¤¤HUHTIKUISET¤¤ elokuussa

Mulla oli eilen alkuraskauden ultra ja hyvinhän se pienen sydän siellä sykki :heart: :heart: =) Kyllä se aikas unohtumaton kokemus oli.. Neuvolaan olis aika ens maanantaina..
Oireet pysyneet ennallaan, ei mitään uutta.. Eilisestä asti olen ollut flunssassa.. :( nenä vuotaa ku viimestä päivää.. toivottavasti sitä pian paranis..

Jastu 6+5
 
kylläpäs olitte taas kirjotelleet..

pahoitteluni millenialle! olen saman kokenut.. tosin mulla oletettu raskaus ehti jo rv12+.. :/

päivitteleen taas lähinnä tulin.. etovaa oloa on ollut satunnaisesti ja aaltomaisesti, ei päivittäistä.. tän päivän kyl tähän asti etonu aika reilusti.. :x

oottelen kovasti jo ens viikon neuvolaa ja ultraa.. jos neuvolassa tiistaina ultralla näkyy kaikki olevan kunnossa, perun torstaisen sisäultra-ajan sitten.. mut jos jää vähäkään epäselvyyttä tiistaina ni sit on torstaina varmistuksen varmistus.. :whistle:


 
Minut voi poistaa listoilta. Ei siellä sitten meidän yllätysvauvaa ollutkaan vaan raskaus paljastui tuulimunaksi. Onneksi tässä vaiheessa, ettei sitten vasta nt-ultrassa.

Tuntemukset tällä hetkellä ihan ok. Tietoisuus siitä, että eihän siellä ollut edes sitä pientä sydäntä, mikä olisi lakannut lyömästä. Toisin kuin kahden vuoden takaisessa kohtukuolemassa.

Kaikille teille rauhaisaa raskausaikaa ja toivotaan, että mahdollisimman moni saisi elävän lapsen syliinsä. Meillä riittää hommia näiden kuuden kanssa.

Scala
 
Syvimmät pahoitteluni Scalalle ja millenialle!

Kovasti,todella kovasti täällä kin sitä elävää sylivauvaa toivotaan. Enemmän kuin mitään muuta. 5 vuoden odotus ja tosi rankat hoidot tuossa taustalla. :|

Pitäkää huolta itsetänne :heart:

-Bee
 
Pahoittelut Scalalle ja millenialle! :hug:

Kävin neuvolassa (ja olin tietenkin 10min myöhässä, kun ei päässyt töistä kuitenkaan ihan niin aikaisin kuin toivoin), täytettiin kasoittain papereita, labralappuja, lähetteitä, keskusteltiin liikunnasta ja ruokavaliosta... Siitä se lähtee.

Niistä seulonnoista. Tosiaan kaikki kunnat joutuvat tarjoamaan seulonnat 1.1.2010 alkaen KAIKILLE, mutta se kromosomipikkeavuuksien seulonta on joko (ensi sijaisesti) NT-ultra + alkuraskauden veriseula, TAI vaihtoehtoisena myös keskiraskauden veriseula sopii (siis kunta päättää). Ja toiseksi rakenneultraääni (ihmeellistä kyllä viimeistään viikolle 28 asti, sehän on yleensä kuitenkin 20. viikkoon mennessä). Ja se, että kunta tarjoaa, tarkoittaa toki sitä, että kunta maksaa, ostaa monesti lähemmästä sairaalasta, koska ultraäänitutkimuksilla on myös laatukriteerit ja niitä ei voi jokainen pienellä kokemuksellä tehdä). Eli tänä vuonna ei voi asialle mitään, mutta jos joku teista on jatkossa uudelleen raskaana, sitten ne seulat pitää neuvolasta tarjota.

Mirabel 8+6
 
Stellanella
Täällä ihania kuulumisia ultrasta! Siellä se sydän sykki ja kaikki oli muutenkin ok. Pituudeltaan vastasi muutamaa päivää enemmän, kun itse olen laskenut menkoista, mutta eipä nyt lähdetä mitään vielä muuttelemaan...Tulee muuten vielä sama laskettu aika tälle, mitä esikoisen syntymäpäivä ;)

Jääkyynel: taidetaan olla samalta paikkakunnalta ;) Sun synnärivaihtoehdoista päättelin...

Mä ihan kuvittelin, että kuntien pitää jo nyt tarjota 2 ultraa. Viimeksi, siis 2 vuotta sitten tällä meillä ei vielä tarjottu 2 ultraa, mutta nyt tarjotaan. Ihmettelen, kun ovat sitten vapaaehtoisesti etuajassa lisänneet niitä...

Mutta eipä tällä kertaa muuta! Iloisin mielin ilta-askareisiin :)

Niin ja tervetuloa uudet!!!

Stellanella 8+0
 
Scala pahoitteluni :( Toivottavasti porukka ei enää harvene!!!

Täällä kivoja ultra-uutisia, siellä se pieni sydän sykytti ja viikot vastasi tasan normikiertoa :heart: Kaikki kunnossa, mitä tässä vaiheessa nyt voi todeta. Nyt on hyvä mieli =)

stoppis 8+0 myös ultran mukaan :)
 
Scala ja Millenia :hug: ...
Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille.
Täällä paha olo jatkuu koko päivän kestävänä pahoinvointina, oksentaa on tarvinnut vain pari kertaa, mutta kuvotus ja väsytys kestää 24/7. Väliin paastoa, sitten jotain raikasta, suolaista, raikasta, paastoa. Kahvia ei tarvitse juoda tipan tippaa, oksettaa ajatuskin. Siksiköhän niin väsyttääkin.
Lyra 7+3
 
Kiitokset kaikille ultra-selvityksistä. Asia selkeni nyt mukavasti. Varasin ajan neuvolaan ja pääsen heti ensi maanantaina. Siellä voin sitten kysellä lisää tämän kunnan tilanteesta. Enköhän sitten ehdi varata vielä sen varhaisen ultrankin, jos niin päätämme.
Oireettomana muakin jännää, että jatkuuko ja kehittyykö tää raskaus normaalisti. Takana ei ole yhtään yritystä. Aika monella kuulostaa olleen ongelmia: tuulimunia, keskenmenoja... Se on vissiin sitten aika normaalia. Täytyy varautua siihenkin, mutta toisaalta yritän tietenkin iloita tästä pikkuisesta alusta lähtien. Etukäteen murehtiminen taitaa olla murheita turhin! :) Niin kauan, kun menee hyvin saa hymyillä ja haaveilla. =)

Bambinoko 5+1
 
Hei ja heti pahoittelut menetyksen kokeneille. voimia paljon :hug:

Itselläni tänään oli myös toinen ultra jo.. ja mua pelotti niin älyttömästi mutta ihan turhaan pelkäsin.. pieni oli kasvanut hienosti ja siellä se sätki meille <3 meidän oma rakas <3


tässä ultrakuva<3
http://www.aijaa.com/v.php?i=4751648.png

Olis muuten kiva jos muutkin jotka on käyny niin laittais kuvaa:)

tiitu ja nasu rv9+5
 
tiitu: Ihana pieni siellä masussa! :heart: Saako udella, että miksi teillä oli jo toinen ultra tässä vaiheessa...? Tai mulla ainakin on mennyt ohi koska olitte ekan kerran ja miksi siis nyt jo uudestaan? Voi että, ihan tässä silmät kostuu kun ajattelee tuollaisen polskivan toivottavasti omassakin masussa. Toivottavasti saadaan pian ensiviikolla se ultrakutsu, niin on sitten mihin laskea päiviä... :heart:

MayBeibi ja toivottavasti 9+2
 
Heippa vaan stoppis ja maleha :wave: Kai se on munkin tänne tultava, kun täällä käyn kuitenkin roikkumassa vähän väliä.

Eli hei vaan kaikille. Ilmottauden joukkonne jatkoksi. Kyseessä toinen lapsi, jonka LA. olis 29.4. Meitä on minä, jolla ikää 28, mies ikää 29 ja pieni vuosi sitten kesäkuussa syntynyt poika.

Ikävää, että täältäkin on jo tippunut väkeä pois, ja vähän itsekin varauksella tänne ilmottaudun... pelkään kuitenkin koko ajan, että menee kesken.

Neuvolaan soitin eilen. Lääkäri olis 15.9. ja th:lle aika 16.9. Varhaisultraankin haluaisin, en vaan jotenkin uskalla tilata sitä aikaa ja toisaalta annan vielä ajan mennä, niin alussa ollaan.

Rebel rv. 4+6

*muoks* niin sen unohdin laittaa, et synnyttämään menen Naistenklinikalle, jos sinne asti päästään. :)
 
Scala Pahoitteluni :hug: :hug:

Tervetuloa uudet :flower: :flower: Yllättäen taas eilisen päivän aikana tipuin kärryiltä, nii en muista tuliko useampia uusia :LOL:

Stellanella Ei kai se mikään sula mahottomuus ole, vaikka oiski samalta paikkakunnalta ;) Sitä en tiedä kui tässä ympärillä noi synnärivaihtoehdot menee....tai onko vaihtoehtoja ylipäätään :)

tiitu87 Laittasin kyllä kuvan jos sellnanen ois, mutt minen sattuneesta syystä sellasta saanu. Niiku aikasemmin kerroin, näyttö teki temput ja meni pimeeks ts. ei enää toiminu. Sinänsä vähän kyllä harmittaa, mutt ei voi mitään. Pääasia kuitenki, ett näin sykkeen ja "möykyltähä" se vielä siinä vaiheessa näytti :) Ois ollu kiva jos toisesta ois ollu kuva heti alusta lähtien. No sain sentään alennusta. Jos en ois saanu, nii oisin valittanu.

Ja heti omaan napaan: Minä paruin täällä sitä tuhrua. Tosiasia taitaa nyt olla se, että se oli vaan jälkiseurausta siitä ronkkimisesta. Se vaan säikäytti, kun tuli pari päivää enempi tai vähempi. Nyt taas ei oo tullu mitään *koputtaa puuta* Mutta eikös tää ollu se paikka missä saa "ruikuttaa" kaikki omasta mielestään isot tai pienet murheet ;)

Ihanaa, meidän remppa valmistuu tänään!!! Pientä hiomista vaille valmis, mutt niitä pystyy tekemään vielä siellä asuessa. Me ostettiin siis talo, jossa ollaan tehty pientä pintaremonttia, ku siellä ei oo nyt huonekaluja. Tapettien vaihtoa, maalausta yms. Eli pääsee vihdoin ja viimein viemään tavaroita uuteen kotiin. Jospa sittenki maanataihin mennessä tää vanha kämppä ois tyhjä :) Ja tää stressi vähenis!!!

Ja syy miks kukun tähän aikaan ylhäällä. Yllättäen tuli huono olo kun kävin vessassa ja paleli ihan tajuttomasti. En tiä onko tulossa lentsu vai voiko johtua tästä raskaudesta? Minun ei kyllä aamusin, tai millon tahasa, käydä yöunien jälkeen vessassa. Sen jälkeen tulee ihan armoton huono olo. Pyörin sängyssä jonkun aikaa ja totesin ett on parempi nousta ylös. Söin vähän ja nyt on ihan ok olo. Eipä tänne sen kummempaa, jään taas seuraileen, ku tipun kärryiltä tänään :LOL:

[/quote]
tai se 8+2
 
pahoitteluni scala! :hug:

tervetuloa uudet! :wave:

eilinen oli aika inha.. aamusta iltapäivää eto ja ällötti.. parhaiten oloa vois kuvailla niin että oli ku ois juonu kurkkua myöten itsensä täyteen vettä.. :x siis olo ei niinkään ollu vatsassa ku enemmän kurkussa.. yäh.. jännityksellä odottelen mitä tästä päivästä tulee.. :/

ens tiistaina neuvola ja jos kaikki ok, jätän 3.pvn sisäultran pois.. sit jos taas neuvolassa ja niitten vanhalla ultralla jotain jää epäselväks ni käyn kyllä vielä 3pv siellä sisäultrassa..

kellis ja papu 8+2
 
Scala pahoittelut. :hug:

Ja uudet tervetuloa!

Tänne tulee tekstiä kyllä niin huimaan tahtiin ettei perässä pysy, mutta joku kyseli niitä ultrakuvia tänne, mulla on vaan se alkuraskauden ultrakuva, mutta sekin pitäisi skannata jotta sen saisi koneelle, eikä siihen ole mahdollisuutta ennen kun palaan työelämään. :D

Sitten oma napa.
Oon kohta taas menossa lääkäriin. Kai ne vois antaa jo kausikortin mulle sinne kun yhtenään ramppaan. Mulla ei vaan lopu nyt tuo kutina alapäässä mitä on ollu oikeestaan pitkin raskautta. Aluksihan sitä luultiin virtsatieinfektioksi, sitten jo hiivaksi, mutta kun mitkään lääkkeet ei siihen pure niin mennäänpä taas näyttämään paikat lekurille. :D Inhottavaa kyllä kun aina joku paikka renkkaa. :(
Huono olokin rantautui toissailtana takaisin. Just ennen nukkumaanmenoa tuli kunnon oksennukset ja toissayö meni halaillessa pönttöä muutaman tunnin välein. Eilisen päivän sitten nukuinkin koko päivän, enkä oikeestaan saanut menemään mitään alas. Nyt tuossa yritin kaakaota juoda, mutta tuntuu että sekin potkii taas vastaan.
Saa nähdä mitä tulee kun maanantaina pitäis palata töihin. :O

Hapsiainen ja herne 9+1
 
Se olis huomenna sitten 6+0. :heart: En ole vieläkään varannut aikaa varhaisultraan, hyi miten laiska olen. Vähän huono olo tänäänkin, väsymys vaivaa aina kun on hereillä. Töissä ei jaksais olla, ei millään. Viikonloppua odotan innoissani! =)

 
Pahoittelut Scalalle ja Millenialle :hug:

Täällä käy kova vilske, muutamaan päivään en oo koneelle kerennyt niin hirmusesti tullut uusia kirjoituksia :) Kaikki kyllä luin mutta vielä kun muistais että kuka sanoi ja mitä :D

Täällä jatkuu etova olo mutta ei oo onneks oksentaa tarvinnut, ainakaan vielä. Tuhruvuotoa on myös ollu mut siitä lääkäri varoittelikin sen toisen keskenmenon takia. Ens viikolla on eka neuvola. Jännittää ihan hirmusesti jo nyt :)

Ihania masukuviakin oli jo nähtävillä :) Itellä vaan iltaisin turvotusta mutta muuten ihan normaalilta tuo masu vielä näyttää. Odotan jo innolla että alkais masu kasvamaan :D
 
voi ei onnistuin taas hävittään tekstini, teen tota aika usein... prkle! :'(

no uusiks.

scala pahoittelut! ja jaksamisia sinne :hug:

tiitu nonii tosi hienoja ultrakuvia! hienosti siis pikkunen mahassa kasvelee ja jaksaa :heart: mieki laitan kyl sitte kuvia ku jotain näytettävää saan.. :heart: :heart:

täällä ei ole viel mitään oksuoloa, kait sitä viel ehtii.. :) nuha vaivaa ehelleen, tissit on vähän arat, silleen painavat ja kovat (?? ) ehkä vähän turvonneet.

nytki on aamulla pari kertaa kourassu silleen alavatsaa, et ihan sattuu ja joutuu pitään masusta kii ja pysyyn paikoillaan, ei kestä onneks kauaa, onko muilla tämmöstä ?? :wave:

eips mulla tälläkertaa muuta..
Marjutti ja masuvauva 5+0! ;)

 
marjutti86 Mulla oli menkkamaisia kouristuksia, mutta ei ole enää. Niitä tais olla rv4+. Tissit on ihan järjettömän turpeat ja kipeät, niitä pistelee. Väsymys tuntuu lisääntyneen ja pahoinvointi taitaa tehdä tuloaan. :x

Miks mä menin toivomaan pahoinvointia?! :headwall: Mulla on nyt tosi lievää pahoinvointia, mutta mitäs sitten, kun iskee kunnolla? Oon tosiaan asiakaspalvelutyössä ja välillä joudun olemaan yksin tässä aulassa. En mä voi tehdä töitä, jos mä vapisen ja hikoilen tässä kalpeana. |O Vessaankin pitäis päästä aina kun siltä tuntuu, tästä ei onneksi ole pitkä matka, mutta aulaa ei saa jättää tyhjilleen. Niinkö sitä pitää vaan sitten hakea saikkua, kun on kunnolla huono olo? :(

Empuuu ja Tirppana rv5+6
 

Yhteistyössä