Huomentapäivää kaikille ja minunkin puolestani hyvää myöhästynyttä naistenpäivää :flower:
Sain pienen yllätyksen mieheltä illalla :heart: ja omatunto soimaa kun tuli samana aamuna töihinlähtökiireessä oltua juurikin tuollainen takapuoleen ammuttu karhu.. Olen maailman huonoin riitelijä kun kamala katumus iskee heti kun sanoo jotain poikkipuoleista
Ja
neiti80 hui! Onneksi kaikki on hyvin kuitenkin!
Ja
vaivoista ynnä muusta, antaa kaikkien valittaa vaan, minua ei haittaa yhtään jos mieltään täällä purkaa ja helpottuu olo
Itse olen jotenkin niin varautunut tuohon
yli menemiseen ja 42+ viikkoon, että yllätys on suuri jos ennen sitä jotain tapahtuu meillä
Ehkä siksi ajattelen, että yli menee kun itse olen ollut yliaikainen ja supisteluja ym. ennakoivia oireita ei ole juuri ollut niin ainakin nyt tuntuu siltä, että mun kropan biologia taitaa olla kallellaan vähän pidempään raskausaikaan, kai tässäkin on geeneillä vaikutusta.. Mutta saa siis nähdä miten menee, mun mielestä on vaan hyvä ettei tiedä yhtään koska se vauva syntyy niin ei tarvitse jännittää etukäteen
Je neuvolassa oltiin aamulla:
RV 33+0
Paino +74g (Jihuu! Nyt yhteensä tullut vajaa 7kg)
Paineet 99/68 (ei vieläkään nousua..)
Pissat ok
SF 33,5 (tai 34..)
Tarjonta:
Tukeva istuma-asento
Sykkeet 140
Liikkeet ++
Eli summauksena, SF-mitta huitelee yläkayrän yläpuolella vaikka painoa ei ole tullut juurikaan ja sokerit ihanteelliset. Ja kävästiin neuvolalääkärin huoneessa, missä neuvolantäti kurkkasi masuun ultralla, ja kuten arvasinkin niin pää on tuossa pallean kohdilla ja peppu alhaalla. Nyt olisi sitten tulokkaalla aikaa kääntyillä seuraavaan neuvolalääkäriin asti, joka on 2 viikon päästä. Terkkari sanoi, että lääkäri sitten arvio tilanteen tuon koon suhteen, että antaako lähetteen polille kokoarvioon ja tietysti jos ei ole kääntynyt siihen mennessä niin lääkäri sitten katsoo tuon tarjontatilanteenkin ja jatkotoimenpiteet siihen. Iso vauva ja peppu edellä, mitäköhän tästä vielä tulee! =)
Onko kellään hyviä vinkkejä, miten vauvaa voisi kannustaa
kääntymään oikein päin? Olen välillä kokeillut muun venyttelyn ohella olla kontillaan peppu ylhäällä ja hartiat alhaalla, tuota ainakin jossain suositellaan.. Mutta jos tuo vauva on vielä ajatellut olla pari kuukautta sisätiloissa niin ei näytä kääntymisenkään kanssa olevan kiire
Suska84 meillä ainakin neuvolan terkkari arvioi vauvan kokoa matkan varrella juuri tuon sf-mitan, painonnousun ja muiden seikkojen perusteella ja jos hänelle herää epäilys, että vauva olisi liian suuri tai pieni tai väärässä asennossa niin antaa sitten lähetteen eteenpäin äitiyspolille seurantaan.
Ihanaa perjantaita ja viikonloppua! Nyt se kevät alkaa kun on lämpöasteita tiedossa :heart:
Vappuvaavi ja tulokas 33+0 eli POKS!