Heippa,
Ekaa kertaa millään keskustelupalstalla kommentoin. Eli päivät tänään 12+0 , laskettuaika 23.4. ja ajattelin kertoa vähän meidän tilanteesta kun muutama täälläkin verenvuodosta kyseli. Ekaa kertaa verta tuli rv 7 alussa, ei paljoa mutta pyyhittäessä rusehtavaa ja yhtenä päivänä kirkasta. Tätä jatkui n. 8 päivää, jonka jälkeen loppui. Pääsimme gynepolille varhaisultraan, koska olin niin hermorauniona kun en tiennyt oliko nyt keskenmeno vai mikä. No syke löi ja tyyppi vastasi viikkojaan eli kaikki oli hyvin. Päivä ultran jälkeen vuotokin loppui. Viikoksi. Sen jälkeen n. rv 9 alussa alkoi taas ja heti kirkkaalla verellä, jota tuli niukasti tiputellen kahtena päivänä ja sen jälkeen ruskeana n. 2 vkoa (!) tiputellen ja lähinnä pyyhittäessä. rv 10 lopussa käytiin ensimmäisellä neuvolakäynnillä ja ultrattiin uudestaan ja kaikki oli edelleen todella hyvin, syke löytyi heti ja tyyppi pyöri ja liikutelli jalkoja ja käsiä eli ei hätää. Omakantaan olikin kirjattu, että koska istukka oli alkanut kasvamaan juuri kohdunsuun lähellä, saattoi aiheuttaa vuotoa.
Ensi viikon maanantaina np-ultra, siellä sitten viimeistään tarkistetaan kaikki ja nyt 1,5 viikkoa ilman verenvuotoa
Neuvolakäynnin ultran jälkeen mieli kyllä rauhottui kun tyyppi oli kasvanut silmämääräisesti normaalisti (ei otettu mittoja) ja liikkui aktiivisesti. Mutta on ollut kyllä rankkaa. Kyseessä aivan ensimmäinen raskaus ja olen pelännyt 10 viikkoa putkeen keskenmenoa, joista puolet olen vain itkeskellyt ja ollut täysin varma ettei tästä lasta tule. Googlettelu ei ole auttanut pelon hälvenemisessä vaikka tiedän, että jopa n. kolmasosalle tulee jotain pientä vuotoa alkuraskaudessa. Mutta näin, toistaiseksi kaikki hyvin vaikka 3 viikkoa verta vuosikin, jos joku saa tästä hieman lohtua.
FB.ryhmä kiinnostaa!
Tsemppiä kaikille <3