***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Joanna meillä oli sama esikoisen kanssa, eli sai lisämaitoa rinnan lisäksi. siitä päästiin eroon noin 2kk iässä kotikaljan avulla. ja kun en voi sietää "oikean" kaljan makua, jolta kaupan perhekaljat maistuu, tein kaljan itse TUOPPI-uutteesta. kokeile myös imetysteetä, joita on eri merkkejä. mä sain myös lääkäriltä reseptin Metopram-lääkkeeseen, joka yleensä nostaa maitoa. nyt on sitten pärjättykin omalla maidolla, paitsi kahdesti herra sai sairaalassa lisämaitoa mikä on aika yleistä sokerivauvoilla...

Jo-Hannalle ja Aina-Ilonalle suuret onnittelut pojista ja SähköhellaEllalle tytöstä.. Voi, että kun nyt vaan tulvii ovista ja ikkuinoista näitä vauva uutisia.. :LOL: Kohta on koko pino jo jakaantunut vaikkei ole edes kuukausi puolessa välissä.. Huh.. :whistle: Nopeeta porukkaa Huhtihippuset..

Dooris : Mistäs tuota tietää vaikka oli ollutkin lapsivettä, pitäisköhän sun soittaa ja kysyä.. Ihan varmuuden vuoksi.. Ettei tule mitään infektioita tai vastaavia mitä Anullakin oli ollut..

Oireeton olo jatkuu täällä.. Ei supistuksen supistusta ole missään tuntunut milloinkaan.. Masentaa.. :/ Noh, pitäähän edes jonkun huhtikuulaisen pysyä täällä loppuun saakka.. ;)

eihän täältä voi olla poissa paria tuntia enempää-
täytyy vissiin laittaa ensi yöksi kello soimaan sillä joku on kuitenkin lisääntynyt tai lähtenyt synnärille :D

mutta mutta.. Aina-Ilona ja Jo-hanna , onnea teille molemmille ihanista pikku poika palleroista :flower: :flower: :heart:
ja SähköhellaElla lähtikin sitten vissiin yllättäen laitokselle hakemaan tyttöä- onnea pikkuisesta :heart: :flower:

dooris kannattaa ottaa selvää onko lapsivettä, ettei tuu mitään vakavaa sen takia että pikkuinen vähässä vedessä..
pystyy testaamaan sairaalassaonko sitä vai ei.. :wave:

vuotaraaputin haitko heti esikoisen aikaan sitä lääkettä siihen että maito nousee?
miten helposti sellaisen reseptin saa? ja auttoiko?

täällä yritän hetken aikaa tappaa, lapset jo nukkumassa olleet tunnin verran. kohta menen itsekin kun on tosi väsynyt olo. vaikka pyörimiseksi se yö taitaa taas mennä :/

se on sitten huomiseen. :wave:
pulttis ja 38 tasan :heart:

Ekana onnittelut niille jotka ovat nyytin hakeneet :flower: :flower: :flower:

Me käytiin miehen kanssa rossossa syömässä ja nyt on aivan täys olo :p :x Otin jälkkäriks oikein isoimman jätski annoksen :p

Mut nyt saunaan ku miehen veli tuli pojan kans jo pois.

Illan jatkoja :wave:

Baby dream ja "Topi" 38+4

onnea sähköhella-ellalle!!! :flower:

mulla ei taaskaan mitään kerrottavaa, paitsi sairas v*tutus päällä miehen takia, mutta en jaksa nyt avautua.. :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
no, me ollaankin aika hyvin säilytty ilman riitoja, joten pitihän tänkin hetken koittaa...

Yritän taas ehtiä välillä palstailla, en vaan "voi" olla täältä pois :D

Täällähän tapahtuu jatkuvasti, ehkä se johtui siitä, että me huhtihippuset emme aloittaneet paljoakan etuajassa, joten nyt aletaan jakaantua sitten urakalla, joten paljon onnea kaikille uusille vauvautuneille :flower: :flower: :heart: en luettele nimiä koska joku jää kuitenkin pois vahingossa :ashamed:

Voi kalenteri :hug: jaksamisia tuossa työjutussa. Muistelen että aiemminkin kirjoitit jostain erimielisyydestä miehesi kanssa, liittyen työhön.

Joanna ihanaa että tyttö pääsi vihdoin kotiin, oli varmasti rankka kokemus :hug:

Viljaliinako se kyseli siivousksesta? Meillä ainakin tehtiin ihan vaan normaali siivous, eikä täällä nyt niin hirveän siistiä ollut kun tulin kotiin. Meillä on koira joten sotkua riittää, mutta tuleepahan siedätyshoitoa heti vauvalle, koirasta nimittäin lähtee karvaa ja kuolaa ja silmärähmää riittämiin :D

Joku kyseli myös tuota vauvapuolen pinoa, kuten minäkin aiemmin, Olisi kiva jatkaa juttuja siellä, nyt kun on hiukan jo oppinut "tuntemaan" palstalaisia...mutta toki odetetaan että kaikki ehtivät jakautua. Ja sitten vasta aktiivisesti vauvapuolen kimppuun eikö???

Millaisia nukutusohjeita olette saaneet?? Mulle neuvottiin sairaalassa tuota kyljellään nukuttamista, mutta kuulimpa juuri että TAYSissa neuvotaan vain selällään nukuttamaan. Ja olikohan pampersin tai liberon sivuilla kun oli myös tuo samainen maininta että paras tapa on selällään, entäs sitten jos pulauttaa? Vauva tukehtuu omaan pulautukseen....täällä taas yksi todellakin hysteerinen.....(jaa mitenkä tuo nimerkki sopii mulle niiiiiiin hyvin :whistle: :whistle: ) Ihme fiiliksiä, pelkään kokoajan että vauvalle tapahtuu jotain, kun se nukkuu, käyn monta kertaa tarkasmassa että poju varmasti hengittää, vaikka tosiasiahan on se että jos "tukehtuisi" tms, niin ei siinä paljon vahtimiset auta, tai sitten saisi vahtia tauotta.

No, jospa yrittäisi nyt vaihteeksi nukkua, ennen kuin on seuraavan syötön aika.....meillä menee kuitenkin reilusti yli tunti tuohon syömiseen... :whistle:

Hysteerinen ja pikkumies

hysteerinen
itse olen saanut -03 että -04 vuosina ohjeen nukuttaa kyljellään.
mutta nukutin poikia jo parin viikon ikäisinä mahallaan pinnasängyssä (turhat liinat ja irtoovat jutut vaan pois alta).
en pyydä sua niin tekemään, mutta meille se oli paras ratkaisu. molemmat ovat aikaisin nostaneet päätään ylös hyvin, ilmat tuli parhaiten ulos niin ja parhaiten nukkuivat masullaan.
vaunuissa selällään.
tosin isompana ovat mahallaan sitten sielläkin nukkuneet. varsinkin esikoispoika joka veti vielä 2 vuotiaana 3-4h päiväunia vaunuissa ulkona..
näin teen kolmannenkin kanssa.
:D

niin ja hysteeriselle vielä: muistan itse myös esikoisen ajoilta tuon kyttäämisen että hengittääkö, onko elossa jne.. turhaa stressiä siitäkin silloin sai vaikka se oli pakko aina muka tehdä.
tsemppiä pikkuisen kanssa.

mutta nyt nukkumaan. :wave:

Eli keskiviikko aamuna 15vailla 6 herätin isännän, et kohta lorahtaa ja juoksin vessaan :whistle:
Sitähän sitten lorisi B) Soiton äiteelle, et tulee kaitsee lapsia..

Lähdettiin ajaa kohti sairaalaa puoli seitsemän aikaan, vielä ei supistellut.Poikettiin matkalla tädillä aamukahvilla :xmas:

Kaheksan aikaan oltiin äitipolilla ja tunsin ensimmäisen kovan supistuksen ja menin käyrälle ja kohdunsuu oli 6cm auki -->saliin varttia vaille yhdeksän.

Salissa makasin sängyllä, kunnes vähän ennen kymmentä päästivät mut vessaan ja seisomaan.Puudutuksia en suostunut ottamaan, koska tiesin, et ne ei enää kerkeis auttaa.
10.07 ilmoitin, et se tulee nyt ja kätilö pukkas mut takas sängylle. 10.11 Mytty oli pihalla.

Kaiken kaikkiaan helppo synnytys. Ei tikkejä, yksi pieni haavauma joka parani päivän aikana.

Mytyn sain osastolle. Ja osastolla seurattiin sokereita 2vrk.
Mytty sai mukaan keskostippoja ja rautaa. Oli muuten syötävän hyvän näköinen lastenlääkäri B)

SähköhellaElla, paljon onnea! :flower:
Ei oo tosi miten ihanan helppo synnytys! Oon ihan kateellinen, vaikka en ole omaani vielä saanutkaan.. Onko sulla kaikki ollu yhtä helppoja?

MB vielä hetken 40+0

Illan toinen onnittelukierros: Onnea Aina-Ilona, Jo-hanna ja SähköhellaElla! :flower:
Aika hyvä vauvauutispäivä tänään tässä pinossa!

Ja kiitos vielä siivouslohdutuksesta =)

Hysteerinen mä myös mietin tuota nukuttamista jo. Luulen, että olen varmaan aika hermoheikko kun vauva syntyy :|

Olo alkaa olla aika tukala, maha on jo todella iso ja liikkuminen hankalaa. Vaikea kuvitella, että tässä voi mennä vielä 4 viikkoa synnytykseen pahimmillaan!

Moikka!

Onnea onnea Aina-Ilona, Jo-hanna ja SähköhellaElla! :heart: :flower: =) Piti oikein käydä tarkistamassa, ketkä kaikki ovat puoliintuneet sitten viime kirjoittamani (en illalla lukiessani jaksanut sitten enää raapustaa mitään), kyllä sellaista tahtia täällä jakaannutaan.

Mutta täällä taas yksi yö tuottanut pettymyksen, ei siis taaskaan tullut yöllä lähtöä :( Alkaa olla aivan epätoivoinen olo! Eipä taida tulla lottopotkaria tänäänkään.

Kiitoksia Viljaliina ja Hysteerinen myötätunnosta, mitä tulee tuon ukkelin kanssa käytyyn "palaveriin". Kyllä vaan Hysteerinen, kysymys on meillä ikuisuusaiheesta, josta varmaan olen purnannut. Muutenkin kun olen vähän pinna kireällä, tai ei ehkä niin vähänkään, niin tuntuu ettei päivää ilman pientä riitaa. :|

Hysteerinen, siitä nukuttamisasennosta: vuoden 2005 lopulla suositeltiin kyljellä nukuttamista, mutta mäkin olen kuullut, että suositus olisi monin paikoin vaihtunut selällä nukuttamiseen. Eikä silloin kauan sittenkään ollut mitenkään suositusten vastaista nukuttaa vaihtoehtoisesti selällään. Mutta oliko niin, että pää olisi sitten kuitenkin käännettävä välillä toiseen suuntaan ja välillä toiseen? Kyllä on mutkikasta. Vatsalleen en uskaltaisi nukuttaa, vaikka monet sanovat auttavan esim. mahavaivoihin. Kun ei tiedä, onko riski johonkin tukehtuminen vai jotain muuta, mikä siinä asennossa on. Mä stressasin noista asioista niin paljon Anton ollessa pieni, että kävin puimassa niitä neuvolapsykologilla, joten ymmärrän stressisi. :hug: Ostin jopa sellaisen hälyttimen, joka kertoo mahdollisista hengityskatkoksista, ei kyllä kertaakaan onneksi hälyttänyt. Sain kuitenkin nukuttua paremmin sen ansiosta.

Ei muuta kuin lottopotkareita taas mahdollisimman monelle!

T. Kalenteri, epätoivo ja Paapau kera megaviikkojen 41 + 2

Huomenta kaikille :wave:

Nyt tulee taas ällöä limajuttua, joten jos heikottaa niin ohita :whistle:
Illalla tuntui jotain valuvan ja kävin tarkistamassa het paikalla.
Kirkasta venyvää limaa :x Mistä sitä riittää ja riittää ?
Sitten pyyhkiessä oli hieman vertakin paperissa.
Ihan muutama tippa.. Supistukset ei alkanut.
Maha oli kyllä kova ja toimi niinsanotusti hyvin.
Päätimme alkaa nukkumaan koska mies oli tooosi väsynyt.
Huonosti nukkunu vuorotöissä. Nyt lähti aamuvuoroon ennen kukonlaulua.
Saa tänään vetästä päikkärit et jaksaa ens yönä jos lähtö vaikka tulee.

Aamulla limantulo jatkui.. kökkelöinä. Phyi.
Luulis ettei nyytin haku reissu nyt ole enää kaukana.

Nöpönen 39+6

PikkuNöpönen, b =) d, että pääset pian laitostumaan! Mulla oli ma, ti, ke etenkin aamupäivisin vastaavaa limaisuutta reilusti, ilman mitään verta tosin, ja tässä vielä kärvistellään. Mutta yleensä vissiin ei kestä näin kauan, joten toivotaan että sulla toisin :hug:

Arinkoista huomenta! B)

Täällä on taas tullut vauvoja ihan urakalla!! Paljon Onnea siis kaikille tasapuolisesti! Alkaa tästä pinosta väki vähenemään ja me viimeset sitkeät sissit jäämme tänne piinailemaan :LOL:

Nukutuksesta. Mulla sanotiin silloin -03 ja -04 että kylellään oisi paras nukuttaa. Ja kylkeä aina välillä vaihtaa että pää muotoutuisi oikein.
Mahallaan meidän lapsia ei ole ihan vauvoina nukutettu, vähän isompana kylläkin. Nämä on vähän tälläsiä ristiriitasia asioita. Pitää koittaa olla sressaamatta.

Mutta ei täällä sen kummempaa
Mukavaa Sunnuntai päivää kaikille
-Taika ja masukki 38+6-

Onnea taas kaikille vauvaantuneille!!

Mulla on sama fiilis Sofku ja taisi olla sh07 kanssa, että roikkuu täällä vielä toukokuussa, sama täällä! Perjantai yön kipeiden supistusten jälkeen ei ole tapahtunut mitään, toisaalta hyvä niin saatiin juhlittua ne kummipojan ristiäiset eilen. Hän oli kyllä taas niin superkiltti ja ihana, että itku silmissä häntä katselin enkä voinut olla miettimättä, että kohta meilläkin on tuollainen. Ei varmasti yhtä rauhallinen tapaus mahakäyttäytymisen perusteella, mutta silti. Ja toisaalta alkoi pelottamaan, että jos jotain mene pieleen eikä saadakaan meidän pientä kun tätä on niin pirun kauan odotettu ja toivottu :'(

malttamaton&prinsessa rv 38+4

malttamaton pian saatte ihanan oman aarteen.
kaikkea sitä tulee odotuksen aikana mietittyä, mutta eiköhän kaikki mene ihan hyvin :hug:

mun yö oli kurja:
näin viime yönä unta siitä miehestä joka kuoli työpaikallani kk sitten.
oli aika pelottava uni vaikka toisaalta tosi outo.
oli tosi vaikea siirtyä toiseen uneen kun se vaan alkoi aina ja aina uudestaan. :ashamed: :/
joten huomaa unista että tässä käy jotain tosi suuria tunteita ja ajatuksia lävitse.. ´
tuntuu että yö muutenkin oli tosi rikkonainen, olin ihan varma että tänään on ma ja käynnistys päivä. kunnes tajusin että vielä yksi yö ja sain nukuttua sitten aamuyöstä- :)

täällä sataa vettä ihan hirveästi. olisi isot maalaismarkkinat helsingin puolella mutta hitto mihinkään voi lähteä kun tuollainen ilma. harmittaa.
tosin katsoin että parin viikon päästä ovat espoossa. ja sitten toukokuun ekalla v-loppuna vantaalla.joten sitten jompaan kumpaan mennään kyllä..
mies tuossa odottelee sateen loppumista innoissaan!!
:whistle: ;)

palaillaan.. :wave:

huomenta.

kiitos vuotaraaputin noista maidonnousu ohjeista =) Kotikaljaa olenkin jo juonut, vaikka se on pahaa!! En pidä oluen mausta kanssa yhtään. Tuosta lääkkeestä hoitajat puhuivatkin mulle jo siellä teholla. Kuinka "helposti" sait reseptin? Täytyy varmaan ke kysyä siitä lääkäriltä, kun tytöllä on kontrolli. Täällä kanssa syöminen/vaipanvaihto kestää sen melki tunnin, siihen päälle vielä masu räninät, niin sanompa että viimeyö oli aika rankka! Mutta valita en... sen päätin jo silloin kun tytön ongelmat selvisi, et jos kaikki vaan on hyvin ja saadaan tyttö kotiin niin onkoon kuinka "hankala" tahansa.

Se olin minä joka sitä vauva pinoa kyseli. Kun tuntuu vähän hassulta kirjoitella näitä vauva juttuja tänne jossa kuitenkin suurinosa on odotuspuuhissa. Vaikka kova on kyllä jakaantumistahti... Onnea taas kaikille nyytin saaneille :flower:

Jos menisi aamupalalle kun tyttökin taas nukahti.

Ja jälleen on vauvoja tullut...

ONNEA paljon pojista Aina-ilona ja Jo-hanna :flower: :heart:
Ja Sähköhellaella ONNEA tytöstä :flower: :heart:

Aippa3 ja poikanen 40 tasan JIPPII Alkais vaan pojukin hoksia mikä päivä tänään on :)

Hei kaikille!!

Onnitelut vauvansa saaneille!! Saas nähdä montako lottovoitto vauvelia nyt tänään siunaantuu!
Täälä ei ihmeellisempää, millään ei jaksais odottaa perjantaita. Alkaa jo jännittämään aika huimasti. Maha on olovana laskenut ja kirkasta limaa tulee. Eilen illalla tuli 1 kipeä supistus ja ilokaasua jo isännältä huutelin :LOL:
Päivisin tulee useita kipeitä supistuksia, kun on liikkeellä ja sukkapuikkoja on alkanut heiluttelemaan ahkerasti.. Ihmeellistä huonoa ja täyteläistä oloa on eilisestä asti ollut, toivottavasti ei nyt enteile mitään.. tai siis toivon, en toivo, toivon, en toivo.... :LOL: :headwall:

Aatelkaas mammat, ei enää kauaa tarvitse odottaa pikkuisia, onnea matkaan kaikille!!!!!! :wave:

T:pian 6 & Hiirihamuli tasan 39

toukokuisista kurkin teidän ihania vauva uutisia..piti sen verran kirjottaa tänne puolelle ku mulla ollu muista syistä toi metopram käytössä..mut viimeks reseptiä uusiessa sanottiin et sen valmistus on lopetettu. vastaava lääke on primperan sitten.
mikä soveltuu myös tuohon maidontulo juttuun. :D

Onnea taas uusille vauvautuneille, eli Jo-hanna ja SähköhellaElla :flower: :flower:

Minä myös varmaankin täällä olen vielä toukokuussa. Ei merkkiäkään siitä että Kompiainen tuolta vielä joskus ulos tulisi. Ehkä tämä onkin vain suuri kupla koko juttu! Mutta täällä näyttää ilma selkeämmältä kuin päiväkausiin, josko lenkille tänään.

Puella ja Kompiainen 38+5

Yhteistyössä