**HUHTIHIPUT 2008 toukokuu***

Tervehdys täältäkin... Olen niin innoissani ommellut vaippoja, etten ole ehtinyt kirjotella mitään. Lisäksi on ollut tuota pihanlaittohommaa. Ei näytä ihan hetkessä syntyvän tuo pihamaa omakotitaloon. No nyt on kuitenkin nurmikko kylvettynä ja kasvimaa tehty, joten eiköhän se tästä :D

Meillä on nyt viikon verran kohta ollut tosi helppoja päiviä. Vatsavaivat ovat hellitäneet ja Vertin unirytmistä on tullut suhtellisen säännöllinen. Eli melkein on saanut vain lomailla päivät vauvanhoidon suhteen B) Pitäskö koputtaa puuta... yleensä kun erehtyy hehkuttamaan niin seuraava yö tai päivä on aivan kamala :ashamed:

Noista d-tipoista; suosittelen lämpimästi kokeilemaan Deetippoja http://www.deetipat.fi/deetipat. Niitä tarttee kyllä antaa määrällisesti enemmän (20 tippaa), mutta toisaalta on helpompi hakea sopiva määrä (meillä menee nyt 15 tippaa, mut varmaan sais jo nostaa ihan oikeeseen määrään). Meille neuvolasta suosittelivat, että ovat parhaiten siedettyjä, ilmeisesti sen takia kun ovat vesipohjaisia ja ainakaan Vertti ei liiemmälti irvistele maullekaan. Valtsulle ei aikanaan passanut Jekovit eikä Devitol ollenkaan vaan sai aivan mielettömiä vatsanväänteitä, joten en niitä kokeillut nyt ollenkaan vaan ostin suoraan noita Deetippoja.

 
RouvaPannunen:
Tuo Manduca on kyllä mielestäni hintansa väärti. Kävin melko pitkällä lenkilläkin koiran kanssa Väinö repussa, eikä hartiat väsy yhtään, siinä kun paino on etupäässä lonkkien päällä. Ostin ensin tuon ergon, mutta kun se ei käynyt ilman tuota vauvalisäosaa, ja se lisäosa näytti sellaiselta viritelmältä, että myin sen pois ja hommasin tuon manducan tilalle, siinä tuo vauvatasku on älyttömän yksinkertainen käytettävä. Suosittelen =)

Zeena;
sitten nuo helmet eivät taida miulla auttaa, en huomannut mitään eroa maidontuloon, harmi,-( Kysyn vielä neuvolassa torstaina, kun on kai olemassa jotain maidontuloa lisäävää lääkettäkin, että mitä se on ja kannattaisiko kokeilla. Onko jolla kulla kokemusta/tietoa moisesta?

Mutta nyt kauppaan, ukko saa jäädä hetkeksi vauvapaimeneksi :LOL:
 
ootteko muuten itse maistaneet noita jekovit-tippoja. Aivan karseen makuisia, ei ole ihme jos menee suu mutruun. Ja meidän tytsy ainakin alkaa kovasti kuolata tippojen antamisesta, joten en kyllä tiedä meneekö yhtään mahaan asti.

sanmar kiitos juhlavaatevinkeistä. Voisko joku vielä käydä ostamassa mulle, kun ei jaksais lähteä kaupungille pyörimään. |O
 
juuri oli pakko maistaa samantien ja HYI HITTO miten karmean makuisia. Miten ne on saanukin niistä noin kamalia. Mä annan noi tipat Disflatyl-tippojen kanssa samassa lusikassa, niin maku peittyy...ehkä.. Mutta eihän noita voi paljaaltaan antaa kenellekään, en itsekään suostuisi syömään.
Harmi muuten etten ostanut niitä Dee-tippoja, kun täällä niin monet sanoo että ne olis siedetympiä. Maistakaas ne keillä on onko ne Dee-tipat kamalan makuisia?
 
juuri meillä kanssa kuolataan noitten tippojen jälkeen kamalasti,

ja nyt kun nostin annostuksen siihen 5 niin tuntuu et massu alkaa vaivata.. enkä kyllä taida mennä noita maisteleen, uskotaan teitä et maistuu pahalta... :LOL:

Essi- ja Hörhö 1 kk 9 pvä
 
MB: mä maistoin dee-tippoja eikä ne nyt niin pahoja ollu. Jonkun verran makeita. Kyllä ne alas saa ja ainakin meillä esikoinen ihan tykkäs ottaa niitä. Niitä vaan kaikki ostamaan!

Känkkis: no tuo käyntimäärä ei ainakaan oo paha, kyllähän tuohon venyy. Kun ei tarvi kerran kuussa jossain hypätä.
Meillä tosiaan esikoisen kontrollit melkein viikottain ja siihen päälle nyt pojan neuvolat yms. niin alkaa tuntumaan. Kun kahden kanssa se lähteminen on aina semmosta mitä on ja se vaiva kun pitää bussilla tai jollain raahautua. Ja aina yleensä on jommankumman ruoka-aika tai uniaika ja kaikki menee ihan....... |O
 
Mä maistoin kanssa Deetippoja ja olivat makeita mut jotenkin myös vähän kirpeitä... ei pahoja. ja kyl nekin tuntuu erittävän kuolaa, siis itellä. Meillä on tipat mennyt hyvin alas kyllä. ja siin mitta pipetissä on merkki ettei aina tarvii laskea tippoja (20 kuitenkin)

onko muut saanut osallistumis kirjeen Meningokokki B rokotteen tutkimukseen??? uskaltaako tollaseen lähteä? siinä tulee käyntejä keskussairaalaan ja sinne on matkaa niin ei oikeen näillä bensanhinnoilla nappaa...


Veera ja Pihla
 
Dooris Tuo lääke taitaa olla Primperan, jota ennen on käytetty enemmänkin, mutta nykyisin käyttö vähäistä. Syödään kuurina, tosilla saattaa olla apua. Kysäise mikäli nlalääkäri kirjoittaa :wave: Manduca tänään tilattu, toivottavasti on hyvä täälläkin suunnalla :)
 
Ja mun piti vielä Doorikselle, että jatka nyt vaan helmien ottamista, jospa vaikutus sieltä näkyisi. Ja kokeile, että otat vaikka aamusta ja sitten yötä vasten uudelleen. Minä otin just viikonloppuna tupla-annoksen kun söin huonosti ja heti alkoi maito vähentyä. Päivässä alkoi sitten taas virrata entiseen malliin. Enpä usko tupla-annoksesta olevan mitään haittaa. Luonnonlääkettähän se kuitenkin on. s

Ja meillä poika tykkäisi katsella tv:tä. Aina kun näkee sen ja liikkuvan kuvan niin tapittaa sinnepäin. Ja oikein kääntämällä saa pään kääntää pois tv:stä. Pienestä pitäen tv:n orja, vanhempiinsa tullut :D
 
Dooris joo noissa homeopaattisissa kannattaa tehä niin et otat alkuun vaiks 3 kertaa päivässä ja heti lopetat kun alkaa tehoamaan. Niin ja jos ei viikossa (eli joka päivä 3 kertaa otettuna) auta niin sit pidä taukoa. Turha siis pettyä jos ei heti auta, voi ne silti vielä tehota ku tarpeeks otat. Niin ja annettiinko sulle kunnon ohjeet miten otat ne? Ei käden eikä metallilusikan kautta vaan vaikka muovilusikalla tai korkilla kielen alle liukenemaan. Vältä 15min ennen ja jälkeen syömistä ja juomista. Älä käytä minttua, tarkista hammastahnasi!! Se jotenki heikentää homeopaattisten tehoa. Tossa nyt joitan juttuja mitä pitää huomioida.

Meillä esikoinen oppi rakastamaan Jekovitteja hyvin pian niihin siirryttyämme (4kk iässä), meillä neuvolasta jaetaan devitolia joka ei sovi mahalle niin hyvin. Nyt toi meidän 2-vuotias pyytää itse joka päivä "väkevää" eli omat d-vitamiininsa ja samalla aina annan vauvallekin samaa jekovittia - näyttää kans sopivan, ei itke masuaan... Ja vauvat nyt irvistää mun mielestä jo siitä että niille tunkee lusikan suuhun, ei ne osaa ajatella että tipat on pahan makuisia.. Siis sen enempää ku mikään muukaan joka ei ole tissimaitoa/korviketta.

Veera, meilläpäin ainaki noita rokotetutkimuskutsuja tupsahtelee postiluukusta vähän väliä ku on lähellä TAYS ja paljon tutkitaan kaikkee.. Mutta en ole lähtenyt ikinä mukaan, koska en missään nimessä halua että mun pieneen vauvaani pistetään mitään ylimääräistä saati sitte että vasta tutkimusvaiheessa olevaa rokotetta... Mulle jo normaali rokotusohjelma on vähä siinä ja siinä.. Kuitenki ollaan kaikki otettu mitä kuuluu normaaliin ohjelmaan, tosin ajattelin myöhäistää tän vauvan kohdalla mpr-rokotteen antamista jotta keho ehtisi varttua hieman enemmän ennen pistämistä.
 
Meidänkin neiti katselee tv:tä :) Ja itse oon sen päälle laittanu tarkoituksella, että viihtyis paremmin sitterissä katsellen töllöä... ;) ostettiin viime viikolla uus tölsykin, jota nyt kelpaa tytönkin katsella turvallisesti, kun vihdoinkin päästiin eroon kamalasta vilkkuvasta kuvaputkikammotuksesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
tosin ajattelin myöhäistää tän vauvan kohdalla mpr-rokotteen antamista jotta keho ehtisi varttua hieman enemmän ennen pistämistä.
Anu tuliko esikoisellesi jotain sivuvaikutuksia rokotteesta vai miksi nyt ajattelit odottaa? Et ilmeisesti ota myöskään sitä rotavirusrokotetta, vaikka se tulee ensi vuonna rokotusohjelmaan (eikös joku niin täällä maininnut..)?
 
MB, ei tullut mitää sivuoireita - mutta annan aina ennen rokotuksia homeopaattista thuja-nimistä ainetta, tämän pitäisi pienentää sivuvaikutuksia... Toi mpr on vaan semmonen ettei sitä olis mitenkään pakko antaa niin pienenä (antaa pienen kehon kasvaa ja kehittyä ensin hieman enemmän), eikä mitää haittaa ole vaikka sen antais tyyliin 6-12kk myöhemmin. Neuvolassakin tää on kuulemma yleisesti hyväksytty käytäntö, harmi vaan että kuulin siitä vasta kun esikoinen oli jo rokotuksensa saanut. (tai itseasiassa luin siitä aamulehdestä ) Ja juu ei oteta rotaa, minä siitä taisin mainita että tulee rokotusohjelmaan yms..
 
Mäkin muuten pyysin, että antaisivat neuvolassa tuon MPR:n vasta 2-vuotisneuvolassa, sopi ihan hyvin. Ei tullut sitten mitään oireita.

Uhhuh, tänään meni monta tuntia kylpyhuoneessa, missä merkillisten viritelmien avulla yritin höyryttää tuota pienempää. Räkä tuntuisi juoksevammalta nyt =) , tai sitten sitä vain tulee enemmän :headwall: Aamulla mittaan kuumeen ja analysoin yön rohinat - voi kun nyt toivoisin, että siltä kuurilta kuitenkin vältyttäisiin mutta jos tulee isompaa niin eikun troppi kehiin sitten. Ja taas tuolla ähistellään, just kun luulin nukahtaneen... No jatkellaan.
 
jes, mä huusin meille matkatuplat! saa hakea maanantaina (tai mies saa hakea ne ku on turussa työmatkalla, ne oli loimaalla.. ei viitti erikseen niitten takia ajella hakemaan)! :D
nyt mä sit uskallan noitten kahden kanssa liikkua sit keskustaankin paremmin, ei tarvi pelätä et 2v. juoksee karkuun ku yritän jotain shoppailla tms. muuhun me ei tuplia sit tarvitakkaan, siksi ostin halvat vanhat.
 
Huomenta täältäkin;-)

Anu;
Kiitos vinkeistä, mie oon lappanut vain kädellä ja tuosta juomisestakaan ei ollut puhetta, en tainnut huomata kysyä, eikä myyjä huomannut sanoa, eli koitetaan vielä uudelleen;-)) Ja onnea matkarattaista, kyllä tuo huutonet on sitten loistava tavaratalo =)

Täytyy lähteä kanssa vähän kauppakierrokselle eli apteekkiin hakemaan tuo rotarokote, huomenna kun on neuvola ja jotain vaatettakin kai täytyy ostaa, vaikkei kyllä huvita, kun tämä ruho on mikä on, muttei oikein alastikaan viitsi siltikään (tai ainakaan siitä syystä :LOL: ) kulkea;-)

Ihanaa päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö
 
d-vitamiineista: Mä tuon joka ilta valmiiksi lusikan yöpöydälle ja annan ne vitamiinit siitä aamulla ensimmäisen syötön yhteydessä ja vien lusikan pois. Siitä muistan päivällä et ne on annettu. Se toimii mulle. Meillä on käytössä tuo Jekovit, jonka hajukin saa jo mut voimaan pahoin, mut neidille ne kelpaa eikä vattakaan vaivaa.

Tänään pitäs lähtee hoitamaan vähän noita muuttoasioita. Ja ajattelin jopa uskaltautua töihin työkavereita moikkaamaan. En oo niitä sen jälkeen nähny kun työt lopetin. Kiva päästä taas käymään siellä. Ajattelin vähän mainita et tuun takas ens vuoden toukokuussa. En varmaan sen pitempään osaa olla kotona ja nyt on tämä lainakin jota pitää lyhentää joka kuukausi..

Rotavirusrokote
otetaan kun neuvolasta saadaan se ilmaiseksi, muuten olis jääny ottamatta.

Kovasti jo odotan et pääsis muuttamaan sinne uuteen kotiin, viikonloppuna saadaan avaimet mut taitaa mennä pari viikkoa ennen ku sinne asumaan päästään.

sh07 ja Sini
 
Nyt olisi ristiäiset vietetty ja palattu takaisin kotiin Rovaniemelle.. Olipa todella mukavaa jälleen nähdä kaikki Kokkolassa ja nyt on sitten kaikki mummut, vaarit ja isomummut jne.. nähnyt pikkuisen.. Nimeksi tuli Iida Sofia ja sen SAA laittaa listalle..

Onnittelut kaikille nimen saanneille.. Oli kyllä nättejä nimiä tullut..

Onnittelut myös Sh07:lle uuden kodin ostosta ja oliko niin että joku muukin oli oman kodin ostanut ? Känkkäränkälle suuret onnittelut "kutsusta" maistraattiin..

Me ei olla vielä aloitettu D-vitamiinin antoa.. Tässä tietysti kohta pitäisi sitä alkaa antamaan.. Jotenkin vaan pelottaa jos nuo mahakivut siitä sitten yltyy.. Nyt ollaan kumminkin oltu niitten kanssa voiton puolella ja hyvän aikaa.. Hiukan tietty tuossa on ristiäisissä syödyt herkut temppuillu Iidan mahassa, mutta nyt on sitten niiden aika ohi..

Oon nyt huolestunut kun Iida on alkanut puklailemaan välillä tosi limaista puklua.. On sitä tullut jo aikaisemminkin, mutta nyt on ihan joka päivä ainakin kerran.. Puklu on aivan sellaista limaista ja venyvää.. Onko muilla samanlaista ? Mistähän mahtaisi johtua ?

Kalenterille :hug: Meillä myös Iidalla ollut oikeastaan koko elämänsä ajan nenä välillä enemmän ja välillä vähemmän "tukossa".. Oon ajatellut siitä kysellä seuraavalla neuvola käynnillä..

Ei olla vielä ihan loppuun asti päätetty että otetaanko Rotavirusrokotetta.. 23 päivä on neuvolaan aika ja siihen mennessä pitää kuuleman päättää...

Eilen sitten mies meni ja osti uuden auton.. Tai noh, vielä pitäisi lainaa saada pankista jotta sen voisi ostaa, mutta kaupat on sovittu.. Niin ja ei nyt auto ihan uus ole, Volvo V70 2001 vuoden mallia, mutta todella vähän ajettu, isompi moottori, ilmastointi, ajonopeuden säädin, automaatti vaihteisto.. Siinähän tosiaan onkin sitten vaan opettelemista, että ajaminen alkaa sujumaan kun en ole ennen automaatilla ajanut.. :D

Eipästä tällä kertaa nyt heti muuta..

Sofku ja Iida noin 6 vkoa
 
Mä kävin kans maistelemassa d-tippoja... Deetipat maistui tosiaan vähän makealle ja suht miedolle - ei kovin paha. Jekovitit oli aika kamalia ja maku ei meinannut lähteä millään. Ei ihme ettei esikoinenkaan niistä niin tykännyt :LOL: meillä kllä vaihdettiin tipat Minisun -tabletteihin heti ku pysty (en enää muista minkä ikänen oli).

Takaisin kangasostoksille kangastukkuun... Vaippakankaita ihastelemassa TAAS! Just sain vamiiksi parit vaipat velourpinnalla ja coolmaxilla. Tuli aika kivoja ja tosi ohkaisia... :p
 
Että jos vaan vielä joukkoon ehtii niin ilmoittaudun näin tooooosi myöhässä.. Odotuspuolella silloin tällöin ketjua lueskelin mutten ikuna saanut aikaseksi liittyä mukaan :whistle:

Eli Minerva81, tyttö, syntyi 3.4 (39+4) klo 9.16 painoa 3304kg pituutta 50cm, syntyi Hyvinkäällä ja nimeksi tuli parisen viikkoa sitten Emma Miranda (saa laittaa etusivulle).. Toinen lapsi, esikoinen on poika 4v.

Yritän nyt saada luettua tätä ketjua niin pääsen mukaan keitä ja mitä aiheita täällä..

Ja myöhästyneet onnittelut kaikkille ketjussa oleville :hug:
 

Yhteistyössä