Perjantaita kaikille
Laiskuri yrittää taas saada jotakin kirjoitettua tänne. Ekana iso kiitos kaikille, jotka silloin jo aikoja sitten laitoitte vähän listausta siitä, mikä kaikki on ollut tarpeellista vauvan kanssa. Näin ekaa odottavana sain siitä itselle hyviä neuvoja ja vinkkejä tulevia hankintoja ajatellen. Paljon olette taas saaneet keskustelua erilaisista asioista.
Sukupuoli: Oon kyllä niin utelias, että haluan ehdottomasti tietää! Ja yksinodottajana se helpottaa hankintojakin, kun pitää jo aika aikasin ostella kaikennäköistä. Yhden ihmisen tuloilla kun ei sitten kaikkea ostella kerralla tuossa joulun jälkeen.
Nimi: Pojalle mulla on ollut muutakiakin nimivaihtoehtoja, ja tuntui etten tytölle keksi mitään nimeä, joka itseä miellyttäisi. Yksi mieleinen nimi tytölle oli mielessä, mutta hylkäsin sen, koska nimi oli liian samanlainen kuin veljentyttöni nimi. Erona oli siis vain yksi kirjain. Jo jokin aika sitten yhtenä aamuna herätessäni, minulla oli yksi nimi heti mielessä tytölle. Ja päivän aikana nimeä miettiessä, se tuntui hyvältä vaihtoehdolta. Eli tytölle olisi yksi nimivaihtoehto ja pojalle muutama.
Kahvi: Aamukahvi on maistunut ihan niinkuin aina ennenkin. Muuten en päivän aikana kahvia juo.
Äitiyspakkaus: Olen sitä mieltä, että on mukavaa, että tuollainen mahdollisuus on, sitä kun ei joka maassa ole. Aluksi olin vahvasti sitä mieltä, että pakkauksen otan ehdottomasti, ensimmäistä kun odottelen ja mitään vauvatarvikkeita saatika vaatteita ei ole valmiina. Mulla on mahdollisuus ostaa hyvältä ystävältä sekä veljen perheeltä siistejä, tahrattomia ja vähänkäytettyjä vaatteita. Ja tuota mahdollisuutta todellakin hyödynnän. Olen lukenut jonkin verran eri palstoilta keskusteluita, ja moni on todennut, että äitiyspakkauksen tavarat ja vaatteet ovat jääneet erittäin vähälle käytölle, jopa kokonaan käyttämättä. Näin kävi myös hyvälle ystävälleni, joka sai siis tuon äitiyspakkauksen nyt keväällä. Kaikki vaatteet pakkauksesta on jäänyt käyttämättä, joten sain häneltä nuo pakkauksen vaatteet. Käytännössä katsoen minulla siis on jo äitiyspakkaus
Joten tässä tilanteessa jätän oman pakkaukseni ottamatta ja otan sen rahana. En mä nyt viitti omaa pakkausta ottaa sen takia, että saan siitä sen makuupussin, hammasharjan ja kuumemittarin
Jos mulla ei olisi tätä mahdollisuutta ollut, ekakertalaisena olisin varmasti tuon pakkauksen ottanut.
Hankinnat: Olen jo jonkin verran ostanut/saanut vaatteita käytettynä, mutta myös uutena. Lisäksi löytyy kylpyamme jaloilla sekä sitteri. Ja todennäköisesti kohta on myös turvakaukalo.
Vaunut: Tällä hetkellä näyttää siltä, että olisin päätymässä Emmaljungan vaunuihin. Ja ostan käytettynä, jos löydän mieleisen väriset ja siistit, ehjät ja puhtaat.
Vauvanvaatteista kysymys teille, joilla jo asiasta kokemusta: Ensimmäistä odottava täällä siis kyselee tyhmiä
Paljonko vaatteita kannattaa olla aina yhtäkin kokoa? Siis eli montako bodya, monetko potkarit, sukat jne.? Mä en haluaisi tässä ekakertalaisena liian innokkaana hommata niin isoa vaatevarastoa, että siitä sitten suuri osa jää lähes tulkoon käyttämättä, koska vaatteet jäävät pieneksi.
Menossa tänään 14+4