***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Huh, nyt rupesi supistelemaan aika kipeästi... katsotaanpa taas lupaileeko turhia. :eek: Anoppi on joka tapauksessa tulossa yöksi sattumalta ihan siltä varalta, että synnytys alkaisi: huomenna ei pääsisi tulemaan tänne, koska auto huollossa tms., joten tulee junalla varuulta jo tänään. Oli miten oli, taitavat nyt lottopotkarit kuitenkin jäädä haaveeksi vain :p
 
Niin joo Pulttis, joku taisikin jo ehdottaa, että odotetaan ensin kaikkien jakaantumista, sitten vasta vauvapuolelle pinkkaa... syy se, että ei ehkä tulisi luettua sekä-että. Mutta samapa tuo mulle, kummin päin vain =)
 
Voisko ajatella sellaista, että keskustellaan kuun loppuun(?) asti tässä pinkassa ja sitten siirrytään kaikki vauvapuolelle. Minusta ainakin on tosi kiva lukea vauvajuttujakin, vaikka olenkin vielä odottavalla kannalla.. mutta ei välttämättä tosiaan tulisi luettua molempia..
 
No niin.. tänään olenkin sitten testannut sitä ettei korviketta ole annettu. Ja hyvin meni klo:18 asti. Joten edistystä lienee tapahtunut tuolla maito rintamalla. Tosin nyt kyllä ollaan syöty paljon useimmin kun eilen (pidän kirjaa =) ) Ja hyi hitto toi kotikalja on pahaa, mut mitäpä ei äiti lapsensa eteen tekisi. Meillä on keskiviikkona sairaalassa tytön kontrolli ja siellä tod.näköisesti menee ainakin puoli päivää, joten ajattelin että pääsen siellä sitten tekemään syöttöpunnituksen niin näkee vähän paljon maitoa tulee.
Ja sitten... mulle iski ilmeisesti pissatulehdus.... JÄRKELE!!! Täytyy aamusta pyytää päästä pissa testiin samalla kun soitan neuvolaan että ollaan kotiuduttu.

Ulkoilusta Jokos me huomenna uskallettais neidin kanssa vaunuilemaan jos on nätti päivä? Ikää olis se 11 päivää huomenna! Onko se kaks viikkoa joku yleis suositus vai vaan talvi vauvoille vai kuin se menee?? Äitiä niin syyhyttäis päästä ulkoilemaan ja kävelylle, nyt kun se taas onnistuu :D

Kalenterille tsemppiä Toivottavasti pääset lähtemään =)

Joanna ja tiltsu 10pv.
 
Hienoa Joanna, että imetysrintamalla edistystä =) Kai sitä jo nätillä säällä ulkoilla uskaltais, veikkaisin? Toivottavasti sulla ei mitään tulehdusta kuitenkaan.

Kiitokset vaan, kyllä joo tosiaan saattaa ollakin lähtö edessä - olis kyllä jo aikakin! =)
 
Kalenterilla saattaa jo nyytti siellä olla :heart:
Ihanaa et pääsit vihdoin tosi toimiin.

Täällä odotettiin et illalla tai yöllä olis alkanu tapahtuu mut kakan marjat.
Ei supistuksen supistusta eilen.

Se on sitten LASKETTUAIKA tänään :wave:

Pulttikselle Tsemppiä!


Nöpönen 40+0
 
Huomenta!

Nyytin hakijoille tsemppiä matkaan :wave:

Täällä ei kummempaa.. Se oisi nyt viikko lasketuun aikaan. Toivottavasti nämä loppu viikot menisi nopeasti jos mennään paljon yli ajalle. Maksimsissaan se kolme viikkoa vielä menee ja vuavelin pitäs olla maailmassa :heart:

Mutta ei tälläkertaa enempää. palataan sitten päivämellä jos on taas tapahtunut jotain =)

-Taika ja masukki 39+0-
 
Joanna me käytiin jo viime viikolla pikaisesti ulkona pojan kanssa. ja tänään mennään Prismaan, herralla on ikää 8 päivää. pakkohan se on vähitellen ulos päästä, kun keskiviikkona ois eka punnituskin jo äitiysneuvolassa...

Kalenterille onnea matkaan! ja Pulttikselle kanssa!

mä oon tässä miettinyt että osaakohan tuo meidän poika itkeä lainkaan, se on niin tyytyväinen tapaus että...
 
Vuotaraaputin Mä olen kyllä kade sulle :/ Meidän ei ole kyllä tarvinnut miettiä et osaako neiti itkeä. Muuten hän on kyllä kiltti, mut tosiaan yöllä ränää sen kolmisen tuntia. Masuaan kait itkee :'(
Nyt täytyy lähteä viemään pissa näyte labraan. HItsit jos on tulehdus niin joutuu antibiootteja syömään ja niistä vauva saa taas lisää masu väänteitä :'(
 
Huomenta!

Täällä aamu alkoi rusehtavalla vuodolla...näinköhän kohta jotain tapahtuis..
Pitääkin lähteä äkkiä Sokoksen hiusviikoille, että ehdin ostaa varaston täyteen ennen kuin tulee lähtö ;) Tosin tulihan tuota vuotoa jo pari viikkoa sitten parina päivänä, että todennäköisesti olen täällä vielä viikonkin päästä...

MB 40+2

*muoks*
Tilastojen mukaan useimmat vauvat syntyvät 40+2, että jos neiti tilastoja noudattaa niin...
 
Onnea kaikille jo huhtivauvan syliinsä saaneille ja hyvää loppuodotusta teille, joiden vuoro ei vielä ole tullut! :heart: :heart:

Minun oli ihan pakko tulla vierailemaan ja katsomaan teidän tilannettanne. Muutamia viikkoja ehdin listoillanne olla mukana silloin alkupäässä kunnes meidän odotuksemme meni kesken. Kiva lukea teidän juttujanne! Monta nimimerkkiä muístankin.

Itse kirjoittelen nyt tuolla elomassujen joukossa (tosin eri tunnuksella siellä), laskettu aika on elokuun puolenvälin jälkeen, joten kovin kauan uusi odotus ei antanut itseään meillä odotuttaa.

Hyvää kevättä kaikille!

tao3 (nyt rv 21+5)
 
tao3: Onneksi olkoon uudesta raskaudesta, kiva että tärppäsi noin nopeasti uudestaan keskenmenon jälkeen, meillä meni silloin yli vuosi uuteen plussaan!

Älkää vauvaantuneet siirtykö vielä uuteen pinoon, on ihana lueskella teidän juttuja ja miettiä, että kohta on samassa tilanteessa. Lisäksi kun kyselette noista "alkuongelmista" mm. imetyksestä, niin mekin vielä jakaantumattomat saadaan tietoa jo valmiiksi eikä sitten kysellä samoja kysymyksiä uudestaan, kun joskus :attn: päästään kanssa sinne asti, että saadaan vauveli ulos. Tähän liittyen kysymys taas ensikertalaiselta imetyksestä: miten kun perhevalmennuksessa puhuttiin siitä, että aina pitää rinta tyhjentää loppuun yhdellä syötöllä, että vauva saa sen tärkeän takamaidon mikä masun täyttää, niin te jo vauvaantuneet ja kokeneet: syötättekö molemmista joka syötöllä jonkin aikaa, vai ensin toinen tyhjäksi ja siirrytte toiseen vai vuorotellen kummastakin rinnasta?

(.) ei mitään uutta perjantain kipeiden supistusten jälkeen, kaikki keinot on viikonloppuna testattu: ristiäiset (tärkeä tapahtuma mikä kuulemma yleensä saa synnytyksen käynnistymään ettei oltaisi päästy), siivous, seksi, sauna ja kävin jopa salilla polkemassa kuntopyörää yli tunnin. Saldona: ei yhtään kipeää supistusta, mutta kirkasta venyvää limaa havaittu minimaalinen määrä eilen :( Kävin torstaina vyöhyketerapiassa aktivoimassa tätä prosessia ja nyt mietityttää, että olikohan se se mikä sai aikaiseksi nuo kipeät supistukset ja sukkapuikko tuntemukset kohdunsuulla ja tekisi mieli varata uusi aika?!?

malttamaton&prinsessa 38+5
 
Huomenta!

Pulttis ja Kalenteri onnea matkaan!

Tänään on se päivä kun kuopus syntyi. Nyt ei mitään oireita. Varmaan silloin toukokuussa vielä täällä kärvistelen. Ulkonakin sataa taas lunta, varmaan kymmenen senttiä tullut yön aikana. Tympii! Taidan lähtee kolan kanssa riehumaan tuonne pihalle, jospa se sais jotain aikaiseksi!

Puella ja Kompiainen 38+6
 
Huomenta

Onnea Pulttis ja Kalenteri matkaan :hug:

Täällä kans tulee tota lunta :kieh:

Oma olotila on ihan hyvä.

Mies leipoi eilen veljensä kanssa pullaa :p

Mulla ois vielä keskiviikkona neuvola ja sit torstaina se labra ja ultra. Perjantaina sit puol seiska sairaalaan ja edessä sectio :eek: apua mite äkkiä se aika sittenkin menee :whistle:
Sairaalakassi pakattuna ja kaikki muukin valmiina :D
Mä meinasin nää päivät nyt vaan levätä ja olla tekemättä mitään ;)

Mut mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :wave:

Baby dream ja "Topi" tasan 39 :heart:
 
Onnitelut kaikille nyytin saaneille :flower:

Joanna; me aloitettiin ulkoilut neuvolan luvalla jo viikon ikäisenä, kun mittari näytti plussaa. Nyt olen jo nukuttanut sellaisia 2h päikkäreitä aina lämpimämpinä päivinä ja ikää o se 2 viikkoa.

Vuotis täällä myös hivenen kateellinen... Meillä muikkunen itkeskelee mahaa useamman kerran päivässä. Aamuisin noin 04-07 on ihme kätinää ja sit iltapävällä tulee huudot ja lopuksi illalla ennen nukkumaan menoa. Aika tarkasti simahtaa kello 23.00 :D No isoveli itki 3-4 tuntia putkeen iltaisin. Muikkunen jakaa sen kolmeen osaan :LOL:

Nyt ristiäisiä suunnittelemaan. Halutiin eläkkeelle jäänyt pappi ja ainoa hänelle sopiva päivä oli ens viikon keskiviikko, joten tekemistä riittää.
 
Heippa kaikille! =)

Ja Onnea oikein paljon kaikille vauvansa saaneille! :flower:
Ja tsemppiä kaikille jotka vielä odottelevat pikkusta!

Hysteerinen kyseli noista luukivuista häpyluussä, mulla niit'ä oli parisen viikkoa synnytyksen jälkeen, kuin myös jalat olivat kipeinä ja edelleenkin välillä kolottaa...

Meillä poju kasvaa hyvin ja on tyytyväisen oloinen pikku mies!Ei paljo itkeskele, yötkin on ainakin tähän asti nukkunut hyvin: toisinaan herää syömään kerran yön aikana ja toisina öinä syö parinkin tunnin välein!Ja yleensä illalla tankkaa oikein urakalla...
Isommat sisarukset tykkäävät kovasti pikkuvelistä ja olisivat välillä liiankin innokkaasti hoitamassa pikkusta, myös mustasukkasuutta on jonkin verran esiintynyt! Mutta on tämä vauva-arki ihanaa, vaikka välillä väsyttääkin!!! :heart:

anri ja poju 3vk ja 5vrk
 
Onnea Kalenteri (varmaan vauva sylissä jo ;) ) :) :flower:
Pulttis on kait jo tositoimissa =)

Joannalle piti onnea kans toivotella, kun sai tytön kotiin :hug: Nuo masuvaivat on kyllä ikäviä.. Meilläkin tää poika kärsii vatsanpuruista :/

malttamaton kyseli imetyksestä.. Mä imetän aina yhtä rintaa niin kauan kuin poika haluaa imeä ja sit siirrytään toiselle jos vielä on nälkäinen. Joskus riittää toinen rinta ja toisinaan otetaan "jälkkärit" toisesta. Seuraavalla syötöllä aloitetaan siitä rinnasta mihin jäätiin. Sairaalassa opastivat, että yhtä rintaa olisi hyvä syöttää ainakin 10-15min.
Vauvan annetaan siis imeä, kunnes lopettaa imemisen ja itse irroittaa otteensa.
Meniköhän liian sekavaksi..? :ashamed:

Onnittelut taolle uudesta raskaudesta :flower:



Juu, ja Hysteeriselle vielä piti sanoa, että nuo häpyluun kivut on kait han tavallisia. Paikat kun palautuu, niin ei sekään ihan kivutonta ole. :hug:
 
Pulttis ja Kalenteri tsemppiä matkaan :hug: :heart:

Mulla alkoi eilen illalla supisteleen 10min välein ja niitä tuli jo puoltoista tuntia...ei hirveen kipeetä tehny mut kuitenkin erilai kun aiemmin.Rupesin sitte nukkuun ja muutamaan supistukseen heräsin yöllä.Tänään on sit muutama supistus tulla yhdessä selkäkivun kanssa mut ei kovin tiheesti.Mut antaa toivoa et josko tässä pääsis synnyttämään lähiaikoina :heart:
Mut mun tuurilla ei kuiteskaa pääse vielä :ashamed:

Onkos Dooris jo lähteny kun ei vielä tälle päivää ole kirjoitellu?

Täälläkin sataa taas lunta :eek: En tykkää että sitä tähän aikaan vuodesta päiväkausia sataa :headwall:

Päivän jatkoja kaikille :wave:

Aippa3 ja poikanen 40+1
 
Imettämisestä vielä. Faerie, meidän neiti pitää äitiä huvituttina, eli ei irroita otetta vaikka olisikin jo syönyt. Mä joudun itse varovasti irrottautumaan siinä vaiheessa kun ei ole hetkeen enään nieleskellyt. Ja molempia rintoja mekin syödään samalla syötöllä.

Kahden jälkeen saan tietää onko mulla pissatulehdus... labran täti meinas kun vein näytteen et ainakin näyttää tautiselta... kivasti sanottu :/ Ja kyllä musta tosiaan siltä tuntuukin :( Kurjaa kun epparihaava on jo hyvin parantunut, eikä ole yhtään kipeä, niin sitten "särkee" siitä edempää kokoajan. Toivottavasti mahdolliset antibiootit auttais nopeasti.

Joanna ja tiltiäinen 1vk ja 4pv
 
Kalenterille paljon tsemppiä, vaikka jo varmaankin on vauveli kainalossa..
Pulttikselle myös.. Nämä nyt tulee vähän jälkikäteen kun tosiaan hyvällä tuurilla molemmat on jo jakautuneet..

Laylahkin, mun kohtalotoveri, on varmaan jo päässyt sitten viime perjantaina jakautumaan kun ei ole mitään kirjoittanut..

Älkää nyt ihmeessä te jo vauvelin saanneet niin jättäkö meitä loppuja tänne.. On niin mukava lukea kokemuksia ja kuulumisia teiltä.. Ja tää palstahan kuolisi hiljaisuuteen jos te vaihtaisitte paikkaa..

Mulla nyt hiukan sekavat tunteet täällä.. Tulin juuri tuolta äitiyspolilta kasvuseurannasta ja koko arvio n. 4,5 kiloa.. :eek: Viime viikkollahan eri lääkäri, sellainen nuorempi naishenkilö antoi kokoarvioksi käsin n. 4 kiloa ja 3,6 kiloa ultralla.. Tänään tosiaan vanhempi mieshenkilö, yligynekologi, sai sekä käsin että ultralla arvioksi tuon 4,5 kiloa.. Mullahan tosiaan viikkoja kasassa 38+6... :x Tämä mies rupes jo puhumaan kovasti leikkausmahdollisuudesta, koska mulla alapäässä paikat vielä ihan kiinni, kovana ja jäljellä 2 cm.. Noh, huomenna menen uudestaan, koska silloin paikalla joku "huippu ultraaja" joka antaa vielä oman arvionsa.. Silti sanoi, että valmistaudu käynnistykseen huomenna.. Suun kautta alkavat sitä tekemään.. Eli näin täällä.. On vaan jotenkin ihan hassu olo kun tuo leikkaushommeli tuli noihin puheisiin, jotenkin en yhtään sitä haluaisi... :/

Pitää vähän googlettaa aiheesta ja sillee.. Palaillaan..

Sofku ja jättiläinen 38+6
 

Yhteistyössä