***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Joanna mun kaverilla on olleet tosi nopeita kaikki kolme synnytystä, maksimissaan 5h kestoisia MUTTA ponnistusajat on olleet puolesta tunnista tuntiin. kyllä toi oma minuutin ponnistusaika tuntuu sitten lyhyeltä...

onnea vauvautuneille :flower:
 
Tulin vain ilmoittautumaan...

Eli poika syntyi suunnitellulla sektiolla 25.4. (39+2) kl. 8.42, mitat olivat 3600 g ja 52 cm.
Toipuminen on lähtenyt ihan hyvin käyntiin ja tänään päästiin kotiin. Nyt sitten vain totuttelemaan tähän arkeen oikein todenteolla!

Onnea myös muille nyyttinsä hakeneille ja tsemppiä vielä h-hetkeä odottaville

Tikru77 ja poika 3 vrk
 
Näin mies runoili:
"25.4.2008 pieni prinsessa näki ensimmäisen kerran maailman omin silmin.
Oli kirkasta pitkän pimeän jälkeen, kello oli 3.58, kun ulos putkahdin.
Painoa minulla oli 4036g, pituudekseni sain 51cm päästä varpaisiin.
Olen pieni vauvatar, äidin ja isän oma kaunotar"

http://www.aijaa.com/v.php?i=2010760.jpg

Eli olemme onnellisia pienen prinsessan vanhempia!!! Kotona ollaan oltu eilisestä asti ja kaikki loistavasti. Vauva ihan superhelppo ja ihana =) Tietoihin voi laittaa synnytyksen 40+2, koska venähti lopulta sinne asti.

malttamaton&prinsessa
 
Pitkästä aikaa moi!

Meillä on 13.4. klo 10.33 syntynyt kevätkeijukainen, ihanainen prinsessa. Paino 3770g, pituus 51cm. Synnytys kesti 6h, josta ponnistusta 13min. Nopea juttu verrattuna esikoisen, Onni-pojan (2v) ponnistamiseen, sitä kesti 1,5h.

KOtiin päästiin kahden sairaalayön jälkeen, vauva on ollut hyvin tyytyväinen ja helppo. Esikoista kanneltiin pitkin iltaa ja yötä massuvaivojen takia kolme ekaa kuukautta, nyt ollaan kuultu itkua sen verran että tiedetään että osaa itkeä. Nukkuu, syö ja on valveilla jo useammankin tunnin pätkiä, tyytyväisenä kattelee silmiin ja pikkuisen ympärilleen.

ONNEA muillekin vauvaantuneille ja tsemppiä teille jotka vielä odotatte kääröänne. Pitkään se ei enää voi kestää ja lopputulos on kaiken odottamisen arvoinen!

 
Onnea Tikru77, malttamaton ja Lillukka76 :flower: :flower: :flower:

Malttamaton teidän prinsessa on kyllä oikea kaunotar. Tahtoo tuommosen.. :heart:
Oma vauva vaan odotuttaa, eikä merkkiäkään anna et olis ulos tulossa..

sh07 rv 40+4 edelleen
 
Huomenta!
Onnea taas uusille vauvoille ja äideille!
maltamattoman pikku prinsessa on kyllä aivan ihana! :heart:

Täällä kasassa edelleen. Eilen illalla alkoi taas tätä kättä särkeä, ihmeellistä kun ei ole moneen päivään käynyt kipeää. Alavatsakin on tosi kipeänä :(
Tänään oisi neuvola yhden aikaan. Pitää kysellä mitä täti meinaa näistä mun vaivoista ja tunnoista pääsisnkö äippäpolille ainakin tarkistuttamaan tilanteen.

Kaikikke muillenkin kärvistöjille halit!
-Taika ja masukki 41+1-
 
Eikö kukaan muu tunne suurta halua tehdä sitä pinkkaa tuonne vauva puolelle?? :attn: :attn: Mitähän minä menin lupaamaan :whistle: Nooh kyllä mä jonkunlaisen pinon sinne väsään ellei joku muu halua??

Nyt lähden tarkastuttamaan tuota alakertaa, voi kun sais jotain selkoa siihen, tai sitten olen vain liian kärsimätön ja tää on ihan "kunnossa tilanteeseen nähden".... |O

Tulen myöhemmin kommentoimaan lisää....
 
onnea rouva pannunen, tikru, lillukka ja malttamaton vauvoistanne :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
ihanaa :heart: :heart:

ja ihana kuva tytöstä malttamattomalla =)


täällä taas ihana päivä. ajattelin mennä vappuostoksille, lähinnä ruoka sellaisille tässä aamupäivällä.
uskon et tänään parempi mennä kuin huomenna :whistle:

mitäs meinaatte vappuna tehdä? :wave:

mä menen lasten kanssa työkaverille, vauvan tulevan kummin perheen luokse viettää vappu iltaa.
ei tarvitse kotona olla yksin lasten kanssa kun mies raataa töissä :/
mutta ihan kiva näinkin.
itse vappupäivän olen lasten kanssa näillä näkymin kotosalla. ja pe tulee kaveri poikansa kanssa meille syömään ja kylään.
joten ihan kiva loppu viikko tulossa meille vaikka mies töissä onkin :ashamed:
kohta on taas enemmän meidän kanssa kotona, lasken päiviä jo :xmas:

tuli mieleen että joudutteko te antamaan molempia rintoja vauvalle kun syö?
meillä tuo tyttö välillä nukahtaa/tai ei saa itseään kylläiseksi, joten joudun 2-3 kertaa päivässä tekemään niin että kun on syönyt toisen ja huomaan hetken päästä ettei ole tyytyväinen niin joudun antamaan toisen tissin vielä- sitten on selvästi ähkynä ja nukkuu hyvin.
mun kysymys kuuluukin että onko ihan ok että vaihdan tissiä?
vai pitäisikö mun tarjota sitä samaa uudestaan???
(ehkä tyhmä kysymys, mutta silti... :ashamed: )


mutta, tuolta alkaa tunteita ja tuoksuja. joten parempi siirtyä sohvan puoleen.. :D
morot. :wave:

pulttis ja tyttö 13 päivää :heart:
 
Rouva Pannunen, Tikru, Lillukka ja Malttamaton suurensuuret onnittelut teille!

Omaa nyyttiä vieläkin odotellaan. Koko illan taas supisteli lähes säännöllisesti, mutta kaikki vain noita harjoitussuppareita. Napakoita ja inhottavia, mutta ei lainkaan kivuliaita. Olen jo luopunut toivosta että vauva tuolta itsekseen osaa ulos. Pitäiskö taskulampulla näyttää valoa tuonne alakertaan, jos vaikka valoa kohti osais suunnistaa? =) Tänään ajattelin puhdistaa liesituulettimen. Näin epätoivoisiksi nämä minun ajanvietteet on menneet. Pakko jotain keksiä!

Tsemppiä meille kaikille!

Puella ja Kompiainen 41+0 (ja viikot paukkuu)
 
Suuret onnittelut RouvaPannuselle, Tikrulle, Lillukalle ja malttamattomalle! :flower:

Täällä ei mitään uutta... heräilin juuri ja tuijottelen töllöä, kohta voisi lähteä vähän kävelylle taas kokeilemaan puristaisiko painovoima vauvan ulos.

Viljaliina 40+5
 
Täälläkään ei mitään uutta auringon alla. Eilen vähän supisteli mut eivät olleet kovin kivuliaita ja loppuivat mun nukkuessa. Nyt on aamulla pesty sauna ja pesuhuone, kyllä kaakelit nyt kiiltää.. Lopputuloksena vain kipeä selkä.. Noh, lähden jatkamaan siivousta kun kerran inspiraatiota on..

sh07 rv 40+5 odotus vaan jatkuu..
 
Argh mikä yö takana... :headwall: |O
Vertti huusi kaikenkaikkiaan nelisen tuntia viime yönä ja on muutenkin ollut tosi mahavaivainen viime päivinä. Joka toisen syötönvälin on lähinnä vain parkunut. Vatsa silti toimii normaalisti, jtoen olen hieman ihmeissäni. Tänään annoin vain puolikkaan annoksen d-vitamiinia. Katotaan nyt onko vaikutusta.

Muistelen jossain vaiheessa yötä jopa uhkailleeni myydä vauvan ensimmäiselle vastaantulijalle :ashamed: No onneksi aamulla ei enää ollut ihan sama fiilis... Huomenna on onneksi miehen viimeinen työpäivä tälle viikolle, joten vähän helpotusta luvassa - joskin se häipyy sinne Ouluun ryyppyreissulle perjantaina. Toivottavasti ehdin kuitata pahimmat univelat pois ennen sitä niin jaksaa sitten taas valvoa :p

Ai juu ostin muuten sen Aventin pumpun ja on kyllä toiminut tosi mahtavasti! Suosittelen...

Nyt äkkiä syömään vielä kun pääsee. Ruokahalu on loppumaton :D
 
Onnea uusille vauvoille ja äiteille ja isille!!! :flower: :flower:

Jatkan tätä "ei mitään uutta" -linjaa... :ashamed:
Tulin juuri kävelyltä, mutta ei supistuksia ole tullut. enpä niitä jaksa kyllä enää odottaakaan. Toivottavasti saisin tälle viikolle sen kontrolli ajan naistenklinikalle. Pitää huomenna neuvolantätiä hieman tentata, kun eihän se ole mahdollista, että pääsisin mukamas vasta rv 42+3 sinne yliaikaiskontrolliin, jos kerran yleinen linja on, että 10-12 päivää lasketunajan jälkeen siellä käydään...

No, aurinko paistaa ja mielikin on jo himppasen parempi kuin viikonloppuna, joten eikun B) !!!

elzibelzi ja nöttönen tasan 41
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille ja tsemppiä teille jotka viellä odottelette, kohta se odotus palkitaan! :flower:

Meillä poika kasvaa hyvin, viime maanantaina oli kuukauden neuvola ja painoa oli 4900g(syntymäpaino 3290g) ja pituuttakin 56cm eli 5senttiä tullut lisää!Että hyvin kasvaa ainakin ja on tosi kiltti ollut ainakin tähän asti!Ei mahavaivoja ollut juurikaan olleskaan...Ja seurailee jo kovasti ja vastaa hymyyn hymyllä! :heart:

Pulttibois:Mullla tuossa parisen viikkoa sit oli ettei maitoa tullut tarpeeksi, että jouduin aina välillä antamaan vauvalle molempaa rintaa että tuli kylläiseks ja on ihan okei että tarjoaa toistakin jos ei yhdestä rinnasta saa masuaan täyteen!Nyt mulla kyllä taas tulee maitoa tosi reilusti, vaikka jouduinkin pari kertaa turvautuun nan:iin!

Meillä vappu menee luultavasti kotosalla ja perjantaina onkin pojan ristiäiset!
Meinaa vähän olla väsy, vaikka vauva nukkuukin yöt hyvin, mitä nyt syö yön aikan pari kertaa, mutta meillä isommat lapset olleet flunssasia: tytöllä oli viime viikolla korvatulehdus ja sit meni lauantaina henki niin ahtaalle että jotui lääkäris uudelleen käyttää!NYt yöllä ei sit oo uskaltanu hirveenä nukkua kun saanu kuulostella tyttöä ettei ihan ahtaalle mene!Samalla lääkäri reissulla selvisi että on luultavasti nivustyrä hällä ja nyt odotellaan alamahaultraan pääsyä, että sekin hirvittää, kun luultavasti joutuu sit laikkaukseen!

Mutta hauskaa vappua kaikille! =)
 
Onnea taas vauvautuneille :flower: :flower: :flower:

Joanna ihanaa kun saitte tytön taas kotiin :heart: toivottavasti kaikki ois nyt hyvin eikä tarvis enää sairaalaan palata :hug:

Meillä oli neuvola tänään,strategiset mitat 4855g,56cm,pipo 39 ja ikää nyt 18vrk =) piti ihan kaivaa esikoisen neuvolakortti ni hän on ollut samoissa mitoissa viikkoa vaille kakskuisena =) .Kotikäynnillä kävivät neuvolasta viikon ikäsenä ja siitäkin oli paino noussu 400g :eek: et kyllä meillä ainaki maito maistuu.

Nyt kahvin keittoon :wave:

:hug: vielä kärvistelijöille ei se teilläkään enää pitkää aikaa eessä oo ku nyytit saatte syliin,tosin tiedän kyl et ei kamalasti siinä tilanteessa lohduta

Piitsi ja Vilma 2vk4pv
 
Täällä oli kyllä aikamoista kärvistelyä eilinen ilta ja viime yö. En tiedä, mikä ihme ruokamyrkytys mulle iski, kun mahaa kivisti ja kiersi. Sitten vähän helpotti, kun sain ykättyä oikein kunnolla (vaan ei sekään tunnu mukavalta tämän masun kanssa). Ja eniten tietty huoletti, että onko peipillä masussa kaikki hyvin. Nyt on jo vähän parempi olo, mutta sängyssä makoillen taitaa mennä tämä päivä.

rv 40+1
 
Pulttis ihan oikein oot tehnyt kun vaihtelet rintaa, koska se sekä nostattaa maitoa paremmin rintoihin että täyttää vauvan mahaa, kun nykyään suositellaan sitä että maidon MÄÄRÄÄN panostettaisiin, ei niinkään tartte sitä takamaito-etumaito-juttua miettiä.

vappusuunnitelmia ei ole kummempia. mies on huomenna vapaalla ja kaveri tulee kahden lapsensa kanssa käymään, ihanaa :)

käytiin isyydentunnustuksessa, tälläkin kertaa nauratti vaan ku piti vannoa ettei ole ollut muita miehiä RASKAUDEN ALKAMISEN AJANKOHTANA :LOL:

Aventia minäkin kehun, muilla pumpuilla ei ole tullut tippaakaan mutta tuolla tiristää vähäsen. tosin pumppaan aina vasta imetyksen jälkeen. niin ja vähän oli söpö kun Minea otti mun vanhan pumpun ja pumppaa itteltään "maimoa" :LOL: :heart:
tuo mun pumppuni vaan narisee tosi oudosti.

Pulttisko se oli kun puhui vauvakuumeesta? mä meinaan kaverille sanoin että jos kaikki vauvat olisi yhtä kilttejä ja rauhallisia kuin tämä meidän jätkä niin mähän voisin raskautua piankin uudelleen - eli KOLMESSA viikossa on unohtunut paskamainen raskaus oksenteluineen ja muine vaivoineen :xmas: mies kyllä toppuutteli, onneksi se osaa pitää päänsä tässä asiassa (kuten piti siinäkin että meille tulee vain yksi lapsi :whistle: )
 
Meille syntyi poika lauantaina 26.4. klo 19.43
Komeat mitat oli pojalle kehittynyt:
painoa 4380g pituutta 54,5 pipo 39 :heart:
Ja viikothan oli 41+6

Perjantaina oli yliaikaiskontrolli ja suostui lääkäri lopulta käynnistämään. Viimein lauantai-iltana poika halusi ulos massusta.Ja kivut ehti olla tosi järkkyja ennen kuin sain spinaalin joka oli tosiaankin PELASTUS!!Sen jalkeen ei mitään kipuja koko aikana!

Eilen päästiin kotiin ja pikkumies on valloittanut kaikkien sydämet :heart:

Oikein paljon ONNEA kaikille muillekin jotka vauvan jo saaneet :flower: :heart:
Teitä olikin aika monta kun selailin kirjoituksia äsken.

Ja teille jotka vielä omaa nyyttiä odotatte niin suuri :hug: ja jaksamista odottamiseen.Kyllä meinasi iteltäkin usko loppua että muru joskus syntyisi mutta niin se vaan PITKÄ odotus palkittiin.

Nyt täytyy mennä :wave:

Aippa3 ja poika 3vrk
 
Meille syntyi prinsessa puoli tuntia 25.4 päivän puolella eli 00.34 oli aika jolloin alkoi huuto.. 4,120 grammaa ja 52 cm oli kokoa tyttösellä ja äidillä rv 40+2 silloin. Synnytyksen kestoksia merkittiin 11,5 tuntia, josta sairaalassa oltiin n. 5 tuntia. Ponnistusvaihde kesti n. 45 minuuttia, muuten koko homma olikin yllättävän helppoa.. :whistle: Eli todella hyvä mieli jäi synnytyksestä. Eilen tultiin kotia ja pikku hiljaa arkea tässä lähdetään pyörittämään.. Tyttö nukkuu ja syö sekä vaipan vaihdon yhteydessä yleensä sitten huudetaan ja kovaa.. Aivan ihana runsas tumma tukka on toisella jo nyt.. :D

Laylahille, Tikrulle, Rouvapannulle, aippa3lle, Salla Carreralle, Lillukalle, Malttamattomalle, Baby Dreamille sekä Welhottarelle suuret onnittelut nyyteistä.. Ja jos nyt jonkun unohdin (toivottavasti en) niin anteeksi ja onnittelut myös..

Mutta eipäs tässä tällä kertaa muuta.. Ja mielellään myös me osallistuttais sitten keskusteluihin tuolla vauva puolella.. On todella hyvä ja onnellinen mieli.. Maitoa tosiaan riittää kyllä, tänään oli pakko pumpata kun meinaa ressukka välillä tukehtua maitoon kun sitä vaan valuu... Toivottavasti asiat jatkuukin näin ihanasti..

Sofku ja Tyllerö 5 vrk

 

Yhteistyössä