Huhtikuun 2013 Helmet *elokuussa*

Ultrataanko teillä ensimmäisen neuvola-ajan yhteydessä?
Täällä ei ultrata, harmi! Olishan se ihana joka nla-käynnillä kurkata masuun. Täälläkin vaan np- ja rakenneultra kuuluu normaalisti. Mulla kyllä ollut molemmis raskauksis "ylimääräisiäkin" ultria lopussa, raskausmyrkytyskontrolleissa ja niillä kerroilla kun oon käynyt synnäripäivystyksessä supistusten tms. takia.
 
Liittyisin minäkin huhtikuisiin. Eilen tein pregchekin, johon tuli haamulainen. Tänään myös testissä aamupissasta haamu. Täytyy vielä hakea lisää testejä ja katsoa vahvistuuko. Raskausviikkoja en ihan tarkkaan tiedä, kun ei ole edellisen synnytyksen jälkeen menkat ehtineet alkaa. Arvioisin kuitenkin, että viikkoja on nyt 3+6 ja LA olis 17.4. Mitenköhän neuvolassa nuo viikot nyt määritellään, kun ei niitä kuukautisia ole ollut?

Tämä on meidän neljäs ja ehdottomasti viimeinen lapsi (tätä mieltä olin kolmostakin odottaessa:D). Täytyy nyt nauttia täysin rinnoin raskaudesta. Ennestään meillä on poika ja kaksi tyttöä. Kolmosen ja nelosen väliin tulee 1v8kk ikäeroa. Pienin ikäero, mitä meillä on ollut, joten vähän jännittää. Ja sekin jännittää, kun neljä lasta on aika paljon. :O :D

Neuvolan meinaan varata ensi viikolla kolmosen neuvolan yhteydessä.

Oireita ei paljon vielä ole. Eilen hajut etoivat ja vähän on tuntemuksia alavatsassa.
 
moikka

Mulla kasvo ehkä turha niin mutta kumminkin huoli tämmöisestä asiasta tein 2 viikkoa sitten clear... joku viikkonäyttö testin ja se näytii raskaana 2-3 viikkoa ja ku ei oireita oo mitään tein tänään uuden ja tulos sama. Onko jollain kokemusta että se testi olisi muuttunut ajanmyötä tai jotain olisin oikeen kiitollinen jos joku osaisi asiaan kommentoida jotain.....

Tää on ihan outoa odotusta ku en voi pahoin melkein mielummin voisin tietäisin kaiken olevan hyvin....
 
Heippa vaan kaikille :) Minäkin taidan liittyä mukaan, kun on kohtalotovereita. Meillä siis plussattiin tänään kunnolla ja ma piti menkkojen alkaa eli onkos nyt sit rv 5+2? Toista pirpiäistä odotellaan, esikoinen on 1v4kk vilkas pikkumies, jonka kanssa ei tylsää hetkeä tule :D Km koettu toukokuussa, eli pelko varjostaa muuten innokasta odotusta, täytyy vain toivoa että kaikki menee hyvin, ei muu auta.

Oireita on jo pitkä lista: Etova olo etenkin aamulla, jatkuu syömisen jälkeenkin ja on pahentunut päivä päivältä. Oksentelua ei ole onneksi ollut lähelläkään, ei ollut esikoisestakaan, mutta yleinen kuvotus jatkui melkein 12viikon loppuun. Väsymys on melkoinen ja kun se iskee, niin on pakko päästä hetkeksi lepäämään. Tissit on jo isommat ja raskaammat ja myös arat. Alamasussa välillä tuntuu jotain tapahtuvan, ei kipuja tai juilimisia, mutta jotain kuitenkin :D Samoin mahalla nukkuminen tuntuu epämiellyttävältä, mahassa tuntuisi olevan pieni möykky.

Toisaalta olen helpottunut, että oireita on, koska tuossa keskenmenneessä ei ollut juurikaan oireita ja ja muutenkin silloin tuntui, ettei kaikki ollut kohdallaan. Kesken meni kuitenkin vasta rv 11+3 :(

Toivottavasti meitä pysyy koossa iso joukko ja saadaan vertaistukea toisistamme sitä tarvittaessa :)
 
Viimeksi muokattu:
moikka

Mulla kasvo ehkä turha niin mutta kumminkin huoli tämmöisestä asiasta tein 2 viikkoa sitten clear... joku viikkonäyttö testin ja se näytii raskaana 2-3 viikkoa ja ku ei oireita oo mitään tein tänään uuden ja tulos sama. Onko jollain kokemusta että se testi olisi muuttunut ajanmyötä tai jotain olisin oikeen kiitollinen jos joku osaisi asiaan kommentoida jotain.....

Tää on ihan outoa odotusta ku en voi pahoin melkein mielummin voisin tietäisin kaiken olevan hyvin....
Hei!

Teithän testit aamupissasta? Se on edellytys, jotta viikot tulevat oikein. Minä olen tehnyt tuon testin kolmesti, ensin kp 25 -> 1 - 2 viikkoa, sitten kp 29 -> 2 - 3 viikkoa ja nyt eilen kp 35 -> 3+ viikkoa. Itse olen nyt ihan friikki testaamisten suhteen, viimeksi testasin vain kerran -> 1 - 2 viikkoa, ja se raskaus olikin tuulimuna.

Eihän mikään takaa silti, että kaikki hyvin olisi. Nytkin olen aamuviidestä valvonut ja murehtinut, kun ei ole rinnat enää arat eikä edes huono olo :( Ja töihin tarviis lähteä.
 
Täällä kp 33 tulos 1-2 viikkoa ja tänään kp 35 tulos 2-3 viikkoa. Itse olen kanssa kova murehtimaan, mutta se on ihan turhaa. Aika vain pystyy näyttämään, että miten käy. Uskon ja toivon, että meillä kaikilla menee asiat hyvin loppuun asti. :heart:

eufemia & toukka 5+0(?)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mmiilia
Tervetuloa uusille mukaan :)

Mun täytyis kans varmaan käydä ostamassa vielä digitesti, että sais edes jotakin varmistusta.. Olo on nyt tällä hetkellä taas niin oireeton, että. Huolettaa kyllä.. Ainoat "oireet" mitä on nyt, on väsymys, pissahätä iskee aina tosi kovana ja tuntuu et täytyy päästä tosi nopeeta veskiin, ja sit sellainen outo maku suussa. Muuta mainittavaa ei ole, ja sekös huolettaa! Olis vaan oikein kunnolla tissit kipeenä ja vaikka oksentaisin mielummin, kuin murehtisin, että onko kaikki hyvin.
Mutta murehtiminen ei toki mitään auta.. Täytyy vaan toivoa parasta <3

muoks. Mitä noi Clearbluen digitestit maksoikaan? Kakkosesta tein yhden semmoisen, tekis kovasti mieli käydä nytkin hakemassa..

mmiilia & napu 5+2<3
 
Viimeksi muokattu:
Hei! mieki tulen mukaan ketjuun, odottelin tässä jo 3 päivää kuukautisia ja ihmettelin vatsaa nipisteli ja pissatti koko ajan ja eilen sit tein ja näytti haamuviivaa ja tänä aamuna selkeä posiitivinen. olemme mieheni kanssa 20 vuotiaita ja tässä laskin että nyt olisi 4+3 ja laskettu aika 13.4.2013 :) ensimmäinem kun tulossa niin hirveä jännäys mitä pitää tehdä ja pitäisikö varata aikaisultraan aika :D
 
  • Tykkää
Reactions: mmiilia
Huomenta!!

Täällä vaihteeksi hieman parempi aamu. Herätys vähän ennen kuutta ja silloin oli kyllä oksu lähellä, mutta kun ensitöikseni pistin mysliä suuhun ja päälle vielä luumua, niin olo tasoittui hetkessä. Tänään myös himeman pirteempänä töissä. Ehkäpä tämä vielä tästä.

Mä olen nyt tehnyt päätöksen, että stressaaminen loppuu tähän ja odottelen rauhassa ultraa. Sielähän sen sitten näkee onko kaikki kunnossa vai ei ja keskenmenon riski ei kuitenkaan stressaamalla vähene! Päivä kerrallaan siis täällä :)

Onnea uusille plussaajille:flower: Ihanaa, että koko ajan joukkio kasvaa, eikä kukaan ole tainut vielä tippua kyydistä :heart:

-Nelly ja salarakas 7+1-
 
Jos sitä alkaisi jo uskomaan pikku hiljaa :)
Sitä paitsi ei ole mitään menkka olo, tai oireita. Pelkästään raskausoireita.



Minä myöskin hyvin varovaisesti uskon tähän vielä. Tilaan neuvolan kuitenkin tänään, saa tietää sitten onko meillä varhaisultraa vai ei. Mulla on onneksi yksityiselle gynelle lähete työterveydessä, ni voi sit samalla kysyä josko katsoisi ultralla :) Raskausviikkoja ois 3+4 ja LA 20.4.
 
  • Tykkää
Reactions: suski90
Leenuliinukka ja WP, hauska juttu, nimittäin minä myös olen menossa Taysiin. Eli aika lähekkäin ilmeisesti asumme.
Mun kaksi vanhinta on syntyny Helsingissä Kättärillä ja nuorin Taysissa.
Taysia moitiskellaan usein tosi kliiniseksi ja ei-lämminhenkisesksi paikaksi. Osaltaan se onkin totta, mutta kokonaisuutena olin kyllä todella tyytyväinen juuri Taysin synnytykseeni. Se johtui suurelta osin aivan loistavasta kätilöstä.

Oireettomuudesta. Eli kuulun myös tähän pienioireisten ryhmään ja sekös harmittaa. Ehkä oon vähän väsyneempi ja ehkä rinnat on aavistuksen arat. Mutta: siis EHKÄ.
Ois niin kiva, jos ois vahvat merkit päällä. Tämä epätietoisuus ja epävarmuus on vaan niin tylsää.

Neuvolaan en ole vielä uskaltanut varata aikaa. Pääsyy on se, että työni takia kaikki tuntevat minut kotikunnassani ja jotenkin se vaan tietyissä tilanteissa harmittaa ja pistää jarrua esim. täntyyppisiin juttuihin. Tiedän, että raskausuutiset ovat äitiysneuvolan tätskyille peruskauraa, mutta silti. Jotenkin vaan arkailen.

Domi ja Pikkis 5+5
 
  • Tykkää
Reactions: Whisky Peat
meillä täällä vielä odotellaan tuon listan kanssa.. Tosiaan oli tuota kk vuotoa paripäivää ja neuvolasta neuvottiin olemaan huolehtimatta, että kuunnella itseään ja tuntemuksia. 6.9 neuvola aika ja siellä sit selviää viimeistään onko meille edelleen vaavi tulossa.. Eli tässä nyt toivotaan voimakkaita oireita mahdollisimman pian! Nyt vatsa edelleen omituinen ja kipeytyy päivän aikana ja väsymys ja pääkipu kaverina.. :) mutta taka-alalla seuraillaan tiiviisti! rv 5+3 toivottavasti!
 
Mun tiedot: 29v. 2.lapsi, kätilöopiston sairaala(mikähän se lyhenne oli?) ja laskettu aika 4.4.(?)

Mulla ainakin oireet vaihtelee sekä päivän mittaan, että päivien välillä ja olenkin siitä välillä ihan paniikissa! Noh, mutta ehkä meen tästä päikkäreille, kun poikakin nukkuu :)

Hjannah&Pallero rv 5+6

Näin muuten viime yönä unta, että olin synnyttämässä ja kätilölle ihmettelin, että miten synnyttäminen voi olla näin helppoa. Supistukset oli tosi lempeitä ja sit päästiinkin jo ponnistamaan :D Ja lisäys vielä, että pojan synnytys oli vaikea ja nyt toivonkin, että toi oli enneuni :)
 
Heips vaan kaikille :)

Kiva, että täältä löytyy ketju huhtikuisillekin!
Luen nuo kaikki aiemmat kirjoitukset paremmalla ajalla, että pääsen hyvin mukaan tunnelmiin :) Nyt ehdin lukea vasta osan.

Minäkin ilmoittaudun mukaan ketjuun.
Sunnuntaina tein positiivisen raskaustestin, minkä vielä maanantaiaamuna varmistin...
Nettilaskurin mukaan laskettu aika olisi 12.4.
Eka neuvolakäynti varattu 11.9. eli lieneekö viikkoja silloin 9+4.
Korjaan, jos tuo tieto muuttuu.

Vatsanseutu pömpöttää ja olo on hieman ellottava pitkin päivää, vaikkei varsinaista pahoinvointia ainakaan vielä olekaan.

Meidän esikoinen on puolivuotias, varsinainen touhulipoika :)

Nyt siis olisi tulossa hänelle pikkusisarus suht pienellä ikäerolla.
Esikoispoikaa odottaessani ei ollut kuvottavaa oloa eikä oikein minkäänlaista "vaivaa" missään vaiheessa raskautta, ei yhtään.
Saas nähdä nyt sitten, olisiko tästä tulossa tyttö, kun sentään vähän on ellottava olo :)

Yhtään ei ole kuitenkaan väliä, kumpi masussa kasvaa. Kunhan kaikki sujuisi hyvin.
Jalat maan pinnalla odotellaan nt-ultraa.

Ihanaa odotusaikaa kaikille :)
 
Väsy on kyllä kova, hoooih :eek: Haukotuttaa koko ajan ja silmiä kirvelee kun niin järkky väsy. Olis kans tehnyt mieli nukkua päikkärit kun tyttökin nukku, mutta ei auta..pakko on päikkäriaikoina pitää seuraa pojalle, se kun ei oo enää vuosiin nukkunut päivällä. Veto on kyllä ihan pois nyt..
 
Viimeksi muokattu:
HUHTIKUUN HELMET * ELOKUUSSA *

Laskettu aika

26.3.2013

Nelly83 / 29 / 3. / JS

<3

1.4.2012

Sanna-77 / ? / ? / ?

<3

4.4.2013

Hjannah / 29 / 2. / KOS
Naneni / 28 / 2. KOS tai TYKS
Neiti Pehmis / ? / 1 / ?

<3

5.4.2012

Scrat / ? / 1. / ?
NaksuP / ? / 2. / ?

<3


7.4.2013

mmiilia / 24 / 3. / VKS

<3


10.4.2013

Whisky Peat / 36v / 3. / Tays
Eufemia / 27 / 1. / LKS
Leenuliinukka / ? / ? / Tays
Dominique / ? / 4. / Tays

<3

12.4.2013

Viljavainio / ? / 2. / ?

<3

13.4.2013

teron / 21 / 1. / ?

<3

14.4.2013

Suski90 / 21 / 3. / Oys

<3

22.4.2012

<3

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä