¤¤HUHTIKUISET¤¤ elokuussa

Pahoittelut surua kokeneille :hug:
ja tervetuloa uusille!

Sukupuolesta luultavasti kysytään, enpä taida malttaa olla kysymättäkään. Tosin eipä sillä taida mitään vaikutusta olla koska oon ajatellut kaikenvärisiin vaatteisiin sen kuitenkin pukea. :)

Synnytyksestä en oo asiaa miettinyt sen enempää etten alkais stressaamaan. :D Ehtiihän tuota synnytystä vähän lähempänäkin miettii, nyt tuntuu että vaihtoehdotkin on aika vieraita viel, esikoinen tosiaan tulossa.

Oireista Etova olo sen kun jatkuu, vaikka oksentelua ei olekaan. Lisäks alavatsassa nipistää aina välillä. Ja koko ajan saa ravata vessassa. Mielialavaihteluja myös täällä, en vaan tajua et miks ne on lähinnä kiukuttelun suuntaan koko ajan :D Tuntuu että pienetkin asiat vaan ärsyttää. Sit tota rusehtavaa vuoto on ollu taas enempi, mut päätin etten hermostu vielä kun se lääkärikin siitä kerran varoitti. Toivottavasti siis vain sen keskenmenneen sikiöpussi sieltä vuotais pois ja tuo toinen kasvais normaalisti. Tosin ei nyt oo mitään sellaisia kipujakaan ollu ku mitä tollon keskenmenon aikaan oli. Joten rauhallisin mielin yritän jaksaa odottaa ens viikon neuvolaan. Tosin eihän tuo vuoto siellä taida selvitä kun ei oo viel ultraa.

Huisi :hug: Nyt kuitenki toivotaan että kaikki kääntyy parhain päin. Vaikka vuotaisi kirkasta verta, kaikki VOI silti olla hyvin, niin paljon oon noita kokemuksia kuullu ja lukenu. Toki usko siihen, et kaikki on kunnossa, on varmasti lujilla kun vuotaa. Voimia jokatapauksessa!

Huomenta mammat =)

Huisi jaksamista sinne, voihan ne vuodot hyvin olla jotain normaalia.. =)

testasin tänään huviks toisen testin :D ku mun plussa oli aika haalee, halusin nähä kuinka vahva se nyt olis =) tässä kuvaa:

ylihuomenna eka neuvola :heart:

Marjutti ja masuvauva

Pahoittelut tippuneille :hug:
ja tervetuloa uudet!

Eilen kävin ystäväni kanssa kaupungilla, kierreltiin kauppoja ja käytiin syömässä. Oi että oli mukavaa vaihtelua tähän arkeen.
Ilta meni sitten kuunnellessa kun naapurustossa raketit paukkui, siitä n. klo 20-02 väisenä aikaa.
Ihme kyllä lapset nukkui sikeästi eikä räiskintä näyttänyt heitä häiritsevän.
Mä en vaan nyt millään ymmärrä tätä venetsialaisvouhotusta, rakettien räiskintä on siis pahempaa kuin uutenavuonna.
No, ehkä se menee sen piikkiin etten ole paljasjalkainen eikä tämä juhla ole niin perinteinen mulle kuin paikallisille.
Mutta täytyy nyt jo asennoitua siihen että meidän lapset kasvaa tähän perinteeseen ja saattaa muodostua hyvinkin tärkeäksi "kesän lopettajaiseksi" sitten aikoinaan.

Tuosta sormustestistä olen kuullut semmoisen version että se sormus pitää pujottaa omaan hiukseen.
Mutta jatkokysymys, kuinka kauan teillä se sormus tekee sitä liikettä ja pysähtyykö ihan selkeästi välillä?
Mulla muistaakseni ei ole välillä pysähtynyt ja sen vuoksi tulkinta on ollut hieman vaikeaa. Siis sen suhteen montako lasta loppujen lopuksi tulee.
Mutta pitää varmaan jossain vaiheessa tehdä se uudestaan.

Etova olo jatkuu, mutta torstain jälkeen ei ole tarvinnut oksentaa, huippua.

Tuplavaunuista: Meillä on varastossa vanhat Brion twinettet, niillä pärjää ihan hyvin. Kakkonen syntyi joulukuussa ja hänkin pärjäsi hyvin ilman kantokoppaa. Lampaantalja alla, poika makuupussissa ja fleeshuopa päälle.
Tosin hän oli ja on edelleenkin hyvin lämminverinen joten sillä saattaa olla osuutta asiaan.
Sitten kun esikoinen oli reippaampi kävelijä, ts. keväällä otettiin taas Brion kombi käyttöön seisoma-alustalla.
Esikoisella ja kakkosella on ikäeroa 1v4kk ja nyt kolmannen ja vauvan ikäero tulee olemaan n.1v7kk. Joten sama ratkaisu tulee oleman tässä asiassa.

Hankintoja: Ei ole tehty, eikä niille ole tarvettakaan. Kaikkea löytyy siis ihan kaikkea niin tytölle kuin pojallekin.
Ä-pakkausta mietin, mutta en sitä varmaankaan ota. Esikoiselle se on otettu ja esim makuupussi on edelleen oikein hyvässä kunnossa.
140E on toki vähän sisältöä ajatellen, mutta taas toisaalta esim kirppareilta löytyy tuolla rahalla jo paljon kaikkea tarpeellista.

Mutta, nyt katsomaan lasten perään. Mies on ahkeroinut keittiössä, siivoillut ja pessyt jääkaappia.. ihanaa vaan nauttia leppoisasta sunnuntaista..

KiiajaVille 9+2 (siirryn samaan neuvolan laskujen kanssa)

Alkuperäinen kirjoittaja tiitu87:
huomenta, mäkin mietin samaa että missä korkeudella kohtu on nyt tällähetkellä.. kun yskin niin vihlasee tohon navan alas alueelle ja tosi pahasti aina..

tiitu ja nasu 10+3
Tunnustelin tuossa aamulla ja mun kohtu tuntuisi olevan semmoisen omenan kokoinen, pikkasen alle puolenvälin navan ja häpyluun välillä.

Nyt se sitten myrkyn lykkäs... :'(

Tää aamu on ollu tosi outo, mulla aamusta maha oli tosi turvonnu ja pinkee.. Sitten alko jossain vaiheessa tosi kovat kivut. Ei mitään vuotoa ole tms. oli vaan maha tosi kipeenä, ihan ku ois supistellu. Mä siinä jo kirosin että no niin nytkö se jo sieltä tulee pois, et ei tää voi taas tehdä tätä näin.
No, kipuja kesti varmaan jonku tunnin ajan, ja sit mua alko oksettaan tosi paljon ja tuli tuskanhiki päälle, kävin sit oksentamassa niin ne kivut loppu siihen paikkaan!
Mitä ihmettä toi voi olla?
Se maha oli kyllä tosi turvonnut ja pinkee, ihan ku viimesillään oisin ollu raskaana, et liittykö toi kipu jotenki nyt siihen ilmaan ja turvotukseen mitä siellä oli? Kun se loppu samantien kun oksensin....

Voi hiivatin hiivatti nyt tätäkin.....peeveli jos nyt pitää alkaa pelkäämään koko ajan ja oottamaan et millon vuotaa....

buam sulla vaan varmaan väänsi mahaa. Kohdussa on kaikki hyvin.

Huisille voimia. Eihän tuo kovin lupaavalta kuulosta. Toisaalta on niitä onnellisiakin vuototapauksia. Mulla vaan toi kirkkaanpunainen veren hulahtelu on ollut aina huono merkki :ashamed: Jos sulla ei kuitenkaan ihan lorinalla tullut...

Happis 9+2

Väsyneitä sunnuntai kuulumisia, eka neuvola takana silloin 8+3 ja joku th harjoittelija veti koko jutun läpi ja MENI aikaa...jotenkin alko jo ketuttamaan vaikka onhan se oppinsa saanu mutta kun kumminkin...puhu oista asioistaan (mm. lapsettomuushoidoistaan ja harrastuksistaan) unohti mitata asioita ja ei tienny kirjoitetaanko synnytyssali ja alatiesynnytys yhteen vai erikseen ja kun mullakin hieman epävarma olo ja kysyttävää, ei se osannu vastata ja sitten jätinkin kysymättä ..suosiolla ensi kertaan..POSITIIVISTA asiassa on että täällä tajotaan 3 ultraa, joista eka "varhaisultra" siis jo 2.9. elikkä ens keskiviikkona viikoilla 9+2 saapahan ainakin rauhan onko kaikki hyvin. Paino oli noussu ollen nyt 75kiloa ja siitä "tokeneminen" vieny muutaman päivän...se oli järkytys! jotenkin tuo paino on mulle semmonen tiukka paikka...en meinaa millään " kestää" johtunekko ex miehestä joka aina uteli että "tiedätköhän sä itse miten hyvälle voisit näyttää jos oisit hieman laihempi" ja enkö arvosta itteeni ku päästän itteni semmoseen kuntoon jne...elikkäs korvie välissä tää on...ja ihan turhaakin, raskaudessahan sen kuuluukin nousta...paraskin sairaanhoitaja. Töissä väsymysä ja ellotusta piisaa, ja syöminen säännöllisesti on haastavaa kiireen keskellä...hoitoalalla sijaisten saanti on oikeasti välillä kiven alla.

Olipas valittava viesti, pahoitteluni :| ja kiitos kun jaksatte kirjoitella, päivittäin kyllä olen seurannut :) jaksamisia ja voimia, meille kaikille..ps. mun masua ei kyllä saa kohta enää piiloon varsinkaan illalla , ei millään...

Quukkeli: Mulla synnytyksestä vähän erilaiset ajatukset kun sulla. Mun eka synnytys oli niin helppo ja nopee, et oikein innolla jo ootan, et pääsen taas sinne :LOL: Tosin eihän sitä tiedä vaik seuraava synnytys oiskin ihan erilainen?

Huisille paljon haleja ja pidetään peukkuja, et vuoto ei ois mitään vakavaa ja kaikki menis hyvin! =) :hug:

Sormustestistä Mä oon kuullut että se sormus pitää laittaa hiukseen? Onko näin vai voiko tehdä myös jollain langalla?

En nyt muista kuka oli kirjottanut, että on jäänyt tänne ihan koukkuun! Sama täällä! :D On niin mukavaa kun saa kirjotella kaikesta samassa tilanteessa olevien kanssa! =)
Kauheesti kun ei viitsi kavereille höpötellä vaan raskausjuttuja.. Mun serkku kyllä odottaa kans tällä hetkellä, ja hän on mun parhaimpia kavereita, mutta en sillekkään viitti höpöttää, kun tuntuu, että sitä jotenkin ottaa päähän, kun ei ookkaan ainoo, jolle on pikkunen tulossa..? Vaikka on kyl sanonut olevansa onnellinen mun puolesta. Ja samaisen serkun kans odotettiin myös esikoisia samaan aikaan ja sillon kyl puhuttiin kaikesta, ja sillon myös mun sisko odotti, et juttuseuraa kyllä piisas =)

Marjutti86: Missä päin asustelet, kun noin aikaisessa vaiheessa on jo neuvola? Täällä meilläpäin on eka neukku vast 8-9 viikoilla.. :eek:

KiiajaVille:Mä oon kans alkanut miettiin, et ottaako pakkauksen vai ei? Tosin se 140e ei oo kyl kauheen iso raha, mut voishan sen laittaa vaiks vaunuihin? Esikoisesta on niin paljon jo tavaroita, et kauheesti ei kyl tarvii mitään hommata. Ellei uusi tulokas sitten oo tyttö =)

Huisi jaksuja, toivotaan parasta :hug:

buam varmaan oli vaan mahan toimintaan liittyvää.. :hug:

SOrmustestistä lienee ihan sama tekeekö langalla vai hiuksella, sormuksella vai neulalla ;) Ja mulla ainakin on aina pitänyt selvän tauon lasten välillä, että ei ole ollut vaikeata tulkita.

Eka neuvola on mulla vasta kun viikkoja on 10+1, muissa raskauksissa on kyllä ollut aiemmin - aattelikjo sitten täti, että jutut olisi edellisestä vielä hyvässä muistissa :LOL: Toivottavasti vaan kerkeen saada ajan siihen np-ultraan oikeaan aikaan, kun sitten vasta laittaa lähetettä :/

Täällä taas tuntuu, että ellotus olisi menossa ohitse =) Väsymystä ei ole iskenyt joten olo ihan kiva. Mitä nyt flunssaa vissiin tekee kun kaikilla muillakin on flunssanpoikasta :snotty: En kyllä jaksais nyt kauheeta flunssaa sairastaa, pitää toivoa että päästään vähällä!

stoppis 8+4 luulisin

Ihan ensiksi Huisille kovasti jaksamisia. :hug: Sinuna menisin kyllä heti alkuviikosta ultraan, omakustanteisesti vaikka jos neuvolan kautta et pääse. Sullakin kuitenkin jo vähän enemmän viikkoja ja varmasti kauhea epävarmuus, jos nyt särkyjä ja vuotoja tuonkin verran. Toivon kovasti silti parasta, koitahan jaksella!

Täällä taas ihan kamala olo, ei tämä mihinkään ole helpottanut sittenkään vielä. Tiistaina viimeksi oksensin ja tänään sit taas tuli kaaressa ruoat ylös (ai että olikin ikävän tuntuista ja -makuista oksentaa riisiä ja lohta...). Muutenkin sellainen kestokrapula, palelu, vapina ja yökötys koko päivän aina. Aamulla on hetken ok ja sitten se alkaa. Että kaipa tämäkin sitten on poika, kun pahoinvointi oli silloin tämän suuntaista... No, kyllä tämä viikon sisällä ihan varmasti helpottaa, pakko. Viimeksikin viikolla 11 helpotti...

Jee, huomenna tasan kymppoi kasassa ja siirrytään viikolle 11!

täällä nyt sitten hyvästelen teidät Ihka ensimmäinen keskenmeno on nyt takana ja aika helpolla siitä selvisin , kotipönttöön tuli ja läksin lääkäriin tutkituttamaan itseni . kohtu tyhjentyi automaattisesti ja syy on varmaan jo ollut siellä varhaisultrassa kun oli viikkoa oletettua pienempi :heart:

oikein ihanaa odotusaikaa teille kaikille , yritän päästä odotuspuolelle pian kunhan utku ja vuoto loppuu :hug: kaikille. pussaan omaa tyttöäni nyt tässä lohdutukseksi, onneksi on tämä taapero tässä sykyssä :saint:

minut voi siis poistaa :(

Huisille pahoittelu ja jaksamisia!! :hug:

Onko teistä kukaan ikinä tilannut Ebay:sta mitään?
Katselin, että sieltä saisi TODELLA halvalla uusia tupliksia, halvimmat oli n. 120e ja vielä tosi kivan näköiset. Täällä kun saa joistain tupliksista pulittaa sen 700e..!
Onhan tässä vielä aikaa, mutta hyvä olla ajoissa liikkeellä :D

Huisille :hug: Jaksamista sinne koko perheelle..

Tais olla vatsanvääntöä, kun se maha vaan oli niin kauttaaltaan kipee, en sillain osannu kohdistaa sitä ja nyt kun tilanne on rauhoittunun, on maha edelleen kipeä, mutta ei kohdun kohdalta. Että ei liitynne sit siihen, liittynee varmaankin tähän pahoinvointiin joka on nyt jatkuvaa.
Nyt kun aikaa muistelen taaksepäin, niin mulla oli jossain vaiheessa pojaltakin kun sitä odotin ihan järkyttävä mahakipu ja silloin kävin päivystyksessäkin mutkan ja kaikki oli ok. Että jospa tää olis nyt ihan samaa...
Nyt niitä kysymyksiä mihin en ookkaan vastannu.
Sukupuolesta Aiotaan kysyä varmaan nytkin, jos näkyy. Esikoiselta kysyttiin ja oli jotenkin hyvä kun sen tiesi etukäteen, niin sai ostaa jo vaatteita vähän sen mukaan. Vaikkakaan en käytä pojalla "poikien" vaatteita, mut niinku joku tuolla mainitsi aiemmin, niin ei tule ostettua tunikoita pojalle. Mutta mikäli vain nähtävissä on niin kysytään.
Sormustesti En tehnyt sormuksella, vaan tehtiin aiemmin kaverin kanssa neulalla se testi ja tyttöä povasi. Saas nähdä pitääkö paikkaansa sitten. Sen mukaan mulle ei tule kuin kaksi lasta, poika ja tyttö. Että nyt pitäis ollakkin tyttö mahassa.
Hankinnoista En usko että hankin vielä mitään pitkään aikaan, odottelen rauhassa ja ehkä rakenneultran jälkeen uskallan jo jotain ostaakin. Sinne asti aion pitää itseni "kasassa".

Mut nyt syömään, jos se helpottaisi tätä huonoa oloa...

Siirryn itsekkin neuvolan laskurin mukaan, kun se ei heitä kuin päivällä omastani
eli
buam ja alien 5+4

Huisille :hug:

Täällä voidaan edelleen pahoin. :x Muutenkin kaikki rullaa kuten ennenkin. Housut vähän kiristävät ja paino on alle lähtöpainon. Kunhan tästä taudista selviän, paino nousee varmaan nopeasti pari kiloa. Mutta kyllähän tähän asiaan se painon nouseminen kuuluukin, joten en jaksa kamalasti ressailla sitä.

Äitiyspakkausta en aio ottaa. Rahat taidan sijoittaa kestovaippoihin kun niitä olisi tarkoitus ruveta käyttämään. Isoja hankintoja ei ole edessä kuin uusi turvakaukalo. Kaikki muu etukäteen hommattava pitäisi löytyä jo valmiiksi, ainakin suurinpirtein. Ja tietysti jos tulokas paljastuu pojaksi, mies alkaa varmasti ostella uusia vaatteita varastoon...

Tsemppiä kaikille jonkin sortin vaivoista kärsiville!

Nyt leikkimään esikoisen kanssa joten :wave:

Donu ja Pikkuinen (28pvän mukaan laskettuna 9+4)

Otin tuossa sitten parin tunnin päiväunet. Ihan typerä viikonloppu ollut, kun koko ajan väsyttää eikä ole tullut tehtyä oikeastaan MITÄÄN! Huomenna sitten taas töihin. :x

Tekeekö päivittäjä meille jossain vaiheessa Huhtikuisten 2010 syyskuun pinon? :)

Syömisestä Ajattelin nyt yrittää syödä vähän kerrallaan, mutta useita kertoja päivässä. Jos syö paljon, niin silloin varsinkin kuvottaa. Lämmintä ruokaa ei oikein tee mieli. :/

Empuuu ja Tirppana rv6+2

Voi huisi, koita jaksaa... :hug:
Buam: Mulla on samanlaisia vatsanvääntöjä ku sulla. Maha kipuilee kauttaaltaan ja turpoaa ihan kovaksi palloksi. En usko että on varmaan kovin vakavaa. Mulla on lisänä myös järkyttäviä ilmavaivoja.

Mulla vuodot on toistaiseksi ainakin loppuneet. odotan tosi paljon huomista ultraa että saan selvyyden näkyykö siellä kohdussa ketään ja onko kaikki hyvin. Nyt pitää vaan miettiä että mitä sanon huomenna pomolle kun tulen myöhässä töihin...
Saa nähdä kauanko pystyn pitämään tätä mahaa piilossa. 10v. poikanikin huomautti että "äiti, huomaa et sun maha on jo kasvanu." Se vaan turpoaa niin palloksi heti aamupalan jälkeen. Joudun tosissani jo miettimään mitä puen töihin päälle. Lähes kaikki omat housutkin kiristää
:whistle:
mukavaa sunnuntaita kaikille =)

Huisille :hug: :'(

Katyana asun täällä etelälapissa =) neuvola olis menny vissiin tosi pitkälle jos neuvolantäti ei olis mulle tuota aikaa antanu, niin käsitin =) ja neuvolanlaskusysteemillä oon kuitenki n. 6+5 tiistaina. ihan mukava et pääsee jo nyt käymään =)

aijon siel kyl vähän puhua km:stä, kysellä et kuinka todennäköstä on saada 2 keskeytynyttä km:ää putkeen.. :ashamed:

viikonloppu on kyl ihan hujahtanu, miehen kans on harmittavan vähän yhteistä aikaa :|

Marjutti ja masuvauva

Huisille kovasti voimia :hug:

Sukupuolesta me kyllä otetaan selvää. Poikia odottaessa lääkäri meni taustalla puhumaan ularn yhteydessä harhoittelijalle jotain tytöistä ja satuin kuulemaan..kuitenkin kysyin heti, että kumpaa sukupuolta ovat ja ne oli sitte poikia. Harhoittelija oli vaan kysyny et kumpaa sukupuolta kaksoset yleensä on =) onneksi tarkistin, muuten olis mekkkoja ollu kaapit täynnä.
Hankinnoista Poikien aikana ostin tosi paljon vaatteita, mutta tosi monet vaatteet on unisexiä niin voi käyttää kummalle vaan :) Onneksi emme mitään suurempaa kerinneet ostaa. Pinnasängyn suojuksen äiti kerkes tekee ja hautajaisiin äiti teki pojille vaatteet. Pojat haudattiin siis.

Mulla on hirveä pelko siitä jos pikkusia onkin kaksi...taas tulee mileen kaikki samat vaikeudet mitä poikien odotus toi. Vähän väliä vuosin ja aina piti ajaa Kotkaan tarkistamaan tilanne. Nyt onneksi ultra löytyy neuvolasta :heart: !! Ekassa neuvolassa luvattiin katsoa tilannetta :) ja aina jos tulee jotain niin soitto neuvolaan niin pääsee tarkistamaan tilanteen. Ihanaa:)

Äklö oloa ei ole ollut. Ainoat oireet on ollu turvotus ja arat tissit. Mahassa myös jomottaa välillä ja iltasin se on ihan pallo :D
Poikia oottaessa oksennus alko rv:llä 4 ja loppu sitte synnytys salissa, kun pojat tulivat enkeleiksi maailmaan. Nyt vaan oottelen, et miten tän raskauden kanssa käy oksentamisen suhteen.

Emmi ja hippu 5+6 <3

EjaV :hug: En osaa edes kuvitella miten raskasta on ollut saattaa haudan lepoon omat lapsensa... Km (joita itsellä kaksi takana) aivan alkumetreillä on kuitenkin ihan eri asia kuin se mitä olet joutunut kokemaan. Toivottavasti tämä odotus menee sinulla ilman isompia pahoinvointeja yms vaivoja, pystyisit nauttimaan raskaudesta ja ennen kaikkea saisit syliin terveen lapsen huhtikuussa! Hyvä, että pääset ultraan halutessasi. Se varmasti rauhoittaa mieltä!

Yhteistyössä