**HUHTIHIPUT 2008 toukokuu***

Heippa tällekin puolelle! Käsittämättömän sitkeästi tämä vauveli pysyttelee mahan sisäpuolella... huomenna pääsen sentään yliaikaiskontrolliin NKL:lle. En kyllä usko, että synnytystä vielä käynnistetään muutamaan päivään. Mutta mikäs tässä odotellessa... =)

Viljaliina 41+4
 
Moiks!

Jihuu! Huomenna mun äiti tulee meille aamujunalla ja on ainaki torstaihin saakka apuna! Se ei ole vielä nähnyt vauvaa ees silmät auki ku ne oli kyllä kahtena päivänä sairaalassa mun isäni kans kattomassa mut vauva nukkui molemmilla kerroilla... Ihana kyllä saada mumma tänne niin saa esikoinen taas 100-lasissa huomiota ja minä voin keskittyä vauvaan. Jotenki tuntuu et menee sillä meiningillä et imetän vauvan ja dumppaan jonnekki (vaunuihin/sänkyyn/sitteriin) niin että saan olla isomman kanssa. Illalla (ja toki viikonloppuisin) tietty isi apuna joten sillon vauvakin saa huomiota, viimeistään ku esikoinen menee nukkumaan... Mut silti. Tuntuu et aina jompi kumpi jää liian vähälle..

Äitienpäivänä meillä luultavasti anoppi ja appi kylässä joten tiedä siitä sit... Kahtena aiempana vuonna on tullu kakku ja kahvit sänkyyn itsetehdyn kortin kera, joten uskoisin (toivon) että samalla linjalla mennään. Muuten ihan perussunnuntai. (meillä syödään aina sunnuntaisin vähä hienommin koko porukalla)

Minkäs kuvan v.raaputin meinaat naputella itseesi? Mulla kans pari, seläs olevaa tribalia olis idea jatkaaki joskus jos jaksan..

Ja et miten ehtii koneelle - niinku ennenki, melki.. ainaki ku vauva nukkuu.. esikoinenhan on just 2-vuotta täyttänyt joten häntä ei paljoa haittaa jos äiti käy koneella välillä. (esikoinen istuu usein vieressä ja vaikka piirtää tms)

Anu
 
Illalla meni hermo jatkuvaan kitinään ja tyrkkäsin vihdoinkin tutin neidin suuhun ja ah autuus, mikä hiljaisuus! Ihana kapistus! Pitää vaan yrittää rajoittaa sen käyttöä iltaan tai muuten se on kohta aina tutti suussa...

Jaahas, näinköhän meillä mies muistaa, että me voidaan juhlia ekaa kertaa äitienpäivää.. pitänee muistuttaa.. no, eipä sitä nyt kummemmin tarvi juhlistaa, ehkä jotain hyvää vois syödä.

Muakin vaivaa toi sokerinhimo, tosin on vaivannu aina, oon hirvee syömään makeeta. Mutta en oo nyt uskaltanu oikein syödä mitään, kun luin jostain, että esim. suklaa voi lisätä vauvan ilmavaivoja ja muutenkin valkoisen sokerin syöminen. Toisaalta hemmetin hyvä, että pitää niitä varoa, niin pääsee ehkä näistä kiloista eroon. 5kg olis pudotettavaa vielä, eiköhän ne tässä imetyksen aikana katoa :)

MB + neiti ylihuomenna 3 viikkoa
 
Liinos, meillä oltiin tänään kitisemättä tänään 30min!! Ennätys :eek:
Ja iltaisin yleensä kitisee koko ajan..masu ilmeisesti vaivaa aika lailla. Tosin meillä myös valvoo aika pitkiä pätkiä unien välillä, että voi olla osaksi myös väsymyskitinää. Mut joo, ei oo helppoa. Onneks on toi tutti...
 
Harvinaisen tylsä hetki joten minä koneella! Mies lähti esikoisen kanssa kauppaan ja vauva nukkuu ja kotityötkin hoidettuna. Pitäis alkaa ristiäiskutsuja suunnitteleen, tai siis ettii joku runo siihen kanteen ja sit muokata jonku tekstinpätkä mis on aika ja paikka... Onko runoehdotuksia?

MB älä turhaa ota tutista paineita, miksei vauva saisi tuttia syödä enemmänkin? Se on sit eri ku kasvaa isommaksi ja lähtee liikkeelle, imemisen tarve on sillon pienempi ja alkaa reenata puhetta joten sillon onki syytä rajoittaa.. Mutta sanotaan nyt vaikka alle 6kk ikäisellä en nää syytä miksi rajoittaa tutin syöntiä jos siitä on iloa ja apua koko perheelle! Nykyäänhän sitä jopa suositellaan ku on tutkittu että vähentää kätkyt-riskiä.
 
sofku jos vauvalle tulee flunssa niin sit vaan suolaliuostippoja nenään, saa apteekista. Ja sit on sellai räkä imuri, millä ns. imetään nenästä. Suolaliuostipat auttoi meillä hyvin esikoisen kohdalla.
MasterBlaster ei sitä tuttia niin tarvi miettiä. Mulla esikoinen saanu tuttia ihan vauvasta, mutta ei se kuitenkaan sille nytkään mikään pakollinen ole (tyttö 1v4kk). Puolivuotiaana voi alkaa vähän kontrolloimaan tutin käyttöä, jos haluaa, mutta turha siitä stressiä ottaa vielä. Jos se auttaa vauvan rauhoittumaan, niin käytä ihmeessä.

Mä oon taas pohtinu paljon, kun vauva tulee, niin sit ku miehen lapset tulis jo seuraavana viikonloppuna kun vauva on syntyny. Nyt on flunssaa liikkeellä, kuinkas sit jos toinen lapsista on kipeä. Esikoisen kohdalla oli miehen tyttärellä antibioottikuuri päällä kun oli flunssassa ja korvatulehdus. Mä en tykänny yhtään että tuli meille, mun mielestä viikonloppua olis voinu siirtää seuraavaan. Mä olen kauhean suojelevainen ihan pientä vauvaa kohtaan.
 
Moikka ja onnea vielä kaikille tuoreille äideille! Kirjoittelin vain pari kertaa odotuspuolelle mutta luin sitäkin ahkerammin huhtihippusten palstaa. Ilmoittautuisin nyt myös tänne mukaan.

Tantuu ja tyttö 17.4.2008 (39+6) 3320 g ja 51 cm.

Tähän asti kaikki on mennyt tytön kanssa mukavasti. Yöllä tyttö nukkuu muutaman tunnin pätkiä ja antaa siis myös äitinsä nauttia yöunistaan kiitettävän hyvin. Päiväsaikaan ei sitten juurikaan tätä "omaa aikaa" jää ja netissä oleilu on oikeastaan loppunut tyystin. Nytkään en tämän enempää ehdi kirjoitella.

Ihania keväisiä päiviä kaikille äideille ja vauvoille!

Tantuu
 
aippa3 mikä päivä poika syntyi? Nyt on kuuppa niin jäässä etten jaksa alkaa laskea.
Poju nukahti just ja yritin ite nukkua niin en saa unta ???? :eek: :eek: vaikka tuntuu että pääräjähtää kun on niin väsy, mut uni ei tuu, voi perhana :headwall: :'(
 
no on se hyvä etten ole ainoa sokerihiiri.huh :saint:

ja vielä siitä koneelle ehtimisestä, ite kyllä muistan miten tytön ollessa vauva meni kaikki "vapaa-aika" kodin hoitamiseen, nyt kyllä teen kotihommat kun muksut on hereillä ja otan sitten ommoo lommoo JOS esikoinen sattuu nukkumaan päiväunet. kuopus nukahtelee millon tykkää ja yleensä vaan torkahtelee näin päivisin, yhdet pidemmät päiväunet ottaa yleensä ja se on onneksi samalla kun mekin otetaan päikyt.

niin ja aattelin pojan nimen tatuoida käteen, tyttären nimen alle. nauroinkin viimeksi tatskaajalle että mä voisin tehdä valmiiksi listan lasten nimistä käteen ja ruksia siitä sitten aina että mitkä lapset on jo "tehty" :LOL: ukko ei idealle kyllä lämmennyt :whistle:
ja ennestään mulla on enkeli rinnassa, mutta se on TODELLA vanha tatuointi. taidan mäkin kuvittaa itteeni lisää sitten joskus myöhemmin, nyt mies on jo luvannut tuon tatskan mulle äitienpäivä+"ponnistuslahjana" kun en huomenlahjaa saa, kele :whistle:
sen Kalevalan lapsi-helan mä jo sainkin aikaa sitten :D

onko muuten muilla pää kipeä? mulle tulee tosi herkästi jos en imetä tyynyn kanssa kun sitten menee niskat ihan juntturaan.
 
On myös pakko huikata tähän väliin se, että söisin makeaa koko ajan jos vaan voisin.. Eli yksi sokerihiiri täällä myös.. Painoa on nyt vähempi kuin ennen koko raskautta, mutta silti sitä on liikaa joten ihannepainoon jos haluaisi päästä pitäisi tuo suu pitää vaan supussa..

Ei muuta tällä kertaa..

Sofku ja Tytsi
 
heippa vaan :wave:

kukas se ihmetteli että keritään koneelle. en tänään ole kyllä aikaisemmin vaikka yksin tytön kanssa kotona olikin 16 saakka.
meidän viime yö oli hurja. tyttö söi koko ajan eikä kunnolla rauhtoittunut. aamulla sitten kitis mahaansa pitkälle päivään saakka kunnes sai tehtyä kunnon kakan, itse asiassa kahdetkin. sitten nukkuikin 3 tuntia ihan putkeen ja nukuin itsekin 1,5 tuntia siitä- teki hyvää kyllä =)
nyt taas neiti om itsensä eli hiljainen ja tyytyväinen. syö ja nukkuu. :heart:

makeanhimosta täällä kanssa sellaista ilmassa. kaupastakin tarttui 2 karkkipussia mukaan limun kera :whistle: toissapäivänä söin jumalattoman ison hampurilaisen mäkistä ja tänään lihapiirakan täytteineen :snotty:
mikä lie energian varastointi täällä menossa. :kieh:
saa kyllä loppua hyvin nopeasti tai muuten alkaa kiloja tulemaan lisää eikä pois niin kuin tarkoitus olisi saada ;)

tutista mä en ainakaan vielä rajoita tutin syömistä. saa mun puolesta imeä sitä niin paljon kuin haluaa.
ja oikeasti, mun mielestä se on helpotus että tutti kelpaa :D

päänsärystä vuotis kyseli. täällä kanssa sellaista ilmassa ollut parikin päivää.
mulla ainakin niska-hartia seutu aivan jumissa. imetysasentoni tuskin paras mahdollinen on, kun imetän vähän miten sattuu. :/
hierojalle aion mennä kunhan tyttö vähän kasvaa että voin tunniksi jättää kotiin.
joten sitä helpotusta odottaen. B)

jälkivuodosta kysymys
onko teillä loppunut vuoto jo?
mulla viikon verran tullut todella niukasti. siltikin pakko pitää jonkunlaista rättiä kokoajan sillä saattaa yht´äkkiä se olematon vuoto alkaa.
saisi loppua jo kokonaan että pääsisin tuulettelemaan alapäätä :LOL: ilmakylpyjä niin työlle kuin äidillekin :LOL: :whistle:

ristiäis tarjoilu me varmaan tilataan voileipäkakaut ja täytekakku jostain leipomosta, niin kuin pojillekin.
pullat ja keksit yleensä ostettu ihan tavallisesta kaupasta.
kirkon tiloissa olisi tarkoitus pitää kahvittelu. haluaisin kotona muttei taideta mahtua tänne. jos hyvä saa olisi niin jotenkin, mutta kun siihen hyvään säähän ei voi luottaa mitenkään.

mutta. taidan ottaa omaa aikaa nyt kun pojat nukkuu ja vauva kanssa kohta..
rauhallista yötä kaikille :wave:
 
Kiitos Anu ja Hippoliina lohdutuksen sanoista. Tuli hyvä mieli :) Kuulostaa ihan järkevältä. Mä vaan jotenkin oon niin kauhuissani, kun näen liikenteessä jotain 3-vuotiaita tutin imijöitä, jotka yrittää puhua tutti suussa. :eek: Mut joo, ehtiihän siitä sitten alkaa pikkuhiljaa vierottamaan, kun noi ilmavaivat ja muut kitinät vähenee. Musta puhuva lapsi ja tutti ei vaan sovi enää yhteen..älköön kukaan loukkaantuko, on vaan mun mielipide :)
 
Jälkivuodosta, täälläkin on loppumassa, mutta ihan sama ku Pulttiksella, että välillä tulee jotain, välillä ei juuri mitään. Eilen tosin sain uuden riesan, rintaa alko oudosti "jomottamaan", nousi kuume -> 38 eli jonkunasteinen rintatulehdus tuloillaan. Oon yrittäny pumppailla sitä ahkerasti ja käyn 100-asteisessa suihkussa ja kauratyynyä pidän myös rinnalla. Ja imetän vauva kainalossa, jotta sen leuka on tukoksen puolella, kuulemma rinta tyhjentyy parhaiten leuan puolelta. Muutenkin olisi kuulemma hyvä vaihdella asentoa, jotta rinta tyhjentyy tasaisesti. Hain jo varalta antibiootit apteekista, mutta toivoisin ettei tarvitse aloittaa kuuria.. saas nähdä. Jos ei huomenna oo ohi, kai se on pakko :(
 
Heippa hei kaikille! :wave:

Aattelin nyt minäkin kirjoitella tänne puolelle, vaikka odottavalla kannalla vielä ollaan.
Tänään oli yliaikaiskontrolli, ja kaikki näytti olevan hyvin.
Keskiviikkona on sitten THE päivä, elikkäs käynnistys... pikkusen jäntskättää, ja vielä toivon, että nöttönen lähtisi ennen sitä tulemaan omatoimisesti, mutta en kyllä siihen usko. :ashamed:

No, ennen viikonloppua on varmaan jo oma nyytti sylissä. :heart:

Viljaliina, me ollaan varmastikin sitten samaan aikaan naistenklinikalla. Toivottavasti ei se käynnistäminen kestäisi hirveän kauan. Toivon että jo keskiviikkona pääsisi tositoimiin. :whistle:

elzibelzi ja nöttönen 41+6
 
elzibelzi, nähdään ehkä sitten tosiaan NKL:llä! Kyselen tällä puolella myös: oliko se yliaikaiskontrolli ihan ok juttu vai tekivätkö kovin kivuliaan sisätutkimuksen synnytyksen edistämiseksi? Pelottaa vähän huomisaamu... Onnea käynnistysajasta, toivottavasti minäkin pääsen tositoimiin jo tällä viikolla!

Olikos se muuten niin, että perhehuonetta ei saa jos menee yli 42 viikon?
 
Ilmottaudun mukaan tänne ELi siis Poika (joka nyt sit on kutsumanimeltään Hörhö) 30.4, 52 cm ja 4000 g ja rv 41+2

Ja viel sen verran palatakaseni et synnytys meni ihan ok, epiduraalin voimalla ongelmat alkokin sit kun istukkaa piti saada pois.. eipä lähteny ja nukutukseen ja kaavintaan, verta menetin sit jonkun verran ja hb laski (64) keskiviikkona pari pussii verta ja torstaina samoin niin kyl nyt jo jaksaa .

ja heti kyseleen..viisaammat kertokaa kun mul nyt on toi maidon kerääjä käytössä niin saikos niitä yhistää, vai pitääkö mun pakata (ja pakastaa) joka tilkka erikseen ??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
ja heti kyseleen..viisaammat kertokaa kun mul nyt on toi maidon kerääjä käytössä niin saikos niitä yhistää, vai pitääkö mun pakata (ja pakastaa) joka tilkka erikseen ??
ensiksi. onnea pojasta kovasti :flower: =)

ja tuohon kysymykseesi palatakseni, olin tässä ketjussa jossain lukevinani että saisi yhdistellä maitoja, mutta
pyydetään kuitenkin apuja, miten se olikaan??? :attn:

 
Viljaliina se sisätutkimus riippuu tekijästä. Mulla esikoisella ensimmäisellä kontrolli kerralla lääkäri teki niin että se teki kipeää, toisella kerralla oli eri lääkäri, ja se oli paljon hellempi.
Täällä on valvottu yö, esikoinen 1v4kk tekee kahta hammasta ylös, viimeiset mitkä ylhäältä puuttuu. On ihan yhtä huutoa, mä heräsin tytön kanssa klo.4 aamulla, klo.6 aikaan sain sen vähän nukkumaan, mut piti koko ajan samalla hieroa ja itki siltikin vähän unissaan. Supon laitoin aamuyöstä, nyt näyttää ihan tyytyväisenä leikkivän. Isä nukkuu tuossa sohvalla, tosiaan kun ei saanu isäkään nukkua, olis täytyny olla korvatulpat. Väsyttää kyllä, täytyy ottaa pienet unet päivällä ku laittaa tytön päikkäreille. Tyttö teki kaikki hampaat niin aikasin, että nyt kun pitkästä aikaa tekee viimeiset, niin tekee kipeää. Kauhistuttaa vaan kun olis vielä alas tulematta kaks, millonkohan ne..
Hippo 41+3
 
No heippa täältäkin;-)

Koneelle ehtimisestä ollut puhetta; itse en meinaa ehtiä enää laisinkaan, tuntuu, että kaikki aika menee vaavin kanniskeluun; koliikkiko tai sitten noista antibiooteistani johtuvia mahavaivoja, tiedä häntä, mutta maha mulisee pikkuisella alvariinsa ja syli on ainoa kelpaava paikka. Nyt onneksi nukkuu; mikä autuas hiljaisuus :LOL:

Ristiäistarjoiluistakin ollut puhetta. Mie teen kuivat kakut, pullat yms. itse, täytekakut ja pikkusuolaiset on vielä harkinnan alla. Kahvinkeitto vähän funtsituttaa, saatamme pyytää tuttujen teini-ikäistä hoitamaan tuon puolen pientä korvausta vastaan, saisi itse nauttia juhlista, mutta katotaan nyt, miten homma parhaiten hoituisi. Noita vieraita tosiaan kun tulee tuo 30, voi pistää vähän kiiruuksi, olkookin, että niistä 10 on lapsia, joille teemme tiettykin oman mehupöydän. Tuo leipominen nyt menee, miehelle jo ilmoitin, että ensi viikolla hänen olisi paras olla illat kotosalla, tuo siivoaminen enempi arveluttaa.. Tai sitten tyydymme pintapuoliseen siivoukseen ;-)

Sofku:
Oot varastanut miun tyttönimisuosikkini; jos tämä olisi ollut tyttö, siitä tulisi ehdottomasti Iida Sofia =) Nyt kuitenkin laitamme nimeksi ehkä jotain vähän miehisempää :LOL:

Tuleva kummitäti onneksi ompelee jo tuota kastehaalaria, haimme viime viikolla kankaat. Olisin kyllä itsekin voinut, mutta kun hän on ompelija, ja oli päättänyt tuon tehdä, niin otan kiitollisuudella tarjouksen vastaan; eipä tässä kyllä pahemmin aikaa ompelulle olisikaan;-)

PulttiBois kyseli jälkuvuodosta. Itselläni loppui jo kokonaan, nuo antibiootit lopettivat onneksi tuon pahanhajuisen vuodonkin, ja kuuria on vielä 6 päivää jäljellä. Toivotavasti sitten loppuisivat nuo Väinön mahavaivatkin, vähän stressaavaa tämä alkaa olemaan, kun ei oikein nukkumisesta tule yhtään mitään :/

Käyttävätkö kaikki, jotka lisämaitoa antavat, tuttelia, vai tuota Nan-maitoa? meille kun neuvolantäti eilen vain sanoi, että tutteli ei sovi kaikkien vauvojen mahalle, että kannattaa kokeille tuota Nan-maitoakin. Hain eilen meille varoiksi, tämän lääkekuurin aikana väliin aina tarvitaan sitäkin.

Mutta ihanaa ja päivää hipuille toivoteollen

Dooris ja väinö, jo reilut 3 viikkoa vanha
 
Essi maitoja saa yhdistellä, mutta ne pitää ensin jäähdyttää erikseen jääkaapissa, eli eri lämpötilaisia maitoja ei saa yhdistää keskenään.

toi energiantankkaus voipi muuten johtua imetyksestä sekä ihan siitä että kun varmaan meillä kaikilla on univelkaa niin sitä helposti korjaa karkeilla ja herkuilla, eli saa äkkiä energiaa.

jälkivuoto
on melkein tyrehtynyt, mutta vielä vähän tiputtelee. synnytyksestä tänään tasan kuukausi :heart:

Miskalla on tänään se painokontrolli, sitä ennen varmaan käydään kaupungilla koko porukka puistossa ja varaamassa se tatska-aika.
 
apua!!!!!!

en ole kaikkia juttuja jaksanut ihan tarkasti lukea, mutta mielestäni tästä asiasta en ole nähnyt mitään mainintaa...

nimittäin jo synnärillä huomasin, että kun maha alkoi toimia niin en saanut pidäteltyä ilmoja sisällä (tosi noloa, kun koko ajan pääsi pieruja). :ashamed: Kakka kuitenkin pysyi sisässä, kun oli suht kovaa. Nyt on kuitenkin kotiuduttu ja jo kaksi kertaa käynyt niin, että löysä kakka on alkanut tulla niin vauhdilla, että vessaan ei ehdi millään (vaikka noin viisi metriä sängystä matkaa). Täällä siis vaihdellaan kakkapöksyjä sekä vaaville että äipälle. Onko kenelläkään muulla ollut samaa vaivaa? Vai onko tämä vain niin noloa, että kukaan ei uskalla puhua siitä?? :x

Luin netistä anaali-inkontinenssista joka tarkoittaa juurikin tuota vaivaa. Mietin kuitenkin, että voiko olla kyseessä vain joku väliaikainen löysyys (kun mulle kuitenkin tehtiin eppari ja tikkejä tuli melko paljon ja paikat oli varsinkin alussa kovin turvonneet jne) ja menee ohi ajan kanssa. Vai onko tämä nyt sitten joku samperin elinikäinen riesa tai pitää korjata leikkauksella?? Argh! Sairaalassa asiasta ei ollut mitään puhetta, ja minäkin vain ajattelin, että siitä turvotuksesta johtuu. Ja voisko noita lihaksia jotenkin yritää jumpata, vähän niin kuin noita muitakin alapään lihaksia.

Auttakaa, tämä ei ole kivaa Toki kysyn asiasta neuvolantädiltä, kunhan se kotikäynnille ennättää. Tulee kuitenkin vasta ensi maanantaina, kun on niin kiireinen.

Onneksi vauva on aivan ihana, ja syö ja nukkuu kiltisti. :heart: :heart: :heart:
 
Viljaliina ei mulla ainakaan se sisätutkimus sattunut. Vähän ikävältä kyllä tuntui, mutta se oli aika nopea tsekkaus vaan...
Onko asia todella niin, että ei ole sinne perhehuoneeseen asiaa, jos menee yli 42 viikon?? kerropa minullekin jos sitä vaikka kysyit kontrollissa, kun mä en tajunnut.. Hirveästi haluttais kyllä edelleen sinne perhehuoneeseen päästä... :/

eipä tässä kummempia

elzibelzi ja nöttönen (jonka häätö alkaa huomenna) 42+0
 
:D Kiva että te masukkaatkin tulitte jo tänne ja johan ollaan senverran pitkällä toukokuussa että kohta kaikilla on nyytit sylissä =)

Alkoi niin harmittamaan se että sain sen vyöhykeajan tytölle vast pitkälle ens viikkoon, joten otinpa sitten luurin taas käteen ja päätin yrittää toisesta kaupungista. Ja tadaa... aika on nyt huomenna klo.11.00 Nyt on hyvä mieli =) Eihän sitä tiedä auttaako se mutta on sitten ainakin kokeiltu. Ja jos auttaa niin ei toisen tarvitse kärsiä niin kauaa.

Meillä bongattiin eilen ekat hymyt :D Voi että toinen oli ihana näky. Tosin äiti ei taida olla yhtään hauska kun ekan hymyn sai vaari aamulla ja toisen isä illalla. Tästä tuli mieleen et mitä teillä muilla jo osataan? Meillä neiti kovasti jo tutkii ympäristöään (lähi sellaista :LOL: ) Kasvoja katselee niin tarkkaan. Ja hoitopöydän vieressä oleva hymynaama on tosi mielenkiintoinen.. vaipanvaihto sujuu sutjakkaasti =) Jonkin verran tyttö jo jutteleekin, sellaista omaa ihanaa jokellustaan. Ja ikää meillä nyt siis on 1kk ja 5pv.

Juuri :hug: Varmasti kurja vaiva. Mut mun mielestä niitäkin lihaksia pystyy jumppaamaan, ihan samallalailla kun alapään lihaksia (joita en muuten ole vielä alkanut/muistanut jumpata... kuis muut) eli supistamalla "ylöspäin". Toivottavasti tuo olis sulla ohimenevää.

Pulttisko kyseli jälkivuodosta...? Mulla loppui reilu viikko sitten, eli kesti noin 4viikkoa, josta viimeinen viikko oli ihan mitätöntä vuotoa, välillä vähän enemmän ja välillä saattoi olla päiväkin välissä ettei tullut mitään.

Rohkenenko mä kysyä että onko teillä muilla jo aloitettu seksielämää?? Periaatteessa paikat kait olis jo kunnossa, mulla oli 5 tikkiä jotka on jo sulanut pois, mut hitsit kun vähän jäntskättää et jos sattuukin? Eli täällä ei siis ole vielä aloitettu vaikka mies ei meinaakaan pöksyissään pysyä :LOL: Ja ei mikään ihme, johan tuota on selibaatissa pidettykin useampi kuukausi. Joo.. mut se siitä.

Mä meen ottaan pyykit pois koneesta ennenkuin tyttö herää tuolta pihalta.

Joanna ja Tiltsu 1kk ja 5pv

Hippoliinalle vielä tsempit loppurutistukseen :hug: ja kurjaa että esikoinen nyt valvottaa niiden hampaiden takia.
 
meillä neuvola klo 13.
kohta ruvetaan valmistautumaan lähtöön. eli tyttöä tankkaamaan tissillä tai molemmilla.. :whistle:
jotenkin sellainen fiilis ettei tyttö ole saanut tarpeeksi painoa itselleen :ashamed:
onko teillä muilla jo pyöreitä vauvoja?
tämä meidän on kyllä aika rimpula vielä.. sellaiset broilerin kintutkin :LOL: :heart:

no, saas nähdä. tulen kertomaan neuvola kuulumisia.
yritin tänään saada rintapumpulla maitoa ulos, ei tullut ei.. tai tuli mutta tosi vähän.
tuleeko teillä kaikilla pumpulle maitoa?
ja pitäisikö olla huolissaan ellei tule, tarkoittaako se jotain.. :whistle:

mutta nyt pitänee mennä.. ruoka-aika B)
 

Yhteistyössä