***HUHTIHIPUT 2008 kesähöpinät***

ihanaa, ystävän viipalekuvauksessa syöpätasot oli nollilla! ihania uutisia :D saa vielä solumyrkkyjä ja kantasoluhoitoa vähän kun imusolmukkeet on turvoksissa mutta hyvältä näyttää.

mutta tietääkös joku onko siihen syy että Miska on alkanut puklailla enemmän? ennen ei puklaillut juurikaan, nyt saa olla paihtaa vaihtamassa koko ajan.
 
Joanna sitä mun mieskin sanoi, että on niin epätodennäköistä että turha pelätä.

Känkkis :hug: ihanaa! Ja siitä puklaamisesta niin jos sulla tulee maitoa nyt enemmän ja siksi puklaa enempi ku ennen?

KMaria Tosiaan niinku joku tossa sanoikin - jos ite tekee soseita niin jääpalamuotteihin pakastamalla tosiaan saa maistiaiskokoisia annoksia helposti ja myöhemmin niitä voi sekoittaa (eri makuisia siis) ja ottaa niin paljon ku tarvii. Tyhjää aina vaan valmiit jääpalat pusseihin, eri makuiset omiinsa. Ja siis mikä estää pakastamasta kaupan soseita samalla lailla. Mun vaan tulee tehtyä ennemmin ite ku se on nii-in helppoa ja halpaa. Nyt varsinki on ihan paras aika ostaa kotimaisia kasviksia.

nii ja rouvap tuu ihmees sanomaan mitä ne philipsiltä vastaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Athena:
kiitos Anuuu kun kerroit että jääpalamuotista voi tyhjentää valmiit palat pussiin. Mietin jo montako jääpalamuottia tarviin jos niissä pitää pakastaa ja säilyttää :LOL:
Mä mietin tätä samaa pari päivää sitten. Kaivelin jo kaappeja et montako jääpalamuottia meiltä löytyy (löyty 5kpl), kunnes sit kans luin tosta sose ketjusta et ne tosiaan voi kipata jäätymisen jälkeen pussiin :LOL:
 
Hienoja uutisia, Känkkis :flower:

Niin siis neuvolassa käytiin tänään, ja poika on tosiaan kasvanut komeasti... jatkamme siis rintamaidolla. On myös tosi jäntevä kaveri, pääkin nousee käsistä nostettaessa mahtavasti. Olin oikein ylpeä äiti taas neuvolan jälkeen =) Nyt alkuillasta poju on tosin ollut vähän surkeana, taitaa Rotarixin toinen osa ja ensimmäinen rokotepistos vetää vähän veteläksi.

Philips Avent itkuhälytin on meilläkin (vieläpä uusi, hieno ja kallis) ja paristoja kuluu ihan uskomattomasti! Ajattelin jo mennä kyselemään, voisiko tuolle tehdä jotain takuuhuollon piikkiin. Mutta on sitten ehkä tyyppivika... tosi harmillista.

Nukkumisesta: meillä saatetaan valvoa iltapuolella 3-5 tuntiakin kerrallaan ja päiväunien pituus yleensä vain noin 30-60 minuuttia. Yöt menevät onneksi taas yhdellä tai kahdella syötöllä, enimmäkseen kahdella.

Nyt leikkimatolle pelastamaan poju ilkeältä nallelta joka ilmeisesti hyppii nenille harmittavasti...

Viljaliina ja A-V, maanantaina 3 kk
 
Ja niinhän siinä sit kävi, että Nella on kans kipeänä, samoin mies. Anni on ainut joka on vielä terve.
Meillä Anni käyttää 62cm ja pikkuhiljaa siirrytään nyt 68cm vaatteisiin.
Kuinkas moni on jo maistattanu sosetta tai velliä? Mä ostin tänään velliä ja sosetta, täytyy katsoa missä vaiheessa kokeilee. Varmaa ens viikolla. Tänään Anni ollu ihan kauhea, täyttä huutoa huus tosi kauan, mulla meinas jo kunnolla mennä hermot, mies sit onneks otti syliinsä ku tuli töistä. Mä en saanu Annia juomaan ku ½ pulloa maitoa kerrallaan, ja sit se jo tunnin päästä tietysti halus lisää. Rauhoittui sit ku mies sai sen nukkumaan ja nukkui muutaman tunnin, oli tyttö niin yliväsyny.
Mä lähden nyt nukkuu.
Hippo+Nella 1v7kk ja Anni 3kk (tasan)
 
Meillä myös tehdään soseet itse. Esikoinenhan oppi syömään vain kotiruokaa ja purkkuruoat ei kelvanneet. Kieltäytyi niistä totaalisesti. Vain marja- ja hedelmäsoseet kelpasivat ostettuina. Joten jos haluaa että lapsi oppii syömään myös kaupan purkkiruokia niin kannattaa tarjota niitä aina välillä ettei käy niin kuin meillä että reissussa kieltäydyttiin syömästä. Lopulta ei reissussa kelvannut edes hedelmä- tai marjasoseetkaan kun huuto ja päänkääntö alkoi jo kun näki purkin.

Meillä ei olla vielä maistateltu soseita. Vellejä en meinaa edes antaa, kuten jo olen maininnut. Saa nähdä milloin aloitellaan maistelu. Mies oli ostanut jo persikkasosetta valmiiksi, vaikka ei ole ajatuksena ollut antaa hedelmäsoseita vielä aikoihin. Esikoinen valitsi sen purkin sitten puuron sekaan, kun oli sininen korkki ja muissa on punainen =)

Nyt mentävä katsomaan mitä esikoinen puuhaa, pitäisi olla päikkäreillä mutta kuuluu kolinaa.

Sanmar ja pojat 2v 1 kk ja tasan 4 kk
 
Sanmar oletpa ahkera, kun kirjoittelet tuolla Helistin.fi-puolella myös. Harmi, että näitä ketjuja on monessa paikkaa niin kaikki huhtimammat ei törmää toisiinsa. Tiedätkö onko siellä Helistimen ketjussa minkä verran väkeä Helsingistä? En löytänyt sieltä samanlaista listaa kuten meillä etusivulla.. Pitää varmaan yrittää lukea välillä tuollakin.

Täällä siis kävin kuikuilemassa
http://www.helistin.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=32069&postdays=0&postorder=asc&start=1230
 
kyllä kivi putosi sydämeltä ystävän puolesta :heart:

mutta sitä on pitänyt jo pitkään kysyä että saako lapsen pään laittaa suihkussa veden alle? tai siis vauvan... mä kun pesen ensin käteeni ottamalla vedellä pojan naaman, sitten hiukset, pyllyn ja kepekset. ja sitten suihkutellaan selkää ja masua jonkun aikaa.
 
Känkkis ensinnäkin onnea hyvistä uutisista :flower:
Toisekseen tuosta suihkuttelusta. Meillä Onni käy joka ilta suihkussa ja suihkutetaan kyllä pääkin. Tosin mennään suihkun alta tavallaan peruuttamalla, eli vesi tulee takaapäin. Tykkää kovasti. Kylvetty viimeksi varmaan puolitoista kuukautta sitten.
 
Meillä kans käydään lähes joka ilta suihkussa. Kylvetys jäi muutamaan kertaan, ku oli jotenkin niin pirun hankalaa itelle.. meillä ei oo ollu sitä amme telinettä ni oli niin huono selälle matalalta pestä jne...

Nella tykkää suihkusta ihan hulluna. Minä istun puujakkaralla, nella mahalleen mun jalkojen päällä ja vesi lorisee sen selänpäälle. siinä pestään takapuolelta, sit käännän hänet mun kainalooni niin et vesi valuu hänen mahanpäälleen ja pestään etupuoli. Lopuksi sukelletaan takaperin vesisuihkun läpi ja Neiti tykkää niin hulluna et kikattaa sen mikä hengityksen pidätyksiltä ennättää =) Ollaan tuota suihkuttelua harjoteltu senki takii, et ku vauvauintiin mennää muutaman vkon päästä ni siellä sit osataan suihkussa käydä. en ole myöskään ikinä mittaillut veden lämpötilaa, eli omalla käsituntumalla sopivan lämpöiseksi =)

Kylvyn ajattelin ottaa sitten myöhemmin käyttöön kun osaa itse istua niin voi punkassa istuu ja leikkii =)

jatkanpa iltapuhii..
Mies lähti yöksi töihin, aattelin kattoo leffan ja nauttii !!
 
ainiin, meidän esikoisesta (2,5v) on tullut vauva. neidin pitää päästä köllöttelemään äidin syliin kuin vauva ja sitten ilmoittaa että "maitoa tissistä!". ottaa rinnan suuhun, naureskelee vähän ja ilmoittaa että "nam, hyvää" :LOL: ei tyttö siis enää muista miten maitoa imetään mutta kauhean hauskaa tuntuu olevan.
 
MB: Enpä nyt äkkiseltään osaa varmaksi sanoa onko siellä helsinkiläisiä. Jotenkin on sellainen tunne että on, mutta en mene varmaksi sanomaan. Kannattaa kysästä.
Sielä ei ole etusivulla listaa vaan lista kulkee mukana, on aina jossain keskustelujen välillä. Listassa ei kyllä ole paikkakuntia.
Näitä huhtikuulaisten ketjuja taitaa olla kaikissa vauvapalstoilla, itse olen lueskellut tätä ja helistintä.

Me ollaan kyllä suihkussa viety pojan pää suihkun alle.

Meillä esikoinen tuntui reagoivan miehen loman loppumiseen, nukkumaan menot vähän vaikeutui heti. Päivällä kun olen yksin lasten kanssa niin pienempi vie enemmän huomiota. Tänäänkin on ollut varmaan tunnin välein tissillä, yöllä ei kyllä ole syönnyt kuin kerran, nukkunut taas 6-9 tuntia putkeen. Kiinteitä en meinannut ihan vielä aloitella, mutta jos päivällä ei tehdä muuta kuin asutaan tissillä niin sitten pitää aloitella.
 
Manducasta: onko teidän vauvelit viihtyneet hyvin tuossa repussa? Sain Manducan pari päivää sitten ja odotukset olivat korkealla, mutta poju saa kauhean raivarin kun kokeilenkin tuota... ei näe mitään muuta kuin mun tissien välin, eli on ilmeisen tylsää. Lisäksi pohkeisiin painuu punaiset jäljet repusta, vaikka olen yrittänyt säätää kaikki remmit parhain päin. Poju viihtyy huomattavasti paremmin ikivanhassa, risassa BabyBjörnin perusmallissa. Vinkkejä Manducan käyttöön?
 
Viljaliina Meilläkin huudettiin eka kerran Manducassa polla punaisena. Kun harjoiteltiin, niin Onni alkoi viihtymään ja nimenomaan nukahtaa tuossa helposti. Minustakin alkuun tuntui, että jalat painuvat, mutta sitten opettelin tavallaan pudottamaan vauvan pyllyn ihan sinne pohjalle ja sitten vasta asettelen paremmin. Näin olen kangas tulee tavallaan kapeammalle, kun pylly on pidemmällä, eikä kangas paina pohkeita. Kuulostaa sekavalta, mutta treeniä vaan. Jospa se rupeaisi suttaantumaan. Nyt en ole pariin viikkon käyttänyt, kun oli välissä noita lämpimiä päiviä ja me ollaan niin hikinen parivaljakko, että vaatii viileitä kelejä. Pitäisikin varmaan jo laskea se pääntuki pois, kun tuo pää jäpöttää jo niin tolkusti. Miten muilla, joko olette ottaneet niskaosan alas?
 
Viljaliina Miska ei alkuun tykännyt ollenkaan Manducasta. varmaan sen takia kun liinassa voi liikkua enemmän kuin repussa. eli kannattaa vaan harjoitella, kyllä se siitä lähtee! ja meillä ei ole päätukea käytetty koska siitä se pahin huuto tuli. poika osaa nojata päällään rintaan kun alkaa väsyttää.

ja kiitos vastanneille tuohon suihkukysymykseen :) ja Anulle, voipi se pulauttelu johtua siitä että maitoa tulee enemmän. oon meinaan huomannut että NYT tissit valskaa kun toisesta imettää - tätä ongelmaa ei ole ikinä aiemmin ollut.

tässä ois pari kuvaa meidän muksuista juhla-asuissa häitä varten ja muutenkin...




 
Viljaliina meillä viihdytään Manducassa hyvin. Kannattaa varmaan tosiaan sulkea se vetskari, niin vauva näkee sieltä ihan hyvin sivulle. Meillä poitsu aina innoissaan katselee maisemia. Sitten, jos vauva nukahtaa, voi siitä pikkupussukasta vetää sen ohkasen "liinan" pään tueksi. Ja niin kuin Laylah sanoi, kannattaa just tehdä niin, et tiputtaa pyllyn eka sinne alas ja sitten vähän asettelee. Silleen kun tekee, niin ei oo kauheest tullu mitään painauma jälkiä.

Ihania kuvia Känkkis! :flower:

Meillä on kuulemma poitsu eilen ja tänään kääntynyt selältä mahalle kolme kertaa! Lapset on siis nähneet, mutta mulle ei suostu näyttämään =)

Nyt aamupalalle.

Lilja + poitsu 4kk
 
Kiitos Manduca-vinkeistä! Äsken testattiin taas, ja nyt poika viihtyi repussa jo 5 min. ihan ilman huutoa =) Päätuki näyttää olevan ihan vihoviimeinen juttu, varmaan tosiaan kannattaa odottaa sen kanssa kunnes poika nukahtaa (jos niin pitkälle joskus päästään...).

Otin äsken pakkasesta vähän pumpattua maitoa sulamaan, tänään illalla on tarkoitus vihdoin tehdä jännittävä testi: isä juottaa pojua tuttipullosta. Toivottavasti onnistuu ja pakastettu maito kelpaa!

Kivoja kuvia, Känkkis :)

Viljaliina ja A-V (ylihuomenna 3kk)
 
Känkkäränkkä: ihania kuvia!

Mentiin tänään lähi rantaan puistoon, kun sinne tuli uusi teline lapsille. Joku sitten oli paskonut pienien lasten liukumäkeen.

Mutta nyt imettelemään. Enempi toisella kertaa.
 
Nyt nukahti pienempikin mies syötyään. Hetki omaa aikaa, ja tietysti koneelle...

Niin tuolla rannassa olevasa puistossa näytti olevan nuotion jälet ja jonkun ulosteet lasten liukumäessä. Vähän ärsytti ja kaiken huipuksi ei voinut millään siivota sitä pois kun ei välineitä. Ja siitä puistostahan puuttui yhteystiedotkin, johon ilmoittaa jos rikottu tms.

Sanmar ja pojat 2v 1 kk sekä 4kk+1pv
 
Viljaliina vielä tosta Manducasta. Meillä sen kanssa pitää olla liikkeessä. Jos ollaan vaan paikallaan ja maisemat ei yhtään vaihdu, poitsu kyllästyy ja alkaa hermostumaan.

Känkkis mullakin on nyt paljon maitoa ja poika pulauttelee enemmän. Tossa pitkään oli niin, et maitoa tuntui olevan vähemmän, eikä poika silloin pulauttanut juuri ikinä.

Joku kertoi muutama sivu takaperin, että vauva säikkyy helposti ym. (ei millään tuu nikki mieleen). Meillä sama tilanne, kolmas lapsi ja poitsu säikkyy kovia ääniä ihan älyttömästi ja pienestä tulee itku. Luulis, et ois tässä porukassa meluun tottunut :whistle:

Meillä toi nukkumaanmeno on tehnyt takapakkia. Tossa vielä jonkin aikaa sitten poika kävi itse hienosti sänkyynsä nukkumaan, mut nyt ei taas enää nukahda muuta kuin tissille. No onneks sentään yleensä ei herää siihen, kun nostan sänkyyn. Jos sänkyyn yritän nukuttaa, niin tulee ihan järjetön huuto.

Äh, täytyykin mennä laittaan poika nukkumaan.
 

Yhteistyössä