***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Huomenta!

Tämä vauva on ihan ihmeellinen, siis luonnottoman helppo (täytys varmaan hakata jo päätäkin seinään, viikon päästä alkaa tietty koliikki) mutta eilen illalla syötiin 21-24 välissä kolme pientä syöttöä ja sitten untenmaille. Herättiin aamulla vasta 06.30 eka syötölle ja toinen klo08 aikaan. Nyt iskän kanssa vielä nukkuvat. Ihana ku aurinko paistaa.. keitin aamupuurot ja kahvit. oon vaan ihan nautiskellu =)

Painon tippumisesta synnytyksen jälkeen Nyt on niinkö kuudees päivä synnyksestä ja piruttani kävin aamulla suihkun jälkeen puntarissa. Multa oli hävinnut jo kaikkiaan 13kg painoa !!! Aika hurjan siistii. Kiloja tuli 23 yhteensä, et ois tuossa sit varmaan loppu kymppi täyttä tavaraa jäljellä mut silti... ihana ajatella et pian pääsee (kuhan tikit lopettaa perseessä kinnaamisen) vaunuttelemaan jne...

Nyt koristelemaan täytekakkuu ja valmistautumaan ilolla ensimmäiseen viralliseen isyysloma päivään =))

Minä ja Voice 6vrk
 
Huomenia täältäkin!

äsken vessassa käydessäni huomasin pikkuhousunsuojassa veristä/rusehtavaa vuotoa... siis valkkaria, mihin sekoittunut verta... :D pienestä olen minäkin iloinen, kun taas toivo heräs, että ehkä tämä tästä pikkuhiljaa lähtee käynnistymään... :LOL: ..tai sitten ei.. :kieh:

Niin nehän sanoi siellä naistenklinikalla, että perhehuoneeseen ei pääse jos tehdään sektio. Täytyy siis itselleen toivoa suht normaalia synnytystä. Vaikka voihan siellä muutenkin olla täyttä. Olen pohtinut, että varmaan paras aika synnyttää olis joskus puolenpäivän aikoihin, niin vois olla mahikset perhehuoneeseen, kun sillon varmaan suurin osa kotiutuu... että yöllä tai illalla voi olla vaikeampi saada perhehuonetta... joten ei kun tähtäämään.. :LOL: :LOL:

hyvää päivää kaikille toivotteleepi

elzibelzi ja Nöttönen 39+2
 
Eilen oli se viimeinen kouluhomma (seminaariesitelmä, nyt enää paperihommia jäljellä ), joten tänään on sitten OIKEASTI ENSIMMÄINEN LOMAPÄIVÄ!! Mutta eipä alkanut tämä loma iloisissa merkeissä. Siskoni nimittäin soitti, että niiden sikiöllä on mitattu niskaturvotusta 6mm ja ovat tänään menossa istukkabiopsiaan. Nyt vain :'( täällä. Sikiöllä kuulemma muutenkin turvotusta joka puolella kehoa. Eli ei hyvältä kuulosta. Mulla on niin paha mieli. Ja toivon vain, että meidän peipi ei synny just samana päivänä, kun ne saa tulokset (siis jos ne on huonoja). :'( :'( :'( :'(
 
juuri :hug: sulle ja siskon perheelle!

Onnea vauvautuneille! Mä liityn näihin jotka täällä vielä toukokuussa pyörivät.. Ei mitään merkkejä et pitäs synnytttää kohta, olo on päinvastoin jopa liiankin hyvä..

Tässä vielä kuva masusta tältä aamua:


sh07 rv 39+0
 
Hjördikselle ja Nupulle onnittelut pikkuisista..

Ja kiitoksia kaikille synnytyskertomuksista ja valokuvista.. Angelille piti sanoa, että on täällä ollut puhetta siitä, että laitetaan vasta kuun loputtua sinne vauva puolelle pino.. Sillä me loput kärvistelijät ei haluta jäädä täysin ulkopuolisiksi teistä muista.. ;)

Safariina : Ei niihin painoarviohin kannatta luottaa. Mullahan ne on ainakin vaihdellut niin hurjasti. Ensiksi vkolla 36 arvio oli 3,5 kiloa, sitten vkolla 38 3,6 kiloa. Mentiin viikon päästä uudelleen eli viime maanantaina niin arvio olikin 4,5 kiloa, sitten tiistaina takas ja arvio tippuikin 3,7-3,8 kiloon.. Kolme eri ultraajaa ollut ja kaksi eri laitetta millä mitattu, joten avoimin mielin kannattaa kahtoa noita koko arvioita.. :whistle:

Niistä tiistaisista pillereistä saatto sittenkin olla jotain hyötyä.. Eilen kun kävin kävelyllä niin mahaa kiristi muutamaan otteeseen ihan kivuliaasti tuolta oikealta puolelta ja alamahasta.. Sitten illallakin kotona niin tuo ylämaha oli aivan kivikova pitkänkin ajan.. Saas nyt nähdä.. Oli muuten tosi kiva lukea, etten ole ainoa jolla kaikki paikat vielä ihan kiinni tuolla alapäässä.. Ajattelin jo että taitaapi olla jotain vikaa, kun viikko enää laskettuun eikä mitään ole tapahtunut.. :p

Paistaa aurinko aivan mahtavasti ulkona.. Taidan lähteä kävelylle ja kaupungille ostoksille.. Pitäis vielä yks pöytäliina ostaa.. Ja sitten ajattelin ostaa sellaisia kupin alustoja, ettei mene pöytäliina likaiseksi.. Oli tiimariin tullut kaikkea nättiä.. On jokin hirveä sisustusinto tullut tässä.. Kaikkea pitäis saada joka paikkaan... :D Eli ei kun rahaa tuhlaamaan..

Sofku 39+2
 
Onnea Hjördikselle ja Nupulle pikkusista :flower:

Täällä neuvolassa käyty. Ja taas verenpaine oli hiukan koholla ja pissassa proteeni plusalla. Outoa. Aamulla itse pissan testasin ja se oli +- eli se kasoaan vielä miinukseksi. No sain sitten ohjeen kotona heti mitata verenpaine omalla mitarilla ja soittaa jos on korkea. Omalla mittarilla luku oli onneksi sama mitä aina enenkin kotona mitattaessa.
Paino oli taas tullut lähes 2 kiloa viikossa |O Voihan vitalis. Nyt on painoa tullut 11 kiloa yhteensä joista viisi kiloa viimesen kuukauden aikana :/
Et ei naurata yhtää. Masukki oli edeleen samassa kohdassa kun viimeksikin, ei etes puolta senttiä ollut alas tullut :headwall:
Ettei täällä taideta viel synnyttää piiitkäään aikaan :kieh:
Maanantaina sitten taas uusi aika. Se onkin sitten laskettu aika. Toisaalta toivosin ettei vauva viel viikonloppuna syntyis kun pitäs käydä ostelemassa yhtä ja toista kun huomenna tilille eka äityispäivä raha tupsahtaa :D

Mutta eipäs täällä kummempaa.. Aurinko paistaa.. B)

-Taika ja masukki 39+3-
 
onnea vauvan saaneille :flower: ja jaksamista mahan kanssa tallustaville :hug:

nyt on todistetusti pojalla ainakin kerran ollut tuo tekemäni neulesetti päällä :LOL:



itellä nuha ja pientä lämpöä, että on veto poissa... ja mies kiukuttelee, on se tupakkalakko niiiiiin hankalaa :kieh:
 
Onnea vauvautuneille ja jaksamista omaansa odottaville =)

Ihanan neulesetin oot vuotaraaputin tehny :heart:

Täällä ei mitään ihmeempiä, poika on nukkunut nyt parina yönä sellaisia 3-4 tunnin pätkiä, viime yönä meni lähes 5 tuntia putkeen :) Kivaa, kun sai nukkua, mutta tissit oli räjähdyspisteessä kun herättiin..


angel Hyvin on sullakin paino pudonnut :flower:
Mullahan tuli raskauden aikana vaan kilon verran painoa ja nyt on jo pudonnut 10kg lähtöpainosta B)
Tyttöjen jälkeen paino on lähtenyt tosi nihkeästi, lähes kaikki aina jääny. Nyt oon syystäkin innoissani, kun olo on kevyempi kuin vuosiin =)
Tästä on hyvä jatkaa, ylimääräistähän mulla on vieläkin noin 15kg...


-Faerie-
 
Onnea vauvansa saaneille!:flower: ja voimia teille kenellä vielä odotusta edessä!

angel, niinhän sitä sanotaan että yliaikaiset vauvat on helpompia ku on vähän valmiimpia.. joten nauti helposta vauvasta ja muistele niitä pitkiä odotuspäiviä lämmöllä!
niin ja hienosti sulla paino pudonnut! mä kävin sairaalassa 2vrk:tta synnytyksestä puntarilla ja oli 5kg vain tippunut, eli ihan just sen mitä vauva+istukka+vedet painoi, jos ees sitä.. turvotusta tosin mulla vieläki. meen seuraavaks puntarille vasta ku sormukset menee taas sormeen niin ei tuu pettymyksiä...

juuri halaus! toivotaan ettei mikää ole vialla.....

v.raaputin onpa teidän vauva villavaatteissaan jo ison näköinen! ihan hymyileekin niinku olis parin kk:n ikäinen! :D

sit meidän kuulumisia.. mitäköhän meille kuuluis? no hyvää, nyt pojat nukkuu molemmat samaan aikaan päiväunia joten oudon rauhallinen olo.
meillä kans helppo vauva, ainaki vielä.. mä koitan laittaa kuvaa

http://www.aijaa.com/v.php?i=1950597.jpg

Anu ja poika 5vrk:tta

ps. toi vaavisänky joka on kuvassakin on ihan huippu! ei tulis puhettakaan että esikoisen hereillä ollessa vois vielä pitää sitterissä joten toi sänky on ihan huippu ku se on pyörillä...
 
Hirmuisesti onnea vauvaantuneille :flower: :flower: :flower:

Painosta sen verran,et mä äsken kävin vaa'alla ja se näytti -8,5kg siihen mitä oli viimisellä neuvola käynnillä ja kun tota painoo tuli kaiken kaikkiaan 11,5kg ni kolme kiloo ois viel "hyvää" et eiköhän noi kerkee lähtemään ajan kanssa =)

Sit kysymystä onko muilla synnyttäneillä tullu hormoninäppylöitä ihoon??mä aloin kattelee jo maanantaina sairaalas et onpa muhu iskeny joku allergia ku olin kauttaaltaan näppylöitten peitos,mut nyt ne on jo neljättä päivää,mietin nyt vaa et onko allergiaa vai jotai hormoninäppyi,ku ainoo "uus" asia mun ruokavaliossa on tänä aikana ollu toi kotikalja.

Piitsi ja Vilma 6vrk

 
söpö poika Anulla :heart:

painosta, mä en ole edes vilkaissut vaakaan kuin kerran, sillon näytti että ois jäänyt noin 8kg sairaalaan. mutta varmaan osa tullut takaisin, sen verran hyvin tässä on herkut maistuneet... pitäis ottaa itteensä niskasta kiinni ja lopettaa.

tänään käytiin tuossa hiekkalaatikolla, kovasti oli muut mammat ihastuneita poikaan. tai pojan takaraivoon, muuta kun ei kantoliinassa olleesta näkynyt :LOL: poika on muutenkin tainnut olla enemmän liinassa ulkona kuin rattaissa ja hyvin unet maistuu. eilen herra kiljuikin koko matkan vaunuissa neuvolaan, kyllä oli hauskaa...
 
Meille syntyi poika 12.4. klo 11.09 rv 39+3 painoa pienokaisella oli 2830 g ja pituutta 47 cm. Tänään päästiin kotiin.

Ensikisi onnittelut kaikille jakautuneille, huomasin etusivulta teitä olevan monta. Poika herää kohta, joten en valitettavasti kerkeä lukemaan kirjoituksia... sitten paremmalla ajalla.

Synnytyksestä seuraavaa... Minähän sain perjantaina tietää, etten voi lantion ahtauden takia synnyttää alateitse. Keisarileikkausaika päätettiin tiistaille, mutta poikapa halusi itse päättää syntymäpäivänsä. Lauantaita vasten yöllä alkoi supistelut ja vesi meni viiden jälkeen aamuyöstä. Menin sairaalaan ambulanssilla, koska vauvan pää ei ollut mahtunut kiinnittymään, joten vesien mentyä oli olemassa riski napanuoran luiskahtamisesta. Synnärillä kätilö tutki kohdunsuun olevan vain n. sentin auki ja minut laitettiin käyrään. Käyrässä ollessa supistukset alkoivat koventua, ja menimme saliin. Kätilö ilmoitti, että minut viedään leikkaussaliin klo 11.00... kello oli silloin jotain kahdeksan korvilla. Supistukset kovenivat ja sain ilokaasua ( josta ei juurikaan apua ollut ) loppupeleissä huusin ja itkin pöydällä. Kätilö kävi välillä ilmoittamassa, että lääkäri on tulossa katsomaan tilanteen kunhan saa reseptit kirjoitettua.... siinä vaiheessa häntä oli odotetettu jo pitempään tulevan... mies alkoi hermoilla, että tässähän kerkeää jo lukemaan itsensä lääkäriksi. Varmasti tosi kurjaa oli silläkin olla, kun ei voinut tehdä mitään muuta kuin katsoa mun huutoa. Kun lääkäri vihdoin tuli olin niin herkkänä, ettei lääkäri pystynyt tunnustelemaan kohdunsuun tilannetta. Leikkausta päätettiin aikaistaa, ja miehen mukaan minua lähdettiin viemään klo 10.40. Leikkaussalissa sain spinaalipuudutuksen ja taivas aukeni... kaikki kivut oli pois, kuten myös tunto rinnoista alaspäin. Poikamme näki päivänvalon 11.09. Nieleskelin kyyneleitä, kun ensimmäiset parkaisut kuuluivat verhon takaa ja pian kätilö toi pienen suloisen poikamme minun viereeni poski poskea vasten, enää en voinut vastustaa kyyneleitä. Poika vietiin pian pois leikkaussalin kylmyyden takia. Synnärillä isä oli häntä vastassa, ja pääsi kylvettämään poikaa. Minä olin vielä pari tuntia heräämössä, jonka jälkeen näin jälleen ison ja pienen mieheni... elämä on ihanaa =)

Niin, semmoinen vielä, että mies ei päässyt mukaan leikkaukseen, koska se tehtiin päivystysaikaan lauantaina. Mutta pääsimpä minäkin kokemaan ainakin synnytyksen alun, kun viikko sitten murehdin etten koskaa saa kokea synnytystä. Voin näin osallistua niihinkin keskusteluihin =)

Tässä tuli nyt tätä omaa napaa.

Mariaana 31 v. ja Kunto-Paapero 6 päivää
 
Heissan!

Huomenna ois sit leikkaus aamulla KLO: 8.50.

Nyt menen lepäilemään, kun tämä päivä on ollut yhtä juoksentelua paikasta paikkaan :whistle:
Mun vanhemmatkin tulivat tänään ja ovat niin pitkään ku on tarpeen.

Onnea vielä vauvan saaneille :flower: :flower: :flower:

Baby dream ja "Topi" 39+3
 
Tulinpas kertomaan neuvola kuulumisia
Mulla painoa tullu yhteensä 14,5kg
Nyt ei ollu tullu painoa edellisestä ollenkaan (tosin en kovasti luota neuvolan vaakaan, on sellainen vanha, ja terkkari kun mittaa sen muutenkin aina väärin, tekis mieli sanoa et voisko vielä tarkistaa, varmasti on sen mittaukset vähän yläkanttiin)
Verenpaine ok
Pissassa oli proteiini +, joten maanantaina pitäis viedä pissanäyte labraan
Maanantaille siirtyi myös mun verikoe maha kutiamisen takia, ei saanu nyt terkkari verikoetta otettua, kun ei suonta löytäny
Laskeutunu oli jo viime käynnillä, mutta ei vielä kiinnittyny, että on päällä kuitenkin ihan hyvin vielä tilaa
Nyt terkkari kunnolla seuraa tuota mun mahaa, et mikä on kun kutiaa, ens viikolla katsoo taas. Ei oikein mitää osannu siitä sanoa


Kiva kuulla että muilla tippuu hyvin paino, kun mulla esikoisen kohdalla painoa tuli joku 25kg, ja 15 siitä jäi, tosin sillo tuli turvotusta paljon. Nyt ei turvotusta juuri ole, hieman välillä sormus kiristää tai kutiaa, mut ei juurikaan. Toivottavasti multakin tällä kertaa paino tippuu helposti..
 
onnea Mariaana :flower: ja onnea matkaan baby dream :hug:

ja mä tästä painokeskustelusta innostuneena hyppäsin äsken vaa'alle ja kaikki 10kg jotka raskauden aikana tuli, on nyt lähteneet. tosin mulla on vähän se että ruoka ei maistu :ashamed: yritän kyllä syödä kahdesti päivässä lämpimän ruoan ja välipalan, iltapalan ja aamupalan mutta kun ei vaan tule sitä näläntunnetta nytten paljoakaan. ja kun raskaana piti vahtia herkkuja niin nythän NE sitten houkuttelisi kovasti. ONNEKSI on sentään se ettei tartte levyllistä suklaata vetää vaan pienempi määrä piisaa...
 
Painosta ollut puhetta. Multa jäi laitokselle 7kg ja nyt kotona viikonaikana on tippunut 1,5kg, mut mut... jäljellä on vielä se 20kg..huh huh!!! No jospa ne siitä lähtisi. Mun oli pakko käydä ostaan uudet housut, kun jalkaan ei mennyt muut kun kolitsit :( Ja mul ei koskaan ole ollut noin isoja housuja :eek:

Valskaako teillä muilla vaipat? Täällä äsken isi sai pestä neidin melkein niskaa myöten, kun vaippa oli taas valskannut :( Liberon newbornit(2-4kg) oli hyviä, ei valskannut. Nyt ollaan käytetty pampersin newbornia(3-6kg) ja mun mielestä ne on isoja. Sit meillä on tuolla Liberon 2:sta, onko se nyt sit joku mini, tais olla 3-6kg, niin mun mielestä nekin on isoja ja siksi valskaa!!! Kai mun tarvii ostaa vielä noita liberon 2-4kg, vaikka neiti varmaan onkin jo sen 4kg.

Sit mä olen kokeillut pissattaa neitiä tuolla lavuaarilla, kun hän pissaa aina kun on otettu vaippa pois. Toistaiseksi ei ole lavuaariin pissaa tullut(se tulee sitten sinne hoitopöydälle tämän jälkeen), mut ehkä joku päivä.
Ja voi kamala mikä määrä tulee pyykkiä!! Just ton pissaamisen ja vaippojen valskaamisen vuoksi. Mä luulin että meillä on ihan liikaa vaatteita, mut ei olekaan! Melkein sais olla enemmän.

Joanna ja Tiltiäinen 2vk...huh kun aikaa kuluu nopeasti, kohta tää pääsee varmaan jo ripille =)
 
Oikein paljon ONNEA Mariaana :flower: :heart:
Paljon tsemppiä huomiselle baby dream :hug:

Mulla olis kysymys joilla on lapsivettä tihkunu...onko se minkä väristä?Ja paljonko sitä on tullut?
Tänään ja oikeestaan jo eilenkin pikkuhousunsuojaan on tullut sellasta kellertävää "ainetta" tulee tunne et housut kastuu ja sit kun menee vessaan kattoon niinon suoja kastunu.Soitin neuvolaankin tänään et voisko olla lapsivettä niin arveli et voi hyvinkin olla ja seurata tilannetta.Just käytiin kävelemässä niin alkoi matkalla tuntua housuissa märälle ja kotiin tultua tarkastin tilanteen ja oli suojaan taas jotain tullu!

Jonkun verran enempi on tänään supistellu mut ei ole tehny kipeetä ja sit myös nivusia poltellu jonkun verran.Saa nähä mitä meinaa vai meinaako mitään :whistle:

Aippa3 ja poikanen 40+4
 
aippa3 laita siteen päälle talouspaperi. jos neste menee sen läpi, on lapsivettä. valkovuoto jää paperiin... ja mulla vesi on ollut ensin kirkasta, sitten vaaleanpunaista. ja molemmilla kerroilla tuoksunut voimakkaasti makealle, mutta se on ihan raskauskohtaista.
 
Ihanaa, kun niin monella on jo vauvat kotona! Omassa olossa ei mitään muutoksia eli täällä tullaan kärvistelemään vielä pitkään. Joka toinen päivä hermostun odotukseen ja joka toinen päivää fiilis on ihan siedettävä.

anuu: Ihana tuo sinun kommentti, että pitkälle menevät vauvat voisivat olla helppo hoitoisia, koska se ainakin toi minulle kauhean hyvin fiiliksen ja syyn jaksaa odottaa. Kiitos!!! Tämä meidän neiti meinaa on niin uskomattoman aktiivinen masussa, että aina välillä jännittää minkälainen tapaus täältä on tulossa.

malttamaton&prinsessa 39+1
 
paljon onnea mariaana! :flower:

itsellä ollut tänään joku herkkyys/kiukkuus/loukkaantuneisuus päivä.... ja kaikki johtuen tuosta miekkosesta... tuntuu,että meillä on välillä piuhat niin ristissä että...

onnea kaikille nyytinhakumatkaan lähtijöille! :wave:

 
Iltaa.

Sofku, kiitos tiedosta. Ihan tosi hieno ajatus että aloitetaan syntyneet palsta vasta toukokuussa. maaliskuissa ku vanhimmat vauvat jo 2kk ja palsta ollut siitä asti, niin aika turhauttavaa on sieltä mitään vauvan ensiviikko juttuja kysellä ku tullaan niin hulluna perässä. siksipä kiva jutustella teidän kans ku ootte paremmin "samalla lähtöviivalla".

Anuu: Mulla ei vielä sormukset menny alkuunkaan sormeen. nauroinkin että onko mun luutkin levinneet ku sormukset nappas niin tukevasti tuosta nivelestä kiinni =( Moni on sanonnu et saattaa mennä parikin kuukautta.
Siinä mieles vaan harmi, et mua oottaa yhdessä kultasepänliikkees (missä asioidaan aina) käynti, sillä saan valita itselleni sormuksen vauvasta. Tiedän jo suurinpiirtein millasen ja se tulee oikeaan nimettömään =)) ennen ei vaan kannata mennä ku vanhat mahtuu sormeen.. enkä malttais odottaa =(

Huomenna eka neuvola ja ajateltiin käydä kaupassakin. vaipat loppuu. Muumit ja liberot testattu. (molemmat ihan ok) nyt vuorossa sit pambers ja ehkä lidl, joku niitä kehu.
Harmi ku noissa vaipoissa ei ole sitä värjääntymismerkkii onko vaipassa jotain, niinku sairaalan vaipassa oli. ainaki meillä tyksissä.

Hyvää yötä..

Minä ja Tirriäinen 6vrk
 
aippa3 voisko se kellertävä juttu mitä sulla tulee pöksyyn olla ihan vain pissaa eli virtsankarkailua?? Eikös se kuitenkin ole ihan tavallista? Mulla ainakin pisu on tosi keltaista, vaikka sitä tulisikin ihan vähän vain.
 
Huomenta hippuset!

homman nimihän on nyt seuraava:
tänään mennään miehen kanssa saunomaan meidän porukoille oikein rajusti. Sitten huomenna mennään ravintolaan syömään, ja juhlistamaan meidän viimeistä viikonloppua näin kahden hengen perheenä, ja sitten sunnuntaina lähdetään hakemaan meille kuuluvat lottopotkarit!! :D :D
(hyvin suunniteltu on puoliksi tehty)
Mitäköhän toi nöttönen mun suunnitelmista tykkää...

Sunnuntaina olis meidän ensimmäinen laskettu aika, mikä sitten myöhemmin muutettiin tuohon ensi tiistaille. No, toivoa sopii että pysyttäis tässä ensimmäisessä aikataulussa.

Hyvää perjantaita kaikille!!

elzibelzi ja Nöttönen 39+3
 

Yhteistyössä