**HUHTIKUISET Huhtikuussa** (86 vauvaa syntynyt!) Vielä viimeisiä vauvoja odotellaan..

epulis Eli sulla oli supistukset vain tuollaista menkkamaista kipua.. Sitten kun synnytys todella käynnistyi niin sinulle ei jäänyt epäselväksi että kyllä ne nyt niitä supistuksia todella on?
Koveniko se kipu siinä sitten päivän mittaan? Minulla ei ole tuon aamun jälkeen ollut samanlailla kipeitä supistuksia ollenkaan, menkkamaista kipua kyllä lähes koko ajan..
 
jastu päivällä taisi olla joitain pidempiä hetkiä kun jomotti...illalla tuntui ainoastaan supistuksen aikana...Odotin kyllä niitä "oikeita" supistuksia ennenkuin tajusin, että näähän on niitä :D
Mutta kyllä sen sitten hoksasi hyvinkin pian kun alkoivat olla säännöllisiä. Kipeämpiä supistuksia tuli vasta kun kätilö katsasti tilanteen tarkoituksella kovakouraisesti, tuossa vaiheessa olin 2 cm auki ja kohdunkaula oli hävinnyt kokonaan. Eli jomotus teki tehtäväänsä pitkin päivää :)
Toivottavasti sinullakin lähtisi synnytys käyntiin!
:hug:
 
Onnea Sunrise ja epulis!!! :flower: :heart: :heart:

menkkajomotusta tääläkin ollu monta päivää ja supistuksia kovempia silloin tällöin mutta liikkelle en oo vielä lähteny sillä ei näillä synnytetä vielä.. tai no toivon että synnytettäs.. :D
Toivottavasti ainakinn paikat kypsyny maanantaita ajatellen että ei tarviis ku kalvot napsauttaa niin alkas tapahtua :) sitä ennenkin saa kyllä tapahtua..

jokojoko on alkanu ja mulla palaa pinna ihan just!!! äsken tuli just viesti et kotonako oot? aargh! no missäs muualla jumalauta! ja enköhän mä ilmota sitte :headwall:

mä laitan puhelimen kohta kiinni :headwall: :headwall: :headwall:
ja alan parkua :'(
ei tunnu auttavan vaikka sanon että ilmotan kyllä kun vauva syntyy!

Lapset osti äsken kauppareissulla vauvalle lahjan isin kanssa :) halusivat ostaa niin sanoin ettei haittaa vaikka nään sen etukäteen :) isompi suunniitteli jo miten antaa sen siskolleen ...selän takana kuulemma kuljettaa ;D ihana <3

mutta nyt lähetään pihalle lenkille ja sitten taas saunaan :D pesin saunan ja kylpyhuoneen aamupäivästä niin ihana mennä puhtaaseen saunaan :)

nasum ja neito 39+5 :heart:
 
Onnittelut kaikille "räjähtäneille" ja tsemppiä kaikille odottaville!

Täällä odotellaan jakautumista kuin kuuta nousevaa. RV 41+0 on nyt, eikä tää masuasukki taida ikinä tulla ulos, epätoivo iskee :headwall:
Vatsa ei ole laskeutunut, asukki heiluu kuin heinämies vatsassa ja kaikin puolin oma olo on kaikkea muuta kuin synnyttävällä. Iltaisin ja aamuisin on aina pientä menkkamaista jomotusta mutta siinä kaikki. Limatulpasta ei ole tietoakaan.

Maanantaina olis yliaikaiskontrolli. Toivon mukaan ennen sitä tapahtuisi jotain, tai päättäisivät sitten maanantaina ottaa mut sisälle.

Onneksi pystyy vielä ulkoilemaan ja liikkumaan hyvin, koska neljän seinän sisällä mulla varmaan hajoais polla :LOL:

Pöntinen 41+0
 
Onnea epulis, maleha, poppeliini ja sun rise :flower: :flower: :flower: :flower: =)

Täälläkin odotus senkuin jatkuu. Tänään on ollut supistusten suhteen ihan laimea päivä, mihin lie kadonneet, vain muutama kunnon supistus bongattu. Äh. Harmi vaan, että ne muut kivut ovat vain voimistuneet, selkä on ihan lopussa, ja sisäreidet jatkuvassa tulessa. Nivusiin ja häpyluuhun koskee niin että tuntuu kuin koko jalkoväli repeäisi just eikä melkein. Ei siis tosiaan mitään "mikäs tässä odotellessa"-meininkiä. Huoh.

Ja "joko, joko?"-kyselijät ovat todellakin päässeet vauhtiin, jatkuvaa soittelua, viesteilyä... Taidan lukittautua kellariin. Mieheltäni kysellään työpaikalla jatkuvasti myös, ja kuulemma alkaa pikkuhiljaa hermostua hänkin kyselijöihin, vaikka rauhallisempaa miestä on vaikea mistään normaalisti löytää... ;)

Äitini on päivystänyt meillä nyt jo viikon, anoppi oli seurana tähän päivään saakka, mutta lähti nyt tänään kotiinsa "lomalle"... ;) Saa nähdä kuinka pitkäksi päivystysaika äidilläni venähtääkään... Onneksi mummit ovat täällä nyt olleet, tytöt olisivat kyllä tylsistyneet kipuilevan ja kankean äitinsä kanssa kotosalla ihan totaalisesti. Nyt ovat mummien kanssa päässeet joka päivä pyöräilemään ja leikkipuistoon ja ties mitä kaikkea kivaa, mitä minä en olisi enää kyennyt millään järjestelemään.

Tsemppiä kaikille vielä jakautumattomille, kai nämä kaikki täältä vielä maailmaan saadaan...
;)

Bliss ja pikkuinen 40+3
 
Onnittelut Sunriselle pojasta!!! :flower:

Viikkoja tänään 41+2 ja esikoinen synty just näillä viikoilla, tää taitaa viihtyä aika hyvin masussa kun ei halua ulos tulla :) No jospa se ens viikon aikana malttais tulla kun kerta aletaan käynnistellä.
 
Onnea vauvautuneille

En oo varma mut tänään tuli ehkä limatulpan osa :D selanen verinen lima mut ei ollu paljoa mut ei voi olla kyl valkovuotoa ku oli niin paksu lima...kiva selostus.. mut juu synnytys alkaa pelottaa mut toisaalta syntyis jo....
nellustiina 40+1
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :hug: :flower: :heart:
Tsemppiä vielä odottaville viimeisiin päiviin :hug:

Kyselyistä olitte puhuneet siitä miten ahdistaa "joko, joko"-kyselyt. Tiedän miltä tuntuu kun ahdistellaan näillä kysymyksillä sillä niitä sateli ahkerasti kun olin käynnistyksessä. Ihan niin kuin siihen synnytyksen alkamiseen voisi itse vaikuttaa..

Hienosti on lähtenyt elämä vauvan kanssa sujumaan eikä nuo isommat sisaruksetkaan ole kovin "pahoillaan" olleet vauvan tulemisesta. Kovasti nämä 1v3kk ja 2v5kk haluaisi pitää vauvaa hyvänä, mutta tarkkana täytyy olla ettei hellyydenosoitukset mene liian pitkälle. Vauva syö ajoittain todella tiuhaan eli tuntuu että saa imettää joka välissä, mutta en ole edes harkinnut antavani lisämaitoa kun oma maidontuotanto on kuitenkin suhteellisen runsasta. Ja eikös se ole niin että vauva "tilailee" seuraavan päivän maitoa :D Innolla odotan että tuo maidontuotanto alkaisi vastata paremmin kysyntää ettei tarvitsisi lypsää liikatuotantoa, kun tuo pumppaaminen tietysti lisää maidontuloa joten olen yrittänyt lypsää "mahdollisimman vähän". Yöllä imetyskertoja on 2-3 eli ihan mukavasti saa itsekin nukkua. Täytyy myöntää että tästä vauva-ajasta nauttii nyt ihan toisella tapaa kun tietää että tämä todellakin on viimeinen vauva. Saa nähdä millainen sylivauva tästä tytöstä tulee kun äiti ei välillä malta laittaa vauvaa koppaan nukkumaan vaan sylittelee aina kun tilaisuus antaa myöden :)

AnnaBuun kuulumisia minäkin kaipailen..

MaMa ja "Justiina" 2vkoa 1pv :heart:
 
Tyttö syntyi viimein tännekin 21.4, klo 14.00, rv 41+4 <3
Painoa 2915g, pituutta 47cm, py 34,5cm. :)
Tänään tultiin kotiin. Myöhemmin lisää.

Onnea muillekin vauvautuneille!! :flower:

Feles & neiti <3
 
Onnittelut tytöstä Feles!!! :flower:

Mulla meinaa käydä aika vähän pitkäksi, täälläkin olen vähän väliä katsomassa onko mitään uutta :)

Mitenhän Empuuu, jäiköhän äpolilla käydessään käynnistykseen kun ei ole mitään kuulunut :)
 
Onnittelut pojasta kolomonen!! :flower:

Nyt on kyllä tää palsta hiljenny ihan kunnolla, yleensä vähintään aamusta on aina jotain juttelua ollu, mutta ei nyt :eek: Mahtaa olla pian loputki vauvaa hakemassa. Taidankohan mä kohta olla ainoa täällä?

Nekkunen ja Iita 41+3

 
Kyllä on juu palsta todellakin hiljentynyt!! :)

Juu se olis poksumista 41+0.. Aiemmin näistä poksumisista iloitsi, mutta ei kyllä enää :D
Eilen juuri mietin että mä oon niin väsynyt tähän kun ei missään asennossa ole hyvä olla ja varsinkin selkään sattuu koko ajan! :( Menkkamaiset kivut siihen päälle ja muutenkin, harkkasuppareita edelleen on koko ajan, mutteipä sit mittää muuta..
Tänään mietin jos kävelis rappuset kerran alhaalta ylös ennen saunaa :D :D (6kerrosta)



jastu ja vilperi 41+0
 
Eilen kirjoitin pitkän synnytystarinan, ja unohdin tallentaa. Niinhän siinä kävi, että bittiavaruuteen hävisi se teksti... Yritänpä uudestaan, jos poika vielä hetken nukkuisi. Olin nukkumassa kanssaan. Olen päättänyt nukkua ja levätä paljon, vaikka tekisi mieli siivota ym. Poika nukkuu tällä hetkellä paljon enemmän päivällä kuin yöllä, mutta kai tuo joskus tasaantuu.

Tarina alkoi siis tiistaina, kun olin rv:lla 40+3. Heräsin neljältä yöllä ekaan supistukseen, nukahdin ja heräsin kun tuli vielä muutama. Puoli viiden aikaan en malttanut enää yrittää nukkua, aavistelin että saattaa olla tosi kohta kyseessä, olihan limatulppa ruvennut irtoamaan edellisenä päivänä. Nousin vessaan ja paperiin jäi verinen pieni köntti, vettäkin lorahti. Tulin tietokoneelle surffailemaan ja seurasin samalla koneen kellosta supistusvälejä, kirjoittaen niitä paperille. Huomasin niiden olevan viiden minuutin pituisia. Vettä lorahteli lisää, soitin sairaalaan ja jäin odottelemaan pariksi tunniksi. Supistukset kovenivat siinä, piti jo kävellä edestakaisin asuntoa. Kuudelta herätin miehen ja puoli seiskalta soitettiin taksi.
Olin kiinnittänyt tens-laitteen elektrodit selkään ja käyttelin sitä jo matkalla (Siinä painetaan sähkövirta tulemaan kovempaa supistuksen ajaksi).

Sairaalaan tultiin seiskalta, kätilö otti vastaan ja vei saliin käyrille. Supistukset sattuivat jo pysähdyttävästi, enemmän vatsaa kuin selkää. Kätilö sanoi että 20 minuutin ajan täytyy ottaa vauvan sydänäänistä sitä käyrää, koska olin menossa ammeeseen ja haluttiin varmistaa vauvan hyvinvointi. Sitten hän poistui avustamaan viereisen salin synnytystä. Takaisin hän tuli vasta puoli yhdeksän aikaan, jolloin supisteli jo kolmen minuutin välein ja kovaa. Lepäsin supistusten välit jumppapallolla istuen ja hengitellen ja nousin supistuksen ajaksi nojaamaan selkään otsallani (otsa oli kipeä vielä pari päivää :) ), ja hengitin ulos matalien ja kovien äänien saattelemana. Ammeeseen ei siis ehitty, koska kun kätilö tuli takaisin, olin 9 cm auki ja olikin jo ponnistuttanut vähän aikaa. Muutakaan kivunlievitystä en enää siinä vaiheessa osannut kaivata, kun oltiin jo niin pitkällä.

Lopulta oli aika ruveta ponnistelemaan ja tein sitä ensin konntausasennossa, josta siirryttiin jakkaralle, koska se oli ollut se mun alkuperäinen toive. Mutta se asento ei toiminut ja vauvan sydänäänet alkoivat laskemaan, joten kiiruhdettiin pöydälle ja piti nopeasti ponnistaa toinen ulos. Kätilöitä oli silloin jo kaksi. Olivat valmiina leikkaamaan välilihan, mutta sain vauvan ulos itse.

Ja siinä hän oli, raivosta karjuen rinnalla :heart:

Vuosin kuitenkin pulppuamalla verta ja mut kiidätettiin leikkuriin. Kohdunkaula oli revennyt neljä senttiä ja neljä isoa suonta vuoti. Lisäksi vauva oli repinyt emätintä ja tuli välilihaan 2. asteen repeämä. Kaveri syntyi nyrkki poskella ja oli muutenkin varsin iso. (3945 g, py 36,5 cm) Jouduin olemaan erossa perheestäni siis muutaman tunnin, mutta sillä aikaa sai mieheni vauvan ihokontaktiin tunniksi ja pääsi kylvettelemään ja hoitelemaan. Ravintoa hänelle ei oltu tarjottu, joten vauva sai ensimaitonsa kuitenkin minulta heti kun palasin takaisin ja imetys lähtikin sujumaan oikein kivasti heti.

Nyt on olo kuin rakastuneella, tai siis parempi :heart: :heart: :heart: Ei tuota voi lakata tuijottamasta! Ihan ihmeellinen elämys kaikki, synnytys ja vauvaantuminen!

Toivon teille lopuille ihania synnytyshetkiä! Minä täällä pyörin ajan puitteissa kyllä :)

Sun Rise ja Poika Säde 4 vrk
 
Suuret onnittelut kaikille jotka ovat jo pienet hakeneet ja kovasti jaksuje heille jotka tuota pakettia vielä odottavat :heart: .
Täällä sujuu hyvin, maitoa tulee ja neiti on oikein :heart: :heart: ihuna.


-C ja T 6vrk-
 
Jesh! Taitaa olla lähtö tänään vielä edessä! Supisteli pitkin yötä, ja kahdeksasta saakka on ollut jo melkoisen säännöllistä menoa, joskin vielä välit n. 7 minuuttia. Limatulppa on irtoamassa sekin, että kyllä tämä nyt taitaisi olla viittä vaille lähtö. :) Kotona aion kyllä viivytellä vielä hetken aikaa, sairaalassa on niin tylsää... ;) Kakkoselta olin tässä vaiheessa jo sairaalassa, ja siellä sitten menikin aikaa ihan liian kauan.

Onnittelut Jenskutin, feles ja kolomonen :flower: :flower: :flower: =)

Bliss ja pikkuinen 40+4 (Toivottavasti viimeinen päivitys jakautumattomana!)
 
meille syntyi siis tänään ihana typykkä 50cm ja 3650g. Supistukset alkoi ja vedet meni klo 24 ja klo 2 oltiin laitoksella ja heti saliin. Vauva oli maailmassa klo 10.31.. Olihan urakka! Ennen epiduraalia sattui niin että laatta lensi ja taju meinas lähteä, ja itse pistoa en edes muulta tuskalta tuntenut. Aaah sitä helpotusta! Itse synnytys meni kivasti, mutta istukka ei tullut ulos ja vuotoa oli niin paljon että pääsin unten maille ja istukka leikattiin ulos. Nyt kuitenkin kaikki hyvin
 
Eipä täälläkään olla vielä räjähdetty. On se kumma ettei supistuksia saa millään aikaiseksi; olen tänään pessyt saunan, kylpyhuoneen, imuroinut, pessyt lattiat, pyyhkinyt pölyt, siivonnut pihaa eikä mitään - edes menkkamaista jomotusta. On tää uskomatonta! Nyt taidan ottaa loppuillan rennosti ja toivoa hartaasti että jotain alkais tapahtua...

Onnittelut kaikille jakautuneille ja hurrrjasti tsemppiä meille vielä odottaville!

Pöntinen 41+1
 
Onnittelut tytöstä Tinami!! :flower:

Toivottavasti Jastu portaitten käveleminen edistäisi asioita edes vähän =)
Minä oon ahkerasti käyny kävelyllä vaan sillä ei ainakaan tuntus olevan mitään vaikutusta, saunonukki oon ja sitte vielä sitä kivvaa ässääki on kokkeiltu mutta ei mitään :| Ois kyllä kiva ku hoksais ennen käynnistystä nyt lähtiä itekseen syntymään.

Onnea matkaan Bliss! Jospa se ois menoa nyt :)

Kovasti nuita jokojoko kyselyitä täälläkin satelee, tuntuu myös että ei ite kehtaa soittaa enää kellekkään ku eka kysymys on ku puhelimeen vastataan että joko se on syntyny?
 
Poika syntyi!!

Eli meille syntyi poika 17.4, rv 40+0. Pituus 51 cm, paino 4190 g ja py 36. Synnytys kesti 6,5 h. Kotiin päästiin tiistaina, ja nyt opetellaan arkea kahden lapsen kanssa. Onnittelut kaikille muillekin vauvan jo saaneille, ja tsemppiä niille jotka vielä vauvaa odottavat syntyväksi.

santi ja pikkumies 1 vk.
 
:wave:

22.4 klo. 7.47 mitat 3180g 50,5cm py 33,3 cm ja syntyi alle 3h eli aika nopea!!

tänään päästiin kotiin mutta maanantaina uudestaan lääkärintarkastukselle kun vauvalla kuului sivuääniä sydämestä.
Muuten voidaan hyvin. ja minulle tuli synnytyksessä pieni repeämä.
kivunlievityksiä en kerennyt saada joten ilokaasua sit otin välillä.

arska äippä+ typy 2 vrk
 

Yhteistyössä