***HUHTIHIPUT 2008 kesähöpinät***

Minä olen kuullut myös tuosta oolannnin soseesta, mutta kokeillut ei olla. Pitänee varmaan kokeilla. Meillä ei tuo purkkiruoan sotkeminen kotiruokaan auttanut mitään. Ruoka ei kelvannut meidän ukolle. Saa nähdä mitenkä käy tämän nuoremman ukon kanssa.

Meillä ei pojalla ole vielä hampaita vaikka yksi hampaan kulma ollut jo pari kuukautta ikenen läpi, ei ole sen enempää tullut esiin eikä kylllä vaivaakaan.
 
Lyy meillä ihan täysin sama syömistahti! Aloitin nyt sunnuntaina kiinteiden maistatuksen. Eihän nämä pienet puoli tl kerralla määrät vielä mitään auta, mutta ajan kanssa varmasti. Siis yöunien pituuteen...Ei oikeen aivo toimi, kun ei oo pahemmin öisin saanu nukuttua! :kieh: Jos teillä tuntuu siltä, että vauva katselee mielellään teidän syömistä, voit varmaan aloittaa maistatuksen? Neuvolassa ainakin sanottiin, että se on hyvä merkki siihen milloin voi aloittaa maistatuksen.

Kiitti perunatiedoista! Isompia minäkin olen nyt pojalle valinnut, pakkohan niiden on kelvata, kun kerran sitä vanhaa jauhoperunaa ei mistään saa...

Ei oo tullut hampaita vielä, mutta jotain kuultaa alaikenissä kyllä.

Poika löysi varpaansa eilen!! :heart: :heart: Tämä päivä onkin sitten mennyt ihan pepuilleen päiväunten suhteen (taas...). Tällä kertaa siis ne on nuo varpaat, jotka niin kiinnostavat, ettei päiväunille oikein pysty rauhoittumaan. Vaikka pistän housut jalkaan ja varpaat piiloon, silti pitää kurkotella jalkoja....

Äsken poika sitten itki itsensä uneen, kun oli ihan liian väsynyt... :'( On tää elämä niin ihmeellista pienelle....
 
juuri pitäiskö meidän treffata siellä babybiossa? Vai yritetäänkö vain salaa vakoilla toisiamme että tunnistetaanko? =)

Kiinteitä olen minäkin jo tehnyt pakastimeen valmiiksi aika lailla. Mutta ei meillä niitä vielä aloitella. Jos imetys sujuu jatkossakin hyvin, niin ehkä sitten lähempänä 6kk. Tai jos mua jossain vaiheessa alkaa risoa jatkuva tuttina oleminen, niin sitten ehkä aikaisemminkin.

Pitääpä tännekin kehaista kun meillä viimeyö meni ensimmäistä kertaa yhdellä syötöllä! Toivottavasti jäis tavaksi, aamuisin kun ei enää voi pitkään nukkua, kun pitää noita vanhempia lapsia nousta laittamaan kouluun. Vanhimmainen onneksi herää itsekseen, sillä kun koulu alkaa monesti jo aiemmin. Aloitti lukion jo, mun iso vauva!

Mutta kuulemma tuli kakka, pesupuuhiin!

Puella ja Otso 3kk 1vko
 
Moikka pitkästä aikaa,

Tässä tulee hieman päivytystä meidän poitsusta. Tänään oli 4 kk:n neuvola, joka oli lääkärineuvola. Mutta nyt ne strategiset mitat:

pituus 60,9 cm
paino 6180 g
pipo 43,1 cm

Nyt on sitten kaikki rotateqin annokset otettu. Tänään ollut väsynyt ja hieman itkunen päivä.

Meillä on Anuuun kanssa samanikäinen poika, tänään 4 kk. Ja myös Jimi oppi viikonloppuna kääntymään vatsalleen :D Viime viikon maanantaina alkoi tarttumaan esineisiin. Aika menee tosi vauhdilla. Miehellekin yksi päivä puhuin, kun meidän vauva on vaihdettu pieneen poikaan.

Nyt täytyy lopettaa, Jimi vaatii seuraa

 
Täällä pukkaa jo toista hammasta ja itkuksi on mennyt tämä päivä. voi ressukkaa ku sydäntä raastaa kun toinen itkee :'( alaetuhampaat siis vaivaa. toivottavasti nyt helpottaa hetkeksi kun tuo toinen puhkeaa.

meillä käännyttiin tänään ekaa kertaa, kauan sitä yritettiinkin. jalatkin on löytynyt.

nyt pitää äiskän mennä pian nukkumaan että jaksaa, on nuo yöt edelleen risaisia. no eilen nukuttiin peräti yksi 3h pätkä, muuten alle 2h . pelottaa et ens yö on taas huono kun ollu niin itkuinen neiti. :headwall:

meillä maistellaan pottua kanssa, kiitti pakasteperunasose vinkistä :flower:

athena ja tyyristyllerö reilun 4kk
 
Anu-78
Huomenta!
Meillä ollaan käännytty selältä mahalleen jo kuukauden verran:) ja joskus harvoin kääntyy sitten mahalta selälleen:) Ja hampaita ei oo vielä tullut yhtään, mut en sitten tiedä et millo niitä tulee koska nyrkki sinne suuhun menee koko ajan ja samoten kaikki lelut mitä Sakulle antaa:) ja tietty kuola valuu ihan pipona=)
Täällä ollaan niin laiskoja että ihan noita kaupan purkkisoseita annetaan.. Meillä nyt Saku tällä hetkellä syö soseita näin että aamusta saa hedelmäsosetta ja sitten iltapäivällä saa jotain kasvissosetta, ja vielä ne on pieniä määriä, mutta koko ajan ne lisääntyy päiväpäivältä. Sit tos aattelin et vois ottaa illaks kuvioihin mukaan vellin, et antaisin sitä velliä silleen ennen nukkumaan menoa.
Miten teillä muilla vauvat viihtyy yksikseen? Ja minkä aikaa ne viihtyy? Meillä jonkun verran mut jos alkaa olemaan sillä tylsää niin ei sit viihdy ollenkaan, nyt oon huomannut että sitterissä ei enää kovin pitkään viihdy, et noissa rattaissa se viihtyy paremmin ja lelujen kera vielä=) ja sit ku Saku on vielä semmonen et makuu asennossa ei ollenkaan oo hyvä, aina pyrkyityy pystyyn:)...
Mut nyt taasen mentävä :wave: palaillaan ja päivän jatkot kaikille!

Anu ja Saku
 
Huomenta.

Eilen oli kolmas ilta kun nukahti omaan sänkyyn itsekseen ja tää oli toinen yö kun söi vaan kerran :D Toissa yönä meni nukkumaan klo21 ja söi klo03,30 ja heräs seitsemältä. Viimeyönä meni nukkumaan klo.22 söi 04.15 ja nukku puol kahdeksaan! Voi kun jatkuis tätä tahtia ja et syöminen siirtyis pikkuhiljaa aina eteenpäin. Meillä on tänään lääkärineuvola. Ihan jäntskättää paljon on tullut painoa ja pituutta lisää. Ja ennen neuvolaa mulla on kampaaja... ihanaa :heart:

Nyt aamutoimiin

Joanna ja Pinja 4kk ja10pv
 
Hello :wave:

Mä oon ollut taas tosi huono palstailija. Tuntuu, että olen ihan väsy kokoajan. Poika nukkuu niin vaihtelevasti päikkäreitä ja yöunia, etten ole vain jaksanut palstailla.

Meillä on aloitettu myös kiinteät. Aikamoisia ilmeitä :D mutta bonan hedelmäsose on ollut herkkua. Mun mielestä syö paremmin miehen syöttämänä kuin minun. Mutta pikkuhiljaa ollaan maisteltu, juuri sen takia koska yöt on menneet ihan hulinaksi, jätkä on syömässä jatkuvasti. Kuvittelisin että se on merkki siinä, että pelkkä maito ei enää riitä. Vaikka sitä kyllä tulee ihan älyttömästi, mutta eikö poika sitten viitsi syödä riittävästi yöllä, vaan syö mahansa sillein täytee ettei ole enää nälän tunnetta, mutta ei kunnolla täyteen??? Ja olis sitten tuon takia jatkuvasti tissillä? Kun kuitenkin tätä on jatkunut nyt useampi viikko, ei vissii ole kyse enää pelkästä maidon tilauksesta, mutta ompahan saanut aikaan sen että tissit täyttyy ihan supernopeasti ja päivällä pitää välillä lypsää pakkaseen, kun rinnat tuntuu räjähtävän.... :whistle:

Tuolla aiemmin oli keskustelua noista turvaistuimista, mä oon ihan hukassa niiden kanssa, mein poju on jo nimittäin niin iso, että ihan kohta pitää vaihtaa kaukalo istuimeen. Hitto....mä en tiedä yhtään millasen istuimen ostais, pää on vaan ihan pyörällä :headwall:

Huomenna on neuvola (4kk, vähän myöhässä tosin, tuon rotarokotteen takia meni sekaisin neuvolakäynnit) ja jännittää mitkä on herran uudet mitat. Ainakin vaatteita tuntuu jäävän pieneksi hirveetä vauhtia, ja 62 on auttamattomasti pieniä, nyt on käytössä 68 vaatteet ja jotain 70 ja 74 kun se riippuu vissiin niin paljon noista valmistajista....

En osaa kommentoida nyt mitään, luin kyllä sivuja taaksepäin, mutta oli niin paljon tekstejä ja oisin halunnut kommentoida vaikka mitä, mutta en enää muista :ashamed: pitäis olla sanelukone ja siihen sanella mitä haluu kirjottaa että sitten muistais :LOL:

Yritän jälleen olla aktiivisempi ja päästä mukaan palsta elämään

Hysteerinen ja poitsu 4kk ja vähän päälle
 
HEI!
Me saatiin hyviä uutisia :heart: :heart: :heart:. Käytiin siellä pään ultrassa ja kaikki oli kunnossa, olipa huojentavaa :heart: :heart: :heart: . Vaikka itse olinkin jo aiemmin sitä mieltä, että tuskin siinä mitään on ,niin kyllä se silti jännitti! Painoa oli Onnilla 8010g, pituutta 67cm, että hyvin kasvaa edelleen. Vasemmasta korvasta löytyi lievää tulehduksen merkkiä. Kuuria ei kuitenkaan toistaiseksi tartte aloittaa, kun ei juuri oireile. Kipelääkettä käski antaa tarvittaessa ja perjantaina kontrolli. Toki saan sen kuurin aloittaa jos oirehtii. Mut täytyy sanoa, että tuon päätuloksen rinnalla, ei korvapunoitus paljon tunnu. Sori, kun tuli vaan omaa asiaa, mut nyt ei pysty muuhun =)
Palataan

Laylah ja :heart: Onni lauantaina 4kk
 
tere! :flower:

Eipä mulla oikeestaan mitään asiaa ole, kunhan tulin vaan ilmoittautumaan.

Meilläkin 62 centtiset vaatteet on jo liian pieniä. Säälittää laittaa kaikki ne ihanat vaatteet pos, mutta eipä tässä muukaan auta.
Huomenna mennään Nooan kanssa katsomaan viikon vanhaa vauvaa. Voi vitsi, Nooa näyttää varmaan ihan jättiläiseltä sen pikkuisen rinnalla. :ashamed: :heart:

Meillä syötiin tissiä eilen koko päivän n. 1-2 tunnin välein. Meillä on just toi sama ongelma kuin hysteerisellä, että ei varmaan syödä niin paljon kuin jaksais, vaan ainoastaan silleen, että näläntunne menee... tai sitten voi olla, että kun on jo niin isokokoinen tuo meidän poika, niin ei maito oikein tahdo pitää nälkää kauan... En kuitenkaan haluaisi vielä tässä kuussa aloittaa kiinteiden antamista..

elzibelzi ja Nooa 3kk 6pv
 
Heippa täältäkin jälleen;-)

Laylah:
Ihanaa, että kaikki on hyvin :hug:

Just käytiin kaupoilla, täytyi hakea muutama valokuvakehys, kun teetin pari isoa julistetta noista meidän Väinön kuvista, että saan ne seinälle ;)

Meilläkin on huomenna 4kk neuvola.. Hirvittää pojan mitat, mutta huomennahan ne kuulee...

Anu kyseli, miten vauvat viihtyvät itsekseen. Joinain päivinä saa aikansa kulumaan liki tunnunkin itsekseen, tuijottelee vain kissojen tekemisiä ja pelailee sitterissään.. Välillä ei viihdy minuuttiakaan yksin, eilen oli esim. sellainen päivä.. Sai koko päivän kanniskella herraa, kun ei ollut yksin missään...

Itku kuuluu, palaillaan

Dooris ja Väinö, tänään tasan 4kk
 
Heippa!

Ihanaa Laylah, että saitte hyviä uutisia! Aina se huolettaa etukäteen, vaikka olisi suht varma ettei mikään vialla olekaan.

Neuvolakuulumisia:

Käytiin äsken 4 kk neuvolassa, mitat:

Paino 6740g (3660g synt.)
Pituus 66,5cm (51cm)
Py 44cm (35,5cm)

Tasaisesti kasvaa omalla käyrällään (pituus +1 ja paino -12 käyrällä ), joten terkka suositteli jatkamaan täysimetystä. Poju kasvaa samaan tapaan kuin veljensä, pitkä ja hoikka.

Nyt ei ehdi muuta, poika kiukkuaa.

Lilja
 
moikka, Laylah onneksi olkoon hyvistä uutisista.

me ollaan poikien kans vielä pohjanmaalla mut iltajunalla kotiin.. saa nähdä miten menee junamatka kahden lapsen kanssa. onneks saatiin serkkupojan turvaistuin lainaan niin ei tarvi junassa sitäkin raahata. (mehän tultiin autolla tänne ja kun mies lähti su kotiin niin istuin meni mukana) muuten onki sit tavaraa; matkarattaat, turvakaukalo, lentomatkalaukku, putkikassi ja hoitolaukku. ja sit tietty nuo kaksi lasta.

huomenna onkin sitten 4kk neuvola. jännittää meneekö 8 kiloa rikki. tähän saakka painoa tullut 1,2kg kk:ssa. en sit tiedä voiko kauaa jatkua tollainen kasvuvauhti. no ainaki tuo on ISO. poikien pikkuserkku 6kk eli kyläs niin Arttu oli sitä paljon isompi. se oli ollut 6kk neuvolassa saman painoinen ku Arttu 3kk iässä. pituutta näillä oli aika lailla saman verran ku seisoivat vierekkäin. (meillä Arttu muutes seistä tönöttää jaloillaan vaikka kuinka pitkään jos vaan tukee kainaloista, en mä muista et esikoinen vielä tossa iässä noin..)

ei muuten oikeen mene alas Artulla peruna. eilen ja tänään oon tarjonnut. ei yhtään tykkää. pitää huomenna koittaa antaa päärynääkin, se ainaki oli esikoisen herkkua ja sit toisaalta ku ottaa perunan sekaan porkkanan niin luulis maistuvan paremmin.

ää mä meen pakkaamaan ettei mikään unohdu. viimeksi unohtui esikoisen unilelut, se onki paha....

Anu ja Arttu 4kk + isoveli 2v4kk
 
Sataa,ei pääse ulos. Ehkä vain hyvä niin ei tule käytyä kaupassa hakemassa suklaata. Ottaa sen verran päähän. Minun piti päästä kaupoille tänään, mutta sehän jäi. Ja tulipahan lisäpäivä kun oon putkeen yksin lasten kanssa, ja ensi viikolla pitäisi olla muka vielä yksi ylimääräinen päivä. Tulee vain yli viikko putkeen. Ei paljoa innosta, välissä olisi vain yksi päivä kun mies olisi enempi kuin muutaman tunnin kotona lasten kanssa yhtä aikaa valvella.

Meillä poika tuntuu olevan innoissaan soseesta, maissia saanut vasta. Saa nähdä miten muut maistuu.
 
Laylah, onnea hyvistä uutisista.
Meillä on tänään ollu kovin väsyny poitsu, aamusella heräili ähiseen ja puhiseen tos viien jälkeen, kuuden jälkeen sit noustiin ylös, ja laitoin sen tonne lelukaaren alle leikkiin, seiskan maissa oli oudon hiljasta (olin siis ite keittiössä ) ja menin olkkariin kurkkaan niin yks veti unta kuulaan siinä matollansa :D sit nukku puol 11- 11 päikyt ja nyt 13-13.30 ja nyt leikki tos vaunuissaan (täs vieres) niin taas se oli simahtunu :)

Niin joo aikasempiin ei vielä hampaita näkyvissä, kuolaa kyllä.. ja lauantaina käänty ekaa kertaa selältä mahalle pari kertaa. ei sen jälkeen oo temppua uusinu.
Essi ja Eero noin 3,5 kk
 
Laylah hienoja uutisia! :flower:

juuri passaisko että treffataan vaikka siinä oven ulkopuolella vaikka noin 10.45? Mulla on lyhyet hiukset ja silmälasit ja olen varmaankin siitä vanhimmasta päästä. :whistle: Yritä tunnistaa! Jos minua ei näy, niin aamu on ollut jotenkin ongelmallinen ja olemme jättäneet homman väliin. Mutta näillä näkymin tullaan. Ajattelin kyllä lipunkin jo tänään varata valmiiksi.

 
Laylah onnea hyvistä uutisista :flower:

Tultiin just neuvolasta
Mitat oli
Pituus 62 (50)
paino 5950g (3650)
pipo 41 (34)
Suluissa siis syntymä mitat. Pienihän tuo tyttö on mutta kasvaa tasaisesti omaa käyrää. Lääkäri kehui hienoa niskan kannatusta =) Ja muutenkin hyvin kehittyneeksi tytöksi :heart:
Mutta nyt antamaan maitoa ja päiväunille.

Joanna ja Pinja 4kk 10pv
 

Yhteistyössä