*** huhtikuun helmet 2012 '' lokakuussa'' ***

mymosa
Jos tuntee ompelutaitoisia nii pienellä fiksauksella saa toppahousut. Ostin ihan normaalit toppikset ja äiti sitten samalla kun lyhensi niin teki levennykset, joten menee ison mahan kanssa sekä kuminauhalla saa säätövaraa.
 
Tuli mieleen tuosta ultrasta ja sukupuolesta. Ultrattiinko teillä np-ultrassa tarkasti jalkoväliä? Meillä otettiin tarkka kuva suoraan vauvan pyllystä alhaalta :) Ja jalkoväli oli ihan tasainen. Mietityttää kun tuolla toukokuisissa joku oli ollut np ultrassa rv 11+ ja oli kuulemma selvästi näkynyt pallukat ja oli sanottu että 100% poika :) voiko se oikeasti näkyä jo noin aikaisin? Kertokaa mitä teillä näkyi np-ultrassa,siis jos haarovälistä saitte tarkan näkymän :)
 
mymosa
Ei meillä kovin tarkasti ultrattu haaroja, sen verran, että näki siellä olevan virtsarakon. Muutenkin tuo menninkäinen oli niin vaikea ultrattava, ettei meinannu antaa lukemaa turvotuksellekaan :)

Sellanen rakas <3

Päätettiin juuri mennä terveystalolle jyväskylään 4d ultraan, jos jollain kokemusta niin kertokaa. Tai jos vastaavasti kuopion ultrista ja missä niitä on niin saa kertoa.
 
Eilen oli nlalääkäri. Otti papa-kokeen, muuta alapään tarkastusta ei tehny. Paino oli samassa ku ekalla käynnillä. Sydänääniä kuunneltiin :heart:

Varasin ajan rakenneultraan ja se on 10.11!!! 3 viikkoa vielä, vaikka turha valittaa kun on monta jotka joutuu odottaa pidempään. (Saa päivittää)

Ääh, nyt on alkanu ruoka maistua liiankin hyvin ja vois kokoajan syödä. Pakko vaan nyt tsempata.

Ei muuta ku väsymystä edelleen |O

-Linn ja Salamatkustaja 16+3-
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on rakenne ultra vasta viikolla 23+ :/
Mää en IKINÄ uskalla pistää jalkaan. 2 kertaa oo inskan sinne pistänyt ja totesin että ei oo mun paikka. Mul on tollanen kynä systeemi millä napsasen reijän niin ei tunnu etes kun ottaa. Mahaan mää inskan pistän kun en uskalla muualle.

Mul on maha kun pakanamaan kartta eli arpia löytyy vaikka muille jakaa. ;)
 
Vauvis, päivitätkö mullekkin rakenneultran 12.12. :) Kiitti!

Mulla neuvolalääkäri 2.11. Terveydenhoitaja sanoi, että tulla käymään siinä hänen huoneessaan ensin niin varmaan sitten ultrataan =) Vähänkö olis jo siistiä tietää, että kumpi se pieni on. Vieläkin kyllä itestä vain tuntuu, että tyttö on tulossa.. :D katsotaan..
 
Voi vitsi Linn pääsee kohta rakenteeseen! :) Miten sulla Kette on rakenneultra noin myöhään? HUS:n lapuissa lukee, että rakenneultra pitää tehdä rv 18-21. Onko siinä noin paljon paikkakuntakohtasia eroja?

Munkaan mielestä np-ultrassa ei juurikaan kurkittu jalkojen väliin. Mutta kun esikoista odotin niin meidän odotuspinossa oli yksi, jolle np:ssä oli sanottu että poika näyttäs olevan tulossa ja poika sieltä syntyikin. Aika epävarmaa se kyl vissiin on viel tossa vaiheessa mitään sanoa sukupuolesta :)

Huomenna neuvolaan, toista kertaa tässä raskaudessa :)

Ceali 16+2
 
Se Tekay vaan totesi kun kävin 11 viikolla ultrassa että katsotaan sitten vasta että näkyy kaikki paremmin. :/ onneksi mulla on täs välissä varmaan 2 äiti polikäyntiä ja aina ultrataan samalla.

Ipana pipana tuntuu viihtyvän tuolla alhaalla oikeella, äänet saan aina sieltä kuulumaan ja silläpä ne liikkeetkin tuntuu.
 
Mulle Kätilö sanoi mahan päältä ultratessa, että usein kohtu on jommalle kummalle puolelle kallellaan ja mullakin tuonne oikealle.

Ei np-ultrassa zoomattu kuin komeaan hammaskalustoon. Ei haaroväliä kovin tutkailtu. Mä taidan tyytä kulkemaan toppahousut auki ja kuminauhalla kiinni. Kesti 10 vuotta hankkia alennuksesta halvat toppahousut, ni en ala niitä nyt muokkaamaan että nenis sitten vuodenki kuluttua. Inhoan kylmää enkä siis kovin paljon ulkoile talvipakkasilla. Kirpparilta ostin viime kesänä kulahtaneen untuvatakin, joka on sen verran reilu, että menee varmasti paukkupakkasilla. Muutoin aion käyttää villakangastakkia, jonka siis teetän Kiinassa.

Eikä mitään liiketuntemuksia vielä. No, oottelen rauhassa viel 4 viikkoa.
 
Kuokkimassa tuolta toukokuisista:D
Itse olin maanantaina nt-ultrassa ja kysäisin lääkäriltä(erittäin kokenut ja erikoistunut näihin nt-ultriin jotain oikeastaan vaan enää tekeekin) onko mahdollista erottaa sukupuoli jo tässä ultrassa.
Hän sanoi heti ettei ala arvailemaan,vaikka voikin antaa viitettä jompaan kumpaan suuntaa(poika vois näkyä herkemmin)saattaa vauvan sukupuolielimet olla niin turvoksissa ettei pysty sanomaan kumpi on.
Lähisukulaiselle oli nt-ultrassa sanottu että poika on,mutta tytöksi sitten paljastui seuraavissa ultrissa.Joten en itse ainakaan näihin nt-arvauksiin luottais...
 
  • Tykkää
Reactions: vauvahaaveita
mymosa
Ihanaa, enää huominen ja sitten alkais syysloma!!
ja se aloitetaan ylihuomenna petri nygårtin keikalla.. tyttöin kanssa. Sitten saakin torstaina lähtee taas ajelee viemään lapsia.

rv 12+3
 
Joo, en mäkää noihin veikkauksiin uskois jos annettas np-ultrassa veikkaus sukupuolesta. Ja meillä oli terveystalolla se ultra ja siel se 3-4d mikä lie, ja mies siinä tokas et eikös tossa näkyi hyvin sukupuoli jo, nii se ultraaja sano että ei ku ei oo tarpeeksi kehittyny viel :)
Samassa paikassa on sit se rakenneultra, et ainaki tietää et siel toi 3d-4d mikälie mahdollisuus on :D

rv 16+1
 
Niin se aika vaan kuluu ja tänään poksuu viikot eli nyt 15+0 meneillään. Kohta sitä vaan huomaa, että on huhtikuu. Hieman jänskät tunnelmatkin on kun puolison siskolla viikon päästä la.. Eli kovasti odotellaan milloin saadaan vauvauutisia!! Ja sitten pääsee katsomaan sitä pientä nyyttiä :heart:

Miten teillä muilla on mennyt muuten nuo neuvolakäynnit?
Muistan että ootte jo puhuneet asiasta, mutta kun ei muista eikä jaksa alkaa etsimään.. Mulla oli eka neuvola 8+4 ja nyt toka on vasta 17+4. Lääkärineuvolaa ei nyt alkuun vissiin ole. Hitsi kun jäi silloin ekalla kertaa kysymättä, että mitenkähän nämä käynnit nyt menee. Esikoista odottaessa neuvolakäyntejä oli aluksi enemmän.

rv 15+0
 
mymosa
Onko kestään muusta tullut tällanen hormoonihirmu?

mä itken taas.. Eilen katoin synnytyssairaalaa ja siellä vanhemmat päättivät kytkeä 27 viikoilla syntyneet keskosen hengitysletkut. Kyllä kyynel olisi tullut normaalistikin, mutta nyt itkin ihan suoraa huutoa :)
Ja nyt taas.. showHAU, avustajakoira disney.. apua.. niin suloisuus ja niin herkkis tarina..

Lisäksi jotkut ihan naurettavat asiat saa kyyneleen silmään.

Neuvolakäynnit, eka oli silloin 9+0 ja nyt seuraava on ens viikolla 13+1 :) Eka neuvolalääkäri jäi pois, kun kävin siinä ar-ultrassa.
 
Kovin on erilaisia käytäntöjä eri paikkakunnilla neuvoloiden suhteen, mutta eiköhän nuo käynnit sitten selviä parin viikon päästä.

Hormooneista..itse oon huomannu olevani ajoittain melko huonotuulinen.. voi mies raukkaa. Onneksi on ymmärtäväinen ja päästää minun kiukuttelut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Anteeksi oon joutunut jo monta kertaa pyytelemään kiukuttelujani. Herkistymistäkin oon huomannut. Eilen tuli kyyneleet silmiin kun olisko jossain mainoksessa soinut Kari Tapion laulu Mun Sydämeni Tänne Jää, tosin Katri Helenan laulamana. Muutenkin jotkut tosi pienet asiat saa herkästi kyyneleen silmään. On tämä keho siis jännä laitos... =)
 
Eka neuvola rv 8+, lääkärineuvola 9+, seuraava neuvola 15+ (ensi viikolla :) )

Hormoonit: Yks päivä mun tyttö 4 vee halus pitseriaan, mulla ei ollu kauheesti tilillä rahaa ja ei olis muutenkaan oikein keritty sille päivälle, tyttö kyseli "miks ei äiti, miks ei...Minä haluan.." Menin vessaan ja aloin itkeä :O:whistle: Olin mielestäni huono äiti kun en voi lastani pitsalle viedä :LOL: Siis ihan naurettavaa, mut se oli musertavaa sillä hetkellä :) Että joo ihme hormooni ryöppyjä tulee..
 
Hormooneista oli pakko tulla kommentoimaan, että niitä on riittänyt... Tilasin Vauva-lehden, ja nyt kun olen tuota viimeisintä numeroa lukenut, niin itkua väännän melkein joka jutun kohdalla! :O Ihan loistavaa... ihan jo häiritsee omaakin lukunautintoa!

Ei ekalla kerralla ollut tällaista, mutta nyt jotenkin tietää ja käsittää niin paljon paremmin, minkä ihmeen sieltä on taas saamassa, että ihan kaikki lapsiin ja vanhempiin liittyvä herkistää. Kiukkua riittää myös, ja mies ottaa kovasti ne itseensä... ei auta, vaikka kuinka yritän opastaa, että tosiaan antaisi mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tuon pienen miehen kanssa pärjätään onneksi päivät ihan kivasti, vaikka joskus toki ollaankin uhmakohtauksen vallassa yhtä aikaa... Tänään meinasi vähän pinna kiristyä, kun väännettiin täytekakkua. Toinen kun haluaa "auttaa" ihan joka asiassa, ja lopulta syödä kaikki kermavaahdot.
 
Hormoniitkupuuskat ovat tuttuja täälläkin. Tänään itkin motarilla, kun tien sivuss oli kuollut kettu, sit ajattelin, että ryhdistäydy nainen tai olet ojassa:LOL: Kiukku ei oo vielä oikein saanut valtaa muuten kuin et esikoiselle tulee välillä vähän turhan topakasti sanottua, kun tuntuu että kaikki mitä sanoo menee ohi korvien.

Ihanaa täällä tenttiviikko takana ja nyt voi keskittyä joulun odotukseen. Olen todellakin jouluihminen, ens viikolla lupaisn muksuille että tehään jo pipareita ja haetaan joulukorttiainekset:) Ja ens viikko on loma, jee-e!

Pidä meidät Wendy ajan tasalla, täällä pidetään peukkuja teidän puolesta!

Sokerit ollut ok, mutta en oo syönyt herkkuja yms. Nolo myöntää, mut tää on aika vaikeeta:(

Pomppuli ja muru 14+6
 

Yhteistyössä