Huhtikuun Helmet 2011 huhtikuussa **MEIDÄN KUU**







19 poikaa syntynyt
24 tyttöä syntynyt




Nimimerkki * ikä * synnytyssairaala * Mones lapsi * sukupuoli

24.3.
pai78 * 32 * K-HKS * kolmas

29.3.
Manna K * 26 * Kät * toinen

1.4.
NewMoon * ?? * ?? * kolmas

2.4.
Sipsuttelija * 28 * OYS * toinen

4.4.
Almukka * ?? * ?? * ??

6.4.
Lime26 * 34 * ?? * kolmas

7.4.
OmaKääryle * 23 * NKL * esikoinen

10.4.
Teräskukka * 28 * TAYS *toinen
Tabrie * 29 * K-HKS *toinen * poikalupaus

11.4.
Pikkukulta * 26 * TYKS * esikoinen
buam * 29 * OYS * kolmas * poikalupaus
Nuttura * 31 * K-HKS * kolmas * tyttöolo
-Kaisla- * 27 * SEKS * esikoinen

12.4.
netta23 * 23 * PKKS * kolmas
viiva * ?? * TYKS * toinen

13.4.
Amoraalinen * ?? * ?? * ??
unea * 26 * SEKS * toinen

14.4.
maarunen * ?? * TYKS * kolmas

15.4.
nanna8o * 30 * KOKS * toinen * poikalupaus

16.4.
hetami * 24 * K-HKS * esikoinen * poikalupaus
ninapeppi * 30 * ?? * kolmas

17.4.
Janoschin tarinatuokio * 32 * SatKS * kolmas

18.4.
Santtu82 * 28 * KÄT * esikoinen * poikalupaus

19.4.
haave09 * ?? * TAYS * esikoinen
merinen * ?? * JS * toinen

20.4.
Yaden * 23 * TYKS * toinen
HarmaaVarpunen * 29 * ?? * toinen
Pirke * 35 * TYKS * kolmas * tyttölupaus
Imppu85 * 25 * K-SKS * toinen
kevätäiti * 23 * OYS * toinen

21.4.
Helmi00 * 32 * NKL * esikoinen * poikalupaus
Nennin * 31 * KÄT/KOS * toinen
Sinnlos * 25 * KAKS * esikoinen

22.4.
Pippuri89 * 21 * KYS * esikoinen * tyttölupaus
Netsuli * ?? * PHKS * esikoinen

23.4.
toukkala * 24 * LPKS * toinen

24.4.
Minttu82 * 27 * K-SKS * kolmas

25.4.
anniska * 24 * TYKS * toinen
Lilyh * ?? * TYKS * toinen

26.4.
Päivänsäde82 * 27 * SEKS * ??
mamsen * 23 * VKS * tyttöolo

28.4.
hilma87 * 23 * PHKS * esikoinen

29.4.
NeliApina * 32 * NKL * neljäs * poikalupaus
Tikkipää * 33 * SATKS * esikoinen * poikalupaus
rocket * 27 * NKL * toinen * poikalupaus
UlriikkaEleonoora * ?? * TYKS * esikoinen
Minki * 21 * KYS * esikoinen * tyttölupaus
mamma2006 * 26 * PHKS * toinen

30.4.
Ariella * 42 * SEKS * kymmenes
_Mariah * 19 * ?? * esikoinen * poikaveikkaus
Maikki_76 * 34 * PKKS * neljäs * poikalupaus

??
Almukka83 * 27 * TYKS * esikonen
tammikuinen * 26 * ?? * viides
taikatimjami * 30+ * JS * esikoinen
Upea * ?? * ?? * esikoinen



Syntyneet:

17.1. heituska 28+2 * 1015g, 36cm * poika :heart:
8.3. MAR-I 35+2 * 3260g, 49cm * poika:heart:
22.3. Donnanen 38+1 * 3655g, 50cm, py 34cm * tyttö :heart:
26.3. Karoliina83 37+3 * 3656g, 50,5cm * poika :heart:
29.3. Scala 38+5 * 3618g, 49cm, py 35cm * tyttö :heart:
30.3. Valkyria * 2865g, 47cm * tyttö :heart:
31.3. ViVa 38+2 * 3464g, 49cm, py 34,5cm * tyttö :heart:
1.4. äizikkä 37+5 * 2440g, 46cm, py 31,5cm * tyttö :heart:
2.4. Pampula2011 38+4 * 3190g, 51cm * poika :heart:
3.4. termari * 3240g, 49cm * tyttö :heart:
4.4. lysti * 3980g, 51cm * poika :heart:
5.4. talitintti80 40+0 * 2924g, 47cm, py33cm * tyttö :heart:
6.4. snowball 40+4 * 4430g, 53cm, py 37cm * poika :heart:
6.4. mmaarita 39+5 * 3570g, 52cm * poika :heart:
7.4. anna79 * 3895g, 49cm * poika :heart:
7.4. Adrianna 39+5 * 3520g, 51cm, py 34cm * tyttö :heart:
7.4. Vanya * 3520g, 50cm * poika :heart:
8.4. Dolores Haze * 3170g, 49cm * tyttö :heart:
8.4. nereida * 4200g, 49cm, py 36,5cm * tyttö :heart:
11.4. NapaKissa 40+5 * 3570g, 50cm * poika :heart:
11.4. ja 12.4. sydänsydän * pojat :heart:
12.4. Kotilohikäärme * 3765g, 52cm, py 38cm * poika :heart:
12.4. Milas 40+5 * 3965g, 51cm, py 34,5cm * tyttö :heart:
12.4. HappyFeet rv 40+6 * 3620g, 51cm * tyttö :heart:
14.4. Allie81 40+3 * 3800g, 51cm * tyttö :heart:
14.4. Siffis * tyttö :heart:
15.4. Hennu81 * 3488g, 50cm, py 34cm * tyttö :heart:
15.4. P-i-k-k-i-s * 4115g, 51cm, py 37,5cm * tyttö :heart:
16.4. Chilipapu rv 39+0 * 3475g, 50cm * poika :heart:
16.4. valjakka 41+5 * 4070g, 50cm * tyttö :heart:
17.4. nippiäinen rv 40+0 * 3265g, 50cm * tyttö :heart:
19.4. zella83 * 3695g, 51,5cm * tyttö :heart:
19.4. Huhtimasu * 3455g, 51cm, py 35cm * poika :heart:
19.4. ElliLei * 3995g, 52cm * poika :heart:
22.4. Maaemo * 4010g, 51cm * tyttö :heart:
22.4. liinukka83 rv 40+3 * 3500g, 50cm * poika :heart:
25.4. Hiikka * 3885g, 48,5cm * tyttö:heart:
25.4. mööpeli rv 42+1 * 3390g, 52cm * tyttö :heart:
25.4. masuilija. * 3180g, 50cm * poika :heart:
26.4. Pomm * 3580g, 50cm * tyttö :heart:
26.4. syyslaulu * 4210g, 53cm, py 36,5cm * poika :heart:
26.4. Orion- * 4030g, 51,5cm, py 36cm * tyttö :heart:



Joukostamme poistuneet:

soap :hug:
An-nie :hug:
Tipetsu :hug:
Sanmoc :hug:
Cappuccino :hug:
innoM :hug:
hömppä78 :hug:
M ja mini :hug:
toiveissa11 :hug:
Anna-79 :hug:
Cheetah :hug:
ginger-lemon-honey :hug:
Aspen :hug:
maapähkinä :hug:
manhis :hug:



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
 
Viimeksi muokattu:
Ilmoitelkaa, jos olen pinoon kauheesti kirjoitellut omiani :D

Ja tosiaan, miten aika on voinut mennä näin nopeesti, että meidän kuu on jo käsillä :O (Mutta nää viimeiset viikot taitaakin olla ne hitaimmat... :D )

Adrianna ja kirpputyttö 38+5 :heart:
 
Kiva ku laitoit uuden pinon pystyyn :) Ihan järkytyin ku katoin et oli jo huhtikuun pino...Kauheeta sentään kun just tein sen plussan!!! Vielä on tosin kk aikaa tässä ja kauheesti vauvojaki syntyny.Muutama on vielä sairaalassa joten eiköhän ne tuu sit kertomaan ku kotiin pääsevät.Jos muistavat...tai sit joku muu tulee. Mä kun en muista niiden nimiä täällä :D Valkyria on ainoo jonka muistan... Väki alkaa harventua aika tehokkaasti :heart:

NeliApina ja palli-petteri 35+6
 
Eipä tässä muuta kuin että oon menossa Jorviin enkä Lohjalle ja sairaalaluettelossa on edelleen LUS, vaikka ikävä kyllä tuo maan mainioin synnäri on lakkautettu. Tai toimii siellä äitipoli edelleen, mutta ei siellä synnyttämään pääse.

Tänään poksahti tosi erikoisesti kylkiluun vierestä, ja koko kylki tuntui ihan kylmältä, mutta mitään ei valu. Ei niin mitään. Vauva on ollut tosi hiljaa, tää ikiliikkuja riehuja on just sen kymmenen kertaa tunnissa vähän tökkinyt. Yks tunti potki kunnolla suoraan rintalastaan. Se sattui niin että luulin kuolevani. Jos tätä meinaa monta päivää jatkua niin mut voi kipata seuraavaksi hullujen huoneelle. Nyt eiku nukkumaan, mä oon parkunut puol päivää eikä silmät pysy auki...

Kotihirviö ja lohikäärmeenpoikanen 38+5
 
Adrianna kiitos uudesta pinosta!!

Tosiaan on ihan uskomatonta että nyt on jo huhtikuu, siis meidän kuu!!!:kiss: Aivan uskomattoman nopeaa aika on kyllä mennyt. Tosin nythän ne pisimmät viikot alkaa... Ite ainakin jotenki vaan oottaa pääsis synnärille jo tosi toimiin. Johtunee ehkä siitäkin että oma olo alkaa olla aika loppu! Täällä lentsu meinaa ottaa vallan, ja oonki juonu niin paljo lämmintä ite tehtyä mehua että se pursuaa korvista kohta ulos...:$ Pakko koittaa jotain keinoja että ei ihan kokonaan veisi petiin tämä tauti, se ei kauheen mukavaa ois enää tässä vaiheessa, saatika jos sattuu että vielä lähtö tulee.

Mutta nyt täytyy koittaa mennä untenmaille. Eli suomennettuna sänkyyn pyörimään...

liinukka83 ja Onni 37+2
 
Mun iäksi vois vaihtaa 29v, menin vanhenemaan tossa helmikuun lopulla.

Ja voi että ku meinas itku tulla ku tajusin että meidän kuu! Niin kauan tätä odotettu. Toisaalta silti aika menny ihan hirveen nopeesti, mut nyt rupee olee jo niin valmis ja kypsä tähän raskauteen :)

Napis ja Elmo 39+2
 
Ihanaa että vihdoin on huhtikuu. On tätä odotettu yhdeksän kuukautta vaikka samalla olen kyllä myös täysin siemauksin nauttinut raskaudesta =) Vielä tässä voi mennä kolmisen viikkoa ennen kuin vauva syntyy, mutta toiveet ois korkeella, että ei menis kuin puoltoista viikkoa, jos tää muksu on yhtään sisaruksiinsa tullut =)
Huono yö takana taas, mutta nyt osasyynä oli myös kuumeinen esikoinen joka nukkui mun vieressä (tai siis pyöri ja voi huonosti). Raukalla kuume yli 39. Tytön kun vein eskariin niin siellä varoiteltiin, että mahatauti jyllää oikein kunnolla :x Kunhan nyt se tauti pysyis meiltä pois.
 
HIP HEI! Ihanaa, että ollaan jo meidän kuussa vihdoinkin!!!=)

Mies sanoi, että asentaa taloon kamerat seuraamaan mun yöllistä sähläämistä ja pyörimistä. ;) Ilmoitti, että olisi hienoa oikein nähdä mitä sä touhuat koko yön. Ei voi oikein ymmärtää tätä tuskan ja levottomuuden määrää. Tänä aamuna 04.10 olin jo hakenut lehden ja söin ekaa aamiaistani. |O
Vakavissaan en tiedä miten jaksan tän lopun, jos en ala paremmin nukkua missään vaiheessa. Antaisin jo pian toisen pikkuvarpaani kunnon yöunesta. :ashamed:

viiva&fantti rv 38+3
 
Meidän kuu! <3

NeliApina, olit oikeassa sanoissasi. Olen todellakin ollut lähinnä ahdistunut, masentunut ja surullinen läpi tämän raskauden. Nyt, kaikesta mahdollisesta huolimatta, tunnen ensimmäistä kertaa etten jatkuvasti voi pahoin jostain syystä. Onkin vapauttavaa, että henkisesti ei enää ahdista. Lukuunottamatta tätä pitkien viimeisten päivien kärsimättömyyttä. Joka sekin muuten on tietyllä lailla positiivista (tai ainakin positiivisempaa) kuin kaikki edelliset kuukaudet ja tapahtuneet asiat tässä raskaudessa.

Nyt tiedän, että tuntuipa aikani käyvän miten pitkäksi hyvänsä, niin loppusuoralla ollaan. Aiemmin niin kaukaisilta tuntuneet viimeiset viikot ovat nyt tässä. Ja murheet takana. Tätä on odotettu, tämän vuoksi on kärsitty ja tässä minä nyt olen. Niin valmis kuin nyt valmis vaan voi olla.

On niin hurjaa ajatella, että kohta meillä kaikilla on pikkunyytit sylissä. Ihan kohta, ihan pian. Täällä ne muruset on!

Santtu ja katkarapupoika 37+4
 
Hei täällä yksi taustailija :) Olen seurannu teitä koko talven mutta en tiiä miksi se on niin vaikeaa tulla mukaan. Mutta nyt rohkenen jos vaan sekaan mahtuu.

Eli 26wee 4,5 vuotiaan tyttösen äippä, toinen siis tulossa LA 29.4 ja PHKS, sukupuolta ei tää pihtari oo suostunu näyttää :)

Tänään siis 36vkoa poks, eli jee....tää alkaa olla täysaikainen.
mutta enemmän myöhemmin, nyt ruokaa esikoiselle.

mamma ja pikkukairaaja 36+0
 
Noniin ekstrakäynti neuvolassa suoritettu. Päänsäryn, liikkeiden vähyyden, sekä niiden vähien suuntautumisen rintalastaan niin että tuntuu että henki lähtee, takia.

Eli tarjontatriviaa taas.... Jaaaaa lopputulos oli..... NYRKKITARJONTA =)
Pää löytyi pitkän etsiskelyn jälkeen jostakin takaa.

Ja panacodia kipuihin. Saa*ana. Vähän protskuakin pissassa. Ainakin nopee kyyti on luvassa jos vedet menee. Alkaa todella kypsyttää vähän....


Hyvää viikonloppua!
 
Ensteks onnee kaikille vauvan saaneille, en oo kirjotellu aiemmi vaikka oon kyl käyny täälä monta kertaa. En saa muka aikaseks kirjottaa mitää vaikka nii kiva lukee kaikkien kuulumisia.

Täällä kotiuduttu äippäpolilta. Seuranta oli ja taas uus lääkäri, eka mies mulla. Puhu niin hiljaa et en saanu mitää selvää ja muutenki oli vähä outo. No ultras asiantuntevasti ja painoarvio oli 3,5kg seuraavan viikon maanantaina ois seuraava käynti ja sillon siis jo yliajalla mennään jos mennää. Protskua pissassa yhellä plussalla ja verenpaineet oli 132/92 eli vähä ylhäällä..

Verikokeissa kävin noita raskausmyrkytys kokeita ottaa ja sieltä soittelee sitte jos niissä jotai hälyyttävää on. Maanantaina viimestää pitäs tulosten tulla. Ja ma pitäs käydä mittauttaa verenpaine neuvolassa ja pissa kans kattomassa jos ei oo siis kuulunu mitää aiemmi sieltä kokeista. Ja jos tulee pääkipua tai ylämahakipua nii synnärille vaa yhteys heti.

Eilen siivoilin ja leivoin nii muutaman napakan supistuksen pisti yöllä tuleen ja vihlontaa ja menkkakipua, mut ei muuta.. Paino ei vielä ollu ylittäny 10kg ku 100g vajaa vielä ois :D

Tällä kertaa tuli verta iha kunnolla nyt ton sisätutkimuksen jälkee, tai sielä ei vielä yhtää mut tossa kotimatkalla ku kävelin pysäkiltä nii tunsin et jotai hulahtaa housuu ja aika paljo oli verta tullu. Kattoo ny lakkaako tai väheneekö ainaki et soittelisko tonne synnärille tosta.

HF 39+2
 
Onnea pienokaisten syntymän johdosta osalle!:flower:

Joku aikaisemmin kyseli mm. tisseistä, niin mulla on noin 20 viikolta asti ollu tissit ihan turvoksissa ja sieltä main on tullu tippa kerrallaan, jos on esim. puristuksiin joutunut. Nyt sit on alkanu välillä "holahtelemaan" silleen että iltasin huomaa käsivarren olevan märkä kun on kyljellään ollut. Kivasti on tissit ympäröity hienoilla violeteilla raskausarvilla myös. Nätti tiikeri-raidoitus :D Toivon, ettei nämä tästä enää kovin kasvaisi, kun en luonnostanikaan pienirintainen ole.... Muuten kyllä arvet pysynyt poissa, tähän mennessä tullut kylkeen yksi ja reisiin pari. Ei paha, kun kuvittelin että kuivan ja aran ihon omaavana olen aivan arvilla.

Nyt parina yönä mua on vaivannut jalkojen kutina! En käsitä. Nilkoista alaspäin kutiaa jalkapohjat, varsinkin päkiät. Onko kenelläkään muulla samanlaista? Turvotusta on ollut paljon, voisiko jotenkin liittyä siihen? ei auta rasvaamiset, eikä jalkapohjaa voi oikein raapiakkaan? :D omituista.

Mietin myöskin sitä, että mukula on kyllä raivotarjonnassa, mutta mistä tiedän onko kiinnittynyt tai onko välissä nyrkkiä tai muuta? kerrotaanko se neuvolassa sitten, kun lapsi kiinnittyy?

Muuten päivät etenee vauhdilla. Pissaa tarvii mitata päivittäin pari kertaa, edelleen +2 näyttää valkuiaiset. Toissailtana ja eilen illalla särki päätä, mutta meni panadolilla ohi, onneksi. Varmaankin aurinko tekee säryn. Ohjeistuksena on soittaa synnärille heti kun myrkytykseen liittyviä oireita ilmenee. Olen kyllä optimistinen sen suhteen, ettei minulle myrkytystä tule, mutta kyllä tämä vie voimia ja hermoja kokoajan olla huolissaan ja tarkkailla tilannetta. :headwall: Hyvänä puolena tässä on se, että huolestuneena lähdöstä ihan milloin vain, on kaikki nyt valmista pientä nyyttiä varten. :) Tänään sain neuvolasta verenpainemittarin niin helpottaa kun saa ne itse katsottua.

Synnytyksestä ei oo tietoakaan. Pieniä harkkasupistuksia tulee, mutta ei muuta. Ärsyttää :D tahtoisin pienen jo syliin.

Termari ja tehotyttö 37+4
 
Polilla käväisin päivittämässä vauvelin kokoarvion ja nyt vauva olisi sellaista 3800g.... Eli ei mikään mahti jätti, vaikka sellaiselta vähän tuntuukin... Mutta lääkäri lupasi kuin lupasikin mulle käynnistys ajan lasketulle päivälle!!! Ai että olen jotenkin äärimmäisen helpottunut!!!! Jos oikeesti ei tarvitsisi punnata maailmaan mitään mahdotonta jättiä!!! Jos tämä kaveri olisi vielä ehta vauva ja siedettävän kokoinen "työstää" pihalle...

Evääksi sain polilta cytoteksin puolikkaan jonka otan maanantai aamulla klo.06, sitten puol 10:si sairaalalle hakemaan seuraavan ja valmisteltavaksi synnytykseen... :) Ai että tuskin maltan odottaa!!! Pian meillä on VAUVA!!!! Huuuuurjaaaa!!! Ja todellakin tämä on naiset MEIDÄN KUU!!!!! Oikein kylmätväristykset kirmasi pitkin selkää pelkästä ajatuksesta!!! Tätä on niiiiiin odotettu!!!
 
Adrianna, kiitos uudesta pinosta!

Huhtikuu!! Ei voi olla totta..tää on tuntunu niin kaukaiselta, mutta nyt se on vihdoin käsillä. Saakohan joku tänään aprilli-vauvan?

Nyt täytyy lähät suunnitteleen esikoisen 2-vuotiskemujen tarjottavia..voipi ryöstäytyä käsistä, siitä mut tunnetaan. Tarkotus olis juhlia sunnuntaina perheen kesken ja lauantaina pitäs käydä kampaajalla, joten vielä tää masuasukki vois pysyä pesässään. Maanantaina asia erikseen..:LOL:

Tsemppii mammat!

Hennu ja Bertta (37+2)
 
Kiitos Adrianna uudesta pinosta=)!

Pistin miehelle ja äitille aprilli viestin että vedet meni. Meni täydestä:LOL:! Onneks ei kumpikaan suuttunu. Mut pakko oli tehä, kun en yleensä keksi mitään hyvää pilaa saatika osaa huijata...

Toivon ettei huomenna lähe syntyyn kun mies on keikalla tunnin matkan päässä ja kotiutuu vasta yöllä... Ei muuta kun ambulanssia varmaan sitte: /...

Joo, siis määkin oon kyl jo 31 vaikka listassa oon 30. Täytin joulukuussa... Mut vuosi sinne tänne...

Vointeja kaikille, kohta tää kärvistely päättyy:D!

anna79 ja PikkuKuu 38+3:heart:
 
Tervetuloa vielä uusille ja tsemppiä kaikille onnekkaille, joilla synnytys on ihan käsillä! Olispa täälläkin!!! Olen jo epätoivoissani suunnitellut saunan pesua...ikävä kyllä anoppi ehti jo pestä sen.

Tänään yritin kuitenkin käydä kaupoilla jonkun verran. Ei kyllä ole mitään miellyttävää. Huh huh. Öisin on tullut muutamia supistuksia, mutta plaah, ei mitään merkittävää. Tietty nyt on menossa vasta rv 36+6, joten ei kai tässä kuuluiskaan synnytyksen olla. Toisaalta, kaksostenhan kuulemma pitäis syntyä yleensä aiemmin. Nämä näköjään ei sit kuitenkaan tuu. Luulis, että mun keholla olis edes jotain itsesuojeluvaistoa! ARGH! Mun uus motto on nykyisin, että onneksi on kohta tämäkin päivä ohi :D

Termari minustakin kuulostaa kyllä ihan raskausmyrkytyksen oireilta. Ainakin, mitä olen netistä lukenut. Toivottavasti saat neuvoja.

Kiitoksia vielä uudesta pinosta Adrianna!
 
Juu siis oireet on raskausmyrkytyksen, mutta myrkytystä ei vielä ole. Olen synnytysvastaanottoon ollut yhteydessä jo kaksi kertaa päänsärkyjen takia, mutta jos päänsärky menee särkylääkkeellä ohi, niin ei ole myrkytys kyseessä.. Ja sen takia sain verenpainemittarin kotiin ja pissaa mittailen, että pysytään kartalla. Käytännössä siis jos mulla nousee nyt verenpaineet, tulee näköhäiriöitä tai ylävatsakipua niin sit on lähettävä synnärille, mutta nyt näillä oireilla ei vielä ole paniikkia.
Tällä viikolla katsottiin pissakokeella, niin ei näyttänyt pissatulehdusta eikä myrkytystä...
Neuvolassa sanoi, että valkuaiset pissassa voi johtua myös siitä että limatulppa olisi irtoamassa..
 
Talitintti ja lystille tsemppiä viimeiseen hetkeen!
Adriannalle kiitos uudesta pinosta!
HUHTIKUU, vihdoin ja viimein!!! vaikka tää raskausaika on mun mielestä menny tähän asti suht nopeesti, mutt nytt on ne viimeiset matelevat viikot kun haluais jo omansa syliin.:heart:

täällä ollaan tänään käyty neuvola lääkärissä, eikä siellä sen kummempia, laittoi eteenpäin polille et saa sen painoarvion, toivonmukaan sais ajan jo ens viikolle..
painoa tullut vain 200g viime käynnistä (kaks viikkoa sitten) että ehkä meillä oli se kasvuspurtti ja nytt olis sitt valmis :confused: en tiiä..
pissa puhdas
rr 114/85 (101/78)
sf mitta 35,5 (34)
kiinnitynyt ja rt:ssä
elikkä kaikki suht hyvin, nytt vaan ens viikon ultraa odotellessa.
Tänään oon muutenkin huidellu menemään sekä koulussa että vielä kaupassa ja nytt onki sitten ihan ventti olo ---> sohvalle :)
hyvää viikonloppua mammat!


mamsen + "pikkunen" rv 36+3
 

Yhteistyössä