Huhtikuun helmet 2011 **elokuussa**

Sain tänään soitettua ultra-ajan (np-ultra) ja aika on 16.9 =) En jaksais odottaa että päästään kurkkaamaan pikkuista :heart:
Ainiin, vitamiinit. Olin unohtanu koko asian. Ekassa raskaudessa söin kiltisti vitamiinit ja lopussa jouduin myös rautakuurille.
Ihanaa kun aurinko paistaa aamuisen sateen ja pimeyden jälkeen!
 
Tänään kävimme varhaisultrassa (sen aikaisemman vuodon vuoksi, joka onneksi sittemmin loppui), ja ruudulla pomppi iloisesti pikkuruinen sydän! :heart: Nyt uskallan hengähtää.

Minäkin testasin pahoinvointirannekkeita, ja aluksi jopa tuntui siltä, että ne auttoivat. Nyt en enää ole jaksanut uskoa niihin, koska voin tosi pahoin jatkuvasti. Lääkäri määräsi Primperania, mutta sanoi, että tuskin auttavat. No, eivät kyllä olekaan vielä auttaneet, tänään otin pari tablettia.

Seksihaluja on kyllä, mutta niiden vieminen käytäntöön onkin sitten eri juttu tämän äklötyksen kourissa. Ei vain pysty, vaikka mieli tekisikin.

Nyt täytyy taas mennä yrittämään syömistä, huokaus.

Allie81 ja Muru 7+2
 
äizikkä mut ollaan ainaki hengissä :popcorn: Lapsille oon kyllä niin tiukka ettei saa edes mehua raukat. Mul oli ekassa raskaudessa jalopenot mielihaluna ja kun olin baarissa töissä missä tehtiin pitsaa niin napsin sitten sieltä :D Muuten on jokaisessa ollu sellanen outo juttu et karkkia ei oo tehny mieli... Mä tykkään kyllä kasviksista yms mut jotenki niit tulee syötyä vaan kausittain. Pitäis ryhdistäytyä...joopa joo :xmas:

Ai hitsi p-i-k-k-i-s hyvä ku mainitsit noista kekseistä: muistin että onki suklaa cookieseja kaapissa. En muistanukkaa ja on säilyny koska tän viikon vanhan kielikorun kanssa on ollu vähän hankala syödä. Nyt onnistuu jo eli eiku kaapille :LOL:
 
Mä en yhtään kyllä hahmota tätä uutta keskustelupalstaa... Outo. Ehkä tähän tottuu?

Oon saikulla kotona, kun vähän pukkasi flunssaa. Kuumetta ei onneksi ole, mutta tottahan sitä pohtii, että vaikuttaako tämänkin jotenkin raskauden etenemiseen. Olen luultavasti vielä huomisen tällä syyllä poissa töistä, ei olo mikään kummoinen olekaan. Mutta eipähän sitten myöskään tartte selitellä, miksi lähden kesken päivää ultraääneen. :)

Kiitos lämmin kaikille, jotka ottivat osaa huoleeni keskenmenosta. Se todella painaa mieltä, vieläkin. Jospa huominen toisi helpotuksen, vaikka vähän jännittääkin, kun on viikkoja kuitenkin sydänäänien kannalta kovin vähän. Rauhoittiko se teidän muiden mieliä, jos sydänäänet kuuluivat?

Entäs onko teillä olleet miehet mukana varhaisultrassa? Mua vähän
mietityttää ottaa miestä sinne mukaan, kun se tehdään sisäkautta. Mun mies toki on "alueella" (ilmiselvästi) vieraillut ;) mutta en tiedä välittääkö hän nähdä kun lääkäri sörkkii paikkoja... Tai välittääkö nähdä vielä. Sitten aikanaa, joutuu toki näkemään ja sietämään. Miten teidän miehet tai kumppanit on suhtautuneet asiaan?

Oireet on vähäisiä edelleen. Välillä jomottaa mahaa ja tisut on kipeet. Kahtena aamuna on ollut hieman etova olo, mutta se on mennyt kuiteski aika nopeaa ohi. Joten ehkä mä oon kuvitellut sen? Toivottavasti oireettomuus on hyvä merkki eikä huono.

Santtu ja katkarapu 6+2
 
Minunkin tiedot on ekalta sivulta kadonnut. 30v / HYS / viides, LA 5.4

Santtu82: Mun mies oli mukana varhaisultrassa ja itseasiassa on ollut mukana joka ultrassa missä oon käyny. Hän haluaa itse tulla :) Eikä ole kokenut sitä huonoksi enkä minäkään.

Pahoinvointi tuntuu lisääntyneen. Koko ajan oksettava olo... Tiedä sitten et uskaltaako siitä päätellä jotain. Meinaan tytöistä on ollut just tällänen olo, mutta ei pojasta...

Donnanen rv 8+1
 
Viimeksi muokattu:
Santtu82 ei siin oo mitään hävettävää, kannattaa miestä "vähän" opastella ennen menoa.. kertoa, että siellä ollaan ilman housuja, ja tutkimus tehdään "juuri sieltä"- kautta ni ei tarvii ihmetellä.. ja voi sanoo et ku se lääkäri tekee ne tutkimukset, että kattoo muualle.. mut toisaalta; kaikissa raskausajan seuraavissa lääkäreissä tulee "ketarat kohti kattoa"- komento, koska se kuuluu kaikkiin tutkimuksiin raskaudessa.. eli siis kaikissa lääkäri neuvoloissa "tarkastetaan" tavara.. :ashamed:
 
Kävin mäkin tänään varhaisultrassa ja siellä pikkuisen syke sykki nopeaa :) Oli ihana tunne nähdä se.. Uskaltaisko sitä jo soittaa neuvolaan ? Miestä en voinut ottaa mukaan kun se oli töissä.. Laskettu aika siis 16.4 ja nyt menossa 6+4. Olin itse laskeskellut päivää myöhemmäksi lasketun ajan..
Mulla ei edelleenkään muita oireita kun vatsanippailut ja välillä rinnat aristelee. No, siitä pitäisi kait olla onnellinen.

Tsemppiä kaikille !
 
Ärsyttävän hidas tämä uusi palsta..: / No, totutellaan!

Sinnilos Onnea hääpäivän päättämisestä ja tsemppiä järjestelyihin!

Minä taidan kuulua myös niihin, joilla raskauden myötä seksihalut katoavat. Se on kyllä aika rasittavaa. Mies tietysti kärsii, mutta kyllä sitä itsekin kärsii kun täytyy tehdä aika paljon töitä päästäkseen tunnelmaan.

Minä syön ihan suht terveellisesti, mutta toki herkuttelenkin. Tosin nyt kun minulla on refluksi, joudun katsomaan paljon tarkemmin syömisiäni. Ja mulla kun on ollut edellisissä raskauksissa radi, niin varmaan se tulee tässäkin raskaudessa. Joten sitten joudun vielä entistä enemmän miettimään syömisiä. Tämä kyllä stressaa mua aikalailla.:headwall:

Huomenna illalla mulla on pitkään odotettu varhaisultra. Hieman jännittää, että onko kaikki kunnossa ja löytyykö syke, kun viime viikolla ei sykettä vielä löytynyt.. Huomenna pitäisi olla siis omien laskujeni mukaan rv 7+0.
 
iltaa jälleen :D rupeaa olemaan aivan vakioitunut aika tämä mun kirjautuminen..

Allie81 ja hetami onnittelut ihanista ultrakuulumisista :heart:

Sinnlos häiden suunnittelu on niin upeaa, vaikka hermoja kiristävää aikaa, ja rahaa saa uppoamaan aika hyvin kaikkeen mahdolliseen. itse pidän talvihäistä, on vähän erilaista kun kesähäiden vietto, kesällä on muutenkin kaikenlaista ohjelmaa.. saanen tiedustella, kattaako arvioimasi 5000e kaiken kampauksesta hääkimppuun? oletko jo miettinyt mahdollista hääkuvaa, käytättekö lumista maisemaa hyväksenne? anteeksi uteliaisuuteni, talvihäät ovat vain niin mieleeni. onnittelut jo valmiiksi :D

äizikkä en ole kummemmin tutkinut tuota, aiheuttaako imetys suurempaa keskenmenoriskiä. näin vain minua neuvolasta käsin neuvottiin, että se voi olla vaarana. kuten mainitsit, että "ennen asiat olivat toisin", pitää kyllä paikkaansa. juttelin juuri erään tammikuussa esikoisensa saavan kaverini kanssa miten nykyään on tiukkoja ruokavalio-suosituksia ja muita ohjeistuksia raskaana olevalle. ennen ei olla edes tiedettykään tämmöisistä suosituksista ja hyvin on ymmärtääkseni pärjätty..

Aspen sehän on mukavaa, että mies käyttää itseensä pitempiä toveja vaikkapa saunoessaan :LOL: voi olla, että meilläkin on alkamassa taas sama seksin ruinaaminen, sillä kuivuus tuntuisi olevan menemässä ohi, mies parka :D raskaana ollessani, olen usein vielä paljon herkempi miehen kieltäytymiselle seksin suhteen, tuntuu pahalta tulla sivuutetuksi omien tarpeiden kanssa. muistan, kuinka usein itkin öisin pahaa oloani miettien, että onko minussa jotain, minkä takia mieheni ei tunne vetoa minuun. miehestäni on varmaan tosi mukavaa yrittää selittää hormonihirmulle ettei kyse ole suinkaan vastenmielisestä, vaan siitä ettei jaksa kokoajan olla kaniini :LOL: niin, kun mikään ei riitä :D

Santtu82 meillä myös mies halunnut aina ehdottomasti ultriin mukaan (np ja rakenne) eikä ole ollut moksiskaan vaikka np-ultra tehty alakautta. ultrauksen myötä isällekkin tulee "todellisempi" olo raskaudesta. suosittelen myös, että "sisäänajat" isää ultran tapahtumista ja kulusta, niin ei tule yllätyksenä. luulisi, että kasvattaa miehistä egoa nähdä yhteisen aikaansaannoksena ultran ruudussa :heart:

maarunen tsemppiä huomiseen (tai tänäänhän se taitaa kellon mukaan jo olla) ultraan!

omissa oloissa ei mainitsemisen arvoista, yökukkuja kuittaa :D
 
Voi elämä. Päivän kun olin pois palstalta niin ei takas meinannut osata tulla. Tiistain makasin sängyn pohjalla. Eilen yritin jo parempana hetkenä käydä koneella mut en päässyt kirjautuun. Nyt tein sitten uudet tunnukset niin pääsin :confused: No, kait tähän tottuu. Oon tosiaan edelleen kauheessa flunssassa eli koti päivä vieläkin. Olo on kyllä ollut ihan hirvee.
onnea Sinnlos Talvihäistä saa upeat (meillä oli tammihäät) =)
Mutta ei nyt enempää pysty oleen istualtaan. Pitää lähtee köllimään.
Milas 8+1 (voi vitsit kun viikot kertyy joutuin)
 
Kiitos kovasti onnitteluista!! :heart:

heituska: Tuo ei nyt ole ihan lopullinen budjetti, mutta aikalailla sen mukaan yritetään mennä, ja se kattaa tosiaan aikalailla kaiken :) häämatka on ainoa, jota ei olla edes mietitty, saa nähdä lähdetäänkö heti vuodenvaihteen jälkeen jossain käymään vaiko vähän myöhemmin. Mutta juhlapaikka, ruuat, hääpuvut, koristelut, kampaaja, valokuvaus ym. sillä pitäisi saada katettua. Hääpukuun menee noin 500 e (teetän mittatilaustyönä tuon kasvavan masun takia :D ), juhlapaikkaan+ruokiin suunnilleen 40 e/hlö (sisältää siis ruuat, juhlapaikan vuokran, pöytäkoristeet, henkilökunnan, siivouksen ym.) eli esim. 40 hlö:n määrällä se tekis 1600 e. Häälehti, jollaisen aion painattaa kirjapainossa, tulee maksamaan kaikkinensa ehkä n. 400-500 e (sis. graafisen suunnittelijan tekemän taiton ja asettelun ja painatuksen), sitten sulhasen puku, sormukset, kukat ja kampaaja, siinäpä onkin loppurahalle käyttökohteita :D

Uusivuosi tunnostaa mahtavalle ajankohdalle ensinnäkin siksi, että siinä saa tuleva vuosi hienon aloituksen ja toisekseen ilotulitukset tulee valmiiksi :D juhlapaikan vieressä, joen rannassa aivan kaupungin kupeessa on hulppea rantasauna/takkahuoneisto, jonka ajattelimme vuokrata jatkoja varten. Siitä on suora näköyhteys muutaman sadan metrin päähän kaupungin torin rantaan, mistä ammutaan uudenvuoden ilotulitukset kaupungin puolesta.

No, suunniteltavaa ja puuhailtavaa riittää, ja hyvä niin, saapahan mielekästä ajateltavaa :) nyt ajattelin alkaa kutsuja alustavasti värkkäämään, eilen käytiin miehen kanssa ostamassa askarteluliikkeestä kortintekomateriaalit.

Hieman etovaa oloa on täälläpäin ja tissit hieman arat, onneksi ei isommin muita oireita, saapa nähdä tuleeko millaisia jatkossa, 6. viikolla kun "vasta" tässä mennään..tulis jo 14. päivä ja eka neuvola :D

Sinnlos 5+5
 
Viimeksi muokattu:
heituska: kysyit vielä tuosta lumisen maiseman käytöstä hääkuvissa, se ois kyllä mahtava idea, pitää katsella valmiiksi joku sopiva paikka ulkona missä talvella saa hyviä kuvia :) ehdottomasti haluan jotain lumisia kuvia joko studiokuvien tilalle tai niiden lisäksi!
 
Milas ei sit tullu mieleen kokeilla kirjautuu nimimerkilläs? :D no saitpahan jotain ajankulua :xmas:

Mä kerroin tänään mummille iloiset uutiset. 10 lastenlastenlasta odotellaan. Olis aikanaan itekki tehnyt enemmän ku 2 lasta mut se rhesus - aiheutti sillon hiukka enemmän huolta ku nykyään joten enempään ei lääkäri antanu lupaa. Kummitädilläki on - veri ja sillä on 4 lasta. Se on mummin siskon lapsi. Meillä muilla on sit ihan normi + veri. Tylsää kun ei oo mitää tuntoja...maha vaan pömpöttää mut enää se ei haittaa,ei tartte piilotella :D
 
No johan on sivut muuttuneet sitten viime käynnin...En löytänyt edes viimeisintä tekstiäni,joten en myöskään löytänyt kohtaa mistä alkaen en ole lukenut kaikkia teidän juttuja..mutta sivulta 26 nyt ainakin luin.
Sinnlos onnea tulevalle morsiammelle!

Meiltä uutisia eli eilen käytiin varhaisultrassa Femedassa.Pienen pieni sydän siellä läpätti ja kaikki oli muutenkin hyvin.12 milliä pitkä makarooni!
Nyt siis voin olla jo suht huoletta,tuulimunaa ei tarvitse enää pelätä ja uusiutuvaa keskenmenoa en enää pelkää..

Pahoinvointirannekkeesta,kyllä ne mulla ainakin toimii.Siis vievät sen enimmän oksetuksen ja huonon olon pois..mut nyt olen taas voinu paremmin eli en tarvitsis edes näitä mutta pidän ne silti ranteissa varmuudeksi..joillain se auttaa ja joillain ei..luontaistuote kaupassa sanottiin että auttaa usein niillä joilla akupunktio yleensäkin auttaa..tiedä sitten.

Seksihaluista kirjotin joskus aiemmin jo tänne mutta siis niitä ei edelleenkään ole..katosi kuin pieru saharaan luultavasti heti hedelmöittymisen jälkeen..ei jaksa keskittyä siihen hommaan ja vaikka valkovuotoa on ollu normaalia enemmän niin itse aktiin siitä ei kyllä limaa riitä.No ehkä se on sitten parempaa mitä harvemmin sitä tekee.........tuntuu vaan typerälle kun ei ole tottunut tähän.

Santtu82 mistä päin pk:ta olitkaan?
Meillä mies oli mukana ja luultavasti vältti katsomasta sinne..ja mieltä helpotti kovasti kun näki pienen sydämen.kerta laakista katosi epävarmuus ja pelot.Suosittelen kyllä!

Onkohan mun tiedot vielä etusivulla..jos ei niin voi lisätä Kääryle+23+NKL+esikoinen+LA 7.4

Voikaa paremmin!
 
No johan on palsta muuttunut :kieh: eikä kyllä ollenkaan parempaan suuntaan... Jostain syystä osan tiedot on kadnneet etusivulta kokonaan. Tarkistakaa jookosta vielä kaikki omat tietonne!! Päivitin niiltä osin kun äsken huomasin, en ala koko pinoa kahlaamaan alusta läpi...

Kohta olisitaas lähdettävä töihin, mutta onneksi ensi viikolla olen LOMALLA! jei, reissu tiedossa. Voi olla vaan elämys lähteä esikon (1v 3kk) kanssa kahden junalla 7h matkalle, sisältää kaksi vaihtoa, mutta eiköhän siitä selvitä :whistle: Mulle tuli ultra-aika ja se olisi 14.9. Eihän siihen ole kun muutama hassu viikko aikaa enää! Mihin nämä viikot oikein kuluu :confused: Mulla on vaan taas semmoinen pahaenteinen tunne että mitenköhän tässä käy vaikka kuinka on papu ja syke ultrassa löytynyt...
 
Nyt rupes vähän pelottamaan. Eilen kökin koko päivän jaloillani ja illalla rupes vatsaa koskemaan oikein kunnolla (ihan kuin suppareita). Löhösin illalla sohvalla, mutta edelleen vatsaa juili. Tänäänkin on vihlonut ja nimenomaan vasemmalta puolelta. Paha olo oli vain ihan vähän aikaa aamulla, vaikka muuten olen viime päivät yökkäillyt jatkuvasti. Vatsa on turvoksissa, mutta siltikin tämä "liian" hyvä olo saa taas pelkäämään vaikka mitä. Mä en kestä odottaa yli viikkoa siihen varhaisultraan.

Chili ja frendi 5+4
 
Mä oon varmaan ainoo joka odottaa ihan siihen ekaan normi ultraan :ashamed: tulis ne laput et voi edes varata sen. Kyllä tää aika menee kuitenki aika nopeesti. Mukavampi olla töissäki ku on jotain mitä odottaa. Nyt "jo" viikko plussauksesta :D

NeliApina ja projekti 4+5
 
Te muut odotatte jo ultra-aikoja ja kuulumisiakin niistä...mä en ole saanut edes neuvolaan soitettua vielä. Tosin juuri kokeilin varata aikaa, kun tajusin siis että kaikki muut olette jo käyneet siellä ;) mutta siellä on tietty joku puhelinaika tiettyyn aikaan päivästä. No, täytyy toisena päivänä soitella ihan ajallaan.

Edelleen ahdistaa tuo sää....olen selkeästi jo kesä ja aurinko ihminen- tai talvi ja pakkastyttö! Kamalaa tuo märkä ja pimeä, mikä vallitsee koko ajan. Mun vähäisetkin rakausoireet on välillä ihan kadoksissa, rintoja ehkä hieman aristaa, muttei mitään muuta oloja olekaan. Edelleenkään en sitä pahaa oloa kaipaile, mutta tuntuu koko raskaus nyt ihan epätodelliselta.

Tämä kotona asustava muu jengi pitää kyllä täystyöllistettynä mut, joten ei tätä asiaa koko ajan kerkeä mietiskellä edes. Toivon vaan, että masussa kaikki olisi hyvin ja mallillaan:heart:

Ja miesparka, luikkii karkuun yhä himokasta vaimoaan. Kuulin, miten se risti kätensä ja oli helpottunut kun nuorimmainen tuli 5 aikaan yöllä kysymään pääseekö mun kainaloon nukkumaan. Yleensä lapset nukkuu omissa huoneissaan ja omissa sängyyissään AINA, nyt mies oikein pomppasi ja nosti peittoa että ilman muuta hei tuu tänne vaan! :LOL:
 
Moikka! :wave:
Paljon oli ultrauutisia! Onnea kaikille sydänäänistä! :heart:
Meillä on siis tuo varhaisultra ens tiistaina! =) Mies on yleensä ollut mukana, mutta nyt on töissä. Ei viitti olla heti pois kun juuri ma palaa lomalta.
Kauheesti mitään oireita ei ole.. Tissit pikkasen turvonneet (liivestä päätellen) ja päätä on särkenyt. Juurikaan masussa ei oo enää nippaillu. Öklötystä on ollu parina iltana, mut eipä oikeen mistää voi päätellä olevansa raskaana! :confused:

Hyviä vointeja!

M ja mini rv6+2
 
Aspen Nauroin äänen tolle sun kommentille kuinka mies oli ottanut tytön viereen onnessaan!!

Onnea ihanista ultra kuulumisista kaikille!!:heart: Mä saan sen oman varhaisultra ajan maanantaina kun on eka neuvola!! Ihanaa!!:D Ja samalla niin jännitävää...:$

Omaan napaan eikait sen kummempia ku ennenkään, samoilla vähäsillä oireilla mennään... Tosin nyt on paripäivää ollu alamaha jotenki omituinen, ei kipeä, mut silti kipeä, ehkä hellä tai jotain...hyvin onnistu toi kuvaileminen...:LOL: Mutta toivotaan että maussa kaikki hyvin.

Nyt täytyy lähtä tekemään perheelle ruokaa... Välillä tympii kun töistä tuut ni heti saat alkaa vääntämään ruokaa ja peseen pyykkiä ja siivoon ja plaah plaah... Ai miten niin hormoonit sekoilee???:LOL: Onneks en tällä hetkellä enää tee kokintöitä, vois olla hermo kireällä...:whistle:

liinukka83 ja nimetön 6+2
 
sinnlos Häiden suunnittelu on niin ihanaa!!! Omista häistä tuli kesällä vuosi kuluneeksi.:heart: Meilläkin oli tarkoitus ensin pitää talvihäät, mutta ensin ne siirty raskauden takia ja sitten oli kaikennäköistä työestettä yms ja pidettiin ne sit loppujen lopuksi kesällä 2009. 5000 euroa kuulostaa ihan hyvältä budjetilta, pysyy kohtuuden rajoissa.:LOL: Mä en ite henkoht ymmärrä miten jotkut voi käyttää kymmeniätuhansia euroja häihin...:O Meilläkin meni kaikkinensa jotain 4300 euroa häihin. Hirmusesti sinne tsemppiä ja muista myös NAUTTIA itse suunnittelusta!!
 
(.) Nyt jo vähän parempi fiilis, vaikka ultratulokset vielä mietityttääkin. Pari edellistä iltaa on mennyt itkien. Olen googlaillut la:n siirtymistä eteenpäin ja sykkeen "näkymättömyyttä" ja ihan pienenpieni toive mulla on vielä olemassa, että ens maanantaina näkyisi kasvua ja sykkivä sydän.

Haluista: muutama edellinen viikko on mennyt iltaisin kipuillessa ja huonovointisena, että ei ole kiinnostanut YHTÄÄN. Ultran jälkeen olen ollut niin down, että ei ole mies edes uskaltanut ehdottaa... Viikonloppuna ryhdistäydyn! ;)
 

Yhteistyössä