***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Pulttibois ja Joanna mä sain sen reseptin äitiysneuvolan kautta, kun aikaa vauvalle varatessa mainitsin ettei maito ole noussut kunnolla. neuvolan lääkäri laittoi samana päivänä puhelinreseptin läheiseen apteekkiin. mulla se ei kyllä kauheastikaan auttanut. tuo kotikalja tehosi paremmin. mutta tuskin Metopramista haittaakaan oli.
ja imetysteetä saa luontaistuotekaupoista sekä esim. Sokokselta sieltä missä on niitä luontaistuotejuttuja. ja netistä tietenkin kanssa. niitä on eri merkkejä, ite join Weledanin imetysteetä ja ja hyi se oli pahaa, vaikka join jääkaappikylmänä ja sokeroituna :x mutta varmaan teenjuojille maistuu ja niiitä on tosiaan muitakin merkkejä. googlettamalla varmaan löytyy listaa :)
ja muistakaa juoda ja syödä PALJON. se nostattaa maitoa, sekä se että yrittää olla stressaamatta koko asiasta. pumppaaminenkaan ei varmaan ole haitaksi jos vauva nukkuu pitkiä pätkiä.

imetystukilistalta saa paljon lisää vinkkejä, kannattaa käydä lukemassa ja liittyä postituslistalle.
mulle kätilö tällä kertaa sanoikin miten ihanaa oli kun otin vauvan viereen omaan sänkyyni enkä nukuttanut "akvaariossa", koska se läheisyys ja mahdollinen ihokontaktikin auttaa maitoa nousemaan. ja meillä ainakin poika on ns. kenguruvauva, tykkää kovasti olla sylissä ja kantoliinassa, yötkin nukkuu äitin kainalossa :heart:
 
vauvapalstasta on ollut puhetta. Minustakin on ihan kiva lukea teidän vauvan jo saaneiden juttuja täältä. Jos menette toiselle palstalle, jää jutut ehkä lukematta, kun täälläkin on niin paljon perässä pysymistä. Ja sitten voinee olla hankala taas ujuttautua sinne porukkaan, kun mullakin on vasta niin loppukuusta tuo laskettu aika. Eli ts. ei mua ainakaan haittaa, jos vielä roikutte täällä =) .

ja sitten oli (jo aikoja sitten) siivoamisesta puhetta. Eikös sitä joidenkin tutkimusten mukaan allergioita kehity juuri liian hygieenisissä ympäristöissä. Muistelen sellaisesta tuloksesta, että kahden koiran aikansaama pölymäärä on riittävä pitämään allergioita kurissa. En kyllä muista minkäkokoisista koirista olisi ollut kyse.. Ja tietenkin, niille joilla se allergiaherkkyys on, ei varmasti koiratkaan auta. Eli pois turha siivoushysteria! :D

Ja onnea kaikille vauvan saaneille! En tähän uskalla luetella nimiä, kun kuitenkin unohtuu joku. Tässä on varmaan joku huhtikuun keskivaiheen piikki nyt menossa, kun välillä tekee tiukkaa pysyä perässä tuon etusivun listan päivittämisen kanssa. Huomauttakaa toki heti, jos jotain virheitä/puutteita sieltä löytyy!
 
On tämän imetyksen kanssa nyt pohdittavaa! Itse tunnun stressaavan sitä enemmän kuin ennen synnytystä kuvittelinkaan :|

Olen kokeillut syöttää poikaa pelkällä rintamaidolla suoraan tissistä ja välillä on mennyt hyvin ja välillä taas ei. Korviketta olen yrittänyt karttaa viimeiseen asti, mutta eilen sitäkin piti tuttipullosta antaa, kun poika itki nälkäänsä tunnin välein eikä multa tullut maitoa kuin pari tippaa. Tavoitteena on siis ollut olla täysin rintamaidolla, jonka "riittävyyttä" olen tarkkaillut välillä pumppailemalla. Eilen tunti syötön jälkeen sain häthätää 10 milliä tavaraa aikaiseksi yhteensä molemmista rinnoista, äsken pumppasin pelkästään toisesta rinnasta vajaa 60 milliä! :eek: Noh, viime syötöstä on tosin jo kohta 3 tuntia. Välillä mun maito tuntuu riittävän, esim. öisin, mutta iltaa kohden, kun kaverin syönnit vain tihentyy (eikö mulla sitten maitoa riitä syötöillä tarpeeksi..?), maito ei taas riitäkään. Syömisestä ja juomisesta olen yrittänyt huolehtia pitämällä ruokarytmin samanlaisena kuin sairaalassa. Aamuherätykset ovat tosin venyneet reippaasti ylipitkiksi, kun on niin kiva ollut kölliä vauva kainalossa, kun herra on vihdoin ja viimein nukahtanut!

Miten teillä muilla tuon maidon riittävyyden kanssa - pohditteko samaa kuin minä, ts. kumpa vauvalla olisi mittari navassa, mikä muuttuisi plussaksi, kun maitoa on saatu tarpeeksi =)
 
Mavi Noilla tiheillä imujaksoilla on tarkoitus. Vauva "tilaa" lisää maitoa. Vaikka tuntuisi, ettei maitoa tule, niin useimmiten sitä kuitenkin tulee ihan tarpeeksi. Mikäli syötön jälkeen vauva tuntuu nälkäiseltä, niin toki on hyvä antaa sitä lisämaitoa. Mutta jos vauva on tyytyväinen ja pissaa sekä kakkaa tulee useita kertoja päivässä, voit olla huoleti. Maitoa tulee silloin hyvin vauvan tarpeisiin.
 
Moikka!

Imetyksestä on ollut paljon puhetta, siihen siis tässä korteni kekoon :) Hyviä vinkkejä on mm. Vuotaraaputin antanutkin, eli juotavaa paljon ja ruokaa muutenkin riittävästi, jotta maitoakin riittää.

Esikoisesta oli mullakin välillä sellainen olo, että nyt ei riitä jne., mutta aika paljon auttaa jo se, että vaihtelee rintaa tiuhaan yhden syötön välillä. Tämä etenkin jos imetysasento on muuten kohdillaan eikä sitä tarvitse joka kerta hakea turhauttavan kauan :whistle: Siihen muuten kannattaa kiinnittää huomiota ja hommata vaikka imetystyyny, jos asennon löytäminen käy tappeluksi. Jos pumppaamalla ei maitoa saa tulemaan, kysymys ei todellakaan välttämättä ole siitä, ettei maitoa olisi, mulla ainakin välillä pumppaamalla tuli ja välillä ei, mutta imetyksen käynnistyttyä kunnolla ei ollut riittävyysongelmaa, kun lapsi oli siinä rinnalla. Lypsäminen voi joillekin sopia paremmin, kunhan tekniikan oppii.

Tärkeää tuossa maidontulon lisäämisessä on se, että jos lisämaitoa antaa, pyrkii sitten jollain tavalla kuitenkin lisäämään rinnan stimulaatiota, esim. pumppaamalla tai lypsämällä, jotta ei päädytä sellaiseen kierteeseen, että kroppa luulee maitoa tarvittavan vähemmän, kun ei stimulaatiota ole enemmän - tässähän oli se kysynnän ja tarjonnan laki =) Jotkut käyttävät lisämaidon antamisessa jotain yksinkertaista imetysapulaitetta, eli lisämaito tulee rintaan kiinnitettyä letkua pitkin mutta vauva silti imee rinnasta. Näin oma maidontulo lisääntyy.

Herumista saattaa kait nopeuttaa kauratyyny tai lämmin suihku, joillakin ihan vain vauvan tai vauvan kuvan katselu...

Tuossa vaan siis sellaisia kuulemiani vinkkejä, mutta oikeasti parempi, jos imetyksestä voi olla stressaamatta, tekee minkä hyväksi katsoo ja luottaa siihen, että vauva pärjää, vaikka korvikettakin saisi. =)
 
Mavi Tulin sulle vain pikaisesti kommentoimaan että uskon kyllä että maitosi riittää. Meillä oli ihan sama juttu vaikka mun rinnat oli laitokselta tullessa kuin tynnyrit täynnä maitoa vauva oli silti tunnin välein rinnalla, ja eihän se sitä tarkoita jos vauva hamuaa ja itkee että välttämättä on nälkä. Moni vauva tykkää imeskellä sitä rintaa kun on niin kova imemisen tarve. =) Että kyse voi olla siitäkin ja siis vauvat ovat oikeastaan ekat 3kk:tta kokoajan rinnalla, tuntuu että mitään muuta ei ehi tekemäänkään kun imettämään ja vaihtamaan vaippoja =) Sitten mulla oli myös sama juttu ( niinkuin tosi monella muullakin ) että iltaa vasten vauva on AIVAN KOKOAJAN rinnalla ja tuntuu olevan silti ärtyinen, meillä kesti sitä aika kauankin. Rinnatkin tuntuivat olevan aina iltaisin tosi littanat aivan kuin niissä ei olisi yhtään maitoa mutta kyllä sitä oli...( olin tuosta myös huolissani aikoinani ja nvlassa siitä mainitsinkin ja he vakuuttivat maitoa olevan vaikka sitä tuntuu että ei ole, moni muu äiti kuulema sanoi samaa että iltaisin ei tunnu olevan maitoa ) meillä mentiin ilman lisämaitoa kun luotin siihen että sitä maitoa tulee. Vielä puolen vuodenkin päästä vauva oli aina iltaisin paljon ärtyneempi ja viihtyi rinnalla. Kyllä sitä maitoa varmasti riittää kun tarjoat aina rintaa kun vauva sitä tahtoo. Jos noin paljon sait lypsämälläkin vain toisesta rinnasta niin aivan varmasti maitoa kyllä tulee tarpeeksi mutta itsehän siis parhaiten tiedät.
Halusin vain tulla sulle kommentoimaan kun just noiden ihan samojen asioiden kanssa painiskelin esikoisen imetyksen aikana. Jos sua huolettaa silti että riittääkö maito, soita nvlaan ja pyydä käydä punnittemassa vauvaa lyhkäisin väliajoin, niin näet että riittääkö maito ja kasvaako vauva sillä. Tämän tein minä ja siitä sain vahvistusta sille että maito riittää kun vauvan paino nousi =) Onnea imetykseen. :hug:
 
Pulttibois kiitos tiedoista :hug: kylläpähän nuo ohjeet tuntuu muutuvan kokoajan.

SähköhellaElla voi miten helpon kuuloinen synnytys, mulle kans tollanen seuraavaksi niin uskaltaisin vielä vauvan tekoon :D

Kalenteri sullekin :hug: nukutusjutuista. Itsekkin kuulin tuosta hälyttimestä, ja mietin että pitääkö se oman mielenrauhan takia ostaa. Ukkeli on nyt muutaman kerran saanut hereillä ollessa ihmeellisiä "kakomis" kohtauksia, aivan kuin joku ilmalukko tms. ja mä meen niistä ihan paniikkiin, viime yönä en varmasti nukkunut yhtään kun vahdin vaan ettei ukkeli saa samanlaista uudelleen nukkuessa. Siis noita kakomisia tullut ihan yhtäkkiä, asennosta riippumatta, eikä siis ole syötetty juuri, eikä suusta tule maitoa että ei ole kyseessä pulautus, joka menisi väärään henkeen, vaan vauva alkaa vaan haukkoa henkeään kummallisesti, vähän verrattivissa siihen että jos ihmistä kuristaisi pitkään ja päästäisi irti niin sellaista hengenhaukkomista pikkumies tekee.

Lottapotkareista mä unohdin koko jutun kun pääsin synnytystouhuihin ja nyt taas muistin asian kun luin täältä, noh, meille ei siis sellaisia tiedossa kun jäpikkä syntyi torstaina =)

Imetyksestä ollut myös puhetta, mulla tuntuis maitoa riittävän, mutta istuen imettäminen ei oikein onnistu, en löydä hyvää asentoa jossa vauva olisi tyytyväinen, tietty tähän voi vielä liittyä se etten pysty kunnolla istumaan. Sairaalassa asento oli ihan hyvä kun kokeiltiin ja hoitajat neuvoi, että miten...mutta ei se kotona onnistu :headwall: olisi kiva katella vaikka telkkaa kun ukkeli imee, kun tosiaan tuntuu olevan melkoinen tisis maakari tuo jätkä. Ja nukkuukin mielellään äidin kainalossa, omaan sänkyyn kun nostaa niin johan alkaa mekkala, vaikka olen käärinyt peittoon, ettei olisi kylmä sänky vastassa....mutta aina paras on äitin viekussa :heart: vaikka mä niin halusin että vauva nukkuu omassa sängyssään, mutta ehtiihän se vielä sinnekin opettaa, ei viikossa varmaan kukaan huonoille tavoille opi..... :whistle:

Pitäis vissiin liittyä sinne imetystukilistalle....

Ainiin, onko kellään alapäähellänä....tai siis on varmasti synnytyksen jälkeen, mutta siis mulla koskee noihin LUIHIN, oisko häpyluu, tuntuu turkasen kipeeltä. Aina kun vähänkin liikkuu niin heti on kipeämpi. Olen oikeastaan unohtanut koko tikatun alakerran tuomat kivut kun tuo "luukipu" on tällä hetkellä ärsyttävämpi. Tikit on taas tällä hetkellä pieni murhe, on niiden sulamisessa varmasti joku sellainen vaihe menossa että juuri tänään ei kiristä...huomisesta ei sitten taas tiedä.... :whistle: Istuminen on vieläkin aika :x

Jaksamisia kaikille vielä yhtenä kappaleena oleville :hug: En usko että kovin pitälle toukokuuhun menee, että kaikki on jakaantuneet B) Sanokaa sitten vielä raskaana olevat kun nämä vauvamurheet käyvät ärsyttämään...mutta tosiaan olis kiva mennä sitten vasta vauva puolelle kun kaikilla on nyytit sylissä.

Täällä oli joku gallupkin yks päivä, unohdin jo mitä siinä kysyttiin :ashamed: ainakin isän mukana oloa synnytyksessä...meillä oli mukana, ja ihana tuki ja turva, teki hyvää että piti vaan kädestä kun supistus tuli, mutta tunsin että hän oli kuitenkin läsnä, enkä ollut yksin vieraan kätilön kanssa, joka kyllä oli ihana, mutta ei hänkään aina ollut salissa paikalla, varsinkaan alkuvaiheessa.

Hysteerinen ja pikkumies
 
ihana kuulla että hysteerisellä menee ihan kivasti kotona. siis imetys hommat jne. :D :heart: siitä se lähtee. :wave:

mavi saikin kivoja neuvoja imetykseen. itse en voi auttaa, olen armottoman onneton ollut koko imetys jutussa.. :ashamed: joten nuo neuvot tuli mullekin hyvin, hyvin tarpeeseen.. :whistle:
muistan edellisen kanssa että istualtaan en löytänyt hyvää asentoa. kyljellään makasin niin silloin jotenkin siitä tuli jotain tai ainakin paremmin.
mun pahin virhe oli se etten syönyt enkä juonut kun olin niin väsynyt ja maidon nousu tarvitsee sitä tosi paljon.
joten olen nyt viisaampi. :xmas:

tällä meillä herkuttelu v-loppu-
päästiin markkinoille kun sade lakkasi.
mukaan tarttui ihania leipiä, kahvi viinerit jotka odottavat kohta syöjäänsä :p , pojat söi paistettuja muikkuja- menevät aivan sekaisin niistä jos näkevät- varsinkin esikko, eläisi muikuilla varmaan loppu elämänsä jos antaisi :LOL:

sitten sade yllätti ja lähdettiin kotiin.
pojat laitettiin jugurtin jälkeen nukkumaan ja tilattiin miehelle hillitön jalopeno yms pizza ja mulle IHANA PIPPURIPIHVI ja valkosipuliperunat
:p :p :p :p :p
pihvin jälkeen olikin ihana tehdä pojat- menin siis päiväunille ja kuolasin tyynyni märäksi :eek: :whistle: :xmas:

nyt täytyy ilta viinerin jälkeen ottaa kevyemmin ettei huomenna pas.kaa lennä ihan kilotolkulla kun joutuu ponnistamaan kaverin ulos :x :LOL: :x
toki tyhennyksen otan, kuten 2 edellisenkin kanssa.
ekan kanssa kätilö hoiti sen laittamisen, toisen kanssa tuhersin itse microlaxin hanuriini ja niin teen nyt myös-- B)

joten ei kun kahvin ja ISON VIINERIN pariin :whistle: :p

t. pulttis jolla huomenna jännä päivä.. :heart: :heart:
 
Ainiin. unohtui onnitella vauvaantuneita :ashamed:

Eli PALJON ONNEA vauvansa saaneille näin yhteisesti =) :flower:


Hysteerinen Nuo tuntemukset on hyvin tuttuja mullekin, erityisesti esikoisen ollessa vauva. Toisen kanssa sitä ei ollut enää niin "hysteerinen". Kyllä se siitä helpottaa ajan kanssa ;)
Siitä nukutusasennosta vielä sen verran, että meilläkin on nää kaikki nukutettu kyljellään, puolta välillä vaihtaen.


Galluppiakin oli ollut.. Mies oli mukana synnytyksessä, kuten kahdella aiemmallakin kerralla ja jäi heti isyyslomalle. Perään pitää vielä kesälomankin.


Mulla on ollut itku herkässä, kiitos ihanien hormonien :snotty:
Tämä vauvahan on meiän viimeinen ja siitä on hieman haikeat tunnelmat. Vaikka onhan tää ollut tiedossa jo pitkään, että kolme on maksimi.
Itkua on tullut myös siitä, että kuinka ihana ja täydellinen tää meiän poika on. Raskaushan oli vahinko ja alkuun oli ristiriitaiset tunteet odotuksen suhteen. Ajan kanssa kuitenkin vauvasta tuli hyvin odotettu ja nyt syntymän jälkeen hän on niin rakas, että ihan pakahduttaa välillä :heart:
Puhuttiin miehen kanssa, että kuinka paljosta oltaisiin jääty paitsi, jos tätä lasta ei olisi tullut. Tuntuu, että poika on lähentänyt koko meiän perhettä. Ollaan vietetty enemmän aikaa yhdessä kuin aikoihin =)
No niin ja taas pillitän.. :ashamed:

 
Fiilis mittari kärvistelijöille, asteikolla 1-5

|O
|O |O
|O |O |O
|O |O |O |O
|O |O |O |O |O

Täällä on ollut |O |O |O päivä. Mies töissä ja raksalla.
Ulkona sataa vettä. Päikkärit jäi 15min tirsoihin.
Aika kuluu jokseenkin hitaasti koitti keksiä mitä tahansa.
Hulluinta, mistään ei innostu :/

Faerie Sniif. Sait mutkin kyyneliin :hug:
Herkkis on mieli.. niin se varmasti tuntuu mustakin kun pienokaista pääsen katsomaan ja syliin ottaa.
 
Pulttibois mä en oo nyt vähään aikaan juuri kirjoitellu, enkä kovasti lukenutkaan. Mitäs varten sulla käynnistetään. Mulla kävikin esikoisen kohdalla hyvin, kun käynnistettiin, kipulääkkeet supistuksiin, mitä sain, pisti mahan sekaisin, ja sit vielä oksensin yhden ön, jopa vedet, niin mulla ei ollu pelkoa siitä paskomisesta :D .

Mä täällä odottelen että äitipolilta tulis kutsu synnytystapa arviointiin, josko sitä sit pääsis käynnistykseen. Mulla maha kutiaa kauheasti, venyminen ei ole syynä, en tiedä mikä on. Rasva ei auta, eikä talkki, jota lääkäri käski kokeilla. Todellista kärvistelyä tää, kun kutittaa, ja heti kun raapii, niin verillähän tuo maha on.

Onnittelut vielä kaikille jälleen jakautuneille. :hug: :flower: :flower:
 
Hippoliina mulla hepatoosi- eli maksa-ja sappiarvojen kanssa ongelmia.
siinä taudissa kutittaa joka koloa ja paikkaa niin kauheasti että melkein sekoaa.
:/
jos ei ihan kauhean paha hepatoosi ole (siis että vauvalla kaikki hyvin) niin antavat raskauden mennä rv 38 asti ja käynnistävät.
mulla siis huomenna rv 38+2 =)
muussa tapauksessa käynnistävät aikaisemmin jo jos vauvalla hätää tms.

juuri sauna päällä. pakko mennä nauttimaan siitä vielä rauhassa. eka pojat mukaan ja pesen ne ja jään yksin sinne nauttimaan omasta rauhasta.
ovelaa, eikö? B)
samoin jalkakarvan sänget voisi ajella ja kurkistaa missä kunnossa viidakko on :D

joten siinähän tämä ilta meneekin joutuisasti :wave:
voikaahan hyvin kaikki ja jakaantukaa urakalla.

mä palaan ensi viikolla kertomaan uutisia sitten. :heart: :heart: :wave:

pulttis ja rv 38+1 :heart:
 
pikaisesti suuren suuret onnittelut kaikille vauvan saaneille tasapuolisesti :flower: :flower: teitä oli niin monta, että oisin unohtanu jonkun jos oisin alkanu luettelemaan....

joanna oli saanut tytön kotiin, ihana juttu !

omaan napaan ei kummempia.. täälllä varmasti vielä toukokuussa keikutaan :wave:
(mies laittanut tilaukseen varpajaiset vapuksi... tänään "piti" antautua heti aamusta... mies sanoi, että alkaa vauvan "häätö" =) ) saas nähä miten eukon käy..ja koska kaveri päättää luopua yksiöstään.

on muuten aika kummallista, miten pieni sängynhytkytys saa mieheen lisäpuhtia... hoiteli ennen töihin menoa vähän kotihommiakin ja oli niin puhelias papupata, kun käytiin miehen kotona , että meinasi ihan hävettää...

esikoinen vieroitettu tutista..viimein... jes.

hyvät sunnuntain jatkot! hyvää synnytysreissua kaikille lähtijöille!!

:wave: merja ja hilppahemuli 37+4
 
Heippa täältäkin!

Imettämisestä tosiaan niin kuin täällä on jo sanottu, ei kannata pelästyä sitä, että vauva haluaa ajoittain olla rinnalla jatkuvasti. Se ei tosiaan yleensä tarkoita sitä, että maito ei riittäisi. Se on vauvan tapa lisätä maidontuloa. Korvikkeen antaminen vähentää maidontuloa, koska imetyskerrat harvenevat. Imetyksen kanssa täytyy olla vaan tosi sitkeä, helppoa se ei varsinkaan alussa ole. Kun maidontulo myöhemmin tasaantuu, imetyksestä pääsee tosissaan nauttimaan. Mulla poju pisti kunnon maitotilauksen tulemaan ollessaan vuorokauden ikäinen. Poju roikkui mun rinnassa vuorokauden ajan valehtelematta KOKO AJAN. Nyt sitten on maito noussut rintoihin niin, että kipeää tekee. Mutta hyvä näin!

Synnytyskertomusta lupailin: Eli keskiviikkoaamuna n. klo 5.30 alkoi supistella. Jotenkin huomasi, että supparit oli jotenkin erilaisia kuin ennen. Pyyhkiessä tuli aina vähän vertakin. Rupesin siinä sitten siivoilemaan ja kävin kävelylenkillä, jotta supparit ei laantuis. Ihan kipeetä otti aamusta alkaen. Supparit ei kuitenkaan ollu mitenkään säännöllisin väliajoin vaan tulivat n. 5-20 minuutin välein vaihtelevasti. N. 12.00 aikaan supparit rupesivat säännöllistymään ja tulivat n. 5-10 min. välein. Synnärillä oltiin klo 14.30 ja olin silloin jo 6 cm auki. Kätilö laittoi mut käyrille ensin ja sitten menin noin tunniksi suihkuun. Suihku oli ihana, mutta amme olisi varmasti ollut vielä parempi kivunlievitys. Kun olo kävi tukalaksi tulin suihkusta ja kätilö toi kuumavesipullon selkään laitettavaksi. Istuskelin keinutuolissa ja yrittelin hengitellä supistusten läpi. Olo alkoi olla tosi tuskainen ja pyysin kätilöä tarkastamaan kohdunsuun tilanteen. Olinkin jo 9 cm auki ja kätilö päätti puhkaista kalvot. Melkein heti veden mentyä tuli ponnistamistarve. Ponnistaminen teki TODELLA kipeetä, mutta meni nopeasti: ponnistusvaihe kesti vain 4 min. Poika syntyi siis klo 16.44. Synnytys meni niin hyvin kuin vain voi mennä ja olin tyytyväinen, että pärjäsin ilman lääkkeellistä kivunlievitystä.

On toi poika vaan sellainen rakkauspakkaus, ei tätä voi jotenkin todeksi uskoa, että tälläinen onni on meille suotu.

ONNITTELUT kaikille vauvaantuneille, aikamoinen jaukautuminen täällä käynnissä! :heart:

ISOT TSEMPIT kaikille mahansa kanssa vielä kärvisteleville!
:hug:

Pulttikselle tsemppiä huomiselle! :wave:

Lilja ja pikku-ukko 4 vrk
 
|O |O |O |O
On niiiin tylsäääää ja mikään ei oikein huvita ton sään takia. Sen verran pääsin ulos, että hain jättimäisen irtokarkkipussin ja kohta on huono olo... Lueskelen tässä samalla auton käyttöohjeita...niinpä..eikö enää tylsempää lukemista löydy...ei kai sit ;) Ostettiin eilen vihdoin ja viimein auto, nyt ei tartte synnärillekään mennä taksilla. Ajattelin jo, että se oli se puuttuva tekijä mikä piti tehdä ennen kuin neiti suostuu syntymään, mutta ei. Ehkä ne on sittenkin ne rattaat, jotka tulee postissa ensi viikolla... tai sitten Sokoksen hiustenhellimisviikko, joka alkaa huomenna..on ihan pakko käydä tyhjentämässä hyllyt shampoista ja hiuslakoista, sitten voikin mennä synnyttämään =)

MB 40+1
 
liljalla ollut ihan kivan kuuloinen synnytys.
onnea tissimaakarista vielä :heart: :D

täällä on sairaalakassi melkein valmis. aamulla laitan hammasharjan mukaan jne.
mahakin ollut tänään tosi kipeä, varmaan jännityksestä vaan johtunee-- :whistle:
*hämähäkki kiipesi juuri seinällä, meinasin pas.kaslaagin saada* :x :x :x
hyi hitto.

saankin hyvän syyn poistua tästä koneelta. :snotty:
vielä kun yön saisi nukuttua niin hyvä, huominen päivä kun voi venyä yön pikkutunneille.. :D :heart:

pulttis ja pikku kaveri :wave:
 

Yhteistyössä