**HUHTIKUISET Huhtikuussa** (86 vauvaa syntynyt!) Vielä viimeisiä vauvoja odotellaan..

Kotona ollaan :D huomenna sit synnyttämään viimeistään ja sit ei pois pääsekkään enää vauva mahassa :D eli jos ei mitään tapahdu niin aamulla käynnistykseen :)

nasumasunen, no kun siltä se tuntu et joku sinne lirii, nyt se kyllä tuntuu et lorottaa :D

mimukka, mull aon perustauti mukana et päättivät sitten puolessa välissä et ennen synnytystä pitää mennä ajoissa käymään. ja sit tulikin jatkoa
 
Tulin pikaisesti ilmottamaan että pikku neiti syntyi 19 pvä. (3680g, 50,5cm)
Synnytyksen käynnistyminen kesti kaksi pitkää ja tuskallista vuorokautta! Supisteli kokoajan kipeästi ja välillä 11h kymmenen minuutin välein mut paikat ei vaan auennu. Sit ku olin auki 5 cm ni kalvot puhkaistiin ja alkoikin heti tapahtua....
Kaikki meni lopulta hyvin, tänään kotiuduttiin. Onnellinen mutta väsynyt olo.
 
Onnea maleha ja muut vauvaantuneet!

Me täällä vielä odotellaan tuota jakautumisen ihmettä tapahtuvaksi...Huomenna olis LA... Jotenkin äärimmäisen epätodellinen olo, kun tuo mahakaan nyt ei niin valtava ole...
(muuten kuin omasta mielestä, mutta siis tyypillinen tyttömaha pieni ja levee... ;) )
Mut että meitä muka olis kohta kolme?? siis mies mukaan lukien.

Käytiinpä sitten eilen täyttämässä tuo meidän pakastin, justiinsa kun on puhuttu ettei tarvii noiden liittolaisten takia hamstrata... :LOL: no meillä onkin ihan muut syyt...

Yeb saiskos kertausta tosta ISP asiasta? Siis mikä juttu se on?

Onko täällä muuten espoolaisia tai Pk seudun äitejä?
Olisi kiva vaikka vaunuilla joskus ihan livenä, omassa lähipiirissä ei muita vauvoja ole ... saa siis laittaa yv:tä...

Tinka ja masu
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmukka76:
Olisin halunnut kysyä kun monilla oli noita äitipoliaikoja että mistä syystä nyt loppuvaiheessa olette äitiyspoliajan saaneet? Itse olen menossa tosiaan sinne RV 40+1 käynnistysarviointiin mun pitkittyneiden selkäkipujen vuoksi.
Mulla oli 38+1 synnytystapa-arvio edellisen sektion takia ja 41+5 yliaikaiskontrolli ja koko-arvio.
 
Niin ja Tinka320 tuo ISP -asia lähti siis siitä kun meidän vauvalta jouduttiin ottamaan pissanäyte sairaalassa. Se siis otetaan mikäli istukka on suhteessa liian iso vauvan painoon nähden, eli yli 24%. Suhteessa liian suuri istukka voi siis viitata johonkin suomalaiseen perinnesairauteen, jossa munuaisten toiminta häiriintyy ja lopulta kai lakkaa. Meillä vauva oli 4530g ja istukka 1090g, eli suhdeluku oli siis jotain 24,1%...
 
maleha onnittelut! :flower:

Supistusten välejä edelleen laskeskelen. Selkä kramppaa toiselta puolelta melkein joka kerta ja supistusten kesto on välillä tosi pitkä (jopa 5min normi 1min sijaan). Supistukset tulevat, siis nämä oikasti kipeät sellaiset, vielä kuitenkin ihan liian harvoin... Väli on 10-50min. Aamupäivän kivuttomat tulivat useamman tunnin ajan n. 10-15min välein. Katsotaan kuinka käy, joudunko hakemaan kramppavaan selkään apuja vaikkei synnytys olekaan käynnistynyt kunnolla. Panadolista kun ei ole mitään apua... Toivoisin kuitenkin homman lähtevän kunnolla käyntiin ja pääseväni vihdoin synnyttämään.
 
meille syntyi tänään rv 40+0 klo 13.55 poika. Mitat oli 4060g ja 53cm ja pipo 37cm. Synnytys oli lopulta nopea kalvojen puhkaisun jälkeen ja mielestäni helppo =) vointi on aivan loistava ja vauva voi myös hyvin. Sokereita seurataan pojalta, eka arvo oli hyvä (3,6). Poppeliini ja poju kohta 7h :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmukka76:
Olisin halunnut kysyä kun monilla oli noita äitipoliaikoja että mistä syystä nyt loppuvaiheessa olette äitiyspoliajan saaneet? Itse olen menossa tosiaan sinne RV 40+1 käynnistysarviointiin mun pitkittyneiden selkäkipujen vuoksi.
Mulla oli viikolla 36+ äippäpoli katottiin ettei oo perätilaa (esikoinen oli ja oli suunniteltu sektio) mut onneks nyt ei ollu ja siinä samas ne kirjotti uuden ajan joka on nyt manantaina eli rv 40+4 sano vaan et katotaan ettei kasva löiian suureksi... paino arvio oli tolloin rv 36+ nii 2700g
 
Poppeliini onnittelut! :flower:

(.) Täällä edelleen ja supistukset hiipuneet. Koko päivän niitä siis on ollut, mutta nyt kai päättivät vetäytyä yöunille. Taidanpa ottaa jäätelöpaketin pakastimesta lohdukkeeksi. :p
 
Olipas Poppeliinilla täsmällinen poika :heart: , onnittelut!
Olipas tähän olotilaan kiireinen, mutta mukava päivä. Aamulla oli se vyöhyketerapia, mutta taaskaan sillä ei niitä ensimmäisen hoitokerran supistusryöppyä saatu aikaiseksi, mutta en ole siitä ollenkaan harmissani koska terapeutti kertoi että paikat on kyllä pehmentyneet, ja tuo selkä on ollut parempi kummasti.
Ilta meni mukavasti naisten illassa ja työkaverin luona jutustellessa, kuluu ainakin aika nopeammin, mutta ei ole nyt supistellut kahteen päivään, mihin ne nyt oikein katosi?

RV 39 + 0
 
Onne maleha ja poppeliini, ja kaikki muut jotka saaneet vauvan! :flower: :flower: :flower:
Täällä ei mitään ihmeelistä.seksiä eilen kokeiltiin ja tuloksena olivat 3 tunnin ajan oikein kivuliaat supistukset. Jotka sitten jatkuivat koko yön . Olen iloinen niistä koska ne sitten kypsyttävät paikkoja keskiviikkoa varten. ;)
Eilen illalla iski hirveä siivousvimma, jonka olen sitten purkanut tänään. kaikki paikat kiiltää ja tuoksuu kukkasille ( koiran petikin pesty ja tuoksuva) :LOL:
Saattaapa olla että oli viimeinen kerta piitkästä aika kun pääsen noin kunnolla siivomaan (sellainen siivoushullu kun olen :kieh: )
Huomenna kaupoille ja sunnuntaina lapsimessuille. Niin että tekemistä riittää. En ole muuten kehdannut osta hirveästi tuttelia varastoon, koska mulla on pelko että vauva on maitoallergikko. Vaikka molemmat pojat ihan terveitä, mistä tämmöinenkin hölmö ajatus päähän on tullut - en tiedä. Mutta kerkeä sitä tuttelia sitten myöhemminkin osta :p
Nyt kahvia juomaan :wave:
 
Kamalasti onnea kaikille vauvautuneille! :flower:
Ja lopuille sitten valtavat määrät supistuksia, tässä alkaa huhtikuu taittumaan kohta ohitse joten ei mene kauaa kun kaikilla on kääröt maailmassa. :heart:

Hullun nopeasti on mennyt kyllä aika, huhtikuu tuntui joskus syksyllä niin kaukaiselle ja kohta onkin jo toukokuu. :eek:

Lanfear oli kirjoittanut vauvan syömisestä. Meillä on tyttö myös kova syömään. Annetaan välillä lisämaitoa ja sitten yleensä illan viimeinen syöttö annetaan pelkkää Nannia että nukkuu sitten ensimmäiset unet paremmin. Nannia menee tuolla syötöllä yleensä 80-100 ml, joskus jopa 120 ml.
Ja tuon viimeistä syöttöä edeltää ehkä tuntia - paria aiemmin tissittely. Illat on sellaista tissillä roikkumista muutenkin, tuntuu että koko ajan tyttö hamuaa tissille.
Välillä on selkeästi sellaisia tiheämmän syönnin kausia, sitten taas syö harvemmin. Mutta ruoka tuntuu maistuvan. Tisseistä tulee kyllä maitoa, välillä ehkä vähän liikaakin, olen joutunut välillä pumppaamaan kun muuten tulisi ihan suihkuamalla ja sitten tulisi vain puklautuksia.

Syömiseen nähden tuntuu että tyttö kakkii harvoin, mutta kyllä keskimäärin jokatoinen päivä on vatsa toiminut, lienee kuitenkin ihan normaalia?

Ensi viikolla onkin taas neuvola, kuulee miten tyttö on kasvanut. :)

- Hapsiainen ja Herne 5 viikkoa (Viikon päästä onkin sitten jo ristiäiset. :) )
 
Viime yönä oli kaks kertaa supistuksen aikana sellaista kovaa menkkamaista mahakipua.. kerran nyt myös aamulla.. Mutta en tiedä oikein miltä noiden oikeiden supistusten edes kuuluisi tuntua, niin tiedä sitten mitä nuo olivat.. ja sillain vaikee kun menkkamaista mahakipua mulla on vähän niinkuin koko ajan! :D
Mutta mutta, viime yönäkin mietin että kai sitä tosiaan voi vain luottaa siihen että ne "oikeat" supistukset sitten vain huomaa ja erottaa näistä mitä on muuten ollut raskaus ajan..


jastu ja vilperi 40+6
 
Onnea uusista vauvoista jälleen :flower:

Täällä vauvan kanssa oleminen on paljon helpompaa kuin olin kuvitellut :D Poika syö ja nukkuu, pitkien unien (n. 4 tunnin) jälkeen saattaa olla syömisen jälkeen melkein tunnin hereillä ja seurustella :heart:

Jastu, minulla supistukset olivat pelkästään menkkamaisia, kipu (tai jomotus) tuntui supistuksen aikana ainoastaan alavatsalla...kovasti odottelin, että tuntuisi selässä ja ylävatsalla...koska se kuuluu asiaan :D Mutta selässä ei tuntunut muutakuin kävely, liikkeessä oli helpompaa ottaa supistukset vastaan.
Minulla supistukset alkoivat harvakseltaan heti aamusta asti, muutaman tunnin välein, illalla tihenivät ja sairaalaan mentiin kun väli oli noin 3-5 minuuttia...laantuivat hetkeksi, mutta ponnistusvaiheeseen mentiinkin salissa melko vauhdikkaasti :)

Jaksamista tasapuolisesti kaikille :hug:

epulis ja pieni poika 4vrk
 
Täällä vieläkin, yhdessä kasassa! Eilisen kaavalla tuntuu menevän tämäkin päivä. Supistuksia tulee n.10min välein, tosin sellaisia pitkiä tosi kipeitä kuten eilen oli, ei ole vielä näkynyt. Paineen tunnetta yms kyllä on, mutta se terävin potku uupuu. On tämä sitten ihmeellinen raskaus! :LOL: Saa nähdä montako päivää tätä kissa ja hiiri-leikkiä oikein jatkuu! Toivottavasti minulla ei mene luottamus niin täydellisesti omiin tuntemuksiin tässä päivien saatossa, etten ymmärrä lähteä ajoissa (ts. kuvittelen supistusten loppuvan jälleen kesken). Sairaalaan on kuitenkin matkaa sen verran, että ihan viimetippaan ei viitsisi lähtöä jättää. Kuitenkin niissä ihan oikeasti kipeissä supistuksissa ainakin minulla on sen verran potkua, että kyllä ne näistä toisenlaisista eroavat kuin yö ja päivä toisistaan. Kun vain tulisivat säännöllisesti tarpeeksi kauan...

Donu 40+3
 
Miks luen joka kerta "onnea vauvautuneille" että "onnea VAIVAUTUNEILLE"! :LOL: Kait oon ite jo niin vaivautunut tän pötsini kans... :p No, onnea vauvautuneille toivotan minäkin :flower:, ja jaksamisia vaivautuneille!

Tuntuu kuin oisin tykinkuulan nielassu, painaa maha niin kovasti ja kokoajan on painetta ja pientä kipua tai kolotusta, ties millon missäkin. Mutta supistukset, ne ei kyllä anna itsestään minkäänlaista merkkiä. Mulla alkaa jo pikkuhiljaa usko loppua että tuleeko tuolta sisältä kukaan ulos vaiko eikö...

Parin päivän ajan oon ollut oikee limatehdas, semmoisia kamalia klönttejä irtoaa, ihan laatta meinaa lentää niitä katellessa :D , tosin limaa tuli vähän jo pari viikkoa sitten niin en nyt sitten osaa ajatella ollenkaan että tämä mitään enteilisi. Haluaisin niin kovasti päästä vapuksi kotiin paistelemaan munkkeja!

Tinami 41+1
 
Nopea ilmoitus :D Juuri tultiin kotiin!

Poika syntyi 20.4. klo. 10.04 Mitat: 52 cm, 3945 g py 36,5. Aikas iso, mutta voih niin IHANA :heart: Synnytys meni yllättävän nopeasti, kuuden tunnin kuluttua ekasta supistuksesta, syntyi hän. Oli vauhti! Kerron kaiken myöhemmin.

Onnea muillekin vauvautuneille! :flower: :flower:
 

Yhteistyössä