***HUHTIHIPUT 2008 - Vuoden avaus***

Mavi ei meillä ainakaan neuvolassa ole puhuttu mitään fysioterapiasta vaikka tyttö ei vielä konttaakkaan. Se on totta että lapset kehittyy niin eri tahtia.
Yhden tuttuni lapsi oppi ryömimään vasta 9kk iässä.

Tuima ja neiti 9kk (ensi viikolla)

Anu-78
:wave:

Paranemisia kaikille joilla sairastellaan!

Me ollaan pysytty kyllä terveenä, Sakulla ei ole ollut kuin yksi flunssa ja sillonkaan ei ollut kuumetta. Mies oli tossa flunssassa ja samoten noissa isommissa pojissa oli pientä flunssan poikaa, mutta minussa ei ole vielä ollut mutta eiköhän se kerkee sieltä sit joskus tulla...

Meillä poitsu tykkää raejuustosta :) sitä nyt tässä ollaan syöty ja sit oon antanut kans viiliä että pikkuhiljaa täällä aletaan noita maistella :) ei oo kiirusta

Meilleppä ei mitään erikoista nyt kuulu, kuhan olla hölmötetään vaan ja päivä kerrallaan mennään eteen päin :) eilen kävin sit shoppailemassa sillä lahjakortilla minkä sain joulahjaksi kultasepänliikkeeseen :) sain ostettua yhdet kalliimmat korvikset sekä neljät halvemmat sekä kaulaketjun :) jonka varmasti Saku tulee jossain vaiheessa katkasemaan :whistle: nooh, ei se kallis sentään ollut mut kuiteskin...

Tässäpä jäppisestä sit kuva kun meillähän se joulun aikaan alkoi seisomaan tukea vasten :)

Anu&Saku

Hyvää tätä vuotta täältäkin :wave:

Tänään on Pinjan 9kk päivä :heart: Voi kuinka tää aika kuluukaan! Enään 6pv vanhempainvapaatakin jäljellä, no arki ei siitä miksikään muutu kun jään kuitenkin vielä kotiin ensi syksyyn asti. Ei meilläkään vielä kontata ja must tuntuu ettei meillä aiotakaan konttaa. Periaatteessa kyllä osaa ja on muutamia askeleitakin jo kontannut, mut se tuntui unohtuvan ihan kokonaan kun joulukuun alussa oppi seisomaan ja nyt mennään taaperokärryillä jo kuin vanha tekijä :D Vähän tarvii vaan mutkissa käydä kääntämässä ja taas mennään!! Nyt onneks oppi jo alas tulemisenkin, ehti kyllä pään lyömään lattiaan monen monta kertaa :(

Hampaita tuli maanantaina 2 lisää ja näyttäis olevan tulossa vielä 2 ihan lähipäivinä. Syömis puoli meillä on vähän ongelma, meillä kun syödään edelleen niitä 5-6kk tarkoitettuja soseita. Olen sitkeesti yrittänyt antaa 8kk ruokaa, mut viimeks pari päivää sitten tuli oksennus kun oli liian rakeista! Sormiruoka kyllä menee vaikka olis isompaakin... mä oon ihan avuton et miten mä saan ton syömään esim. pottua ja pastaa????? Olis niin helppo kun kohta vois koko perhe syödä suht samaa ruokaa.. mut ei niin ei. Kait tuo vielä 2veenäkin syö noita vauva soseita :(

Tässä kuva toissapäivältä =)

Joanna ja Pinja 9kk

Hyvää uutta vuotta täältä kaksosperheestäkin kaikille!

Pari kertaa syksyn aikana tänne kirjoittelin, mutta säännöllisen epäsäännöllisesti olen käynyt lueskelemassa. On aina kiinnostavaa lukea, miten muilla huhtikuun lapsosilla menee.

Itse olen nyt joululomalla päässyt vuorokaudet ympäri seuraamaan poikien touhuja (meillä siis koti-isä), ja tuntuu siltä, että päivittäin ilmaantuu jotakin uutta. Molemmat pojat konttaavat ja nousevat tukea vasten seisomaan, ja eilen toinen lähti ensimmäistä kertaa tukea pitkin ottamaan askelia - ja tänään toinen. Hampejakin on ehtinyt lomani aikana tulla molemmille: toiselle ylös kaksi ja toiselle yksi. Nyt siis kokonaismäärät ovat kolme ja neljä.

Turvakaukalot ovat käyneet pieniksi, ja muutama päivä sitten mies asensi istuimet takapenkille. Olen jossain vaiheessa lueskellut turvaistuinpohdintojanne, ja on tullut mieleen, että sattuikohan kukaan muutama viikko sitten katsomaan tv:stä ohjelmaa, jossa käsiteltiin eroja törmäystilanteissa? Lopputulos oli näet se, ettei eri istuinten välillä ollut merkittäviä eroja. Kaikista merkityksellisintä lapsen turvallisuuden kannalta törmäystilanteessa on se, että istuin on kiinnitetty oikein.

Uuden vuoden toivotuksin
Kuplavesi ja pikkuherrat 9 kk ja yksi päivä

anuuu juu kyllä me varmaan tehdään reissu Ideaparkkiin, kunhan tästä jään pois töistä. Mies on vaan niin antishoppailuihminen, että tuskin saan raahattua sitä muualle ku sinne turvaistuinkauppaan.. toivottavasti edes sinne :D Eiköhän meidänkin farkkuun mahdu istuin kuin istuin, ainakin turvavyöt pitäis riittää ja tilaakin löytyy, mutta kannattaahan se sovittaa silti ettei tule yllätyksiä.

Kuplavesi en ite katsonut kyseistä ohjelmaa, harmi vaan, mutta sen verran olen lukenut juttuja, että tuo istuimen oikein kiinnitys tuntuu olevan aika suuri ongelma...oliko jopa jossain että 70% istuimista kiinnitetään väärin. Aika huonoja on istuimet, jos väärin kiinnittämisen mahdollisuus on noin suuri.. Nostan muuten hattua teidän iskälle, kun on kahden vauvan kanssa kotona. Meillä on iskä tuon yhden neidin kanssa ja tuntuu että siinäkin on kädet täynnä hommia :) Meillä iskä pääsee lomalle parin viikon päästä, kun jään itse taas kotiin.

Joanna meillä oli silloin aikoinaan ihan samanlaisia ongelmia noiden soseiden kanssa.
Sitkeesti vaan annoin sitä 8kk sosetta, niin kyllä se siitä sitten ihan hyvin lähti.
Annoin tosi pieniä lusikallisia, välillä yökättiin ja välillä meni ihan hyvin.
Nyt neiti syö jo ihan hyvin noita ruokia, välillä kyllä vieläkin yökkää jos sattuu vähän suurempi kokkare olemaan. =)

Tuima ja neiti 9kk

Joannalle vinkkinä että sekoita sitkeästi vaan joka ruuan sekaan ees vähän 8kk soseita. Kyllä ne sit pikkuhiljaa alkaa mennä alas. Ja niissäkin on eroja, esim jauhelihapasta, vai millä nimellä nyt onkaan (tomaattikastikkeessa) on kaikkein pehmein, kun taas esim Piltillä on joissain niin kovia perunakuutioita että aluksi muussasin hieman haarukalla ennen tarjoamista. Nyt tosin jo menee kaikki alas, aloitettin varmaan jossain 7kk kieppeillä 8kk soseet.

MB Kiitos hatunnostosta :). Mies on monelle tuttavalle todennut tämän meneillään olevan ajanjakson olevan elämänsä helpointa aikaa. Paljolti lausuntoon vaikuttanee myös se, että pojat on tosi tyyniä tapauksia, nukkuvat yönsä ja syövät hyvin.

Hauska on ollut huomata myös, mitä esimerkki vaikuttaa: mies on välillä sunnuntaisin käynyt työpaikallaan, ja sieltä on alkanut kantautua viestejä isistä, jotka ovat jääneet / jäämässä lapsensa kanssa kotiin joksikin aikaa. Ja kyseessä on miesvaltainen ala.

Kuplavesi ja pikkuherrat, nyt jo 9kk + 2pv

Kiitos Tuima ja Anuu ruoka vinkeistä. Tais olla just toi anuun mainitsema piltin perunakuutiot mitkä tyttö oksensi pois. Eli nyt aloitan vaan sitkeän yrittämisen, ehkä se joku päivä alkaa uppoamaan. Meillä syötiin vielä vähän aikaa sitten sitä vauvojen jauhekaurapuuroakin. Ja sitkeästi yrittämällä sen sain jo vaihdettua tavalliseen "aikuisten" puuroon.

Joanna ja Pinja 9kk

Meillä pojat on flunssassa ja päivä menee taas sisällä, kun on tuota pakkastakin. Eilen oli pienemmällä lämpöä, mutta vaikka aamulla ei ollut niin en laittanut ulos nukkumaan. Pakkasta kuitenkin oli -14 astetta. Sisällä nukkumiset sitten huonompaa. Rattaisiin olen huijannut, ikkuna auki ja myssy päähän. Muutaman kerran piti käydä työntelemässä ja nukkui vain noin tunnin. Esikoista ei millään meinannut saada päiväunille. Onneksi simahti lopulta, illasta olisi ollut kiukkuinen väsymyksestä.

Meillä otetaan jo muutamia sivuaskelia tukea vasten kun vain halutaan. Tänäänkin otti askelia veljensä sängyn reuvaa vasten, kun piti päästä häiritsemään toisen unille käyntiä :headwall:

Mavi siis miten lääkäri voi tollaista sanoa että fysioterapiaan jos ei 9kk konttaa :eek: :headwall: meillä esikoinen ei ikinä ryöminyt eteenpäin ja lähti 10kk ikäisenä konttaamaan. IKINÄ ei asiasta neuvolassa pahaa sanonut lääkäri eikä terkka.
tää veljensä onkin sitten semmonen huithapeli että alta pois. niillä taaperokärreillä mennä tohottaa ja kädestä pitää kiinni kun kävelee, siltä näyttää että kohta ollaan tilanteessa jossa voi kävellä itekin. seisoo ilman tukea jos ei huomaa seisovansa ilman tukea.

minkäkokoisia vaatteita teillä muksut käyttää? mun piti just kaivaa Miskalle jo koon 80 vaatteet esiin :eek: eikä ole mitään väliä onko kestot vai kertsit, molemmat jalassa koko 74 on tiukka. että nyt pitää jo ettiä sitten kolmas haalari tälle talvelle! :headwall: mä en tajua MILLÄ tuo poika kasvaa kun sehän on ollut lusikkalakossa jo pari kuukautta...

sitä turvaistuinta meidänkin pitäisi harkita, kaukalo jää pieneksi. mutta kun minä en osta uutta istuinta! meillä ei autoa ole joten sitä istuinta tarttis käyttää ehkä 5-10 kertaa vuodessa. mutta mä en osaa kattoa esim huutiksesta että mikä istuin olisi helppo kiinnittää selkä menosuuntaan ilman mitään kiinteitä systeemejä autoon :ashamed: :snotty:

meillä joku pöljäke räjäytti uutena vuotena raketin rappukäytävässä :headwall: :headwall: meinasin saada sydärin mutta muksut ne vaan veteli sikeitä. mä säikähdin niin hitosti ja pelkäsin että tulee tulipalo, kädet täristen etin jotain vaatetta mitä äkkiä pukea lapsille jos pitää ulos lähteä. ei onneksi tarvinnut.

Joanna kuulostaa tutulle tuo ruokapuoli. Meillä syötiin 8kk soseita tai vaihtoehtoisesti itse tekemia ruoka jotka oli haarukalla vähän pienitty 7kk ikäisestä 8,5 ikään kunnes pärähti syömälakko päälle. Poika ei syönyt kahteen viikkoon kuin hirveiden suostuttelujen jälkeen muutaman lusikallisen per ateria. Sitä ennen oli kuitenkin tosi hyvä syömään ja söi isoja annoksia. Viikon jaksoin tapella syömisten kans, kunnes annoin 5-6kk soseita ja johan upposi :snotty: Niitä ollaan nyt vedelty tässä reilu viikko. Meillä Roope sairastellut tässä parin viikon sisässä, vatsataudin ja hirvittävän räkätaudin ja ensimmäisen korvatulehduksen :/ Flunssia tälle miehenalulle on kertynyt jo 6kpl 4kk sisällä. :( Meillä opittiin nousemaan tukea vasten ja nyt noustaan joka paikkaan :heart: Laskeutuminen on vasta harjoitteluasteella :) Taaperokärryn sai joululahjaksi, mutta ei osaa sillä vielä itse kävellä.
vuotaraaputin meillä koon 74 vaatteet käytössä. Tuo on nyt hyvä koko. 80 vaatteet on poitsulle vielä valtavia.

Annalea ja Roope eilen tuli 9kk täyteen

Vaatekoosta;
Meillä käytössä pääsääntöisesti 86cm, housuissa menee vielä jokuset 80cm. 80cm toppahaalari on vielä juurikin sopiva, tosin kaapissa on kyllä myös 86 cm ostettuna, senkin saa ottaa kohta jo käyttöön kakkoshaalarina.

Meillä herra taisi? juuri mennä yöunille, jätti toiset päikkärit väliin ja oli ihan tööt äsken sylissä, eikä sängystä sen koommin ole kuulunut inahdusakaan =) Ehkä sitä saa lökötellä pidemmän pätkän sunnuntain kunniaksi =)

Dooris ja Väinö

Anu-78
Meillä vaatteissa koot on enimmäkseen 80cm muutamia on vielä 74cm mut alkaavat olemaan jo aika tiukat. Olen jo ostanut isompiakin vaatteita kuten 86cm ja 90cm, ompahan sitten ne tuolla jemmassa kuhan sen aika tulee :)

Niin ja tosiaankin noista vaatteista että mulla ois sitten myytävänä vauvanvaatteita aikas paljonkin :) ja tytöllekkin löytyy jotain :) ( koska sillon kun ootin Sakua niin kolmessa ultrassa sanoivat että se on tyttö niin sillä sitten tuli tytön vaatteitakin hankittua jonkun verran ) ja koko vaihtelee, tais olla pienin 46cm-50cm...ja isompiakin aina tonne 68cm asti :) ei tule enää lapsia hommattua niin joutavat myydä pois kuka nyt niistä kiinnostuukin..mutta laittaa mulle yv:tä jos kiinnostaa :)

No niin.. tänään on sitten syöty 5kk ja 8kk sose sekoitusta ja yllättävän hyvin meni alas. Tosin laitoin ruokaan vielä luumu"silmän" kun on masu ollut kovalla, niin näin ainakin kelpasi. Kokeilin lopuksi pelkkää 8kk mut se syljettiin pihalle. Mut hyvä näin, tästä on hyvä jatkaa =)

Tänään just kävin Pinjan vaatekaapin läpi ja otin pienet pois ja uudet isommat tilalle. Eli käytössä meillä on vielä joitain 68 vaatteita, pääsääntöisesti kuitenkin 74.

Joanna ja Pinja 9kk

Meidän ukkeli onkin oikein sirppana teidän muiden lapsiin verrattuna. Meillä käytössä vielä 68 cm vaatteet, osa bodeista tosin käynyt kikkanaksi, mutta pääasiassa menevät vielä. Kohta voisi hakea kellarista 74 vaatteet.
Meillä esikoisella on vielä käytössä 86 cm vaatteita ja ikää on 2,5 vuotta. Nyt on alkanut vasta käymään osa pieneksi ja rinnalle otettu isompaa kokoa.
Meillä nousi molemmilla pojilla nyt iltaa kohti lämpö. Huominenkin päivä menee sisällä.

Tervehdys :wave:

Täällä yksi kiukkupussi, en tiedä mikä jurppii, mutta ukkokin sai eilen osansa :'( Mietin jo, että varmaan kohta kantaa avioero papereita mulle allekirjoitettavaksi, kun olin niin ilkeä, ja meillä ei tosiaan kuulu tapoihin sanoa toisella pahasti, ei edes riideltäessä. Nooh...se siitä :whistle:

Mavi meillä opittiin just vasta 9kk konttaamaan ja istumaan, vaikka jätkä nousi seisomaan tukea vasten jo 7kk. Mä olin ihan peloissani, että tuossa pojassa on jotain vikaa, kun ei nouse istumaan itse, ainoastaan tiputtautui seisaaltaan pepulleen. Mutta sitten jouluaattona, teki kaikki temput kun oli alasti tuossa lattialla. Konttasi ja kävi istumaan, vai olikohan se niin että aattona konttasi ja sit pari päivää sen jälkeen oli taas alasti ja sit kävi istumaan, mut kuitenkin. Tänään konttas sitten aamusta ensimmäistä kertaa pidemmän matkan vaatteet päällä :LOL: että hauska nudisti meillä. Ja nyt pitäis vaan kävellä, tai siis että mä kävelytän, jaksaa ihan älyttömän pitkään tarpoa, sit pikku huili ja sama setti uudestaan ja uudestaan. Itellä on perse ihan jumissa, mut toivottavasti kuluis edes jotain rasvaa sieltä pois :D

Mites teidän muiden pottailut menee? ootteko jo alotellut? Me ollaan jo pitkään yritetty, mutta kun jätkä ei halua istua, ei kirveelläkään, mietin, et jos ostais pönttöön sen pienennys renkaan, jos homma sit kiinnoistais. Ei auta vaikka annan leluja, naksujen kanssa saattaa jopa minuutin istua...vähän liikkuvaa sorttia tämä poika. Sama juttu oli pulkassakin, jaksoi ehkä 20m olla kyydissä ja sit kippas ittensä mahalleen maahan ja lähti kiitämään :D

Onko kukaan löytänyt/tai tietääkö mistä sais laskosverhot mitkä sattui lastenhuoneeseen??? En haluis mitään sillisalaatti härpäkettä, mutta sais niissä joku kiva kuva olla, vaikka muutama nalle tai mitä tahansa...että näyttäis edes siltä että on lasten huoneen verho...mut mä en ainakaan löydä mistään. Vai saiskohan jossain ompeluttaa omasta kankaasta laskosverhot...mä oon tosi huono sisustaan.

Ainiin, ei kukaan sattuis tarviimaan minipillereitä? Mulla oli 3kk satsi, kun ostin, mutta en halunnutkaan aloittaa niitä, vaan odotin imetyksen loppuun ja aloitin sitten tavalliset pillerit. laittakaa vaikka yv:tä jos kiinnostaa, en raaskis roskiinkaan heittää....

Mitäs muuta..toppapukua mä oon ettinyt, kun en raaskis ostaa mitään 100e 80cm pukua, kun se ei sit kuitenkaan ens talvena mene, ja isompaa en raaski ostaa kun tuo raukka hukkuu sitten siihen. Äitiyspakkauksen haalari on mun mielestä liian "hepponen" hoitoon viedessä, et jos tarhatätit pistää tuon hankeen istumaan, niin jäätyy raukka tuossa äitiyspakkauksen haalarissa. Muutenkin jurppii se hoitoon vieminen, mutta kun ei nyt ole mahdollisuutta jäädä kotiin. Siitäkin varmasti on mulla pinna kireellä, ja mies vielä valittaa kokoajan et ei oo rahaa tehdä sitä ja tätä. Sanoin eilen, että perutaan sitten etelänmatka niin säästetään siinäkin 1000e, niin ei sitten sekään käynyt :kieh: :kieh:

Jospa menis pesemään hampaat ja miettis jaksaisko lähtee kaupungille kun poitsu herää....

Iloista päivää hipuille ja kiitos Rouva P uudesta pinosta :flower:

Terkuin kiukkupussi Hysteerinen ja poika 9kk 2pvä

Meillä ollut kunnon joulukiireet ja joulun perään Nellan synttärit ja nyt vasta pääsee rauhoittumaan.
Hyvää vuotta 2009 vaan kaikille.

Meillä Nella tosiaan täytti 27. päivä 2 vuotta ja eilen pidettiin synttärit.
Joulu meni mukavasti mun vanhemmilla ja kävipä siellä pukkikin. Anni availi paketteja ja tykkäsi kyllä leluista.
Nella tykkäsi kans kovasti.
Anni nousee meillä kontilleen, on noussu pari viikkoa, mutta ei kuitenkaan konttaa..
Ruokaa oon vihdoin saanu Annille alkamaan menemään, ennen siis söi vaan puuroa ja hedelmäsosetta, nyt suostuu ruokaakin vihdoin syömään.
Nella odottaa pukemista, nyt täytyy mennä.
Heippa!
Hippo+ Nella 2v1vk ja Anni melkein 8kk

Kirpeää huomenta täältäkin;-)

Aamu lähtenyt vauhdikkaasti käyntiin; aamupuurot syöty, koira lenkitetty, yksi keittiön tuoli liimattu uudelleen, imuroitu, pyykkiä pesty, herra kylvetetty, nyt on jo ekoilla päikkäreillään; heräsi mokoma tänään puoli viideltä, sängystä hain sen vähän yli viisi, että on tässä jo hetki hereilläkin oltu :LOL:

Pottailusta;
Meillä on harjoiltu jo pari kuukautta, ja ihan hyvin sujuu; kakkakin osuu melko usein pottaan. Käydään potalla aina vaipanvaihdon yhteydessä, kakasta varoittaa etukäteen rutistelemalla naamaansa ja ähkymällä, kun siitä heti syöksyy housuja riisumaan, usein ehditään ennen kun tulee vaippaan =) Tosin väliin ei jaksa meilläkään potalla istua, punnertaa vain seisomaan väen väkisin, mutta vaihe kai se on sekin, eikä tuolla pottailulla nyt vielä kiire lienekään, kunhan ollaan totuteltu;-)

Minäkin ostin uutena Väinölle Remun 86 haalarin, ja sitten vielä lisäksi käytettynä tältä palstalta 25?:lla liki uuden veroisen Remun 80 haalarin. Olen ollut enempi kuin tyytyväinen noihin haalareihin; ei mene tuuli läpi, pitää hyvin kosteuden ja on vielä ihan ok näköinenkin =)

Tekisi kanssa mieli lähteä kaupoille, toisaalta taas ukko on puettava niin paksusti, että mitenkähän tuo kauppareissu mahtaisi mennä :whistle:

Mutta ihanaa kirpeää pakkaspäivää kaikille hipuille myös tältä suunnalta toivotellen

Dooris ja Väinö

Hysteerinen :hug: jurppisi tuo muakin :|

mun pitäis kanssa etsiä Miskalle koon 80 haalari jostain. mutta kun osaisi päättää että otanko vedenkestävän (koihtahan tuo poika touhuaa jo maassa) vai satsaanko välikausihaalariin.. esikoinen meillä oli sirppana, tässä iässä oli koon 68 vaatteet käytössä :LOL:

noniin, ei se auta kun alkaa taas valmistella esikoisen prinsessasynttäreitä :wave:

v.raaputin ihan pikan vaa niin travallella on vielä alet eli siltä saisit tehtaanmyymälästä tavallisen haalarin hinnalla remun eli kosteussuojatun. isojen remut on 50e ja olikohan 35e ne vauvamalliset (kokoon 92)

Vuotaraaputin, sanopas muuta. Ihmettelin minäkin tuota lääkärin kommenttia. Yhdeksän kuukauden iässä on kuulema paras alttius oppia konttaamaan, ja jos niin ei tapahdu, voi myöhemmätkin liikunnan kehitysvaiheet myöhästyä pahasti. Ja hevon kukkua, sanon minä! Meidän jätkä on n. kuukautta myöhemmin oppinut kaikki liikkumisen salat, kun vertaa keskimäärin muihin vauvoihin. Odotan siis konttaamisenkin alkavan n. 10-kuukautisena. Enpä ota stressiä moisesta.

Meillä on vaatekokona pääosin 80 senttiset, mutta on vielä joitakin 74 senttisiäkin. Toppahaalari on 80 senttinen, joten saapas nähdä, riittääkö se koko talveksi...

Meillä tuli yllättäen ruokalakko kuvioihin männä viikolla. Mikään ei kelvannut, ei siis hedelmäsoseetkaan. Eilen lykkäsin sitten pojalle oman lusikan kouraan, niin johan alkoi ape maistua! Ilmeisesti mielenkiinto siirtyi nyt ruoasta lusikkaan ja saan lykittyä ruokaa ihan kuin vaivihkaa suuhun. Sotkuisempaa ruokailu kyllä nyt on, mutta väliäkös sillä.

Pottaa me ei olla edes vielä ostettu ja jotkut on jo pottaillut pitkään :eek: Pitää vissiin alkaa sekin ostamaan sitten tällä viikolla.

Tajusin myös viime viikolla sen, että meidänhän pitää hankkia turvaistuin toiseenkin autoon. Ei tartte sitten sumpia enempiä, jos toinen ei pääsekään hakemaan hoidosta tms. Onneksi velikullalla on jäämässä toisen tytön istuin pieneksi, niin saadaan se ostettua sitä kautta. Tuoli on varmaan n. 4 vuotta vanha, mutta kun tiedän, kenen käytöstä se on, niin olen ihan tyytyväinen. Tietysti uusi olisi aina parempi, mutta rahaa siihen ei nyt todellakaan ole.

Ettäs tällasta tällä kertaa. Mutta nyt täällä alkoi poika haisemaan - ei, kun vaipan vaihtoon!

Mavi ja poika reilut 9-kuukautta

Mavi ei kai sillä potalla mikään kiire, en mä ainakaa usko, että vaikka ollaan potalla käyty jo ikuisuus, niin ei poika sitä vielä osaa yhdistää yhtään mihinkään. Musta on vaan kivempi kaapia se kakka sieltä pois, kun on niin eläväinen tuo poika, että kun kakka on vaipassa, niin se on sitten myöskin kaikkialla muualla... :whistle: (tai sitten äiti on vaan jumalattoman onneton ja kömpelö)

Vuotis kiitos halista :flower: ja niin piti sanoa että meillä on suurimaksi osaksi käytössä 74 cm vaatteet mutta pitänee osassa jo siirtyä 80cm, mutta niihin taas tuo jätkä meinaa hukkua, hankala homma. Niin ja aika sairas tuo teidän rakettihomma :eek: kuka idiootti keksii tuollaista :kieh: Noh, mä olenkin äitiyden jälkeen tullut ihan oudoksi, teki mieli uutena vuotena ripustaa kaikki rakettien paukuttelijat roikkumaan mein autokatokseen pariksi tunniksi :D kävi vaan hermoon se pauke. Ei siinä mitään jos se kestäis vaikka klo 21-01 mutta kun nuo naapurin tenavat aloittivat jo iltapäivällä...ennen klo 14 tais paukahtaa eka pommi :headwall: :headwall:

Dooris mä ihan hirveellä vimmalla yritän täällä tutkia huutonettiä yms, et sais käytetyn haalarin edullisesti, mut tuo huutis on huono, kun pyytävät viel kuitenkin remuista sun muista n.40e ja sit postarit päälle, 50e saa alesta kyllä jo melko laadukkaan haalarin....ärsytys siitäkin :D

Ainiin kuplavesi sulla oli kaksoset :heart: :heart: mä oon välillä jo ihan hermoheikko tän yhden takia, tai lähinnä musta tuli saamaton :ashamed: kun en viittis millään rikkoa herran päivärytmiä ja lähteä esim, kaupoille. Saan mä kotona asioita tehtyä, mut kun tarvis uuteen kotiin vielä paljon tavaraa kaupoilta....

Yhteistyössä