paljon on tullu tekstiä ku kävin viimeksi perjantaina lukemassa...
Tiijonalle ja perheelle onnittelut terveestä pojasta:flower: olipas ihana kuulla että kaikki oli mennyt hyvin
liikkeet vauva liikkuu paljon mutta liikkeet on munki mielestä enemmän venyttäviä niin kun joku asian ilmaisi. ei ole tarvinnut laskea liikkeitä, joinakin päivinä kun dementia on oikeen paha, alan miettiin että oonkos tuntenu liikkeitä, ja sit tökin ja herättelen niin kauan kunnes vauva ilmoittautuu=) täällä vauva taitaa olla jo sen verran alhaalla ettei ole vaikea juurikaan hengittää, paitsi sillon kun se levittäytyy niin että tuntuu että se tulee ulos jostain kun tila loppuu...
unia ei oikeen tuu nähtyä kun yöt on tosi levottomia ja kipeitä välillä, ja vessassaki saa ravata ihan koko ajan. mut jos oon sattunu pätkän jotain unta näkeen niin seksiä niissä on tai sitten omat isovanhempani, vaikka ovat olleet kuolleina jo vuosia... lähinnä kärsin enemmän unen puutteesta... mieheni on tästä tietoinen ja passitti mut saunaan lauantaina ihan yksin ja ajan kanssa, itse hän jäi paistamaan lättyjä ja kiikutti mulle poikansa kanssa kylmää limsaa saunaan ja huolehti koko illan että on hyvä ja rento olo:heart: kyllä se hyvältä tuntuiki=)
kipuja on joka päivä, en edes muista miltä tuntuu kun ei oo mitään kipua. selkä on todella kipeä ja makuulla paljon kipeämpi, jos oon paljon jalkojen päällä päivällä niin se kostautuu yöllä vielä kipeämmällä selällä. supistuksia on myös paljon, mutta suurin osa suht kivuttomia vaikka ne tunnenkin. viime yönä oli taas silti puoltoista tuntia ihan järkyttävän polttavaa kipua joita edelleen epäilen supistuksiksi... miksihän ne polttavimmat tulee vain öisin, ei oo koskaan vielä tullu päivällä noin polttavia... ei niin ettäkö kaipaisin mutta mietin vaan että johtuuko siitä että elmistö lepää niin tulee jotenki helpommin vai miten... tiä sitä siite...
vauvantarvikkeet on oikeestaan hommattu, paitsi amme, jonka ostan vasta myöhemmin koska kasaan isyyspakkauksen sinne, mut en voi stä mihinkään piilottaa vielä niin ostan sen myöhemmin, täytteet oon pakkaukseen jo ostanu
rintapumppua ei myöskään oo vielä kun ei tiedä onko miten tarvetta, haetaan jos tarvitaan. ja itkuhälytin on kaupassa vielä, kaikki muu pitäis olla. vaatteitakin pitäisi olla niin että hetki pärjätään, naapurikin toi vielä lainaksi 50-56 kokosia vaatteita.
kotiutumisvaatteet on vauvalle katsottu, haluaisin vielä silti ehtiä neulomaan vauvalle ohuet neuletakin ja housut, jotka saisi laittaa bodyn ja potkuhousujen päälle, ja sit tulis vielä semmonen nallekarhuhaalar siihen päälle. kelit tietenki määrää että onko se lopullinen vaatetus sitte. ja mulla myös
omien kotiutumisvaatteiden kans enemmän harmaita hiuksia kun vauvan...
ehkäisyä ei tulla käyttämään koska toinen yhteinen saa tulla heti kun on tullakseen. sitten meillä onkin kaikkiaan jo kolme, kun on tämä miehen jo 3-vuotias, ja ollaan vähän puhuttu että sitten riittää. mutta sen jälkeen olen ajatellut kokeilla sitä kapselia ihon alle, mut mieli saattaa muuttua senki suhteen vielä. katsotaan sitten kun on sen aika.
joku puhu liukkaudestakin. mulle mies osti ekojen liukkaiden aikan piikit kenkiin ja niiden kanssa on ollut mukavampi kävellä. kaatumiset on johtunu lähinnä omasta hölmöydestä esim. potkukelkkailulla... ei ne piikitkään hölmöyttä poista näköjään
jano ja
nälkä molempia ihan koko ajan, ei oo kummallekkaan mitään rajaa. mulla on aina ollu vesipullo sängyn vieressä, jo ennen raskauttakin, ja oon siitä hörppiny välillä jos on tuntunu siltä. nyt se ei enää riitä, se on joko loppu tai sit se ei tunnu tarpeeks kylmältä jolloin suuntaan keitiiöön ja juon jääkylmää vettä ihan ku en olis vettä koskaan saanukkaan, tämä siis öisin. päivisin juon mielestäni normisti, ulkoilun jälkeen silti tulee kans samanlainen olo ku öisin et on pakko saada jääkylmää vettä. iltaa kohden jano vaan yltyy... mulla on huomenna neuvola ja ajattelin kans kysyä et josko voitais sokera mitata ja jos jostain sais kotiaki mittarin et vois vähä seurata ku on käyny mielessä kans et jos se tosta verensokerista johtuu...
ja sit toi syöminen. oltiin tosiaan raxissa perjantaina ja söin ihan hulluna, mies ja sen poika veteli jo jäätelö masut täynnä niin tämä emäntä vetelee vielä pizzaa:kieh: söin niin kauan kunnes vauva masussa alkoi potkimaan vähän enemmän, luulen että halus ilmottaa että; "alkaa tila loppuun vaikkei äiti sitä näköjään tiedostakaan"... joo, sit söin vielä sitä jäätelöö... toivoisin et olis vähä tukalampi olo niin ei tulis syötyä niin paljo. vaikka oon kyllä aina omannu pohjattoman vatsan, mitä parempi ruoka sitä enemmän mahtuu... ja silti oon aina ollu hoikka (mut oon kyllä aina ennen pystyny liikkuun ja myös liikkunu...) että semmosta.
nyt on miehen poika meillä vieläkin
tää on harvinaista luksusta että se saa olla näin pitkään meillä, on ollu jo keskiviikosta asti. ainoa huono puoli on että poika alkoi eilen pulkkamäen jälkeen ripuloimaan ja on nyt siis ripulissa. huonoa oloa se ei valita eikä mitään muita oireita oo mihinkään suuntaan, jaksaa leikkiä ja remuta ihan kuin ennenki. itse haluaisiin välttyä ripulilta koska muutama viikko sitten vasta paranin viikon ripuloinnista... tänään pitää taas luopua ja viedään poika äidilleen...
sori, tulipas taas tarinaa:$