***HUHTIHIPUT 2008 kesähöpinät***



Tässä siis pino kaikille joiden kanssa jaoimme odotusajan tunnelmat. Toki mukaan saa tulla vielä uusiakin. Ilmoitelkaa jos haluatte "listalle"

19.3
anri82 ja poika (38+3) 3290g ja 51cm 4.lapsi

23.3
Adalmiina77 ja Akseli (37+2) 3335g ja 49cm

24.3
mavi ja poika(37+5), 3740g ja 49 cm

26.3
Delfiini ja poika (39+1) 3890 g ja 50 cm

27.3
Heili Karjalasta ja Irvin Olavi (38+0) 3780g ja 49cm 3.lapsi


30.3
mussu81 ja Vertti Johannes (40+0) 3120g ja 49cm 2.lapsi

3.4
Hysteerinen ja poika (39+3) 3690g ja 53cm, 1.lapsi
veera80 ja Pihla (39+3) 3330g ja 47.5 cm
Joanna ja tyttö (39+6) 3650g ja 50cm
Minerva81 ja Emma Miranda (39+4) 3304kg ja 50cm 2.lapsi,

4.4
vilijonka08 ja Kasandra (37) 2786g ja 48cm

5.4
Faerie ja Veeti (39+6) 5110g ja 54cm 3. lapsi

6.4.
känkkäränkkä ja Miska Sinuhe (38+6) 3720g ja 51cm 2.lapsi

7.4
Tilsu ja Poika (39+3) 3755g ja 50cm
Marika75 ja poika (???) 3836g ja 50,5cm

8.4
Tuima ja Tyttö (38+3) 3000g ja 50cm
bambi-80 tyttö ,(38+2), 3945g ja 52cm 3.lapsi
rakastava äiti ja poika (40+6) 3910g 52cm

9.4
Lilja-76 ja poika (41+0) 3660g ja 51cm
Huvikummun vääpeli ja Vilma Rebekka (40+6)3500g ja 48cm 2.lapsi
juu ja tyttö (37+6) 2970g ja 45 cm 2.lapsi.
Sanmar ja poika (41+0) 2680g ja 49cm 2.lapsi
vinku-iita ja tyttö(38+4) 2420g ja 45cm


10.4
Liinos ja tyttö (39) 3300g ja 50cm
anviisu ja poika (???)3790g ja 51cm

11.4
Piitsi ja Vilma (41+6) 4488g 53cm

12.4
anuuu ja poika (40+0) 3605g ja 50cm 2.lapsi
Mariaana ja Jimi Jesperi (39+3) 2830g ja 47cm
angel08 ja Nella Saretta (41+6) 4010g ja 52cm
Hjördis ja poika (41+1) ??? ja ???
Tanja72 + Tyttö (40+1) 3530g ja 51cm 7. lapsi
Zeena ja poika (40+6) 4080 g ja 53 cm 2.lapsi

13.4
Dooris-71 ja poika (41+1) 3535g ja 52cm 1. lapsi
Kmaria ja tyttö (41+2) 3065g ja 48cm
Katariina-81 ja tyttö (??) 3295g ja 49cm

14.4
Kalenteri ja Aaron Eelis (41+3) 4110g ja 53 cm 2.lapsi
pian6 ja poika (39+1) 3760g ja 52cm

16.4
MasterBlaster ja tyttö (40+4) 3080g ja 49cm
PulttiBois ja tyttö (38+4) 3665g ja 52cm 3.lapsi
Laylah ja poika (38+6) 3980g ja 52cm

17.4
Tantuu ja tyttö (39+6) 3320g ja 51cm

18.4
Baby dream ja Topi (39+2) 4040g ja 52cm 3.lapsi
Anu-78 ja Saku (38+5) 2925g ja 47.5cm 3.lapsi

25.4
Sofku ja Iida Sofia (40+2) 4120 g ja 52 cm
HJL ja Lauri Markus (38+0)


26.4
aippa3 ja poika (41+6) 4380g ja 56,5cm 4. lapsi

27.4
RouvaPannunen ja poika (41+4) 4330g ja 54cm

30.4
taika-79 ja poika (41+2) 4310g ja55cm
juuri ja tyttö (40+2) 3465g ja 52cm
Essi ja poika (41+2) 52cm ja 4000g
Lyy ja Jonne Jaakko Tapani (41+0) 4070g ja 53 cm

3.5
sh07 ja tyttö (41+2) 3455g ja 51cm

5.5
puella ja poika (41+6) 3720g ja 52 cm.

7.5
elzibelzi ja poika (42+1) 3520g ja 50cm

8.5
Hippoliina ja tyttö (41+5) 3675g ja 51cm 2. lapsi

9.5
safariina ja tyttö (41+2) 3950g ja 53cm

11.5
Viljaliina ja poika (42+3) 3912g ja 52cm



Ja täältä löytyy ensimmäinen ketju

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1035935


 
Hei taas pitkästä aikaa...

Kiirettä pitänyt, lukemassa oon käyny mut kirjottaminen aina jää... :ashamed:

Kiitos Hysteeriselle uudesta pinosta! :)

Pieni mies nukkuu onnellisena Manducassa, on kyl ollu hintansa väärti! Ja vielä ku sain kaikki liinat kaupattua hyvällä hinnalla niin ei tullu konkurssia! ;) Mies ei aina tykkää ku löydän kaikkia kivoja rahareikiä mut nyt "sain" hyvällä mielellä ostaa ku vanhoista luovuttiin.

Nyt ku sanon niin ei tietysti nuku yöllä mut sanon kuitenki: poika on yhtäkkiä alkanu nukkumaan ihan yli hyvin! (Osanotto kaikille jotka valvoo :hug: ) Illalla menee nukkumaan 22.00 ja tänäki aamuna heräs syömään klo 7.00. :eek: Nukahtaminen meinas käydä vaikeaksi kuten kahen vanhemman kanssa mut siihenki löyty tälle sopiva ratkaisu eli unipussi (vetää peiton korviin ja alkaa sit hosumaan käsillä ja sit herää siihen) ja uniriepu eli mun vanha pidetty toppi! Tää toimi esikoisella kans. Vaunuis nukkuminen on kans ollu ihan tuskaa, minuutin välein saanu ravata ulkona ku tutti putoo mut nyt laitoin unirievun uloskin mukaan niin johan nukkui inahtamatta 3h! :LOL: Päikkäreitä nukkuu kahdet pitkät (n.3h/kerta) ja sit pikkutirsat 30min niiden välissä. Yleensä otan Manducaan johon rauhottuu tosi hyvin.

Maito on myös riittäny hyvin vaikka poika iso onkin (1kk 5770g ja 59cm), ens viikolla onki sit 2kk neuvola niin saa uudet mitat.

Aurinkoisia päiviä kaikille! B)

RouvaP ja PieniMies kohta 2kk
 
Kiitos taas pinosta, Hysteerinen =)

Olen eilen ja tänään onnistunut saamaan vauvan nukkumaan melkein kaikki päiväunet ulkona tai sohvalla - elämä tuntuu ihan erilaiselta, kun on yhtäkkiä aikaa laittaa itselleen lounasta ja muutenkin puuhastella kotona! Ihanaahan se on pitää nukkuvaa lasta sylissä, mutta täytyy sitä välillä tehdä muutakin...

Yöllä toisaalta oma pinnis ei nyt kelpaa ollenkaan, vaikka se on meidän sängyssä kiinni. Täytyy päästä ihan äidin kylkeen tutimaan :) Eilenkin venkoili omalla puolellaan klo 24 asti, kunnes luovutin ja otin viereen - sitten nukahti heti.

Viljaliina ja A-V (6vk ja risat)
 
Kiitti Hysteerinen

Viljaliina meillä on toi sama et viereen pitää päästä ja siinä nukutaan nätisti.. saattaa olla et eka pätkä yöuntakin menee omassa sängyssä mut ei kyllä rauhotu sinne enää sit uudestaan.
 
Kiitos pinosta Hysteerinen, hauska otsikko kesähöpinät <hih>

Viljaliina ja Essi, apua, alkaakohan meilläkin kohta neiti tottua vieressä nukkumiseen kun mä taas oon niin laiska etten jaksa nostaa neitiä aina takas boxiin (nukkuu siis edelleen äitiyslaatikossa, meidän laatikkolapsi :D) vaikka on siellä nukkunu ihan ok. Mua vaan väsyttää niin hemmetisti ja pelkään et herää kun nostan sängyltä. Pitää taas ryhdistäytyä ;) Paras kai olisi palata siihen, että boxi on eri huoneessa niin saa kaikki nukkua paremmin ilman häiriöitä. En vaan jaksanu aina kävellä yöllä toiseen huoneeseen syöttämään..
 
Kopioin nyt tänne tuolta vielä;

Menin sitten tyhmä kiusaamaan itseäni ja lukemaan pikku Ainista kestovaippainfon foorumissa... Nyt kyynelehdin tällä ja mietin miten hiton hyvin meillä on asiat... Jos sitä nyt taas pari päivää jaksais olla valittamatta yhtään mistään :'(
 
MB laiskuudesta meilläkin toi enimmäkseen johtuu et saa nukkua vieressä :LOL: mä kun saatan nukahtaa kesken toisen ruokailun ja havhdun sit silleen et katon kelloo ja toteen et poitsu heräilee puolen tunnin/ tunnin päästä taas syömään joten mitä sitä turhia.. ja kun meillä saattaa tosiaan käydä siinä siirrossa niin et mä siirrän ja poitsu havahtuu, otan syliin nukahtaa, paan sänkyyn havahtuu, otan syliin nukahtaa.. tätä veivausta useemman kerran, niiin helpommalla pääsen kun annan vaan olla kainalossa.. :whistle:
 
Iltaa!

Kiitoksia Hysteeriselle uudesta pinosta!

Meille soitti sitten tänään neuvolantäti, joka sanoi, että sairaalalta soitetaan parin päivän kuluessa ja kutsutaan sinne tarkistamaan, onko Aaronilla refluksiongelmaa vai muuta puklailua. No, kaipa tuo menee omalla painollaan. Hyvä saada selvyys asiaan, niin ei sitten sitä ainakaan tarvitse miettiä. Terkkari sanoi, että mun verikokeista saadut arvot kunnossa, paitsi että niitä estrogeeneja ei ole vielä saatu. Ensi viikolla sitten selviää mahdollinen hormonihäiriö :p Oli miten oli, oma olo tuntuu yleisesti ottaen paremmalta vain. Aina tulee niitä ahdistuskohtauksia, mutta sitten ollaan taas jonkin aikaa normaaleja.

Mistä päästään aiheeseen seuraava lapsi (kun siitä oli täällä ollut puhetta). Mähän periaatteessa haluaisin vielä ainakin yhden lapsen, mutta on ruvennut mietityttämään, kestääkö mun pää enää yhtään pikkuvauvavaihetta. Raskaana oleminenkin oli mun mielestä lähinnä ärsyttävää: painoa tuli niin, että olo oli tajuttoman kömpelö ja voimaton, ja lisäksi mua kiukutti kaikki. Jotenkin luulisin, että se vauvakuume kyllä vielä iskee. Nytkin kun olen vastasyntyneitä nähnyt, olen mielessäni huokaillut vaan, mikä on siitä jännää, että Aaronia odottaessani mä en mitenkään tuntenut sen suurempia tunteita nähdessäni muiden vauvoja. Hormonit, siinä se varmaan on. Joka tapauksessa kolmosta ei ruveta heti yrittämään eikä varmaan olisi paljon hyötyäkään, sillä jos vanhat merkit pitävät paikkansa, kierron starttaamiseen menee vielä vuoden verran.

Puhuttiin ystävän kanssa tänään nuorimmaistemme päiväunirytmistä ja siitä, miten sen kanssa on kyllä aika pihalla. Esikoisen kanssa tiesi tosi tarkkaan, milloin hän luultavasti nukkuisi. Aaronista en kyllä osaa sanoa. Poika nukkuu päivisin suurimmaksi osaksi kantoliinassa tai sitten sylissä, niin kuin nytkin tässä sohvalla, toki välillä myös kehdossa. Kärryt ovat meillä ratasasennossa, ja kuten olen sanonutkin, oon niin herkkänä nyt jotenkin, etten pysty laittamaan häntä yksin ulos nukkumaan muutenkaan. :/ Katsellaan hiljalleen sitten kun meillä on ne uudet hienot kiesit.

Näyttää kyllä netin mukaan hyvältä tuo Manduca, josta RouvaP on puhunut. Muistaakseni kerroit, että teillä oli ollut Ergo joskus käytössä mutta pidit tuosta enemmän? Meillä on Ergo, josta olen tykännyt, mutta on kyllä hankalaa, ettei ihan näin pientä oikein voi siinä kantaa. Se olisi muuten aika näppärä. Kertoisitko vielä, mitä muita etuja Manducassa on Ergoon nähden (ehkä kerroitkin jo aiemmin, mutta en muista, milloin...)? Kantoliina on kyllä muuten ihana, mutta siinä on mielestäni vähän vaikea imettää ja sitäpaitsi nukkuvan lapsen riisuminen siitä johtaa liian helposti heräämiseen. :whistle:

Meillä isommat miehet ovat laittamassa mönkijää autotallissa :D Aaron nukkuu sylissä jälleen. Jospa saisin siitä vähän siirrettyä, niin voisin ehkä mennä hamstraamaan vähän ruokaa kaapista - taas armoton nälkä! Onko muilla niin, että nälkä tulee usein mutta kovin paljon ei kerralla mahdu?

T. Kalenteri ja palleroiset
 
Kalenteri Musta ainakin tuntuu et nälkä on koko ajan :D ja tää on tullu nyt vasta muutaman viikon sisällä, sillon synnytyksen jälkeen meni monta viikkoo ettei ollu nälkä.

Hei te jotka ootte jo ristiäiset pitäny, niin mitäs virsiä on laulettu ? eikös sinne jotain tarvi valita ? vinkkejä ? (ristiäiset siis lauantaina, pappi tulee perjantaina tapaamaan)
 
Essi meillä laulettii Jumalan kämmenellä (isoveikan toive) ja Mä olen niin pienoinen (kummisedän kastelaulu). Tuo jälkimäinenhän ei ole virsikirjassa, mutta monistin sanat vieraille, joten sopi papillekin hyvin.

Superannos hellyyttä molemilta pojilta ja nyt alkaa taas näyttää valoisammalta. Kyllä ei sais lukea mitään ikäviä juttuja näissä hormonimyrskyissä - menee pieni pääparka ihan sekaisin. :ashamed:
 
Lyy
Kiitos uudesta pinosta hysteerinen! Meidän pojan nimeksi tuli Jonne Jaakko Tapani :D kaste oli jo 7.6., mut vasta nyt ehdin taas kirjoitella. Saapi lisätä listaan... Meillä oli samalla avioliittoon siunaaminen, vihkiydyimme jo silloin karkauspäivänä...
Tuossa huomasin keskusteluja ja kuvia kakuista, aivan tosi siistejä!!! Miten kuvia saa liitettyä? Voisin laittaa kuvan meidän hääkakusta.

Onko teidän pikkuisilla sellaisia päiviä, että ne vaan nukkuu? Suorastaan säikähdin tänään, kun poika heräsi oikeastaan vain syömään. On kuitenkin jo muutaman viikon verran ollut ahkerasti valveilla ja seurustelu tuulella pitkin päivää...

Kertokaas teidän unihommista...

T. Lyy ja Jonne tasan 8 vko
 
Moikka kaikille!
Täällä Pohjanmaalla edelleen. En keksi mitää kerrottavaa meiltä joten jää kommentoinniksi.

Hysteeriselle ensin kiitos uudesta pinosta!

Angel en mä siis mitää muuta moittinut siinä matkustamisessa ku niitä lentoja. Pelottaa jos menee 12h huutavaa lasta pidellen. (mä kestän sika huonosti itkevää vauvaa, se on niin sydäntä riipivää ku ei voi auttaa toista millään - isommalle sentäs voi puhua ja se ymmärtää ) Siks mä en ees uskalla harkita niin kauas lähtemistä. Mut joo.. Tutuillaki oli menomatka mennyt ihan ok, joten miksei molemmatki siivut vois mennä ilman itkuja. Ja siitä Bonan purkkiruuasta - se on eria ulkomailla ku Suomessa, esim Espanjassa Bona sisältää suolaa ja raaka-aineet on paikallisia. Sama ku täällä Bonat on tyyliin karjalanpaistia. Mutta ei siinä mitää ongelmaa kuulemma ollut raahata niitä ruokia mukaan, ku sehän on helppo laskea et 2 purkkia per päivä. Tuleepahan sit tuliaisille tilaa takastulomatkalle.

Essi
, meillä oli virsinä "jumalan kämmenellä" ja "ystävä sä lapsien". Ihan vaan siksi että ees joku osaisi sanat (vaikka ne oli paperillekin tulostettu) ja laulais muutki ku pappi vaan..

mussu, mä en ees halua kuulla mitä pahaa on tapahtunut.. liian herkkänä. Saattaa olla et siksi kukaan muukaan ei kysy että mitä on tapahtunut. mut :hug:

Kalenteri
mulla on himo nälkä iskenyt ja arvatkaa olenko syönyt!? Ja ei mitää pieniä annoksia vaan ihan rekkamieskokoa. Saa nähä lähteekö paino pian taas nousuun tätä menoa.

Känkkis en tiedä milloin tullaan ku miehellä ei siellä jumalan seljän takana toimi puhelin ku jossain harvoissa kohdissa joten pitää sitä kiinni ettei akku kulu.. eli ei tietoa koska ne lähtee sieltä Lapista tänne, luulisin et lauantaina viimeistään. Mut ku se ajomatkakin kestää 12h... ja sit onhan niitten pakko pitää lepopäivä täällä ja purkaa kaikki tavarat ja pestä pyykit yms. No joo eli siis luulisin et kai me maanantaina ollaan jo Tampereella.

Rouva P kiitos unirättivinkistä, olinhan mä ton ennenki kuullut mut tuli hyvään saumaan muistutus. Meillä ku on tutiton vauva vaikka mä kuin sitä yritän tyrkyttää niin olis kiva jos olis joku muukin keino nukuttaa ku tissille. Unirätti/paita siis kehiin. Harso (maidolta tuoksuva) sillä jo on muttei toimi.
 
Lyy
p.s. Meillä muuten laulettiin Jumalan kämmenellä ja Ystävä sä lapsien... Maankorvessa kulkevi lapsosen tie olisi ollut ihana, mut en ehtinyt siihen monistusrumbaan, kun sekään ei tosiaan ole virsikirjassa...
 
Kiitos uudesta pinosta.
Mä olen ihan hätää kärsimässä, tuolla tytöllä rähmii tosi ikävästi toinen silmä. Sairaalasta ku päästiin, sain neuvolasta reseptin silmätippoihin, ja ne autto, mut heti ku pari viikkoa on käyttämättä niin rähmii taas. Toissa päivänä painoin kyynelkanavaa kolmesti ja joka kerralla silmä tuli ihan täyteen rähmää. Voi pientä.
Tänään käytiin hakemassa tuo vauvakeinu, joka toimii pattereilla. Kun sain keinun koottua, vauva katsoi vieressä sitterissä keinua ja kun keinuun laitoin musiikin alkoi jalat liikkumaan hullun lailla. Tykkäs niin olla keinussa kun pistin ja nyt siihen sitten nukahti.
 
Kalenteri, Ergoa meillä ei oo omana ollu, oon vaan koittanu tuttavan omaa keskimmäisellä ja silloinki vaan selkäpuolelle. En jotenki enää jaksanu pelata noiden liinojen kans ja rintarepusta (babybjörn) en tykänny yhtään joten päädyin Manducaan ekana hinnan puolesta ja sit ku siihen ei tarvi mitään "lisäosia" niinku Ergoon. Se Manducan vauva-pienentäjä on ihan kätsy mut koska poika on aika iso niin en oo sitä käyttäny. Täytyy kyl kehua et on ihan super-helppo käyttää vaikka aluksi epäilin ku ohjeita luin. Ja plussaa vielä siitä et ei rasitu hartiat! Suosittelen lämpimästi! =) (Enkä muuten oo tuotteen jälleenmyyjä vaikka ylistyksestä vois niin luulla!! :LOL: )

RouvaP ja uinuva Poika
 
vinku-iita tervetuloa mukaan :wave: lisäsin sut listaan, mutten laittanut tytön nimeä, koska en ollut varma haluatko sen listaan. En automaattisesti lisää nimeä, vaan mulle pitää rautalangasta vääntää, että haluaa sen listaan :D näin siksi, ettei tule julkaistua etusivulla nimeä jos joku vaikka ei halua.

Kalenteri mä tunnetusti herkkuperseenä mussutan kokoajan, vaikka ei se ehkä nälkää olekkaan, ja herkkujakin... :ashamed: mutta tällä viikolla on takana jo kahdet treenit, joista olen äärimmäisen ylpeä, että olen mennyt vaikka on muuttorumba täss stressiä aiheuttamassa.

Viljaliina, Essi-, MB ja muut meillä oli alkuun myös tuota että vieressä piti nukkua, eikä mihinkään muuhun rauhoittonut. MB:n kanssahan tässä vaihdettiin silloin kuulumisia kun meno oli siellä teillä ihan samanlaista kuin täälläkin. Sitten sain kokea "huonoäiti" fiiliksiä, kun kaikki jauhoi, ettei saa vieressä nukuttaa :headwall: sitten yhtäkkiä poika alkoi nukahtaa myös omaan sänkyyn. Ja on syönyt vain kerran yössä (kop, kop) ja olen saanut pojan nukahtamaan takas omaan sänkyyn. mitä nyt välillä herännyt poju kainalossa kun molemmat ollaan nukahdettu :whistle: Sitten yks mikä mua vaivaa...röyhtäytys, miten muut tekee??? Mun ihana äitiysneuvola täti sanoi silloin kun kävi kotikäynnillä, ettei hän ainakaan alkaisi yöllä röyhtäyttää, mut sitten taas kaikki tuttavat on sanonut että pitää yöllä röyhtäyttää tai siis että AINA pitää röyhtäyttää, ja nyt mä taas sitten oon panikoinut sen asian kanssa niin kovin, etten oikeen saan nukuttua yöllä, kun mä vaan vahdin että poika varmasti hengittää, eikä tukehdu pulautukseen (vaikka poika on pulauttanut vissiin tasan kaksi kertaa...) Joten kalenteri voin vähän kuvitella sun fiiliksiä. Eilen olin niin väsynyt että meinasin rautakaupassa nukahtaa pystyyn :LOL:

Essi- mä en edes muista mitä meillä ristiäisissä laulettiin.. kaksi virttä oli pakko laulaa kuulemma (papin mukaan) olisko ne olleet sitten jumalankämmenellä ja...hmm..mikä ihme se toinen oli en muista.... :D jotkut kuitenkin tosi tutut virret. Kaikki jotain yritti mumista, mutta kyllä se aikalailla oli papin yksin laulua B)

Hippoliina :hug: toivottavasti pikkuisen silmä paranee :heart: en kyllä osaa auttaa, mutta peukut pidän pystyssä ettei kestä kauaan.

Sitten omaa napaa, tai pojan oikeastaan. Kaksi päivää on ollut aika vaikeeta, poika ei ole jostain syystä saanut päivällä nukuttua, en tiedä vaistoaako meidän muuttoa ja minun stressiä, mutta en saa poikaa päiväunille. Tänään nukahti aina pieneksi hetkeksi ja sitten heräsi 10-30 min päästä hirmuisen itkun kanssa, todella sydäntäriipivää itkua :'( kun normaalisti poju ei itke kun herää unilta. Mä en tiedä mitä mä teen jos huominenkin on samanlainen, onko muilla näitä "einukutakunnolla" päiviä??

Mun pitää lähteä yrittää nukkumaan, jos pystyis hetken nukkua...tosin poika taas huutelee sängystä, ei oo sikeässä unessa... :'(
 
Hysteerinen ensinnäkin kiitti pinosta! Tosta röyhtäyttämisestä; mä en ainakaan ikinä röyhtäytä yöllä. Enkä itse asiassa niin kovin usein päivälläkään. Eikös nykyään oo sellanen ohjekin, et rintalasta ei välttämättä tarttis röyhtäyttää ollenkaan? Vai muistanko ihan väärin? Meillä poika ei sitä tunnu tarvitsevan, joten en oo kauheesti sit röyhtäytelly. Tietty, jos vauvalla on kauheet ilmavaivat muutenkin, niin silloin varmaan kannattaa röyhtäyttää ihan varmuuden vuoksi.

Meillä kanssa pojalla välillä noita "einukutakunnolla" päiviä. Ja ihan samanlaisia kun teillä Hysteerinen eli nukkuu pikkupätkiä ja herää sit itkien, vaikkei yleensä niin tee. Ja sitten taas joskus on noita päiviä, et nukkuu melkein koko päivän niin kuin Lyy:n vauvalla.

MB, Viljaliina ym. meillä menee nykyään yöt aina niin, et ekan pitkän pätkän poika nukkuu omassa sängyssä ja sitten kun herää syömään, jää loppuyöksi viereen. Mä vaan kerta kaikkiaan nukahdan aina siihen syötölle. Ja en tiedä saisinko poikaa edes suostumaan omaan sänkyyn takas, vaikka en nukahtaiskaan. En nyt jaksa stressata tästä, tää toimii meillä parhaiten tässä kohtaa.

Seuraavasta lapsesta me ei olla oikein päätetty vielä mitään asian suhteen. Siis ylipäätänsä sitä tuleeko vielä lapsia vai ei. Saati sitten ikäerosta. Jos lapsia vielä tulee, haluaisin varmaan n. 2-v. ikäeron tai ainakin jotenkin niin, et ei töihin täs välis tarttis mennä. En haluais poikaa turhaan laittaa välillä vähäks aikaa tarhaan. Esikolla ja tokalla on 3-vuotta ikäeroa ja niitten kanssa pääsin kyllä todella helpolla, koska esikko oli jo tosi omatoiminen kakkosen syntyessä. Tietty ehkä sit vastaavasti meni enemmän aikaa ennen kuin niistä oli seuraa toisilleen.

Kalenteri mulla kanssa nälkä koko ajan. Tai enpä tiedä onko ees, tulee vaan syötyä KOKO AJAN... :ashamed: Mä oon varmaan lihonut takasin päin, en vaan osaa lopettaa herkuttelua |O


Lilja + pikku-ukko n. 2,5 kk
 
Ai niin MB:lle vielä piti kommentoida, että mulla eka ja toka raskaus oli yhtä helppoja, mutta tää kolmas oli vaikee (pitkään kestänyt pahoinvointi ja megaväsymys koko raskauden ajan). Niin ja noista suosituksista raskauksien välillä; mä oon sitä mieltä kans, et jos uus raskaus alkaa, on kroppa siihen valmis.
 
Eikös toi Manduca oo joku uutuus? Se näyttää tosi hyvältä. Pitää varmaan myydä meidän huggis ja ostaa toi... En ikinä jaksa sitoa tota liinaa. Ja jos lähdetään talvella reissuun niin olis hyvä olla kantoreppu.
 
MB mä oon ihan ulkona noista kantosysteemeistä. Meillä ei o ikinä ollu mitään liinoja tai muita kantotsydeemejä. Toi Manduca kuulostais kyllä hyvältä, josko sitä sais vaikka joskus aikaseks mennä ostamaan :whistle:
 
Mä en myöskään röyhtäytä ikinä yöllä enkä kyllä päivälläkään enää. Jossain vaiheessa stressasin siitä, kun ajattelin, että lisää ton ilmavaivoja ja mullakin on tuttuja, jotka sanoi, että aina - myös yöllä - röyhtäyttivät (kamalaa!). Muutaman kerran yritin yöllä, mutta se nyt on viimenen homma tehdä kun vauva herää takuulla ja sit saa tuudittaa uudelleen uneen. Huh huh. Eikä toi meidän neiti juuri ikinä röyhtässy kun päivällä yritin, joten unohdin koko touhun ja hyvin on menny.
 
Poika nukkui ensimmäisen kerran koko yön syömättä- JIPPII! Tai siis yhdeltätoista nukahtai, ja vähän jälkeen kuusi heräsi syömään, sen kunniaksi päivitin hiukan etusivun listaan kivemmaksi B) Nyt on äipällä taas virtaa pakata ja touhuta muuttoa :D

Kiitos röyhtäytys kommenteista.

Meillä ei ole vielä selvinnyt tuleeko toista lasta ikinä. Tosin seksielämä ollaan aloitettu..ei nyt ehkä niin aktiivinen :whistle: mutta nauroin, että pitäiskö mun käydä hakemassa raskaustesti kun mitään ehkäisyä ei käytetty, nyt nuo minipillerit odottaa tuossa, mut jostain syystä en vain ole aloittanut niitä, että jos olisin raskaana niin kyllä se "vahinko" saisi sitten tulla maailmaan.....

*muoks* niin ja mä oon 27-vee
 

Yhteistyössä