Huhtikuun Helmet 2012

Heippa tännekin puolelle!

Hei jos joku haluaa vielä liittyä tuonne meidän fb-ryhmään jutustelemaan, niin ilmotelkaa :wave:

Meillä menee vauvan kanssa mukavasti :) Nukkuu ja syö hyvin, on yhtä helppohoitoinen tapaus kun tuo esikoinenkin vauvana :) Esikoistyttö (2,5v) on ottanut vauvan hyvin vastaan, joskin vähän mustasukkanen on välillään isästään, isintyttö kun niin vahvasti on :D

Aika menee kyllä niin nopeesti! Näin tänään pari viikkoisia vauvoja yhdessä mammatapaamisessa ja voi että ne näytti pieniltä meidän jässikkään verrattuna. Miten nää kasvaa näin nopeesti! :)

-Ceali & Lilleri 2kk
 
Pinjus
Onkos teitä paljon siellä facebook-ryhmässä? Mietinkin että varmaan sellainen on kun täällä tuntuu olevan melko hiljaista!?

Hmm.. mun varmaan täytyis tehdä ihan oma profiili sitten sitä ryhmää varten jos tulisin mukaan. Mulla on kyllä facebook-profiili mutta mieskin käyttää toisinaan sitä kun ei halua omaa tehdä :D Tosin sitten voisin hoitaa nuo kaikki tyttöjen vaate-myynnit sen profiilin kautta. Täytyypä miettiä.

Ceali Säkö kutsut sitten facebook-ryhmään?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pinjus: Laita mulle vaikka yksityisviestiä, niin hoidan ainakin fb-asiaa sitten eteenpäin:) En siis ole aivan varma, onko mulla valtuuksia lisätä sinne uusia jäseniä, mutta voin ainakin vinkata ryhmän ylläpitäjälle sitten. Fb-ryhmä on siis salainen, meitä on siellä 45 henkilöä ja keskustelu on vilkasta :)
 
Heips!

Voisin minäkin kuulumisia kirjoitella :)

Poika on melkoinen sylissätossottaja, nukkuukin mielellään sylissä. Syö todella usein ja pitää tissiä varmasti tuttinakin koska hetkenpäästä kun ote irtoaa ja havahtuu ni itku tulee..

Meillä poika nukkuu mun vieressä ja syö yöllä varmaan 2-3 kertaa mut en mä oikeestaan edes huomaa sitä kun tungen vaan tissin suuhun ja torkun ite samalla. Ja päivätkin menee pitkälti tissillä ollessa, ihmettelen missä välissä saan aina esikoisen hoidettua :)

Kasvanut on hyvin täysimetyksellä, oli n.5viikkosena 5555g ja 59,5cm. Välillä tulee just noita raivokohtauksia rinnalla, kovasti potkitaan jaloilla ja inistään. Masuvaivaa ei vielä kauheesti oo ollu, jonkun verran kuitenkin se ilmenee juurikin tuona ininänä. Kovasti katsellaan ja hymyyn vastataan hymyllä :) Esikoinen (1v3kk) antaa veljelleen hellyyttä pusuin ja silityksin, välillä keretään raapaista tai läppäistäkin..

Isyyden tunnustuksessa käytiin kun ei olla naimisissa ja nyt ootellaan ristiäisiä, kaksi nimi vaihtoehtoa on joista pitäis valita..onneks ei oo miehen kans mitään erimielisyyksiä nimistä.

Juhannuksena ollaan kotosalla niinkun varmaan koko kesä koska miehellä ei oo tänä kesänä lomaa :( mut täällä riittääkin kyllä hommaa ja onneks on tuo oma piha missä viettää aikaa.

Ingeri ja poitsu 1kk 4pv
 
Idukka
Meillä pikkuneiti syntyi 14.4. :) Meillä on sujunut aika kivasti nyt, ollaan mökillä ja jonkinnäköistä vuorokausirytmiä on alkanut tulemaan.

5.6. oli edellinen neuvola ja pienellä oli pituutta 52,5cm ja 4290g (syntymäkoko 46,5 ja 2640), joten ihan mukavasti oli kasvanut. Inisee aika paljon ja masuvaivoja lienee, mutta ollaan nyt vähän aikaa käytetty masulääkettä, on helpottanut, onneksi!

Hirveen hiljasta meillä muuten on, kun ei kavereilla oikein vauvoja ole :D Toivottavasti joku sukulainen sais lapsen, että saisi tämä jonkun samanikäisen kaverin kasvaessaan.

Mutta eipä meillä muuta, ajattelin tulla kirjoittamaan tänne jotain meidän arjesta :)

Ida & Eeva-Maria
 
  • Tykkää
Reactions: Jatiska
Aleksin 2kk neuvola oli tänään :)

Paino 5880g (3630g) ja pituus 59,5cm (50,5cm) :heart: Kaikki hyvin ja hienosti kasvanut :) Osittais- imetyksellä mennään edelleen, suhteessa fifty sixty suunnilleen :D

Aleksi nukkunut viime yönä 5 tuntia putkeen (aiemmin ollut n. 4 tuntia) ja toissa yönä peräti 7 tuntia (klo.23-6) yhteen soittoon :O :)

Josefia ja Aleksi tänään 2kk :heart:
 
Meillä oli eilen 6viikon neuvola. Tytöllä painoa nyt 4280g (3870) ja pituutta 55.5cm (51.5) Painon kans meillä ollut ongelmia mutta nyt ollaan saatu se nousuun. Piti aloittaa lisämaidon antaminen. Nyt kuitenkin pyrin pääsemään siitä eroon,maitoa tulee kuitenkin ihan hyvin. Ristiäiset oli viikonloppuna vauvalle tuli nimeksi Linnea <3 Ja samalla mentiin miehen kans naimisiin :) Vauva on rauhallinen,nukkuu ja syö. Masuvaivat on jo helpottanut. Nyt alkanut jo vähän valvomaankin päivällä. Hymyilläkin jo osaa :D Ihana vauva kaikinpuolin!

bluebaby ja Linnea 6vkoa
 
Mä olen kanssa uusi tällä foorumilla.

Entuudestaan on koululainen ja nyt iltatähti tyttönen joka syntyi 11.4.

Muuten mennyt ihan kivasti mutta rotavirusrokotteen jälkeen tuli kuvioihin enemmän vatsanväänteitä ja ummetusta. Cuplatonia ollaan käytetty ja se hieman helpottanut väänteitä. Kuumemittarikikkaa käytin eilen kun ei meinannut kakkaamisesta tulla mitään ja koko päivä oli ollut hirveää huutoa. Vatsavaivat ovat vieneet myös päiväunet mennessään. Suuri luotto siihen että tämä tästä helpottaa. Yöt sentään nukkuu hyvin ja herää syömään pari kertaa/yö.

Ja juuri kun selvisi tikeistä ja jälkivuodoista alkoi menkat. Syön minipillereitäkin ja imetän täydellä teholla. Ei voi ymmärtää o_O
 
Täällä kasvetaan vissiin muidenkin puolesta:) 3kk neuvolassa 5395g (2610) ja 56cm (45)..Tytöltä puuttuu kaulin, huivi ja essu niin olisi kuin pieni Justiina:D
Yöt on mennyt myös hyvin nukkuu 22-6 ja siitä syötön jälkeen vielä 9-10:een..
Toivottavasti hyviä uutisia tulisi myös ensi viikolla olevasta ultra tutkimuksesta missä katsotaan päässä olevaa pattia.
Mukavaa kesän jatkoa:)
 
Noniin juhannus on sitten lusittu. Oltiin Väinön kanssa maalla mummulassa pe-ma ja isi oli kavereidensa kanssa mökillä remuamassa pe-su. Sai sitten nukkua yhden yön univelkaansa ennen kuin tultiin pikkuisen kanssa kotiin.

Meillä herätään yöllä noin kahden tunnin välein syömään ja jostain neljästä eteenpäin herää tunnin välein. Äitinsä herättää yleensä seitsemän aikaan ja jatkaa itse unia sylissä kahdeksaan tai yhdeksään. Meillä on tuon miehen kanssa työnjakona yöllä, että pitää poikaa noin neljään asti (hakee kyllä mut ruokkimaan) ja sitten vaihto.

Väinö edelleen ajoittain pureskelee tissiä ja nyt alkanut kaluamaan nyrkkiään. Toivottavasti ei ihan vielä tekisi hampaita.

CVAD ja Väinö 9vk ja 3pvä
 
ONNEA bluebaby rouviintumisesta :flower:
Ja vauvalle kuten muillekin ihanan nimen saaneille :)

Tänne kuuluu tätä nykyä oikein hyvää. Tyttö nukkuu yöllä eka pätkässä jopa 7h! Aikamoinen muuttos alun parin tunnin väleihin. Melkein tuntuu olo joskus pirteältä :D
Ensimmäinen matka mummolaan takana juhannusviikolla ja hyvin meni sekin. Viihdyttiin kahdeksan yötä ongelmitta. Automatka onneksi vain 1,5h suuntaansa niin menee syöttövälissä hurauttaessa :kieh:
Sattui vieläpä Rotarokotus ennen matkaa mutta kevyillä vatsanväänteillä päästiin, jes!
Miten muilla on Rotarokotus mennyt??
Painoa neidolla 2kk oli 6375g ja pituuttakin jo 61cm :)

Kuudes ihme :) ja ihana pikkutyttö :heart: nyt jo 11vkoa
 
Viimeksi muokattu:
Adhara täällä myös yksi täysimettäjä jolla nyt 3 vuodot loppuneet. Vauvahan syntyi 3.4 joten sykli käynnistynyt heti uudestaan :p hö, hö ja hö!

Meillä tyllerö nukkuu kuin pieni possu, nukahtaa 10-01 välissä ja herää 8-10 aikoihin tissille josta vielä simahtaa ja koisaa 11-12 asti. Sitten koisaa taas 15-18. Kyllä on ollut helppo vauva :D
 
Hei taas pitkästä aikaa! Sitä kerkesi kuukausi vierähtää edellisestä palstan lukemisestakin. Jotenkin päivät täyttyy ihan itsestään kaikesta muusta kuin koneella olosta. :D

Onneksi olkoon bluebabylle rouvakaartiin siirtymisestä!! :flower: Ja todella kivoja nimiä on vaaveille keksitty.

Meitin sintturasta tuli Ellen Aino Josefina lapsosen komiasti huutaessa koko toimituksen ajan. Heti papin lopetettua lapsikin rauhottu ja loppu juhla meni ihan hyvin.

Tuosta suunkautta annetusta rota-rokotteesta tuli hieman vatsan väänteitä ja kovasti ihan vesiripulia. Onneksi alkaa nyt olla se riemu ohi. Ainakin seuraavaan rokotukseen asti. ;) (Sai tuon rokotteen siis torstaina 2kk neuvolassa.) Kaikki oli neitillä kunnossa ja kasvuakin oli ihan riittävästi tuolla täysimetyksellä tullut: paino 5290g (3600g) ja pituus 58cm (51cm).

Taitoina akalla on hymy meille tutuille ja iloisesti vielä tuntemattomillekin ja sen alotti jo tuossa alle kuukautisena. Asioiden seurailu tuli mukaan kuvioihin noin puolitoista kuisena ja nyt on todella IN vatsalleen kääntymisen opettelu. Tietysti jämähtää siihen kyljelleen, mutta yritys on kova jatkaa siitä vielä vatsalleen. Tässä yhtenä aamuna napero olikin vieressäni sitten mahallaan, kun nukku äitin kainalossa ja patja antoi hieman alamäkihelpotusta tuohon kääntymiseen. :) Niskaa kannattelee mukavasti, mutta kovin huojuvasti myös.

Ihme otus ja Adhara: millään en tahtoisi, mutta kuulun myös siihen kastiin, joka täysimetyksellä saa jo tässä vaiheessa vaivoikseen nuo menkat. Ei kiva!! :mad:

Mitäpä muuta.. Tuttia ei huoli edelleenkään eikä pulloa eli hyvin on äitissä kiinni. Vaunuissa ei suostu nukkumaan ellei ne liiku eikä omassa kehdossaan. Onneksi autokaukalo sentään kelpaa myös paikaallaan ollessa eli siinä ottaa pisimmät päiväunensa (n.3h) tällä hetkellä. Tuota kaukaloa on käytetty nyt myös pyöräretkeilyyn, kun siinä saa nuo isommat mukulat mukavasti mukaan retkeilemään eikä sitten aina tartte lähteä vaan pienelle kävelylle vaunujen kanssa tai pidemmälle mutta kalliimmalle reissulle autolla. Kovasti on tykätty Elleniä myöten tästä polkimin tapahtuvasta lähireissaamisesta. ;) (Siis neiti matkaa peräkärryssä tuohon autokaukaloon istutettuna.)

Tälläistä täällä. Mukavaa kesän jatkoa taas kaikille!

Jatiska & Ellen 2kk 4pv
 
CVAD, Väinöllä on hieno toinen nimi. ;) Vilin kolmas nimi on Olavi. :)


Meillä oli Vilin 3kk neukku tänään. Paino 5780g (3400g) ja pituutta 63.1cm (48cm). Pituus mennee +1 käyrällä ja paino -10, mut omia käyriä mennään tasaseen.
Vilille on aloitettu vellin anto kun oli pullolla jatkuvasti. Tänään neuvolan täti oli eri kun normaalisti nii tuumasi että puklaaville vauvoille suositellaan maissivelliä että ei haittaa vaikka olettekin antaneet. Vakkari täti tätä ei sitten ole voinut sanoa, vaan käski hakea sakeuttajaa. :/ No eipä hajettu vaan örpittiin sit vaatteita ja harsoja.
Saatiin toinen rotarokote ja kaks piikkiä kankkuun ja nyt on sit ollut kitinää koko illan.

Vili nukkuu yönsä hyvin ja saattaa mennä että ei herää kertaakaan syömään vaan sit aamusella seuraava ateria.
päivällä nukutaan 2-3 pienet unet ja yhdet pitemmän 2-3 tuntia. Vaunuissa tykkää kölliä myös hereillä ollessa kun ne vaan liikkuu. Meillä tartutaan esineisiin, katsellaan ympärille ja seurataan mitä ympärillä tapahtuu. Meillä käännytään mahalta selälleen, mutta ei toisin päin. Kovasti "tulee juttua" seurustellessa. Päätäkin kannatellaan kivasti käsistä nostaessa. Selällään ollessa jumppalelun alla poika potkii itseään eri kohtaan eli saattaa siirtyä alustan ulkopuolelle. Mönkii eteenpäin sängyllä kun saa jalalla otettua kunnolla tukea, kädet ei vaan ossaa tehä mittään. :D
Ensimmäiset vierastamiset on tulleet kuvioon. :S
Ekasta rotarokotteesta ei tullut kun useemmat ISOT pahan hajuset kakat. Nyt ei tiiä mistä noi kiukuttelut tulee kun 3 rokotetta saatiin.

Kette ja Vili 3kk 2 pvää <3
 
Jokellellaanko muilla jo? Mä en oikeastaan tiedä mikä lasketaan jokelteluks mutta ääntely on lähinnä vaan "hää" ja "höö" sekä epämääräistä murinaa:D
Eilen käytiin ultraamassa Emilian patti ja oli vain rasvapatti=)
 
Onpas täällä kovin hiljaista:whistle:
Kysellään sitten tyhmiä kun molemmat muksut on ihmeen unisia eikä pidä mulle seuraa:D
Onko täällä kenelläkään iskenyt vielä uutta vauvakuumetta tai onko suunnitteila tehdä lisää?Mä olisin jo ihan valmis uuteen raskauteen,taitaa hormonit olla sekaisin:kieh:
Onko vauvat oppinut uusia juttuja? Meillä on alettu syödä ihan tosissaan käsiä mutta eipä juuri muuta:)

Avantasia ja Emilia 3kk ja jotain:heart:
 
Täällä ei ainakaan podeta vauvakuumetta, jalat ristissä oon ollu ja oon niin kauan kunnes saan kierukan :) Ihanahan tuo poitsu on, mut jos meille joskus vielä perheenlisäystä tulis ni joidenkin vuosien päästä.

Poitsu painoi 2kk neuvolassa 6905g ja oli 62,2cm. Täysimetyksellä kasvaa hyvin, eli kyllä sitä maitoa riittä, vaikka kyllä poika onkin todella paljon tissillä edelleen..Tutille en oo vielä opettanut kun en oo jaksanu :)

Nyrkkejä alkaa syömään kun haluaa tissiä ja kovasti jo jutellaan, hymyillään ja hörötetään ääneen. Mahalleen yrittää punkea itseään et saa nähdä milloin alkaa kääntymään!

Oon kyllä jotenkin todella yllättyny itseeni miten hyvin oon jaksanut näiden pienten kanssa kotona..Monet varoitteli etukäteen miten raskasta kahden näin pienen kanssa tulee varmasti olemaan, mut tunnen itseni yhä paljon virkeämmäksi kuin esikoisen saatuani. Päivä kerrallaan, turhia murehtimatta ja lasten ehdoilla mennään ni kaikki rullaa vallan mainiosti :)

Meillä oli sunnuntaina ristiäiset ja poika sai nimekseen vanhan suomalaisen nimen :)

ingeri ja poitsu 2kk 3pv
 
Onpas täällä hiljaista:O käykö täällä enää ketään?
Olisi kiva tietää miten muideb vauvat kasvaa ja mitä on opittu?
Täällä on alettu kiljahtelemaan ja sitten on vähän aikaa silmät pyöreinä "mikä ääni tuo oli" :D Isovelikin on päässyt vaipoista eroon=)
Avantasia ja Emilia melkein 4kk:O kamala miten se aika menee nopeaan..
 
Päivittäin käyn kurkkaamassa olisiko joku kirjoittanut jotain. Väinö kasvaa ilmeisesti hyvin. Edellinen neuvola oli 6vk iässä ja seuraavasta vasta nyt maanantaina.

Jo pari viikkoa sitten oppi että ääntä voi käyttää välillä kovempaakin eli välillä kiekaisee hyvinkin kovaäänisesti. Myös kädet ovat ahkerassa käytössä, välillä oikein molemmat täytyy maistella yhtä aikaa. Purulelua pureskelee jos joku pitää sitä suussa, itse ei sitä vielä osaa sinne viedä/pitää. Välillä pureminen saa oikein kiihkon merkkejä, kun puree ja huutaa yhtäaikaa. Hammasta ei vielä ole näkyvissä, mutta ikenet käyneet hieman turpeiksi ja valkoisiksi. Yrittää myös ahkerasti matkia ilmeitä, mutta lopputulos yleensä muistuttaa enemmän Lauri Tähkää :D

Tissimaidolla edelleen mennään. Miehen kanssa ollaan pohdittu, että pitäisikö aloittaa kiinteiden maistelu kun 4kk tulee täyteen vai vasta myöhemmin. Miten te muut asian olette ratkaisseet?

Myös nukkuminen mietityttää. Terkka meidät peläytteli, että viimeistään 6kk iässä täytyy sitten alkaa nukuttamaan niin että nukahtaa siinä paikassa missä herääkin eli pitäisi itse alkaa nukahtamaan nukuttamisen sijaan. Nyt Väinö nukahtaa syliin ja ehkä siirrän hänet lattialle patjalle nukkumaan. Yöllä saattaa nukahtaa kyllä tissille ja silloin jää automaattisesti patjalle nukkumaan. (Selvennyksen vuoksi lapsi nukkuu patjalla olohuoneessa ja toinen vanhammista vuorollaan hänen vieressään. Toinen nukkuu makkarissa vuorollaan "parempaa" unta. Eli on vieläkin aika rauhaton nukkuja)

CVAD ja Väinö tänään 3kk
 
Heipparallaa! Taitaa kaikki vaan köllötellä ihanien vauvojen kanssa kaiket päivät aurinkovarjon alla ettei tänne kerkiä kuulumisia kirjottelemaan ;) No, me ei sellasta harrasteta, köllitään vaan täällä sisällä :D
Pikkuinen nukkuu jo aika hyviä yöunia, parhaimmillaan kymmenenkin tunia syömättä mutta keskimääräinen eka yön väli on 6-7h. Ja täysimetyksellä mennään ja aion jatkaa samaa rataa sinne 6kk asti ihan rauhassa niinkuin edelleistenkin lasten kanssa. Yöpäivärytmi siis löytyy mutta joka päivä on varmasti erilainen.
Painoa oli 3kk jo 7020g ja pituuttakin venynyt 63cm asti. Ja edelleen olen niin in laav tuohon pikkuiseen ihmeeseen <3 joka tuolla jo huutelee pitkien päiväunien jälkeen syöttelemään.
Haluaisin vielä tietää miten teillä on raskauskilot karisseet? Kun itse aloin systemaattisesti niitä viimeistä 4kiloa karistelemaan ja siitä vielä lisääkin kun eivät näköjään suklaadieetillä lähde :O
 
Viimeksi muokattu:
Mulle tuli varmaan joku 15kg, josta osa oli kyllä turvotusta. Lähtöpainossa olin hieman vajaa 2vk synnytyksestä. Nyt on jo 3.5kg alle lähtöpainon. Lähtömitat oli 73kg/164cm, joten onhan tuosta varaa hieman pudottaakin.
 
Heipsan pitkästä aikaa! On ollut nyt niin paljon kiirettä, etten oo ehtinyt täällä käymään. Nyt olis aikaa kun lapset nukkuu ja ei oo mitään kotihommiakaan justiin tälle sekunnille ;)

Meidän poika sai nimekseen Niilo. Mies keksi nimen pari tuntia ennen ristiäisten alkua :D Ollaan oltu tyytyväisiä vaikka nimi tulikin ihan puskista ja yllättäen.

Niilo on oppinut jo paljon, osaa kääntyä masulleen ja selälleen, on löytänyt kädet, jokeltelee, osaa tehdä kurkkuäänen ja masullaan ollessa nousee täysin käsien varaan. 3kk-neuvolassa sanottiin, että osaa jo kaikki 4kk ikäisen vauvan taidot :) Ja mitat oli 66,8cm & 6800g. Elokuun 22. pvä olis 4kk lääkärineuvola sitten.

Meillä nukutaan ihan ok, vaihtelee aika suuresti välillä. Viime yönä Niilo alkoi nukkuman 20-21 välillä, heräsi syömään 02 ja aamuyöstä välillä hamuili tuttia, ja heräs kunnolla 9 aikaan. Toissayönä taas Niilo nukkui koko yön ihan läpeensä, ei syönyt eikä hamuillut tutin perään. Isosisko tuppaa välillä huutelemaan öisin, rauhoittelemassa oon käynyt mutta viereen en oo uskaltanut ottaa ettei totu..

Mulla tuli raskauskiloja n. 20kg. Lähtöpaino oli ennen ensimmäistä raskautta 65,7 ja ennen toista raskauta 69,5. Nyt painan jotain 69-71 välillä, en oo ihan satavarma tän hetkisestä. Tavoite olis 63-65. Ei tässä paljoa olis, mutta tuntuukin että just nää kilot on tiukimmassa.. Aloitin varsinaisen laihduttamisen kun painoin 77kg, niin onhan siitä jo ihan hyvin alas tultu. Mutta silti vanhat vaatteet edelleen puristaa liikaa joten pitäis päästä näistä viimesistä kiloista eroon!

Adelei & Niilo 3kk 9pv
 
Täällä oli jo 4kk neuvola:O Emilia oli 59,5cm ja 6275g:) tuntuu tulevan melkein 1kg/kk painoa..huh miten paljon..Mutta kuulemman ihan normaalia että kasvaa nopeampaa kun syntyi 1kk etuajassa.

Yöt nukkuu aika hyvin noin klo 22 menee unille ja heräilee syömään 6-7 aikaan ja jatkaa unia kolmisen tuntia mikä passaa mulle valtavan hyvin:D

Raskauskiloja taisi tulla joku 12kg. Mulla lähtöpaino ola ekassa ja tokassa raskaudessa sama 40kg ja nyt taitaa olla 43kg vaikka enemmänkin saisi varmaan olla.Pituutta ei kuitenkaan ole kuin 160cm.

Taitoja ei hirveästi vielä ole..Hymyilee kun naantalin aurinko aina jos joku sattuu katsomaan ja juttelemaan ja juttelee takaisinkin:heart: Motorisia taitoja ei juurikaan ole vielä tai tarttuu kyllä varsinkin hiuksiin eikä päästä irti:kieh: Masullaan ei viihdy ollenkaan, alkaa vaan samantien huutamaan ja sitten puhisee loukkaantuneena sylissä:D
 
Heippa vaan!
Hauska lukea teidän muiden kuulumisia :)

Voisinpa minäkin kertoilla hiukan Luna-neidistä. 3kk neuvolassa mitat 5960g ja 59,7cm. Hyvin kasvaa ja kehittykin ihan silmissä! Mahallaan viihtyy parhaite, ehkäpä siksi kun olen pienestä pitäen vatsallaan nukuttanut. Hyvin pysyykin jo vatsallaan käsien varassa. Leluja ja kaikkea saatavilla olevaa hamuilee kovasti suuhunsa ja kahdella kädellä onnistuukin yleensä siinä.
"Jokellellut" 5vk ikäisestä ja nyt ihan viime päivinä aloittanut kovan kiljumisen :) Hymyilemään neiti alkoi 3vk iässä ja nauramaan 8 viikkoisena. Päivisin meillä mennään yleensä vähillä unilla, mutta yöt nukkuu hyvin- nukkumaan neiti menee klo 20-20.30, ensimmäisen kerran herää syömään 3-5 aikoihin ja 7-9 maissa noustaankin jo sitten. Pari päivää sitten Luna alkoi vierastamaan! Kaiken kaikkiaan ihanan aurinkoinen ja hymyilevä neitokainen ollaan perheeseemme saatu <3

Mulla ekat menkat alkoi 8 vk synnytyksestä ja kesti hienot 2 viikkoa! Raskauskiloja tuli 11 ja parissa viikossa jäljelle jäi 2kg. Ne samaiset kilot ovat ilmeisesti jääneet pysyvästi :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä