**HUHTIKUISET Huhtikuussa** (86 vauvaa syntynyt!) Vielä viimeisiä vauvoja odotellaan..

Onnittelut Bassets pojasta! :flower:

Tinka meillä ei äidin kanssa ole samankaltaiset synnytykset kun äitini ei ole yhtäkään meistä voinut synnyttää alakautta, syytä en nyt muista mutta kaikki kolme sisarusta ollaan leikkauksella synnytty.

Pääsiköhän Arska äippä ja Jonsuh tänään tositoimiin? =)

Jomottaa menkkakipumaisesti mutta nyt vaan paljon kipeämmin kuin aiemmin ja kipu kohdistuu vasemmalle puolen alaselkään ja alavatsaan. Jomotti oikeestaan koko viimeyön ja tulikin nukuttua sitten aika huonosti. Nyt ei enää ihan niin kipeä ole kun on ylhäällä.

Nekkunen ja Iita 39+4
 
Tänne ei taas sitten mitään erikoista....

Otin äsken pari banadolia (liitoskipujen takia) ja kävin melkein tunnin kävely lenkin. Kauhea paineen tunne lähes kokoajan mutta ei varsinaisesti supistellu yhtään. Jos ei olis liitoskipuja ni olisin ihan tyytyväinen olotilaani mut ainainen kipu ja särky saa pinnan kireälle. Häpyluu on kokoajan kipeä ja nivusiin vihloo!!!!! Tää ei oo enää yhtään kivaa!!

Täällä kans alapää turvoksissa. En oo sinne katellu (enkä kattele!!!) ja mies vielä vähemmän sinne saa urkkia mut tunnen sen kävellessäni...
En anna edes synnytyksessä miehen katsoa sinne. Saa pysyä tiiviisti yläpäässä.
Entäs muut?

Miten uskallat Empuu päästää miehes vielä ukkojen iltaan (oletan et siel otetaan alkomahoolia)
Mä en enää "päästä" isäntää yöksi mihinkään enkä anna ottaa alkoholia. Ja kyl se sen itekki jo tajuaa ja pysyy kotona selvänä. Eihän sitä tiedä vaikka tulis nopee lähtö synnärille....
 
Yeb
Onnea pojasta Bassets! :flower:

Kiitos synnytyskertomuksesta Filuuri, helpottaa tätä omaa pelkoa kummasti! Kiva kuulla ettei sen kummempaa tullut ja että kaikki sujui kivuista ja puudutuksien epäonnistumisista huolimatta :) Mä en oo päässyt mihinkään ultraan, eli kokoarvio on ihan mun omia tuntemuksia ja terveydenhoitajan käsikopeloarviota, siksi sitä jännitänkin. Esikoisesta painoarvio käynnistyspäivänä piti tosi hyvin paikkansa (4,1kg arvio ja neljän päivän päästä syntyessään lähes 4,3kg).

Viime synnytyksessä mies oli yläpäässä, en olisi alapäätä päästänyt edes katselemaan, varmaan aika hurjan näköistä, raukka olisi varmaan pyörtynyt paniikkihäiriönsä kanssa ;)

Jonsuhille tsemppiä jos lähtö käy, samoin Arska äipälle =)

Yeb 41+1.. enää maksimissaan tämä ja neljä päivää kotona, iik!
 
Onnea vauvan saaneille :flower:
Ihania kuvia olette laittaneet :heart:

Alapäästä mullakin on aika turvoksissa :( Oikeen ihmetyttää se että mulla on kuitenkin kaikki seksihalut tallella ja hieman enemmänkin :eek:

Nivuset ovat kipeet ja alaselkä myös...välillä tulee supistuksia, etenkin öisin :eek: Se on kai ihan normaalia...?

Pienokainen ei oikeen halua tulla ulos... :| Hieman huolestuttaa....

Päätimme lapsen isän kanssa kokeilla jälleen yhdessä eloa =) Kyllä on mies muuttunut... :LOL: :heart:

40+4 :heart:
 
maleha No kun ei ole mtn merkkejä synnytyksestä, ei mulla ole tainnut olla edes harkkasuppareita kummoisempia. Jotenkin tuntuu, että menee yli lasketun ajan synnytys, minusta rv 40+3 olis hyvä. Vappuvauvakin olisi kiva, mutta ei tarttis mennä toukokuulle asti... :p Vaan onhan se täälläkin nähty, että ei se synnytys itsestään aina mitään merkkejä anna ja lähtö voi tulla hyvin nopsaan. :) Mies kotiutui jo yhdeltä eikä tuo enää viikkoihin lähde mihinkään.

Mies aikoo kuulemma pysyä yläpäässä synnytyksessä, mikä sopii mulle hyvin. Ei tuo pysty katsomaan telkkarista mitään sairaalaohjelmien leikkauskohtauksia, niin miten sitten niinkin "rajua" tapahtumaa kuin vauvan pullahtamista maailmaan alapäästä.
 
Onnea vauvoista minunkin puolesta! :flower:

Itselle iski eilen kamala kurkkukipu ja lämmön nousu, tänään 38 astetta. Eli ei ole kiire synnyttämään nyt muutamaan päivään. Olen ihan ihmeissäni, kun koko raskausajan olen selvinnyt kaikilta flunssilta, ei pienintäkään tarttunut, vaikka olin päiväkodissa töissä. Mutta sitten järkeilin sen niin, että tämä on luonnon tapa vahvistaa vauvan vastustuskykyä. Parempi minun sairastaa tämä nyt ja tarjota vauvalle niitä vasta-aineita, kuin että vauva itse joutuisi kamppailemaan. Täällähän taitaa olla alan asiantuntijoita ja saatan olla ihan mettässä, mutta tämä tieto lohduttaa minua :saint:
Possupiikkiäkään en aikoinaan ottanut, ja tähän asti ollaan selvitty ilman tautia.

Miehen juhliminen on jäänyt hänen omasta aloitteestaan. Itse en alkuun ymmärtänyt, että miksi, kun voinhan sitten soittaa. Mutta mies kun kertoi, ettei mielellään olisi synnytyksessä mukana humalassa saati krapulassa, niin tajusin jutun juonen... Eilen oli toki kavereidensa kanssa iltaa viettämässä, eväinä yksi siideripullo ja loput limsaa.

Herkkääkin herkemmäksi olen muuttumassa, nyt vasta noita hormoni-itkuja mullekin ilmaantuu. Eilenkin pitkä itkusessio, joka alkoi siitä kun rupesin sitä yksinäistä kesääni stressaamaan, mutta jatkui sitten, vaikka ajatukset jo oli muualla...

Tämmöistä tänne, voimia synnytykseen lähteville :heart:

39+1
 
Ei varmaan päästetä viinan huuruisia ukkoja synnärille eikä varmaan kukaan ukkoa humalassa sinne haluiskaan, ainakaan minä. Ja vaikka meijän ukkeli ei tulis synnärille ni sen tarttee jäädä kuitenki lapsen kans kotia ja silloinkaan ei saa olla humalassa. (pari saunakaljaa vielä hyväksyn.)

Empuu se lähtö synnärille voi tulla nopeaakin vaikka ei olis mitään tuntemuksia ollutkaan. Esim. vesien menolla. Mut harvemmin varmaan niin.
 
Kommentoinpas juttujanne, kun kerran tässä yhdellä kädellä ehdin :)

Mies ekassa synnytyksessä näki kaiken joka päässä. Mua se ei haitannut. Oikeastaan auttoi kun kertoi innokkaana ja kannustavana että hiukset näkyy yms.. Itse kyllä yllätyin, että hän halusi alakertaankin nähdä :) Ja kyllähän sen kai pakosti mies näkee viimeistään napanuoraa leikatessa.
Nyt mies viihtyi enemmän yläpäässä, koska oli niin nopeaa toimintaa ja tarvitsin käden puristettavaksi =)

Mies ei juonut kuukauteen, piti tipattoman ihan tarkoituksella, että voi sitten ajaa promillittomana kun lähtö tulee. Itse asiassa juuri tiistaina kaupassa käydessäni ostin miehelle alkoholittoman oluen, jos vaikka tulisi lähtö. Sen mies joikin ruualla, jonka jälkeen alettiin tekemään lähtöä synnyttämään :)

Tsemppiä vielä masun kanssa tuskailijoille ja synnytykseen!!
 
Toivottavasti ette nyt ajattele, että mun mies olisi alkoholiongelmainen, kun sattui olemaan kaverin luona ottamassa kuppia, vaikka akka on lähes viimeisillään raskaana. :D Itsehän mä tuota kannustin lähtemään, nyt kun vielä pääsi. Eiköhän me molemmat olla sitten aika tiukasti vauvassa kiinni, kunhan hän elämäämme tulee. :heart:

Tsempit täältä kans kaikille tuskailijoille :hug: ja lähtötuulia varsinkin heille, joilla laskettu aika jo ylittynyt. *puhallus*

Me taidetaan lähteä ulkoilemaan. :wave:
 
Empuu ei ajatella. ;)

Meillä mies menis vaikka joka vkonloppu kavereilleen katteleen leffoja tai tekemään jotain miesten juttuja ja juomaan olutta jos "antasin siihen luvan. " Yleensä lähtee vasta ilta myöhään ku mä kömmin nukkumaan ja tulee aamuun mennessä mut nyt saa pysyä kotona siihen asti ku vaavi syntyy.
 
Onnitteluja taas vauvaantuneille!

Täällä ollaan aina vaan jakaantumattomana. Ei onneksi enää kauaa, kun huomenna on sitten käynnistys.
Kyselenkin kokeneemmilta, että millä keinolla todennäköisemmin käynnistävät, kun 4 päivää sitten oli kohdunsuu kypsä ja sormelle auki? Ihanko vaan kalvot puhkaisevat aluksi?
Alkaa jo vähän jännittämään.
Ei onneksi pitäisi olla mitään jättiläistä tulossa, kun painoarvio oli 3,4kg.

Whitney 41+6
(huh mitkä viikot...)
 
Whitney tsemppiä huomiselle, sun viikot ei kateeksi käy kun tiedän miltä tuntuu kun jo 43.viikkoa alkaa. Mulla oli esikoisesta se tilanne, että 2 sormelle auki, pehmeä + kaulaa 2cm jäljellä ja suun kautta otettavilla tableteilla aloitettiin. Sain sinä päivänä 3 x 1/4 tbl cytotecia suun kautta ja niillä sitten saatiin synnytys käyntiin. Näin siis taysissa v.2008. Kalvot kai voidaan suoraan puhkaista, jos kaulaa ei enää ole ja kohdunsuu tarpeeksi auki (jostain jäänyt mieleen että vähintään 2 sormelle) ja vauva tarpeeksi alhaalla. 4 päivässähän sulla on voinut tapahtua vaikka mitä sielä alakerrassa :wave: .

*muoks* taitaa olla myös aika sairaalakohtaista miten käynnistävät.
 
heipparallaa! KASASSA ollaa yhä :headwall: et 2h oli niit kiputuntemuksia ja loppu ku seinään... noh anoppi sano et nyt ei saa viikkoon jakautua et ensvloppuna saapi sit :) hällä on työreissu jyväskyläs sit muutenki kiireistä ensviikolla. :) saapa nähä oonko ensviikon vielä kasassa!

mut ilmottelen kun lähtö on tai olen jakautunut

arska äippä+ typy 38+2
 
Poppeliinille kiitokset tsempityksistä!
Kauanko kesti ekasta 1/4 tabletista ennekuin pikkuinen syntyi?
On tietysti kovin yksilöllistä, mutta olisi mukava tietää (edes suuntaa antavasti) kuinka pitkään "odotteluun" täytyisi varautua...

Whitney 41+6
 
Nasumasunen Joo kyllä mäkin nyt uskoisin siihen, että ei tarvi olla kiinnittyny et voi lähtee syntyyn..

Bassets Onnittelut pienestä pojasta! :flower: :heart:

Mullakin mies oli yläpäässä synnytyksessä ja muistaakseni synnytysvalmennuksessa sanottiin, että suomessa (tai ainakaan tays:ssa) ei miehiä edes päästetä katteleen sinne alapäähän.. Eikä myöskään saa esim. videokuvata itse syntymää. Enkä siis myöskään päästäis miestä sinne katteleen!
Vähän toista toi meininki tuol jenkeis missä saa olla vaikka koko suku synnytyshuoneessa ja myös koko tapahtuman saa kuvata.. :eek:

(.) Tänään päivällä tuli yks suht kipee suppari, sellanen ihan siedettävä. Muuten on ollu alapäässä paineen tunnetta ja pientä pistelyä tuolla alamahassa..
Ei oo tällä vauvalla yhtä kiire maailmaan kun veljellänsä. Tänään siis samat viikot kun pojan syntyessä. Oonkin alkanu ajatteleen, että nyt tää tietty menee tonne laskettuun aikaan saakka ja sit synnytyskin on ihan eri luokkaa kun pojan, joka oli tosi nopee ja helppo.. Hmm..

Katyana & NaNNa <3 37+3
 
Stellanella
Tulin pikaisesti ilmoittamaan, että neljän päivän supistuskärsimykset ja niiden aiheuttamat unettomat vuorokaudet ovat ohi ja...

perheemme on kasvanut poikalapsella. Poika syntyi perjantaina 9.4. puoli kymmenen aikaan illalla, viikkoja tuolloin 41+1. Painoa 3860g ja pituutta 51cm.

Lähdimme aamupäivällä sairaalaan siinä toivossa, että ottaisivat minut sisään ja pääsimmekin suoraan saliin, vaikka supistukset tulivat 10-20min välein (kuten koko ajan maanantaista lähtien, yhtä vielä kiivaampaa yötä lukuunottamatta). Kohdun suu oli auki 3cm ja kanava hävinnyt. Supistukset vain harvenivat ja niitä vauhditettiin akupunktiolla. Homma eteni hitaahkosti, mutta kuuden aikaan olin 5cm auki ja sain epiduraalin ja tipan kiihdytämään supistuksia. Loppu menikin sitten vauhdikkaammin ja loppujen lopuksi poika syntyi maailmaan 7minuutin ponnistuksilla. Synnytyksen kestoksi merkattiin n.9h. Pari tikkiä tarvittiin, mutta itse synnytys tuntui helpolta sitä edeltäviin pitkiin tuskan päiviin verrattuna. Tänään kotiuduttiin.
 
Bassets ja Stellanella onnittelut pojista! :flower: :flower:

Viime yönä supisteli parin tunnin ajan vartin välein, mutta sitten laantui ja tänään on tullut taas vain satunnaisia, joskin kipeitä supistuksia. Mielellään saisi mennä maanantain yli vielä mahan puolella, ja ehkäpä tiistainkin, se kun on isoveljeni kuolinpäivä (aikaa tuosta tapahtumasta 17v), tosin voisihan se päivä iloisemmankin merkityksen saada...

Tajusin tänään unohtaneeni ostaa Bepanthenia sairaalakassiin, ja laitoin miehen vielä apteekissa käymään, samalla kun meni vaihtamaan autoon kesärenkaita alle. Bepanten on kyllä niin ehdoton varuste, että en edes tajua kuinka olen voinut unohtaa sen! Mulle kun ei villa-allergikkona tuo Lansinoh-voide käy ollenkaan. Pari tuttiakin on nyt sitten lopulta ostettu vauvaa varten, vaikka eipä kumpikaan aiemmista moista kapinetta ole huolinut yrityksistä huolimatta. Olisi se silti vaan niin kätevä rauhoittaja esim. pidemmillä automatkoilla, että kai se on taas yritettävä... Hyviä neuvoja tutille opettamiseen siis otetaan vastaan!

Vauvan tavaroista puuttuu vielä kylpyamme ja sitteri, sekä vaipat, eikä korvikettakaan ole yhtään jemmassa. Ajattelin hankkia ne kaikki vasta syntymän jälkeen, tai siis mies saa käydä hakemassa. Sitterin ja ammeen jalkoineen olen jo valmiiksi katsellut, mutta koska 100% varmuutta siitä, että tyttö tulee, ei ole, olen jättänyt pinkit ihanuudet vielä kauppaan. ;)

Nyt lapsukaisien iltatoimet pitäisi varmaan aloitella, jotta kävisivät nukkumaan edes jokseenkin järkevään aikaan, valoisat illat ovat hämmentäneet ipanat, eikä kuulemma mitenkään voi olla ilta, kun ei ole pimeääkään... Onneksi huoneessaan on sentään pimennysverhot.

Bliss ja pikkuinen 38+5
 
Onnittelut Stellanellalle pojasta :flower: :heart: Ja onnea kaikille niille jotka ovat nyyttinsä lunastaneet sillä aikaa kun olin itse sairaalassa :flower: :heart:

Tänään päästiin kotiin :D Kyllä oli itsellä jo todella kova ikävä kotiin.. Tyttö tosiaan syntyi 8.4 klo 21.04 rv 39+1 painoa oli 4020g ja pituutta 49cm. Tänään painoa oli 3920g kun kotiinlähtötarkastus tehtiin. Täytyy sanoa että se monen päivän käynnistelyurakka oli ajoittain tosi rankkaa (lähinnä henkisesti..) mutta kun tosiaan saatiin synnytys käynnistymään niin kaikki meni todella nopeasti ja hienosti eli itse synnytys jäi mieleen hyvänä muistona :D ja hyvä niin sillä tämä jäi minun viimeiseksi synnytykseksi. Sterilisaatio tehtiin 15 tuntia synnytyksen jälkeen eli ehkäisyasiat hoidettiin sitten kerralla kuntoon..

Tsemppiä kaikille synnytystä odottaville ja kiitos kaikille aivan mahtavasta vertaistuesta odotusaikana :hug: Minun kirjoittelu jää aika vähäiseksi sillä nämä kolme pientä pitää äidin kiireisenä, mutta aivan varmasti seurailen teidän kuulumisia vaikka itse en aina ehtisikään kirjoittelemaan..

MaMa ja tyttö pian 3 vrk:tta :heart:
 

Yhteistyössä