***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Sofku Mulla sairaalaan mennessä kätilö kokeili mahan päältä ja sanoi että nänestä on reilu 4kg. Neljä päivää myöhemmin syntyi tyttö kokoa 3650g. Joten pieleen meni. RV 36 annettu kokoarvio piti taas paikkaansa just eikä melkein. Vois siis hyvinkin olla pienempi kuin se 4,5kg. Hyvä että huomenna vielä tarkastavat tilanteen. Tsemppiä kovasti huomiseen :hug:
 
Moi!

Ilmoittelen Katarina-81:n puolesta että heille syntyi tyttö :heart: 13.4. klo 10.25 hätäsektiolla. Painoa oli 3295 g ja pituutta 49 cm. Voivat kaikki todella hyvin, vaikka tosin eilen vauvanhoito lankesi ylpeälle isille! =)

Eli onnea paljon koko perheelle! :flower:


emmie + poika 8 viikkoa 1 päivä (tuolta helmikuisista)
 
Kiitos kaikille imetyskannustuksesta! Kaipa se pitää vihdoin ja viimein uskoa, että sitä maitoa on, iltaisinkin, vaikka tissit on lättänät kuin mitkä ja poika rinnalla koko ajan. Usko vain meinaa loppua, vaikka serkkutyttö ennen synnytystä mua vannottikin, että älä luovuta imetyksen kanssa. Tiedän, että tihentyneillä itkuilla poika 'tilaa' lisää maitoa tulevaa tarvetta varten, mutta siitä huolimatta usko on loppua, kun tissillä haluttaisiin olla tunnin välein. Ja Joanna, meilläkin pitää irrottaa pojan imuote ihan itse, sillä vekara voisi olla tissilla vaikka 1,5 tuntia vain lutkuttamassa. Aktiivista imemistä nielemisineen tapahtuu n. 5-10 min.

Me saatiin ulkoilulupa sitten, kun syntymäpaino oli saavutettu. Ihan varovasti piti alotella, n. 15-20 min. kerrallaan.
 
moikka! onnittelut katarina prinsessasta :flower:

pulttiksella ja kalenterillakin taitaa olla jo nyytit kainalossa !

onnea tao uudesta raskaudesta :hug:

kävin tänään harjottelees piilareitten laittoa, pitäs yrittää ottaa kohta pois..saas nähä kuin käy.

huomenna labrat ja keskiviikkona äippäpolille. sit onkin jo 38 viikkoa täynnä , jippii....
 
Odotus palkittiin!!!

Meille syntyi ihana poika viikko sitten maanantaina 7.4.2008 kello 9.39 rv39+3 pituutta 50cm ja painoa 3755g. Päästiin kotiin perjantaina, joten tässä ollaan viikonloppu harjoiteltu imetystä vuorokauden ympäri. 6 tunnin synnytysurakan jälkeen poika syntyi kiireellisellä sektiolla mutta voidaan molemmat nyt oikein hyvin!

Palailen lukemaan kun on enemmän aikaa :)

Tuossa kuva meidän rakkaasta:

http://www.aijaa.com/v.php?i=1930831.jpg

Tilsu ja Poju 1vko
 
meillä tyttö täällä ekaa kertaa kantoliinassa. näyttää tykkäävän, mut kysynpähän vaan kuin saan hänet tähän yksin? Mua muutenkin jo vähän kauhistutttaa se et mies lähtee jossain vaiheessa taas töihin. Periaatteessa kolme viikkoa lomaa on mennyt tämän viikon jälkeen, mut alustavasti olivat pomonsa kanssa sopineet että voi pitää sitten palkatonta lomaa kuun loppuun asti. Ei tuo itsekään töihin vielä haluaisi.

Ja taas imetyksestä... tuossa pari tuntia sitten syötiin ja neiti vaikuttu jäävän nälkäiseksi, joten annoin sitten 40ml lisämaitoa. No kuinkas kävi.. tyttö oli sitten oksentanut kehtoonsa sillä aikaa kun me itse syötiin. En ollut kullut mitään vaikka olin 3metrin päässä, liekö mikso ollut silloin päällä. Onneks oli kyljeltään, sitä oksennusta oli meinaan paljon!!! Niin kysymys... oliko se lisämaito kuitenkin nyt sitten liikaa? Eilenkin oksensi kerran ja sama toissapäivänä :(

Katariinalle paljon onnea :flower: :flower:
 
Onnea Katariina-81 :flower:
Onnea Tilsu :flower: , suloinen pikkuäijä teillä... :heart:

Neuvolassa käyty, ei muuta uutta ku että vauva nyt kiinnittynyt ja tuloillaan. Viikon päästä uus aika.. Toivottavasti ei tarvi mennä..

sh07 rv 38+4
 
Katariina-81 oikein paljon ONNEA tytön syntymän johdosta :flower: :heart:

Tilsu oikein paljon ONNEA myös sinulle pojan johdosta :flower: :heart:

Täällä aamupäivän supparit oli hukassa sit iltapäivällä lähin kirpparille ja kaupoille niin siellä muutamia suppareita taas tuli...ei kyl ole kiva tunne olla ihmisten ilmoilla kun supistelee
:whistle: Mut jospa nää tästä taas alkais tiheentymään ja päästäis nuutin hakuun :heart: elättelee toiveita :saint: Huomenna olis neuvola.

Aippa3 ja poikanen 40+1
 
Paljon onnea kaikille vauvan saaneille :heart:

Lupailin omaa synnytyskertomusta, yritän lyhykäisyydessään kirjoittaa kun heikko olo senkun jatkuu. (varoitan ettei synnytys ollut helpoimmasta päästä, eli lukee ken tahtoo) Eli 2 viikkoa sitten maanantaina menin osastolle käynnistykseen ja antibioottitippaan kun lapsivettä oli lirahdellut jo edellisen päivän. No ei alettu käynnistellä kun alkoi omatkin supistukset voimistumaan, sovittiin että tiistai aamuna minut siirretään synnytyssaliin ja aletaan käynnistellä mutta synnärillä oli niin kauhea ruuhka ettei koko tiistaina sinne saliin päästy. Tiistai-iltana kun aloin nukkumaan niin omat supistukset voimistui niin että jouduin jo menemään kuumaan suihkuun ja aamuyöstä sain jonkun kipupiikin ja peräruiskekin annettiin. Viiden aikaan soitin miehelle että saa tulla, kohta siitä sitten meidät siirettiin saliin. Kymmeneltä sain epiduraalin, joka auttoi 2 tuntia ja kivut palasivat tosi kovina, no epiduraalia yritettiin lisätä ja anestesia lääkäri tuli jo laittamaan koko epiduraalin uudestaan mutta ei ollut apua. No lääkäri tuli laittamaan kohdunkaulapuudutuksen joka ei myöskään kipuihin tehonnut. Lääkäri tuli jo ultraamaan ettei vaan sektioarpi ole repeytymässä kun ei mitkään puudutukset auta, no ei siinä arvessa mitään vikaa ollut, jostain syystä ei vaan ollu puudutuksista apua joten kovien kipujen kanssa mentiin loppuun asti. Ponnistusvaihe oli vaikea ja vauvalla oli aika ahdas tie tulla, yli tunnin ponnistelujen jälkeen päädyttiin imukuppiin. Tehtiin välilihan leikkaus ja repesin pahasti, minulla repesi peräsuolen sulkijalihas ja jouduin paikattavaksi leikkaussaliin. Vertakin menetin siinä rytäkässä paljon ja hemppa laski n.70 paikkeille. Sain sitten yön aikana pari pussia verta. Synnytyspäivänä jo minulle nousi kuume joka on vaan jatkunut, viime torstaina menin synnärille (oltiin kotiuduttu maanantaina) takasin tuon jatkuvan kuumeen takia ja jouduinpa sitten kaavintaan, illalla pääsin jo kotia. Lauantaina jouduin taas menemään verikokeisiin ja tutkimuksiin kun kuume vaan pysyy, no vähän oli kohdussa vielä jälkivuotoa ja sain 2 cytotec tablettia jotka eilen aamulla otin, mutta eipä noista mitään vaikutusta tainnu olla. Vieläkin vaan lämpöä ainakin on, huomenna pitää taas olla yhteydessä synnärille jos edelleen kuumetta. Tulehdusarvot eivät ole kun 12 joten ei pitäis mitään tulehdusta olla, stressavaa vaan alkaa olla kun ei tiedetä mistä kuume tulee ja heikko/huimaava olo on kanssa mutta se ehkä johtunee tuosta alhaisesta hempasta. No eiköhän tämä tästä joku päivä helpota :) Vauva on ihana kuin mikäkin, sen voimalla jaksaa vaik mitä :heart:

Kovasti voimia teille jotka vielä yhdessä kasassa olette!
 
Joanna kyllä se kantoliinan käyttö onnistuu yksinkin harjoitelun kanssa. Mulla nytkin poika tissillä liinassa :D Tosi huippu, kun meidän pikkumies syö tasaisen varmasti kahden tunnin välein ja näin päiväsaikaan usein oikein pitkällä kaavalla. Saa vähän jotain tehtyä. Vatsavaivatkin ovat ehkä hitusen helpottaneet ku olen päivisin aika paljon pitänyt pystyasennossa rinnin päällä liinalla (la onnistuin jopa vetään itekin päikkärit sillai :D )
 
Onnea Katarina-81 ja Tilsu vauveleista. :heart:

Minulla oli tänään neuvola. Eipä siellä mitään kummempaa taaskaan. Paino oli pudonnut viime viikkoisesta 300 g, mikä on ihmeellistä, sillä tuntuu, että olen syönyt kaikkea epäterveellistä herkkua!
:LOL: SF-mitta oli myös pudonnut edellisestä ollen nyt 31,5. Terkkarin mielestä se kertoo siitä, että peipi on nyt laskeutunut. Ärsyttää vähän, kun seuraavaa neuvola-aikaa ei saanut ensi viikolle. On nyt sitten 10 päivän rako.. ja siitä on sitten enää 4 päivää laskettuun aikaan. Pöh!

Ainiin, juteltiin terkan kanssa tuosta käynnistysasiasta ja lasketuista ajoista yms. Se totesi, että täällä OYS:ssa ei käynnistetä synnytystä ellei siihen ole jotain lääketieteellistä syytä (nuo syyt voivat kai sitten olla aika moninaisia). Eli en tiedä miten pitkälle antaa mennä, ellei ole mitään hätää. :LOL: Mutta mulla ainakin on melko ristiriitainen ajatus tuosta käynnistyksestä, kun toisaalta toivoisi, että synnytys alkais luonnollisesti, kun on kai kivuttomampaa niin. Mutta toisaalta kauhistuttaisi ajatus siitä, että pitää puskea jotain 5-kiloista jötikkää ulos. :eek: Toivottavasti ei tarvi kovasti yliajalle mennä.
 
Juuri sulla onkin tekemistä että kestät mukana tässä touhussa, kun vauvoja putkahtelee kokoajan, kiitos että otit päivittäjän roolin, ei olis musta ollut vauvan kanssa päivittäjäksi, sekasin olis ollut etusivu ja pahasti :D

Onkohan Kalenterilla jo nyytti sylissä, voi kun ihanaa :heart:
Sofkulle tsemppiä huomiseen :hug:
Tao onnea matkaan ja hienoa ettei uusi raskaus antanut odottaa tämän pidempään :hug:

Onnittelut taas kaikille vauvan saaneille :hug:

Hirveä härdelli tuli tässä kotona, pitää palata ehkä illemmalla, jäi vähän vajaaksi tämä viesti :'(

Hysteerinen ja pikkumies
 
Joanna ja Mavi Juu, tuossa tapauksessa tietty pitää irroittaa tissitakiainen ;)
Sanoin ihan hölmösti tuossa aiemmassa viestissä :ashamed: Kyllähän meilläkin tuo poju pitäis mua tuttina, jos antaisin..


Onnea taas vauvaantuneille =) :flower:


Toivottavasti en aiheuta pahaa mieltä kellekään, mut mun on ihan pakko hehkuttaa..
Oon laihtunut 9kg lähtötilanteesta :D Kävin eilen ostamassa uudet farkut ja koko oli 2 numeroa pienempi kuin vuosiin (happy happy joy joy) :D


Tiitsulle pikaista paranemista :hug: Oli kyllä hurja synnytys :eek:


p.s. Profiilissa pojan kuva :)

 
Katarinalle ja Tilsulle suuret onnittelut pikkuisista.. :flower:

Titsulle toivon paljon jaksamista ja pikaista paranemista.. Toivottavasti kuume helpottaa ja pääset täysin nauttimaan vauvelista.. :hug:

Lunta tulee taivaan täydeltä.. On tullut jo koko päivän ja viime yönkin.. Ei se kesä vaan näytä tulevan sitten millään.. Nämä tälläiset loppu talven sateet jotenkin aina masentaa kun on jo kerennyt toivoa ettei enää sitä lunta tulisi..

Ajatukset jotenkin tasaantuneet.. Olen päättänyt ottaa vastaan sen mitä on tullakseen.. Eihän tietysti ole vaihtoehtoakaan muusta, mutta.. Nyt vain jotenkin on sitten tullut pelko siitä, että kun tämä "huippu ultraaja" vielä huomenna ultraa ja katsoo sekä antaa oman arvionsa asiasta niin mitäs jos tulos olisikin se, ettei mitään tehtäis.. Vaan taas odotettaisiin.. En vain jaksaisi nyt uskoa ja toivoa ja ajatella että huomenna mennään tässä asiassa eteenpäin ja lähemmäksi sitä, että kohta on vauva sylissä ja sitten mitään ei tapahtuisikaan vaan saisin palata kolmannen kerran tyhjin käsin kotiin odottamaan.. En tiedä tajuaako kukaan mitä yritän selittää.. :eek: En vaan haluaisi taas "pettyä".. :/

Nyt peseen vessat.. Kuluu se aika niinkin eteenpäin.. :D

Sofku ja jättiläinen joka edelleen 38+6
 
Katarina-81:Onnea pikku prinsessan johdosta :heart:

Tiitsu :hug: Toivottavasti nyt jo helpottaisi!! Olipahan raju synnytys!1

Joanna Jotkut vauvat vaan luonnostaan pulauttelevat enemmän.Meillä ainakin molemmat pulauttelivat ensi alkuun aika paljon vaikkei lisä maitoa saaneetkaan. Voitan kokeilla ettet anna heti lisä maitoa mitä vauva siitä tykkää. Toivottavasti pahin puklailu meni pian ohitse :heart:


Taolle vielä onnea uudesta raskaudesta!!

Niin ja sellasta piti viel kysyä että onko jo moni miettinyt tulevaa ehkäsyä. Ei ehkä ihan ekana ole mielessä mutta jossain vaiheessa sekin asia pitänee hoitaa kuntoon. itse olen jo pohtinut mitä tekisin sen asian suhteen. Vielä kun en tiedä jääkö tämä lapsiluku varmasti kolmeen vai tekeekö vielä mieli neljättä jossain vaiheessa.

-Taika ja masukki 39+0-
 
Ehkäisystä Taika kyseli.. Meillä jää lapsiluku tähän (3), ja mies menee lähiaikoina (heti kun saa ajan) "operoitavaksi". Siihen asti käytetään kumeja. Mulle ei oikein pillerit sovi, enkä viiti muutakaan tälle aikaa hankkia.
 
Katarina ja Tilsu hurjasti onnea! :flower:

Tiitsu parempia vointeja sinulle!

Lumet pukkasin pihalta, hiki tuli, mutta ei mitään muuta. No, vauva tulee sitten kun haluaa. Odottelee varmaan parempia ilmoja, en minäkään tähän lumisateeseen haluaisi.

Puella ja Kompiainen yhä 38+6
 
Tiitsu, toivottavasti paranet pian! Anteeksi, että utelen, mutta oliko vauva liian iso sun kokoosi nähden vai oliko sulla poikkeuksellisen ahtaat paikat, kun noin repesit, vaikka välilihakin leikattiin..? Tässä vain mietiskelen, kun itse olen aika pieni... tosin ei ole kukaan ainakaan sanonut, ettei vauva mahtuisi tulemaan.. ja painoarvion mukaan pieni vauva tulossa. Mutta..
 
juuri mullekin terkka tosiaan sanoi, että ei ruveta käynnistelemään synnytystä, kun vasta joskus kolmen viikon jälkeen lasketusta ajasta, jos ei ole mitään suurempaa syytä... ja se kontrollikäyntikin on vasta joskus rv 42+5, joten täytyy tosiaan toivoa, että vauva haluaa omatoimisesti tulla ulos ennen sitä. hiukkasen nimittäin hirvittää puskea niin isoa vauvaa ulos...
:eek: :/

elzibelzi ja nöttönen 38+6
 
onnea vauvautuneille :heart: :flower:

Mussu ja Joanna
meillä esikoinen oli myös itkuinen, tosin vasta vähän isompana. silloin apu löytyi kantoliinasta ja RELA-tipoista, joita nyt on annettukin pojalle kotiutumisesta lähtien. ja kyllä lapsen saa helposti kantoliinaan sitten itsekin, mitä sidontaa Joanna käyttää? mä olen pojalla käyttänyt tätä, ja avun löysin tästä hyvin selkeästä videosta

http://s48.photobucket.com/albums/f216/blaireg2/Baby%20carriers%20part%202/?action=view&current=P5200237.flv

ja tuplaristissä esikoista kannettiin paljon vähän isompana, pienenä kannettiin niin että jalat oli liinan "sisällä"

http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/tekstisivu.tmpl?navi_id=272

 

Yhteistyössä