***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Huomenia,

Sokerit sekaisin edelleen täällä ollaan. :headwall: Ja vähän sekaisin, että soittaako jo polille siitä vai riittääkö, että menen maanantaina paikan päälle.. Neuvolassa on terkkarin sijainen, joka ei tiedä mistään mitään niin siltä on turha kysyä edes. Mulla ois huomenissa neuvola-aika. :/


Myttö jutusteli hoitopöydistä, niin meillä kävi tuuri kuopuksen odotusaikana kun hoitopöytä löytyi huonekaluliikkeen poistomyynnistä 35 eurolla. Kannattaa seurailla, jos jossain sattuu olemaan kans poistomyyntejä.

Heili 36+1 (kai)
 
Hysteeriselle kaunis kiitos uudesta pinosta

Anuuu täällä yks kohtalotoveri,kirjotinkin jo tonne maalismasujen puolelle,et nyt on just niin hyvä olo,et jos ei ois tot mahaa tos eessä ni ei tietäs raskaana olevansakaan :D johtuukohan se tost neuvolasta :whistle: mullakin tänään aika ja siel näky olevan taas uus harjottelija,ku käytii eilen puheterapeutil :/ voishan siit kieltäytyyki,mut jossai se on kai niittenkin harjoteltava :whistle:

Rakastava äiti mulle tuli samaa ahaa elämys ku 37 viikko lähesty :D herranjestas sentään viimeistää viiden viikon päästä meil on vauva ja tuskin menee ees niin kauaa,ku lääkäri puhu jo käynnistyksestä,mut katellaa sitä sit ens viikol =) iski vaa jotenki tajuntaa,mitähän mä oon noi aikasemmat 37 viikkoo tehny :whistle:

Täällä hyvin nukuttu yö takana,heräsin kyl kyljen kääntöön,mut vessaan ei tarttenu nousta ja unenpäästäki oon saanu heti kiinni,närästyksest ei tietoakaan :D Noi peräpukamat on ainoot mitkä nyt hirvittää kai niitä mulle tullu,mut ehkä tuo selvii ku seuraavaks ois isompaa asiaa vessaan,eilen tuli pikkasen verta ulosteen mukana,mut ei noi pukamat mua muuten oo ainakaa viel vaivannu :ashamed:
Tälle ja ens viikollekin viel ois kauheesti ohjelmaa tiedossa,et eiköhän nää päivät täst nopeesti ohi mee ja kohta ollaaki jo pääsiäises,mä oisin kyl mielelläni jo silloi synnärillä ;)

Piitsi 37+4
 
Huomenta kaikille minunkin puolesta.

Rakastava äiti ja Piitsi yhdyn joukkoonne. Olo on ollut uskomattoman hyvä.Jos kaks raskautta on mennyt näin hyvin niin taidan sittenkin uskaltautua haaveilemaan niistä viidestä lapsesta (talo on rakennettu sitä silmällä pitäen, että viis tenavaa tänne mahtuis pyörimään vielä teineinäkin... :D ) Peilin edessä välillä oikein säikähtää et mikä toi maha on B)

No eilen tosin illalla vihlasi pari kertaa alapäästä niin että tuskanhiki valahti päälle, mut nopeesti men sit ohi. Jotain tollaisia muistelen olleen esikoisenkin aikaan, joten jospa tämä sittenkin syntyis ennen murkkuikää :LOL: Mulla esikoisen syntymä oli aika kokemus: 40 min ponnistuksen jälkeen hävis sykkeet ja sit kiireesti imukupilla. Nyt odotan innolla et miten tällä kertaa. Ei siis jäänyt mitään traumoja tai ikäviä mielikuvia, joten on ihan rentouttavaa odottaa tulevaa. Onkohan mussa jotain masokistin vikaa :LOL: Tai ekä se on vain se lopputulos, joka palkitsee :D

Nyt täytyy lähteä varaston siivoukseen...

Mussu ja muikkunen 37+3
 
Huomenta kaikille. Ja heti samaan hengen vetoon, että kyllä tää elämä on joskus niin ahterista... Kävin neuvolassa, just äsken tulin kotiin. Ja siellä oli ihan kauheeta :'( Se neuvolan täti (joka on muuten ihan mukava) sanoi ihan suoraan, että jos tämä vauva ei käänny, niin mitään leikkausta en saa, kun oon kuulemma jo kaks lasta synnyttänyt ja miulla on leveä lantio ja vauva ei ole liian iso. Ja että vaikka periaatteessa lapsi pystyy vielä kääntymään, niin se ei ole kovin todennäköistä ja tämä lapsi ei kuulemma mahdu enää edes kääntymään.
Ja eikä siinä vielä kaikki. Miun paino oli noussut kahdessa viikossa 2,5 kiloa ja se ei ollutkaan hyvä juttu (vaikka aikaisemmin on valittanut siitä, ettei miun paino ole noussut ollenkaan). Että nyt pitäis lähtee lenkille, vaikka kuinka supistelis. Enkä mie oikeesti uskalla enää syödä mitään, kun paino oli tuolleen ponkaissut ylös. Kun ei turvotuksiakaan ole.

Nyt mie vaan itkeskelen täällä, on valtaisan paha mieli :'( Ja tuntuu siltä, että mie en todellakaan halua synnyttää tätä lasta missään perätilassa. Ja esikoinen on kipee ja kun laitoin opettajalle viestiä asiasta, niin sainkin kuulla että meidän poikaa syyttää joku toinen nuori mies, että hää ois sotkenu/hajottanut (tai jotain vastaavaa) sen pojan puhelimen. Kun kysyin asiaa pojaltani, niin ei tiedä asiasta mitään ja luotan kyllä omaan lapseeni, mutta nyt ei jaksais vielä tälläsestä ruveta vääntämään kenekään kanssa.

Mitähän tälle päivälle vielä tulee... Mie meen nyt hakkamaan vaikka päätä seinään :headwall: :headwall: (sori tää valitus, ei ollut muutakaan paikkaa)

Jo-hanna 35+4
 
Huomenta :wave:

Jo toinen hyvä yö putkeen.. eikä ollut kuin yks varikko pysähdyskään :LOL:
Ikkunoiden pesusta oli juttua. Alunperin oli tarkoitus äidin tulla mua tällä viikolla auttamaan pesussa, mut sillä meni taas selkä ja pientä flunssaa pukkaa, joten mun on kai tehtävä se itse tai siirrettävä tuonnemmaks. Nyt ei ainkaan ole edes ikkunan pesu ilma kun on niin synkkää :/
Ja toinen keväällä hoidettava juttu joka olis ajankohtainen on mullitus :) Eli pitäis muistaa ostaa multaa niin sais vaihdettua nekin. Tohon jukkapalmuun tarvitsen kyllä miehen apua kun se on yhtä korkea kuin minä ite =)

Dooris mä olen kanssa käynyt joskus lukemassa niitä synnytys kertomuksia, mut mulla on onneks niin huono muisti et en muista niitä pahimpia enään :LOL:

Mä olen valillä miettinyt et kun me kuitenkin puhutaan meidän miehistä ja siitä kun ne on töissä tai työreissuilla yms. niin mulle tuli mieleen et mitäs ne meidän miehet sitten työkseen tekee? Täältä löytyis yks tietokonenörtti :LOL: No siis oikeesti ohjelmointi insinööri. Ja mä en kyllä oikeesti osaa kertoa mitä se tekee, kun en oikein itsekään tiedä :LOL: Tietokone/elektroniikka ohjelmia kai =)

Jaahas. Jos menisi vilkaisemaan peiliin ja lähtis johonkin kylille huiteleen :D

Joanna ja tiltiäinen 36+5
 
Jo-hanna :hug: Voi että... kamala neuvolan täti. Se taitaa kyllä olla joku ihan muu kuin se neuvolan täti joka päättää miten päin se vauva maailmaan saatetaan :hug: Ja tosi outoa jos se ei meinaa sulle lähetettä antaa polille käännytys yritykseen ja muutenkin, eiks perätila vauvoista käydä aina polilla synnytys suunnittelussa? Ja tuo painon nousu voi hyvinkin olla nestettä, vaikka ei pahemmin turvotusta olisikaan. Tyhmä täti... sai mutkin vihaiseksi....MURR :kieh:
 
Niin sen verran piti sanoa, että kyllä ne sen lähetteen tuonne keskussairaalaan antaa, mutta käsittääkseni tämä täti oli sitä mieltä, että vauvaa ei saatais kääntymään ja että leikkaus ei miun kohdalla ole vaihtoehto (paitsi sitten kuulemma hätäsektio, jos synnytys ei meekkään hyvin). Ja että siellä meidän sairaalassa kuulemma yritetään aina saada perätilavauvatkin syntymään luonnollisesti alakautta. Jippii :'(
 
Huomenta täältäkin!

Mimmuli: Juu on meillä ennestään lapsia: esikoinen(tyttö) syntyi rv 39, toinen lapsi poika syntyi rv 38+6 ja viime keväänä meille syntyi pieni poika rv 40, jonka kuitenkin menetimme!Jospa tämäkään pikkunen ei yliajalle menisi... :)

Jo-hanna: Jaksuja sulle! :hug:

Viime yönä valvoin parisen tuntia supistelujen takia, nytkin aina välillä supistelee, mutta tätä saattaa kestää viel useamman viikon, mulla kun muissakin raskauksissa ollut supistuksia ennen synnytystä aika paljon, mutta kyllä tämän aika on mennyt tosi nopsasti, kohta me kaikki saadaan nyytit syliin!
Mullakin noits menkkamaisia kipuja/jomotuksia ollut parisen viikkoa!
Täällähän moni on innostunut vispipuuron tekoon, miekin tein eilen, kun pakkaseen kertyny puolukoita...Nyt ajattelin jos rupeais pullan ja sämpylöiden tekoon!Jos vaan poika antaa äidin leipoa, sillä kun yön aikan oli kuume nossut, nyt ainakin leikkkivät tytön kanssa keskenään kiltisti!

Joanna tuossa kyseli mitä miehet tekee työkseen, tuo mun mies on puualalla, mutta en oo niin perillä edes mitä tekee, sen tiedän että aika raskasta fyysisesti on sen työ! :)

Juu mut nyt täytyy lähteä leipomaan.....
anri &vauveli rv 37+3
 
Huomenta!

Hysteerinen Kiitos uudesta pinosta! Eilen tökkikin oikein urakalla nämä sivut.

Jo-hanna :hug: Kylläpä oli ikävä täti!

Vieläkö kaikki on kokonaisina? Viime yönä näin unta, että Kalenteri oli se joka ensimmäisenä pääsi tositoimiin. Jos oikein muistan, niin vesien menolla oli synnytys käynnistynyt.

Menkkatuntemuksia on parina iltana ollut minullakin. Ja häntäluuta alkanut särkemään. Sehän murtui ensimmäisessä synnytyksessä ja luutui ilmeisesti vähän väärään asentoon, ja vaivaa aika ajoin muutenkin. Yöllä heräsin kummalliseen painon tunteeseen just tuolla häntäluun seudulla ja peräsuolessa. Tuntui kuin valtava "jööti" olisi ollut tulossa, vaikka ei mitään oikeesti ollut. Aikani pyöriskelin ja vaihtelin asentoa, niin meni ohi. Varmaan vauveli vaan raivaa tietä alaspäin, mutta tuntui tosi epämiellyttävältä.

Joanna kyseli noista miesten töistä. Tietokonehommia täälläkin. Järjestelmäasiantuntija, mutta mitä se sitten pitää sisällään, niin sitä en sitten niin tarkkaan tiedäkään.

Hyviä vointeja!

Puella ja Kompiainen 34+1
 
:kieh:

Jo-hannalle :hug: Se mikä parasta, niin neuvolatädit ei onneksi osallistu synnytykseen vaan tilanteet arvioi sit siellä synnärillä oleva henkilökunta. Toivotaan, että sinunkin tilanteessasi synnärillä on osaavaa ja tietävää porukkaa joka ottaa sinun mielipiteesi huomioon!

Mie soitin polille sokereista. No hoitaja epäili, että ens viikolla kun meen maanantaina polille, että varataan torstaille vielä sokeripoliaika ja siellä sit aloitettas vielä INSULIINIT. Tässä vaiheessa raskautta. :eek: :eek: :eek: Voihan räkä ja sanonko mikä... :headwall: :headwall: :headwall: . Kassotaan nyt, maanantaina ois ajatuksena puhella vauvan koosta ja synnytyksen käynnistyksestä hieman ennakkoon.. Mie en oikein ymmärrä nyt tätä logiikkaa aloittaa insuliineja vielä parille, enintään kolmelle viikolle... :/ |O :'(

Heili 36+1
 
Kiitos, kiitoksista =) pitäis joka viikko tehdä uusi pino, niin sais paljon kiitosta :D

Jo-hanna voi luoja mikä neuvolakäynti :hug: ei ole reilua, miten tuollei voi kukaan käyttäytyä. Juttele siellä sairaalassa asiasta ja sano ettet halua synnyttää perätilavauvaa enää, vaikka oletkin sen jo aiemmin tehnyt, eihän ne pakottaa voi?? Luulis että ne siellä tekee kuitenkin sen päätöksen, ei se neuvolatäti voi kaikkea tietää :kieh:

Heili :hug: en paljon noista sokerihommista ymmärrä, mutta ainahan voit soittaa ja kysästä, saat ainakin itsellesi rauhallisen mielen.

Anuuu oot kyllä ollut reipas, vau. Itse tilasin sellaisen höyrypesurin joka tulee perjantaina tai maanantaina ja ihan innoissani nyt odotan sitä, että pääsen kokeilee ikkunoihin sitä, siis en pelkästään sen takia sitä tilannut, mutta kokeilen toki, että toimiiko ikkunoiden pesussa...tulispa se äkkiä....en malta odottaa.

Myttökö se kyseli hoitopöytävinkkejä, meilläkään ei ole hoitopöytää, kun ei mahdu. Meillä on hoitoalusta pesukoneenpäällä ja kattoon ripustin sellaisen ikean lastenleluille tarkoitetun pussukan minne saan kivasti kevyttä tavaraa "lokeroitua", eli vaippoja, harsoja, pyyhkeitä. yms. Mitään kovin painavaa en sinne laita ettei pussi tipu vauvan päälle, tosin se on siis nurkassa, ei suoraan vauvan yläpuolella, ja on kyllä niin takuuvarmasti kiinnitetty ettei pitäis tippua. Sitten siihen reunaan hoitoalusta viereen jää vielä hiukan tilaa rasvatuubeille. Meillä ainakin sen verran kapea hoitoalusta ja leveä kone. Tuo ratkaisu on lähinnä siksi noin alkeellinen, että meillä tosissaan on talon etsimis homma käynnissä, ei vaan näytä oikein tuottavan tulosta. Että ei aleta tähän vuokrakämppään mitään hirveitä hankkimaan ja laittelemaan...joten eiköhän tuo jotenkin aja asian :whistle:

Nyt täytyy mennä katsomaan kuinka pullataikina jaksaa, ja iltapäivällä sairaalaan tutustuminen.

Niin ja eilen oli neuvola...maha on kuulemma hirmuisen supistusherkkä, sitä kyllä epäilin itsekkin. Ja ensi viikolla lääkäri. Painoa oli tullut ikästi TAAS :kieh: mutta en oikeen jaksa keskittyä siihen enää, vaikka itkuhan siitä meinasin tulla. Muuten kaikki neuvolassa ok.

Hysteerinen rv 36+2
 
ihan ensiksi, anteeksi.. nyt tulee vain omaa napaa :ashamed: :snotty:

ajattelin vaan tulla kertomaan että olen hengissä ja voin jo vähän paremmin.
sunnuntain tapahtumat olivat kyllä liikaa tämän odotuksen päälle. ne harhat ja kaikki. ja pahinta oli kun ei voinut laittaa silmiä ollenkaan kiinni. ja se pelko että omalle perheelle tapahtuu jotain.
eli aivan liian monta asiaa käsiteltäväksi hetkessä. :/
menin kuitenkin silloin ma illalla töihin, koin että se on pakko tehdä.
eilen töihin oli koko työporukka pyydetty jopa vapaapäiviltä käymään- 2 ulkopuolista psykologia tuli paikan päälle ja jouduttiin käymään asia hyvin ykstyiskohtaisesti läpi.
itkin vaan melkein koko sen jutun ajan ja kun oma vuoro tuli niin romahdin aivan täysin..
sain kuitenkin hetken päästä koottua itseni kerrottua mitä tapahtui su illalla ja mitä näin.
:ashamed:
toisaalta se oli kauhean helpottava kokemus, mutta toisaalta sain takapakkia omassa "parantumisessani".
viime yö oli taas näkyjä täynnä, en voinut pestä naamaa illalla koska en voinut laittaa silmiä kiinni. maha meni sekaisin ja oksensin ja eilisen koko päivän supisteli kipeästi.
joten tämän päivän otin ihan itseni takia sairaslomaa töistä, en halua että vauva vielä tulee ulos vaikka siltä alkaa tuntumaan vahvasti :|
to ja pe onkin vapaata sitten. ens viikon ke olisi viimeinen työpäivä virallisesti joten täytyy sanoa että vaikka en enään töihin menisi niin olen tosi pitkään jaksanut olla..

joten siinä fiilikset täältä suunnalta. nuo supistukset vaan jännittää että mitä saavat aikaan. aamulla olin havaitsemassani hieman vaaleanpunaista paperissa pyyhkiessäni. saisi kyllä toinen vielä pari viikkoa olla sisuksissa. :heart:

mutta palaan parammalla ajalla ja ololla lukemaan teidän muiden juttuja.
voikaahan hyvin :hug:

rv 33+4 kait :whistle:
 
Jo-hanna:
Todella törkeällä päällä tuo täti tuntui tänään olevan, oikein kiukku nousi siun puolestasi |O Ja josko koko raskauden aikana on valitettu, ettei paino ole noussut, niin mitä sitten, jos se nyt vähän pompsahti, jos kaikki oli muuten kuitenkin ok, eli nestettä todennäköisesti, tai miulla ainakin paino heittelehtii muutoinkin tuolleen piikeissä. Ja taitaa tuolla neuvolan tädillä koulutus loppua kesken arvioimaan, miten vaavi tulee ulos, se taitaa olla kuitenkin lääkärien hommaa |O

Mäkin oon muuten vältellyt noita synnytyskertomuksia, mutta eilen, kun tälle meidän palstalle ei päässyt, kuluttelin sitten siellä aikaani... Ehkä pysyn pois vastaisuudessa, ne eivät taida olla oikein miulle soveltuvaa luettavaa...

Jeps, kysyn tänään vielä neuvolassa tuosta ruokasoodasta, mutta ihan hevillä en siitä luovu, tuo närästys oli sen verran kaameassa mitassa viime päivinä :LOL:

Pitäisi kanssa pestä nuo ikkunat, ainakin ulkoa ja keittiön lasit sisältäkin... Mä vaan vihaan ikkunanpesua, mutta kai ne täytyisi hoitaa... jossain välissä, ei kai tänään kuitenkaan ;)

Mutta josko taas jotain pientä puuhaa koittaisi keksiä, se lääkärikin kun on vasta kahden aikaan :whistle:

Dooris ja Väinö rv37
 
Huomenia!!!
Argh..painoa tullut jo se 23 kg ja aloitin aamun vanilja jäätelöllä... viimeaikoina aina aamusta pakko saada jotain hyväskää vähän ja sit pärjään seuraavaan aamuun ja saan itteni pidettyä kurissa :headwall:

Jo-hanna Kyllähän se on niin, että suosittelevat sitä perätilasynnytystä jos edellytykset on olemassa.(suositellahan aina saa) Minä en tuon nelosen aikoihin saanut pidettyä "päätäni" sen suhteen. "Jyräsivät" minut äippä polilla täysin, mitään selityksiä riskeistä minulle ei kerrottu |O Synnytys sujui tosiaan kuulemma aivan hyvin. Ponnistus vaihe oli 18 min. En tiedä mikä vaikutti mun kielteiseen asenteeseen perätilasynnytystä kohtaan ja synnytyspelon syntyyn..Varmaan yhtenä asiana se, että en itse saanut omaa kroppaani "hallita" kaiken tiedon hankin muualta, mitään ei sairaalassa kerrottu. Siis en saanut itse päättää minkälaisen riskin haluan itseni ja lapseni suhteen ottaa.
Kivulievitystä en saanut ilokaasua kummenpaa. (nykyään kuulemma puudutukset saa perätilaankin)
Nyt mulla on hirmuisen sekava olo, kun toisaalta tosiaan se sektio ei houkuttele, mutta en millään uskaltaisi synnyttää alateitse.Niin ja se kääntämisyritys ei liioin houkuttele.. Nyt kyllä aioin sen oman päätökseni pitää, jos se satun nyt saamaan päätökseen :LOL:
Mä olen sitä mieltä että lapsen syntyminen/synnyttäminen perätilassa on asia jonka synnyttäjä päättää (mies voi siinä olla mukana) ;) Aiheellista tietenkin aina kuunnella näiden ammattilaisten mielipide ensin, jonka jälkeen pohtia mihin on itse valmis.Eihän se sektio liioin mikään riskitön ratkaisu ole. Nykyään kun kaikki sairaalabakteerit jyllää jne... Näitä kauhutarinoitahan on ja myös hyviä kokemuksia, jotka kaikki on varmasti "tarpeellisia" tietää. Niitä kun vielä osais oikein käyttää hyväkseen :whistle:
Välillä itse ajattelen, että jos tämä mönkijä ei tajua kääntyä, niin pyydän käynnistyksen viimeistään 38 viikolle ja yritän sitä perätilasynnytystä.... (Heh, aivan ko ne het suostuis mun suunnitelmiin) Minä pelkää sitä(kin), että kasvaa niin suureksi jotta ei mahdu...
Jätä sen neuvola tädin kommentit omaan arvoonsa!!!! Hän ei todellakaan päätä sinun synnytyksen kulusta!!!! :kieh:
Että tälläistä.. nämä perätila asiat on niin lähellä sydäntäni :LOL: :LOL:

Kaikille perätilan hallitsijoille kysymys: Missä istukka sijaitsee? Mulla ekassa perätilassa oli etuseinämässä samoin nyt tässä.
Vointeja kaikille!!!! :flower:
 
Niinpä niin, en tiedä mikä näissä turvonneissa sormissa on vialla, kun en saa kirjoitettua kuulumisia säännöllisesti, niin kuin moni muu. Ihan taitaa nolottaa.. :ashamed: . Mulla on vaan sattunut taas niin paljon tähän menessä, etten enää itsekään pysy ajassa mukana. Olen kyllä lueskellut teidän jutujanne ja seuraillut taustalta, vaan vissiin en vaan osaa enää kirjoittaa... Sentään listoilta vielä löydyin :) .

Ja sitten tähän päivään...joudun menemään lapsivesipunktioon :eek: . Viikkoja on kasassa 35+3 ja tähän on tultu. Tuntuu jotenkin oudolta tällaiset yllättävät hommelit, eikä oo oikeestaan ketään kenelle jutustella, tulinpahan sitten koneelle.

Sairaslomalla olen ollut jo kuukauden päivät, ylikin. Paineet on ihan yläkantissa, vaan lääkitystä eivät ole aloittaneet, kun äippäpolilla oli sitä mieltä, että enää ei auta vauvelia tuolla massussa, niinpä sitten kärsitään itse olossa. Oon käynyt nyt pariin otteeseen tuolla kontrolleissa (äippäpkl:lla), kun mulla on se repeytymisen riski, joka on jäänteitä edellisestä synnytyksestä (joka ei muuten mennyt todellakaan nappiin). Eli enää oli pelkkä kalvo vauvan ja mun elinten välillä, eli se arpi tuolla kohdussa on olutta ja mennyttä, joten tänään otetaan vauvan keuhkojen kyspyysaste siitä lapsivedestä. Jos keuhkot OK, sektio jo tällä viikolla....kun alkujaan oli sovittu viikolle 37 eli 25.3. Jos keuhkot ei kypsät, niin sitten odotellaan sinne viikolle 37, kait. Tai sitten annetaan sitä kortisonia, että kypsyvät nopeemmin. Ryökäle, että nää jutut osaa sitten pelottaa tässä vaiheessa... :/ .

Onkos teille muille joskus tehty tuota punktiota...? Hiukka meinaa hermostuttaa, mutta täähän on vauvan ja mun parhaaksi vaan, eikä se enää varmaankaan näillä viikolla mitään ylimääräisiä riskejä enää tuo.

Mutta päivä kerrallaan jänskätään, mitä tuleman pitää, yritän päästä kertomaan.... :) .

T: Hämy
 
Huomenta! Pitkästä aikaa voin sanoa että hyvin nukutun yön jälkeen.

Täällä tuntuu joillakin olevan kamalia neuvolan terkkareita. Mulla on päinvastainen tilanne. Se on vaan niin ihana, kuin olla ja voi. Eilen terkkari sovitusti soitteli siitä uniasiasta ja sano että siellä olis resepti rauhoittavaan unilääkkeeseen. Mä sanoin samalla et oon niin huolissani tästä vauvasta kun se ei liiku enää juuri ollenkaan. Se lupas ottaa mut eilen illalla omalla ajalla vastaan. Mä sain puhuttua tästä mun ahdistuksesta jota en oo suostunu myöntään itsekään, me käytiin kaikki läpi mun lapsuudesta tähän päivään. Mä itkin ja terkkari oli tosi ymmärtäväinen. Sain sen reseptin mukaan ja hain eilen ne lääkkeet ja otin vain puolikkaan määrätystä annoksesta ja uni tuli. Mulla on nyt levänny ja rauhallinen olo. Ens yön yritän nukkua ilman lääkettä, koin saavani jopa enemmän apua tästä keskustelusta kuin lääkkeestä. Terkkari soittaa taas perjantaina äitipolikäynnin jälkeen kun se on niin huolissaan musta. Ja siis sydänäänet kuulu voimakkaana ja tasasena edelleen mut liikkeitä ei tosiaan tuntunu. Terkkari meinas et vauva on ahdistunu kun minäkin oon. Eilen neuvolasta lähtiessä tuntu et painan 10 kiloa vähemmän ku sinne mennessä, sen verran olo siellä helpottui. Mä oon kiitollinen siitä että mulla on näin ihana "neuvolan täti". :heart:

sh07 rv 33+6
 
Tänne tulee niin paljon tekstiä, että en taaskaan varmaan muista kommentoida kaikkia mitä pitäisi!!! |O No, mut tosi mukavaa, että tulee tekstiä, huomaa tosiaan, että äitiyslomat on suurimmalla osalla jo alkaneet ja että koitos lähestyy. :wave:

sh07 IHANA terkka sulla!! Tuommoisia lisää! samaan hengenvetoon, kamala terkka sulla Jo-Hanna :/ Onko hän aina tuommoinen, vai oliko vain noussut väärällä jalalla nyt? Tosiaan, hän ei ole se, joka sun perätilasynnytyksen määrää. Toiseksi, 2,5 kiloa pariin viikkoon ei ole tässä vaiheessa mitenkään mahdoton! Vauvahan kerää just nyt painoa hurjaa vauhtia, siihen päälle nesteet, mitä kroppaan kerääntyy ja sitten ehkä ne muutama sata grammaa mitä paino oikeasti on noussut. Ihminen ei voi kerätä pelkkää läskiä 2,5 kiloa 2 viikossa, vaan suuri osa siitä on nestettä. Älä nyt hyvä ihminen ala tässä vaiheessa mistään lenkkeilystä stressaamaan! Ja haistakoon pitkän peen se sun terkkas..... :p

joanna pisti tosiaan silmät kostumaan se eilinen Ilman johtolankaa (kai se tuon niminen oli...ihan dementoitunut olen.....) Mieskin jotenkin ihmetteli, että tosi paljon on viime aikoina ollut vauvoja TV-sarjoissa ja leffoissa. Tosin, nyt sitä ehkä eri tavalla kiinnittää niihin huomiota...? Joka tapauksessa, ihan hirveetä aikaa tuo 60-luku tässä mielessä! Ensin ei saa mitään sukupuolivalistusta ja sitten kun tulee raskaaksi, onkin paha (nainen siis, miehethän pääsi taas kuin koirat veräjästä!!) ja lapsi otetaan pois äidiltä vastoin äidin tahtoa. Ihan kamalaa!!! :x

anuu tuu peseen meidänki ikkunat...Ihailtavan innokas olet ollut!! Mä en pese ikkunoita vielä, koska on liian kylmä ulkona ja kerrostalossa asuvana en viitsi vielä avata ikkunoita ulos asti....Seliseli...oikeasti mä odotan kevättä ja sitten kerrankin hyvän syyn nojalla palkkaan jonkun pesemään ikkunat. Mies kun on niin tampio tässä asiassa, ettei hän osaa pestä ikkunoita (suuri kiitos tästäkin anopille, joka ei ole opettanut miehelle tärkeitä perusasioita!! |O ).

Netin jutuista olen pysynyt poissa synnytyspalstoilta, yritän pitää ahdistuksen poissa siten. Paras mennä synnyttämään ihan "blankona", ettei ihan hirveästi asiasta tiedä, tai osaa pelätä...Kun kerran jokainen synnytys on omanlaisensa, eikä siihen voi valmentautua kunnolla, kun ei tiedä mitä on vastassa.....

Anopeista on ollut puhetta. Mua niin harmittaa, kun oma äiti on satojen kilsojen päässä...Me soitellaan toisillemme päivittäin ja äiti on ollut ihan korvaamaton tuki mulle tämän raskauden ajan. Anoppi on toista maata, ei se koskaan edes soita ja kysy miten jaksan, saatika käy kylässä, vaikka samassa kaupungissa asuukin. Tosin, jos oikein tarkkaan asiaa ajattelen, kauheaa olisi sekin, että se ravais meidän oven takana jatkuvasti....No, kyllä se vauvasta on innoissaan, koska suunnittelee tipatonta kuukautta lasketun ajan ympärille!! Vitsit miten säälittävää, vanha akka ja pitää oikein PÄÄTTÄÄ tipattomasta kuukaudesta...Mä olen ihan varma, että se kuukausi ei tule kestämään...joten, eipä siihenkään ihmiseen voi luottaa pätkääkään. tahtoo oman äidin tänne!!!! |O

Pulttis hyvä, että voit jo vähän paremmin, mutta et kyllä kunnossa vielä ole. Voimia sulle tervehtymiseen! Keskitä ajatuksesi siihen ihanaan uuteen elämään kohdussasi, se lohduttaa... :hug:

Miks mun on koko ajan kuuma? Ihan hiki otsalla?!

Marika ja heppu rv 35+2 tai 3...
 
Sh:
Mäkin oon ihan kade tuosta siun neuvolatädistäsi :whistle: Mäkin tykkäsin tuosta meidän sijaisesta, joka oli alusta asti siten, että vasta kaksi viimeisintä kertaa on ollut tuo oma, ja sen kanssa ei taideta olla oikein samalla aaltopituudella... Onneksi sitä ei tarvinne enää kovin montaa kertaa tämän raskauden tiimoilta tavatakaan.. Ukollekin jo sanoin, että josko vielä kuittailee miun painonnousustani, täytynee sanoa sille, että josko hän nämä ylimääräiset meinaa pudottaa synnytyksen jälkeen, silloin ymmärrän, mutta josko jättää ne minun itseni hoidettavaksi, niin mitä se niistä noin huolta kantaa :LOL:

Heilillä kiva mahakuva. Mie oon niin höhlä, etten osaa tälle palstalle kuvia laittaa... :|

Parin tunnin päästä pitäisi lähteä kuulemaan lääkärin tuomio, siihen asti voisi kulutella aikaa, vaikka katsella jonkun leffan ja käyttää koiran lenkillä ;)

Dooris
 
Lähdimpä sitten niin pirtein mielin kaupunkiin, et nyt kyllä ostan itselleni jotain kivaa, kun viimeisen puoli vuotta ostanut vaan kaikkea vauvalle. Ja PAH.. mitä vielä!! Ainut mitä mukaan tarttui oli vauvakirja :LOL: Ei sitä näköjään itselleen osaa ostaa enään mitään :|

Heilin masu näyttää mun silmään siltä kuin olis laskeutunut?

Marika
Mä mietin et onks tollaista ihan oikeesti ollut 60-luvulla? No ehkä jossain jenkkilässä, mut oikeesti ihan kamalaa :'(

Sh Ihana kuulla että voit jo hieman paremmin ja että olet saanut nukuttua. Ja todella ihana neuvolan täti sulla.

Hämy Kuulostipa hurjalta tuo sinun tilanne :hug: Toivottavasti vauvan keuhkot olisivat jo kypsyneet ja vauva saataisiin "turvaan" pian! Saattaapi siis siellä suunnalla syntyä ensimmäinen huhtihippu =)

nyt ruuan laittoon... pääsee toi mieskin sitten "ruokatunnille" tuolta työhuoneestaan :LOL:

Joanna ja tiltiäinen 36+5
 
Paljon tullut taas tekstiä!

Hämy: Kuulostaa tosi hurjalta toi sun tilanne, toivotaan että pikkuisella on keuhkot kehittyneet niin ei tarvitse huolestua, jos synnytys käynnistyykin!

Pulttibois:
:hug: :hug: jaksamisia sinne!

Noita neuvolantätejä löytyy kyllä joka lähtöön, mulla oli Espoossa ihana tapaus ja nyt muuton jälkeen ihan pönttö, jota lähdenkin kuuntelemaan tasan tarkkaan kohta... Painosta ei ole valittanut kertaakaan, mutta tänään voikin olla eka kerta, koska viimeiset 2-3 viikkoa kun olen ollut töistä pois, olen vaan herkutellut aamusta iltaan. Olen vieraillut paljon kavereille ja aina tulee kahvin kanssa syötyä kaikkeja ja kotona ollessa jääkaapille on niin lyhyt matka...
 
Jo-hanna kyllä sulla on kamala neuvola-akka,oisit haistattanu pitkät sille :kieh: ei ymmärrä miten tollasia on olemassakaan :eek:

Hämylle onnea lapsivesipunktioon :hug: :heart: toivottavasti kaikki tulee menemään hyvin joka tapauksessa,oli se sektio sit edessä millä viikolla tahansa.Alkaa sen ensimmäisen huhtikuisenkin aika olla lähellä =)

shtosi ihana neuvolan täti sulla :heart: varmasti helpottanu paljon,kun pääsit puhumaan ja hyvä että oot nyt saanut nukutuksikin,eiköhän se vauvakin ala siellä melskaamaan,kun äitikin voi paremmin :hug: ja voi vitsi et toi sun masu on ihanan söpö,ootko sä ite pitkä?mä ku oon tällänen teletappi ni ei kai tol mahalkaa oo toiveit ku kasvaa eteepäin

Heilillä on vatta laskeutunu jo ihanasti =)

Pulttikselle :hug: toivottavasti se siitä rupeis pikkuhiljaa helpottaa,kauhea tilanne kyl kaiken kaikkiaan :'( =) :kieh:

Tekstiä tulee niin kamalaa tahtia,et nyt en kyl enää muista pitikö vielä johonkin kommentoida,mut seuraavaks nyt sit omaa napaa...

Jippijaijee,bongasin tänään limatulppaa,ainaki osan siitä =) Pienet ne on asiat mitkä saa hyvälle tuulelle :D ja sitte kävin neuvolassa
rv 37+4
paino +550g/vk nyt jo yht 9.5kg :ashamed:
turvotus +
rr 129/81
pissa sokrut +
sf 33,jee laskenu edellisest 34
sykkeet +
liikkeet ++
pää oli jo niin alhaalla lantiossa et ei enää saanu heilutelluksi =)
 
Sh07 : Ihana täti sinulla ja toivottavasti nyt helpottunut olo auttaa jaksamaan ja saa unenkin tulemaan paremmin..

Hämy : Toivottavasti vauvelilla olisi jo keuhkot kunnossa jotta hänet saattaisiin mahdollisimman pian "turvaan".. Onneksi nykyään on noita kaikenlaisia avustus keinoja jopa keuhkojenkin kehittämiseen.. Jaksamisia sinne..

Johanna : Meillä kans tuon tädin fiilikset aina vaihtelee suuresti käyntikerrasta riippuen.. Välillä on hyvä kun paino on laskenut ja välillä hyvä kun se on noussut.. Ota nyt selvää sitten siitä.. Sinuna tekisin sen tädin suositteleman lenkin lähimpään kauppaan ja ostaisin jäätelöä ja suklaata..

Mulle tulikin uusi aika tuonne äitiyspolille ja koko sekä tarjonta tarkastus ultra onkin jo onneksi 26. päivä tätä kuuta eli kun viikkoja kasassa 36 eikä silloin 11.4.. :D

Mulla vasta tuo viimeinen neuvolalääkäri kerta 2.4 eli viikkoja kasassa silloin 37.. Aikaa on siis vielä siihen..

Närästää.. Aamuvuorojen jälkeen jostain syystä tuntuu että närästää aina.. En tiedä sitten mistä johtuu.. Oiskohan se tietty sitten siitä automaatti kahvista johtuvaa ... :x

Miesten ammateista oli puhetta eli mun mies on keittiömestarina hotellin keittiössä.. Samalla alalla siis pyöritään.. ;)

Eipä tässä.. Pitää syödä vaikka jugurttia ja sitten lähteä käymään kaupungilla.. Meillä tulisi 5 vuotta yhteistä elämää täyteen 15 päivä. Jos vaikka jotain kivaa löytäis miehelle..
 

Yhteistyössä