**HUHTIKUISET Huhtikuussa** (86 vauvaa syntynyt!) Vielä viimeisiä vauvoja odotellaan..

Onnittelut mama74 tytöstä!! :flower:

Ihania kuvia vauvoista :heart:

Nimistä ihan helpolla ei meilläkään varmaan nimiä saada päätettyä nimittäin ollaan melkoisen erimielisiä niistä, miestä ei houkuta minun ehdotukset ja minua ei miehen, vaan jospa sen kuiten vielä sais kuitenkin sovinnolla sovittua molemmille mieleinen nimi, toivottavasti :)
Esikoisesta nimi päätettiin ennen syntymää, mutta niinhän siinä kuitenkin kävi että se sitten vielä muuttui kun oli syntynyt. Siksipä minäkin olen sitä mieltä että ennen syntymää tuskin tullaankaan päättämään loppulista nimeä.

Tänään käytiin kummitytön synttäreillä :heart: Kovin touhukas oli 2v tyttönen :)

Nekkunen ja Iita 39+3
 
Felesin masu kyllä kans pudonnut =) noilla viikoilla saakin olla ;)
Filuuri suuret onnittelut :heart: pojasta :heart:

Päiväunia yritetty, mutta nuo neljä oli muuta mieltä, yksikin kiikkui äidin viereen ja sanoi nätisti "wuh wuh" =) Eihän tuollaiselle kaksi vuotiaalle voi moisesta suuttua :heart: Leikkii siis koiraa -noin sata kertaa päivässä.

-C ja T 38+1
 
chiq meillä leikitään kissaa ja miau miau kuuluu vähän väliä :LOL:

Filuurille onnittelut pojasta! :flower:

katyana mulle neuvolatätsy just viimeks sano et ei oo kiinnittynyt että et pääse vielä synnyttämään... :eek: ihmettelin sit ittekseen et no kaippa se sit on niin et pitänee ensin kiinnittyä uudelleen synnyttäjilläkin...en tiiä.
en sitte ees älynny kysyä et hä?!

tänään on ollu kovaa painetta alaspäin ja juilintaa ja kun ajelulla äsken käytiin ja mies kanttareen päältä ajoi niin vau mitkä tunteet tuli alapäähän :LOL: sanoinkin et eti monttunen tie ja aja lujaa, josko sitä pääsisi lähölle sitte :LOL:

Turvonnut alapää kyllä! Tuntuu oudolle mut kuuluu asiaan :)

Nimet jaa-a. luulin et meil on aikalailla selvää kauraa mut taitaa olla aikalailla vielä auki kaikki...monia kivoja ehdotuksia on :) niistä sitten yhdistellään soppeli :)

huomenna poksuu :)

nasum ja neiti 37+6 :heart:
 
Yeb
Onnea tytöstä MaMa! :flower: Ei sitten niin valtava ollutkaan :)

Filuurille onnittelut pienestä suuresta pojasta
:D Ihanaa että näitä suuriakin syntyy. Meillä on tällä kertaa sukupuoli tiedossa, nyt saakin sitten sen puolesta jännittää että minkä verran yli 4 kiloa painaa ;) Menihän synnytys kuitenkin hyvin? Minua jännittää se.. juuri tuon koon takia.

Nimet on meilläkin hukassa.. Meillä on aivan erilaisia ehdotuksia joihin kumpikaan ei sano juuta eikä jaata :LOL: Mies makustelee mun erikoisempaa makua ja ehdotuksia, vaikka esikoisenkin harvinainen nimi kuitenkin kelpasi aikoinaan. Miehen ehdotuksissa taas sitten tökkii se, että aina mulla on joku serkku, sukulainen tai vanha tuttu jolla on sama nimi.

Yeb 41+0
 
Filuuri onnea pojasta! :flower:

ihania kuvia täällä ollut :)

En tiiä oliko eilisestä liikkekannalla olosta vai mistä, päätä särkenyt urakalla ja niskaakin vähän. No kaippa se helpottaa, jos ei niin tarvinee ottaa yöksi lääkettä jos sais sit paremmin nukuttua. Ja yrittää hiukan likkutella noita tänään venyttelyn merkeissä lisää.
 
Täällä on nyt palstailu jääny vähän vähemmälle. Ede lukemassa en ole käynyt. Nyt ei yksinkertasesti energiaa riitä muuhun kuin tuohon uuteen tulokkaaseen. Mutt synnytyskertomusta yms. kertoilen sitten kun pääsee edes johonkin rytmiin ton pojan kans :)

Onneksi olkoon kaikille vauvan saaneille!! :flower: :heart: :flower:

JääKyynel ja Tuittu (juu on tytön nimi ;) ) 1vko 4pv
 
Filuuri onnittelut pojasta :heart:

Meillä oli äsken kaveripariskunta lapsensa kanssa kylässä. Tää mun kaveri on kätilö ja tunnusteli mun masua. Pää todellakin heiluu vielä paljon (to neuvolassa ihan sama) eikä ole laskeutunut. Käsiarviolla arvio että ois 3,5-3,6kg, ihan maks. 3,8kg nyt. Saa nähdä mitä arviota saan keskiviikkona äitipolilla. Sitä odotellessa B)

Poppeliini ja poju 38+2
 
Filuurille onnittelut pikku miehestä! :flower: :heart:

Nasumasunen Mun sisko just kerran kerto, et hällä ei ollu nuorimmainen kiinnittyny vielä sairaalaan mentäessä, että joutu siinä sit ponnistaan vähän ylimäärästäkin. Et luulisin, et synnytys voi alkaa vaikka ei oliskaan kiinnittyny.. Mut voihan tuokin olla niin tapauskohtausta, mistä näitä tietää..? :D
Mulla on kans ollu aikaslailla painetta alapäässä ja oon kans huomannu, et kun autolla menee jostain töyssystä, niin tuntuu kyllä.. Täällä meilläpäin taitaa useimmat aina vitsaillakin, että mennäänkö hämeenkadun kautta sairaalaan.. Siellä on siis mukulakivikatu.. :LOL:

Poppeliini Sanoiko se sun kaveri sit mitään tosta, että kun ei oo vielä kiinnittyny, et voiko silti lähtee syntyyn??

Katyana & NaNNa <3 37+2
 
Onnittelut ainakin MaMa74:lle ja Filuurille vauvoista! :flower: :flower:

Nimi on meillä olemassa tytölle, pojalle vielä hakusessa. Tosin reilu viikko sitten ainakin tyttöä vielä ultrassa povattiin. Toki tuo tytön nimi vielä muuttua saattaa, eihän sitä voi tietää ennen kuin vauvan näkee, onko nimi oikea vai ei. Aiemmilla lapsukaisilla odotusaikana mietitty nimi on kyllä pysynyt, saa nähdä käykö tällä kertaa samoin.

Mulla ei ollut kakkonen mitä ilmeisimmin kiinnittynyt synnyttämään lähtiessä, ja ponnistusvaiheessa pitikin alkuun ponnistella pientä laskeutumaan kuoppiin kunnolla ennen kuin päästiin itse asiaan. Nyt tuntuu ihan erilailla painetta alhaalla kuin kakkosen aikaan (esikoinen olikin koko ajan perätilassa, eikä missään vaiheessa ollut tämän kaltaistakaan olotilaa kuin nyt...), vauva todella painaa alaspäin kovasti, ja melkein voisi kuvitella että alaosastolle kurkkaamalla voisi jopa nähdä vauvan pään... Tai välillä kädenkin, sen verran kipeitä tökkäyksiä sieltä myös tuntuu, huh. Ja samoin, jo pitkään ovat automatkat aiheuttaneet suoranaista tuskaa, jokainen pienikin kuoppa tai töyssy saa mut melkein ulvomaan kivusta, ei ole kivaa ei. Tänään käytiin juuri parinkymmenen kilometrin ajelulla ystävän lapsen 1v-synttäreillä, ja kyllä oli automatkoissa kestämistä vaikka suurelta osin tie olikin ihan normaalia asfalttipäällystettä. Kotiin tultiin tuossa pari tuntia sitten, ja siitä saakka on pikkuinen vetänyt aerobic-tuntia mahassa, tai jotain sen kaltaista ainakin, ihan uskomattoman paljon heiluu ja punkee mahanahkaa uusiin ulottuvuuksiin. Huhhei! Kunnon potkuja ei enää tunnu, tilaa ei taida sellaiselle olevan, nyt keskitytään vain möyrimiseen ja mylläämiseen, jalat korkeintaan muljahtelevat vatsan pintaan niin että kantapäästä voi suorastaan ottaa kiinni. Ja kaikella möyrimisellä on selvästi alaspäin menevä suunta, hirmuista painetta tuntuu koko ajan. Olenkin melkein jo varma, että tämä synnytys käynnistyy lapsivesien menolla, niin kovaa tuo paine on. Ja nyt iski sitten oikein kunnon supistuksen päälle. Aaaaaaaaaaaaaa... Voi kunpa tää ois jo menoa kohta, ystävä jonka luona tänään kävimme kertoi lähtiessä, että viimeisillään olleet vierailijat ovat joka kerran heiltä lähdön jälkeen synnyttäneet vähintään kahden päivän sisään. :D Josko ois vähän toivoa minullakin siis. :D

Bliss ja pikkuinen 38+4

 
feles on kyl ihanan siro kroppa viel laskettuna päivänäkin! =)

pampuli välillä itekkin joutuu pysähteleen esim. kaupassa kun kävely tuntuu niin ikävältä, juuri kuvailin miehellekkin et niinkö joku vauvan nyrkki tms. olis tulossa alapäästä ulos |O ja sit vihloo välillä kovastikkin.
mut eiköhän se kuulu tähän.... =)

lakkailin äsken varpaankynnet, oli aika ähkimistä :D mulla on jotenki tullu semmonen vimma laittaa itteä nätiksi ja siistiksi, tuossa menikin monen monta viikkoa et ei jaksanu kauheena säärten sheivailut ym kiinnostaa.. :whistle:

nimet on valmiina, eiköhän ne pysykkin jos nyt vauva ei sit näytä ihan joltakin muulta =)

turvonnut alaosasto kyllä :ashamed: välillä oikeen järkyttää itteäkin, ehkä siitä johtuu et seksi ei kauheena kiinnosta.. :( :x
kauhistuttaa vähän miltähän se sit synnytyksen jälkeen näyttää ja tuntuu kun varmaan turpoaa vähän viel lisää, hyih..... :|
 
Alapää on täälläkin jotenkin turvoksissa. Toisaalta, kun niitä kiloja on tullut lähes 20, niin miksi ei olis tuonne alapäähänkin kertynyt. :x Miehellä ei todellakaan ole asiaa alapäähän: koskea saa, ei katsoa. :kieh: Samat fiilikset kuin marjutilla tuon suhteen.

Raskausarpia ilmestyy uusiin paikkoihin, ei ole kivaa. :( Noiden takia saisi vauva jo syntyäkin, en halua niitä yhtään lisää.

Mies on nyt toista lauantaita peräkkäin kaveriporukalla iltaa viettämässä, voipi olla viimeinen ilta "pitkään" aikaan. Ei välttämättä tule taaskaan kotiin yöksi, jos menee myöhään. Eipä tuo sinänsä haittaa. :)

Monet täällä kokeilee sitä kivointa ässää. Mulla ei ole mitään haluja. Himot olleet koko raskausajan poissa, ja nyt kun oma ulkomuoto on mitä on, ei huvita senkään vertaa. Noo, onneksi ei ole mitään ongelmaa pitää miestä tyytyväisenä muin keinoin. :saint:

Ens viikolla pitäisi varmaan hakea turvakaukalo viimein. Ostetaan kai tää http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?cPath=93_95&products_id=231&osCsid=12dd451cf69ecc00ca9c72b1f993de46 Vuokraaminen tuntuu jotenkin tyhmältä, mutta toisaalta ei haluta satsata kaukaloon satasia (jos käytetään sitä vain muutamia kertoja), joten eiköhän tuo aja asiansa. :) Kaikkee muutakin puuttuu, esim. se amme, vaipat eikä noita vaatteitakaan taida olla tarpeeksi. Ehtii tässä vielä hankkia. :whistle:

rv38+3 vielä hetken
 
nellustiina mun mielestä tuo on nameitin body, joka on sonjasusannan kuvassa :wave:

katyana kaveri ei ottanut oikein kantaa tuohon käynnistymiseen, koska tietää että esikoinenkin meni niin paljon yli ja käynnistettiin.

Järkyttäviä nivuskipuja ollut tänä iltana. Olin jo nukkumassakin, mutta piti vielä tulla syömään jotain. Noi sokerijutut on niin iskostunut päähän B)
 
tääl puol 5 asti kärvistelty tuolt oikealta puolelta sivusta mahaa.. miten sen selittää nii kipuja! mistä seki johtunee?voiko liitoskipuja muka vielä olla?vai nivuskipuja vai miksi niitä sanotaa?? mut maha ei kovin pinkee et pehmeä ja vähä kova.. eli siltä väliltä. yks aamu oli tällästä samanlaista joka puolen tunnin päästä loppuikin.. mut nyt ei vielä oo loppunut!

voiko tää jo olla synnytyksen käynnistymistä.... en muista et esikoisesta ois tuntunut tällästä. vai olenko tyystin unohtanut mitä on oikeet supparit?! siis et missä ne tuntuu vai voiko ne olla vaihtelevia supparikivut?

Noo katsotaan tapahtuuks yhtää mitää, välillä hiipuu kipu pois ja pian palaa takas... |O

arska äippä+ typy 38+2
 
Huomenta !

Arska äippä pääsitkös lähtemään ?

Minulla supistukset tuntuu koko alavatsassa. Maha kovenee ja kipu tuntuu tosiaan aika alhaalla, jaloissa ja selässä. Tosin nyt ei supistele, ne hävis kun viikkoja tuli tarpeeksi :D

Täällä on nimi valmiina, molemmille, ellei sitten tyyppi näytä ihan joltain muulta.

-C ja T 38+2
 
Katyana mä rupesin tässä miettimään tuota kakkosen synnytystä niin eipä tainnu olla hän silloin laskeentunut myöskään...muistelisin et sain puskee lujempaa kun oli niin korkeella..

Viimeks olikin joku toinen terkka tuolla neuvolassa eikä se mun vakkaritäti.
Mä kyllä uskon siihen et ei tarvii kiinnittyä et pääsee synnyttämään. :whistle: :whistle: :LOL:

sonjasusannan vauvan bodyä minäkin ihailin..mistähän niitä sais? ;)
ja ihaniavauvakuvia olette laittaneet kaikki :heart:

huominen jännittää...paineet koholla edelleen.. :/

nasum ja neiti 38+0 :heart:
 
Meille syntyi kanssa poika 7.4. Harteikkaalla ja rotevalla kaverilla oli pituutta vain 48 cm, mutta painoa kiitettävät 3745 g. Viikkoja kertyi ennen käynnistystä 40+1.

Synnytys sujui aivan yli odotusten. Poika voi hyvin, mitä nyt verensokerien kanssa oli pientä ongelmaa. Kotiin päästiin vajaa kaksi vrk synnytyksen jälkeen.
 
Onnea vauvan jo saaneille! Ja tsemppiä muille, on nämä viime viikot olleet melko pitkiä... :|

Täällä on laskettu aika saavutettu!

Aamulla noin klo 8:30 irtosi limatulppa, rusahdus vaan kävi mahassa ja siihen sitten heräsin ihan kerralla kun pelästyin että vedet menee ja koko sänky on kohta märkä. Nyt supistelee kovien kuukautiskipujen tavoin (kipu tuntuu jomotuksena ja säteilynä koko alavatsan alueella ja säteilee reisiin ja mahaan/selkään). Väli on noin reilut 10 min ja kesto noin 35-45 s.

Täytyy seurailla tilannetta, jos nämä vielä loppuvat vai syntyykö vauveli jopa laskettuna aikana...

Jonsuh + sintti 40+0
 
Onnea vauvan saaneille!!

Jäänyt aktiivinen kirjottelu nyt pois.. Neiti ja esikoinen vie nyt kaiken huomion. Paitsi nyt kun neiti nukkuu ja esikoinen remontoi isin kanssa =)

Mulla esikoinen ei laskeutunut ennen synntytystä. Olikin 13 tuntia suppareita ennen virallisen synnytyksen alkua, joka kesti 12h28min. Että siinä ajassa varmaan laskeutuikin sit jonkin verran..
Tämä pikkukakkonen oli laskeutunut jo aikoja sitten..

Laittamani kuva on tulevan "kummin" ottama. Hän oli meillä kun oltiin synnyttämässä ja pari päivää sen jälkeen auttelemassa. Harrastaa valokuvausta ja oli niin innokkaana ottamassa kuvia. Lisää sellasia "taiteellisia" kuvia varmaan tulossa vielä sitten kerhon puolelle :)

Nyt kantoliinasidontoja harjottelemaan, että saan kädet vapaaksi esikoisen leikkeihin.

Greddy ja Piksu 4vrk
 
Onnittelut kaikille uusille vauvoille, oma ei ole vielä tehnyt elettäkään liikkuakseen ulospäin, sen sijaan heiluukin sivusuunnassa senkinedesta niin että välillä oikeen sattuu :headwall:

Mä en kestä enää, nenä on ihan umpitukossa, en tiedä kumpi turvottaa raskaus vai siitepölyt, mutta sais jo loppua...

Kaikkia ässiä on kokeiltu ja muutamia yhtäaikaakin... ei mitään. ei edes kipeitä supistuksia, pelkkää harjoituskamaa vaan. tosin ei omalla äidilläkään ollut kipeitä muutenkuin vasta tositoimissa...

Oletteko keskustelleen oma äitinne kanssa syntymisestänne? onko ollut yhtäläisyyksiä ?

Niin ja jo vauvan saaneet, onko ne tissit turvonneet vielä paljonkin siitä maidonnoususta? vai asettuuko turvotus parissa päivässä?

Tinka ja masuasukki

Lähdenpä tästä sairaalakassia pakkaamaan...
 
Kiitos kovasti kaikille onnitteluista! :flower:

Yeb tuosta vauvan koosta, meille se tuli ihan puun takaa, että lapsi olikin noin iso. Neuvolassa lääkäri arvioi "mieluummin pieneksi kuin suureksi" ja th oli myös sitä mieltä, että ei meille yli 4kg vauvaa saada. Äpolilla rv 37 erikoislääkäri arvioi, että olisi noin 3700-3800g laskettuna aikana tai pari viikkoa sen jälkeen, en ymmärtänyt milloin kun hän puhui esikoisesta samalla joka syntyi 2 vkoa la jälkeen 3700g. Mutta kaikki meni siis synnytyksessä oikein hyvin. Epiduraalia yritettiin kahdesti kun se ei toiminut ja ilokaasu oli tällä kertaa ihan hyödytöntä ja synnytys oli tosi kivulias, mutta onneksi meni nopeasti. Heräsin aamulla klo 7 kun supisti kivuliaasti ja tiesin heti, että tämä on nyt sitä, tästä ei ole paluuta. Sairaalaan tultiin klo 8 aikaan ja klo 10 syntyi meidän pikkuinen. :heart: Ponnistusvaihe oli 9min. Kätilö sanoi, että tulee 2 tikkiä, mutta opiskelija ompeli ja kursi vähän tiukemmin kasaan ja tikkejä tuli 4. =) Häpyliitos on kiukutellut synnytyksen jälkeen sellaisilla kovilla liitoskivuilla, jos olen istunut pidempään tai jotenkin huonossa asennossa, mutta muuten ei voi valittaa. =) Ei siis ainakaan nyt näissä hormonihuuruissa ajatellen jäänyt mitään traumaa isohkon vauvan synnyttämisestä. Synnytys itsessään sujui paremmin kun 700g kevyemmän isoveljen, kivunlievityksen toimimattomuudesta huolimatta.

Filuuri ja hra Sinappi 5vrk
 
Bassets, onnea pojasta! :flower:

Täällähän on jännää, et kuka lähtee seuraavaksi :) Onnea matkaan!

Tänne, hermoheikko olotila, toukka oli aamun mylläämättä ja nytkin ihan vaan vähän pienen pieniä liikkeitä tullut tässä kun huomasin et se normi myllerrys ei enää käykkään mahassa ja aloin kuulostelamaan. Mut kai se sit on vedellyt pidempään sikeitä. Tosin en läytänyt peppua kummastakaan kyljestä et jos se on sen siirtänyt npaa vasten ja tökkii selkään niin sieltä ei kai tunne niin hyvin. Nyt sitä yrittänyt sit kiusia et anna nyt merkkejä, ja sit tulee niitä pikkusiatöytäisyjä. Mut kaukan sai houkutella eikä silti mylläys ala. No siinäpä päivä menee kun kyttää toisen tekemisiä.

Unico ja Toukka 37+2
 

Yhteistyössä