Huhtikuiset 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täälläpä on hiljaista... täytyy nostaa otsikko taas etusivun puolelle!

Tänään oli ensimmäinen neuvola. Ihan positiivisia asioita onkin kolmessa vuodessa tapahtunut sillä saralla. Enään ei keskitytä vain äidin fysiikkaan, vaan pääasiana oli koko perheen hyvinvointi! Olin aika yllättynyt niin tarkasta kartoituksesta, mutta oli kyllä tosi hyvä juttu!
Sydänääniäkin metsästeltiin, mutta ei ne vielä kuulunut ;)

Ette kyllä ikinä usko, mutta pahoinvointi on melkein kokonaan loppu! Olen tietenkin iloinen, mutta vähän myös huolissani. Alavatsa on vähän kipeä... Lääkäri on jo 1,5 viikon päästä, joten siihen asti odotellaan. Kroppani kyllä mielestäni sanoo, että kaikki hyvin! Ja täälläkin housut alkaa jo kiristää!

Ps. Neuvolan laskuri oli sitä mieltä, että la päivää aikaisemmin.

Moi pitkästä aikaa. Hiljaista porukkaa näyttävät huhtikuiset olevan :). Oltiin reissussa ja nyt olisi taas arki eessä. Täällä olo on suht ok. Välillä kuvottaa ja yökötyttää mutta ei onneks sen pahempaa. Eniten häiritsee väsymys. Unitunteja tulee päivälle hirveä määrä.

Miten on muilla mennyt? Hienoa "kakkonen", että paha olo helpottaa. Ja tuskin se mitään huonoa merkkaa eli nauti vain olostasi :) Mitenkäs Lara (tai se joka oli menossa ultraan, valitettavasti en muista enää nimimerkkiä...) ?? Toivottavasti oli hyviä uutisia. Tule kertomaan niin päästään jännityksestä! :)

Nyt menen pistämään pyykkiä narulle ja syömään! Kiloja alkaa ropisemaan kyllä liikaa, joten pitäis vähän rajottaa...Niin, ja huomenna on neuvola, joten ne paperit pitäs kirjotella. täytyy myöntää, että vähän tulee ruokailutottumuksia kaunisteltua...

T: Nala 8+jotain

Hei kaikille! Hiljaista vaikuttaa tosiaan olevan, itsekin olen ollut niin laiskana ettei ole jaksanut paljoa kirjoitella.. :/ Mutta uusi viikko - uudet kujeet!

Kävin tosiaan ultrassa viime torstaina ja kaikki oli hyvin! :) Pikkuisen sydän tykytti hyvää vauhtia, ja laskettu aika vaihtui, se on nyt 11.4. Oli kyllä huojentavaa nähdä syke! Silti sitä on koko ajan ihan hysteerinen tämän itsensä tarkkailun suhteen.. Eilen tippas taas pari pisaraa verentapaista, mutta ei enempää, eli uskoisin kaiken olevan ok. Tänää sain aloittaa aamun oksentamalla, eli kaikki vaikuttaa olevan hyvinkin järjestyksessä, heh.. :)

Joko kaikilla on ollut neuvola? Tai milloin on? Itsellä vasta viikon päästä ja silloin viikkoja 8+ Jännittää hiukan että mitäs siellä neuvolassa oikein jutskaillaan?!
Hyviä vointeja viikon alkuun kaikille!! :D

t: Lara ja 7+5

Hieno homma Lara! Toivotaan, että kaikilla jatkuu odotus yhtä hienosti, kuin on alkanutkin...näitä perinteisiä vaivoja tietty lukuunottamatta.

Olin tänään ekassa neuvolassa. Mukava "täti" oli ja muutenkin rento meininki. Kaikki arvot oli ok, paitsi hemoglobiini (kirjotetaanko noin?) 129. Eli vähän alhasen puoleinen. No, täytyy edelleen skarpata syömisessä...heh, tässä juuri vetelen suklaata. On taas ruvennut pikku hiljaa tekemään mieli makeeta. Nyt pitäs kyllä hillitä, kun paino oli ihan liian korkee...Noh, toisaalta nyt ei pidä miettiä kiloja liikaa vaan elellä mahdollisimman mukavasti.

Kirjottelemisiin! Menen mukkumaan =>

täälä neuvola ensi viikolla. Katsotaan sitten missä vaiheessa on oikeesti noi raskausviikot. Mä oon taasen skarpannu ton painonhallinnan kanssa kun viime kerralla vähän takkuili sokerit vaikka painoa tuli vain 8kg. Katsotaan kuinka kauan tarkkailu kestää.
tsemppiä kaikille, kohta se "paisuminen alkaa".

Jenny"]Minsku, 1.4, toinen
Aksunäiti, 1.4, toinen
Maire, 1.4, neljäs
Lenna 2.4, esikoinen
Mariella, 3.4, esikoinen
Nala, 4.4, toinen
Emmi 5.4
Stinde79, 5.4. esikoinen
Termiitti 6.4 esikoinen
kakkonen 8.4.
Yessi 9.4. esikoinen
Lara, 12.4, esikoinen

Kävin eilen neuvolassa ja kaikki oli hyvin, la vain meni aprillipäiväksi. ; )

Mulla neuvola vasta reilun 2 viikon päästä, silloin voisi ehkä jopa sydänääniä jo kuulua... nyt vaan iski inhottava flunssa, kurkkukipuineen. Varsinkin kun ei oikein kauheasti voi lääkitäkään, toivottavasti menisi vain nopeasti ohi. Masussa vihlontaa ja turvotusta, toivottavasti taatelilla kuitenkin kaikki hyvin. Pahoinvointi on hellittänyt, sen ansiosta paino putosikin n. 5 kg, mikä oli ihan hyvä :)

Mariella 9+1

En oo jaksanut aikaisemmin kirjoitella kun kävi yllättäen näinkin ikävästi: kovasti haluttu vauveli olikin kohdun ulkopuolella. Viime viikolla sairaalassa ja yksi munanjohdin jäi leikkauspöydälle...

Mutta täällä ollaan kuitenkin positiivisella mielellä ja parin kuukauden päästä voidaan yrittää uudestaan.Ei kuulemma juurikaan vaikuta tulevaisuuden mahdollisuuksiin. Siistiltä näytti kaikkialla sisuskaluissa eli oli vaan perhanan huono tuuri! Eli siirryn haaveilijoihin ja toivottelen teille kaikille oikein mukavaa odotusaikaa ja kaikkea parasta sitten H-hetkellä :-)

Jenny"]Minsku, 1.4, toinen
Aksunäiti, 1.4, toinen
Maire, 1.4, neljäs
Lenna 2.4, esikoinen
Mariella, 3.4, esikoinen
Nala, 4.4, toinen
Emmi 5.4
Stinde79, 5.4. esikoinen
kakkonen 8.4.
Yessi 9.4. esikoinen
Lara, 12.4, esikoinen

Kovasti pahoitteluja ja jaksamista Termiitille!

Täällä on tänään kärsitty huonommasta olosta kuin ikinä. Toisaalta eilisillan valvominen voi vaikuttaa asiaan. Muutenkin on ollut vähän alakuloinen olo jostain syystä. Opiskelujen alku ahdistaa varmaan...Esikoisen päiväkotipäivät pitenee huomattavasti, mitä surettaa tosi kovasti. :( Noh, ehkä se arki alkaa rullaamaan. Ja sitä kevättä odotellessa...

Siten vielä ihan hassu ajatus tosta vauvan syntymisajankohdasta. Meillä on lähes kaikki (lapsuus)perheenjäsenet syntyneet loppuvuodesta kuten myös esikoisemme. Jotenkin vielä tämä kakkosen syntymäajankohta tuntuu hassulta ja vieraalta...ei oikeis osaa sisäistää elämänmuutoksen ajankohtaa keväälle...Sitä jotenkin edelleen silmä jää kiinni "jouluvauva" ym. keskusteluketjujen nimiin. :) Mutta onhan se hyvä, ettei kangistuta kaavoihin...

Hömelöin ajatuksin Nala 9+2

Termiitille voimia ja onnea jatkoon!

Meillä on taas kaikki syntyneet keväällä ja kesällä. En ymmärrä millä jaksaisin olla raskaana kesällä. Viime yönä piti käydä avaamassa ikkuna keskellä yötä kun oli niin kuuma! : )

-Maire 9+5

Minsku, 1.4, toinen
Aksunäiti, 1.4, toinen
Maire, 1.4, neljäs
Lenna 2.4, esikoinen
Mariella, 3.4, esikoinen
Nala, 4.4, toinen
Emmi 5.4
Stinde79, 5.4. esikoinen
kakkonen 8.4.
Yessi 9.4. esikoinen
Lara, 12.4, esikoinen

Paljon voimia termiitille!!

Tänään ja eilen on ollut harvinaisen hyvä olo.. Hädin tuskin on edes öklöttänyt!:0 Nyt tietenkin heti kauhea paniikki että onko kaikki hyvin... :/ (varmaan lähinnä omaa vainoharhaisuutta..) Kuitenkin viimeksi keskiviikkona sain halailla pönttöä pariin otteeseen. Mites muilla oireiden suhteen? Onko kaikilla jatkuvaa pahoinvointia vai vaihteleeko se esim.vuorokaudenajan mukaan..? Ehkäpä nyt on vaikuttanut itsellä se, että on nukkunut parina aamuna pitkään ja saanut heti syötyä kun on noussut..

Olen kyllä samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa siitä, että mitenköhän kesällä jaksaisi olla raskaana ku on niin kuumakin..! Tosin voihan se olla että talvellakin nyppii kun saa tumpata vaatetta monta kerrosta..! :)

Mukavaa viikonloppua odottajille!
Lara 8+2

Moikka kaikille, pitkään aikaan en ole ehtinyt kirjoitella, kun on ollut ihan hirveesti töitä, mikä ei tässä tilassa tietenkään ole hyvä juttu. Mutta mulla tosiaan työpaikka vaihtui ja olen joutunut tekemään kahta työtä päällekkäin.

Onneksi minun ei ole vielä tarvinut oksentaa kertaakaan, mutta ällö olo on päivittäin ja varsinkin iltaisin. Ja nyt on tullut tuo väsymyskin mukaan kuvioihin. Ja hajut, voi luoja, että mua yököttää kaikkien pesuaineiden hajut. Esim. vaatteet, joita pidän päällä ällöttää, vaikka ne ei paljon haise, kun ostin hajutonta pesuainettakin, mutta tuntuu olevan hajuaisti herkällä nyt.

Kyselisin salmiakin syönnistä, johon mulla on ihan hirveä himo. Olen menossa vasta ensi viikolla neuvolaan, mutta oon kuullu ettei salmiakkia oikein saisi syödä. Mut musta tuntuu, että se helpottaa mun pahaa oloa heti? Ja sit toinen juttu mikä kiinnostaa, on moottoripyöräily, saakohan sitä tehdä kun on raskaana? Olen ainakin vielä päivittäin pyöräillyt, vaikka välillä tiessä töyssyjä onkin!!!

Sori pitkät tekstit, toivottavasti joku jaksoi lukea edes jotain :) Toivoo: Yessi 8+6

Täällä tuli eilen ikävä yllätys. Huomasin illalla, että iltapäivällä olin vuotanut jonkin verran ruskeaa vuotoa. Vähemmän kuitenkin kuin kuukautisten aikana. Tänään on tullut vielä jokunen tippa.

Katsoin ohjeita kaupungin sivuilta ja siellä sanottiin, että voi odottaa seuraavaan arkipäivään vuotojen kanssa. Alhaalla vasemmalla tuntuu paineen tunnetta ja kipua yskiessä. Yskäkin vielä!

Eka neuvola on tiistaina, joten jos tilanne ei tästä huonone odottelen sinne. Ultrata siellä ei kuitenkaan voida, vaan pitää mennä synnytyssairaalaan. Toivottavasti saan heti tiistaina sinne ajan varattua.

Lenna 10+0

Marinella:
Tee ihmeessä kirjallinen valitus saamastasi kohtelusta neuvolassa. Virkavirheestä tuossa on kysymys. Vaikka olet itse jo varmasti päässyt yli tuosta, niin lukuiset odottavat äidit ovat jatkossa vaarassa saada samaa korutonta palvelua.

Lennalle!!
Tein viime viikolla itse plussa-testin,komas testi vasta kertoi että toinen vauvahan meille tulee..:) Olen siis jo huomenna viikolla 9. Viime vuoden keväänä tulin ensimmäisen kerran raskaaksi ja kuollakseni säikähdin kun aloin vuotamaan siinä viikolla 7-8. Luulin saaneeni keskenmenon,maha oli tosi kipeä. Yllätys yllätys kaikki oli hyvin,nyt tyttöni on pian 9 kuukautta ja toinen pian tulossa!!! Älä siis vielä vaivu synkkyyteen ennenkuin olet täysin varma asiasta!!!

Lennalle

Älä panikoi. Vaikka kuinka nyt itse muistat vain kaikki keskenmenotarinat, on tosiasia, että selviytymistarinoita on enemmän noissa vuotojutuissa.

Minä vuosin 12+ viikolla kahteen otteeseen ja tuloksena nyt eskarilainen.

hö, sivut vähän tökkii, toivottavasti ei tuu viesti toiseen kertaan. Eka hävis jonnekki...

Terveisiä neuvolasta. Viikkoja olis 9+6, laskettu aika nlan mukaan 3.4. Ja yllätys yllätys, sydänäänet saatiin kuuluville, natiaisen sydän tykytti kiivaasti. Oli se vaan hienoa, oikestaan nyt sen tiesi vielä paremmin mitä se merkkaa ku eka kerralla jännitti kaikkea uutta. Varhaisraskauden ultraan pitäs kiireesti saada nyt aika tilattua kun meillä tulossa reissu parin viikon päästä ja ultra pitäs tehtä 12+6 rv mennessä.

Tietääkö joku muuten onko feta sallittua? Edellisessä raskaudessa kyllä söin fetaa surutta mut se oli kotimaista. Nyt kreetalle lähtiessä haaveilen kreikkalaisesta ruuasta ja Fetasta mutta arvaakohan sitä sielä syödä. en huomannut neuvolassa kysyä.

Lenna...vuotaminen tuossa vaiheessa on aivan "normaalia"
Monet vuotavat noin viikoilla 8 ja 12 jolloin olisi normaalisti kuukautiset.
Kunhan vuoto jää lyhyeen. Meillä on tulossa yllätysvauva lokakuussa (vierailen täällä) ja luulin etten ole edes raskaana silloin juuri ilmeisimmin viikoilla 8-10 sillä vuosin hieman kahden pvän ajan. Todellinen raskaus selvisi viikolla 10+2 kun aloin epäilemään tosissani.

Emmi...kuulemma fetaa ei todellakaan saisi syödä, MUTTA sepä oli minun mielitekoni alkuvaiheessa ja vedin paketin päivässä kuukauden verran..
Ehkä sen syy on myös se että paino nousi vauhdilla ja alkoi turvottamaan.
Siiinä on niin käsittämättömän paljon rasvaa ja suolaa mitä tulisi välttää...
(kait siihen on olemassa vielä hienompiakin syitä olla syömättä mutten niistä tiedä)

Anteeksi vierailuni mutta on kiva käydä lukemassa alkuvaiheen odotusta kun se hieman jäi itseltäni ohi...

Craviz lokakuulaisista 36+1

Tänään lääkärineuvola, ja vähän jännittää... josko nyt kuuluis pompotuksia.. Viimeyönä alkoi alapään vihlomiset. Ihan kun olis puukolla tuikattu, ja päivisin on painon tunnetta alavatsalla. Pahaa oloa on vaihdellen, ja oksennuskin lentää välillä.

Emmi: kysyn siitä fetan syömisestä tänään! Ja onnittelut sydänäänistä!

kakkonen 9+3

Pastöroidusta maidosta valmistettua fetaa saa kyllä syödä raskaana ollessa. Mulla ei ainakaan turvottanut eikä verenpainetta nostanut (olisi saanut vähän nostaakin kun oli niin alhainen...), en kyllä mitään paketillista/päivä syönyt vaan silloin tällöin.

Höh.. ei ääniä ;( No varmaan parin viikon kuluttua pääsee ultraan, sitten toivottavasti näkyy ja kuuluu.

Emmi: tuoretta fetaa ei saa syödä, kypsennettynä esim. pitsan päällä kyllä niin kuin homejuustoakin.

Craviz: listerian takia fetakin on kielletty...

Lenna: en usko että vuoto on mitään vaarallista. Minulla on tippassut pariinkin otteeseen, mutta kaikki on ollut hyvin. Käsittääkseni ruskea vuoto on sitäpaitsi "turvallisempaa" kuin aivan verinen vuoto.. Tsemppiä! :)

Täällä ekka neuvola takana! Kaikki ihan ok, ja paperirumba saatiin täytettyä.. Ja sydänäänetkin kuuluivat, vaikka neuvolatäti epäili ettei vielä kuuluisi. Olen äänistä ihan onneni kukkuloilla! Raskaus tuntuu taas paljon konkreettisemmalta kun siitä saa ns."elävän todisteen!" :)

Nyt taas syömään ettei aamuinen oksentelu toistu.... :/ Mites kävi sen fetakysymyksen kanssa? *kiinnostaa myös*

Yhteistyössä