Huhtikuu 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Athene
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Päivää vaan kaikille! :)

Täällähän onkin ihan mahottoman ahkeria kirjottajia!! hyvä niin :)

Elikkäs mie kävin eilen neuvolan tätiä moikkaamassa. Onneksi ei ollut sama ylipirteä täti kenen kanssa puhuin puhelimessa :)
Siellä ei oikeastaan mitään ihmeellistä tapahtunu, meidän tietoja kyseli, otti pissanäytteen ja verikokeen, josta katotaa mm. HIV(!!), kuppa ja veriryhmä...heh..huvitti tuo HIV ja kuppa, mutta hyvähän se on varmistua :)
Anto ison pinon lippusia ja vihkoja ja vauvalehdenki :)
Ens viikolla mulla on lääkäri, 1.9..ois ollu vast seuraavalle viikolla, mutku se on pakko olla torstaina ja mie en oo tässä kaupungissa silloin, ni oli otettava ens viikolle.
Ärsyttää kylläkin, koska seuraavalla viikolla ois kuunneltu sydänäänet, mut ens viikolla ei ilmeisesti kuunnella! :(
Ne kuunnellaan vasta seuraavassa neuvolassa, joka on 20.9... niin kauan viel! :(

muttamutta...mäki olen tähän asti voinu hehkuttaa edes sillä, että en ole oksentanu..noh..eilen sekä tänä aamuna olenki sitten oksentanu, joten se siitä.
Kysyttiin myös rintojen kipuilusta, mulla ne on sivuista kipeät, mut nännit eikä muuten oo mitään tuntemusta..

hmm...jokohan olisin taas tarpeeksi kirjotellut..
hyvät päivän jatkot kaikille!! :)

Tuossa joku ehti kertomaan että hiivan iski päälle heti raskauden alussa. Mulle kävi samoin viikolla 4 ja risat. En kyllä mitään hiivalääkettä otanut, vaan homma tasoittui alapäähän laitettavilla maitohappobakteereilla.

Osaako kukaan sanoa hintaa alkuraskauden ultralle yksityisellä?

oireeton edelleen ja pelottaa..Np-ultraan 23pv tää pv mukaan lukien....miten jassan odottaa..monella lopettanu vaavi kasvamisen ja ei tullut mitään oireita tai vuotoja ja sitten ultrassa kattoneet niin kuollu esim vaikka 4viikkoa sitten...hyi........

inhottavaa kun haluttas kaikille kertoa mutta kun ei uskalla...täytyy valehdella veilä yli 3viikkoa.....miten jaksan ja kuitenki joku kysyy jatkuvasti että koska teillä hoidot jatkuu y.m..olen sanonut että ollaan hoito tauolla hermo lomalla.tää meän pieni sai alkuunsa clomeilla 6kk niitä söin ja plussan tein 24.7 ja elokuun alussa olis ollut iui eli säästyttiin siltä...toivon mukaan.....täytyy vaan jaksaa valehdella vielä jonku aikaa ei auta....

joo neuvolassa kävin eilen sain mammakortin ja sen ihana vaukirjan missä kerrotaan tapahtumat viikko viikolta.......

joku jo kertoki mitä siellä neuvolassa tapahtuu.....tunti meni mulla
pissa oli ok paino noussu juteltiin niitä näitä........
otti 2 tuubia verta niihin hiv ja kuppa ja mitä ne ottaa....tuloksissa menee muutama viikko lähettä ne hesaan tai jonnekkin isompaan citiin......

sormenpäästä otetaan hemoglobiini, oli vähän huono 118...käski syyä säännöllisemmin ja enemmän vihanneksia ja hedelmiä.

joten vasta tein hampurilaisen jossa oli maissia ja paprikaa ja herneitä ketsuppia aika outo yhdistelmä mutta kyllä sen söi ja tiettu juustoa paljon.

aamulla meni luumuja ja vadelma soppaa porkkana ja leipä...

tämmöstä täällä

Hei!

Testasin tänään plussan (JEE!!!) ja kaippa se täytyy uskoa, että huhtikuussa olisi sitten laskettuaika! Mulla on ollut niin erikoinen tämä mennyt kaksi kuukautta kk kierron ja muiden kanssa, että en edes vielä usko asiaa todeksi. Huomenna pitää kait soittaa neuvolaan ja varata aikaa:) Todella jännittävää!

Ensimmäistä odotellaan kolmenkympin kynnyksellä!

Viikonloppuja kaikille,

Käyn vähän nostelemassa meitä kun oltiin jo tiputtu toiselle sivulle.
Mulla yökköolo on laantunut hallittavaksi ja oksentelukin jäi siihen yhteen päivään ainakin nyt vähäksi aikaa. Keinoksi löysin säännöllisen ja terveellisen ruokailun lisäksi B6-vitamiinin, jonka olin lukenut vaikuttavan tuohon pahoinvointiin. Nyt saankin sitten ensimmäisiä päiviä yli viikkoon olla koko ajan miettimättä oksentelua.
Maanantaina meillä on sitten vihdoinkin se varhaisultra. Tiedän että riskiviikoilla edelleen mennään, mutta jotenkin on sellainen olo että jos ultrassa on nyt kaikki hyvin, niin voisi edes pikkaisen hengähtää tolta huolestumiselta.
Mieskin odottaa innoissaan että nähdään meidän pikkuinen. =)
Onnea muuten kaikille uusillekin ketjuun liittyneille plussasta!

moi!
Palasin just reissusta ja heti piti tulla lukeen uudet jutut. Kivaa kun on tullut paljon uusia ketjuun:)
Aikasemmin manailin ku oireet oli hävinny lähes kokonaan, muta nyt kyllä taas ikävästi tuntui ku olin viikonloppuna lenkillä. Jaksoi kyllä hyvin juosta mutta nännit oli suunnilleen rikki sen jälkeen. Tosi ikävän tuntusta. pitää varmaan ostaa jotkut megasporttiliivit ettei yhtään hinkkaa kangas mihinkää suuntaa.
Hihii, lueskelin että 9 viikolla pikku pökö alkaa jo liikkuun harmi vaan ettei sitä vielä tunne.
Jotkut oli kirjotelleet et masu näkyy jo vaik on vasta alussa. Mäkin luulen että kohta saa ostaa kokoo isompia vaatteita ellei sitte halua kaikille jo asiasta kertoo.. Oon sellasessa työssä että varmaan alkaa asiakkaat voivottelee ja kyseleen..
Olipa muuten aika ikävä juttu tossa viikonloppuna oltii mökillä niin paljastui, että yhdellä ihmisellä porukasta on ehkä salmonella.. Tosin tulokset tulee vasta huomenna. Täytyy ottaa selkoo mitä vaaraa siitä voi olla sikiölle.

Salmonella ei tartu helposti ihmisestä ihmiseen. Käytännössä vain jos tuo riskityyppi ei pese vessassa käynnin jälkeen käsiään ja sinä saisit pöpön esim. vessanoven kahvasta ja sitten laittaisit likaisen käden suuhusi. Ei siis suuri riski. Toivottavasti siellä oli vesivessa! Muutoin pöpö jää ulkohuussiin kytemään. Älä turhaan huolestu, et todennäköisesti ole saanut pöpöä!

Hei taas kaikille,

Pikkaisen hiljaista näillä sivuilla tällä hetkellä.
Omasta navasta tulin sen verran kertomaan että oltiin tänään siellä varhaisultrassa ja nähtiin pikkuinen ja hänen sykkivä sydämensä. Tuli niin helpottunut olo, että vaikka se maksoikin jonkin verran niin kyllä sen vaan mielellään maksoi.
Gynekologikin sanoi että jos näillä viikoilla on kaikki hyvin, on todennäköisyys saada keskenmeno enää minimaalinen. Eli suurin osa noista keskenmenoista tapahtuu viikolla 6.
Mittaakin alkiolla oli huimat 12mm, joka vastasi päiviä 7+4. Pitäydyn silti edelleen tuossa 7+5, joka on kuukautisten mukaan ja muutan sitten jos myöhemmin toisin sanotaan.
Hyvää mieltä kaikille muillekin toivoo
Sasa ja pikkuinen 7+5

Sasa: Mitä maksoi ultra? Itse olen menossa ensi viikolla eikä ole aavistustakaan hinnasta.

Helpottavaa kuulla ettei enää ole suurta keskenmenoriskiä, jospa meillä menisi kaikki hyvin!

Heippa Riina,

Meillä maksoi kelan korvauksen jälkeen 60 euroa, eli ei nyt mikään ihan hirveä summa. Jossain päin Suomea saa kuulemma alle 30 euronkin.
Joka tapauksessa, olisin kyllä voinut maksaa enemmänkin. Nyt tuntuu jotenkin niin paljon huolettomammalta ja todemmalta tämä raskaus.

Heissan!

Nyt si 8+5 omien laskujen mukaan. En viel oo käyny neuvolassa, aika ois 16.9. :)

Väsymys ei enää niin kova kuin alussa ne 2-3 viikkoa. Näppyjän vähän ihoon tullut, ruokahalu kasvanut, täytyy usein syödä vähän, makeaa ei tee enää mieli (ennen olin oikea suklaahullu!), muuten tulee huono-olo. Nyt alannut huimaamaan kun nouseen sängystä.

Täs kovasti jo oottelen ekaa neuvolaa, silloin kuulemma jo kuuluu sydämenlyönnitkin :)

Onko muita tampereleisia suurinpiirtein samoilla raskausviikoilla???

-Heidi

päiviä kaikille!!

On kyllä tosiaan hieman laantunut täälä kirjoittelu, tosin jos ei mitään kirjotettavaa ole niin eihän sitä voi kirjoitella :)

Mulla on pahoinvointi tällä hetkellä sitä, että kerran päivässa oksennan, ja ihan sama onko aamu vai ilta :/
inhottavaa,mut oon tyytyväinen jos pysyy tuossa yhdessä kerrassa. :)

hmm...torstaina on lääkäri..en kyllä yhtää tiedä mitä sielä teen, ku ei kuulemma vielä kuunnella sydänääniä...blaah!

hei, kertokaas viisaammat, olenko nyt viikolla 8 vai viikolla 9?? toisaalta vois sanoa et viikolla 9, mut jos on 8+5 niin tavallaanhan se on silti 8...
heh, mulla logiikka vähän pätkii tässä..

oikein hyviä vointeja kaikille ja kertoilkaahan kuulumisia!! :)

Tervehdys Oulun seudulta!

Esikoista täällä odotellaan. Viikkoja en vielä osaa sanoa:) On ollut niin epäsäännöllinen tuo kk kierto ennen plussaa. 7.9 menen ultraan, jossa sitten katotaan, että onko tuolla kohdussa elämää ja oikeassa kohdassa vielä. Neuvola on vasta 16.9. joten kovasti vielä pitää odotella ja jännittää, että asia jotenkin ""konkretisoituu"". Plussan testasin puolitoista viikkoa sitten. Ikää on muutama vuosi alle 30 vuotta ja samaa ikäluokkaa on mieskin. Mulla ei ole ollut mitään pahoinvointia tai suuremmin muitakaan oireita. Rinnat on kylläkin kipeät ja menkkamaiset kivut ovat jatkuneet jo pitkään. Mutta muuten vointi on erinomainen. Jotenkin sitä jo huolestuu, että pitäisikö sitä olla jotenkin huonovointinen? Ettei vaan olisi jotain häikkää tässä raskaudessa:)

Aurinkoista viikon jatkoa kaikille!

Minä olen Tampereelta (vm. -73) ja nyt on viikkoja muistaakseni 6+3. Minulla on myös eka neuvola 16.9, Linnainmaan koululla...

Väsyttää ihan älyttömästi ja pönttöäkin on tullut halailutua melkoisen ahkerasti...

moikka!

mulla on mennyt kaikki hyvin tähän asti, ei oo ollu muuten oireita kuin hirvee väsymys ja nännit kipeet. tänään tuli mieleen et toivottavasti kaikki on hyvin kun mulla ei oo enää nännitkään yhtään kipeet!! ei yhtään voi tietää et kaikki ok.. kävin kyllä varhaisultrassa 7+1 ja siellä sydän sykki vahvasti. mut eihän se sitä tarkota et kaikki jatkossakin on ok.. maanantaina 5.9. olis eka neuvola.. toivottavasti siellä helpottas olo ees jonkun verran.. hulluks tulee ku ei osaa olla miettimättä kaikenlaisia asioita!

mut hyvää jatkoa kaikille ja toivotaan et kaikki on hyvin :)

Huhtikuun 20. päivä olis laskurin mukaan h-hetki ja eka neuvola on huomenna! Itse ajattelin kanssa mennä ultraan piakkoin, kun jännittää niin että jos ei sittenkään kaikki ole kunnossa... Aina pitää jostain huolehtia...

Äitille olen kertonut, mutta muille emme vielä. Äitille siksi koska hän tietää näistä vauva-asioista työnsä puolesta paljon ja saan kysellä häneltä kaikkia mieltä askarruttavia asioita. Olen säästynyt pahoinvoinnilta mutta nälkä on jatkuva. Töissäkin puputan jatkuvasti keksejä, alkaavat varmaan pian ihmetellä miksi... Rinnat on myös aivan älyttömän kipeät, nyt vähän helpottaa..
Jänniä aikoja elellään... Kiva kun on muitakin jännääjiä

Olen pohtinut Liljan lailla tuota viikko-kysymystä, täytyy sanoa että nyt mieheni oli oikeassa, itse olisin nyt seitsemännellä viikolla, mutta kahdeksatta mennään :)

Sasalle kiitos ultra-hintatiedosta, ajattelin itse että maksaa noin 100 euroa.

Hei Aurinko,

Mulla on vähän sama tilanne, oireet samat kuin sinulla, joten ei oikein mitään erikoista. Esikoista odotellaan ja ikääkin taitaa olla saman verran. Pelottaa kovasti että olisi jotain häikkää, mutta minulla on myös 7.9. ultra niin sitten se selviää.

Moikkis!
Töis täällä kirjottelen pika pikaa. Olipa mukavaa kun oon pk:ssa töis niin meillä on iloinen täiepidemia täällä :( No, on tosiaa kutittanu pari viikkoo päätä ja tullu sellasia patteja mutta aattelin et on jotai hormonitoiminnan häröjä tyylii tukkeutuneita ihohuokosia.. No ei ollu, ku eilen syynäsin sitte miehenki pään niin siellähän sitten löytyi saivareita, yök! ei ku täishamppoot kehiin ja kaikki petivaattet pesuu ja desinfiointiin.. Tosi mukavaa.. Mutta hävis onneksi kutinat saman tien. Täytyy vaan nyt toivoo et vanhemmat myös hoitaa lastensa päät ettei heti saa uutta tartuntaa. Ah, näitä työn iloja..eipähän oo totakaan ennen koettu.
Vielä kuus päivää neuvolaan. Tuntuu et maha on kyllä kasvanut vaikka ei kai sitä muut huomaa, ite vaan. Vähä ollu vihlontaa nivusissa mut siinä ne taas sitten onkin. Yllättävän normaalia tämä olotila tai oireetonta.
Saas nähä mite onnistuu lenkkeilyt tänään taas varma aika tuskaa.
Kaverilla on tänään mahdollisesti synnytys eessä ja minä olen pikkusen kummi. Mukavaa sitten vähä jo harjotella vauvan hoitoa huhtikuuta varten.
hyvää perjantaita kaikille!

Hiljaiseloa täälläkin. Eka neuvola on vasta ensi viikon keskiviikkona ja raskausoireet ovat lieventyneet huomattavasti. Se tekeekin tästä olosta hieman levottoman, kun ei tiedä mitä sille pikkuiselle kuuluu ja onko siellä oikeasti mitään elämää.
Mä kyllä kuristan sen hoitajan ensi viikolla jos se ei suostu kuuntelemaan sydänääniä ;) Pitäisi olla edes jotain konkreettista todistetta siitä, että siellä kohdussa on oikeasti elämää...
Tämä alkuvaihe on tällaista hiljaista ja epätodellista odottelua...

päiviä!!

Nopeasti tulin koneella käymään, ajattelin lähteä pyöräilemään kun on noin kaunis ilma. Kohta alkaa aamusta
iltaan kestävä harmaus ja sit voikin linnoittautua sisälle :)

Hih..mie kävin eilen siel lääkärissä ja yllätys yllätys se tekiki sisätutkimuksen..sano et mun kohtu on sen verran isompi et voi olla et oon jo pidemmällä(!!!!!!!!) yritti kuunnella sydänääniä, vaikka niitä ei täällä normaalisti tässä vaiheessa kuunnella...noh, se prkleen kone oli rikki ja se ei saanu edes mun sydänääniä kuulumaan..sano, et siin konees oli jossain vaiheessa vilahtanu 146, et se luultavasti oli sikiön sydän :D
Kysyin myöhemmin et mitä se sit epäilee mun viikoiks, ni sano et voisin olla jo viikolla 12!!!!!! huhhuh..mul kyl oli viimeks menkat ihan normaalisti, eli ei tullu silloin mieleekään testata..
Heh, tuli sitte myöhemmin päivällä mielee et mitäs jos siellä onki kaksoset :)
sano lääkäri tosin myös että voi olla et mul on luonnostaa isompi kohtu, ei voi tietää ku se ei koskaa mun kohtua oo tutkinu :)

muttamutta...20.9 on seuraava neuvola, silloinhan se selviää et laittaako ne aiemmin ultraan :) ja lupas korjauttaa sen koneenki et voi kuunnella silloin sydänäänet.. :)

hyvä puoli on et nyt ainaki tiedän et jotain tuola tapahtuu, ku ollaa ihan ylikasvaneitaki :)

mitäs muilla?mitään suuria yllätyksiä tullut? :)
Mie jo tuuletan, ku menee kolmatta päivää että en oksenna :D

eipä ole kerrottavaa ja eipä ole lekurit puhunu mun kohdun koosta mitään ja 2 kertaa ollu jo ultrassa kummallakaan kerralla alkio ei vastannu viikkoja?????
pelottaa todella, mutta ei auta pakko odotta hirveää jos sanookin että vauva liian pieni elämään tai jotta son kuollu 15pv ultraan joka on 16/9 np-ultra aika matelee.edelleenkään ei oireita..ei sitten mitään......voih kunpa kaikki ois ok onhan tätä jo yli 2 vuotta toivottu kunpa jo olis meidän vuoro...

Yhteistyössä