tilannetta ja se oli alkuun ihan tosi ns. vastaanottavainen. Sit tulikin kommentti että "en voi kyl ymmärtää ollenkaan, tosi holtitonta käyttäytymistä..." Siihen mä vastasin jotain, ja se vastas et ei voi silti ymmärtää mut ei oo sen asiakaan. Aika tylyä? Liian tylyä? Mä en oikeen tiiä et pitääkö mun suuttua sille... :LOL: Tilanne kyl meni jo. Jäin kelaileen, et joskus se oli muhun tosi ihastunut niin olisko tää ollut vieläkin sitä... Ja joku väittää naisia vaikeiksi!!! Vähän oon vaan ymmälläni nyt.

Mitä muuta... Joo, linea negra on mulle kans tullut , mut tosi haaleena. Ulottuu napaan.

Erilaiset äidit katoin eilen nauhalta. En osannut samaistua mitenkään siihen pariskuntaan, että siltä pohjalta jätti kylmäksi. Minäkin kun myös kuulun noihin erilaisiin äiteihin elämäntilanteeni kannalta... Mutta aion seurata sarjaa ihan mielenkiinnolla jatkossakin.

Tänään ei ole onneksi "tarvinnut" hirmuta. Käyn laittamassa iltapalaa ja suunnistan sitten nukkumaan. Kauniita unia mammat!!

Namida ja Emppu 14+6
 
Namida: Luulis että ystävät osaa tukea tällaisissa elämäntilanteissa mutta miekin olen valitettavasti kohdannut tommosta käyttäytymistä juurikin miespuolisilta kavereilta. On tullu heittoja miu nelämän pilaamisesta, miun miehen elämän pilaamisesta ym. Onneks on noita ihania jo perheellisiä ystäviä jotka osaa sanoa just ne oikeat sanat ja ymmärtää.
Kyllähän mie ymmärrän, että bilehirmusta raskaana olevaksi hormonihirmuksi on aika suuri askel, mutta kun kaveritkin osais ottaa tän asian iloisesti. Välillä vaan mietityttää, että pitäisikö vaan heivata tommoset ääliöt kaveriporukasta..
Onko teillä muilla ryhmäläisillä kaveriporukka paljon muuttunut raskauden aikana/jälkeen?
Ja missä vaiheessa toi linea negra yleensä ilmestyy? Oon yrittäny tiirailla omaa masua, mutta ei ainakaan vielä näy.
Antakaa anteeks miun tietämättömyys, tää on vielä niin uutta ja jännää! :)

Napppi ja mönkijäinen 13+4
 
  • Tykkää
Reactions: Namida
Namida kanttakaako tuosta enää suuttua jos tilanne meni jo.. ja niinkuin itse sanoit, että hän on tylyttäjä, toiset on, ja sanoo varsin suorasukaisesti mitä jostain ajattelee. Itse sinä teidän välit tiiät, että onko se sanonut sen loukatakseen vai miten. Ja voihan teidän aikataulu kuulostaa jonkun korviin äkkinäiseltä, mutta sepä kun on jokaisen oma-asia ja kuka muu sitä sun elämää elää kuin sinä itse. Ehkä sinuna sanoisin hänelle, että susta ei tuntunut hyvälle se mitä hän sanoi..

Mä katoin kans tuon erilaiset äidit, eiks ne ole niitä teininä äitiintyneitä? Sä et tosin teini taida olla :D Ihan ok oli kattoa, miettii itteesä siihen tilanteeseen kuin ois 17 veenä saanu muksun.. kai siitä ois selvinnyt, mutta varmaan aika erilainen elämä olisi kuin nyt. Ja mikäpä siinä, miksei teini voisi olla hyvä ellei parempi äiti kuin vanhempi, jos muuten arvot kohdallaan ja tajuaa vastuunsa.
Ohhoi, tulipa syvällistä..

Mulla on par päivää ollut kurkku tooodella kipeenä, ja luonnollisestikin sairastan vapaapäivinä :headwall: viikonloppu töitä, mutta jos on yhtään sama olo huomenna kuin tänä aamuna niin taidan saikuttaa. Ehkäpä muuten menisinkin mutta nyt "tässä tilassa" suon itselle ottaa rauhallisesti. Eri malliin sitä vaan on huoli omasta kropastaan kun sitä asuttaa nyt toinenkin. Keskiviikkona jo huomateltiin töissä että olen kalvakka ja ihmettelinkin kun oli heikko olo, mutta tätä se tiesi.

Annele :wave: hauskahan täällä on seurailla miten toisilla menee ja sitten varmaan kun äippälomille jäädään ja tuskassa pyöritään viimesiä hetkiä pallomahan kanssa, niin mulla ei ainakaan ole täällä just kehäkolkin ulkopuolella ketään ystäviä kun olen joitain aikoja sitten muuttanu keskisuomesta töiden ja miehen takia tänne niin kaikki läheiset on 300km päässä :( niin ehkä täältä saa sit tuskailu apua ja ajatusten vaihto seuraa..

Parin viikon päästä taas neuvola ja pääsee kuulee sytäinääniä. Tää on hermostuttavaa aikaa kun ei juuri huomaa että pikkuinen on matkassa niin saa konkreettisen todisteen sydänäänistä ennen kuin liikkeet alkaa tuntuu. Kotidoppleria olen miettinyt, mutta ehkä mä en siihen lähde..

Toive ja 12+5
 
Napppi linea negrasta.. mulla se ilmestyi jo 3 viikkoa sitten!!! olin ihan ihmeissäni. Ja jatkuu yli navan. Se on todella yksilöllistä, milloin se ilmestyy ja ilmestyykö ollenkaan. Kaverilla toisessa raskaudessa tuli se ja toisessa ei. Siskolla ilmestyi todella myöhään vain hävitäkseen muutaman viikon päästä... tiiä näitä..
 
Heipparallaa taas,

Olen tosi pahoillani kaikkien niiden puolesta jotka ovat kohdanneet surun. Paljon paljon voimia <3

Kuulumisia pohjanmaalta. Vointi on kaikin puolin mainio. Onneksi noita migreenikohtauksia ei ole ollut kuin kaksi. Täytyy lääkärineuvolassa kysäistä, onko olemassa jotakin lääkettä mitä voisi raskaana ollessa tuohon vaivaan ottaa.
Täällä iltaisin viluttaa ja viltin alle on pakko kääriytyä. Jossakin vaiheessa tuo pikkuinen varmasti alkaa lämmittämään mutta ei mulla ainakaan vielä.

Haluaisin jo kovasti tietää onko pikkuinen tyttö vai poika. Vauva on meille ensimmäinen ja olisi jo kiva ostaa jotakin pientä :heart:

Terkuin Angelika85 ja pikkuinen 13+1
 
Muistaakseni, mulla näkyi tuo linea negra koko vuoden esikoisen syntymän jälkeen siis tooosi haaleana. Sitten tämän raskauden alettua vahvistui tosi nopeasti(ennen 10. viiikkoa ainakin) ja nyt siis ilmestyi navan yläpuolellekkin. Kaikillehan ei tule ollenkaan. Mutta tiedä siis näistä :)

Harmi, jos teillä on kavereita, jotka eivät ymmärrä elämänmuutostanne. Itse olen saanut harrastusten(äiti-lapsi harrastusten) kautta uusia ystäviä, joilla on samanikäisiä lapsia. Heitä tapaan yleensä päivisin, kun ollaan vielä kotona. Mutta myönnettäköön, että joidenkin vanhojen kavereiden kanssa yhteydenpito on jotenkin vain vähentynyt lapsen saamisen myötä. Mutta kyllä ne läheisimmät ihmiset on pysyneet, tuli mikä tuli :)

Hjannah&Pallero rv 15+4:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Napppi
Suuren suuret pahoittelut kaikille surun kohdanneille. :hug:

Sokerirasitusta mulle ei ole yhdessäkään raskaudessa tehty eikä varmaan tehdä tässäkään. Olenkin vähän ihmetellyt, miksi olen säästynyt siltä, kun tuntuu, että kaikki muut joutuvat siihen. Tosin ei mulla noi jonkun mainitsemat kriteerit täyty, joten kai siinä se syy. Mä oon ehkä vähän pöhkö, mutta mä menisin ihan mielelläni siihen, jos pääsisin. Tykkään siitä, että raskauden aikana kaikkea mahdollista kontrolloidaan. :D

Linea negra mulla tuli esikoisesta ja kakkosesta. Kolmosesta ei tullut ja tästä nelosesta ei vielä ole tullut. En kyllä yhtään muista, milloin se ykkösen ja kakkosen raskausaikana tuli. Ei ole mulla ollut mitenkaan sukupuolisidonnainen juttu, kun ykkönen on poika ja kakkonen tyttö.

Kaveripiiri on sikäli mulla lasten saannin myötä muuttunut, että olen saanut uusia kavereita. Töistä samassa elämän tilanteessa olevia ja naapuruston lapsiperheellisiä. Vanha kaveriporukka on pysynyt entisellään, mutta vähän vähemmän nähdään, kun ennen. Suurin syy siihen tosin taitaa olla se, että me ollaan muutettu pois Helsingistä, kun kaverit taas asuu siellä edelleen. Osalla vanhasta kaveriporukasta on myös jo lapsia ja osa on saamassa. Tosi kiva olla vanhojen kavereiden kanssa samassa elämän tilanteessa.

Vitamiineista on täällä keskusteltu joku aika sitten. Mä ostin tänään apteekista Minisun Mama monivitamiinia, Multitabs raskaus omega-3:sia ja maitohappobakteereja. Niillä luulis pärjäävän, jos ei vielä rautakuurille joudu.

Tänään tapasin entisen naapurin kaupassa ja kerroin hänelle, että neljäs lapsi on tulossa. Naisen reaktio oli tämä: "ei kai, kauheeta, NELJÄS!". Sit se kysyi, käytetäänkö me ehkäsyä ollenkaan. Mä olin ihan hiljaa, kun tuntui jokseenkin oudolta puhua meidän ehkäisyasioista Prisman pakastealtailla hyvää päivää-tutun kanssa. No, muutenkin tämä nainen sanoi meidän kuopusta isokokoiseksi vaikka hän kasvaa miinuskäyrillä ja joudutaan ylimääräiseen neuvolaankin tässä ennen 1,5v neuvolaa, kun on niin lyhyt ja laiha. No, joo. En vaan ymmärrä, miksi ei voi vaan onnitella ja pitää omana tietonaan, jos on sitä mieltä, että kaikkien kuuluu tehdä vaan ne standardi kaksi lasta.

Oma vointi on ihan hyvä, kunhan saa riittävästi nukkua. Liikuntaa täytyis alkaa lisäämään nyt, kun vähän alkaa alun huonovointisuus hiipumaan. Oon ihan rapakunnossa. Jaksais edes käydä kävelyllä kerran päivässä. Sekin olis jotain.

Natte ja Tinja Marie tai Torsti Hitti 13+4 (nimet on mun 4-vuotiaan ehdotuksia vauvalle=))
 
Vielä olikin asiaa... :kieh:

Sängyistä oli keskustelua edellisellä sivulla. Meillä on vauvat aina nukkuneet 2-vuotiaiksi asti meidän sängyssä perhepedissä. On meillä pinnasänkykin, mutta se toimii lähinnä hoitoalustana ja vaatevarastona. Olen miettinyt, että siirtäisi vauvan synnyttyä meidän silloin 1v8kk ikäisen neidin omaan sänkyyn isosiskon kanssa samaan huoneeseen. Tosin se siirto pitäis tehdä sit reilusti ennen vauvan syntymää. Tai toinen vaihtoehto on laittaa vauva pinnasänkyyn ja antaa taaperon nukkua edelleen perhepedissä. Tosin sit imetystilanteet menee hasstaviksi. Äh, en tiedä. Tosi hankalaa.

Outi.ln mun piti sulta kysyä, missä päin asustelet, kun meillä näyttäis olevan sama synnäri. =)

Nyt poistun täältä häiriköimästä. :kieh:

Natte edelleen 13+4
 
Namida Johan osasi ikävästi sanoa. Toisaalta, jos kerran tiedät kyseisen herran päästelevän sammakoita suustaan tasaiseen tahtiin... Mulla on kans sellanen miespuoleinen kaveri, joka on valtavan empaattinen ja mukava, mutta välillä todella omituisia ja ihan törkeitäkin kommentteja päästelevä. Kerran, tosin vitsillä, heitti yhdelle kaverilleni, että no se lapsihan on sitten vammainen kun se syntyy. Ja tuo tuli ihan puskista tuo kommentti. Jos teillä on ollut jotain ihastumis/parisuhdesäätöä tuon miehen kanssa, niin voihan hyvin olla, että on vaan mustasukkainen vaikka oletkin jo toisen miehen nainen.

Natte Näitä möläyttelijöitähän riittää. Kun aina pystyisi juuri siinä tilanteessa laukaisemaan jotain nasevaa takaisin. Tyhmiin kysymyksiin tyhmät vastaukset. :) Voimia sulle!

Käytiin tänään perhekuvassa, kuten mies sanoi. Ultraäänessä mönki 5cm mittainen 12 viikkoinen pikkutyyppi, jolla näkyi nenäluu kauniisti ja niskaturvotusta oli vain 0,6mm. Itketti ihan hirveästi helpotuksen kyyneleitä.

Hyvää viikonloppua kaikille!

kishuli ja Vappu-Ilmari rv 12+0
 
  • Tykkää
Reactions: Hjannah ja Namida

Yhteistyössä