***HUHTIHIPUT 2008 kesähöpinät***

Heippa taasen täältäkin;-)

Ihania kuvia känkkäränkällä;-)

Oltiin tosiaan viikko veneellä, eli olen ollut jälleen nettipimennossa, enkä tähän hätään muista, mitä kaikkea piti kommentoida, vaikka justiin luinkin kuulumisenne, hengessä olen kuitenkin ollut mukana ;)

Vauvauinti alkoi meilläkin eilen, Väinö tykkäsi kamalasti. Oli koko illankin vielä virtaa täynnä, vaikka alkuun epäilin, että koko mies väsähti; taisi olla melkoisen jännä kokemus kuitenkin =)

Mutta nyt loppuja tavaroita purkamaan, ja josko vaikka hetken telkkariakin katselisi, sitäkään kun ei ole tullut reiluun viikkoon katsottua laisinkaan

=)

Ihanaa sunnuntain jatkoa kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö

Känkkäränkkä: Kyllä oli ja kaiken huipuksi koosta päätellen aikuisen jätös. Vessapaperit oli siinä vieressä. Kyllä otti päähän kun varta vasten sen uuden leikkitelineen takia sinne mentiin. Onneksi esikoinen ei kerennyt mennä siihen liukumäkeen.

Saatiin yhdistelmät myytyä. Nyt voidaan tilailla uudet rattaat =)

Sanmar, onpa inhottava juttu! :(

Tänne kuuluu hyvää: poika joi kiltisti pakasteesta sulatettua maitoa tuttipullosta! Ensin yritettiin sitterissä ja sylissä, ei onnistunut millään vaan kauhea huuto tuli. Mutta sitten vietiin poika sänkyyn pötkölleen (siellä yleensä imetänkin) ja maito alkoi maistua. Ihan kivi vierähti sydämeltä, ihana tietää että voin tarvittaessa/halutessani poistua kotoa huoletta muutamaksi tunniksi. :)

Iltaa :wave:

Sanmar.. yök :x onneksi tosiaan ei ehtinyt mäkeä laskea. Mä en ymmärrä tuollaista ilkivaltaa!!!

Mukavaa dooris kuulla että Väinö tykkäsi vauvauinnista. Meillä alkaa vasta kuukauden päästä ja toivon meille samaa menestystä kuin teillekin =) Millainen vene teillä on? Mun isällä on kanssa vene. Oltiin tytön kanssa siellä ekaa kertaa eilen, koko päivä. Meidän piti mennä jo aiemmin kesällä, mut en sit uskaltanut tytön kanssa lähteä. Kauhukuvia vaan keksin päässäni, mitä vois tapahtua. Mut hyvinhän toi meni. Pinja tykkäsi =)

Ostin tänään nokkamukin ja Pinja juo siitä kuin vanha tekijä... hyvä hyvä!!

Saas nähdä kuin käy. Mä vein Pinjan vartti sitten omaan sänkyyn nukahtamaan. Ainakaan vielä ei ole meteli noussut. On kyllä tosi ihme jos sinne nukahtaa, kun ollaan nyt kuukauden verran varmaan jo nukutettu syliin. Siihen nukahtaa kyllä yleensä tosi nopeesti, mut tulee varmaan jatkossa ongelmia jos ihan sylinukutuksiin oppii? Onko kellään asiasta kokemusta? Sitä ennen nukutin tissille, mut se ei enään toiminut. Tyttö vaan pyöri ja hyöri.

Te ketkä olette jo antaneet soseita, niin paljon teillä syödään kerrallaan? Niin paljon kun napaan mahtuu vai kuin? Pinja olis varmaan tänään vetänyt koko purkin persikkaa jos olisin vaan antanut. Puol purkkia söi ja sit päätin et riittää. Metelihän siitä nousi :'(

Loppuun vielä kuva pikku kipparista :heart:

Joanna ja Pinja 4kk 1vk

puella meillä olisi tarkoitus mennä torstaina siihen Oulun babybioon. Minusta kyllä kello 11 on aivan hävyttömän aikaisin.. :ashamed: |O :whistle:

asuntomessureissu meni hyvin. Neiti nukkui kiltisti vaunuissa monta tuntia ja miehen kanssa vuorotellen kierrettiin talot. Sitten tunteroinen meni vielä valveilla kantorepussa. Onko muuten kenelläkään babybjörnin kantoreppua. Meillä on ihka uusi sellainen (saatiin lahjaksi) ja minusta se reppu on todella huono. Olkahihnat on niin kapealla, että ainakin minulla painaa niskan hermoja ja tulee aivan hirvittävä päänsärky jo lyhyestä kannosta. Ja mietin vain miten mahtaa sitten onnistua, kun neiti tuosta vielä kasvaa. :eek: Ei kehtaisi myyntiinkään tuota laittaa, kun tosiaan lahjaksi saatiin (miehen vanhemmilta).

Meillä alkaa vauvauinti keskiviikkona. Hotellin kylpyammeessa treenailtiin uimista ja tyttö kyllä tykkää ihan hulluna. Tänään vain meinasi oma amme käydä pieneksi, kun oli kahtena iltana saanut siellä oikeassa kylpyammeessa kölliä. Tietääkö muuten joku tuosta veden lämpötilasta, kun meitä ohjeistettiin että asteittain lasketaan veden lämpötilaa sinne 32 asteeseen, kun uimahallissa vesi on sen lämpöistä. Mutta jatketaanko sitten edelleenkin kotona kylpemistä tuossa lämpötilassa, vai voiko laittaa sitä 37-asteista. Mietin vain, kun itse otin hotellilla ihanan kuuman kylvyn ja mittasin lämpötilaksi 40 astetta :LOL: , että vähänkö olisi tylsää jossain 32-asteisessa vedessä kölliä. :whistle:

Laske vaan reilusti veden lämpötilaa. Tuo 32astetta on suositus, mut hyvinkin saattaa olla et laskee siitä vielä alle kolmenkymmenen. Monet joutuu jättää uinnin juuri siksi kesken, ku vauva ei "tarkene". Meillä alkaa uinnit syyskuussa ja olen lähes alusta asti kylvettäny/suihkuttanu Nellan jopa haalealla vedellä. Parempi niin, ku liian kuumaa.
Suihkussa oloon kannattaa totuttaa myös, eihän uimahalleissa ammeita ole missä peseydytään.

sellasia vaan pikaisesti

Joanna mitenkäs kauan Pinja on syönyt soseita? jos niistä ei mitään näytä tulevan (siis reaktioita) niin anna vaan niin paljon kun maistuu. en tiiä mikä on suositus 4kk aloitettaessa mutta Minealle aloitettiin 6kk ja parina päivänä maisteltiin, sitten sai syödä niin paljon kuin halusi bataattia, sitten otettiin mukaan vähän porkkanaa jne.

Manducalaiset meidän naapuri pukee rintareppunsa niin että nostaa ne henkselit ensin ylös, napsauttaa niskalenkin kiinni ja pujottaa lapsen sisään. onkohan siitä mitään haittaa? näyttää meinaan kätevältä, mä en meinaa sitä niskalenkkiä saada kiinni jos vauva on kyydissä...

Anu-78
Huomenta!

Känkkäränkällä ja Joannalle kivoja kuvia!:)

Tosta säikkymisestä kun kerta täällä nyt siitä puhetta niin meillä Saku säikkyy kans kovia ääniä, esim. jos koirat haukkuu niin se säikkyy sitä ja rupee itkemään, mutta ei aina, sillon vaan kun on tissillä ja just nukahtamassa.

Nyt sitten se arki alkaa:) pojat tossa just kouluun lähtivät:) täällä kun tänään alkaa koulut, vanhempi poika menee nyt kuudelle luokalle ja keskimmäinen poika menee toiselle luokalle:). Kyllä se kesä vaan nopsaan meni, mut toivotaan että niitä lämpimiä ilmojakin vielä saataisiin mahtumaan elokuun loppuun tai syyskuun alkuun=)

Soseista sen verran että meillä menee Sakulla nyt kahessa päivässä yks purkki hedelmäsosetta ja kahessa päivässä jotain kasvissosetta, ja uusia makuja otetaan aina mukaan, mut hittinä meillä on peruna-porkkanasose B)

Sanmar, eikun vaan ilmoitus jonnekkin tosta leikkikenttä touhusta, hyi hitto et rupes öklään tommonen :$ eipä oo siinä joku ajatellut et mitä tuli tehtyä :|

No mut kutsuu saku tuolla et pitäneen mennä :wave: päivän jatkot kaikille!

Anu&Saku kohta 4kk

Känkkäränkkä mä aloin antaan maistiaisia jo viikkoa ennen 4kk, mut parin päivän päästä lopetin, koska tuntui tulevan ylöspäin. Nyt ollaan ehkä reilu viikko syöty säännöllisemmin ja maisteltu uusia makuja. Joten jospa mä sitten uskallan antaa tytölle sen verran kuin haluaa. Perunaporkkana, luumu ja persikka on meillä ne lempparit. Pelkästä perunasta ei tykännyt yhtään.

Ja uskomatonta, mutta totta!! Tyttö nukahti itsekseen sinne sänkyyn illalla, voi kun ottais ihan tavaks, mut tuskinpa!!

Joanna ja Pinja 4kk 1vk

Huomenta täältäkin,-)

Joanna:
Meillä on sellainen vajaa kymmenmetrinen retkivene, siellä asutaan yleensä koko kesälomamme. Itsekin ensin vähän jännitin, miten Väinö menee veneessä, muttei mitään ongelmia ole ollut, väliin on tarvinnut vähän luovaa mielikuvitusta asioiden hoitamiseen, mutta hienosti kaikki on sujunut :LOL: Ja zemppiä teillekin vauvauintiin
:) Kyllä se hyvin menee, meidänkään ryhmästä ei alkanut kuin yksi itkemän, kaikki tuntuivat olevan ihan innoissaan puuhasta ;)

Soseista ollut puhetta. Meillä neuvolantäti sanoi, että sen verran saa syödä kuin syö, ettei kesken kaiken saa ruokaa poiskaan laittaa =) Nyt herra vetää yleensä yhden hedelmäsoseen ja yhden kasviksen (kukkakaali ja se pehmeä kasvissekoitus ovat suosikkeja;-) päivässä B)

Mutta nyt herra heräsi metelistä päätellen, palailemisiin ja ihanaa päivää kaikille

Dooris ja Väinö

Moikka!

Harvinainen yö : Eero nukahti tos 22, sit kun ite menin noin 24 nukkuun niin havahtu (jonka tekee aina, et alkaa pyöriin) otin sit ja syötin ja laitoin takas pinnikseen. Seuraava herätys olikin vasta 5.30 :D Ruhtinaallisen pitkät unet. ja tollonkin vaan söi ja jatko unia viel puol 8 asti.

Ihania kuvia Känkkis, Joanna ja Dooris =)

En tiedä onko jo jossain välissä kyselty, mutta onko teiän vauvoilla jotain unikaveria?
Veetillä on ollu Dino, jota on ihana halata ja maiskutella pientä korvaa :heart:
Profiilissa on kuva pojasta ja Dinosta.

Dooris Mä käytän imageshackia kuvien laittoon.
http://imageshack.us/

Jaahas, nyt olisi sitten lomat lusittu ja takas Rovaniemellä. Eilen illalla tultiin ja tänään jo mies lähti töihin.. Iidan kanssa kahdestaan nyt sitten ollaan.. 21 päivä lähdetään taas Lappeenrantaan viikonlopuksi ja sitten syyskuun puolessa välissä on Kokkolassa mun siskon lapsen ristiäiset.. Kyllähän siis tätä ajamista vielä tulee.. On se silti mukava olla takas kotona..

Iida on muutama päivä sitten nauranut ihan oikeasti ääneen ensimmäistä kertaa ja muutaman kerran on kääntynyt jo kyljelleen.. Juttelee tosi paljon koko ajan ja on nauttinut suunnattomasti kaikesta huomiosta ja lepertelystä mitä on reissussa saannut osakseen.. Saas nähdä miten nyt käy kun jää mun kanssa pääasiassa kahdestaan.. =)

Meillä vielä mennään täysin imetyksen voimalla ja tarkoitus olisi niin mennäkkin 6 kuukauteen asti, jos vaan voidaan..

Yö unille Iida menee 21-22 niin että nukahtaa itekseen sänkyynsä, herää yleensä kerran syömään yöllä 5-7 välillä ja sitten herää kokonaan siinä 9 kieppeillä.. On joskus kyllä ollut syömättä koko yönkin eli nukkunut vain siihen yhdeksään ilman ruokailua.. Tuo yö unille meno onkin ainoa nukahtaminen joka tapahtuu ilman itkuja.. Päivät nykyään on yhtä taistelua tuon nukkumisen kanssa.. Mielellään Iida olisi kokonaan nukkumatta, mutta eihän näin pieni vielä jaksa, siitä sitten alkaakin kauhea huuto.. Ei Iida enää suostu nukahtamaan mihinkään, auto on ainoa paikka missä suostuu nukkumaan kerralla pitempään kuin 30 minsaa.. Ennen autoi vaunujen pukkaaminen tuohon, mutta sekin on menettänyt jo loistonsa.. Kauheella huudolla nukahtaa vaunuihin kyllä, mutta uni kestää max. tuon 30 minsaa ja sitten hereillä ja kohta taas huudolla nukahtaa.. Tuota rumpaa sitten uudestaan ja uudestaan.. Nyt on onneks hiukan auttanut se että ei olla käytetty enää vaunussa koppaa vaan suoraan ratasosalla on makanut ja niin että pää on hiukan kohollaan.. Pitää taas kokeilla tuota vaunuilua tehokkaammin, että jos se siitä..

Noh, nyt ajatus pätkii kun tässä samalla kahton Serranoa. Lähden laittaa vaatteita pyykkikoneeseen..

Suvi ja Iida reilut 3 kk

Huomenta!

Meillä meni yö lykäsissä unipätkissä, joiden välillä mä vielä kärsin unettomuudesta. Nyt on pikkusen pää jäässä. Tyttö nukkuu onneks jo ekoja päikkäreitä, eli muuten ihan normaalirytmissä ollaan.

Känkkis, suihkussa on viety tytön pää veden alta. Kylvyssä on korvat ollu veden alla.

Mä olen antanu niitä soseita aika hintsusti, kun tyttö on 4kk vasta ylihuomenna. On kyllä näyttäny, että enempikin menis. Loppumaha on täytetty sit rintamaidolla.

Kiitokset vinkistä myös anuuulle. Tarkotus on alkaa omien soseiden antaminen ja jääpalamuottipakastaminen. Haluun vaan totuttaa typykän molempiin vaihtoehtoihin, ettei tulis turhan ronkeliks.

Onpas suloisia vauvakuvia!

Helsingissä sataa, eli vois vaik pestä pyykkiä tai vaikka keitellä perunoita soseesen...

KMaria ja kultatyttö 4kk ylihuomenna

Ihania kuvia Känkkäränkkä ja Dooris! Ja Känkkikselle onnittelut rouviintumisesta!

Monilla tuntuu yöt menevän mallikkaasti! Se on hienoa! Meillä tuntuu menneen (taas) systeemit sekaisin, poika syö päivisin aika huonosti, mutta yöllä sitten maittaa...viime yönä söii 6 kertaa. Kauankohan tätä kestää???

Meidän poika on aika hömelö muutenkin, yöllä joskus herään kauheaan ähkimiseen ja pöhkimiseen ja poika on puoliunessa kääntynyt vatsalleen!! Sama jatkuu, kun otan pojan rinnalle sen jälkeen, yrittää pöhkö kääntyä vatsalleen, vaikka on rinnalla!!! Onko muilla tämmöisiä pöhkövauvoja?? :heart:

Kokeiltiin eilen perunaa ekaa kertaa ja aika itkuiseksi se pojan veti. Kokeilen nyt huomenna vaikka porkkanaa, jospa se olisi lempeämpää...

Nyt taidettiin heräillä aamu-unilta... :wave:

:wave:
Jos pitkästä aikaa jotain kirjottelis.
Todella ihania kuvia ja söpösiä lapsia teitillä, mä olen niin onneton etten osaa kuvia laitella :x

Meillä kans kasandra syö mielellään bataattia ja porkkanaa, hedelmistä kokeilin päärynä sosetta, ei oikein vielä neiti lämmennyt sille :eek: ilmeet oli hyvät kun maisteli.

Marika75, meitin neiti tekee kans noin varsinki öisin kun otan tissille, yrittää kääntyä mahalleen ja kun laitan paremmin änkee taas naamaa lakanaan ja yrittää ottaa tissiä suuhun lupsutus kuuluu ja kaamee ähinä ja puhina =) todella huvittavan näköistä :D

Meillä on toi tissittely päiväs aikaan menny hankalaks, tyttö ei millään taho syödä ku hetken, päästää irti ja touhottaa eikä sit suostu ottaan enää uudelleen, olenki sit loput tarjonnu pullosta ja sit syö ihan nätisti =) öisin ei ole mitää onkelmaa syö tissistä ja nukahtaa heti ja tuhisee sit mun vieressä tyytyväisenä uniaan.

Täytyypä tästä rueta valmistautuun hakeen isompaa tyttöö eskarista, se alkoi tänään :p

Vilijonka ja Tassu (kasandra) veljen nimi pikkusiskolle, kun ei osaa sanoa k-kirjainta tossa alussa :D

Huomenta täältäkin

Marika75 meilläkin heräiltiin öisin sen seitsemän kertaa. Nyt sitten ruvettiin syömään velliä ja tuntuu että se on vähän rauhoittanut öitä... ainakin viime yötä =) Meinas kyllä järki lähteä kun poika söi kuusi- seitsemän kertaa yössä jossain vaiheessa! Olin ihan kuutamolla päivisin, mutta nyt ehkä näyttäis helpottavan.

Tylsää kun on harmaan sateinen keli... onneks on toi parveke, minne saa miehen nukkumaan eikä ole pakko lähteä ulos talsimaan. Laiska mamma täällä...

Seuraatteko muut olympialaisia? Meillä on tellu auki koko ajan ja molemmat täällä aina välistä sitä möllötetään. Koomisen näköistä kun toi poitsu kattelee kisoja... ihan niinkuin niistä jotain tajuis :LOL:

Jaahas, josko pistäis imurin heilumaan...

paddington ja minimies

Heippa!

Täällä on kans pää aivan sumussa, kaikki lapset on kiekunu vuorotellen yöllä... |O Piti kirjottaa paperille samalla ku luin et muistan mitä piti kommentoida!

Eli Juurille piti sanoa Baby Björnistä et mulla meni hartiat ihan jumiin ku koitin sitä. Se olkahihna painoi johonki hermoon niin et mulla puutui aina koko oikee käsi. :/ Ton Manducan kans ei oo ollu samaa ongelmaa.

Ja sit Känkkikselle Manducasta, kyllä kai sen voi noinki laittaa jos vaan saa vauvan pujotettua sinne. Täytyypä koittaa seuraavalla kerralla. Kysyn vielä Manducalaisilta et ootteko koittanu kantaa siinä lonkalla? Mä koitin eikä oikein onnistunu. Hihnat oli hankalat kiinnittää ja vauva roikkui. Onko muilla kokemuksia?

Kääntymisestä, ainoat kääntymisyritykset poika tekee yöllä kun nostan syömään. :headwall: Lattialla olis tilaisuuksia vaikka kuinka mut ei edes yritä. Että näin myös meillä!

Unikaverina pojalla on edelleen mun risa toppi. Sen kanssa matkustetaan myös autossa ja nukutaan päikkärit vaunuissa. :)

Oon tullu siihen tulokseen ton autoilun kanssa et joko pojalla on matkapahoinvointia tai sit kaukalon asento aiheuttaa huonon olon. Nyt hän ei enää huuda (ainakaan koko aikaa...) autossa mut puklaa sit senki edestä. Vaihtovaatteita saa olla mukana meno-ja paluumatkalle koska maitoa lentää kaaressa. :( Tai sit pitää vuorata koko lapsi harsoilla!

Onko muuten muiden vauvoilla vielä [/b]karstaa päässä? Nyt kun ilmat viileni ja piti laittaa myssy päähän niin karstaa tuli uudelleen ja poika raapii päänsä ihan verille. Oon öljynny ja harjannu, mietin et auttaisko tuo Ruskovillan silkkimyssy? Sen ku pitäis hengittää ja hoitaa ihoa.

Ruoanlaitto kutsuu... :wave:

RouvaPannunen ja Poika 3,5kk

heipä hei! :wave:

Meillä Nooa on alkanut nukkua säännöllisesti aamupäivä unet. :wave: ihanaa kun on tää pari tuntia omaa aikaa aina tässä päivällä, niin kerkee tehä kaikkia hommeleita.

Eilen Nooa sai kauheita raivareita, eikä suostunut syömään tissistä, joten jouduttiin pari kertaa turvautumaan pulloon... varmaan kun itkee niin hysteerisesti, niin ei ymmärrä imeä tissiä, ja sitten menee vielä enemmän hermo. Pullon saa siis paremmin tungettua sinne suuhun.

unikaverina Nooalaa on puklurätti. Sitä se tykkää nuuskia ja lipittää sitä reunaa. :)

Joku teistä sanoi, että vauva ei malta syödä tissistä vatsaansa täyteen. Meillä havaittavissa samanmoisia piirteitä. Välillä poika imee vain muutaman minuutin tissiä, jonka jälkeen alkaa itkemään. Yleensä silloin nostan pojan ylös ja röyhtäytän, mutta sen jälkeen ei syöminen enää kiinnostakaan. Ehkä tästä johtuu myös se, että meillä syödään melko usein. Maitoa kyllä riittäisi, mutta kyse on jostain muusta...

Hyvää päivänjatkoa kaikille. Nyt Nooa heräs.

elzibelzi ja Nooa 3kk ja 4 päivää

Yhteistyössä