**HUHTIHIPUT 2008 toukokuu***

Moikka pitkästä aikaa! Tervetuloa uusille, onnea Känkkäränkälle, sh07:lle ja muille joita on syytä onnitella, halit Joannalle ja jaksamista kaikille tasapuolisesti :)

Meidän vauvasta alkaa vissiin tulla iso poika, kun osaa selvästi paitsi hymyillä ja nauraa niin myös itkeä ja raivota ihan tarkoituksella... illalla saa mielettömiä itkuraivareita ja rauhoittuu vain isän syliin :( Tänään tuli ensimmäinen kunnon päiväraivari, ja nyt poika ei suostu olemaan kuin parvekevaunuissa tuolla sateisella parvekkeella! Siellä se on maannut tyytyväisenä silmät selällään jo 45 min. ja tuijottanut eteensä... Paljonko teidän muiden vauvat itkee? Tuntuu, että meidän A-V olisi aika itkuinen, mutta ei taida kumminkaan ajallisesti itkeä kuin n. tunnin päivässä.

Viljaliina ja A-V 1kk
 
Viljaliina meillä on myös noita iltaraivareita, mutta yleensä johtuu liiallisesta väsymyksestä. Nyt parhaillaan on sellainen päällä, vetää kierroksia tossa sängyllä eikä suostu nukkumaan. Johtuu masusta, koska muuten nukahtelee itsekseen :( Hohhoijaa...tää alko jo aamuyöstä eikä loppua näy. Ei oo nukkunu ku ehkä tunnin yhteensä päikkäreitä ja normisti on nukkunut tässä vaiheessa yhteensä 4 tuntia.. Tulis nyt kunnon p***at edes :) Mäkin tartteisin unta, mutta mites nukut ku toi ähisee ja puhisee ja karjahtelee, vaikka on tutti suussa ja tietysti huitoo sen pois käsillään vähän väliä. Vaikka oon solminu tutin hatun naruilla suuhun. |O
En oo laskenu paljon toi itkee vuorokaudessa, mutta ei kovin paljon, jos yhteen laskee.
 
Tervetuloa minerva!

Meillä jaetaan myös neuvolassa devitoli-tipat. Esikoiselle ei tullut niistä mitään vatsavaivoja. Nyt meillä on jekovitteja kun mies oli ostanut (ei ollut hoksannut että devitolit kylmässä), mutta jääkaapissa odottaa neuvolasta saadut devitolit. Annetaan se pullo seuraavana. Jos sattuu tulelmaan vatsavaivoja vaihdetaan takaisin jekovitiin ja annetaan devitolia vain esikoiselle, mutta sen näkee sitten. Olen kuullut että jekovit on pahemman makuista kuin devitol. Olen antanut tipat lusikalla rintamaidon kera ja hyvin on mennyt. Esikoinen ottaa tipat lusikalla joko puuron/marjasoseen kera tai ihan vain sellaisenaan. Kelvannut on hyvin.

Meillä tuli esikoiselle aikanaan rokotetutkimukseen kutsu, mutta se olisi ollut Kotkassa, joten jätettiin väliin. Nyt ei ole tullut mitään.

Viime yönä Timo taas nukkui syömättä sen 8 tuntia. Parina yönä söi jo aiemmin. En tiedä voiko johtua siitä että mies oli yövuorossa ja silloin ei toisella puolella nukkunut ketään. Viime yönä kun mieskin kotona niin näytti nukkuvan taas pitkät unet.
 
söinpäs sitten eilen linssikeittoa ja tänään on tytöllä ollut sellainen ähinä ja puhina, että oksat pois. Kakkaa on tullut paaaljon ja pierujakin oikein miehekkäästi. Voiskohan olla joku yhteys noilla?? :headwall: Ja toinen ei niin kiva juttu on se, että tytsy syö ihan liikaa ja sitten oksentaa (ei siis mitään pikku pukluja) liiat pois. Tänään oksensi suoraan mun tissille, kun oli just (taas vaihteeksi) syömässä. :eek: Että pyykkiä kyllä riittää. Mitenköhän saisin tämän syömään tuttia välillä..? :eek:
 
Sanmar mitä ihmettä sä itse oikein syöt, kun sulla on noin ravitsevaa maitoa, että Timo nukkuu 8 tuntia putkeen! Vai tankkaako se niin paljon illalla vai onko vauvat tosiaan vain luonnostaan näin erilaisia?? Meillä nukkuu max 3 tuntia.. olis ihanaa joskus nukkua pidempään.
 
Suihkusta Käyttikös teistä joku näin pientä suihkussa ja mitä vauvat ovat siitä tykänneet. Haluaisin opettaa Onnin suihkuun ennen kuin juhannuksena muutetaan mökille. Siellä kylvetys on nimittäin hankalampaa. Vinkkejä otetaan ilolla vastaan :)
Mies lähtee huomenna neljäksi päiväksi työreissulle ja jäädään poitsun kanssa kahdestaan, jännää. Ei olla vielä kertaakaan oltu yötä kahdestaan, joten hieman on äipällä perhosia mahan pohjassa.
Onko teidän vauvoilla ollut unipäiviä? Musta tuntu, että Onni nukkunut tänään lähes koko päivän. Syö vaan välillä ja taas nukkuu. Onkohan tuo joku kasvuspurttiin liittyvä juttu?

Terkuin Laylah ja :heart: Onni 8vkoa
 
Laylah Me ollaan käyty suihkussa. Ekalla kerralla vähän jännitti kuin käy ja varovasti eka suihkuteltiin jalkoja ja masua. No ei ollut moksiskaan ja nyt tyttö on ihan suihkun allakin jo ja tuntuu vaan tykkäävän =) Ja unipäiviä on kanssa täällä havaittavissa silloin tällöin.

Tänään oli neuvola: pituus 56cm(polvi oli vähän koukussa) ja paino 4820cm ja ikää meillä siis huomenna 10vk.

Joanna ja Pinja
 
:wave: kaikille,
Onkos teillä esiintynyt tälläistä ilmiötä et tissi ei kelpaa??? :x Kasandra alkoi eilen tälläisen uuden "leikin" joka nyt sitten muuttui kamalaksi stressiksi mulle :ashamed:
Nälkä näyttäisi olevan mut kun pitäisi alkaa syödä pyörittää päätä ja alkaa huutamaan ottaa ehkä tissistä kiinni ja imaisee pari kertaa päästää irti ja huutaa ja kädet vispaa ja pää pyörii eikä suostu imemään vaikka maitoa kyllä tulee, tänään meni niin mahdottomaksi että jouduin pullosta korviketta antamaan kun ei vaan syöny, juoduin sitten pumppaamaan maidon pulloon ja siitä syöttämään, pullosta syö aika hyvin :/
Nytkin nukahti vain kun annoin pullosta maidon, koko päivän sama ruljanssi kun on syömä aika ja nyt rupeaa äidillä olemaan keinot lopussa ja hiki pinnassa, tyttö nukkuu kyllä tosi hyvin kun sitten on syönyt, mutta se tissin kanssa riitely on kamalaa ja sitkeesti joka kerta ensin yritin,mut pakko oli turvautua pulloon kun nälkä oli kamala lapsella ja huuto riisti rintaa :ashamed: Kertokaa jos tiedätte mikä auttais tai mitä tekisin, päivällä teki mieli apuvaa rueta itsekkin karjumaan kun tyttö vaan huusi kun olis pitänyt syödä, onneksi sentään pullosta syö :)
Mä annan jekovit tippoja ja ne on pahoja ja tyttökin irvistelee ja kuolaa sen jälkeen et olen miettinyt meneekö mitään sisälle asti, oikein kuplia puhaltelee niistä tipoista :headwall:

vilijonka ja kasandra
 
vilijonka onpas kurjan kuuloista tissitappelua. onko sulla mitään ideaa, mistä tuo voisi johtua esim. tuleeko maitoa liikaa tai oletko käyttänyt jotain uutta hajustetta tms? Täällä tilanne toisinpäin. Mulla kohta tissit ruvella. :LOL:
 
kiitos kaikille onnitteluista vielä :heart:

vilijonka esikoinen teki samaa, tissiraivareita. ja se teki sitä vielä hiton nälkäisenä, huusi nälkäänsä ja väsymystä. mä tein niin että imetin kävellessä, tyttö jäi ihmettelemään maisemia ja söi kun söikin. kantoliinassa kehtosidonnassa myös vois kokeilla? ja toinen mitä tein oli rinnan nypyytys, eli sormilla kiinni siitä nännin yläpuolelta ja rintaa heilutellaan vauvan suussa. jostain syystä nuo toimi loistavasti.
 
Vilijonkka: meil on pientä ja ei joka kerta. aina alkanut sit viimeks syömään tissiä tai ei mul oo ees pumppua niin en saa pumpattua, ja luultavasti johtuu mulla siitä et maitoa tulee liikaa... ootko koittanut niin et lypsät eka ja sitte kun ei tuu enään niin vauhdilla maitoa niin tissiä?

meillä tänään kierähdettiin masulta selälleen :heart:

Veera ja Pihla 10vk (tai huomenna tasan)
 
vilijonka08

Meillä tyttö saanut kanssa tuommoisia "tissi ei kelpaa" kohtauksia.. varmaan vajaan kuukauden päivät ollut sellaisia.. Tosin ne tulee suunnilleen samoja aikoja illalla ja sitten saattaa käydä niin että vasen tissi on hyiyökkamala ja oikea kelpaa vallan mainiosti.. Nyt taas kyllä molemmat maistuneet hyvin :D Tiedä sitten mistä moinen valikointi..
 
Iltaa!

En nyt kauhean pitkästi jaksa naputella, kun ollut sellaista showta höyryttelyn yms. kanssa koko päivä ja tietysti vielä mies iltaan asti poissa. Emme siis ole antibioottia aloittaneet, muutamalta taholta olen saanut vinkkiä, että ko. lekuri niitä kirjoittelee aika herkästi ja muutenkin oirehdinta sen verran lievää. Soitin terveysneuvontaankin vielä eikä oireiden perusteella suositellut vielä annettavaksi. Ja koko ajan jahkailen, pitäisikö se kuuri kuitenkin aloittaa... Nytkin yksikätisesti tässä kun Aaronia syöttelen. Paljon tisuttelua on ollut ja itsellä jotenkin ruokahalu poissa (syönyt oon kyllä jotain, lähinnä epäterveellisiä), joten paino on tainnut ruveta taas putoamaan rivakammin. Tekis mieli C-vitamiinia hedelmien yms. muodossa, mutta ei nyt jaksa lähteä hankkimaan... vähän nuutunut olo.

Vilijonka, peesaan Veeraa, kun ei itselläni ole kokemusta tuosta Känkkiksen vinkistä. Ja tuli mieleen, että jos hirveä kiukku tulee, voisi myös ehkä kokeilla ensin antaa hörpyttämällä tms. vähän maitoa, jotta enin nälkä katoaisi, ja sitten yrittää imettää. Sitten sellaista pesän tekemistä kanssa suositellaan: varatkaa ihan reilusti aikaa, useita tunteja, ja olkaa vaikka sängyllä lähekkäin ja kevyesti vaatetettuna. En oikein tiedä, mihin tuo perustuu, mutta muistan lukeneeni, että kiireettömyys ja ihokontakti auttavat rintaraivareissa. Alkaa nimittäin olla sitä tyypillistä raivari-ikää, mitä teidän pieni edustaa.

No me mennään Aaronin kanssa suihkuun höyryttämään taasen, sitten saakin olla tämän päivän höyryttelyt siinä...

T. Kalenteri tautipesästä
 
Laylah me ollaan käyty suihkussa ja hyvin menee. Sillein päin pidän että mahapuolelle tulee suihku ja sitten ehkä vähän lopuksi vielä suihkutellaan selkäänkin, mutta helpompi musta pitää tollei "pikkuvauva" otteella suihkun alla. Päähän lasken aina varovasti vettä, en tiiä miksi, mulla on vaan joku pelko tuosta päästä. Vaikka ei kai siinä mitään kummaa ole että pää kastuu. Kaverille oli vuosi sitten laitoksella opetettu että kylvyssäkin korvat veteen :eek: :eek: :eek: kumma kun meillä ei tuollaista opetettu. Ja siis kaverilla ihan terve tyttö, ei mitään ongelmaa tullut tuosta että korvatkin laitettiin veteen....kai mä oon hysteerinen :LOL:

No kiva, luulin et poitsu nukahti yöunille, niin nyt on taas jo hereillä vaikka nukkui toooosi sikeesti äsken tunnin :headwall: :headwall: täytyy kai mennä :'(

Minerva tervetuloa, lisään sut listaan
 
Tervetuloa minerva.
Meillä kans ongelmia imetyksen kans. Tyttö imee tuttia siihen malliin et olis nälkä ja tissin ottaa suuhun kun antaa, mut sylkäsee heti pois, sit ottaa taas suuhun ja sylkäsee. :attn:
Mulla oli eilen neuvola, ei kuitenkaan vielä jälkitarkastus, hb, verenpaine ja paino mitattiin, jälkitarkastus olis sit vasta juhannuksen jälkeen. Neuvolan tädin kans jo oli puhetta et minipillerit aloitan sit jälkitarkastuksen jälkeen, kauheasti yritti tyrkyttää kierukkaa, että mun pitäis ehdottomasti se ennemmin. Sanoin et mä haluan pillerit, mä oon aina syöny pillereitä ehkäsynä, ja se sopii mulle. Mut silti pisti vastaan, et kuitenkin kuulemma kyllästyn jossain vaiheessa.. :headwall:
Huomenna olis ensimmäinen käynti vauvan kans lastenneuvolan puolella. Joanna, eikös olekin mukava se lastenneuvolan täti. Tosi huomaavainen ja aidosti kiinnostunut. =)
Meilläkin on suihkussa käyty, eipä tuo mitenkään kummemmin reagoinu, täytyy aamulla varmaan käyttää vielä suihkussa ennen neuvolaa.
Hippo + pikku neiti 1kk3pv
 
Meilläkin on jonkinlaista tappelua tissillä. Kun tissi alkaa olla tyhjä ja menee löllöksi niin näyttää, ettei neiti saa enää nännistä kunnon otetta ja hermostuu. Vaihdoin ekalla kerralla, kun näin kävi, toiseen tissiin ja puklasi melkein heti tissin päälle jättipuklut :). Eli maitoa kyllä ilmeisesti tulee tarpeeksi, vaikka tissi vaikuttaa ihan rukkaselta.

Tää päivä on kyllä ollu yhtä tappelua kaikessa. Ei suostunu nukkumaan päiväunia edes vaunuissa kuin about puolen tunnin pätkissä muutamaan otteeseen. Sitten kun hermostui väsymystään nyt illemmalla niin ei suostunut ottamaan edes tuttia, vaikka muulloin kyllä kelpaa. Kiukkusi vaan ja rauhoittui vain tissille. (Onneksi sentään edes siihen, muuten olis tullu paniikki). Mutta sitten tissillä tappeli löllön nännin kanssa ja multa alkoi loppua usko, mutta äsken vihdoinkin simahti. Piti tarjota tissiäkin useamman kerran putkeen, kun nukahti ja heräsi, nukahti ja heräsi. Meillä onkin ollut niin hyviä päiviä viime aikoina, että piti nyt vaihteeksi tällainenkin tulla ettei vaan homma mene liian helpoksi :D

Meilläkin on niitä nukkumispäiviä aina välillä. Yksikin päivä oli vain yhteensä 3 tuntia hereillä ja silti nukkui ihan ok vielä yölläkin. Mutta sitten on myös näitä "en_nuku_millään" päiviä.. |O
 
Minerva tervetuloa! :wave:

Känkkis onnittelut vielä täältäkin!

Joannalle jaksuja miehen tilanteen takia, toivottavasti kaikki lutviutuu!

Ai niin ja onnittelut vielä sh:lle uudesta kodista!

Mb meillä on ollu vähän samanlainen päivä tänään tai itse asiassa noita päiviä on ollu jo useampi putkeen. Ei poju nuku ei. Ihan väsy on, mutta nukkuu vaan n. 15-20 min pätkiä sillon tällön. Ja sitten tietysti kiukutaan ja mikään ei ole hyvin kun väsyttää. Yölläkin on nyt herännyt muutamana yönä useammin kuin tavallisesti. Noita nukkumispäiviä ei meillä oo ollu enää pitkään aikaan. Mä oon ihan puhki, kun itsellekin tietysti tähän päälle iski kauhea flunssa. Ja kaiken päälle mies on matkalla, tulee monen viikon päästä vasta. Poju on tänään roikkunut koko päivän tississä ja siten syönyt aivan liikaa ja puklinut sen mukaan. Tuttikaan ei ole tänään kelvannut juur ollenkaan, raivarit vaan saa kun sitä tarjoaa. Olipas kyllä rankka päivä tänään. Tulipa valitusta, tuntuu vaan et nyt ei jaksa enää mitään.

Meillä syödään Jekovitejä irvistyksen kanssa. Meillä kanssa kuolataan päälle ja tuntuu, ettei mahaan varmaan sitä kauheasti mene. Tosin meillä isommat lapset sai pienenä Devitolia ja yhtä paljon ne tais sitä irvistellä. Deetippojakin vois tietty kokeilla, mut tuntu et se annostus on tosi iso. Onks vaikeempi antaa, kuin vähempi määrä?

Vilijonka meillä kanssa silloin tällöin noita rintaraivareita. Meillä johtuvat ihan siitä, että maitoa tulee suihkuamalla ja kaveri siitä suuttuu. Kannattais varmaan noita Känkkiksen ja Kalenterin ja muiden neuvoja kokeilla. Jos aina antaa pulloa tilalle, vaavi tottuu siihen ja rintaraivarit vaan pahenee. Mä tein ton mokan esikon kanssa ja meillä loppu imetys 3 kk:een. En vaan sillon luottanut itteeni tarpeeks, enkä saanut tarpeeks tukea imetykseen neuvolasta.

Tuolt makkarista kuuluu jotain epämäärästä, täytyy mennä kattoon onks poju vielä unten mailla.

Lilja + pikku-ukko 2 kk
 
Hysteerinen juu korvat veden alle kylvyssä vaan! Ne rauhoittuu siitä, niinhän vauvat kohdussakin on pää vedessä.. Ja suihkussa pää veden alle kans, kannattaa ekalla kerralla liu´uttaa vesivirtaa vauvan selkää pitkin hitaasti pään yli niin et se hoksaa mitä tuleman pitää. Meillä suihkutellaan poika noin 2 kertaa viikossa, sit parina päivänä kylpy.

(jos aikoo vauvauintiin niin pitää totuttaa korvat veden alle ja suihkuun koska molempia tarvitaan sit uinneissa)

Ja meillä kans tissiraivareita, olen tulkinnut meidän tapauksessa väsymykseski. Ei vaan meinaa millään rauhoittua nukkumaan. Esikoinen oli 2kk iässä just samanlainen. Veti itsensä liian väsyneeksi ja sit ei tissikään enää kelvannut ja pahimmillaan meni niin et piti päiväunilleki heijata itkevä vauva nukuksiin. Se ei siis millään rauhoittunut mutta lopuksi nukahti itkien vaunuihin.... :'( Mä en kestäis kuulla yhtää pienen vauvan itkua, siksi surku antaa itkeä mutta välillä ei muu auta. No tän Arttu-vauvan kans niin pitkälle ei olla vielä menty, eilen nukahti isänsä käsille ku kävelytettiin ympäri kämppää.

Voihan rähmä, mies on Pohjanmaalla tän päivän enkä mä pääse heti Travallen aleen. Ei sinne voi kahden lapsen kans mennä eikä mulla ole autoa. Se on tänään klo 12-... Pääsen sinne vasta viiden jälkeen. Toivottavasti on kokoja ja värejä jäljellä. Viime vuonna sain pojalle Remu-talvihaalarin 45 euroon ja nyt pitäis 3 haalaria ostaa ku pojan serkkupojillekin pitää ostaa. Vauvalle mä ostin sieltä odotusaikana ens talveksi haalarin hintaan 15e. Oon kattonu et huutonetissä on käytettyjäkin kalliimmalla!! :eek: Tai sit myydään uusia kalliimmalla ja ne on takuuvarmana ostettu just näistä alennusmyynneistä tehtaanmyymälältä. Ihmiset on kyllä härskejä ku ne myy netissä tavaraa. Saa olla tarkkana ettei tule huijatuksi.

no joo... kai mä meen valmisteleen poikia puistoileen. vauvaki vielä nukkuu.

Anu ja Arttu-vauva huomenna 2kk!!
 
meillä muuten molemmilla on tissiraivareihin auttanut päivärytmi. siis se että tiettyyn aikaan aina päiväunet niin iltahuudot ja tissille kiukuttelut vähenee. TOSIN meillä poika ei ole nyt (vielä) raivonnutkaan tissille ollenkaan ja terkan mielestä yksi hyvä syy siihen on esikoisen mukaan tuleva päivärytmi (aamupala, ulos liinaan unille kun sisko puistoilee, sisälle syömään, päiväunet, syömään, ulos liinassa taas, syömään sisälle, pienet tirsat alkuillasta, syömään (+suihku ehkä) ja unille) sekä se että meillä poikaa kannetaan tosi paljon, saa siitä sitten läheisyyttä joka rauhoittaa tissikamppailussa yleensä. pesimistä mäkin suosittelen, jos se vaan on mahdollista! meillä pesittiin alkuun monen monta yötä, kun ei päivällä ehdi esikoisen takia.
 
Lilja mä ostin eilen Dee-tippoja, kun täällä niitä kehuttiin paremmin siedetyiksi (mähän jo ehdin maanantaina aloittaa Jekovitit, mutta laitan pullon kaappiin ja annan joskus sitten myöhemmin). Annoin lusikalla aamulla nyt aluksi 5 tippaa. Ainakin se oli helppo antaa. 20 tippaa on aika paljon, mut jos ei mahdu kerralla tohon pieneen ensilusikkaan niin sitten annan pari kertaa. Menee vaan aika lusikoimiseksi, kun meillä on lisäksi noi Disflatyl-tipat, mutta niistä toivottavasti päästään tämän yhden pullon loputtua eli n. kuukauden päästä.
 
Huomenta!

Kiitos suihkuvinkeistä! Testattu on. Ensin Onni vaikutti hieman kauhistuneelta, mutta lopulta taisi ollakin ihan mukava kokemus.
Eilinen unipäivä ei vaikuttanut ainakaan yöuniin, nukkui 21-8 ja söi kaksi kertaa. Itselläkin ihanan virkeä olo.
Täällä on ollu puhetta noista erilaisista "taistelupäivistä". Meillä tuntuisi liittyvän väsymykseen. Kun menee joku päivä yliväsyneeksi, niin ei osaa oikein nukahtaa ja sitten kaikki mahdollinen itkettää, vaikka normaalisti olisikin ihan mukava juttu. Taitaa noin pienellä tuo väsymys olla niin kokonaisvaltaista. Meillä nukahtaa parhaiten sänkyyn tai vaunuun, kun alkaa vaikuttaa väsyneeltä, syötän ja vien nukkumaan. Jos itkee, niin käytän sylissä silleen kasvot poispäin itsestä. Rauhoittuu tuosta yleensä heti ja hetken päästä lasken takaisin. Olen huomannut, että jos pidän vaan sylissä ja yritän rauhoitella ja hyssytellä niin hermostuu kahta enemmän. Tarttee siis jotenkin mahdollisuuden rauhoittua ihan itsekseen. Tulipa monimutkainen selvitys :D
D-vitamiineista. Meillä käytössä Jekovit, joka saatiin neuvolasta. Olen vasta tällä viikolla päässyt tuohon ylläpitoannokseen. Aloitinkin vasta kuuden viikon iässä. Ei näy suuremmin vaikuttaneen masuun, mutta täytyy tunnustaa, etten ole itse maistanut....
Rotarokotteesta Oliko joku siis ottanut jo eka annoksen? Täällä sen saa ilmaiseksi neuvolasta, joten ajateltiin se ottaa. Mutta kuulen mieluusti kokemuksia ennen ensi viikon neuvolakäyntiä.

Mut nyt ulos. Eka kertaa tällä viikolla näkyy outo valoilmiö taivaalla :wave:

Mukavaa päivää hippusille!

Laylah ja :heart: Onni 8vkoa 1pv
 
Hyvää huomenta, pitkästä aikaa!

Niin haipakkaa ollut nyt muutama viikko, et lukemassa oon ennättäny käymään mutta en kommentoimaan =( Hienosti täällä tuntuu kaikilla pienokaisten kanssa menevän.

Meillä oli tänään aamulla 2kk neuvola
paino 6120g (4010g)
pituus 59cm (52cm)
pää 42cm (38cm)

Suluissa siis syntymä arvot. Hienosti tyttö kasvanu rintamaidolla ja kuulemma kovinkin kehittynyt, jokeltelee, kannattelee hienosti päätään, seuraa ääntä ja värikkäitä liikkeitä.
Eikä mikään pieni tapaus =)
Ostettiin huutonetistä eilen juuri kantoreppu ja tekee kyllä todella hyvää äskän kanniskella tuollaista mötikkää, vahvistaa hienosti selkää. Muutenkin tuo reppu on hieno apu kotitöissä jne.. saa tyttö kulkea touhuissa mukana ja seurailla.

Laylah Missä neuvolassa sä käyt jos kerran saatte rotarokotteen ilmatteeksi? Tänään juuri juttelin neuvolassa rokotteesta. se maksaa n. 170e koska ei kuulu yleiseen rokotusohjelmaan vielä (vuoden päästä kylläkin) siksipä suuresti ihmettelen? Eikö neuvolat pitäisi toimia periaatteessa kaikkialla suomessa samalla tavoin...
Me jäätiin tuota rokotusta nyt harkitsemaan,, täytys kyllä pian päättää! Kertokaa kokemuksianne, te ken tiedätte siitä jotain?

Meillä on päiville asettunut aika hieno rytmi joka ollu nyt jo pitemmän aikaa...
herätään klo10 aikaan, eka torkut ennen klo12, nukutaan tunti. toiset päikkärit klo 15 aikaan jolloin nukkuu n. 2h sitten ilta menee seurustellessa ja pienet torkut klo 19 aikaan. ilta unille klo 22 ja siitä porskuttaa unta putkeen, niin että herää eka kerran syömään 05 aikoihin. sit syö 07 ja 09 =) saa äiti ja isikin hienosti levättyy, vaikkakaan eipä tuo ole hurjasti tähän mennessä ikinä valvottanutkaan.

Mitenkäs, ootteko käyneet pienenne kanssa jo jossain vauva jumpissa/kerhoissa? Joku sanoi että vauvauintiin, kuulemma ei tarvita 3kk ikää jos vauva painaa jo yli 5kg ja kannattelee päätään, pitääkö paikkaansa? mun tekis hirveästi mieli mennä jotain kokeilemaan...

Tässä vielä rinsessasta kuva juhlatamineissa enonsa ylppärijuhlissa =)
http://www.aijaa.com/v.php?i=2220796.jpg

Voikaa hyvin!

Minä ja Nella tasan 2kk
 
Kiitos kaikille onnitteluista!

Mä aloitin Jekovit-tipat jotka saatiin neuvolasta kahden viikon iässä ja suoraan 5 tipalla, minkäänlaisia ongelmia ei siitä seurannut. Joka aamu neiti ne kiltisti ottaa ja mahavaivaa ei ole.

Voi että oli eilen piristävää käydä töissä ja nähdä työkaverit. On ollu ikävä työkavereita, varsinkin kun lopetin sillä tavalla kesken työt. Mut kaikki oli onnellisia mun puolesta kun oon saanu näin suloisen pikkuneidin. Siinä oli osastollinen naisia ihastelemassa meidän neitiä ja tämä vaan nukkui. Kertaakaan ei edes silmiään raottanu vaikka siinä kahvipöydällä tunnin verran ihasteltavana loikoili. Puhuin vähän alustavasti että palaisin takas töihin ens vuoden toukokuussa, katsellaan miltä sitten tuntuu..

Pitäs lähteä tänään kauppaan ja alkaa pikkuhiljaa pakkaamaan. Viedään ens viikolla uuteen kämppään täältä tavarat joita ei tarvita ja sit seuraavalla viikolla muutetaan itsemme ja loput tavarat.

Maanantaina on neuvola, saa nähdä kuinka paljon neiti on kasvanut. Pituutta on ainakin kovasti venynyt, saas nähdä miten on painon laita. Enää en oo suostunu neitille tutiksi, toivottavasti painoa on tullu kuitenkin tarpeeksi. Muuton myötä tulee myös uus neuvolan täti, tunnen sen opiskeluajoilta, olin sillä opiskelijana aikanaan.

Mulla on jälkitarkastus 1.7 ja oon sopinu äitiysneuvolan terkkarin kans et alotan minipillerit. Toiveissa olis saada pikkukakkonen muutaman vuoden ikäerolla, et siks tällänen ehkäsy mikä on helppo lopettaa. Seksielämä on palannu jo synnytyksen jälkeen kuvioihin ja toistaiseksi ehkäsynä on ollu kortsut. Vaikka aluksi vähän sitä jännitin niin samalta se tuntu kuin aina ennenkin.

Nyt lähden pakkailemaan noita astioita (en ymmärrä miks mun pitää omistaa 4 eri sarjaa astioita ja mistään en voi muka luopua...)

sh07 ja Sini Johanna
angel08: me saadaan rotavirusrokote ilmaiseksi koska edustaja on tuonu ilmaisia näytteitä meidän neuvolaan ja ne pitää käyttää nyt ennen ku ehtivät vanhentua..
 

Yhteistyössä