Huhtikuun 2013 Helmet *elokuussa*

Moi kaikki ja onnea plussista :)

Ääk, mä oon jo parin päivän ajan vakoillut tätä huhtikuisten ketjua, vaikka en vielä edes tiennyt oonko raskaana vai en. Tänään sitten tein aika hätäisesti päiväpisusta PregCheck -testin, pissa oli melkein kuin vettä ja ajattelin jo, että turhaa tuhlaan testiä.. Mutta yllätyksekseni piirtyikin kaksi viivaa! Testiviiva oli selkeä mutta aika vaalea. Huomenna aamupissasta uus testi sitten.
En tiedä oonko hätäinen, mutta halusin nyt heti tulla tänne moikkailemaan.

Ennestään kotona on vajaan viikon päästä 2v täyttävä tyttö sekä marraskuussa 5v täyttävä poika :) Mun olis tarkoitus jatkaa opiskeluja nyt lokakuun lopussa, ja lapset menee sitten päivähoitoon. Ja näillä näkymin toi suunnitelma pitää, ainakin saan pikkasen koulua taas eteenpäin, ja tekee ihan hyvääkin päästä välillä taas kotona pois, ja siis myös lapsille varmasti tekee hyvää.

Tämä kolmas raskaus ei ollut ns. suunniteltu. Ollaan kyllä oltu muutaman kuukauden ajan vähän huolimattomia ehkäisyjutuissa, että ollaan kyllä tiedetty mitä siitä voi seurata, mutta tuli tämä silti aika yllärinä ja mies on vielä vähän järkytyksissään :D Itsekin tärisin ja olin aika sekaisin testin tehtyäni, mutta kyllä tämä ihana juttu ja toivon koko sydämestäni että kaikki menis loppuun saakka hyvin.

Oireista sen verran, että parina päivänä on ollut sellaista etovaa oloa ja pahaa makua suussa, jotka on ollut koko ajan läsnä.. muuten ei mitään oikein huomattavia oireita, paitsi pissattaa kyllä aika usein ja rinnat tuntuu vähän oudoilta.

Laskurin mukaan la olis vissiinkin 7.4 ja tänään olis rv 4+6. Mutta oon aika varma että tulee vielä muuttumaan.
 
Tuli sellainen juttu mieleen, että syöttekö muut jotain raskausvitamiinia? Itse söin molemmissa aiemmissa heti alusta saakka, ja tokan aikaan jo ennen raskaaks tuloa popsin foolihappoa. Nyt kun tämä tuli niin yllättäen, niin en oo mitään tälläisiä miettinyt ennen kuin nyt.. Täytyy varmaan pian hakee apteekista vitamiinit.
 
Tervetuloa uusille :)

Eufemia laita googleen hakusanaksi "raskauslaskuri", niitä on erilaisia. Useimmissa edellisten kuukautisten ja kierron pituuden mukaan lasketaan la ja rv:t :)

:hug: kaikille, jotka joutuneet kohtaamaan keskenmenoja. Itselle ei ikinä ole kohdalle osunut, mutta nyt jostakin syystä olen alusta asti psykoillut, että jotain käy. Joka kerta kun veskissä käyn, oikein pelkään että verta hulahtaa :( Ja näin jopa yhden painajaisenkin, jossa aloin vuotaa ihan tolkuttomasti. Mutta täytyy nyt vaan ajatella että se mikä tapahtuu yksinkertaisesti vaan tapahtuu.

Raskausvitamiinit hain pari päivää plussan jälkeen. Sen ihmeemmin en ole alkanut ruokailutottumuksia edellisten raskauksienkaan aikana muuttamaan. Syön suht terveellisesti monipuolista ruokaa, tokialkoholi on ollut ihan ehdoton ei.

Hallelujah tätä väsymystä! Vedin ipanoitten kanssa parin tunnin päikkärit, vaikka piti vaan silmät vartiksi kiinni laittaa :LOL:

Olikos puhetta miehen suhtautumisesta odotukseen? Meillä mies on aivan yhtä innoissaan kun minäkin! Tosin hieman pidempää yritysaikaa olisi haikaillut, kun taas aika nopeasti tärppäsi :whistle:

MM ja kolmas murunen 5 + jotakin
 
Huomenta!!

Mua NUKUTTAAA!!!!!|O
Tänä aamuna myös teki aika höpöä hampujen pesu... Onneks ei sentään tarvinnut pönttöä halailla :-X Töihin pakkasin kasan hedelmiä, joita voi syödä jos alkaa heikottamaan kesken kaiken.. Että näillä mennään tänään!

-Nelly ja salarakas 6+6-
 
mmiilia: mulla tulee vahvemmat viivat ip-pisusta kuin aamupisusta. Ja liuska on muuttunut tosi tummaksi suht hitaasti, vaikka apteekin omassa on ollut hyvä viiva jo aikaa sitten. Digillä oon saanut myös 1-2 ja 2-3 tulokset. Vielä on yksi kaapissa ja sen teen tässä jossain välissä :)

Tässä mun testit eiliseltä, kp 33 ja dpo 21, ellen ihan väärin muista. Ja ylempi One Stepin raskaustesti, alempi Davidin ovistesti (ihan vaan mielenkiinnosta).

 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mmiilia
Onnitteluja tasapuolisesti kaikille uusille huhtikuisille!

Raskausvitamiineista mulla on käytössä foolihappo ja d-vitamiini.

Keskenmeno-pelko on mulla aika vahva. Mulla on siis kolme lasta ja kaksi km:a, joista molemmat myöhäisiä. Välillä ajattelen, että mun keskenmenolaari on jo tyhjä. Välillä uskon, että mun kropassa on jotain vikaa, joka niitä saa aikaan. Lopuksi tylyä faktaa on vain sekin, että ikäislläni (35v.) km-riskiprosentti on jo niin iso, että enpä viitsi sitä edes tähän rustata.
Mutta aikamoisia pelkotiloja on siis päällä.

Lasken vain päiviä varhaisultraan. Sekään ei toki ole tae, että kaikki menisi täydellisesti, mutta se antaa tärkeää väliaikatietoa.

Domi+Pikkis 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Varasin juuri äsken neuvola-ajan :) Ja ar-ultran varaan yksityiselle sitten kunhan viikkoja olisi n. 7. Pakko käydä katsomassa missä mennään. Eilen illalla vihloi oikeaa JA vasenta puolta, ymmärtäisin jos vain toista, kun keltarauhanen se kai siellä toimii. Ja sellaisia kummia "nuolia" iskee ympäri kroppaa, selkään, rintaan jne.

Ihanalta tuntuu, mutta kyllähän se menetyksen ja kaiken nollaantumisen pelko on suuri :( Ei ollut tällaista nuorempana, kun kahta ensimmäistä odotettiin.
 
Mäkin just varasin neuvola-ajan, se on sitten 28.8. Edelleenkään ei sen kummempia oireita.

Raskausvitamiineja aloin syömään jo vähän ennen plussausta, jotain multivitan raskausvitamiinia.

Kyllähän sitä tällai vanhemmalla iällä varovaisemmin suhtautuu raskauteen. Vaikka iloitseekin, joku varovaisuus takaraivossa jyskyttää. Riski keskenmenoon, kromosomipoikkeavuuksiin ym. kun on kuitenkin aikalailla kasvanut. Kuitenkin haluaa ajatella positiivisesti ja uskoa, että saa huhtikuussa nyytin syliin :)
 
Mäkin varasin tänään neuvola-ajan :) 27.8 olis eka aika. Silloin menkkojen mukaan 8+0 vissiin. Alkuraskauden ultraan tekis kovasti mieli, mutta voi olla että se jää välistä..

Vitsit, kun tämä alkuraskaus onkin niin pelottavaa, mutta samalla ihanan jännää.. Vielä ei oo mikään varmaa, mutta sitä vaan toivoo kaikkensa, että kaikki menis loppuun saakka hyvin <3
 
Onko kellään tietoa sikiön sukupuolitestereistä? 50e on rahaa mutta jos se kertoo tuloksen jo alusta saakka niin voi nam :p

Huomenna pakko testata herkällä (20) eka haamu. Oon niin satavarma plussasta jo oviksesta lähtien. Ei tuu töistäkään mtn.
 
Hankinnoista Mä oon vähän semmoinen, että oon lähes kaiken aina vauva-ajan jälkeen myynyt eteenpäin. Nytkin on yhdistelmävaunut myynnissä, laitoin ne siis myyntiin ennen kuin sain tietää tästä ylläripylläristä<3 2 veelle ostetaan tilalle sitten jotkut kätevämmät rattaat, Brio Racet olis tarkoitus.
Ja jos keväällä on vielä vauva matkassa mukana, niin saa sitten ostaa uudet (käytetyt) yhdistelmät.
Turvakaukaloa meillä ei enää ole, joten se pitää myös sitten ostaa keväämmällä. Pinnis on vielä tallella. Söpöimmät ja tärkeimmät pikkuvaatteet on tallella, mutta kyllä niitä täytyy lisää ostella, ja varmasti kirppiksiltä taas etsin suloisia nuttuja. Tällä kertaa tuskin otan pakkausta, kahdesta aiemmasta otin, mutta nyt sen rahan voisi käyttää tarpeellisiin juttuihin ja vaatteisiin.

Menkkamainen jomotus Onko muilla sellaista? Mulla aika-ajoin tuntuu menkkamaiselta, ja itse asiassa on melkein jo parin viikon ajan tuntunut. Samaa oli ainakin esikoisesta, mutta en muista oliko tokasta, ei ainakaan yhtä paljoa.

Veristä vuotoa mulla tuli esikoisesta joskus rv 6+. Sitä tuli muutaman päivän ajan, ja ekana päivänä se oli ihan kirkasta, muina päivinä jo rusehtavaa. Se kyllä säikäytti pahemman kerran, mutta kaikki meni silti hyvin..
 
Hankinnoista. Meillä on kaikki ton taaperon kamppeet ja vaatteet tallessa, sehän on nyt vasta 1v1kk. Eli kaukalo, vaunut, matkarattaat, pinnis, pienet vaatteet, hoitopöytä,sitteri, manduca jne. Sitten jos nyt tulee tyttö, tarvii varmaan jotain ihanaa pientä pinkkiä nuttuakin haalia :) Niin, ja tuplarattaat. Mutta nämä sitten vasta ensi keväänä, jos sinne asti päästään.

Niin ja äitiyspakkausta en nyt aio ottaa, kun kaikki on siitäkin tallessa.
 
Täällä hankintalistalle menee lähes kaikki vauva kamppeet. Pojilta ei ole jäljellä kun joitain tuttipulloja ja tärkeimmät pikkuvaatteet.. niin ja matkarattaat taitaa vielä olla kellarissa. Kestovaippojakin on osa tallessa ja osan olen jo ehtínyt myydä. Molempien poikien kanssa on osakestoiltu ja niin ajattelin tämän tulevankin kanssa. Vaunut ostan luultavammin käytettynä tai sitten tammikuussa edellisvuoden mallistoista. Ne kun yleensä vähän edukkaampia. Äitiyspakkauksen luultavasti otan. Kelan sivuilla kun kävin kurkkimassa, niin kivannäköisiä vaatteita mun mielestä on tuossa 2012 pakkauksessa, mikä siis luultavasti meille tulee :)
 
Onnea taas uusille plussanneille :)

Täällä menee selkeästi vatsakivut ja oireet samoissa. Tänään ollut taas vatsa tosi kipeä ja väsymys pahentunut. Muutenkin olen tosi kärttyinen kokoajan..

Perjantaina on tytön 1v neuvola niin samalla varaan itselleni ajan ja pyydän lähetteen ultraan :) Mä käyn neuvolassa aina vaan pakolliset,eli tosi harvoin :)

Vitamiinit pitäisi uusia. Tähän asti olen syönyt jotain monivitamiinia ja Leaderin vahvaa magnesiumia. Niitä ei vissiin saa odotusaikana syödä.

Aika monella on Km pelkoa, toivottavasti osoittautuu turhaksi peloksi! Kyllä tässä itsekkin on ekaa kertaa vähän ihmeissään näistä kivuista, mitä ei siis ennen ole ollut.
Jotenkin ajattelin silti että on normaaleja kipuja. ALavatsaan siis koskee paljon ja molempia munasarjoja välillä jyskyttää. Välillä kipu on viiltävää ja välillä pistävää. Ja välillä tosiaan menkkamaista :D Ota tästä nyt selvää :D :D Että saattaa olla ihan vaan kasvukipuja kun tota limaakin on.
Ja kun pystyn juosta ihan normaalisti niin en usko että on ainakaan kohdunlkoinen tms. Ja juoksen kuitnekin pitkiä (1,5h) lenkkejäkin :)
Ikinä ennen en ole Ar-ultrassa käynyt :)

Mm ja viides villahousu 5+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä