**HUHTIHIPUT 2008 toukokuu***

No heippa taasen täältäkin;-)

Rytmeistä ollut puhetta. Meilläkään ei oikein mitään rytmiä ole, nukkumaan koitan pojan laittaa siinä 20-21, väliin aika huonolla menestyksellä tosin, kun ukkeli ei omaan sänkyyn meinaa jäädä, ei sitten millään, viereen kyllä nukahtaa helpostikin. Väliin annan sitten nukkuakin kainalossa, kun kyllästyn herraa siirtelemaan kehtoon-syliin-kehtoon-syliin... Vielä kun tuo maha ronaa väliin oikein urakallakin, on väliin vähän vaikeaa tämä elämä olevinaan... Hain kanssa noita disflatyl-tippoja, reloja ollaan käytetty jo hetken aikaa, ja noista cuplatoneistakaan ei meillä tainnut olla mitään hyötyä; Toivottavasti nuo tehoaisivat paremmin... Toisen poloisen kärvistelyä karmea katsella, asialle kun ei oikein mitään helpottavaa osaa tehdä :(

Me käydään päivällä yksi pidempi, vähintään tunnin vaunuttelulenkki siten , että koirakin on mukana. siitä yleensä jää hetkeksi päikkäreille pihalle. Muuten nukkuu päivisin vähän huonosti, aina kun nukahtaa, tuntuu kuin väkisin repisi hetken päästä aina silmät auki. Nyt ukkeli onneksi jo seurusteleekin, hymyilee ja "juttelee" ;)

Tänään oli neuvola, pituutta tullut kuukauden aikana jo 5,5cm eli nyt on jo 57,5cm;-) Ei enää ihan minimies kuitenkaan =)

Kylvetyksestä:
Meillä kylvetetään vielä kodinhoitohuoneen isossa pyykinliotusaltaassa. Sitä herra rakastaa yli kaiken, hymyä ja muminaa riittää kyllä oikein urakalla :whistle: Suihkussa mekään ei vielä olla käyty, täytyy koittaa sitäkin, eli kiitos vinkeistä ;)

Mutta nyt alkaa kutsu kuulumaan, eli ihanaa päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö, tänään tasan 1kk
 
Dooris mä latasin noi aijaan kautta tässä linkki
http://www.aijaa.com/

Siihen vaan lataat koneelta kuvan ja sen jälkeen kopioit annetun linkin tänne. Tosi helppoo kun oppi. Tai olisin mä varmaan aikaisemminkin jo osannut, mut mies on ollut vähän tota palvelua vastaan (kun ei kuulemma tiedä siitä mitään) ja nyt vähän niinkuin salaa laitoin noi kuvat sinne =) Ei sillä siis mitään sitä vastaan ole et kuvia tänne laitan. Sen mielestä ne vaan pitäis laittaa ton meidän oman serverin kautta, mut sitä mä en osaa.
 
mun oli kans pakko kokeilla tuota kuva juttua, kun niin nättejä kuvia oli Joanna tänne laittanut.. Onnistuhan tuo..



Tuossa vielä toinen kuva..

Onkin tänään ollut touhu rikas päivä.. Käytiin kävelten kaupassakin.. Mutta nyt iltateen pariin.. Miehenkin pitäisi kohta tulla kotiin töistä..

Hyviä Öitä kaikille mammoille ja muksuille..

Sofku ja Tytsi 2 vko 5 pv
 
moikka...

tyttö lähti tuleen iteksiään ilmottelemalla jo 8.5 kipeimmillä suppareilla aina välillä... lähtö tuli 9.5 kun supparit alkoi säännöllistyä 4.30 aikoihin. kotoa lähettiin viemään esikkoa mummolaan 7 jälkeen, matkalla kotkaan tuli lapsivettä runsaasti klo. 7.30. sairaalassa oltiin ennen 8. lapsivesi täysin myrkyn vihreetä. 5cm olin jo auki. ajattelin,et täs ei kauaa mene.... siirryttiin saliin.jouduin oleen aikas makaavassa asennossa sillä vauva ei ollu laskeutunut. ilokaasua otin harvakseltaan... kohdun suulla ei suppailuista huolimatta tapahtunut juuri mittän. klo. 13. laitettiin tipalla vauhtia suppareihin + epiduraali. klo. 15 olin vain 7-8cm auki, tästä alkoikin helvetti....vauva ei lasketunut joten kun ei painanut kohdunsuulle..ei siellä tapahtunut tipasta huolimatta mitään. silti minua alkoi aina vaan enemmin ponnistuttaa. enkä siis saanut niin tehdä. piti tehdä "läähätys" hengitystä aina kun tuli ponnistuksen tarve. ja sitä tuli n. 5 min välein... tippaa laitettiin pienemmälle...lääkäri tuli jossain vaiheessa tekemään tutkimuksen..vauvalla väärä tarjonta päässä..oli tulossa otsa/naama edellä...vielä päätettiin odotella josko kääntää pään oikein, mutta väläytteli jo sectiota.... klo. 17 lääkäri tutki uudestaan ei muutosta ja vauva oli jpa noussut ylöspäin.teki sectio päätöksen..mulla siis tänä aikana kokoajan tiheästi ponnistamisen ja paineen tunne alapäässä ja sitä piti estää oikealla hengitystyylillä..aloin olla iha loppu... siinä minut valmiseltiin pikapikaa leikkaukseen .pissakatetrit verikokeet yms.. leikkuriin pääsyä jouduttiin odottaan ikuisuudelta tuntuva aika.. sinne päästyä oli vielä spinaalin laitto joka tuntui kestävän( toki piti aina lopettaa,kun mulle tuli se läähätys supistus) vihdoin puudutus vaikutti ja nopeasti oli tyttö maailmassa klo. 17.48, hengitystiet imettiin..ei ollu vetäny vihreetä vettä henkeen.sain pikaisesti nähdä tytön,isi lähti tytön ja kätilön kanssa takas alas synnytyssaliin puunaan tytön kanssa ja mä jäin kurottavaksi umpeen ja odotteleen puudutuksen loppumista... tuli aikamoiset väristykset ja pahoinvointi ja ihan hirveetä on muuten yrittää oksentaa kun on puuduksissa rinnoista alaspäin... joskus seittemältä pääsin tytön ja isin luo synnäriin ...kasilta lähin tytön kanssa synnyttäneiden osastolle.mä nukkumaan ja tyttö hoitajien luokse.

seuraava päivä eka ylösnousu suihkuun ja sieltä pois oli jotain ihan järkyttävän kivuliasta,lääkkeistä huolimatta. olin ihan rikki ja itkuinen..koin jotenkin epäonnistuneeni...
kipulääkkeitä sain säänöllisesti ja tytön luokseni.. imetyksen aloittelua..pikkuhiljaa liikkelle lähdön myötä olo helpottui. sain myös eilen puhuttua läpi kätilön kanssa synnytystä ja ymmärsin viimein ettei ollut minun vika ettei tyttö päässyt syntymään alakautta...olin meinaan eilen llan ihan itkunen taas...

tänään päästiin kotia, maito on noussu tsi hyvin ja tyttö on tosi napakka imemään. mielikin parempi. kipu pysyy lääkkeilläaisoissa,kohtu supistunut hyvin. hakaset saa perjataina pois, antibiootti menee,kun on vähän eritystä haavasta. ja crp oli koholla vielä eilen,tänään jo lasemaan päin. nyt yrittään nukkumaan pian ulee tankkauspyyntö. onnea muillekin vauvoista.en kerenny lukea juuttuja...paremmalla ajalla yeitän..nyt aika väsy olen.. anteeksi tuli ptkät kirjotukset.

äippä ja ihana tummatukkainen kaunotar.
 
Hyvää yötä B)

Yritin taas silmät ristissä päivittää etusivua, huudelkaa jos jotain jäänyt pois.
Huvikummun vääpeli saihan nimen lisätä? Ja tuosta mainitsemastasi peitto vauvan alle systeemistä, ollaan kokeiltu sitäkin, toimii vaihtelevasti, mutta varsinaista apua siitä ei ole vielä ollut. Kaikkea ollaan kokeiltu, kait... :whistle: neuvolassa neuvottiin sellainen konsti, että laitettaisiin vauva aina kylkiasennossa sänkyyn ja siitä kyljeltä sitten käännettäisi siihen asentoon missä haluaa nukuttaa, että selälleen laitto voi säikäyttää vauvan hereille... :whistle: juu...toimii myöskin hyvin vaihtelevasti. Jos poika ottaa herätäkseen niin hän siten herää, tein minä mitä tahansa.

Meillä muuten valvottiin tänään 13h putkeen, joten olen taas ihan naatti. Onko muilla näitä valvonta sessioita???

Vuotisko se kyseli päänsekavuudesta, tai jostain....siis aivojen vajaatoiminnasta :LOL: no täältä löytyy kyllä. Tänäänkin kilahdin miehelle, niin mies alkoi nauraa kun suusta tuli pelkkiä laatikoita ja sössössöötä :LOL: :LOL:

Nyt menen nukkumaan....jospa sais hetken nukkua, kun pieni mieskin päätti lopettaa unta vastaan taistelun ja kävi vihdoin nukkumaan.
 
heippa "pitkästä" aikaa.

kotona ollut hektistä tuon tytön kanssa. alkanut kitisemään ja valvottanut jonkun verran.
juuri 10 min sitten tein sen ekaa kertaa :'( annoin 50ml korviketta pullosta :ashamed: ja toinen veti sitä kuin viimeistä päivää!!
mä täällä vaan itken sen takia- ihan kuin pikkulapsi jolta tikkari viety pois :'(

yöllä maitoa tulee loristen ja tyttö nukahtaa tyytyväisenä. sitten klo 10 se tuntuu vaan loppuvan ja jatkuu iltaan saakka kunnes yö taas tulee. ihan sairasta!
mä olen täysi luuseri tän koko hel.vetin imetyksen kanssa..
:'( :'( eipä taida tästä itkusta loppua tulla.
en ymmärrä miten tää koko juttu voi olla näin vaikeaa. en jaksa selittämistä kavereille/ystäville/suvulle miksi annan pulloa :ashamed: ehkä parempi linnoittautua kotiin seuraavaksi vuodeksi vaan ja laittaa peitto pään päälle ja ja ja.. :'(

joo, väsyttää!!!!
huomenna paino kontrolli neuvolassa. sitä taisi vuotis kysellä.
en tiedä mitä siltäkin käynniltä odotan. ei oikeastaan kiinnosta edes mennä sinne kuuntelemaan saarnaa painosta.

huh mikä päivä.
no, jotain hyvää sentään.
veli sai esikois tytön tänä aamuna avovaimonsa kanssa.
su olisi ollut laskettu ja tyttö oli vaan 2,5kg ja 46 pitkä eli pieni :heart:
´
t. pulttis joka itsesäälissä rypee :ashamed:
 
Pulttis hei :hug: mä en usko että imetys kenelläkään AINA mitenkään helppoa on! meilläkin vasta NYT alkaa maitoa tulla sen verran että ei tartte korviketta. ja kun sulla on kaksi muutakin pientä siinä hoidettavana niin ei ihme jos unet jää vähiin. oma jaksaminen on kuitenkin aina tärkeintä! mäkin alkuun porasin pullon antamista, ja kun vauva vielä pullosta söikin hyvin pirhan vieköön. mutta nyt aattelin että hei, jos vauva syö hyvin pullosta niin sehän tarkoittaa että mä voin välillä karata vaikkapa ihan yksin kaupungille! tai isä voi antaa yöllä yhden syöttökerran pullosta ja itse saa nukkua (tosin meillä se ei taida toimia, mies kun on sellainen nukkuja että). eli älä huoli! tyttö kuitenkin syö rinnasta ihan hyvin? kyllähän vauvat tässä iässä "lussuttaa" pitkät tovit "tyhjää" tissiä (ja silti sieltä tulee maitoa hiljakseen). silleen vauvat myös nostattaa maitoa :)

meillä oli jätkä tänään ekaa kertaa päikyillä partsilla rattaissa. ja pojalla on ikää 5 viikkoa :ashamed: tosin ei tuo viihtynyt kuin puolisen tuntia, mutta eiköhän se tästä.
 
Tervehdys pitkästä aikaa. En ole juuri ehtinyt kirjoittelemaan, vaikka lukemassa olenkin välillä pyörähtänyt. Meillä on Vertillä melkoiset vatsanväänteet ja nyt on todettu Disflatylkin hyödyttömäksi. Parhaiten toimii hierota ja jalkojen pyörittäminen, mutta kello 4.00 aamuyöllä ei paljon naurata, kun pitää nousta jumppaamaan :kieh: No elättelen toiveita, ettei kestä paljoa yli tuon 3kk. Ainakin esikoisella silloin helpotti... Vyöhyketerapiaa ajattelin tuossa soitella vielä tänään, jos vaikka auttais.

Oletteko muuten hommanneet pikkuisillenne tuota rotavirus -rokotetta? Meillä esikoinen pääsi testiryhmään silloin neljä vuotta sitten ja oli kyllä tosi tehokasta tavaraa. Poika ei sairastanut minkäänlaisia mahatauteja ennen viime kevättä (vaikkakaan rokotteen ei pitäisi vaikuttaa muihin kun rotavirukseen). Aioin ostaa Vertillekin rokotteen, mutta kävikin tuuri ja neuvolassa oli muutamia mainoseriä rokotetta ja saadaankin se nyt ilmaiseksi!

Ai juu silloin kauan sitten pähkäilin sen rintapumpun kanssa niin liityn nyt kyllä tuota Aventia ylistävien joukkoon...Aivan mielettömän helppo käyttää ja olen saanut lähes litran verran maitoa nyt pakkaseenkin. Voipi sitten lähteä joskus jonnekin.

Pulttikselle iso :hug: - tiedän mitä on tuskailla imetyksen kanssa, kun ei maito riitä tai homma onnistu. Meillä esikoisella oli liian tiukka kielijänne ja ei sen takia saanut kunnon imuotetta. Ihmeteltiin mistä johtuu ettei imetys suju ja koko ajan piti antaa lisämaitoa. Selvyyden saimme vasta vuosi sitten kun itse huomasimme, että jänne on liian tiukalla. Oulaisissa tarkistivatkin jo heti kotiin lähtiessä ja tällä kertaa on sujunut ihan ongelmitta. Mutta reipas ja onnellinen pieni mies kasvoi Valtteristakin vaikka Nannilla onkin kasvatettu =) Mutta ymmärrän kyllä sen tunteen kun ei pysty toiveistaan huolimatta ruokkimaan riittävästi pikkuistaan. Noi Vuotiksen kommentit oli kyllä osuvia ja yhdyn niihin

Heili meille ei ole vielä tullut korttia ja Vertti on nyt yli 6viikkoa... :( :hug:

 
Muisti- ja puhekatkoksista on ollut puhetta. Eikös sitä kutsuta ihan nimelläkin, imetysdementia. Itse olen vedonnut aivottomuuttani täysin siihen B)

Pulttibois, imetys on vaikeaa, sen varmasti moni voi allekirjoittaa. Itsellä stressi maidon riittävyydestä oli alusta alkaen kova, kun pojalle piti saada paljon apetta, jotta keltaisuus häviäisi. Kun sain kuulla neuvolatätin käydessä kotona pojan ollessa viisiviikoinen, että paino on noussut kolmessa viikossa yli kilon, stressi laukesi. Onko vauvasi paino noussut normaalisti?

Seuraava mahdollisuus painon punnitsemiin on vasta kesäkuussa, jolloin poika on jo reippaasti yli 2 kk:tta. Jos siellä saan kuulla, että paino ei olekaan noussut kuin pitäisi, niin stressi palaa, tiedän sen. Olen kuitenkin antanut pojalle nyt pelkkää rintaa, koska korvikkeet pahentavat jo ennestään vaikeita vatsavaivoja. Yritän siis luottaa, että maito riittää, vaikka tosiaan päivisin tuntuu, että tissit on aivan tyhjänä. Poika ei ole kuitenkaan normaalia itkuisempi, joten imetän sitten vaikka tunnin välein, jos sillä on nälkä. Kaipa sitä maito siis tulee. Tsemppiä sinullekin, Pulttibois =)
 
Moi taas!
Harvoin sitä kerkeää tänne tulla kirjoittelemaan nykyään. Pojan päiväunet on typistyneet ihan omituisiksi pikku pätkiksi ja niiden välissä pitäisi sitten hoitaa kaikki hommat ja joskus jopa itse hieman levätä. Olisipa tämä nyt vain joku vaihe, kaipailen kovasti pojalle monen tunnin päiväunia, silloin äitikin saa hieman levätä ja kaikilla on sitten mukavampaa.
:flower:

Rytmeistä täällä on ollut puhetta. Päivisin tosiaan menee pätkittäin, öisin hieman pidempiä pätkiä, onneksi. Itse asiassa viime yönä poika teki enkat, nukkui klo 21-03...Uskomatonta. Minä heräsin ensin, kun tissit oli niin pinkeät!! :eek:

Pulttis yritä olla stressaamatta imetyksestä! Saathan öisin imetettyä, se on mahtavaa! Etkä sä ole selitysvelvollinen kenellekään siitä, miten lastasi ruokit, ihan samahan se on ruokitko rinnasta vai pullosta. Vai molemmista! Tsemppiä!!! :hug:

Muistikatkoksista, kiva tietää, että tällekin on nimi, siis se imetysdementia! Kuvaa aika hyvin tätä olotilaa. Tosiaan sanat menevät sekaisin, puhun ihan siansaksaa usein. Joskus lopetan lauseen ja sanon miehelleni, että en jaksa puhua! :LOL:

Ihania vauvakuvia teillä! :heart:

Marika ja poika 5 vk 2 pv
 
kiitos teille :flower:

tiedän että stressi ei ainakaan paranna maidon tuloa.
siksi kai yöllä maitoa tuleekin kun saan levättyä ja nollattua koko päivän.
meillä tyttö myös keltainen, edelleen vaikka jo tänään tasan 4 viikkoa vanha.
tuntuu ettei aina jaksa edes syödä kunnolla, sitten on kiukkuinen ja roikuu uudestaan tissillä ja näin menee koko päivä- paitsi yö.

mavi paino ei ole noussut ihan neuvolantädin mukaan tarpeeksi, siksi huomenna välikäynti. sitä odotten..
 
mulle ainakin sanottiin silloin esikoisen imetyksen aluksi takkuillessa että justiinsa nuo yöimetykset on tärkeitä - aamuyön tunteina maito jostain syystä nousee parhaiten ja meillä molemmat lapset on olleet sellaisia että puoliunissaan syövätkin eniten. varsinkin esikoinen tankkasi yöllä unissaan (ja äiti nukkui samalla) tosi hyvin, koska päivällä pää kääntyili imetystilanteessa kaiken muun mielenkiintoisen perään.
Pulttis ootko kokeillut sitä pesimistä? tai vauvan kantamista liinassa sisällä niin että ootte ihot vastakkain (eli sä ilman paitaa, vauva vaippasillaan)? pumppaamista jos kerkeät ja jaksat? ja kyllä se kaljakin, kotikalja tai ihan ehta, voi toimia jos imetystee ei auta tai pelitä. plus kun teillä on se neuvola niin kysäise saisitko sen metopram-lääkekuurin tai vastaavan, joka nostattaa maitoa.
ja tottakai imetyksestä varmasti kaikki stressaa jossain vaiheessa. mutta muistakaa että se ei ole mikään äitiyden mitta! :)
 
Hei taas pitkästä aikaa! :)

Meidätkin saisi lisätä listaan eli poika 27.4.08, klo 02.56, 4330g, 54cm, py36cm ja rv 41+4

En oo hetkeen ehtiny linjoille, jostain syystä on ollut pientä kiirettä ilmassa... ;) Arki kolmen lapsen kanssa on lähteny tosi kivasti liikkeelle, tytöt on aivan ihastuneita veljeen ja veli on niin ihanan rauhallinen vauva et ei tosikaan. Syö hyvin ja nukkuukin ihan mukavasti. Paitsi et tietysti just nyt alkaa heräillä ulkona et jää aika lyhkäseksi juttu. No ehdin ainakin ilmoittautumaan mukaan taas! :D

RouvaP ja PieniMies 2vko3pvä
 
Pitäsköhän munki tänne jotain rustata kun kerrankin väsymykseltäni jaksan.. Meillä riittää hyvin rintamaito, sitä tulee yli vauvan tarpeidenki. Vauva nukkuu ja syö ja välillä vaan vähän seurustelee. Yöt tahtoo olla aikaa jolloin haluaa seurustella mutta nukkuu kohtalaisesti. Viikossa oli saanut jo syntymäpainonsa kiinni. Huomenna tulee äitiysneuvolan täti viimeistä kertaa, ja katsotaan mikä paino nyt on. Haikein mielin odotan huomista kun nään tän ihanan neuvolan tädin viimeistä kertaa.

Itsellä alkaa alapää parantua repeämistä ja istumistakin voi jo harjoittaa. Ulkona ei kuitenkaan kauaa voi olla kun särky taas alkaa. Väsyttää koko ajan. Mut ehkä tää tästä.

Vauvalla napatynkä irtos viikon ikäisenä. Kauhukseni huomasin että tällä oli kainalot päässy hautumaan ja sitäkö äiti on nyt itkeny vaikka kainalot on jo lähes parantuneet. Kyllä tunsin itseni huonoksi äidiksi ja ajattelin etten osaa tätä vauvaa hoitaa ollenkaan.. Kyllä nää hormonit tekee tepposiaan ja itku on välillä tosi herkässä..

Pitäsköhän lähtee syömään ja taas vähän makuulle. Toisin ku monella muulla täällä, mun ruokahalu on ja pysyy pois.. Mikään ei maistu, pakotan itseni kuitenki syömään jotain...

sh07 ja pieni ihmisen alku 1vko4pv
 
Haettiin tänään kastekynttilä ja todistukset valmiiksi jos vaikka ensi viikolla ei kerkeä. Ristiäiset ovat vasta viimeinen päivä, mutta ollaan se viikko kotipuolessa järjestelemässä ristiäisiä.

Meillä poika ei syö unissaan, pitää saada hereille ensin ennen kuin suostuu syömään. Siinä olikin pientä haastetta yösyötöille kun piti tiheämpään herätellä. Viime yönä nukkui taas sen 6 tuntia ja sitten vasta heräili (onneksi helposti) syömään. Sen jälkeen nukuttiinkin vielä melkein 3 tuntia.

Tänään sitten laitoin aamupäivällä parvekkeelle vaunuissa nukkumaan, taisin pukea vähän liikaa kun mittari näytti aika vähän. Esikoinen oli miehen mukana kuntosalilla. Omaa aikaa ei kyllä jäänyt kun poika valvoskeli melkein siihen asti kun toiset palaili salilta ja sinäkin aikana tein kotihommia. Nyt on omaaa aikaa, kun poika nukkuu ja isukki on esikoisen kanssa pihalla.

 
kelakortti ei ole täälläkään saapunut vaikka tyttö tänään 4 viikkoa.
en tosin muista pojista milloin tuli.. :whistle:

sh07 :hug: olet varmasti hyvä äiti vaikka et kaikkea huomaakaan.
kaulanalue on kanssa sellainen mihin helposti jää ylimääräinen maito ja puklu kiinni.
tekevälle sattuu, eikö niin?
ei meistä kukaan ole syntynyt täydellisen osaavaksi äidiksi, aina joku on se ensimmäinen "koekappale" jolla harjoitellaan äitiyden ihmeitä :D :heart:
hyvin on omat "virheet" mielessä vieläkin esikoisen ajoilta, sitä tunsi välillä olevansa niin hukassa. :whistle:
joten tsemppiä vaan. äläkä pode huonoa omaatuntoa- helpommin sanottu kuin tehty. sillä teen niin itsekin välillä B)
mutta kun jokainen yrittää parhaansa niin muuta ei voi. :heart: :heart:

rouva p kiva kuulla että 3 kanssa arki menee kivasti.
meillä välillä täällä aika hektistä 3 kanssa, varsinkin jos olen yksin.
tuntuu että pojat riistäytyy ihan käsistä ja sitten olen hermostunut ja vauva kanssa.
mutta näin yleisesti menee meillä myös ihan kivasti.. =)

olikos se vuotaraaputin joka yöimetyksestä kirjoitti, että ne ovat tärkeitä. saanko kysyä miksi?
en ole koskaan kuullutkaan moista? jokin syy siihen?
tosin mulla ainakin, kuten kirjoitinkin jo maitoa tulee yöllä tosi paljon. plus olen monesti vähän kuin "kuumeessa" eli olisiko hormoonien kanssa tekemistä vai kuinka?

nukuin tytön kanssa tunnin verran ja oma mielialakin hiukan koheni. tyttö heräsi ja söi ahkerasti tissiä, tuntui ettei se niin hyvin ole syönyt moneen päivään päivällä. olisikohan mun korvike annoksella ollut asiaa. en tiedä.
nukkunut tuo on ainakin paremmin ja jaksaa musta paremmin tissillä olla-ehkä se pullo juttu ei ollutkaan niin kamala.
kunhan vaan jäisi max.kerran päivässä juttuun.
:D
miten se vuotaraaputin sitä lisämaitoa antoikaan? kerran päivässä vai useammin?

mutta mä taidan mennä lukemaan hesarin ja juoda kupin kahvia :p
joten KAIKILLE TEILLE SUURENMOISILLE ÄIDEILLE ISO HALAUS JA JAKSAMISIA :hug: :flower:
OLETTE oman vauvanne paras äiti kaikkine virheineen ja hyvine puolineen :heart:

t. pulttis ja tyttö tasan 4 viikkoa- niin se aika vaan menee :ashamed:
 

Yhteistyössä