** HUHTIKUISET 2010 **

Käytin nyt sit Mandia eilen lääkärissä, kun on ollu lähes syntymästä asti tosi kiukkunen ja huutaa vaan hereillä ollessaan. Lääkäri sit tutki ja katteli ja diagnoosiks anto refluksian. Pissanäytekin otettiin, kun sano et usein jos on tota refluksiaa, niin samanlailla myös sit virtsa kulkee munuaisten ja virtsarakon väliä. Tänään sit lääkäri soitti ja pyysi tulla antaan uuden pissanäytteen, kun se eilinen ei ollu puhdas, eli siinä jotain oli mut eivät tienneet kai (?) mitä, niin nyt sit piti ottaa kontrollinäyte.
Huomenna soittelen sit taas tuloksista.
Toivon niin, että olis nyt sit tota refluksiaa ja saatais se hoidettua ja neiti rauhottuun.
Lääkettäkin saatiin ja se on kyllä jonkin verran auttanu tohon pulautteluun.

Stoppis Meillä ei syödä tuttia :( Oon kokeillu monet erilaiset tutit mut mikään ei tunnu kelpaavan. Nyt viimesin ostos oli Nuk:n luonnonkuminen tutti. (siinä on mun löytämistä tuteista kaikista pienin pää) Sitä on pari kertaa syöny hetken, todella pienen hetken, ja siihen on sit jääny. Kyllä se tutti joo helpottais tosi paljon jossain tuolla ihmisten ilmoilla. Meilläkin kun Mandi rauhottuu sit vaan tissille.. :/

Mulla onkin muuten huomenna jälkitarkastus.
Ehkäisyks aion pyytää pillerit.

Kuulinpas muuten tänään ihania uutisia! Siskoni odottaa vauvaa! =) :heart: Joka toivottavasti on tällä kertaa oikeessa paikassa. Hänellä kun oli viimeks se kohdunulkonen..

Katyana & Mandi 1kk 3vk 1pvä :D
 
Manducaa testattu hereillä olevan vauvan kanssa, ja ei hän tykännyt. :kieh: Sain kyl ite laitettuu, mut vauva alkoi taas suoristaa jalkojaan ja yritti punnertaa itseään mun rinnasta poispäin. Noh, täytyy vaan sinnikkäästi kokeilla tuota, jospa se joskus kelpaa.

Empuuu ja Joel 5vk5pv
 
No nyt lisään taas pari riviä kun odottelen saunaan pääsyä =)

Ehkäisy on vaiheessa... hormonaalista en halua ja mikään asennusta vaativa (kierukka tai kapselit tms) ei todellakaan kiinnosta, koska en halua vierasesineitä kroppaani ja sitten jos ei sopisikaan, niin vaatisi toimenpiteen että saisi sen pois... Meillä on nyt vasektomia ollut puheissa, mutta eipä tuolla asialla tunnu kiire olevan :whistle: Minusta viides lapsi ei olisi ollenkaan mahdoton ajatus (jos kerta on neljä mennyt hankkimaan, niin missä se viides enää tuntuisi :LOL: ), mutta toisaalta tähän kyllä olisi ihan sopivaa lopettaa, kun taloon mahdutaan hyvin. Mulla on kierto käynnistynyt aikaisintaan vuoden päästä synnytyksestä, joten siinä mielessä ei ole todennäköistä, että se nytkään käynnistyisi kovin pian...

Seksiä ei ollla edelleenkään kokeiltu, ei sillä etteikö voisi kokeilla, mutta neljän lapsen kanssa tilaisuudet on vähissä ja sitten kun tarttis lotrata liukkareita ja muita (koska tiedän kokemuksesta että todellakin tarvii ja silti alkuun hankaa :kieh: ), niin hankalaksihan tuo menee... mutta kyllähän tuota kerkee ja onneksi mieskin sen jo tietää ja ymmärtää =)

Ja nyt lähen sinne saunaan kun Aapeli vielä nukkuu ja mies palasi kaupasta! :wave:

stoppis ja Aapeli tasan 2kk ja 3 isompaa
 
Miten tuo refluksia siis ilmenee?
Meidän tyttö on tosi vaikeaa saada röyhtäisemään syönnin jälkeen. Vaikka hän röyhtäisikin, saattaa hän alkaa nieleskellä tosi vaikean ja äänekkään oloisesti heti, kun hänet laittaa makuullaan. Lopulta hän sitten puklaa maidot sekä suusta että nenästä..

Kastajaiset olis sitten sunnuntaina ja nimi on vieläkin epävarma.. :whistle:

Piipa + murunen 8vk
 
Sapfo tulee mukaan! :D :D

Täällähän te ootte. Pitääkö jollekin lähettää yksäriä tietojen päivityksestä? Njaah, ehkä voisin itsekin lukea etusivua.

Luettu eli eipä ilmeisesti ole päivitettynä mitään muuta tuon lapsen syntymisen jälkeen.

Mikäs tuo suljettu kerho oikein on? Kuulostaa salaperäiseltä :D

Päivitystä meidän arjesta:

Neiti on haastavampi kuin edelliset. Iltaisin kitisee ja välillä huutelee kovasti. Aluksi oli gefilus+D3 käytössä mutta jätin pois koska ilmeisesti huusi niistä. Nyt on disney-tipat mutta välillä on silti huutoa. Kantorepussa tai liinoissa ei tykkää olla. Ehkä tottuu kun pään kääntää menosuuntaan aikanaan. Hormoninäppyjä oli paljon mutta nyt vähenemään. Jokeltelua on useasti ja katsoo tarkasti esineitä ja yrittää koskettaa. Kääntyy kyljilleen mutta ei vielä mahalle kun ei osaa vetää kättä pois alta.

Imetys sujuu mutta saa pulloa joskus kerran päivässä kun ei osaa rauhottua rinnalle ja huutaa sitten nälkäänsä. Rintaraivareita on, luullakseni ei jaksa aina odotttaa maiaon herumista. Joskus mulla kestää se peräti 2 minuuttia mikä on pitkä aika kun on nälkä.

Jälkitarkastus oli viikko sitten ja ootan sitä kuparikierukkaa. Lekuri sanoi että 3kk jälkeen synnytyksestä voisi harkita. Hormonaalista en halua. Paino on jo nyt -6kg lähtöpainosta ja olen ruokavaliolla tsempannut. Lisäläskiä kun löytyy.

Ja olen lähdössä baariin lauantaina ;) 1,5 vuoteen en olekaan ollut. En malta odottaa. Olen itse vetänyt tätä lapsisirkusta täällä viikkoja jo melkein yksin kun mies on ollut työmatkalla, varpajaisissa, muuten vain jossain. Pää hajoaa ja nyt on aika relata.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa75:
Miten tuo refluksia siis ilmenee?
Meidän tyttö on tosi vaikeaa saada röyhtäisemään syönnin jälkeen. Vaikka hän röyhtäisikin, saattaa hän alkaa nieleskellä tosi vaikean ja äänekkään oloisesti heti, kun hänet laittaa makuullaan. Lopulta hän sitten puklaa maidot sekä suusta että nenästä..

Kastajaiset olis sitten sunnuntaina ja nimi on vieläkin epävarma.. :whistle:

Piipa + murunen 8vk
No meillä neiti pulauttelee tosi paljon. Tossa refluksiassahan siis ruoka virtaa takas mahalaukusta ruokatorveen tai jotain.. Lääkäri sano, et vauva ois sit sen takia tosi kiukkunen, että sitä ruokatorvee polttelee.

Vielä ei ainakaan oo lääkityksellä ollu mitään vaikutusta tohon huutoon, ja alan kyllä kohta menettään toivoni! Pissa oli nyt puhdas.

Sapfo Ihanaa että pääset tuulettuun! =)
Voi kun itsekin pääsis välillä täältä pois..

Väsynyt Katyana & Mandi

 
katyana ja muut joilla refluksia/epäily siitä, kovasti voimia arkeen :hug: Aikoinaan tunsin äidin jolla oli kaksi tyttöä joilla molemmilla refluksitauti ja heillä oli kyllä ihan helvettiä sen kanssa :( Ja siihenhän usein liittyy ruoka-aineallergiat, joita heilläkin oli sitten mittavasti. Että ei ole helppoa... suuret sympatiat koko perheelle :hug:
 
Katyana toivottavasti alkais helpottaa teidän itkut. Voihan olla että siinä lääkkeessä menee jokunen päivä että alkaa auttamaan?! Alkuviikkoina itsekin epäilin että pojalla olisi ollut refluksia koska alkoi huutamaan kun laski makuuasentoon, mutta eipä tainnut olla koska helpottanut. Edelleen kyllä tykkää (tämäkin) olla melko pystyasennossa.

Paino on itsellä tippunut melko mukavasti. Nyt jo noin 7-8kg lähtöpainosta =) . Pitää kyllä alkaa katsomaan tarkemmin mitä syö, koska paino jumittanut tuossa jo kohta 3 viikkoa. Mutta kun kaikki hyvä maistuu niiiin hyvältä sen rd-dietin jälkeen :p

Hymyjä on alkanut meilläkin tulemaan :heart: . Parhaimmat hymyt tosin saa se neuvolan klassikko hymynaama jonka olen teipannut hoitotason yläpuolelle.

Poju 5½vkoa kuvassa:


Poppeliini ja poju huomenna 6vkoa :heart:
 
Täällä ollut todella unelias päivä, oon torkkunut itekin, kun vauva on nukahtanut rinnalle. :D Ulos asti ei olla vielä päästy, eikä Joel taida vaunuihin enää nukahtaa, kun on niin hyvin nukkunut päivällä. Ulos lähteminen on välillä vaikeaa, kun ei tiiä mihin aikaan päivästä pääsee ite suihkuun, enkä viitti nuhjuisena mennä ulos. :/ Voi kun pääsis aina heti aamulla suihkuun, mutku ei niin ei.

Tässä meidän Joel 5½ viikkoa, huomenna kans 6 viikkoa!

 
Refluksiin liittyen pari linkkiä:
http://www.vauva.fi/artikkeli/terveys/666/pulauttelu_ja_refluksitauti
http://www.refluksi.fi/

Ensimmäinen linkki osui silmiin sattumalta ja pisti epäilemään silent-refluksia Pikkuisella. Aiemmin ei ole tullut edes mieleen että refluksi voisi olla syynä huutoihin, mutta tekstin luettuani alkoi jos toiselle asialle löytyä loogiselta tuntuva selitys. Pikkuisella on nyt pari päivää ollut käytössä Gaviscon (saa ilman reseptiä ) ja on voinut selvästi paremmin, mikä tukee refluksiepäilyä.

Mukava kuulla myös Sapfon kuulumisia! Toivottavasti muutkin löytäisivät tiensä tänne tai kerhoon. Kerhoon jos haluaa, laittakaa buamille yksäriä. Hän tosin taitaa olla aika kiireinen kun harvoin kuulumisia ehtii kirjoitella...

Donu ja Pikkuinen 5½vkoa
 
täällä paino hiukan matalampi kun neuvolan eka paino.

typy roikkuu tississä kiinni. no nyt on kahtena päivänä nukkunut pitkät päikkärit ;) ja ihana on herätessään kun ei oo väsy niin ei tartte sit ihan koko aikaa tissillä roikkua. ja meillä huomaa jos maha ei toimi joka päivä se on itkua.

vyöhyketerapiaan menossa kumminkin kun se vattan toimimisen kanssa ongelmaa, jos auttas.

meillä hymyillään ja jutellaan kun on hyvä hetki. eikä olla joka päivä ulkoiltu edes.

voimia itkuihin :hug: kaikille. kurjaa kuunneltavaa kun mikään ei auta. meillä ei onneksi joka päiväistä.
 
Ihania vauvakuvia! =)

Omanikin voisin laittaa tähän


Donulle kiitos linkeistä! Oireet kuvais meidän tyttöö aika hyvin. :/ Ei pulauttele ollenkaan, mutta muutoin on ärtyny ja huutaa aina kesken syötön. Pystyasennossa rauhoittuu. Pitää kysellä lisää lääkärissä.

No mutta, enempää taas kerenny laittaan kun kutsuhuuto käy! :whistle:

Feles & neiti 1kk melkein 2vko <3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Unico:
ehkäisystä, ei kiitos hormoneja mulle ennen kun muksut on tehty. mut eikös mini pillerit o laimeampia kun e pillerit? meinaankun mulla normi e pillereillä tulee välivuodot et tarvii ne 3vaiheiset. et tulisko minipillereillä kans?
Mulla normi e-pillereillä tuli ihan normi välivuodot, mutta noilla Cerazette -minipillereillä vuodot jäi kokonaan pois, johon lääkäri tuumasi vain "ole onnellinen siitä". Nyt siis taas syön noita Cerazetteja...
 
Ihan tyhmä päivä taas takana; oon jumittanut vauvan kanssa sisällä lukuun ottamatta kahta ulkoilukertaa. Ekalla kerralla oltiin ulkona peräti 25min, siitä suurimman osan kannoin Joelia sylissä, kun hän ei viihtynyt vaunuissa. Ja nyt illalla lähettiin miehen kans vaunuillen kauppaan. Alkuraivareiden jälkeen Joel nukkui vaunuissa hurjat ½h maksimissaan, sen jälkeen kanniskeltiin häntä kaupassa ja koko hemmetin kotimatka! Miten te muut pääsette ulkoilee?! |O Mullekin kaveri sanoi, että sen kun vaan laitat vauvan vaunuihin ja lähdet ulos. Oliskin niin yksinkertaista! Joel on nukkunut viimeksi kunnolla aamupäivällä, on vähän kiukkuinen kun ei tajua vaan antautua sille unelle! |O

Tämmöistä tänään.

Empuuu ja Joel 6 viikkoa
 
Empuuu ulos lähteminen ei tosiaan ole kaikkien lasten kanssa kovin yksinkertainen juttu... Toiset lapset oppivat rauhoittumaan vaunuihin helposti ja toiset taas vaativat pitemmän ajan. Huudolta tuskin vältytte jatkossakaan ulkoilun opettelussa ja ulos on kuitenkin hyvä päästä, sekä lapsen että äidin. Kokeilemalla selviää mikä toimii oman lapsen kanssa. Ulkopuolelta on niin "helppo" antaa neuvoja. Muutama ehdotus kuitenkin mitä voisi kokeilla.
Mitä jos kapaloisit Joelin vaunuilun ajaksi? Toiset vauvat rauhoittuvat kapaloon ja paketissa ollessa vaunuissakin saattaisi olla mukavampi olo.
Yksi kokeilemisen arvoinen juttu voisi myös olla vaunujen päädyn korottaminen, jos teillä siis on kova koppa vaunuissa ja päädyn korottaminen mahdollista. Anoppi on kertonut mieheni olleen pienenä tyytymätön vaunuissa. Tavallisesti vaunujen heiluttelu rauhoittaa lasta, mutta mies oli vauvana huutanut sitä enemmän mitä enemmän vaunut heiluivat. Lopulta anoppi oli ymmärtänyt, että ressukan tulee huono olo heiluttelusta. Saman olen huomannut Pikkuisen kohdalla. Heiluttelu vaunuissa saa tyytymättömäksi, mutta kun päätyä nostettiin on alkanut tyttö viihtyä vaunuissa paremmin. Ilmeisesti sapuskat pysyy paremmin masussa silloinkin kun vaunut heiluvat ja siksi ei tule kurja fiilis.
Jos vaunujen kanssa ei ulkoilut onnistu, kokeile Manducaa. Vaikka Joel ei siihen ole viimeaikoina oikein rauhoittunut, voisi ulkona tilanne olla toinen kuin sisällä???
Tsemppiä ulkoilun opetteluun! :hug:

Donu
 
Alkuperäinen kirjoittaja Toivotaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Unico:
ehkäisystä, ei kiitos hormoneja mulle ennen kun muksut on tehty. mut eikös mini pillerit o laimeampia kun e pillerit? meinaankun mulla normi e pillereillä tulee välivuodot et tarvii ne 3vaiheiset. et tulisko minipillereillä kans?
Mulla normi e-pillereillä tuli ihan normi välivuodot, mutta noilla Cerazette -minipillereillä vuodot jäi kokonaan pois, johon lääkäri tuumasi vain "ole onnellinen siitä". Nyt siis taas syön noita Cerazetteja...

Siis juu ilmaisin epäselvästi, siis ei sen tauon aikana millon kuuluukin tulla tuli ok, mut sit tuli siinä kun pillereitä söi niin tiputellen vähän väliä, sillon ei olis kuulunut tulla.

Empuuu, juu meillä samanlaista peliä ulkoilun kanssa. Tuurilla mennään, mutta jos bussilla mennään nin bussissa ei nousta vaunuista pois ja sillon kyllä itkee mut saattaa huolia tutin ja nukahtaa kun tajuaa et ei pääse pois toki siinä silittelen sun muuta. Mut juu tuttua et jos ollaan kävelemässä niin syliin otan varmaan turhan helpolla, miettien tota kun bussissa kyllä jonkin ajan päästä rauhoittuu, mut toisaalta siin on se hurina ja tärinä.

Donu, täytyy itekkin kokeilla tota kapalointia uloskin yöllä auttaa sen minkä pysyy kasassa :)

täällä ollut taasen itku ilta, mut nukahti kumminkin typyseni. Kyllä se niin koville ottaa kun toinen itkee eikä tiiä oikein mitä itkee, kun ei kelpaa tissi ja vaippa on kuiva.
 
Donu Täytyy kyl kokeilla manducassa ulkoilua, mutta kun siihenkin rauhottuminen on vähän niin ja näin. :D Joel saattaa nukkua vaunuissa jopa 4h, mutta se lähteminen on aina arvoitus, ja sitten jos herää kesken matkan, että saako enää rauhottuun. Kapaloa vois tietty kokeilla tai vaunukopan päädynnostoa. Ajattelin jo viime yönä teipata tuon pojan jalat yhteen, kun hän niin rytmikkäästi liikutteli jalkojaan; toinen jalka koukkuun, toinen suoraksi jne. Argh, nukupa siinä sitten kun toinen jumppaa niin antaumuksella. :kieh: Sitten kun vielä verhojen välistä alkoi aurinko paistaan, pitihän Joelin sillekin jutella. :D

Unico Mä nostan Joelin liian helposti ja nopeesti vaunuista syliin, jos hän alkaa itkee. :ashamed: En mä vaan kestä sitä, että toinen itkee naama punaisena. Ja kun se huuto yltyy niin pahaksi, että meinaa ääni kadota kokonaan.

 
Vaunuissa Lotta viihtyy oikein hyvin , eikä turvaistuimessakaan oloa ole protestoinut :D Kaupoilla käyminen on helppoa kun on tuo kaukalo-matkaratas systeemi eli voi siirtää tytön suoraan istuimessa rattaisiin, ei tarvitse häiritä neidin nukkumista :whistle:
Kantoliina tuli ostettua mutta siinä on harjoittelua vielä sekä äidillä että tyttärellä :)

No niinhän siinä kävi että menkat palasi jo nyt vaikka synnytyksestä ei ole kuin se 8 viikkoa |O mutta niinhän ne on aiempienkin synnytysten jälkeen alkaneet suhteellisen pian. Pieni toive minulla oli että olisi pysyneet nyt poissa pidempään kun Lottaa kuitenkin imetän tiheämpään kuin mitä esim. kahta edellistä.. No onneksi on tuo ehkäisyasia kunnossa niin sen puolesta ei tarvitse pähkäillä :D
Lotalla on tuota vatsavaivaa ollut jonkin verran viimeaikoina, onneksi neiti selviää niistä enimmäkseen ähisemällä ja piereksimällä, mutta kyllä äitinä tunnen piston sydämessäni siltikin kun minun syömisethän ne kuitenkin pistävät tytön mahan kipuilemaan :ashamed:

Mutta nyt aamupalalle kun Lottakin simahti aamu-unille..

MaMa ja Lotta 8vkoa 1pv :heart:
 
Kiitos refluksitiedoista.
Apua, meillä tosiaan on kastajaiset ylihuomenna eikä nimi ole vieläkään varma!!! Kolme vaihtoehtoa on jäljellä ja kaikki on mielestäni hyviä, tosin hyvin eri perustein. Esikoinen on tosin jo päättänyt, että vauva on ***, mutta saas nyt nähdä.. Apua?!?! ;)

Maanantaina oliskin sitten se gynen kontrolli tuosta kaavinnasta ja laparoskopiasta. Toivottavasti saisin vihdoin terveen paperit! Vuoto alkaa viimeinkin vähentyä ja muuttua ruskehtavaksi ja on jo aikakin - onhan sitä jatkunut jo 8,5 viikkoa.. Ehkäisyä ei olla tarvittu, kun mitään ei voi vielä tehdäkään. Cerazetet ja hormonikierukka kuitenkin kiinnostaa, joten niistä kaikki kokemukset ovat tervetulleita.

Piipa + tyttö 8,5vk
 
Mama74 minkälainen kaukalo ja matkarattaat sulla on?Meillä on Graco logico s kaukalo ja tarkotuksena ois ostaa siihen sopivat gracon matkarattaat kesälomareissulle,mutta valinnan varaa on niin paljon etten tiedä mitkä niistä kannattaisi ostaa...Neuvot ja suositukset ovat tervettulleita myös muiltakin :D
 
Piipa minulla on kokemusta molemmista ehkäisyistä.. Cerazette toimi minulla ehkäisynä todella hyvin, sillä ukolla ei ollut asiaakaan lähelle, sen verran kiukkuinen emäntä oli |O :ashamed: eli itse en tykännyt juurikaan tuon takia. Hormonikierukka oli viisi vuotta ja siitä on positiivinen kokemus. Kuukautiset jäi lähes kokonaan pois (pärjäsi pikkuhousunsuojalla) eikä sen olemassa oloa edes huomannut. Jos ei olisi tehty sterilisaatiota olisin ehdottomasti valinnut tämän ehkäisyksi, mutta halusin tehdä sen lopullisen valinnan ehkäisyn suhteen..
Hemmi minulla on myös tuo Gracon logico s kaukalo, rattaiden mallia en nyt muista mutta tosi tyytyväinen olen tuohon yhdistelmään ollut. Ostin huuto.netistä myös gracon tuplamatkarattaat joihin tuo kaukalo myös sopii. Nuo on kätevät silloin jos tarvitsee liikkua yksin Lotan ja tuon toiseksi nuorimman (1v 4kk) kanssa. Kannattaa kokeilla liikkeessä mitkä rattaat tuntuu parhaimmilta käytössä sehän tuossa gracon kaukalossa on hyvä että sopivat moniin erilaisiin matkarattaisiin :D
 
Meillä menee kivasti täällä kotona, ei mitään suurempaa ongelmaa.
Joitakin tutun kuulosia juttuja kuitenkin löytyy täältäkin, mitä olette kirjotelleet...
Meillä tuntuu kaikki aina ratkeavan sillä että antaa ruokaa, Vauvan kans voi liikkuakin kivasti kodin ulkopuolella, kun tietää et jos alkaa itkee niin antaa vaan ruokaa (tissi suuhun) niin kakki hyvin taas :D

Yö meillä vauvalla alkaa yhen aikaan yöllä, aluksi alko yhentoista aikaan, sitte kahentoista ja nyt siis näin... siirtyy koko ajan, kohta meillä on rytmi ihan päälaellaan :|

Mutta mahtavasti nukkunut poika, nyt kahtena viime yönä nukkunut noin 6 tuntia putkeen, minun tosin on pakko herätä lypsään ku tuntuu et rinnat räjähtää jo neljän tunnin unien jälkeen !

Ja kiruan noi äippäpaketin kestovaipat, ihan turhia!!

ei muuta tällä kertaa , ihana kun on kesä :) (paitti täällä tuulee ihan kuin ois myrsky)

Mnä ja vauva 5 viikkoa ja 2 päivää
 
Donu Meillä myös toi Gaviscon käytössä, mutta meillä ei kyllä mitään vaikutusta. Lääkäri käski antaa sen heti syömisen jälkeen, vaikka siinä lukee et vasta puolen tunnin päästä, enkä sillainkaan sitä aina kerkee antaan kun neiti sit jo puklaakin. Ja välillä puklaa heti lääkkeen annon jälkeenkin.. :(
Kiitos linkeistä!
Tossa toisessa artikkelissa luki, että vauvaa kannattaa koittaa loduttaa muuten kun rintaa tarjoomalla, jos on tota pulauttelua. Meillä se vaan on pikkasen vaikeeta kun neiti ei mitenkään muuten rauhotu, kun ei edes sitä tuttia syö..
Mun täytyy myös muuten koittaa tota mitä ehdotit Empuuulle, että nostaa vaunuissakin päätyä hieman ylemmäs. Jos Mandikin sit viihtyis hieman paremmin vaunuissa!

Tuleekohan tää ikinä helpottaan?? |O

Eilen pääsin onneks hetkeks pois kotoo, ILMAN LAPSIA! Käytiin veljen tyttöystävän kans jätskillä ja kahvilla ja sit ihan vaan ajeltiin, ai että kun tuli kyllä tarpeeseen! :heart:

Maanantaina pitäis lähtee serkun perheen kans kolmeks päiväks mökille ja saas nähä mitä siitäkin tulee. Jotenkin ei yhtään huvita lähtee, kun tietää että sieläkin joutuu tota huutoo kestään.. :(
Mut sen oon päättäny et jonain päivänä juon pari siideriä ja mies saa hoitaa muksuja! =)

Mandi onneks nukkuu tosi hyvin.. sit kun nukahtaa. Viime yönä veteli unta 22.30-6. :D

Hemmi Meillä myös toi Logico s-kaukalo ja siihen Gracon Mirage matkikset. On olleet ihan ok:t. Hieman huonosti kääntyvät.

Katyana & Mandi
 
Voin kun täälläkin vauva nukkuisi noin pitkiä pätkiä kuin katyanalla. Pisin pätkä taitaa olla 5h, nukkunut ehkä kaiken kaikkiaan kahtena yönä noin kauan. Nyt on Joel ollut hereillä 9:30 asti, nukahtanut kaksi kertaa rinnalle, mutta herännyt heti, kun olen siirtänyt muualle nukkumaan. Kivaa! |O
 
Katyana millainen annostus Mandilla on tuota Gavisconia? Ja kuinka usein annat sitä? Meillä Gaviscon on auttanut, mutta siitä huolimatta kannetaan melkein koko valveillaoloaika, joka ei mene vaipan vaihdoissa ja syömisessä. Liina onkin tosi hyvä kapistus, vaikkei siinä aina suostu olemaankaan.

Lohduksi ei välillä kelpaa muu kuin rinta (tuttia ei huoli), tosin Pikkuinen on alkanut raivota rinnalle nälkäisenäkin jos on huudon alkuun päässyt. Silloin ei auta muu kuin hytkytellä pysty- tai "lentokone"asennossa uneen tai edes sen verran rauhalliseksi, että syöminen onnistuu. Esikoinenkin oli "hytkyteltävä"tapaus, joten silloinkin tuli testattua kaikenlaisia rauhottelukonsteja. Välillä Pikkuisen kanssa toimii hyvin tanssiminen. Laitan rauhallista musiikkia soimaan ja improvisoin. Kun kamala itku on alkanut, johon mikään ei oikein tahdo auttaa, minä jaksan itse paremmin itkua kun kuulen musiikkia ja saan keskittyä sen rytmiin ja "tanssia".

Unet vaihtelevat täällä ihan päivästä toiseen. Joskus yöunien pisin pätkä voi olla jopa 5h, mutta yleensä pätkät ovat paljon lyhyempiä. Aamuyö menee usein tankatessa. Päivisin unet ovat vaihtelevan pituisia, mutta jos rytmiin ei tule häiriöitä Pikkuinen nukkuu pitkät päikkärit aamun höpinöiden, vaipan vaihdon ja syömisen (+lääkkeen antamisen) jälkeen ja toiset pidemmät unet ajoittuvat iltaan. Päivällä unien välissä saattaa torkahdella muutamaan otteeseen vaipan vaihtojen, seurustelun ja syömisen välissä. Illan päikkäreidän jälkeen kukkuukin sitten monta tuntia ja yöunille monien vaiheiden jälkeen päästään usein vasta puolenyön jälkeen... :whistle:

Donu ja Pikkuinen päivää vailla 6vkoa
 

Yhteistyössä